رولزرویس و برقیشدن
رولزورویس یکی از نخستین شرکتهای تولیدکننده خودروهای لوکس خواهد بود که به سمت برقیشدن پیش خواهد رفت. این حرکت روبهجلو، به لطف مدل اسپکتر که قرار است در نیمه دوم سال آینده رونمایی شود، رخ خواهد داد. این شرکت هماکنون سخت مشغول ساخت یک جایگزین برقی برای مدل ریث است. چندی پیش، تصویربرداران با ثبت تصاویر جاسوسی از خودروی درحال توسعه رولزرویس در سوئد، این مدل در حال توسعه را شکار کردند.
این نخستین بار نیست که تصویربرداران موفق به ثبت تصاویری از رولزرویس برقی آینده شدهاند؛ اما باید اعتراف کرد که نسبتبه قبل، تغییرات زیادی در ظاهر این خودرو ایجاد نشده است. شرکت بریتانیایی سازنده با وجود اینکه نام خودرو را تایید کرده، هنوز در حال توسعه آن با پوشش کامل است. با این وجود، بخشهای کمی از این خودرو وجود دارند که پنهان نباشند؛ مثلا جلوپنجره مشهور رولزرویس در جلو خودرو.
رندرهای اسپکتر
برای درک بهتر رولزرویس اسپکتر، یکی از هنرمندان رندر، تصاویر مخصوص و رندرشده خود از این خودرو را در اختیار عموم قرار داد. با نگاهی به این رندرها میتوان دید که اسپکتر لوکس و برقی، در حقیقت یک نسخه مدرنتر و بهروزتر از مدل ریث است. هرچند که رولزرویس تمایلی به معرفی آن بهعنوان جابگزین ریث ندارد، چراکه اسپکتر نیز همانند مدلهای گوست و فانتوم که برخلاف مدل ریث (که از معماری شرکت بامو استفاده میکند)، به معماری بدنه مخصوص رولزرویس مجهز خواهد شد.
نمیتوان با قطعیت تایید کرد که نسخه نهایی اسپکتر همانند رندرها خواهد بود، اما حضور برخی از این المانها در مدل نهایی تا حد زیادی متحمل است؛ برای نمونه احتمالا طراحی چراغهای جلو بهشکل دوگانه باشد. هرچند که این موارد تماما توسط تصاویر جاسوسی تایید نمیشوند، اما حضور این عناصر را در خودروی نهایی محتملتر میسازند. اسپکتر در نمای پشتی خود نیز در حقیقت یک نمونه مدرنتر و بهروزتر از مدل ریث است. باز هم تاکید میکنیم که تمامی این موارد ممکن است در نسخه نهایی تغییر کنند.
موتور
همانگونه که ذکر شد، اسپکتر از پلتفرم بامو استفاده نخواهد کرد؛ اما امکان دارد رولزرویس برای موتور آن از واحد موجود در بامو iX M60 استفاده کند. تا جایی که اطلاع داریم، سیستم موتور دوگانه بامو iX دارای ۶۰۰ اسب بخار قدرت است. اگر این رقم برای مدل اسپکتر هم صدق کند، احتمالا این خودرو میتواند تا در ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد؛ این رقم اسپکتر را در میان سایر خودروهای رولزرویس به یکی از سریعترینها تبدیل میکند.
تحت پیگرد
۲۰ بهمن ۱۴۰۰اگه این باشه تاسف آوره حتی به خودشون زحمت نمیدن یه تغییر تو طراحی هاشون بدن همه شکل هم
is that a.........Supraaaa
۲۰ بهمن ۱۴۰۰طراحی عقبش واقعن داغونه
اما از یه مش چایی خور که توی ی جای ابری زندگی میکنن و آفتاب به کله شون نمیخوره انتظاری بیش ا این نباید داشت
تحت پیگرد
۲۰ بهمن ۱۴۰۰نمیدونم اگه خودرو برقیه اون جلو پنجره چی میگه اون وسط پشتشم به قول شما فاجعست این دوستانی که دیس میدن نمیدونم چه زیبایی در این طراحی میبینن نباید هیچ وقت تعصبی نگاه کنیم درسته رولز رویس به لحاظ فنی شاهکاره ولی از نظر طراحی به نظرم دهه هاست که عقب افتاده
Yasin
۲۰ بهمن ۱۴۰۰رولزرویس هیچوقت نباید برقی باشه…
Aboalfazl demon
۲۰ بهمن ۱۴۰۰اتفاقا .
رولز رویس همیشه میخواسته صدا موتور و لرزش موتور رو کم کنه
پس بنابراین برقی شدن رولز رویس به نفع اون هستش
پارسا عشق ماشین.
۲۰ بهمن ۱۴۰۰خیلی خوبه قشنگه ولی برقی اخه؟؟
کی گفته باید برقی باشه؟
چرا؟
صدا جارو برقی بده ؟
به جای موتور دوازده سیلندر بیاد صندوق بزاره؟
جناب وی
۲۱ بهمن ۱۴۰۰بابا باید برقی بشه دیگه.چیه هی روغن و آب اینا عوض کنی اونم برای رولزرویس.
رولز رویس باید کم دردسر باشه و ساکت باشه.نه آب روغنی و نه موتور درون سوز البته برای رولز رویس.
سامان اذری
۲۱ بهمن ۱۴۰۰رولزرویس یعنی یه ماشینی مه اونقدر خوب ساخته شده که با یه موتور پرحجم بازم هیچ صدا و تکونی نداره
خب الان با یه ماشین چینی چه فرقی میکنه ؟
اونا هم صدا ندارن
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۲۰ بهمن ۱۴۰۰اتفاقا بهترین کار هست
الان مثلا رولزرویس فانتوم صداش داج چلنجرو زده که اینو میگی؟ یا وقتی رد میشه از کنارت صداش کرت میکنه؟
مازیار
۲۰ بهمن ۱۴۰۰عالیه
زبان طراحی چند سال اخیر رولزرویس اونقدر کامل و
کم ایراد هست که تصور تغییرات کلی سخت شده
مسعود
۲۰ بهمن ۱۴۰۰گذشته از اینکه چراغ های دو تیکه طراحی رولزرویس رو تحت الشعاع قرار نداده و زشتش نکرده ولی نمیدونم کی به این طراحان گفت طراحی چراغای دو تیکه انقلاب طراحی و پیشرفت حساب میشه؟؟
مثلا خیلی خوشگل میشه؟
بخصوص bmw که مدلای جدیدش خیلی تو جو این چراغای دو تیکه هستن
بازم دم بنز گرم که تا فعلا مقاومت کرده و با شناختی که ازش دارم بعید میدونم دم به این تله بده چون بنز اصالت و تمایز خیلی براش مهمه
زیزیگولو
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ظاهر خاص و کیفیت متریال مصرفی تو همه مدلای رولزرویس باعث شده تا همه محصولای این کمپانی افسانه ای همیشه خاصتر به نظر بیان👌👌
سامان اذری
۲۰ بهمن ۱۴۰۰قشنگ دارن … به صنعت خودرو سازی
یه باتری و یه آرمیچر داره جای انجین 12 سیلندر رو میگیره
متاسفم 😌😑😑😑
جناب وی
۲۱ بهمن ۱۴۰۰دلتم بخواد.
چیه آخه روغن آب و فیلتر… عوض کنی اونم برای رولزرویس.
مازیار
۲۰ بهمن ۱۴۰۰در بخش کامنتها یکی از ایرادات اساسی به ظاهر برقی ها عدم وجود جلو پنجره به شکل سنتی خودش بود و حالا این یه مدل که تقریبا جلو پنجره ای به همون شکل داره چرا داره؟!
وقتی ۳۹ تا صفر جلوی یک میبینی که سایبرترک در اون سال معرفی میشه یا کل مردم و صنعت یک کشور به فلان صفت مسخره میشه و فلان برند لایق بستن به گاری هم نمیشه فکر میکنم شاید فرستادگانی از منظومه ای فوق هوشمند به زمین اومدن تا با تحمل رنج بسیار همجواری با ما زمینی ها باعث ارتقاء همه جانبه مون بشن
RKH7787
۲۰ بهمن ۱۴۰۰چراغ های بالا اونقدر ها هم نازک نیس
دقیق شبیه بوت تیل هستش
ولی یه چراغ هم پایینش داره