رولز رویس

برابوس 700، یک رولزرویس گوست غرق در فیبر کربن!

برابوس با معرفی رولزرویس گوست ارتقا یافته خود به آن دسته از تیونرهایی پیوست که خودروهای فوق لوکس بریتانیایی را تیون می‌کنند. برابوس ۷۰۰ بر اساس نسخه طویل‌تر گوست توسعه یافته است و از تغییرات بصری و فنی سود می‌برد. این خودرو مختص آن دسته از مالکانی است که ظاهر استاندارد و عادی گوست را نمی‌پسندند.

مشتریان این دسته از خودروها معمولاً خواهان ظاهری با ابهت و ملایم هستند و به همین خاطر برابوس از نظر طراحی ظاهری مثل تیونرهایی همچون منصوری عمل نکرده و کیت بدنه ساده اما گیرایی را در نظر گرفته است.

اسپلیتر جلو، تریم ورودی‌های هوا، فریم جلوپنجره، اسپویلر لبه‌ای و دیفیوزر عقب از فیبر کربن هستند و نشان‌های رولزرویس نیز جای خود را به لوگوی برابوس داده‌اند. در بخش عقب نیز شاهد چهار خروجی اگزوز فیبر کربنی برای سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ هستیم. تمامی تریم های درخشان بدنه با طراح کروم مزین شده‌اند تا ظاهری متمایز ایجاد کنند. تکمیل کننده کیت بدنه برابوس ۷۰۰ نیز دیلایت های LED در سپرهای جلو هستند.

اما برجسته‌ترین تغییر ظاهری این گوست تیون شده به رینگ‌های ۲۲ اینچی برابوس مونوبلاک M پلاتینیم ادیشن مربوط می‌شود که ظاهر کرومی شادو دارند. طراحی این رینگ‌ها ما را به یاد رینگ‌های فانتوم فیس لیفت می‌اندازند هرچند اسپرت تر کار شده‌اند. برابوس به سیستم تعلیق این خودرو دست نزده است و بنابراین سواری فرش جادویی گوست همچنان احساس می‌شود.

اما جنبه مهم‌تر این پروژه به نیروگاه ۱۲ سیلندر توئین توربویی مربوط می‌شود که افزایش قدرت داشته و خروجی آن به ۶۹۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۹۵۰ نیوتون متر می‌رسد. در واقع این خودرو هم‌اکنون قوی‌تر از نسخه مشکی نشان است. نیروی تولیدی نیز توسط گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۶ ثانیه‌ای را ایجاد می‌کند.

اگرچه گوست در حالت استاندارد نیز خودرویی فوق لوکس بوده اما برابوس کابین آن را ارتقا داده است. کابین شاهکار برابوس شامل پوشش چرم سفارشی با دوخت خاص، تریم فیبر کربن روی داشبورد، کنسول مرکزی و رکاب‌های داخلی نورانی و استراحت گاه دست عقب خواهد بود.

این تیونر مشهور قیمت پکیج تیونینگ خود برای گوست را اعلام نکرده است اما قطعاً مشتریان رولزرویس مشکلی با پرداخت مبالغ بالا نخواهند داشت. سوال مهم این است: آیا شما حاضرید یک رولزرویس گوست صفرکیلومتر را تیون کنید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. javadhy

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (331 ديدگاه)

    از این برابوس گوست خیلی خوشم اومد ولی شخصا دوست نداشتم brabus چنین کاری کنه و شروع به تیون کردن شرکتای دیگه به جز مرسدس بکنه اینطوری به نظرم دیگه مثل قبل خاص نیست و شبیه بقیه شرکتای تیونینگ شده،اینطوری به نظرم اون جایگاه خاصش تو شرکتای تیونیگ رو از دست داد ولی شخصا همچنان برابوس رو برترین تیونینگر دنیا میدونم

    موافقم 20
    مخالفم 24
    1. نیشه

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (15 ديدگاه)

      برابوس با این کار گور خودشو کند.
      دیگه ممکنه بهش بگن براکیس (برا+کیس)

      موافقم 3
      مخالفم 20
    2. Taha Malek

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (916 ديدگاه)

      برابوس قبلا هم ماشینای دیگ غیر از مرسدس رو تیون کرده بود

      موافقم 16
      مخالفم 2
      1. javadhy

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (331 ديدگاه)

        فقط مرسدس بنز و اسمارت که اسمارت هم برای مرسدسه

        موافقم 11
        1. من⁦^_^⁩

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (200 ديدگاه)

          و چند وقت پیش هم یه موتور کی تی ام اگه اشتباه نکنم
          ولی خب ای ام جی قبل از خریده شدنش دو سه تا پروژه مشترک داده با بعضی شرکتا
          من موندم چرا رقیب محصول بنز هم برداشته آخه😂

  2. Alan.r

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    خیلی عالی شده هم لوکس تر از نسخه‌ی عادیه هم قویتر
    حتی صندوق عقبش هم روکش چرم داره😐😐
    ولی تیونینگایی که روی مرسدس ها انجام میده رو خیلی بیشتر دوست دارم

    موافقم 21
    مخالفم 1
  3. احمدرضا

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (749 ديدگاه)

    برابوس دوست دارم اما نه انقد که آرم رولزرویس باهاش عوض کنم

    موافقم 35
    مخالفم 1
  4. Hamid

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1723 ديدگاه)

    همیشه یک مرزی بین لوکس بودن و اشرافی گری بوده
    انگار بنتلی و رولزرویس اشرافی بودنند و بنز و بی ام و لوکس و لامبورگینی و فراری اسپرت
    برایوس واسه لوکس کار می‌کرد چرا رفته اشرافی گری

    موافقم 23
    مخالفم 1
  5. AMG GT R

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    میباخ به برابوس : مارو دور ننداز

    موافقم 21
  6. بهنام

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (994 ديدگاه)

    من باشم تمام آرم های برابوس رو با رولزرویس عوض میکنم

    موافقم 22
  7. امیرشایان فرازی

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (458 ديدگاه)

    واتت؟
    غرقه بحر کربن بود در آن بر رولزرویس
    ولی خفن شده

    موافقم 5
    مخالفم 1
  8. دکتر

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (337 ديدگاه)

    یه جوریه😃 داخلش انگار بنزا رو ریختن رو رولزرویسا😂😂

    موافقم 21
    1. Mamad

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (57 ديدگاه)

      تیون های برابوس فقط رو مرسدس مخصوصا
      Gکلاس قشنگ میشه
      ولی طراحی داخلی خود رولزرویس رو بیشتر دوست دارم تا تیون برابوس

      موافقم 12
  9. Taha Malek

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (916 ديدگاه)

    خارجیش که فوق العادس با تعویض لوگو رولز رویس با برابوس مشکلی ندارم
    داخلیش هم یکم مرسدس شده کاش به لوگو های داخلی رحم میکرد(مثل تیون های مرسدسش) فک کنم بشه ی تغییراتی رو خود مشتری بده پس عاشقشم

    1. من⁦^_^⁩

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (200 ديدگاه)

      کاش اگه نمیخواد اینم عوض کنه حداقل از اون حرف بی گنده با اون اوت لاینش که بیشتر به بوگی و دوستان میخوره رو با یه لوگو بهتر عوض کنه😁

  10. Jdm باز

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    میباخ: ایا من یک لطیفه هستم برای تو؟؟

  11. امیرشایان فرازی

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (458 ديدگاه)

    اسپریت آف اکستسی رو برداشته فک کنم

  12. یاس ی

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    به نظر من نباید از آرمش برای صندلیها استفاده میکرد. یجورایی حس غریبی به آدم میده. اکه لوگوها را تغییر نمیداد بهتر بود.

  13. Mr.Cadillacrider

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چرا مرسدس هارو ریختن تو رولز رویس ها!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا