خودروسازی بریتانیایی رولزرویس برای تولید خودروهای ویژه، تولیدمحدود و خاص مشهور است. آخرین آفرینش مهندسان و طراحان این خودروسازی «کربن وِیل» (Carbon Veil) نام دارد. این نسخه از فانتوم از طراحی جذاب بهرهمند شده که برای تهیه آن از ظاهر یک قایق تفریحی الهام گرفته شده است.
فانتوم کربن ویل بههمراه داشبوردی موسوم به گالری ارائه میشود. گالری داشبورد این فانتوم یک بخش یکپارچه شیشهای است که در آن، ساختههای هنرمندانه خاصی به نمایش در خواهند آمد. دارندگان این رولزرویس میتوانند با استفاده از ویژگی شخصیسازی فانتوم، هر اثر هنری را که دوست داشته باشند در گالری خود قرار دهند. نمایندگی رولزرویس هم به خریداران برای انخاب اثر هنری مدنظرشان کمک میکند.
«Rolls-Royce Motor Cars Dubai» به خریداری یکی از این فانتومها پرداخته و اثری به نام «کربن وِیل» را در گالری آن جاسازی کرده است که توسط طراح و مجمسمهساز، «الستون گیبسون»، ساخته شده است. گیبسون طراحی بینالمللی است که کارهایش در نمایشگاههای کشورهای مختلف به نمایش درآمدهاند. گیبسون سابقا بهعنوان مهندس در زمینه مسابقات فرمول ۱ فعالیت میکرده؛ او با استفاده از دانش خود در فرمول ۱ و استفاده از فیبرکربن، گالری این فانتوم را طراحی کرده است.
ساخت کربن ویل ۲ سال به درازا کشیده است. برای ساخت این بخش برخلاف سایر مصارف فیبرکربن که تنها از ۳ یا ۴ لایه از این ماده استفاده میشود، بیش از ۱۵۰ لایه رزین و فیبر استفاده شده است. گیبسون در اینباره میگوید:
تولید گالری کربن ویل حجم زیادی از تجربه میخواهد. چالش اصلی خلق شکلی از فیبرکربن بود که طرحهای روی آن بهصورت افقی و موازی باقی بمانند. باید بینقص میبود چراکه یک رولزرویس است.
همانطور که گفته شد، گالری کربن ویل پشت یک محافظ شیشهای قرار گرفته است. رولزرویس برای ساخت گالری هر خودرو، مونتاژ آن را در اتاقی بسیار تمیز در کارخانه خود انجام داده است. طراحی این گالری درحقیقت از یک قایق تفریحی الهام گرفته شده است که در بدنه بیرونیاش از خطوط تیز و زوایای تند وخشن زیادی استفاده میکند؛ گویا که با یک قایق رادارگریز روبهرو هستید.
GMA
۷ فروردین ۱۴۰۱فانتوم💎، ابهت خالص
ماکسیمیلیان
۷ فروردین ۱۴۰۱سلام و درود!
بنده گمان میکردم وبگاه پدال در تعطیلات نوروزی از لحاظ پوشش خبری افت کند
اما گویا نتیجه بالعکس شدهاست!!!
نه تنها سرعت کادر عزیز پدال کاهش نداشته بلکه شاهد پیشرفت در پوشش اخبار هم هستیم!
حقیقتاً بایستی از پدال و تمام کارکنان سایت پدال تقدیر و تشکر کرد!
یا علی🌷
زیزیگولو
۷ فروردین ۱۴۰۱مشخصاً رولزرویس بارها شهامت خودش واسه ورود به کلاسای متفاوت را نشون داده مخصوصاً تو کلاس سدان و حتی دو سه سال پیش تو کلاس SUV های لوکس و همینطور با رونمایی از یه سوپر اسپرت موتور وسط همه رو غافل گیر کرد
Humer
۷ فروردین ۱۴۰۱نه اون تنها یک طرح بود
https://www.pedal.ir/rolls-royce/%D8%B1%D9%86%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D9%88%D9%BE%D8%B1%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%D8%AE%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D9%84%D8%B2%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%B3/
زیزیگولو
۸ فروردین ۱۴۰۱میدونم ولی همونم خیلی غافلگیر کننده بود …. منظور من بیشتر روی SUV بودش
تحت پیگرد
۷ فروردین ۱۴۰۱چه فرقی کرد الان. بابا طراحی جدید بزن از این تکراری بودن دربیاد
RKH7787
۷ فروردین ۱۴۰۱منم با دادن ادیشن های مختلف مخالفم
مثلا شما فورد جی تی ادیشن ۱۳۸۷۶ ام رو میخری
اگه بخوایی پز بدی کی میخواد متوجه بشه که این چه ادیشنیه؟
رامتین
۷ فروردین ۱۴۰۱همه چی عالی. فقط امیدوارم در نسلهای بعد کلا طراحی چراغهای عقب را تغییر بده.
Jdm باز
۷ فروردین ۱۴۰۱رولزرویسه دیگه
عادت داره خاص باشه
مهردادکمال
۷ فروردین ۱۴۰۱همه ما رولز رویس رو به بی صدایی و بدون لرزش بودن و ساخت یک محیط خیلی ارام میشناسیم بنظر شما در عصر الکتریکی که همه محصولات همین ویژگی رو دارن برگ برنده اش چی میتونه باشه! اینده مبهمی برای رولزرویس متصور هستم