رولز رویس

معرفی رولزرویس گوست سری II مدل 2025، باشکوه‌تر و پیشرفته‌تر

رولزرویس گوست جدید با تغییراتی در طراحی، تکنولوژی‌های بیشتر و ویژگی‌های سفارشی‌سازی جدیدی راهی بازار خواهد شد.

فیس‌لیفت رولزرویس گوست که با نام سری II معرفی شده است، در نگاه اول متفاوت از نسخهٔ قبلی که اولین بار در سال ۲۰۲۰ رونمایی شد به نظر نمی‌رسد ولی با کمی دقت، مشخص می‌شود که طراحان رولزرویس تغییراتی را در طراحی قسمت جلو و چراغ‌ها انجام داده‌اند تا به ظاهر گوست کمی تازگی ببخشند. در این قسمت، طرحان گوشه‌های تیز دماغه را نرم‌تر و جلوپنجره را کمی بزرگ‌تر کرده‌اند. چراغ‌های جلو نیز حالا فرم متفاوتی پیدا کرده‌اند درحالی‌که برای چراغ‌های عقب هم گرافیک جدیدی با دو خط عمودی در نظر گرفته شده که از اسپکتر الهام گرفته است.

رینگ‌های ۲۲ اینچی جدید هم تکمیل‌کنندهٔ به‌روزرسانی‌های بیرونی این سدان مجلل بریتانیایی هستند. در همین حال، علاوه بر بیش از ۴۴ هزار رنگ مختلفی که از طریق سرویس سفارشی رولزرویس برای گوست قابل انتخاب خواهد بود، حالا رنگ جدیدی بنام آبی موستیک هم به این لیست اضافه شده است.

در داخل، طراحی کابین با نسخهٔ قبلی یکسان به نظر می‌رسد و همچنان شاهد همان پانل شیشه‌ای هستیم که در کل عرض داشبورد کشیده شده و صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی را در خود جای داده است. بااین‌حال، حالا امکان سفارشی‌سازی صفحه آمپر با رنگ‌های مدنظر خریدار وجود خواهد داشت. این رنگ دقیقاً مطابق با سفارش خریدار ساخته خواهد شد تا هیچ خریدار دیگری مشابه آن را نداشته باشد.

برای گوست سری II اپلیکیشن اختصاصی رولزرویس با نام Whispers در نظر گرفته شده است که امکان کنترل خودرو را از راه دور از طریق گوشی هوشمند فراهم می‌کند. به لطف این اپلیکیشن، مالک می‌تواند اقداماتی مثل قفل یا باز کردن درها را انجام دهد و با استفاده از اطلاعات ناوبری، موقعیت مکانی خودرو را ردیابی کند تا مطمئن شود که راننده بدون حضور او در حال رانندگی با گوست نیست. سرنشینان عقب نیز حالا می‌توانند دو دستگاه را به هرکدام از نمایشگرهای عقبی متصل کنند.

کسانی که خواهان سطح جدیدی از تجمل هستند، می‌توانند تودوزی جدیدی بنام Duality Twill را سفارش دهند که پارچهٔ ویژه‌ای ساخته‌شده از بامبو است. به گفتهٔ رولزرویس، توسعهٔ این پارچه یک سال زمان برده است و اگر خریداری آن را سفارش دهد، ۲۰ ساعت به فرایند ساخت خودرو اضافه خواهد شد زیرا این تودوزی با ۱۸ کیلومتر نخ و ۲.۲ میلیون کوک شکل می‌گیرد.

زیر کاپوت اما چیزی تغییر نکرده و همچنان همان پیشرانهٔ ۶.۷۵ لیتری V12 توئین توربو را می‌بینیم که ۵۷۰ اسب بخار قدرت دارد و نیروی خود را از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند اما می‌توانند نسخهٔ بلک بج را انتخاب کنند که با همان پیشرانه، ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد. در این نسخه، گیربکس نیز تعویض دنده‌ها را کمی سریع‌تر انجام می‌دهد. گوست بلک بج در بیرون از فیبر کربن فراوان و نشان‌های کرومی تیره بهره می‌برد و به رینگ‌های ۲۲ اینچی هفت پرهٔ جدیدی مجهز شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. Joker

    ۱۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (603 ديدگاه)

    ۱۸ کیلومتر نخ واسه تودوزی این ماشین

    موافقم 58
    مخالفم 6
    1. amirkhanzadeh

      ۱۸ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1033 ديدگاه)

      من بشخصه از طراحی این ماشین خوشم اومد حس شناور بودن می ده طراحیش
      خوبه زیاد تغییرش ندادن و سنجیده عمل کردن

      ممنون از پادشاه لوکس سازی

      موافقم 75
      مخالفم 7
      1. mmd@

        ۱۸ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (334 ديدگاه)

        همه چیش عالیه ولی کنسولش نگاه میکنم انگار مال پرایده🤣🤣

        موافقم 14
        مخالفم 18
        1. SMS

          ۱۹ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (581 ديدگاه)

          جلوش یکم شبیه کواترو هست
          اون موتور رو بدی به بقیه از تا ۲۰۰۰اسب بخار بیرون می کشن اما اینجا به خاطر سنگین بودن و ابهت و باکلاسی باید در همین حد باشه

    2. نیو کار

      ۱۸ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (48 ديدگاه)

      یه سوال اولین طراحی این مدل درها برای یخچال فریزهای ساید بای ساید بود یا ماشین رولزرویس

      موافقم 21
      مخالفم 3
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۱۸ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (2906 ديدگاه)

        در قدیم قبل از اختراع یخچال، این مدل درهای متقارن وجود داشت و حتی خودروهای ارزان‌قیمت مثل فیات ۶۰۰ استفاده می‌کردند
        برای بعضی مدل‌ها فقط درهای جلو به سمت عقب باز می‌شن، بعضی مدل‌های دیگه، فقط برای درهای عقب هست

        یک مطلب راجع به این سبک طراحی داریم
        https://www.pedal.ir/training/what-are-suicide-doors/

        موافقم 27
        مخالفم 3
    3. علی Shelby

      ۱۸ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (540 ديدگاه)

      خوبه
      شرکت تحول خیلی برزگ وشتاب زده در طراحی نداشته
      زیباتر شده
      تو دوزی duality tewill خیلی زیباتر از اصلیه
      تو دوزی اصلی کف صندلی ها ، پارچش خیلی طرح بدی داره

      رنگ سفید خیلی زیباست
      اگر رنگ مشکی داشته باشه ، مشکی خیلی با تو دوزی مخصوص زیبا میشه

      موافقم 12
      مخالفم 1
  2. amir

    ۱۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3601 ديدگاه)

    گفتید طراح بی ام و رفت رولزرویس؟ بفرما اثراتش کم کم داره پیدا میشه

    موافقم 21
    مخالفم 17
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۸ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2906 ديدگاه)

      اثرات طراح جدید حداقل ۲ سال دیگه معلوم می‌شه
      این رولزرویس که انصافا خوبه، از سری اول، کمی زیباتر دیده می‌شه

      موافقم 52
      مخالفم 10
      1. هراکلیوس

        ۱۸ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (282 ديدگاه)

        اتفاقا نسل قبلی این ماشین که تو سال 2011 رونمایی شد از چراغ های زیباتری در جلو ماشین استفاده شده بااینکه نزدیک13 سال ازش میگزره

        موافقم 22
        مخالفم 4
      2. amir

        ۱۸ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        زودتر از ۲ سال دیگه خواهیم دید! منتها دو سال دیگه متوجه عمق فاجعه میشیم

        موافقم 11
        مخالفم 2
  3. 18:45

    ۱۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (666 ديدگاه)

    حیف که دماغه رو بی ریخت کردن…
    درضمن گوست قبل از فیس لیفت اینقدر زیبا بود که حالا حالاها به فیس لیفت نیاز نداشت!
    درست مثل کالینن فیس لیفت، گوست رو هم زشت کردن! 😑😑😑

    موافقم 12
    مخالفم 21
  4. BMZ

    ۱۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (155 ديدگاه)

    باشکوه‌تر
    پیشرفته‌تر
    زشت‌تر

    موافقم 17
    مخالفم 10
  5. علی جردن

    ۱۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    داشبورد رولزرویس فانتوم کی طراحیشو عوض می کنه
    شاید از نزدیک زیبا باشه اما تو عکس ها ساده است
    داشبورد رولزرویس ریث از فانتوم اسپرتی تره اما فانتوم اصلا جالب نیست اما از حق نگدریم طرح پارچه صندلیا کم نظیر شده

    موافقم 3
    مخالفم 8
  6. Kiarash

    ۱۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (514 ديدگاه)

    واقعا طراحی داخلی رو دوست دارم ولی طراحی بیرونی هم دیگه کم کم داره بی روح میشه ولی هنوز جذابه و لوکس و پادشاه

    موافقم 9
    مخالفم 3
  7. حسین دهمرد

    ۱۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    مشخصات ماشین چیه؟
    به پارچه دوزی رولزرویس خوش آمدید.
    ۱۸ کیلومتر نخ و ۲ میلیون کوک.
    واقعا خریداراش همچین آدمایین؟

    موافقم 4
    مخالفم 7
  8. hosen

    ۱۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (694 ديدگاه)

    برخلاف نظر اکثر دوستان اما بنظرم طراحی بیرونیش همچنان زیبا و باوقاره

    موافقم 24
    مخالفم 4
  9. KAIZEN

    ۱۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (213 ديدگاه)

    از طراحی داشبورد از همون اول خوشم نمیومد که متاسفانه تو این نسل هم همون آشه و همون کاسه
    انگار زیاد وقت نذاشتن
    باقی قسمتها عالیه

    موافقم 7
    مخالفم 7
  10. آرین صاحب جمعی

    ۱۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1104 ديدگاه)

    اونایی که میگن زشته دقیقا زیبا رو چی میبینن ؟ این از اثرات زندگی کردن تو دوره ای که ازرا ۲۰۱۳ هنوز خرید و فروش میشه

    موافقم 18
    مخالفم 2
  11. shetab-car

    ۱۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (234 ديدگاه)

    اون انحنایی که به نوک چراغ های جلو دادن زیاد جالب نیست بقیه قسمت ها عالیه

    موافقم 3
    مخالفم 2
  12. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1551 ديدگاه)

    طراحی داخلی محصولات رولز روییس دیگه زیادی تکراریه کاش یه تحولی بده

    موافقم 4
    مخالفم 4
  13. هیروهیتو

    ۱۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    تو این دورو و زمونه شرکت های کمی بودن که با طراحی شون کیف می کردیم مثل همین رولزرویس
    که اونم داره کم کم خراب میشه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  14. Amir karimi

    ۱۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خیلی پیگیر این برند نیستم ولی خب به عنوان کسی که خودرو و اخبارشو دنبال میکنه واقعا از تسلا بازی توی ماشینا بدم میاد!
    مانیتور و از بین رفتن المان های آنالوگ و دستی اصلا جذاب نیست
    مانیتور اوکی باشه ولی نه انقد
    همون در حد سالای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸ اوکی بودن
    بعدش دیگه همه ماشینا داره مانیتور میشه
    اینم از رولزرویس که جلوش کلا مانیتوره😂😂 با اولین نگاه صرفا به داشبوردش یاد فونیکس vx افتادم
    اونم فقط مانیتور داشت تقریبا ام به همین شکل البته ۳ تا داره فونیکس

    موافقم 5
    مخالفم 1
  15. علی منصوری

    ۱۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (410 ديدگاه)

    آفرودیتا (الهه زیبایی یونان باستان) دنیای اتومبیل……محشره ،همه چی تمام، ی ماشین مرجع برای تعریف لوکس بودن

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۱۸ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (4379 ديدگاه)

      حیفه لقب آفرودیته رو بذاری رو این.

      موافقم 2
      مخالفم 2
  16. ali

    ۱۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    با طراحی داشبورد حال نکردم!

    موافقم 1
    مخالفم 2
  17. Taha Ayoobi

    ۱۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (4379 ديدگاه)

    این چرا داشبوردش شبیه تیباعه😐

    نمیدونم من دارم اینجوری میبینم یا واقعا همینه،

    دریچه کولر هاش خیلیی زار میزنه.
    کنترلگر های کولر و اینا هم خیلی بده.

    موافقم 3
    مخالفم 4
  18. امیرمسعود

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    صنعت و اثر هنری ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا