فانتوم هایپریون که به سفارش یک کلکسیونر خودرو در سال ۲۰۰۹ معرفی شد، مدتها است که برای فروش گذاشته شده اما خریداری پیدا نمیکند.
رولزرویسهای تک ساخت معمولاً خودروهای بسیار باشکوهی هستند که خیلیها برای داشتن آنها سر و دست میشکنند اما دراینبین، مدلی وجود دارد که بسیار زشت بوده و خواهان ندارد. این خودرو رولزرویس فانتوم هایپریون ساخت پینینفارینا است. این خودرو چندین بار برای فروش گذاشته شده و خریداری پیدا نکرده است. این فانتوم تک ساخت آخرین بار در سال ۲۰۲۲ با قیمت ۴.۲ میلیون یورو برای فروش ارائه شد و با وجودی که کسی آن را نخرید، حالا دوباره با قیمت نزدیک به ۹.۳ میلیون دلار معادل حدود ۱۰ میلیون دلار، یعنی دو برابر قیمت قبلی برای فروش گذاشته شده است!
البته این شیوهای است که برخی فروشندگان خودروهای خاص به کار میگیرند و وقتی چند سال موفق به فروش خودرویی نمیشوند، قیمت آن را دو برابر میکنند و امیدوارند کسی آنقدر دیوانه باشد که چنین رقمی را بپردازد. فروشندهٔ این رولزرویس یک مرکز فروش خودروهای گرانقیمت در دبی است که فروش چندین خودروی سطح بالا را در کارنامهٔ خود دارد. در حال حاضر نیز این فروشنده خودروهایی مثل بوگاتی ویرون با تیونینگ منصوری، کونیگزگ رگرا، مکلارن P1 GTR، مرسدس SLR مکلارن، میباخ G650 لنداولت، مرسدس SLS AMG بلک سریز و پورشه ۹۱۸ اسپایدر را برای فروش دارد و فانتوم هایپریون از همهٔ آنها گرانتر است.
با قیمتی که فروشنده برای این رولزرویس تعیین کرده میتوان سه دستگاه کونیگزگ رگرا یا ۱۳ دستگاه G650 لنداولت خرید. فانتوم هایپریون توسط یک کلکسیونر خودرو بنام «رولند هال» سفارش داده شد و در سال ۲۰۰۹ در پبل بیچ به نمایش درآمد. طراحی و ساخت بدنهٔ این خودرو توسط پینینفارینا بر اساس یک فانتوم دراپهد کوپه انجام گرفت. برای ساخت هایپریون، کابین به عقب کشیده شد، صندوق کوتاه شد و سقف کشیدهتر شد. این ماشین در داخل هم کابینی دونفره دارد که با چرم شیریرنگ پوشیده شده است.
پیشرانه اما دستنخورده باقیمانده که شاید تنها ویژگی مثبت هایپریون باشد زیرا طراحی جدید پینینفارینا اصلاً زیبایی و شکوه فانتوم اصلی را ندارد؛ بنابراین، زیر کاپوت هنوز هم همان پیشرانهٔ ۶.۷۵ لیتری V12 قرار گرفته است که ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. به لطف این نیرو، فانتوم هایپریون ظرف کمتر از شش ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. این خودرو تنها ۱۷۷ کیلومتر کار کرده و بنابراین تقریباً نو است.
مالک اصلی فانتوم هایپریون خیلی زود متوجه شد که این خودروی رؤیاهایش نیست. به همین دلیل، او در سال ۲۰۰۹ خودرو را با قیمت ۴.۶ میلیون دلار فروخت. در طول سالها، تصاویر این فانتوم تک ساخت چندین بار در وبسایتهای فروش خودروهای کارکرده دیده شد و بنابراین نمیدانیم که چند بار دستبهدست شده است. بااینحال، به نظر میرسد طی این سالها هایپریون مالکین زیادی نداشته زیرا مدت زیادی است که منتظر خریدار مانده است. با توجه به قیمت جدید ۱۰ میلیون دلاری، به نظر میرسد فانتوم پینینفارینا بازهم باید چشمانتظار خریدار باشد زیرا هیچکس آنقدر بیعقل نیست که چنین پولی را برای خرید یک رولزرویس زشت پرداخت کند.
AMANTE
۲۲ آبان ۱۴۰۲طراحی عقب این رولزرویس من رو یاد طراحی عقب لکسوس SC430 میندازه و طراحی چراغ جلوش هم من رو یاد طراحی چراغ عقب آلفارومئو جولیتا میندازه.
Hamilton1970
۲۲ آبان ۱۴۰۲عقبش خیلی جگواره!
خصوصا XJ
amir-mr
۲۲ آبان ۱۴۰۲واقعا براتون متاسفم چطور به این میگن زشت
از این با ابهت تر پیدا نمیشه
Roham
۲۳ آبان ۱۴۰۲واژه “زشت” برای این ماشین بیانصافیه
ولی واقعا نسبت به طراحی فانتوم اصلی، قدم رو به عقب محسوب میشه
انگار چینیها سعی داشتن از فانتوم اسکی برن و از پینین فارینا بعیده!
گرافیک چراغهای جلو واقعا در حد ماشینای 80 هزار دلاریه!!!
نکته دیگه اینکه چرا رنگ چوب داشبور و طاقچه عقب متفاوته؟!
نمیدونم شاید از نظر بعضی این قشنگ به نظر بیاد ولی افتر مارکت بودنش رو به سبکی ناشیونه، به رخ میکشه!
سالار فصل
۲۲ آبان ۱۴۰۲بنظرم احتمالا 9 میلیون و پانصد هزار دلار داخل داشبوردش هست به صورت کش
amir
۲۲ آبان ۱۴۰۲از پنین فارینا بعید بود یه همچنین طرحی
طراح باید بره تو اتاق به کارهای زشتش فکر کنه بی ترادب!!!!( با لحن بچگونه بخونید)
مهدی
۲۲ آبان ۱۴۰۲عقب ماشین یاده تویوتا کمری کوپه های که تو ایران هست انداخت من رو
ولی در کل تک ساخته این ماشین فکر کنید ۸میلیارد آدم و یه دونه از این ماشین تو کل دنیا…….
amir
۲۲ آبان ۱۴۰۲منظور سولارا هست یا من اشتباه میکنم؟
محمدرضا
۲۲ آبان ۱۴۰۲خدایی باید خیلی پولدار کم عقلی باشی ده میلیون دلار به این بدی
خودرو خاص هم میخوای با ده میلیون دلار برات درست میکنه رولزرویس
amir
۲۲ آبان ۱۴۰۲ده ملیون رو میدم فراری یه سوپراسپرت خاص برام بزنه سره پیری هم کلکسیونی میشه البته نمیدونم با ده ملیون جمع میشه یا بیشتر میخواد فراری برا این کارا
Fy
۲۲ آبان ۱۴۰۲وقتی یه آدم پولدار می تونه بره ۳ تا کونیگزگ بخره چرا باید پول بابت یه ماشین زشت بده 🤔
مهدی
۲۲ آبان ۱۴۰۲من 100میلیون تومان ایران خریدارم چون بیش از دو سال ماشین نیست
اما تو اروپا و آمریکا شاید 20سال ماشین باشه و سر حال اما قیمتش حداکثر 700 هزار دلار الکی 5 میلیون و 10 میلیون دلار …
یه طنز تلخ و زشته که میگن : طرف مادر پیرش را برا فروش گذاشته بود گفتن آقا قباحت داره زشت کار بسیار بدی است گفت کیه که بخره
حالا بگو 10 نه بگو 20میلیون دلار بعیده بخرن
Siyavash
۲۲ آبان ۱۴۰۲اتفاقا طراحی عقبش انگار یه جگوار هست…و بله تا حدودی عم شبیه اون تویوتا کوپه های هست که داخل ایرانه…ولی جدن بدجور با نویسنده موافق هستم..این یه نمونه از رولزرویس واقعا زشت و بدترکیب هست..البته فقط این نمونه..وگرنه کیه که ندونه رولزرویس یکی از الهه هایه زیبایی دنیای خودرو هست…..ولی هرچی فکر میکنم..ا.ل.ا.غ پیدا میشه و با همین قیمت اینو میخره جدی میگم…
Amirmohammad
۲۲ آبان ۱۴۰۲معمولیش شیک تره
𝐀𝐥𝐢
۲۲ آبان ۱۴۰۲رولز روییس به همون چراغ مستطیلیش معروفه دیگه هم این هم بوت تیل الکی گرونن
محمد فرخی
۲۴ بهمن ۱۴۰۲بوت تیل خوبه این بد😂😂😂
مازیار
۲۲ آبان ۱۴۰۲طراحی ایتالیایی با رولزرویس همخونی نداره
محی
۲۲ آبان ۱۴۰۲بهترینش اینه بدن همون پینین فارینا یه باز طراحی بکنه چراغ های جلو و عقب رو،فوقش ۱ میلیون دلار میگیره اما به هر حال میشه فروختش
blackwing
۲۲ آبان ۱۴۰۲بیاد اینجا بزاره تو دیوار و شیپور دو سوت فروخته میشه 😂
Enzo Ferrari 2008
۲۲ آبان ۱۴۰۲طرف با ده میلیون دلار میره کوینیگزگ می خره
یا پورشه 918 یا مرسدس
18:45
۲۲ آبان ۱۴۰۲این ناکامی تاریخی کاملا نشون میده که حتی نام آورترین استودیوهای طراحی هم اشتباه فاحش میکنن!!
پینین فارینا بیشتر به درد کار روی کلاس خودرویی اسپرت علی الخصوص سوپراسپرت میخوره…👍👍
Arshia m3csl
۲۲ آبان ۱۴۰۲خیلی خاصه و کلاسیک شبیه ماشین های کلاسیک دهه ۳۰ میلادی شده و رنگش هم قشنگ و خاصه
بابک
۲۲ آبان ۱۴۰۲این اتومبیل شباهت زیادی به رولزرویس سیلور کلودII داره
بهنام
۲۲ آبان ۱۴۰۲همه ماشبنهای رولزرویس طراحی قدیمی و زشت دارن چه برسه به این منکه به این لگن 100 میلیون تومان هم نمیدم من نمیدونم چرا به این لگنها لقب الهه دادن خودروهای چینی از این خوشگلترن
𝐀𝐥𝐢
۲۳ آبان ۱۴۰۲مجبوری به همون لگنهای چینی بنازی