رولزرویس معمولاً خودروهای جدیدی را در فواصل زمانی کوتاه عرضه نمیکند بنابراین از راه رسیدن نسل جدید فانتوم رویداد بسیار ویژهای است. رولزرویس وظایف بسیار سختی را برای بهبود نسل جدید فانتوم بر دوش مهندسان نهاده و آنها را مجبور ساخته تا بهترین عملکرد خود را نشان دهند.
قیمت پایه حدود ۳۰۰ هزار پوندی تنها نقطه آغازین است زیرا مشتریان میتوانند تقریباً از لیست شخصیسازی بیپایان رولزرویس هر چیزی را انتخاب کرده و مطمئن شوند هیچ دو فانتومی شبیه هم نیستند. البته اگر بیش از یک دستگاه را بخرید شاید این شباهت وجود داشته باشد!
کار خود را با طراحی خارجی فانتوم جدید آغاز میکنیم. اگرچه همان ابهت و ظرافت کلی نسل قبلی در فانتوم جدید باقی مانده اما این خودرو توجه بیشتری به جزئیات داشته است. چراغهای جلوی جدید با ظاهر تیز و استفاده از LED و لیزر در نوربالا نشان دهنده تکنولوژی بالای رولزرویس در این بخش هستند. جلوپنجره پهنتر نیز یکپارچگی بیشتری با اطراف خود دارد.
رینگهای ۲۱ یا ۲۲ اینچی فانتوم جدید تأکید بیشتری بر طراحی سرراست بدنه داشته و همچون همیشه نشان RR وسط آنها همیشه ثابت باقی میماند. بسته به رنگ انتخابی، بخش عقبی خودرو بیش از گذشته به چشم آمده و احساس عضلانی بودن را به بیننده منتقل میکند. ظاهر خاص سپر عقب به ایجاد این حس کمک بیشتری میکند.
همانند مدل قبلی، دربهای عقبی برخلاف خودروهای مرسوم باز شده و درون خود چترهای معروف رولزرویس را جای دادهاند. زمانی که داخل خودرو بنشینید درب عقب با فشار یک دکمه بسته شده و یا اینکه این کار را پیشخدمت بیرون خودرو انجام میدهد. فضای کابین بهطور شگفتانگیزی ساکت و نرم بوده و در زمان حرکت احساس ایزوله بودن از دنیای بیرون بر شما غالب میشود.
کفپوشها عمیق بوده و چرم بکار رفته مطابق انتظار نرم است. رولزرویس از تکنولوژی اطلاعات سرگرمی و ارتباطی به روز خود در فانتوم جدید سود برده و تأکید بیشتری روی احساس لوکس و خاص بودن داشته است. از ورودیهای هوای کرومی گرفته تا دکمههای تنظیم دمای چرخشی منحصربهفرد، همه و همه احساس بسیار خوبی را به سرنشین منتقل میکنند.
اما اینها تنها چیزهایی نیستند که توجه خریداران را به خود جلب میکنند زیرا رولزرویس به مشتریان اجازه میدهد تکتک اجزای فانتوم جدید را شخصیسازی کنند. یک تکه از شیشه کشیده روی داشبورد پوشش دهنده ابزاری بوده که مقامات کمپانی آن را “گالری” مینامند. این بخش همانند یک صفحه کاغذ سفید عمل کرده و خریداران میتوانند هر آنچه را که میخواهند سفارش داده و یا اینکه از طرحهای خود شرکت استفاده کنند. این ابزار بیهمتا بوده و اطلاعات واضحی به خریدارانی در این سطح ارائه میکند.
اگرچه بخش عقب کابین فانتوم جدید مکانی فوقالعاده است اما شرکت انتظار دارد خریداران بیشتری بخواهند خودشان خودرو را برانند. نسخه استاندارد حتی تنظیمات شاسی با تمرکزی بیشتر روی راننده داشته البته این حالت به اندازه حالت اسپورت یا شیفترها گیرا نیست.
در جادههای باز شاهد هنرنمایی خودرو هستیم. صدای پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۷۵ لیتری توئین توربوی جدید به ندرت قابل شنیدن بوده و مهندسان تلاش داشتهاند پرفورمنس پیشرانه در دورهای پایین ایجاد شود. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک فانتوم جدید عملکردی استثنایی داشته و کمک حال پیشرانه است. به ندرت میتوانید تعویض دندهها را حس کنید. رولزرویس در ساکت نگه داشتن کابین وسواس خاصی نشان داده و به لطف متریال خفه کننده صدای زیاد (شامل فوم مخصوص در لاستیکها)، فانتوم جدید بسیار آرامتر و لطیفتر از نسل قبلی خود که ادعای ساکتتر بودن از هر خودروی دیگری داشت است.
مشخصات رولزرویس فانتوم جدید
قیمت: از ۳۰۰ هزار پوند
پیشرانه: 12 سیلندر ۶.۷۵ لیتری توربوی بنزینی
قدرت/گشتاور: 563 اسب بخار/۹۰۰ نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 5.۳ ثانیه
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 13.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
X3m40
۲۴ مهر ۱۳۹۶ایول bmw
عجب غولی ساخته
؛)
بسته شدن خودکار دربها توی سری ۵ جدید هم هست…
Carbonado Aventador
۲۴ مهر ۱۳۹۶این چه طرز فکر زشتیه که فکر میکنید وقتی یه شرکت صاحب یه شرکت کوچیکتر میشه دیگه به این معنیه که تمام پیچ و مهره هاشم ساخت بی ام و هست!!!!
یجور میگی انگار تا قبل بی ام و .. رولز رویس داشته پراید تولید میکرده و بعد خریده شدن داره فانتوم تولید میکنه!!!!
تو با این حرفت داری توهین میکنی به تاریخ یه شرکت و مهندسایی که تو ساختش دست داشتن…
اره بی ام و کمک میکنه ولی تو جزئیات!!!
مثلا این چراغ های ال ای دی یا موتور یا تو دینامیک ماشین کمک رولز رویس بوده ولی تحقیق
توسعه
طراحی
ساخت این ماشین حاصل اون پیشینه ی طولانی تو تولید ماشین های سوپر لوکسه!!!!
التماس تفکر.
فقط انگلستان
۲۴ مهر ۱۳۹۶کاری به حرفات ندارم ولی فقط اینو بدون که تمام خودروهای سدان آلمانی رو به زانو در میاره
پادشاه که می گن یعنی این.
ایلیا
۲۴ مهر ۱۳۹۶آلمان به اندازه ای خودرو درجه یک و تحسین برانگیز داره که نیازی نباشه شما اینجا این بحث تکراری و بی ارزش رو پیش بکشی.
هرکشور و هر شرکتی تخصص خاص خودش رو داره و بدون شک آنگلیسی ها در ساخت خودرو های فوق لوکس و اشرافی سرامد هستن.
رولزرویس هم ی خودروی اصیل انگلیسیه . بجای ادامه دادن این صحبت های کلیشه ای از دیدن این اثر هنری متحرک لذت ببر.
محمد
۲۴ مهر ۱۳۹۶خراب این آرم RR رینگ هستم که به رسم غرور رولزرویس بر روی نشانهاش، همچنان در هنگام حرکت ثابت میماند
محمد
۲۴ مهر ۱۳۹۶با فرم طراحی عقبش هیچ وقت کنار نیومدم
اما
اما همیشه برام اوج شکوه و تجمل بوده و هست و خواهد بود
و اگه امکانش بود بخاطر ظرافتی که در میلیمتر میلیمترش فریاد میزنه، حتما انتخاب اولم میبود
علیx76
۲۵ مهر ۱۳۹۶چراغای جلوش بنظرم یکم زیادی باریک شده
ولی بقیه ش بی نقص
امیر
۲۴ مهر ۱۳۹۶قیمت رو ببینید 300 هزار پوند من میگم ۱۰۰ هزار پوند هم اپشن روش بذاری کلا میشه ۴۰۰ هزار پوند که با قیمت روز پوند میشه حدود ۲میلیارد و ۱۰۰ میلیون بعد اینجا باید این پولو بدی یه اس کلاس ۲۰۱۴ کارکرده بگیره .????? هرچی سرمون میاد حقمونه
علیرضا
۲۴ مهر ۱۳۹۶اووووووووخ قلبم
:::فرشاد:::
۲۴ مهر ۱۳۹۶شدیدا منتظر معرفی نسل جدید مولسان هستم تا شاهد یه رقابت بسیار بسیار جذاب باشیم.
حامد
۲۴ مهر ۱۳۹۶مولسان یه چیز دیگست داداش فرشاد?✋
:::فرشاد:::
۲۵ مهر ۱۳۹۶کاملا موافقم، حس و حالی که مولسان بهم میده رو نمیتونم تو فانتوم پیدا کنم.
رضا
۲۴ مهر ۱۳۹۶ددوستان
درسته که ارم جلوی رولز رویس 2تا هست؟
یعنی یکیشون سفیده و اون یکی طلایی و هر دو طلا هستن و خودمون انتخاب میکنیم ک کدوم باشه و واسه همینه ک ارمش میره تو یا دست میزنی بهش میره تو؟
ولی تو لوکس بودن همه باید بیان پیشش درس بگیرن .خدایش روحم جلا داده شد
PaRHaM
۲۴ مهر ۱۳۹۶واقعا این ماشین شاهکاره
شاهکااار❤?
عاشقشم
یکی از دوست داشتنی ترین خودرو هاس برام(بین همه خودروها)
امکان نداره کسی عکس ۳ رو ببینه و عاشق فانتوم نشه
ابهت طراحیش ، نهایت لوکس بودن ، ابهت اسمش و هزاران ویژگی خاص دیگه اش بی نظیرش کرده
به جرئت میگم هیچ رقیبی نداره
هیچ رقیبی!???❤?
(البته مولسان رو میشه رقیبش در نظر گرفت ، ولی منظورم اینه ک از مولسان هم بهتره)
emad1990
۲۴ مهر ۱۳۹۶اس کلاس مرسدس و اس کلاس میباخ همین راحتی با سیستم های سرگرمی بیشتر و با قیمت کمتر ارایه میدن.
شما تمام اپشن های اس کلاس میباخ رو هم که تیک بزنی قیمتش از230هزار دلار تجاوز نمیکنه
ولی برای فانتوم شما چیزی نزدیک به400هزار دلار برای مدل پایه میدی!!
این اختلاف قیمت به نظر من توجیه نداره
ایلیا
۲۴ مهر ۱۳۹۶دوست عزیز خیلی در این مورد صحبت کردیم ولی من یبار دیگه شما و بقیه ی دوستانی که احساس میکنن میشه بجای رولزرویسه گرون ی میباخ ارزون خرید رو از نگرانی در میارم.
فانتوم رو میذاریم کنار، در گذشته خود مرسدس خودروهایی رو با برند میباخ و البته کاملا متمایز و با شخصیتی مستقل تولید میکرد، مثل مدل ، landaulet این خودرو ده سال پیش چیزی حدود یک ملیون دلار قیمت داشته! فکرشو بکن، یک ملیون دلار!!!!
این ماشین از اونجایی که با مهندسی ده سال پیش مرسدس ساخته شده به احتمال زیاد از نظر تمام شاخص های عملکردی پایین تر از s های میباخی که امروز مرسدس تولید میکنه قرار میگیره، چه از نظر شتاب چه ماکزیمم سرعت چه مصرف، کیفیت سواری و حتی راحتی.
ولی چرا قیمت میباخ های امروزی به یک پنجم کاهش پیدا کرده با اینکه از نظر عملکرد بهتر از گذشته شدن؟ چون میباخ های امروزی در مقایسه با میباخ های گذشته خیلی از شاخص هایی که برای فوق لوکس بودن لازمه رو اصلا ندارن.
اگه الان فانتوم سیصد هزار دلاری گرونه خود مرسدس چرا ده سال پیش میباخ یک میلیون دلاری میفروخت ؟ چه تفاوتی بین میباخ 200هزار دلاری امروزی و یک ملیون دلاری ده سال قبل وجود داره که مرسدس امروزبا وجود عملکرد بهتر میباخ نسبت به گذشته اون رو با یک پنجم قیمت عرضه کنه؟
همین دلیل، دلیل اختلاف قیمت میباخ امروزی و رولزرویز هم هست.
بحث فقط راحتی و عملکرد نیست.
اگه فقط راحتی مهم باشه sکلاس معمولی و حتی eکلاس هم به اندازه ی کافی راحت هستن،
اون چیزی که فانتوم رو متمایز میکنه چیزی بیشتر از راحتی کابین و سرعت و شتابشه.
Mercede kaviani
۲۵ مهر ۱۳۹۶با سلام به دوستان عزیز ایلیا و عماد
دوستان عزیز می باخ 62 هم قیمت مدل پایه فانتوم با فاصله محور استاندار بود
راستی مدل می باخ 60 landaulet در حراج به قیمت 1.5 میلیون دلار فروش رفت چون مثل بوگاتی تیپ 41 رویال فقط 6 دستگاه از این مدل ساخته شده است و همه خریدان ان دوک موناکو لیختین اشتاین سلطان برونی پرنس چارلز که جنجال در مطبوعات ان زمان بریتانیا به پا کرد خاندن سعودی وملکه هلند
مدل می باخ 57 از نظر قیمت بین بنتلی ارنچ و رولز-رویس فانتوم بود
دوستان بدون تعصب می کوییم خودم از طرفدارن رولز-رویس هستم هم اتوموبیل هم رولز-رویس پی ال سی
البته طرافدر مدل های کلاسیک اخرین مدل کلاسیک رولزرویس سلیورداون دو
ولی از نظر ارزش کلاسیک وکلسیونی بودن مدلهای می باخ 62 و57 بسیار بلاتر از رولز-رویس فانتوم که از 2003 وارد بازار شد هستند
مثل مدل های 770 جی واگن دهه 1930 مورد استفاده هیتلر که مادر جی کلاس امروزی است و مدل 600 تولید بین سال های 1963 تا 1980 واس کلاس نسل اول مدل 1968
همه این مدل های کمپانی دایملر بنز انقلابی درصنعت اتوموبیل به جود ارودن
باتشکر دوستدار شما مرسده کاویانی
parsa
۲۵ مهر ۱۳۹۶خب شما رویس نخر
علی
۲۴ مهر ۱۳۹۶با سلام
به قول جمیز می بهترین ازدواج خودرویی انگلیسی و آلمانی نتیجه اش می شه این .تنها چیزی که دوست ندارم در موردش بشنوم اعداد و ارقامش هست چون می دونم فراتر از اونهاس بسیار فراتر از عدده به قول مدیر روزلز رویس در جواب یکی از مشتریهاش که گفته بود چند اسب قدرت داره گفته بود به اندازه کافی قدرت داره .ولی واقعا از نقش ب ام و در توسعه مخصوصا مدلهای فانتوم نباید غافل شد
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۴ مهر ۱۳۹۶اشتباه نگفتی دوست من؟؟
اون دیالوگ جرمی بود برای تست استون دی بی 11 بود و همکاری استون با مرسدس.
علی
۲۵ مهر ۱۳۹۶با سلام
نه دوست عزیز جرمی اون ازدواج را بهتر می دونست جمیز می می گفت نه بهترین ازدواج یه انگلسی با آلمانی رولزرویسه
حامد
۲۴ مهر ۱۳۹۶طراحی بیرونی اش نمره 100 از 100 میدهم ،
اما طراحی داشبورد و کنسول میانی ( بخصوص دریچه های کولر و قسمت رادیو-پخش و دکمه تهویه ها ) چنگی به دل نمیزنه و من 60-70 از 100 میدهم .
فريد
۲۴ مهر ۱۳۹۶ماشین فوق العاده ای هست ولی هیچ وقت با کنسولش حال نکردم مخصوصاً الان که بیرونش تقریباً فضایی شده ولی داخلش هنوز ساده هست
حمید ع
۲۴ مهر ۱۳۹۶همه…..هر چی تو پاچه ی ما ایرانیها کنن واقعا حقمونه ها.(!!)رفیق رولزرویس و فلسفه طراحیش همینه.طراحی فضایی و تکنولوژی خاص و فضای داخلی آشنای رولزرویس..چجوری بخودتون اجازه میدیم از رولزرویس همچین ایرادی بگیرین؟اونم فقط با دیدن چن تا عکس و نه دیدن از نزدیک و لمس این شاهکار …
شما باید در مورد پراید و داشبورد سوناتایی(!!!) سمند سورن نظر بدین
Anderiaski
۲۴ مهر ۱۳۹۶نظر نفر اول که کامنت گذاشته درسته آفرین بى ام چیکار کرده اگه منطقى باشیم بیشتر از پنجاه درصدش کار بى ام یعنى آلمانِ بزرگه.
SAEED
۲۵ مهر ۱۳۹۶نمیدونم چرا انتظار بیشتری از فیس عقب و جلوی نسل جدید فانتوم داشتم.
نسبت به فیس نسل قبلش فقط مدرنیته تر شده و تغییر کلی نکرده ولی از همه اینا که بگذریم باید بگیم این رولز رویسه ،خودرو هایی که سرحد تجمل قرنو نمایان میکنن
Bilbo
۲۵ مهر ۱۳۹۶من دو تا سوال دارم از دوستان اهل فن، لطفا برداشت بد نکنید.
1- آیا بامو میتونه تمام افرادی که الآن تو رولزرویس هستند رو اخراج کنه؟
2- آیا مثلا همین معرفی نسل جدید، کلیت تغییراتی که تو این تغییر نسلها داده میشه، مشخصات فنی ماشین و تحقیق و توسعه اونها، نیاز به تاییدیه مدیران بامو داره یا خیر؟
کوروش
۲۵ مهر ۱۳۹۶1-خیر
۲-دقیق نمی دانم منتها باید یه همچین چیزی در بحث فنی باشد البته به عنوان کسی که تایپ موتور های هواپیماش رو دارم باید بگم در بحث فنی لااقل رولزرویس هیولایی هست
بر اساس قوانین اتحادیه اروپا شرکت های چند ملیتی (مثل گروه بی ام و ) فقط بر اساس قوانین کشور مادر و اتحادیه اروپا می توانند با طرف همکارشان برخورد کنند یعنی حتی اگر بیمر ورشکسته هم بشه باید یا طبق قوانین و نظر مدیران rr برخورد کنه یا شرکت را واگذار کند
Bilbo
۲۵ مهر ۱۳۹۶تا صحبت ار رولزرویس هست یه نگاهی به این رندرهای فوق العاده هم بندازید و نظرتونو بگید،
http://www.bmwblog.com/2017/10/03/rolls-royce-exterion-concept-yet-another-step-towards-bespoke-cars/
نظر شخصیم اینه که بی نظیره
پیام اکرمی پور
۲۵ مهر ۱۳۹۶خیلی زشته مخصوصا داخلش
Hamid.Hellcat
۲۵ مهر ۱۳۹۶“اگرچه بخش عقب کابین فانتوم جدید مکانی فوقالعاده است اما شرکت انتظار دارید خریداران بیشتری نسبت به اقدام بخواهند خودرو را برانند.”
ای که گفتی یعنی چه؟؟؟؟؟!!!!!!!
Kian70
۲۵ مهر ۱۳۹۶اصلا مگه میشه چیزی در موردش گفت اخه؟!
فوق العاده
عشق
یاس ی
۲۵ مهر ۱۳۹۶چطور دلت میاد به این بگی زشته ؟؟؟؟؟؟
من به پراید با این قاطعیت نمیتونم بگم زشته !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پیام اکرمی پور
۲۵ مهر ۱۳۹۶به دلیل اینکه وقتی داخل مایباخ رو میبینی یه هماهنگی از همه لحاظ داره ولی این اصلا زیبایی نداره!!! چوب و … رو به بدترین شکل ممکن استفاده میکنن.
fara2001
۲۵ مهر ۱۳۹۶پادشاهه رویاها ………….
emad1990
۲۶ مهر ۱۳۹۶نظر سنجی:
مرسدس میباخ فول(230هزاردلاری) لایک
رولرزرویس فانتوم پایه(399هزار دلاری)دیس لایک
Mohsen
۶ آبان ۱۳۹۶زیباترین و احساس برانگیزترین ترکیب خودروسازی جهان ،هردو دارای پیشینه ای در آسمانها(موتور هواپیما)هر دو لوکس ساز هر دو اصیل بی ام و و رولز یعنی یک شعر زیبا یک اثر هنری یعنی دو برادر یعنی دو پادشاه متحد????