خودروهای لوکس قدیمی مقرونبهصرفه به نظر میرسند اما هزینه تعمیر و نگهداری بسیار بالایی دارند.
اگر به مقایسه قیمت خودروهای خارجی و داخلی علاقه داشته باشید، حتما به وبسایت آمریکایی و انگلیسی سر زدهاید تا قیمت خودروها را با هم مقایسه کنید. با ورود به سایت فروش خودروهای دستدوم کشورهای پیشرفته، با خیل عظیمی از خودروهای مدلبالا، اقتصادی و گاه خاص مواجه میشوید که در موقعیتهایی ویژه و با قیمت بسیار مقرونبهصرفه به فروش میرسند. حتما برای شما هم سوال میشود که چطور ممکن است یک دستگاه بنز لوکس، یک چلنجر اسپرت یا شاسیبلند جیپ با قیمت کمتر از ۲۰ هزار، باز هم بدون مشتری باقی بماند؟
پاسخ این سوال را میتوان در هزینه نگهداری این محصولات جستوجو کرد. برای درک بهتر این موضوع هم بهتر است نگاهی به این رولزرویس فانتوم نسل چهار داشته باشید. مالک آن، قیمت پیشنهادی ۶۹,۹۵۰ دلار را برای آن درنظر گرفته است که قیمتی نزدیک به یک دستگاه بیامو M2 دارد! با توجه به اینکه نسخه تازه فانتوم نسل پنج بیشاز ۵۳۱ هزار دلار قیمت دارد، یک مدل ۲۲ سال کار لوکس از رولزرویس آن هم با قیمت ۷۰ هزار دلار، مقرونبهصرفه و هیجانانگیز به نظر میرسد.
از مزایای مالکیت این فانتوم لوکس میتوان به رنگ بدنه نقرهای زیبا، کابین «مگنولیا»، رینگهای آلیاژی لوکس، درهای معکوس ردیف عقب، صندلیهای تمام برقی ردیف جلو، لوازم پیکنیک و نشان روح اشتیاق روی کاپوت این خودرو اشاره کرد که بهخودیخود نشان اعتبار و جلال مدلهای متخلف رولزرویس است. پیشرانه این لیموزین سنگینوزن یک واحد ۶.۸ لیتری V12 است که ۴۵۹ اسب بخار قدرت تولید میکند. برخلاف انتظار، همانطور که امکانات یادشده بهعنوان مزیت این خودرو به شمار میرود، میتوان از آنها بهعنوان عیب آن هم یاد کرد.
با این وجود، اگر مشکلی کوچکی در قطعات خودروهای لوکس قدیمی پیش بیاید، هزینه تعمیر آنها بالاتر از حد تصور مالک خواهد بود. تصویر بالا، فهرست مخارج این فانتوم زیبا را نشان میدهد که پس از سرویس و تعمیر به ۷۸,۹۱۳ دلار رسیده است. البته که شرکت خدماتدهنده با جزئیات زیادی به کار پرداخته است اما این مسئله، قیمت تمامشده خودرو را افزایش میدهد. از سوی دیگر، وقتی خودرویی نیازمند این حجم از تعمیر داشته باشد یعنی ممکن است در آینده هم دچار مشکل شود و برای سلامت بیدردسر آن تضمینی وجود ندارد. سرانجام میبینیم که خرید خودروی لوکس اقتصادی چندان منطقی به نظر نمیرسد و دلیلی برای عرضه آن با قیمت پایین وجود دارد.
amir
۲ خرداد ۱۴۰۳بخاطر همینه ماشین های دست دوم به شدت ارزونه اونجا تازه اینم اضافه کنید نوشو با قسط و لیز میدن البته نه به رولزرویس ولی کلی
ممد ژانگولر
۲ خرداد ۱۴۰۳لامصب این رولزرویس فانتوم چقدر خوشگل و با ابهته . روحیم جلا پیدا کرد.
NAVID۰۰۹۸
۲ خرداد ۱۴۰۳اینجاست که باید فهمید چرا دنیا به پایِ ژاپن و بخصوص هوندا و تویوتا دلار میریزه!!!
اونجا که فرنگِ ، تکلیفش روشن به سبب اینکه هزینهها ساعتی برآورد میشه!
اما تو همین ایرانشم وضع همینطوره که هر چقدر خودرو لوکستر باشه در نمونههای کارکرده ارزانتر هست!!!
Ahmad
۲ خرداد ۱۴۰۳(اینجاست که باید فهمید چرا دنیا به پای ژاپن دلار میریزه) اره واقعا ژاپن حرف نداره خدایی مخصوصا تویوتا و نیسان خیلی کار درستن جوری برات ماشین درست میکنن که خیالت از همه چی راحته ماشینایی که تو صحرا عربستان اخ نمیگن خداییش ژاپن یه تنه کل اروپا و امریکا رو حریفه
NAVID@@98
۳ خرداد ۱۴۰۳اتفاقا اینجاست که باید فهمید چرا دنیا به پایِ 🥇👑اروپا و آمریکا و بخصوص مرسدس بنز و فورد و شورلت دلار میریزه!!! چون خوب خدایی همیشه در هر چیز بهترین و اول هستن اروپا و آمریکا چون اینجاست که باید فهمید چرا دنیا به پایِ 🥇👑اروپا و آمریکا و بخصوص مرسدس بنز و فورد و شورلت دلار میریزه!!! چون خوب خدایی همیشه در هر چیز بهترین و اول هستن👑🥇
و اتفاقاً مخصوصاً مخصوصا مرسدس بنز و فورد خیلی کار درستن جوری برات ماشین درست میکنن که خیالت از همه هر چی راحته ماشینایی که تو صحرا عربستان کهدبرای خودت ماه و مریخ هم اخ نمیگن همیشه خداییش خوب اروپا و آمریکا خداییش خوب همیشه یه تنه کل اسیا
بد چین ژاپن کره بد را حریفه!!!😘
علیرضا
۳ خرداد ۱۴۰۳اخه هیچ ادم عاقلی ماشین بالای ۵ سال نگه نمیداره فقط ما مردم بدبخت ایران جهان سومی های دیگه هستیم که ۲۰ سال یه ماشین نگه میداریم تنها دلیل اینکه مردم ماشین ژاپنی کره ای میخرن بخاطر ارزون بودن تا ۵ سال نگه میدارن بدش اوراق میشه
NAVID@@98
۳ خرداد ۱۴۰۳آفرین علیرضا جان ما هم درستش را برایشان کفتیم
البته از همون نظر هم یعنی هر نظر در هر چیز برتری هم از آن همون هایی بوده و هست و خواهد بود که من گفتم گفتیم
چون اینجا جهان سومی بیسواد تا دلت بخوات میبینی برای همین میتونیم راهنماییشون کنیم
NAVID۰۰۹۸
۳ خرداد ۱۴۰۳علیرضا
بر جه اساس و مستندی میگی که کسی بیشتر از ۵ سال خودرو را نگه نمیداره!!!
من نمیدونم شما از فرنگ چی تو ذهنتون ساختید که فکر میکنید اونجا همه رویایی زندگی میکنن!!!
اتفاقاً هنوز خودروهای دهه ۹۰ و ابتدای ۲۰۰۰ به وُفور استفاده میشوند اونم تازه سند دست اول!!!
تو همین امارات کنار دستمون برو ببین چقدر خودروهای سن بالا دارند کار میکنند و حتی برخیها مثل LSلکسوس مدل ۲۰۰۳ یا لندکروزرهای ۸۰ و ۱۰۰ تروتمیز با قیمتهای بالا فروخته میشوند!!!
ولی متاسفانه تو ایران دیگه گندشو در آوردن و باعث بانیشم نمایشگاهیا و پروبازیشون هست!!!
NAVID@@98
۳ خرداد ۱۴۰۳اتفاقا در خارج به سَبَبِ استاندارد های بالا و قوانین بهتر بیشتر کشورهای پیشرفته در حال حاظر خودروها شون رو بیشتر از ۵ سال معمولا نگه نمیدارن یا میفرستند بازیافت یا مردمخودشان ترجیح میدهند خودروهاشان را عوض کنند
البته با این حال باز هم هنوز خودروهای دهه ۹۰ و ابتدای ۲۰۰۰ اروپایی و آمریکایی به وُفور استفاده میشوند اونم تازه سند دست اول!!!
و اتفاقا تو همین امارات کنار دستمون بهترین خودروهای سن بالا دارند کار میکنند مرسدس کلاس مدل دهه ۲۰۰۰ و ۱۰ ۱۱ یا فورد ها و شورلت های سری ۱۵۰ و ۱۱۰ و ۱۱ تروتمیز با قیمتهای بسیار بالا فروخته میشوند!!!
ولی در اینجا به سَبَبِ اینکه جهان سومی میبینیم مردم بیسواد پیدا میکنیم که حرف اشتباه تا دلت بخواد میزنند
و مگر دنبال ماشین بنجل ارزون گاری فرغون اند تا ۲۰ سال باش بسوزند و نسازند😝
درصورتی که همونطور که گفتم
اینجاست که باید فهمید چرا دنیا به پایِ 🥇👑اروپا و آمریکا و بخصوص مرسدس بنز و فورد و شورلت دلار میریزه!!! چون خوب خدایی همیشه در هر چیز بهترین و اول هستن اروپا و آمریکا چون اینجاست که باید فهمید چرا دنیا به پایِ 🥇👑اروپا و آمریکا و بخصوص مرسدس بنز و فورد و شورلت دلار میریزه!!! چون خوب خدایی همیشه در هر چیز بهترین و اول هستن👑🥇
و مخصوصاً مخصوصا مرسدس بنز و فورد خیلی کار درستن جوری برات ماشین درست میکنن که خیالت از همه هر چی راحته ماشینایی که تو صحرا عربستان که برای خودت ماه و مریخ هم اخ نمیگن همیشه خداییش خوب اروپا و آمریکا خداییش خوب همیشه یه تنه کل اسیا
بد چین ژاپن کره بد را حریفه!!!😘
به سَبَبِ همین گفتیم که حرف ما درسته و راهنمایی ییست برای هرکی که خواست بداند!!!!!!!!!
kasra
۴ تیر ۱۴۰۳این نشون دهنده اصالت و قدرت شرکت 💪 است
علی
۲ خرداد ۱۴۰۳خدا نکنه چینی بوود چه حمله ای بهش میشد 😏
IO
۳ خرداد ۱۴۰۳یه سری خودروها هم هستند مثل بعضی ژاپنیا یا امریکاییا مثل وانت فورد و غیره که افت قیمت کمتری رو تجربه میکنن
دلیلشم همینه که عموما هزینه نگهداریش پایینه و میشه به راحتی تعمیر و استفاده کرد
علاوه بر اون تقاضا هم براشون بالاست
تب
۲ خرداد ۱۴۰۳اصلا شما بگو با تعمیرات و سرویس کامل بشه 150 هزار دلار که به پول الان میشه 9 میلیارد اگر تو ایران بود با شرایط بدتر این و بدون تعمیرات 90 میلیارد هم نمیفروختن
A
۲ خرداد ۱۴۰۳90میلارد؟
منظورت رو میفهمم ولی 90 میلیارد خیلیه!
amir
۳ خرداد ۱۴۰۳تو دنیایی که اس ال اس بلک سریز تا ۴۰ ۵۰ تام قیمت میدادن هیچم عجیب نیست
abbas
۳ خرداد ۱۴۰۳داداش وقتی رنجرور ۱۰۰ تا کار رو طرف گذاشته مقطوع ۵۰ تومن تازه با ملکم معاوضه ندارم فقط نقد
بعد توقع داری این ۹۰ نباشه ؟
برو بالا۱۵۰ .
علی جردن
۲ خرداد ۱۴۰۳اونایی که با واردات یا خرید خودروی دست دوم خارجی موافقن دوبار بخونن:
۲ خرداد ۱۴۰۳خودت که میخوای ماشین خارجی دسته دوم بخری 😀
علی جردن
۲ خرداد ۱۴۰۳منصرف شدم بقول دوستان ماشین صفر ایرانی واقعیت حوصله گشتن قطعه و الافی تعمیرگاهو ندارم
-امیرعلی
۲ خرداد ۱۴۰۳کراشش ۵۱۱ عشقش ۵۱۱
۳ خرداد ۱۴۰۳عشقم هایما عشقش فردا
۳ خرداد ۱۴۰۳داش علی
ایشالا هرکس تو این سایته و آدمی هست که با من موافقه
ایشالا هیچ وقت روزی براش نیاد که برای پول لازم بودن ماشینشو بفروشه
من هیچوقت این حسو درک نکردم ولی خدا کنه هیچوقت هیچ کس بخواطر اینکه پول لازم داره پولشو داشته باشه نره ماشین خودشو بفروشه
انشالله نویسنده ها و کاربرایی که با من موافقن هیچ وقت این اتفاق براشون نیوفته
انشالله بهترش هم بخره!!
Mr. gt c
۲ خرداد ۱۴۰۳این هزینه تعمیر اصولی است، وگرنه همین ماشینای خارجی درحال تردد زیر ۲۰۱۲ امکان نداره وضعیت سلامتشون بهتر از همین رولزرویس باشه، تا قبل تعمیر رولز منظورم هست
الهام تبسمی
۲ خرداد ۱۴۰۳خودروی صفر کیلومتر = خیال آسوده
Taha Ayoobi
۲ خرداد ۱۴۰۳به شرط اینکه دستت نخوره رو دکمه ایجکت اکسل.
۳ خرداد ۱۴۰۳بستگی داره صفر چی باشه؟
صفر ایرانی؟😱😱
زیزیگولو
۲ خرداد ۱۴۰۳از قدیم گفتن کسی که خربزه میخوره پای لرزشم میشینه
Taha Ayoobi
۲ خرداد ۱۴۰۳دارم به جواب سوالام میرسم
AMIN (M.A.S)
۲ خرداد ۱۴۰۳خب درسته برای بعضی ماشینا خرجتون واسه دست دومش زیاد میشه مثلا بعضی آلمانی ها بعضب جگوار لندروورا همین رولزرویس یا آلفا مازراتی
ولی مثلا یه دوج چلنجر اونقدرم خرج نداره به خاطر بخش فنی ساده و فراوونی بیشتر خود ماشین و قطعات
الان یه چلنجر SRT8 392 (موتور ۴۷۰ اسبی V8) با امکانات زیاد و گیربکس ۵ دنده اتوماتیک مدل ۲۰۱۲ با حدود ۸۰ هزار تا کار بدون تصادف میشه خرید حدود ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار
یا چلنجر RT با موتور 5.7 لیتری ۳۷۰ اسبی با کمتر از دو هزار کار یعنی تقریبا در حد صفر میتونید بخرید حدود ۳۶ هزار دلار
یه دوج مگنوم SRT8 موتور ۶.۱ لیتر ۴۲۵ اسبی مدل ۲۰۰۶ با امکانات و بدون تصادف هم میدیدم حدود ۱۸ هزار دلار البته با کارکرد حدود ۲۰۰ هزار تا (فک میکنم واسه همچین مشخصاتی بیارزه این قیمت)
تازه حتی همون ماشین آلمانی رو هم مثل این آگهی رولزرویس ۷۰ هزار دلار نمیخری که
یه بنز C250 مدل فک کنم ۲۰۱۲ میدیدم فک کنم ۸ هزار دلار (البته بالای ۱۵۰ هزار تا کارکرد داشت فک کنم) شما ۲۰ هزار دلارم خرجش کنی اگه دوسش داشته باشی میشه جای کرولا صفر بهش فک کرد
خلاصه که ماشینی که میخرید وضعیت سلامتش و فراوونی خودش و قطعاتش تاثیر دارن ولی همه قد این رولزرویس گرون در نمیان اگه ماشینو دوست داشته باشید و سالم باشن به صرفه هستن
بخشی از ارزونی اونجا برمیگرده به اینکه ماشین صفر اونجا زیاده قیمت هم مناسب و البته اشتیاق به خریدن هم تاثیر داره توی اینکه اونجا ماشینای کارکرده زیاد ازشون استقبال نمیشه جز یه سری ماشینا که ذاتی گرونن مثل وایپر
Reza-a
۲ خرداد ۱۴۰۳خب این موضوع واضحی هست در مورد مدل های لوکس دست دوم و دلیل نمیشه یه عده از آب گل آلود ماهی بگیرن که قیمت ماشین خارج از کشور به صرفه نیست چون قرار نیست ارزش خرید مثلا بی ام و رو با پراید مقایسه کرد! خیلی واضح مثلاً قیمت یه تویوتا کرولا دست دوم رو میشه با نمونه هم قمیت دست دوم داخلی مقایسه کرد و به ظلمی که داره به مصرف کننده داخلی میشه پی برد
مقایسه کیفیت و ایمنی یه کرولا ده سال کارکرده با مثلا یه پارس ده سال کارکرده خیلی چیزا رو روشن میکنه!
Reza-a
۲ خرداد ۱۴۰۳بازارشون در این حد درسته که وقتی ماشینی به خرج افتاده با قیمتی میتونن بخرن که علاوه بر افت قیمت نرمال هزینه تعمیراتش هم از قیمت کم میشه
Reza-a
۲ خرداد ۱۴۰۳این نسل رولزرویس فانتوم به نظرم بهترین طراحی تو کلاس خودش رو در دوران طراحی های مدرن داره که تو دوران مالکیت بی ام و و مدیریت طراحی کریس بنگل تو گروه بی ام و طراحی شد
ارمان
۲ خرداد ۱۴۰۳پس دلیل ارزونی ماشین های دست دوم تو دوبی هم همینه
Alireza
۳ خرداد ۱۴۰۳خوبه که قیمت ماشین لوکس دست دوم پایینه اما هزینه نگهداری بالا کارو خراب میکنه
حسن
۳ خرداد ۱۴۰۳بزرگوار برا رولزرویس گفته نه برا برندهای اقتصادی
هرچند همینا هم اونجا میخرن اما قطعا همونم که 150 تا میده برا این پولدار حساب میشه
درسته اسمش اروپا و امریکاست اما اونجا هم همه میلیونر نیستن بیشترین حجم معاملات خودرو در امریکا خودروهای دست دوم زیر 16 هزار دلار هست همین الان بالای 15 تا خودرو ی صفر با قسط و لیزینگ به قیمت 21 هزار دلار در بازار امریکا هست
عزیران گل برای داخل کشور هم خودروی دست دوم از برندهای خارجی صد در صد بهتر از چینیه هر چند خیلی گرونن ولی الان کرولا یا النترا یا سراتو 2015 هیچ خرج خاص یا اورژانسی ندارن و کاملا سرپا و سرحالن
همین امروز یه نفر ازم پرسید فلان ماشین صفر افرود چینی را بخرم یا نیسان پیکاپ دو کابین گفتم نیسان پیکاپ دو کابین رونیز هم تست کن و سوار شو پاجرو هم امتحان کن هر کدوم را بیشتر دوست داشتی همونا بگیر
عارف رضاییان
۴ خرداد ۱۴۰۳ماشین فقط فراری که استهلاک ژاپنی با طراحی وروح ایتالیایی و پورفورمنس بالاتر از آلمان و آمریکا داره بیخود نیست که کلکسیونی ترین خودرو حساب میشه و هر کدومش یک اثر هنریه که از ارزشش بعد از سالها هم کم نمیشه البته همه مدلهاش اینطور نیستن مدلهای خیلی خاصش مثل لافراری و انزو جواهرن
BMW
۴ خرداد ۱۴۰۳وای شت…
لیلاج آواره
۴ خرداد ۱۴۰۳بابا چی میگید به ماشین آلمان و آمریکا با صدهزار کارکرد میگین فرسوده و مدل پایین ؟
یه سمند ۸۵ دارم با چهار صد هزار کارکرد هنوزم مثل جواهره
اگه اون بنز یا فورد توی ایران باشه تا صدسال هم ماشینه
اندرو غلامحسن
۲۴ خرداد ۱۴۰۳البته از یه نوجوان 12،13 ساله انتظاری نمیرفت