رولزرویس گوست یکی از مدلهای مهم این برند لوکس بریتانیایی است، حتی اگر به اندازه فانتوم پرفروش نباشد. گوست تجربهای مشابه فانتوم را در اختیار مشتریان قرار میدهد، اما در بستهای کوچکتر و با قیمتی که برای کسانی که به دنبال خودرویی لوکستر از معمول هستند، مناسبتر است. اخیراً این مدل تغییرات قابل توجهی داشته و اگرچه بیشتر آنها جزئی هستند، اما در نهایت تجربه رانندگی و طراحی داخلی خودرو را به سطح بالاتری بردهاند و حس “رولزرویس” را بیشتر در این خودرو وارد کردهاند.
۱. جعبه ساعت در داشبورد: یک حس خاص از خانه
اگر قبلاً با نسخه گوست سری I آشنا بودهاید و حالا سوار گوست سری II شوید، اولین چیزی که توجه شما را جلب خواهد کرد، تغییرات داشبورد است. این قسمت حالا با یک پنل شیشهای از ستون به ستون پوشیده شده که کنسول مرکزی و “فاشیا” روشن را در بر میگیرد. در این داشبورد یک جعبه شیشهای کوچک برای ساعت قرار داده شده که ساعت آنالوگ و یک مدل مینیاتوری از “روح نشاط” (Spirit of Ecstasy) در آن جای گرفته است. این ساعت و مجسمه در پسزمینهای مشکی با نور ملایم درخشان قرار دارند که جلوهای خاص و شیک به کابین میبخشد. چنین جزئیاتی است که رولز-رویس را از دیگر برندهای خودرو متمایز میکند و حس یک سالن لوکس را به فضای داخلی خودرو میآورد.
۲. مواد و طراحیهای جدید در داخل کابین
چوب جزو مشخصههای اصلی داخلی خودروهای رولز-رویس است و در گوست سری II هم انتخابهای مختلفی برای کابین در نظر گرفته شده است. یکی از ویژگیهای برجسته جدید، پوشش داخلی از جنس “Duality Twill” است. این پارچه از بامبو ساخته شده و در فرآیندی پیچیده با ۲.۲ میلیون دوخت به هم متصل میشود. ظاهراً شبیه ابریشم است و حتی افرادی که دقت بالایی دارند، شاید نتوانند تفاوت آن را با ابریشم واقعی تشخیص دهند. این پارچه نه تنها جنبههای پایداری و زیستمحیطی را در نظر گرفته بلکه از لحاظ ظاهری و لمسی به داخل کابین گوست حس خاص و لوکسی میبخشد.
۳. تغییرات ظاهری گوست سری II
اگرچه رولز-رویس تغییرات اساسی در ظاهر گوست سری II ایجاد نکرده، ولی در مقایسه با نسخه قبلی تفاوتهایی قابل توجه مشاهده میشود. خطوط بدنه کمی نرمتر و روانتر شده و نمای جلو نسبت به قبل کمی تهاجمیتر به نظر میآید. یکی از تغییرات بارز، جلوپنجره پانتئون است که حالا نورپردازی شده است. همچنین چراغهای جلو و عقب با طراحی جدید، شباهتهایی به مدل Specter پیدا کردهاند.
۴. ارتقاء سیستم اطلاعات و سرگرمی
اگر انتقادی از نسخههای قبلی گوست وجود داشت، آن انتقاد معمولاً مربوط به سیستم اطلاعات و سرگرمی بود که گاهی عملکرد مناسبی نداشت. اما در گوست سری II این مشکلها برطرف شده و سیستم جدید به طرز قابل توجهی بهبود یافته است. این مدل از سیستم دیجیتال “SPIRIT” رولز-رویس استفاده میکند که تجربه کاربری راحتتر و بهتری را ارائه میدهد. علاوه بر این، به طور کامل با اپلیکیشن “Whispers” که برای مالکین رولز-رویس طراحی شده، یکپارچه است. این اپلیکیشن به دارندگان خودرو این امکان را میدهد که از طریق گوشی همراه خود، بسیاری از ویژگیهای خودرو را کنترل کنند.
۵. سیستم تعلیق بهبود یافته
رولز-رویس به سیستم تعلیق بینظیر خود مشهور است که تجربه رانندگی را به شکلی نرم و آرام ارائه میدهد که انگار در آبهای آرام در حال حرکت هستید. گوست سری II هم از این ویژگی بهرهمند است و سیستم تعلیق آن با نام “Planar Suspension” بهبود یافته است. این سیستم با کمک اجزای مختلفی همچون شوکگیرهای الکترونیکی و استرادهای هوای سنگین، عملکرد بهتری را ارائه میدهد که کیفیت سواری را به سطحی بالاتر میبرد.
۶. سیستم صوتی بهبود یافته
در حالی که سیستم صوتی ۱۸ اسپیکره یکی از ویژگیهای معمولی رولز-رویس است، در گوست سری II این سیستم با ارتقاءهایی همراه شده است. آمپلیفایر جدید ۱۴۰۰ وات قدرت بیشتری دارد و به کمک اتاقکهای صوتی که در بخشهای مختلف خودرو قرار داده شده، صدای فوقالعادهای تولید میکند. علاوه بر این، پوشش ویژهای در سقف خودرو تعبیه شده که صدا را از بالا به داخل کابین منتقل میکند و میکروفونهایی در داخل کابین برای تنظیم خودکار کیفیت صدا در نظر گرفته شدهاند.
مشخصات فنی رولز-رویس گوست سری II
رولز-رویس گوست سری II یک خودروی لوکس با ویژگیهای برجسته و طراحی بینظیر است که به مالک خود تجربهای فراتر از یک خودروی معمولی ارائه میدهد. در اینجا مشخصات فنی این خودرو آورده شده است:
- پیشرانه: موتور V12 توئین توربو با حجم ۶.۷۵ لیتر
- قدرت: 563 اسب بخار
- گشتاور: ۸۴۰ نیوتن متر
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر: حدود ۴.۶ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
- نوع گیربکس: گیربکس ۸ سرعته خودکار
- سیستم تعلیق: سیستم تعلیق Planar Suspension
- مصرف سوخت: میانگین حدود ۱۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
- ابعاد: طول ۵.۷ متر، عرض ۲.۰۲ متر، ارتفاع ۱.۵۷ متر
- وزن: حدود ۲.۵ تن
- ظرفیت مخزن سوخت: ۸۰ لیتر
- سیستمهای امنیتی: شامل سیستمهای پیشرفته مثل کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد جلو، سیستم کمک پارک، دوربین ۳۶۰ درجه و …
- سیستم اطلاعات و سرگرمی: سیستم SPIRIT، پشتیبانی از اپلیکیشن “Whispers”
- دکوراسیون داخلی: استفاده از مواد لوکس مثل چوبهای خاص، پارچههای طبیعی و “Duality Twill”
قیمت رولز-رویس گوست سری II
قیمت رولز-رویس گوست سری II بسته به سفارشیسازیها و ویژگیهای خاص، میتواند بسیار متغیر باشد. به طور کلی، قیمت این خودرو در بازارهای مختلف در حدود ۳۰۰,۰۰۰ تا ۴۰۰,۰۰۰ دلار (بسته به بازار و آپشنها) است.
رقبای رولز-رویس گوست سری II
رولز-رویس گوست سری II یکی از خودروهای لوکس و گرانقیمت است که در بازار رقابت با سایر برندهای پریمیوم و سوپرلوکس قرار دارد. برخی از رقبای اصلی آن عبارتند از:
- بنتلی فلاینگ اسپار (Bentley Flying Spur):
- ویژگیها: موتور W12، V8 و V8 هیبریدی، طراحی لوکس، عملکرد فوقالعاده، کیفیت ساخت بالا
- قدرت: حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ اسب بخار بسته به نسخه
- قیمت: از ۲۳۰,۰۰۰ دلار به بالا
- مرسدس بنز مایباخ S-Class (Mercedes-Maybach S-Class):
- ویژگیها: یکی از خودروهای لوکس و راحت با موتور V12، امکانات راحتی بسیار بالا، سیستمهای امنیتی پیشرفته
- قدرت: ۶۰۰ اسب بخار (در مدل S 680)
- قیمت: از ۲۰۰,۰۰۰ دلار به بالا
- رولز-رویس فانتوم (Rolls-Royce Phantom):
- ویژگیها: پرچمدار برند رولز-رویس با امکانات فوقالعاده، موتور V12 با قدرت بالای ۵۰۰ اسب بخار
- قدرت: ۵۵۲ اسب بخار (همانند گوست)
- قیمت: از ۴۵۰,۰۰۰ دلار به بالا
این خودروها همه جزو خودروهای لوکس و گرانقیمت هستند و هرکدام ویژگیهای خاص خود را دارند، اما گوست سری II با ترکیب ظرافت، قدرت و راحتی، جایگاه ویژهای در میان این رقبا دارد.
نتیجهگیری
رولز-رویس گوست سری II همچنان نشاندهنده دقت و کیفیت بینظیر این برند است. این خودرو نه تنها یک خودروی لوکس است، بلکه تجربهای خاص و فراتر از آن به مالک خود میدهد. گوست سری II، حتی به عنوان مدل “ورود به سطح” این برند، هنوز هم تجمل و شکوه فوقالعادهای را ارائه میدهد و برای کسانی که به دنبال تجربهای متفاوت و لوکس هستند، گزینهای عالی به شمار میرود.
بهرام
۲ بهمن ۱۴۰۳از خمیدگی جلو پنجره رولزرویس های جدید خوشم نمیاد.
جلوپنجره رولزرویس باید تخت باشه. کلن باید کاپوت مثل تابوت باشه. مثل نسل قبل فانتوم. اونجوری ظاهرش کلاسیک و اشرافی میشه. این مدرن بازیها به رولزرویس نمیاد
امیرمحمد
۲ بهمن ۱۴۰۳نظر تو مهم نیست اون مال یک شرکت بزرگ با فناوری عالی هست تو چی می گویی نوخودی
بهرام
۲ بهمن ۱۴۰۳برای اینکه استاندارد شما از ماشین، همین فونیکس و آریزوئه. فکر می کنید هرچی بیشتر قوس و قزح داشته باشه باکلاستره!
ماشین اشرافی باید یه تیپ و شخصیت کاملا متفاوت داشته باشه
Galant.VR4(JDM)
۳ بهمن ۱۴۰۳ببخشید هر موقع کسی خواست نظرشو بگه اول از شما اجازه میگیره
Ahmad
۲ بهمن ۱۴۰۳حرف نداره این ماشین مخصوصا سیستم تعلیق اش با سیستم صوتی اش و اون موتور حجیم ۱۲ سیلندری اش آدم یه دونه از این ماشین داشته رنگ مشکی دایموند که فقط رولزرویس بلده این نوع رنگ رو درست کنه خداییش از بنز خیلی با ابهت تره دست بی ام و درد نکنه با این ماشینی که ساخته
Nr
۲ بهمن ۱۴۰۳بله قربان سعی میکنیم تو طراحی سری 3 حتما از نقطه نظر شما استفاده نکنیم
mmd@
۳ بهمن ۱۴۰۳به به سوسیس همش گوشته🤣
MehdiTurbo
۴ بهمن ۱۴۰۳کاملا موافقم
ابهت نسل قبل نداره
به خاطره گرد شدن کاپوت که گفتید و باریک و کوچیک شدن چرا غ ها و کم شد ارتفاع جلو ابهت نسل قبلش از دست داده
و دقیقا امضای پر ابهت و خاص رولزرویس کمتمایز لوکس میکرد همون تخت بودن تابوتی بودن بدنه بود که از دستش داد
دقیقا مثل امضای خاص کابین خلبانی لامبورگینی پر دکمه که خاص خودش بود و تو نسل جدید فقط یه تبلت چسبوند
ولی طبق هر انچه قبلا اتفاق افتاده مثل لامبو و خرابتر شدن طراحی بی ام و قطعا پر فروش تر خواهد شد 😂
میلاد
۴ بهمن ۱۴۰۳این دفعه میگیم تورو ببرن طراحی کنی
۲ بهمن ۱۴۰۳به به ایول یکی از ماشینهایی که خیلی دوسش دارم اینه
GENERAL CORVETTE
۲ بهمن ۱۴۰۳تازه واسه اولین بار بعد کالینان آپشن AWD
هم داره
محسن
۲ بهمن ۱۴۰۳دو سه تا کامنت بیشتر توی این سایت نزاشتم فقط میخوندم ولی چرا باید توی دورانی که این قدر مشکلات دنیا زیاده یکی یه ماشین 200 هزار دلاری یا 400 هزار دلاری میخره؟ حتی توی بهترین کشورا هم حداقل مشکلات محیط زیستی فراوون وجود داره.کاملا معلومه کسی که اینو میخره چه آدمیه
آرین
۲ بهمن ۱۴۰۳چرا نباید بخرن ؟
طرف اگه زحمتشو کشیده که نوش جونش
محسن عبدالهی
۳ بهمن ۱۴۰۳راست میگی زحمت کشیده منطقیه یکی یه سر دنیا حقوقش 200 دلاره یکی مستعمرست یکی ازش دزدی میکنن میرن توی کشورش میجنگن توی همون امریکا طرف سه هزارتا در میاره نصفش میره برای اجاره خونه و برق و اب و گازش نهایت بتونه هر چند سال موستانگ 30 هزار دلاری عوض کنه اونم تازه اونم توی آمریکا تازه اونم نه هر کسی تازه اگه خونشم بقل خیابون نباشه همش صدای ماشین های دیگه نیاد توی خونش خواب و خوراکو ازش بگیره به نظر منم تا وقتی افرادی مثل شما هستن به نظر منم نوش جونش بزار ماشین 400 هزار دلاری داشته باشه فقط شما و اینا زحمت میکشید و عقلتون کار میکنه بقیه نه عرضه دارن مثل شما نه عقل اگر داشتن الان همه دنیا ماشین 400 هزار دلاری داشتن.اب و خاک و هوا که اصلا مهم نیست مهم اینه پنج درصد ادما فقط چند سال از همه بیشتر لذت ببرن و بمیرن و بقیه هی کار کنن و زباله تولید کنن.گور بابای چهار نسل بعدیم صد رحمت به جنگل.کاش چهارتا مقاله علمی و فنی بیشتر به جای اینا کار میشد هر جور بهش نگاه میکنم منطقیه درستش اصلا همینه گور بابای تعادل
Navid AJ
۳ بهمن ۱۴۰۳در تمام دنیا فردگرایی حرف اول رو میزنه. برا همین اهمیت زیادی به بقیه داده نمیشه. طرف وقتی همین رولزرویسش رو خرید ی مبلغ قابل توجه هم در کار خیر خرج میکنه ولی فقر ریشه کن نمیشه. تو غرب؛ حفظ جون یه حیوان احساسات عمومی رو خیلی بیشتر تحریک میکنه نسبت به حفظ جان یک انسان. آمار تلفات بیخانمان ها و یخ زدنشون در سرمای هرساله و کامنت مردم رو چک کنین؛ متوجه اوضاع میشین.
رامتین
۲ بهمن ۱۴۰۳فوق العاده هست و کاملا اشرافی و بدرد افراد میانسال به بالا.
froG-driVer
۲ بهمن ۱۴۰۳😢😢
Gold
۲ بهمن ۱۴۰۳بنتلی از رولزرویس فاصله داره
مرسدس از رولزرویس بسیار فاصله داره
هر شخصی که در کار و زندگی پر تلاش و با خرد باشه لیاقتش فقط رولزرویسه فقط
Taha Ayoobi
۲ بهمن ۱۴۰۳عجب چیزیه لامصب
علی
۲ بهمن ۱۴۰۳چراغ جلوی ماشین شبیه به محصولات صاحب برند یعنی بی ام و شده میشه گفت از نمای کناری با سری7 اشتراکاتی داره
امیررضا
۳ بهمن ۱۴۰۳ببخشید متن رو میزنین تو گوگل ترنسلیتور؟
چون Entry level رو نوشتین ورود به سطح! منظور مدل پایه و ارزوترین رولزرویسی هست که میشه بطور صفر کیلومتر تو سبد محصولات این خودروساز خرید.
ولی خداوکیلی گوست چون زیر سایه فانتوم میمونه همیشه یه سری انتقادات بهش هست که نمیدونم فقط یه سری هفت لوکستره یا اون محصول اصلی رولزرویس تلقی نمیشه و فلان ولی من خیلی هم ازش خوشم میاد.
جواد عقیلی
۳ بهمن ۱۴۰۳سلام. مدل پایه معنی متفاوتی داره و ارزون ترین نسخه از هر مدل هست. اینجا منظور ارزون ترین رولزرویس هست. اگه معادل مناسبی درنظر دارید پیشنهاد کنید. ممنون
مجتبی
۳ بهمن ۱۴۰۳جانم واقعا هر کی اینا داره سوار میشه خوشبحالش عشق از این بالاتر ک لوکس ترین ماشین جهان داره اونم ساخت بی ام و ک موتور کشتی وهواپیماها را هم درست میکنه بی نظیر مخصوصا چراغ های جلوش😍👑💟🇩🇪
حسن
۴ بهمن ۱۴۰۳یعنی خدا شاهده بشینید دعا کنید از این ماشینا بزارن تو ایران بیاد.فقط قیافشون از نزدیک هم ببینیم باید خدا راشور کنیم.ای خدا یدونه هم نصیب ما بکن🤲🤲🤲🤲💔
M power
۶ بهمن ۱۴۰۳خوبیه این مدل اینه ک صاحبش هم میتونه پشت فرمون بشینه و دیگه نیازی ب راننده نیس