رولزرویس همگام با اکثر خودروسازان مطرح جهانی اعلام کرد در آینده با خودروهای ۱۲ سیلندر خود خداحافظی خواهد کرد تا راه برای تولید محصولاتی تمام برقی هموار شود.
همه میدانیم که برندهای برتر در جهان به فکر بازنشسته کردن خودروهای درونسوز خود و برقی کردن آنها هستند. البته چنین کاری یک شبه انجام نخواهد شد زیرا پیشنیازهای متعددی برای همهگیری خودروهای برقی موردنیاز هستند. هرچند باید گفت برندهایی همچون رولزرویس که سبد محصولاتی محدود و مشتریانی خاص دارند بهصورت ناگهانی نیز میتوانند محصولاتشان را برقی کنند و به نظر میرسد چنین کاری انجام میشود زیرا خودروهای ۱۲ سیلندر رولزرویس آخرین نمونههایی هستند که خواهیم دید و دیگر خبری از چنین محصولاتی نخواهد بود.
تورستن مولر اوتوس مدیرعامل رولزرویس اخیراً در مصاحبه با رسانهها گفته است:
ما در نهایت به این تصمیم رسیدیم که شما نمیتوانید خودرویی برقی و درونسوز را داشته باشید. اسپکتر بهصورت تمام برقی تولید خواهد شد. تمامی محصولات آتی ما فقط بهصورت برقی عرضه خواهند شد و این همان چیزی است که رولزرویس به خاطرش مشهور شده است. اسپکتر دینامیکترین رولزرویس تاریخ خواهد بود
البته گفتههای مدیرعامل رولزرویس به معنی ناپدید شدن ناگهانی خودروهای درونسوز این برند نیست. فانتوم، گوست و کولینان تا چند سال آینده نیز در دسترس خواهند بود اما سرنوشت نهایی آنها موزه خواهد بود. در واقع با خاتمه تولید خودروهای یاد شده باید منتظر رولزرویس های برقی باشیم. بسیاری از برندها تصمیمی مشابه اتخاذ کردهاند اما به خاطر سبد محصولات بزرگتر، تحقق چنین هدفی طول خواهد کشید. سبد محصولات رولزرویس کوچک و محدود است و حجم فروش پایینی دارد بنابراین برقی سازی محصولاتش سریعتر از برندی همچون بی ام و انجام خواهد شد.
و برای طرفدارانی که احساس میکنند برقی سازی برای رولزرویس یا هر برندی که میخواهد پیشرانه ۱۲ سیلندر را با پیشرانه برقی جایگزین کند بد است باید گفت مدیران رولزرویس چنین احساسی ندارند. چارلز رولز مؤسس رولزرویس گفته بود:
خودروی برقی پاک و بیصداست. خبری از بو یا لرزش نیست و این خودروها میتوانند با تثبیت جایگاههای شارژ بسیار مفید باشند؛ اما در حال حاضر فکر نمیکنم که چنین کاری شدنی باشد.
AMANTE
۲۱ بهمن ۱۴۰۱برای رولزرویس و رولزرویس سوار ها سکوت و آرامش کابین با سواری مثال نشستن در ابر و کیفیتی بی نظیر مهمه.
پس حذف V12 اصلا مهم نیست چون در هر صورت قبلا هم صدای موتور نه از بیرون و نه از داخل شنیده نمیشد و با داشتن موتور گنده عملکرد خارق العاده ی هم نسبت به رقبا مثلا بنتلی نداشت.
NAVID۰۰۹۸
۲۱ بهمن ۱۴۰۱واقعاً نمیدونم بخندم یا گریه کنم ، گویی در زیر آوار ساختمانی زلزلهزدگان کورسویی از امید و ناامیدی موج میزند که این آخر راه هست یا نجات پیدا میکنم !
با برقی شدن همگانی پس دیگر چه تحولی در مهندسی مکانیک معنی پیدا میکند !
جهان در آینده فقط نیاز به مهندس کامپیوتر و IT نیازمنده نه هیچ چیز دیگر !
هوش مصنوعی و کوانتوم یعنی آیندهی همه چیز و البته به گوش باشید در هر دو مسئله چین از آمریکا جلوتر هست فقط شیپور و پروپاگاندا نداره مثل گوگل و ماکروسافت تو بوق و کَرنا کند و البته هیچگاه هم نمیکند چون صلاح در رو نکردن علم بالای خود ندارد و فقط دارد با قدرت به جلو میراند !
فکر کنم دیگه باید یواش یواش کلاس انگیلیسی خواندن را کنار بگذارید و رو بیاورید به سمت یادگیری زبان چینی !
کسی دنبال پول میگرده باید بره چین جهت تجارت !
البته که آمریکا و اروپا هنوز حرف اول را در تعلیم علم و دانش دارد ولی علم و دانش عملی از آنِ برادران گربهخورِ خفاشخورِ سگخورِ چینیست !
پویا
۲۱ بهمن ۱۴۰۱وقتی نمیدونی مهندسی مکانیک دقیقا چیه!!
Twin H Power
۲۱ بهمن ۱۴۰۱آقا نوید مهندسی و علم مکانیک رو با شغل اوستا مکانیک سر کوچشون اشتباه گرفتن :)
کلا با این کامنتشون علم زیر سوال رفت
GMA
۲۱ بهمن ۱۴۰۱مگه مهندسی مکانیکی آپاراتی یا تعویض روغنیه که به این مفتی ها سفره اش برچیده بشه..؟
رامین
۲۱ بهمن ۱۴۰۱دقیقا چی داری میگی داداش😁😁
RENAULT5
۲۱ بهمن ۱۴۰۱داش حقیقتو گفتی.
Moro
۲۳ بهمن ۱۴۰۱وقتی جو گیر میشویم
فرید
۲۱ بهمن ۱۴۰۱امیدوارم برقی شدن به معنای طراحی بی روح نباشه. همینی که عکسش هست رو هم نسبت به معمولیا خوشم نمیاد ازش
Sigma
۲۱ بهمن ۱۴۰۱اگر الکتریکی شدن یکجا درست انجام شده باشه توی رولزرویسه جایی که با اهداف یک خودرو لوکس تطابق داره
Regra loaded
۲۱ بهمن ۱۴۰۱نکن اینجوری بمولا
بابا به پیر بع پیغمبر خودرو های برقی تاثیرشون و تخریبشون بر طبیعت خیلی بیشتر از خودرو های سوخت فسیلی هست
Mercede kaviani
۲۱ بهمن ۱۴۰۱چارلز رولز خوب مؤسس نبود فقط سرمایه گذار بود
رولزرویس هلدینک روی انجین های متانولیسوز هیدروژن سوز راه حل اینده می دانند
هیچ کجا هم در بریتانیا کبیر نامی از چارلز رولز در برتانیا کبیر نیست فقط بنیاد یاد یودسر هتری رویس است
در ایتدار ورد به شرکت رولزرویس هلدینک فقط محسمه سر هنری رویس است
در ضمن اینها که رولزرویس نیسند بی ام دبل یوها تفییر بدنه یافته هستند
مهران
۲۱ بهمن ۱۴۰۱بریتانیای کبیر!!!!!
عجب…
پویا
۲۱ بهمن ۱۴۰۱بریتانیا با بریتانیای کبیر فرق داره
❤BMW❤
۲۱ بهمن ۱۴۰۱با اینکه رولز رویس رو خیلی دوس دارم ولی
باید بگی بریتانیای صغیر !
پویا
۲۱ بهمن ۱۴۰۱https://cdn.britannica.com/41/193441-050-13CCA6B5/Terminology-British-Isles-United-Kingdom-Ireland-Great.jpg
OM.01
۲۲ بهمن ۱۴۰۱(در ضمن اینها که رولزرویس نیسند بی ام دبل یوها تفییر بدنه یافته هستند)
😮
خانوم کاویانی واقعا شوخی میکنید؟
رولزرویس، bmw تغییر بدنه یافتس!؟
واقعا چنین کامنتی از شما بعید بود خانوم کاویانی واقعا تعجب کردم…
❤BMW❤
۲۱ بهمن ۱۴۰۱https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/02/RRMC_02.jpg
گردهمایی پادشاهان لوکس !🤩
TESLA
۲۱ بهمن ۱۴۰۱ایول ، بنتلی هم میخواد تا ۲۰۳۰ بیش از ۵ مدل تمام الکتریکی رو عرضه کنه و سپس بعد از این موعد به کمپانی تمام الکتریکی تبدیل بشه 😍😍🇩🇪🇩🇪🇬🇧🇬🇧⚡️⚡️
homayoun
۲۱ بهمن ۱۴۰۱خوش بحالی اونایی که خیلی وقت پیش بدنیا اومدن و پولدار بودن و تونستن چندین مدل ازین شاهکارهای دوازده سیلندر خودروسازان برتر رو سوار بشن حتی اونایی که تونستن آخرین نسل اینهارو داشته باشن هم خوش به سعادتشون ما که فقط عکس دیدیم و حسرت خوردیم
homayoun
۲۱ بهمن ۱۴۰۱این اسپکتر دقیقا نسل آینده گوست برقیه یعنی قراره نام گوست هم به موزه بره یا جای نسل آینده اسپکتر رو نام گوست میگیره که البته اگه اسپکتر تو فروش موفق بشه بعید میدونم چنین اتفاقی بیفته