رولز رویس

رولزرویس فانتوم سری 2 RS ادیشن؛ نسخه ارتقایافته لوکس ترین خودروی رولزرویس

این خودرو از رنگ‌بندی متمایز، دو لایه محافظ رنگ بدنه و طرح لوکس داخلی سود می‌برد.

شرکت رولزرویس درحال تطبیق دادن خود با بازار خودروهای دیجیتالی و برقی است. این خودروساز با معرفی کوپه تمام برقی اسپکتر، قدمی تازه را برداشته که احتمالا آینده‌اش را به تصویر می‌کشد. اما این به معنای حذف موتورهای بنزینی از سبد محصولات این خودروساز بریتانیایی نیست. هم‌اکنون سری دوم نسل کنونی رولزرویس گوست، کولینان سری ۲ و فانتوم نسل ۸ درحال تولید هستند و همگی از پیشرانه‌های درون‌سوز استفاده می‌کنند. اما باز هم در میان خریداران رولزرویس، کسانی پیدا می‌شوند که می‌خواهند خاص‌تر از بقیه باشند، محصولات «عادی» این شرکت برایشان کافی نیست و محصولاتی منحصربه‌فرد می‌خواهند.

پاسخ رولزرویس و یک مجموعه ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش خودروهای لوکس به یکی از این درخواست‌ها موجب خلق فانتوم II RS ادیشن شده که هم‌اکنون در مجموعه «رودشو» به فروش گذاشته شده است. هر چند خبر و اطلاعاتی از مالک متمول و احتمالا مشهور این رولزرویس در آمریکا وجود ندارد، اما مشخصات خود خودرو و تصاویر کابین آن دردسترس عموم قرار دارد.

شرکت مشهور «هرمس» مسئولیت تهیه چرم کابین این فانتوم خاص را که به رنگ سفید الماسی پالادیوم و المان‌های متناقض سیاه براق مزین شده، بر عهده داشته است. رینگ‌های ۲۴ اینچی سفارشی، نورپردازی داخلی، قطعات سیاه‌رنگ و براق درون کابین، شیشه‌های نانوسرامیکی RS و نورگیر شیشه‌ها همه‌وهمه بخشی از امکانات پکیج RS محسوب می‌شوند. بدنه فانتوم RS به لایه پوششی محافظ هم مجهز شده است که از آسیب‌ها و خراش‌های کوچک به رنگ اصلی جلوگیری می‌کند و به‌عنوان پشتیبانی برای پوشش سرامیکی رنگ به انجام وظیفه می‌پردازد.

شرکت ارائه‌دهنده خدمات پس‌ازفروش که پکیج RS خود را روی این نسخه از فانتوم پیاده‌سازی کرده است، پیشرانه ۱۲ سیلندر V شکل رولزرویس را بدون تغییر باقی گذاشته است؛ پس فانتوم RS همچنان از همان واحد ۶.۷۵ لیتری توربوشارژر ۵۶۳ اسب بخاری و ۹۰۰ نیوتن متری سود می‌برد که قدرتش را از طریق یک جعبه‌دنده ۸ سرعتی خودکار به چرخ‌ها منتقل می‌کند. فانتوم با وجود وزن بسیار بالای ۳,۶۵۰ کیلوگرمی خود درعرض ۵.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. نظر شما درباره فانتوم RS چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۶ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3230 ديدگاه)

    فانتوم نسل ۸ در حال تولیده؟!
    خوبه فکرشو نمی‌کردم فانتوم یه نسل بنزینی دیگه داشته باشه

    موافقم 9
    مخالفم 2
  2. علی جردن

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2041 ديدگاه)

    توی عکس اول رینگ خودرو انگار درحال چرخیدنه خطای دید لاکچری به این میگن

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. amirkhanzadeh

      ۲۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (824 ديدگاه)

      چقدر داخل خودرو زیبا و با کیفیت
      واقعا رولزرویس بلده دل ادمو ببره
      قسمت سرنشین های عقب چقدر جای پا داره این حس اشرافی گری و vip بودن خودرو رو چند برابر کرده
      تو عکس نبود ولی این خودرو به همراه شامپاین مخصوص عرضه میشه

      موافقم 10
      مخالفم 2
    2. friendly fire

      ۲۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (13 ديدگاه)

      ههههههه داخل ماشینو ول کردی رینگ درحال چرخشع داداش یه چشم پزشکی برو

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. علی جردن

        ۲۷ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (2041 ديدگاه)

        شیشه ها دودی باشه کسی داخل ماشینو نمیبینه اما بیرون ماشین همیشه تو چشمه واسه همینه رولزرویس مجسمه طلا روی بیرون خودرو نصب کرده نه داخل کابین 😁

  3. JaMsHiD_R1988

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2586 ديدگاه)

    این رینگا چیه انگار قالپاقه
    خب مثل آدم رینگ بذارید این چیه دو سه تا سوراخ نازک داره

    موافقم 2
    مخالفم 6
  4. 🥇M🏆Bavaria///👑

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (582 ديدگاه)

    واو وووووو!!!!
    واقعا هیچ خودروسازی به پای استانداردهای کمپانی رولزرویس نخواهد رسید…
    چه ابهتی، چه حس لاکچری به آدم میده!
    چراغ های مخوف جلو انگار یه موجود زنده رو تداعی میکنه! داخل کابین پر ابهت و بزرگ و فوق لاکچری هست!
    نمای عقب هم عظمت خودروهای کلاسیک تاریخ انگلیس رو به نمایش میذاره!
    واقعا دست مریزاد… 👑👑🏆

    موافقم 5
    مخالفم 1
  5. حسین دهمرد

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2628 ديدگاه)

    بنتلی باید دست بجنبونه

  6. A

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    آدم دوسداره ماشینو لیس بزنه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  7. علی

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (34 ديدگاه)

    من نمیدونم چرا حس میکنم درب عقبش برعکس باز میشه سوار شدن بهش سختر میشه. شما هم همین حسو دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا