رولزرویس اعلام کرد خودروهای ریث و داون بازنشسته شدهاند و دیگر نمیتوان هیچکدام از آنها را سفارش داد. تورستن مولر اوتوس مدیرعامل این خودروساز بریتانیایی در مصاحبه با اتوکار این خبر را اعلام کرد. او خاطرنشان ساخته است کوپه و کانورتیبل لوکس رولزرویس تا سال ۲۰۲۳ در خط تولید باقی خواهند ماند تا سفارشهای کنونی را پوشش دهند. زمانی که تحویل این خودروها به مشتریان کامل شد دیگر خبری از ریث و داون نخواهد بود. این دو خودرو که اخیراً در آمریکا نیز بازنشسته شدهاند روانه موزه میشوند. مدیر ارشد رولزرویس به رسانهها گفته است که پیشفروش ریث و داون برای تمامی بازارهای سراسر دنیا متوقف شده است و نمونههای نهایی آن اوایل سال آینده میلادی خط تولید را ترک خواهند کرد.
نه ریث و نه داون جانشین مستقیمی نخواهند داشت. این برند قبلاً تیزرهای خودروی جدید، لوکس و الکتریکی اسپکتر را منتشر کرده است و میدانیم که این خودرو اگرچه فرم کوپه خواهد داشت اما جایگزین محصولات موردبحث رولزرویس نخواهد بود. نکته جالب اینکه اتوکار میگوید رولزرویس میخواست نسخهای الکتریکی از خودروهای موجود خود را بسازد اما در نهایت تصمیم گرفت یک خودروی کاملاً جدید را روانه بازار کند. اسپکتر ۲۰۲۴ هویت متفاوتی خواهد داشت. درحالیکه ریث از پلتفرم بی ام و استفاده کرده است، اسپکتر بر اساس معماری خود رولزرویس شکل میگیرد. این پلتفرم در تمامی محصولات اخیر رولزرویس شامل گوست سدان و کولینان شاسیبلند بکار رفته است.
اسپکتر راه را برای رسیدن به هدف نهایی که همان خداحافظی با پیشرانههای درونسوز طی ۸ سال آینده است باز خواهد کرد. بله این برند فوق لوکس تا سال ۲۰۳۰ به شرکتی تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد. برندهای مینی و آلپینا نیز چنین روندی را دنبال خواهند کرد. بخش موتورسیکلت بی ام و موتوراد هم اهداف مشابهی در سر دارد و میخواهد سبد محصولات الکتریکی را عرضه کند. رولزرویس اولین نمونههای اسپکتر را از اوایل سال ۲۰۲۴ به دست مشتریان خواهد رساند. این کوپه الکتریکی با اینکه از پلتفرمی متفاوت استفاده میکند اما شاید به قوای محرکه الکتریکی بی ام و iX M60 مجهز شود.
رهگذر
۶ فروردین ۱۴۰۱کدوم بیسوادی به جای Wraith و Dawn نوشته ریث و داون ؟ اخه چرا ث ؟ مگه عربی ؟
Nima
۶ فروردین ۱۴۰۱شاهین جان من جاى شما دارم حرص میخورم.
ممنون بابت ترجمه و وقت گرانى که گذاشتى عزیز.🌹
شاهین
۶ فروردین ۱۴۰۱سلام و عرض ادب
ممنون از محبت شما دوست عزیز 🌷❤
گله ای نیست، به هر حال سلایق متفاوت هست و راضی کردن همه امری غیرممکن.
ارادت
Bavaria
۶ فروردین ۱۴۰۱th به صورت ث تلفظ میشه (راجع به نحوه تلفظ میتونی مطالعه کنی)، s به صورت س
شاهین نگارنده و مترجم قدیمی و قوی پدال هست. قطعا سبک نوشتاری (مثل نوشتن نام ماشین ها به صورت فارسی) مربوط به قوانین نگارش مربوط به سایت هست.
شاهین
۶ فروردین ۱۴۰۱ارادتمندم ❤🌷
ماکسیمیلیان
۶ فروردین ۱۴۰۱جای بسی تعجب…
جای بسی تعقل…
افسوس باید خورد…
Jdm باز
۶ فروردین ۱۴۰۱داداش یکم تحقیق بکن بعد بیا انتقاد کن
وقتی چیزیو نمیدونی نباید بهش ایراد بگیری
رهگذر
۸ فروردین ۱۴۰۱همون طور که Battery رو نباید باطری نوشت ، برگرداندن Wraith به زبان فارسی و نوشتن با ث عربی کاملا اشتباهه . مگه زبان سایت و مخاطبین عربیه ؟
Farzad
۶ فروردین ۱۴۰۱مایه تاسف هست برای رولزرویس ، واقعا اسفناکه .
R@m!n
۶ فروردین ۱۴۰۱کم پیدایی آقا فرزاد
Farzad
۶ فروردین ۱۴۰۱رامین جان همونطور که میدونی دنیای خودرو هر روز آبکی تر میشه ، حسِ کامنت گزاشتنم نمیاد .
R@m!n
۶ فروردین ۱۴۰۱اینجوری باشه که دیگه همه باید بار بندیلو حمع کنیم بریم 😄😄
seyedjavad.mercedesbenz
۶ فروردین ۱۴۰۱فرزاد جان والا منم همش منتظر یه پست خوبم که توش مثل قبلا یه نکته ای یا چیزی از آقا رامین و شما و محمد امین و …. یاد بگیریم یا اگر نکته ای به ذهنم رسید ذکر کنم ولی به قول شما دنیای خودرو داره حوصله سربر و آبکی میشه
Moon
۶ فروردین ۱۴۰۱همیشه رولرویس و مازراتی به من یه حس رو انتقال میدادن دو تا برند با پلتفرم و موتور قدیمی با چرم و چوب با کیفیت که نمی تونه هیچوقت ضعف فنیشون رو بپوشونند , رولزرویس می فروشه به خاطر اینکه هیچ رقیب مستقیمی نداره ( بنتلی واقعا یه سطح پایین تر میباخ هم که که هیچی ) ولی مازراتی نمیفروشه چون مرسدس ، بی ام و ، ائودی ، پورشه حتی بنتلی و استون مارتین رو جلوش میبنه . اگه این سرعت معرفی نسل جدید و پلتفرم جدید رو بنتلی یا پورشه داشتن الان هفت کفن پوسونده بودن
Jdm باز
۶ فروردین ۱۴۰۱حیف شد