رولز رویس

پلتفرم آلومینیومی رولز رویس

در روزگاری که صنعت خودروسازی در میان بهترینِ کسب‌وکارها جای می‌گیرد؛ حتی فکر این که از پلتفرم خوب و به‌روز یک رولز رویس حرف بزنید خنده‌دار است، چراکه مورد مذکور را باید در هرجایی جز این برند انگلیسی جستجو کرد. آیا می‌دانید که سنگ بنای مدل فانتوم چیزی حدود ۱۳ سال عمر دارد؟ و آیا می‌دانید که گران‌قیمت‌هایی چون گوست، ریث و داون نیز بر پلتفرم تغییر یافته BMW F01 استوارند که تولید آن به سال ۲۰۰۷ بازمی‌گردد؟ اما انگار آفتاب از غرب طلوع کرده و اوضاع به همین منوال نخواهد ماند، چراکه کمپانی انگلیسی تنبل بالاخره از پلتفرمی اختصاصی سخن به میان آورده که قرار است از شروع سال ۲۰۱۸ در غالب اسکلت ساخته‌هایش به ایفای نقش بپردازد.

Rolls-Royce Test Mule
پایه جدید که رولز رویس آن را “معماری تجملی خالص” می‌نامد، اطراف قابی آلومینیمی ساخته شده و بنابر گفته کمپانی ” تجربه لوکس برند رولز رویس را در سطوح مختلف و شرایط آب و هوایی نامناسب در حد اعلا ارائه می‌دهد.” همچنین بریتانیایی تجمل‌گرا از مرکب‌های تازه‌ای سخن گفت که قرار است در جاده‌های مختلف سراسر جهان تست شوند، اما آن‌ها طبق انتظار از فاش کردن جزئیاتی بیشتر در این مورد خودداری کردند.

مدیر اجرایی ارشد رولز رویس موتورز، تورستن مولر، گفت: “از سال ۲۰۰۳ تابه‌حال رولز رویس معیار سنجش خودروهای لوکس را تغییر داده. حال وقتش رسیده که قدم بعدی را در ماجراجویی تجملات برداریم. این معماری تازه که سمبلی از تجمل خالص است، نمایانگر سرمایه‌گذاری عظیمی در آیندهٔ برند بزرگ ماست.”

Rolls-Royce Wraith Carbon Fiber
شکی نیست که پلتفرم جدید آغازگر عصری تازه در تاریخ رولز رویس است. از همین حالا می‌توان بوی ساخته‌هایی سبک‌تر و راحت‌تر از هرزمانی را استشمام کرد و بدون شک این مدل‌ها چابکی و چالاکی را به فرهنگ لغت این برند خواهند آورد.

Rolls-Royce Ghost Series II
Rolls-Royce Ghost Series II
البته این حقیقت که بریتانیایی‌ها در حال کار بر روی پلتفرمی جدید هستند به این معنی نیست که آن‌ها شالوده آلمانی بی‌ام‌دبلیو را به کناری پرت می‌کنند. SUV تازه آن‌ها که در سال ۲۰۱۷ به بازار می‌آید به‌علاوه دیگر مدل‌های کمپانی تا سال ۲۰۱۸، از معماری G11 بهره خواهند برد که هم‌اکنون نیز در بی‌ام‌دبلیو سری ۷ به کار می‌رود.
Rolls-Royce Dawn
Rolls-Royce Dawn

از همه مهم‌تر اینکه با این پلتفرم مقیاس‌پذیر تازه، رولز رویسی ها می‌توانند کمی پس‌انداز کرده و بر مدل‌های جدید و خودروهای هیبریدی سرمایه‌گذاری کنند.

منبع: تاپ اسپید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهدی بازیار

نویسنده و مترجم اخبار دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Nima

    ۱۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    چه عجب یکم به فکر افتادن
    کاش به موتور هاى BMW هم اشاره میکردن.
    با تشکر از نویسنده مطلب

  2. سعید

    ۱۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (477 ديدگاه)

    به نظر من طراحی داشبورد رولز به قیمتش نمیارزه درسته از مرغوب ترین مواد ساخته شده ولی چون یه حس قدیمی بودن داره وقتی درپوش مانیتور میبندی اصلا حس خوبی نداره همش چوب طرح قدیم

    والا خوب شد پولمو حرومش نکردم(-:

    1. امید

      ۱۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (424 ديدگاه)

      یعنی با این حرفت کل تاریخچه ی شرکت رو زیر سوال بردی تو !
      ***

      1. Nima

        ۱۷ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (1659 ديدگاه)

        باید واقعیت هارو گفت
        حتى اگر بزرگترین شرکت خودرو سازى یا بزرگترین شخص روى زمین هم باشى همیشه عیوبى دارى
        پس دلیل نمیشه چون رولز رویس هست نباید ازش ایراد گرفت یا بگى اصلا ایرادى نداره. حالا بزارین من چندتا از ایرادایى که حتى خود جرمى کلارکسون اینگلیسى هم میگه براتون بگم:
        ۱. از نظر فنى اصالت نداره و BMW هست
        ۲. طراحیش پس از مدتى زیبا نیس دیگه (مثلا داشبورد یا اجزاى داخلى )
        مثلا شما رولزرویس هاى دهه هاى قبل رو نگاه کنین از نظر الان زیبا نیستن و جالبیش اینه که قیمتى هم ندارن.
        ۳.چون دست ساز هستن مشکل کمبود قطعات دارن و اگر قطعه گیرتون اومد باید دعا کنین بش بخوره (بازم چون دستساز هستن و مثل ماشین دقیق نیس و ممکنه درست جا نیوفته)
        اینا بعضى از اشکالات هست.
        خیلیاش هم فقط صاحباش میدونن.
        مسئله اصلى این هست که بالاخره کار انسان هست. پس حتما میشه بش ایراد گرفت.

  3. احمد باقری

    ۱۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به هر حال، طراحی بیرونیش قابل قبوله، هر چند که باید به دنبال طرحهای جدید هم باشند، ولی طراحی داخلی یه تجدید نظر کلی نیاز داره تا در دنیای رقابت، عقب نمونه.

  4. بنتلی

    ۱۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    نیما جان چن تا چیزو باید بدونی،اول اینکه قطعات با ماشین و با دقت ساخته شده و تنها سوارکردن و متصل کردن قطعات و ساخت تزئینات داخلی مانند چوب و دوخت چرم و… با دست صورت میگیره و در مدت زمان بسیار طولانی با نهایت دقت و مهارت دوم اینکه بعضی مدل های رولز رویس همانند سیلور اسپریت کاهش قیمت داشتن و اکثر مدل های قدیمی باافزایش قیمت همراه هستن،همین چن وقت پیش ی مدل بنتلی کانتیننتال قدیمی با قیمت پایه1/5‎میلیون دلار حراج گذاشته شد البته میدونم نسبت ب قیمت فراری و آستون مارتین کلاسیک ناچیزه،و سوم هم اینکه قطعات ب اندازه کافی موجوده و درصورت نیاز ب صورت سفارشی و باسرعت قابل دسترسی هس از طرفی مگه هندونس ک یکی بد باشه یکی خوب؟!

    1. Nima

      ۱۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      گفتم اینارو جرمى کلارکسون انگلیسى از برنامه تاپگیر میگه نه من.
      شما چندتا رولزرویس داشتى که میدونى مشکل کمبود قطعات یا اتصال قطعات ندارى.
      هرچقدر هم دقیق باشه باش کار دست بشر هست(حتما خطا داره)
      ولى اینایى که گفتم رو جیمز مى هم تایید کرد چون اون خودش رولزرویس داره.
      اصلا توى برنامه رولزرویس اون رو آوردن.
      مورد دیگه این که درباره قیمت هاشون میگین.
      ببین شما میتونى از سایت carforsale.com قیمت فروش تمام ماشینهارو توى آمریکا ببینى.
      رولزرویس هاى دهه ۸۰ با قیمت هاى 10000 تا 15000 فروش میرن.
      اگر قرار باشه یه ماشین 1.5 بره پس حتما دلیل داشته. به نظر شما مکلارن f1 12 میلیون پوند میارزه؟؟ نه ولى چون مال مستربین بود انقدر فروخته میشه.
      یا مثلا اکثر ماشیناى شاهنشاهى ایران رو با قیمت هاى بسیاااار بالا به کشور هاى مختلف خیلیهاشو فروختن.
      براى مثال لامبرگینى میورا شاه با قیمت 1.2 میلیون دلار.
      آیا واقعا میورا انقدر ارزش داره؟

      1. BMW

        ۱۸ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (30 ديدگاه)

        دوست عزیز واقعا حرفات برام جالبه
        بهتر هست یه نکته اشاره کنم که نقطه افول رولز رویس دهه 80 بود و به همین علت بود که به ب ام و واگذار شد و اولین مدلی که زیر پرچم ب ام و تولید شد همین فانتوم هست که با تغییرات جزیی کماکان تولیدش ادامه داره و کلا ماشینهای تولید دههای اخیر و نمیتونی ازشون انتظار ارزش افزوده داشته باشی باید حداقل 5 تا 6 دهه از تولیدشون بگذره

        و اینکه لینک اون برنامه جرمی کلارکسن رو برام بفرست حتما

  5. محمد

    ۱۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    من اگه ۳۰۰ هزار دلار پول داشت میرفتم آستون مارتین Vanquish میخریدم ، آخه رولز رویس چیه اینهمه پول بدی بهش؟؟ مایباخ اس ۶۰۰ دو برابر امکانات داره و نصف قیمت ماشیناشه ، فقط رولز رویس خاص تره اونم خب به جهنم آدم خودش باید با ماشینش حال کنه نه بقیه

    1. shahab

      ۱۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      والا، خودت با ماشینت حال کن بقیه به درک

  6. مهدی 911

    ۱۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (459 ديدگاه)

    نمی دونم رولرویز با این همه ادعا چرا عرضه نداره مستفل باشه من کلاس اس 12 سیلنر و به این ترجیح میدم خداییش کابین اس کلاس خیلی از این فشنگتره حتی بیرونش تنها برتری رول رویز این که چون در تعداد کم تولید میشه خاصتره به نظر من بنز ماشین انسانهای با کلاس و متشخصه ولی رولرویز برای اشرافه

    1. BMW

      ۱۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (30 ديدگاه)

      کلاس اس با فانتوم از نظر سایز متفاوتن
      مثله اینه که کلاس سی با E بخوای کنار هم بذاری

  7. پویان

    ۱۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (54 ديدگاه)

    رولزرویس چند ساله داره همین طرح رو میده بیرون. چه طراحی داخلی چه طراحی خارجیش .فقط تغییرات جزئی. هرچند همینجوری جذابه ولی یه ایده جدید بعد این همه سال بدک نیس

  8. رضا

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    رولز رویس بیشتر یه ماشین تشریفاتی مصرف سوخت تو این خودرو ها هم نسبت به ماشین های دیگه خیلی بالاست در کل میتونم بگم رولز رویس موفقیت چندانی تو بازارخودرو خودرو نتونسته بدست بیاره

    1. BMW

      ۱۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (30 ديدگاه)

      موفقیت توی چی میدونید ؟ تعداد فروش حتما ؟ اونم برای ماشینی مثله رولزرویس

  9. ahmad

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (659 ديدگاه)

    رولز رویس یه ماشین ویژه تشریفات و سوپر لوکس اشرافیه
    نباید چنین ماشینی رو با بنز و یا … مقایسه کرد چون ذاتا رولز رویس برای استفاده شخصی و معمولی ساخته نشده

  10. فقط رولزرویس

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    واقعا چه خودروییه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا