رولزرویس گوست جدید با تغییراتی در طراحی، تکنولوژیهای بیشتر و ویژگیهای سفارشیسازی جدیدی راهی بازار خواهد شد.
فیسلیفت رولزرویس گوست که با نام سری II معرفی شده است، در نگاه اول متفاوت از نسخهٔ قبلی که اولین بار در سال ۲۰۲۰ رونمایی شد به نظر نمیرسد ولی با کمی دقت، مشخص میشود که طراحان رولزرویس تغییراتی را در طراحی قسمت جلو و چراغها انجام دادهاند تا به ظاهر گوست کمی تازگی ببخشند. در این قسمت، طرحان گوشههای تیز دماغه را نرمتر و جلوپنجره را کمی بزرگتر کردهاند. چراغهای جلو نیز حالا فرم متفاوتی پیدا کردهاند درحالیکه برای چراغهای عقب هم گرافیک جدیدی با دو خط عمودی در نظر گرفته شده که از اسپکتر الهام گرفته است.
رینگهای ۲۲ اینچی جدید هم تکمیلکنندهٔ بهروزرسانیهای بیرونی این سدان مجلل بریتانیایی هستند. در همین حال، علاوه بر بیش از ۴۴ هزار رنگ مختلفی که از طریق سرویس سفارشی رولزرویس برای گوست قابل انتخاب خواهد بود، حالا رنگ جدیدی بنام آبی موستیک هم به این لیست اضافه شده است.
در داخل، طراحی کابین با نسخهٔ قبلی یکسان به نظر میرسد و همچنان شاهد همان پانل شیشهای هستیم که در کل عرض داشبورد کشیده شده و صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی را در خود جای داده است. بااینحال، حالا امکان سفارشیسازی صفحه آمپر با رنگهای مدنظر خریدار وجود خواهد داشت. این رنگ دقیقاً مطابق با سفارش خریدار ساخته خواهد شد تا هیچ خریدار دیگری مشابه آن را نداشته باشد.
برای گوست سری II اپلیکیشن اختصاصی رولزرویس با نام Whispers در نظر گرفته شده است که امکان کنترل خودرو را از راه دور از طریق گوشی هوشمند فراهم میکند. به لطف این اپلیکیشن، مالک میتواند اقداماتی مثل قفل یا باز کردن درها را انجام دهد و با استفاده از اطلاعات ناوبری، موقعیت مکانی خودرو را ردیابی کند تا مطمئن شود که راننده بدون حضور او در حال رانندگی با گوست نیست. سرنشینان عقب نیز حالا میتوانند دو دستگاه را به هرکدام از نمایشگرهای عقبی متصل کنند.
کسانی که خواهان سطح جدیدی از تجمل هستند، میتوانند تودوزی جدیدی بنام Duality Twill را سفارش دهند که پارچهٔ ویژهای ساختهشده از بامبو است. به گفتهٔ رولزرویس، توسعهٔ این پارچه یک سال زمان برده است و اگر خریداری آن را سفارش دهد، ۲۰ ساعت به فرایند ساخت خودرو اضافه خواهد شد زیرا این تودوزی با ۱۸ کیلومتر نخ و ۲.۲ میلیون کوک شکل میگیرد.
زیر کاپوت اما چیزی تغییر نکرده و همچنان همان پیشرانهٔ ۶.۷۵ لیتری V12 توئین توربو را میبینیم که ۵۷۰ اسب بخار قدرت دارد و نیروی خود را از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میکند. کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند اما میتوانند نسخهٔ بلک بج را انتخاب کنند که با همان پیشرانه، ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد. در این نسخه، گیربکس نیز تعویض دندهها را کمی سریعتر انجام میدهد. گوست بلک بج در بیرون از فیبر کربن فراوان و نشانهای کرومی تیره بهره میبرد و به رینگهای ۲۲ اینچی هفت پرهٔ جدیدی مجهز شده است.
Joker
۱۸ مهر ۱۴۰۳۱۸ کیلومتر نخ واسه تودوزی این ماشین
amirkhanzadeh
۱۸ مهر ۱۴۰۳من بشخصه از طراحی این ماشین خوشم اومد حس شناور بودن می ده طراحیش
خوبه زیاد تغییرش ندادن و سنجیده عمل کردن
ممنون از پادشاه لوکس سازی
mmd@
۱۸ مهر ۱۴۰۳همه چیش عالیه ولی کنسولش نگاه میکنم انگار مال پرایده🤣🤣
SMS
۱۹ مهر ۱۴۰۳جلوش یکم شبیه کواترو هست
اون موتور رو بدی به بقیه از تا ۲۰۰۰اسب بخار بیرون می کشن اما اینجا به خاطر سنگین بودن و ابهت و باکلاسی باید در همین حد باشه
نیو کار
۱۸ مهر ۱۴۰۳یه سوال اولین طراحی این مدل درها برای یخچال فریزهای ساید بای ساید بود یا ماشین رولزرویس
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ مهر ۱۴۰۳در قدیم قبل از اختراع یخچال، این مدل درهای متقارن وجود داشت و حتی خودروهای ارزانقیمت مثل فیات ۶۰۰ استفاده میکردند
برای بعضی مدلها فقط درهای جلو به سمت عقب باز میشن، بعضی مدلهای دیگه، فقط برای درهای عقب هست
یک مطلب راجع به این سبک طراحی داریم
https://www.pedal.ir/training/what-are-suicide-doors/
علی Shelby
۱۸ مهر ۱۴۰۳خوبه
شرکت تحول خیلی برزگ وشتاب زده در طراحی نداشته
زیباتر شده
تو دوزی duality tewill خیلی زیباتر از اصلیه
تو دوزی اصلی کف صندلی ها ، پارچش خیلی طرح بدی داره
رنگ سفید خیلی زیباست
اگر رنگ مشکی داشته باشه ، مشکی خیلی با تو دوزی مخصوص زیبا میشه
amir
۱۸ مهر ۱۴۰۳گفتید طراح بی ام و رفت رولزرویس؟ بفرما اثراتش کم کم داره پیدا میشه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ مهر ۱۴۰۳اثرات طراح جدید حداقل ۲ سال دیگه معلوم میشه
این رولزرویس که انصافا خوبه، از سری اول، کمی زیباتر دیده میشه
هراکلیوس
۱۸ مهر ۱۴۰۳اتفاقا نسل قبلی این ماشین که تو سال 2011 رونمایی شد از چراغ های زیباتری در جلو ماشین استفاده شده بااینکه نزدیک13 سال ازش میگزره
amir
۱۸ مهر ۱۴۰۳زودتر از ۲ سال دیگه خواهیم دید! منتها دو سال دیگه متوجه عمق فاجعه میشیم
18:45
۱۸ مهر ۱۴۰۳حیف که دماغه رو بی ریخت کردن…
درضمن گوست قبل از فیس لیفت اینقدر زیبا بود که حالا حالاها به فیس لیفت نیاز نداشت!
درست مثل کالینن فیس لیفت، گوست رو هم زشت کردن! 😑😑😑
BMZ
۱۸ مهر ۱۴۰۳باشکوهتر
پیشرفتهتر
زشتتر
علی جردن
۱۸ مهر ۱۴۰۳داشبورد رولزرویس فانتوم کی طراحیشو عوض می کنه
شاید از نزدیک زیبا باشه اما تو عکس ها ساده است
داشبورد رولزرویس ریث از فانتوم اسپرتی تره اما فانتوم اصلا جالب نیست اما از حق نگدریم طرح پارچه صندلیا کم نظیر شده
Kiarash
۱۸ مهر ۱۴۰۳واقعا طراحی داخلی رو دوست دارم ولی طراحی بیرونی هم دیگه کم کم داره بی روح میشه ولی هنوز جذابه و لوکس و پادشاه
حسین دهمرد
۱۸ مهر ۱۴۰۳مشخصات ماشین چیه؟
به پارچه دوزی رولزرویس خوش آمدید.
۱۸ کیلومتر نخ و ۲ میلیون کوک.
واقعا خریداراش همچین آدمایین؟
hosen
۱۸ مهر ۱۴۰۳برخلاف نظر اکثر دوستان اما بنظرم طراحی بیرونیش همچنان زیبا و باوقاره
KAIZEN
۱۸ مهر ۱۴۰۳از طراحی داشبورد از همون اول خوشم نمیومد که متاسفانه تو این نسل هم همون آشه و همون کاسه
انگار زیاد وقت نذاشتن
باقی قسمتها عالیه
آرین صاحب جمعی
۱۸ مهر ۱۴۰۳اونایی که میگن زشته دقیقا زیبا رو چی میبینن ؟ این از اثرات زندگی کردن تو دوره ای که ازرا ۲۰۱۳ هنوز خرید و فروش میشه
shetab-car
۱۸ مهر ۱۴۰۳اون انحنایی که به نوک چراغ های جلو دادن زیاد جالب نیست بقیه قسمت ها عالیه
𝐀𝐥𝐢
۱۸ مهر ۱۴۰۳طراحی داخلی محصولات رولز روییس دیگه زیادی تکراریه کاش یه تحولی بده
هیروهیتو
۱۸ مهر ۱۴۰۳تو این دورو و زمونه شرکت های کمی بودن که با طراحی شون کیف می کردیم مثل همین رولزرویس
که اونم داره کم کم خراب میشه
Amir karimi
۱۸ مهر ۱۴۰۳خیلی پیگیر این برند نیستم ولی خب به عنوان کسی که خودرو و اخبارشو دنبال میکنه واقعا از تسلا بازی توی ماشینا بدم میاد!
مانیتور و از بین رفتن المان های آنالوگ و دستی اصلا جذاب نیست
مانیتور اوکی باشه ولی نه انقد
همون در حد سالای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸ اوکی بودن
بعدش دیگه همه ماشینا داره مانیتور میشه
اینم از رولزرویس که جلوش کلا مانیتوره😂😂 با اولین نگاه صرفا به داشبوردش یاد فونیکس vx افتادم
اونم فقط مانیتور داشت تقریبا ام به همین شکل البته ۳ تا داره فونیکس
علی منصوری
۱۸ مهر ۱۴۰۳آفرودیتا (الهه زیبایی یونان باستان) دنیای اتومبیل……محشره ،همه چی تمام، ی ماشین مرجع برای تعریف لوکس بودن
Taha Ayoobi
۱۸ مهر ۱۴۰۳حیفه لقب آفرودیته رو بذاری رو این.
ali
۱۸ مهر ۱۴۰۳با طراحی داشبورد حال نکردم!
Taha Ayoobi
۱۸ مهر ۱۴۰۳این چرا داشبوردش شبیه تیباعه😐
نمیدونم من دارم اینجوری میبینم یا واقعا همینه،
دریچه کولر هاش خیلیی زار میزنه.
کنترلگر های کولر و اینا هم خیلی بده.
امیرمسعود
۲۷ مهر ۱۴۰۳صنعت و اثر هنری ،