اگر از رولزرویس بپرسید آنها خواهند گفت فانتوم فوقالعادهترین خودروی دنیاست! بنابراین ایده مقایسه این خودرو با دیگران تحت عنوان لیست “بهترین خودروی لوکس” کمی به مذاق بریتانیاییها خوش نخواهد آمد! شاید هم خوششان آمد! فانتوم یک خودروی لوکس است که اساساً از نظر میزان تجمل و اشرافیت با دیگران قابل مقایسه نیست؛ اما خب بهایی هم که طلب میکند بالاتر از دیگران است.
خب پس وقتیکه خودروهایی میتوانند با بهایی کمتر به فانتوم نزدیک شوند میتوان دراینباره بحث و گفتوگو کرد. بدین ترتیب تاپ گیر اخیراً لیستی از بهترین خودروهای لوکس را تهیه کرده و فانتوم یکی از سه مدل برتر بوده است.
دو خودروی دیگری که از نظر تاپ گیر به اندازه رولزرویس فانتوم خوب هستند مرسدس بنز S کلاس و رنجروور میباشند. اگر بخواهیم صادق باشیم باید گفت که نمیتوان خیلی به انتخابهای تاپ گیر خرده گرفت. S کلاس قطعاً یک خودروی لوکس شاخص در میان خودروهایی است که نشان رولزرویس را ندارند.
جدی میگوییم! اگر داخل S کلاس جدید بنشینید قطعاً بیشتر از یک بنتلی میتواند شما را تحت تأثیر قرار دهد. کابین خودرو زیبا بوده و میزان اشرافیت و تجملی که توسط مرسدس ارائه میشود در هیچ خودروی دیگر با قیمت مشابه دیده نشده است.
درحالیکه رنجروور عموماً به عنوان یک خودروی کاملاً لوکس در نظر گرفته نمیشود اما در بین سه خودروی نهایی دیده میشود. کابین این خودرو مخصوصاً در تریم اتوبیوگرافی برجسته و لوکس بوده بلکه میتوان از آن در تمام سال و در هر شرایط آب و هوایی استفاده کرد. در حقیقت شاید برخی افراد بگویند رنجروور بهترین خودروی لوکس جهان است زیرا هیچچیزی نمیتواند آن را متوقف کند بنابراین میتوانید از اشرافیت در هر مسیر و آب و هوایی لذت ببرید. اگر برف سنگینی ببارد هیچکسی رولزرویس نخواهد راند.
اما رولزرویس فانتوم هنوز هم بهترین خودروی لوکس جهان صرفنظر از قیمت است؛ اما خب اگر چیزی بیشتر را بخواهید شاید برخی رقبا را بتوان برای آن دست و پا کرد!
رولزرویس فانتوم جان وارد میدان شو و تاج پادشاهی خودروهای چهار در رو روی سر بگذار و امثال بی ام و سری هفت و بنز اس کلاس رو از پنجره قصر خودروسازی پرت کن بیرون طوری که پس از پرت شدن از پنجره و برخورد با زمین یه رولزرویس بیاد جلو چشمشون.
از اونجایی که ب ام و مالک رولزرویس هست بعید نیست نسل های بعدی فانتوم رو با هدف کاهش هزینه و وزن روی پلتفرم سری ۷ بسازن پس فعلاْ خیلی عجله نکن شاید به امثال سری ۷ (مخصوصاْ از نظر تکنولوژی) نیاز مبرم داشته باشی!
فرامرز جان خب که چی؟ فلوکس واگن هم با لامبورگینی همکاری می کنه فراری هم با آلفارومئو همکاری می کنه شورلت هم با جی ام سی همکاری می کنه لندروور هم با جگوار همکاری می کنه
خب به نظرت این چه اشکالی داره
همکاری بین همه هست و هیچ شرکتی نمی تونه خودش همه چیزهای مورد نیازشو بسازه مثلا بوگاتی موتورش مال یه شرکته لاستیکاش مال یه شرکته گیربکسش مال یه شرکته شیشه و سیستم صوتی و صندلی و ترمز و سیستم تعلیق و بقیه اجزاش هم مال شرکتای دیگست خلاصه کلام همکاری و فروش کالا بین همه شرکت ها وجود داره ولی مهم اینه که کدوم شرکت بهترین چیز ممکن رو با استفاده از همکاری بسازه مثلا بوگاتی بهترین اجزا رو کنار هم قرار داده و تونسته یه مجموعه خیلی عالی با نام بوگاتی شیرون تولید بکنه و یا رولزرویس بهترین اجزا رو از بهترین شرکت های جهان گرفته و تونسته یکی از بهترین مجموعه های جهان رو با نام فانتوم یا … تولید بکنه ولی یه بی ام و نمی تونه اینجوری عمل بکنه یعنی مثلا نمی تونه بره بهترین و گرانترین نوع سیستم صوتی و چرم و رنگ و غیره رو تو خودروهاش به کار ببره چون قیمتش به اندازه رولزرویس بالا می ره و خواهیم دید در برابر رولزرویس فروشی نخواهد داشت و باید بازم به روال عادیش یعنی همون چیزی که الان هست برگرده و اونجاست که باید منتظر پرت شدن از قصر خودروسازی به بیرون باشه و پس از برخورد با زمین دچار ضربه کابوتی و سقفی شده و رولزرویس هم جلو چشمش پدیدار بشه.
ماشینو تبدیل ب حلبو پلاستیک بازیافتی و نهایت اسباب بازی میکنن و با پلتفرم ۴۰۵ و موتور ef7 دنا میسازه نهایت دوماه بتونی سوارش بشی اگ تصادف نکنی بعدم بزنی تو سرت ک این چ اشغالیه ما سوار میشیم تو سال ۲۰۲۳
خیلی باحالی،قبلا ک میگفتین رولزرویس توانایی مهندسی نداره ولی من گفتم اشتراک قطعات فقط برا کاهش هزینس و ربطی ب توانایی رولزرویس نداره،حالا رولزرویس با معرفی این پلتفرم فوق العاده توانایی خودشو نشون داده داری اینجوری حرف میزنی
میگه هیچ خودرویی از نظر اشرافیت نمیتونه با رولزرویز برابر کنه یعنی حتی می باخ، دلیل اینکه از s کلاس اسم برده شده اینه که این ماشین حداقل در برابر رولزرویس مزیت قیمت رو داره ، می باخ این مزیت رو انچنان نداره هرچند بازم ارزونتره از رولزرویس، و به اشرافیت اون هم نیست. خودشون میدونستن sکلاس نسخه ی میباخ هم داره
قیمت پایه میباخ 168 هزار دلار و قیمت پایه فانتوم حدود 400 هزار دلاره. کی گفته مزیت قیمتی نداره؟230 هزار دلار خودش پول یه سری7 و یه اعودی a8ه. در ضمن در صورتیکه فانتوم رو سفارشی سازی بکنید قیمتش میتونه راحت از 700 هزار دلارم بالاتر بره به نظر من فانتوم ماشین خوبیه ولی نه به این قیمت
تو کشورهای خارجی اونقدر بنز و بی ام و و ائودی ریخته که هیشکی یه اس 600 مایباخ یا 760 رو هم ببینه زیاد بهش توجه نمیکنه ولی خاص بودن فانتوم اونو به عرش اعلا برده هر چیزی یه قیمتی داره خاص بودن هم گرونه که خیلی ها بخاطر همین میخرنش
اشرافیت کلاه گشادیه که انگلیسیا سر مشتری میذارن. در صنعت خودرو حرف اول و آخر رو فن آوری میزنه بخصوص رده ی خودروهای لوکس. شما میتونی سقف یک ماشین چینی آشغال رو هم مزین به الماس کنی تودوزی چرم و کاسه بشقاب و دمپایی ابری و چوب ماهیگیری با آرم ماشین و آرم روی کاپوت که دست بهش میزنی مخفی میشه و ….چند برابر قیمت بندازی به ملت. نمیگم رولز رویس ماشین خوبی نیست اما به دلیل عدم توانایی در رقابت با اس کلاس و سری هفت و LS 460 و CT6 و کنتینانتال، روی زرق و برق بیشتر کارکرده تا از دور رقابت خارج نشه.
ضمنا برنامه تاپ گیر هم اگه انتخابی غیر از ماشین انگلیسی می کرد عجیب بود. همه میدونن هدف اصلی این برنامه جذب مخاطب برای تبلیغ ماشین انگلیسی بوده و هست. تو یکی از برنامه ها جرمی کلارکسن بی ام وX6 رو تست میکرد طوری درموردش صحبت می کرد که اگه کسی نمیدونست فکر میکرد داره درمورد جک S5 صحبت میکنه. اما وقتی در مورد یک ماشین انگلیسی حرف میزد چیزی بجز مدح و ستایش نمیگفت.
برادر حمید،حرفتون کاملا اشتباهه. حالا چرا مهم نیست!!!!! درباره ی نشریات انگلیسی میگی، یه برید کار اند درایور((نشریه ی آمریکایی!!))یه نگاه به رنک سدان های فوق لوکس بندازید،متوجه خیلی چیزا میشید. یکیش اینه که انگلیسی ها سلطان بلامنازع این کلاسن و تنها خودروی غیر انگلیسی این لیست میباخ هست که جایگاهش پشت سره فانتوم و گوست هستش!!!! دقت کن:تنها خودروی غیر انگلیسی این لیست. ظاهرا شما هیچوقت مشخصات فنی یک خودرو رو نمیخونید که فقط به قاشق و چنگال اشاره میکنید!!!!!! تاپ گیر لیست جوایزش هست و تقریبا همش به حقه. تو خودروهای فوق لوکس و لوکس انگلیسی سرآمد هستن و تنها رقیبشون آلمانی ها هستن. نکته ی خنده دارش اینه که رولز رویس فانتوم رو با کادیلاک ct6 مقایسه میکنید. خودرویی که تو رنک خودش جزء چهار خودرویه آخره و پشت سره همین انگلیسی های کلاه گشاد!!!!
این پست در مورد اشرافی ترین خودرو بود به همین دلیل جنبه ی لاکچری خودروها قیاس شده بود. اگه تکنولژی برات مهمه فانتوم از نظر تکنولژی چیزی کم نداره و ده سر و بیست گردن از ct6 و کانتیننتال بالاتره از نظر تکنولژی، چطور فانتوم رو با چینی ها مقایسه کردی؟ درضمن حالا که اتیشت خیلی تنده و تکنولژی برات مهمه بد نیست بدونی ct6 و کانتیننتال نمیتونن در کنار سری 7 , s clas و a8 قرار بگیرن، کانتیننتال میتونه با جنسیس مقایسه بشه ولی رولزرویس شباهتی به چینی ها نداره.
سعی نکن بحث رو به حاشیه بکشی. اینجا موضوع مقایسه کادیلاک و مرسدس نیست. خلاصه کلام اینه مطمئن باش یک سری از مشتری های RR علت خریدشون صرفا قیمت بالای این برند و اینه که هرکسی توانایی خریدشو نداره. ساده تر بگم اگه این ماشین با قیمت S Class عرضه بشه خیلی از مشتری هاش میرن همون S Class رو میخرن.
چی میگی برا خودت؟!!! این حرفای تو هیچ ارزشی نداره ، قیمت بالای محصولات رولزرویس برا دست ساز بودن و کیفیت فوق العاده بالای مواد بکار رفته و تجهیزات زیاد و سواری جادویی و تولید محدود و اشرافیت و در آخر ارزش بالای نام رولزرویس هس. اون افرادی ک رولزرویس میخرن کاملا ارزش بالای این اثر هنری رو میدونن . مطمئنا اگه شرکت دیگه ای میتونس با رولزرویس رقابت کنه اینکارو میکرد. هیچ شرکتی توانایی رقابت با رولزرویی رو نداره حتی بنتلی! این یه واقعیت انکار ناپذیره .
جالب بود. :) تا حدود زیادی درسته، کلا وقتی یه شرکت ارزش افزوده اش خیلی بالاست یه جار کار معمولا میلنگه یا سود انحصار رو میخورنن که خیلی مضره در دراز مدت برای اقتصاد و همیشه برای مردم. ولی خب رولز رویس هم شرکت با سابقه و کار درستیه ولی خب آپشن دمپایی ابری اش خیلی گرونه که به درد چشم و هم چشمی واسه آدم های کوچیک تر بخصوص توی خاورمیانه خوبه… یاد یه فیلمی افتادم، بازیگره در مورد همسرش میگفت که زن های یونانی بعد چهل سالگی پایینشون دندون درمیاره… برند های لوکس مشتری خودشونو دارن…
به نظر من، بستگی داره شما لوکس بودن رو چی معنا کنید. رولزرویس، این واژه رو، استفاده گسترده از چرم فلان نوع گاو و پشم فلان نوع گوسفند و تریم چوب هایی از درختای دور دست معنی میکنه که البته با یه کم زحمت، بقیه خودرو سازها هم میتونن چنین محصولی رو تولید کنن که صد البته در این صورت، قیمت محصولاتشونم چند برابر میشه. اما فلسفه و ایدئولوژی مرسدس بنز روی تکنولوژی و نوآوریه. من یکی که ترجیح میدم یه گلوله تکنولوژیک فوق پیشرفته با نشانی به قدمت و اعتبار کل تاریخ خودرو سازی داشته باشم تا صرفا یک درشکه محصور شده با جواهرآلات و چرم و چوب آنچنانی و سرویس آشپزخونه!
دوست عزیز چرا کامنت خوبت رو با چندتا جمله ی غلط که خودتم بهشون اعتقاد نداری بی ارزش میکنی؟ مرسدس سلطان تکنولوژی و نماد خودروسازی، حرفی درش نیست، ولی ایا رولزرویس فقط چرم و چوب داره؟ تکنولژی نداره؟ شاسی نداره؟ قدرت و سرعت و شتاب نداره؟ سواری جادویی نداره؟ شما وقتی رولزرویس میگیری(انشالا) خودرویی خریدی که نه از نظر تکنولژی و نه لاکچری هیچ کمبودی نداره
دوست عزیز مگه کمپانیهای دیگه همینجوری نشستن که رولز رویس داره الماس تو سقفش آویزون میکنه همه دارن میجنگن که به رولز رویس برسن کمپانیهای بسیار دیگه ای مثه همین بنز و … دارن به قول شما واسه همین کلاه گشاد نبرد میکنن. ضمنا لوکس بودن فقط از نظر شما کلاه گشاده ،البته اگه قایمکی دنبال برندهای لوکس تو زمینه های دیگه نباشی
رولز رو با اس کلاس و سری هفت مقایسه نکنید ماشینای رولز دست سازن و کیفیت فوق العاده ای دارن بعلاوه پرستیژه و اعتبار برند رو لز یه چیزی دیگس خودر و های رولز هیچ وقت از قیمت نمی افتن و بی ارزش نمیشن یعنی هرچقدر هم از عمرشون بگذره خاص تر و با ارزش تر میشن شما الان یه اس کلاس یا یه سری هفت مدل ۲۰۰۵ رو میتونی راحت با۱۵۰ تومن بخری که قیمت یه کیا هم نیست و جالب اینجاس کسی هم نمی خردشون ولی یه رولز هیچ وقت اینجوری بی ارزش نمیشه
دوست عزیز این کمپانی تولیداتش پایینه، ضمنا خودروهای رولز رویس تولید محدود هستن که تماما پیش خرید میشن این تنها از یه اعتبار و سابقه درخشان نشات میگیره این چیزی که شما میگی(فروش بالا) دلیل برتری بنز تو رده فوق لوکسها نیست
تعریف شما از اعتبار و سابقه درخشان با واقعیت فاصله داره اگر به اعتبار و سابقه درخشان باشه که دایملر از سال1890 مشغول فعالیت تو حوزه موتور های درونسوز بوده و در ساخت ماشین های لوکس و اسپرت و سوپر اسپرت و مسابقه ای و فورمولا1 دست برتر رو داشته بخشی از افتخارات یکی از نمونههای بسیار خوب این دهه مدل مرسدس-بنز اسالکا است، که در سال ۱۹۲۸ ساخته شد و در سال ۱۹۹۹ یکی از ۲۶ نامزد برای عنوان اتومبیل قرن بود.
موتور مرسدس بنز اسالکا شش سیلندر با حجم ۷٫۱ لیتر بود و میتوانست ۱۹۷ اسب بخار قدرت تولید کند. اسالکا به سرعت به ماشینی محبوب در پیست مسابقات تبدیل شد، که نه تنها مرسدس بنز، بلکه تیمهای دیگر نیز از آن استفاده کردند. طبق اسناد مرسدس بنز، ۳۳ دستگاه از این مدل بین سالهای ۱۹۲۸ تا ۱۹۳۲ ساخته شد، که بیش از نیمی از آنها برای مسابقات بود. در سال ۲۰۰۴ یکی از آنها به قیمت ۷٫۵ میلیون دلار در یک حراجی فروخته شد. این شرکت، در سال ۱۹۵۴ مدل مرسدس بنز ۳۰۰اسال را تولید نمود. ایده ساخت این اتومبیل، با همفکری مکس هافمن، فروشنده اتومبیلهای خارجی، در ایالات متحده آمریکا، به نتیجه رسید و برخلاف رسم همیشگی، آن را به جای آلمان، در نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی کرد. مهمترین مشخصه این اتومبیل، درهای آن بود، که شبیه به بال پرندگان باز میشد. مرسدس بنز ۳۰۰اسال با حداکثر سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت، سریعترین ماشین زمان خود بود. مرسدس بنز همیشه نامی آشنا بین سران دولتها و ثروتمندان بودهاست، اما مدل مرسدس-بنز ۶۰۰، که در سال ۱۹۶۳ تولید شد، میان خودروهای لیموزین و لوکس از بقیه مشهورتر است. شاید یکی از دلایل این شهرت، کم بودن رقبای چنین محصولی در آن سالها بود. در حالی که تنها شرکتهای رولز-رویس موتور کارز، بنتلی و کادیلاک خودروهای کلاس لیموزین را تولید میکردند، مرسدس-بنز ۶۰۰ به سرعت به عنوان ماشین تشریفات جایش را باز کرد. مقاله کامل رو میتونید تو ویکیپدیا ببنید. دوست عزیز فروش محدود بودن برای یه کمپانی الزاما به معنی خوب بودنش نیست.این یه سیاست است برای مشتریان متمول و پولدار اون شرکت که ماشینشون با گذر زمان ارزش بیشتری پیدا کنه متاسفانه یه عده که دید بازی نسبت به این موضوع ندارن اینو به حساب خوب بودن اون شرکت میذارن من بازم رو نظرم هستم.رولزرویس و بنتلی با این قیمتها ارزش خرید ندارن البته اگر شما صرفا بخواین یه ماشین بگیرید که ازش استفاده کنید نه صرفا یه شی کلکسیونی رو گوشه انبارتون نگه دارید
پیشنهاد میدم یه بار دیگه کامنت من رو بخونید چون پاسختون ربطی به حرف بنده نداشت . در اینکه بنز یه کمپانی بزرگ و معتبره بحثی نیست اما وقتی یک محصولی پیش فروش میشه نشان از یک پیشینه معتبر،ویک شرکت معظم داره(بنده منظورم تولید محدود نبود ) در غیر اینصورت هیچکس بیگدار به آب نمیزنه.
mazaher
۱۳ دی ۱۳۹۶فوق العاده هست.
meysam
۱۳ دی ۱۳۹۶وقتی فانتوم میبینم باس برم آب قند بخورم
قندم میوفته?
مصطفی
۱۳ دی ۱۳۹۶البته کسی که رولزرویس میخره،اون دوتا رو هم در کنارش راحت میتونه بخره
فقط انگلستان
۱۳ دی ۱۳۹۶رولزرویس فانتوم جان وارد میدان شو و تاج پادشاهی خودروهای چهار در رو روی سر بگذار و امثال بی ام و سری هفت و بنز اس کلاس رو از پنجره قصر خودروسازی پرت کن بیرون طوری که پس از پرت شدن از پنجره و برخورد با زمین یه رولزرویس بیاد جلو چشمشون.
فرامرز
۱۳ دی ۱۳۹۶از اونجایی که ب ام و مالک رولزرویس هست بعید نیست نسل های بعدی فانتوم رو با هدف کاهش هزینه و وزن روی پلتفرم سری ۷ بسازن پس فعلاْ خیلی عجله نکن شاید به امثال سری ۷ (مخصوصاْ از نظر تکنولوژی) نیاز مبرم داشته باشی!
فقط انگلستان
۱۳ دی ۱۳۹۶فرامرز جان خب که چی؟
فلوکس واگن هم با لامبورگینی همکاری می کنه
فراری هم با آلفارومئو همکاری می کنه
شورلت هم با جی ام سی همکاری می کنه
لندروور هم با جگوار همکاری می کنه
خب به نظرت این چه اشکالی داره
همکاری بین همه هست و هیچ شرکتی نمی تونه خودش همه چیزهای مورد نیازشو بسازه
مثلا بوگاتی موتورش مال یه شرکته
لاستیکاش مال یه شرکته
گیربکسش مال یه شرکته
شیشه و سیستم صوتی و صندلی و ترمز و سیستم تعلیق و بقیه اجزاش هم مال شرکتای دیگست
خلاصه کلام همکاری و فروش کالا بین همه شرکت ها وجود داره ولی مهم اینه که کدوم شرکت بهترین چیز ممکن رو با استفاده از همکاری بسازه
مثلا بوگاتی بهترین اجزا رو کنار هم قرار داده و تونسته یه مجموعه خیلی عالی با نام بوگاتی شیرون تولید بکنه و یا رولزرویس بهترین اجزا رو از بهترین شرکت های جهان گرفته و تونسته یکی از بهترین مجموعه های جهان رو با نام فانتوم یا … تولید بکنه
ولی یه بی ام و نمی تونه اینجوری عمل بکنه یعنی مثلا نمی تونه بره بهترین و گرانترین نوع سیستم صوتی و چرم و رنگ و غیره رو تو خودروهاش به کار ببره چون قیمتش به اندازه رولزرویس بالا می ره و خواهیم دید در برابر رولزرویس فروشی نخواهد داشت و باید بازم به روال عادیش یعنی همون چیزی که الان هست برگرده و اونجاست که باید منتظر پرت شدن از قصر خودروسازی به بیرون باشه و پس از برخورد با زمین دچار ضربه کابوتی و سقفی شده و رولزرویس هم جلو چشمش پدیدار بشه.
عمو بهرام
۳ آذر ۱۴۰۲ایران خودرو هم با پژو
ولی این کجا و آن کجا
ماشینو تبدیل ب حلبو پلاستیک بازیافتی و نهایت اسباب بازی میکنن و با پلتفرم ۴۰۵ و موتور ef7 دنا میسازه نهایت دوماه بتونی سوارش بشی اگ تصادف نکنی بعدم بزنی تو سرت ک این چ اشغالیه ما سوار میشیم تو سال ۲۰۲۳
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۱۳ دی ۱۳۹۶خیلی باحالی،قبلا ک میگفتین رولزرویس توانایی مهندسی نداره ولی من گفتم اشتراک قطعات فقط برا کاهش هزینس و ربطی ب توانایی رولزرویس نداره،حالا رولزرویس با معرفی این پلتفرم فوق العاده توانایی خودشو نشون داده داری اینجوری حرف میزنی
ارش
۱۳ دی ۱۳۹۶خخخخحخ خیلی باحال گفتی مخصوصا نیاز مبرم???
ارش
۱۳ دی ۱۳۹۶خوبی شما ؟!!???مثل اینکه بی ام و رولزرویس رو میسازه ها شاسی و موتور از آن بی ام و می باشد.
محمد
۱۴ دی ۱۳۹۶خدا خیر بده ب ام رو نزاش پادشاه ورشکست کنه ???
مهدی
۱۳ دی ۱۳۹۶باید نسخه مایباخ اس کلاس رو تو سه تا قرار می داد که قطعاً اون لوکسترین خودروی جهان می شد
ایلیا
۱۳ دی ۱۳۹۶میگه هیچ خودرویی از نظر اشرافیت نمیتونه با رولزرویز برابر کنه یعنی حتی می باخ، دلیل اینکه از s کلاس اسم برده شده اینه که این ماشین حداقل در برابر رولزرویس مزیت قیمت رو داره ، می باخ این مزیت رو انچنان نداره هرچند بازم ارزونتره از رولزرویس، و به اشرافیت اون هم نیست.
خودشون میدونستن sکلاس نسخه ی میباخ هم داره
emad1990
۱۳ دی ۱۳۹۶قیمت پایه میباخ 168 هزار دلار و قیمت پایه فانتوم حدود 400 هزار دلاره.
کی گفته مزیت قیمتی نداره؟230 هزار دلار خودش پول یه سری7 و یه اعودی a8ه.
در ضمن در صورتیکه فانتوم رو سفارشی سازی بکنید قیمتش میتونه راحت از 700 هزار دلارم بالاتر بره
به نظر من فانتوم ماشین خوبیه ولی نه به این قیمت
سامان اذری
۱۴ دی ۱۳۹۶تو کشورهای خارجی اونقدر بنز و بی ام و و ائودی ریخته که هیشکی یه اس 600 مایباخ یا 760 رو هم ببینه زیاد بهش توجه نمیکنه ولی
خاص بودن فانتوم اونو به عرش اعلا برده
هر چیزی یه قیمتی داره
خاص بودن هم گرونه که خیلی ها بخاطر همین میخرنش
Hamid.Hellcat
۱۳ دی ۱۳۹۶اشرافیت کلاه گشادیه که انگلیسیا سر مشتری میذارن. در صنعت خودرو حرف اول و آخر رو فن آوری میزنه بخصوص رده ی خودروهای لوکس. شما میتونی سقف یک ماشین چینی آشغال رو هم مزین به الماس کنی تودوزی چرم و کاسه بشقاب و دمپایی ابری و چوب ماهیگیری با آرم ماشین و آرم روی کاپوت که دست بهش میزنی مخفی میشه و ….چند برابر قیمت بندازی به ملت. نمیگم رولز رویس ماشین خوبی نیست اما به دلیل عدم توانایی در رقابت با اس کلاس و سری هفت و LS 460 و CT6 و کنتینانتال، روی زرق و برق بیشتر کارکرده تا از دور رقابت خارج نشه.
Hamid.Hellcat
۱۳ دی ۱۳۹۶ضمنا برنامه تاپ گیر هم اگه انتخابی غیر از ماشین انگلیسی می کرد عجیب بود. همه میدونن هدف اصلی این برنامه جذب مخاطب برای تبلیغ ماشین انگلیسی بوده و هست. تو یکی از برنامه ها جرمی کلارکسن بی ام وX6 رو تست میکرد طوری درموردش صحبت می کرد که اگه کسی نمیدونست فکر میکرد داره درمورد جک S5 صحبت میکنه. اما وقتی در مورد یک ماشین انگلیسی حرف میزد چیزی بجز مدح و ستایش نمیگفت.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۳ دی ۱۳۹۶برادر حمید،حرفتون کاملا اشتباهه.
حالا چرا مهم نیست!!!!!
درباره ی نشریات انگلیسی میگی،
یه برید کار اند درایور((نشریه ی آمریکایی!!))یه نگاه به رنک سدان های فوق لوکس بندازید،متوجه خیلی چیزا میشید.
یکیش اینه که انگلیسی ها سلطان بلامنازع این کلاسن و تنها خودروی غیر انگلیسی این لیست میباخ هست که جایگاهش پشت سره فانتوم و گوست هستش!!!!
دقت کن:تنها خودروی غیر انگلیسی این لیست.
ظاهرا شما هیچوقت مشخصات فنی یک خودرو رو نمیخونید که فقط به قاشق و چنگال اشاره میکنید!!!!!!
تاپ گیر لیست جوایزش هست و تقریبا همش به حقه.
تو خودروهای فوق لوکس و لوکس انگلیسی سرآمد هستن و تنها رقیبشون آلمانی ها هستن.
نکته ی خنده دارش اینه که رولز رویس فانتوم رو با کادیلاک ct6 مقایسه میکنید.
خودرویی که تو رنک خودش جزء چهار خودرویه آخره و پشت سره همین انگلیسی های کلاه گشاد!!!!
ایلیا
۱۳ دی ۱۳۹۶این پست در مورد اشرافی ترین خودرو بود به همین دلیل جنبه ی لاکچری خودروها قیاس شده بود.
اگه تکنولژی برات مهمه فانتوم از نظر تکنولژی چیزی کم نداره و ده سر و بیست گردن از ct6 و کانتیننتال بالاتره از نظر تکنولژی، چطور فانتوم رو با چینی ها مقایسه کردی؟
درضمن حالا که اتیشت خیلی تنده و تکنولژی برات مهمه بد نیست بدونی ct6 و کانتیننتال نمیتونن در کنار سری 7 , s clas و a8 قرار بگیرن، کانتیننتال میتونه با جنسیس مقایسه بشه ولی رولزرویس شباهتی به چینی ها نداره.
Hamid.Hellcat
۱۳ دی ۱۳۹۶سعی نکن بحث رو به حاشیه بکشی. اینجا موضوع مقایسه کادیلاک و مرسدس نیست. خلاصه کلام اینه مطمئن باش یک سری از مشتری های RR علت خریدشون صرفا قیمت بالای این برند و اینه که هرکسی توانایی خریدشو نداره. ساده تر بگم اگه این ماشین با قیمت S Class عرضه بشه خیلی از مشتری هاش میرن همون S Class رو میخرن.
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۱۳ دی ۱۳۹۶چی میگی برا خودت؟!!! این حرفای تو هیچ ارزشی نداره ، قیمت بالای محصولات رولزرویس برا دست ساز بودن و کیفیت فوق العاده بالای مواد بکار رفته و تجهیزات زیاد و سواری جادویی و تولید محدود و اشرافیت و در آخر ارزش بالای نام رولزرویس هس.
اون افرادی ک رولزرویس میخرن کاملا ارزش بالای این اثر هنری رو میدونن .
مطمئنا اگه شرکت دیگه ای میتونس با رولزرویس رقابت کنه اینکارو میکرد.
هیچ شرکتی توانایی رقابت با رولزرویی رو نداره حتی بنتلی! این یه واقعیت انکار ناپذیره .
ارش
۱۳ دی ۱۳۹۶یاد کادیلاکهای دهه ۵۰ تا ۷۰ به خیر اوج تجمل و ابهت و وقار رومیشد تو اون مدلها دید.
Saeed Boroomand
۱۴ دی ۱۳۹۶جالب بود. :) تا حدود زیادی درسته، کلا وقتی یه شرکت ارزش افزوده اش خیلی بالاست یه جار کار معمولا میلنگه یا سود انحصار رو میخورنن که خیلی مضره در دراز مدت برای اقتصاد و همیشه برای مردم. ولی خب رولز رویس هم شرکت با سابقه و کار درستیه ولی خب آپشن دمپایی ابری اش خیلی گرونه که به درد چشم و هم چشمی واسه آدم های کوچیک تر بخصوص توی خاورمیانه خوبه…
یاد یه فیلمی افتادم، بازیگره در مورد همسرش میگفت که زن های یونانی بعد چهل سالگی پایینشون دندون درمیاره… برند های لوکس مشتری خودشونو دارن…
achtung
۱۳ دی ۱۳۹۶به درد سردسته های مافیای مواد مخدر و خواننده های سیاه هیپ هاپ میخوره
Saeed Boroomand
۱۴ دی ۱۳۹۶نیکی میناج صورتی اش… جی زی قهوه ای… ملکه الیزابت سفیدش… ملک فهد سفیدش با آرم شمشیر مبین …
ماشین خوبیه خداییش اما، ولی باید مراقب باشه طیف مشتری هاشو گسترده کنه ?
ENER-G-FORCE
۱۳ دی ۱۳۹۶به نظر من، بستگی داره شما لوکس بودن رو چی معنا کنید. رولزرویس، این واژه رو، استفاده گسترده از چرم فلان نوع گاو و پشم فلان نوع گوسفند و تریم چوب هایی از درختای دور دست معنی میکنه که البته با یه کم زحمت، بقیه خودرو سازها هم میتونن چنین محصولی رو تولید کنن که صد البته در این صورت، قیمت محصولاتشونم چند برابر میشه. اما فلسفه و ایدئولوژی مرسدس بنز روی تکنولوژی و نوآوریه. من یکی که ترجیح میدم یه گلوله تکنولوژیک فوق پیشرفته با نشانی به قدمت و اعتبار کل تاریخ خودرو سازی داشته باشم تا صرفا یک درشکه محصور شده با جواهرآلات و چرم و چوب آنچنانی و سرویس آشپزخونه!
ایلیا
۱۴ دی ۱۳۹۶دوست عزیز چرا کامنت خوبت رو با چندتا جمله ی غلط که خودتم بهشون اعتقاد نداری بی ارزش میکنی؟
مرسدس سلطان تکنولوژی و نماد خودروسازی، حرفی درش نیست، ولی ایا رولزرویس فقط چرم و چوب داره؟ تکنولژی نداره؟ شاسی نداره؟ قدرت و سرعت و شتاب نداره؟ سواری جادویی نداره؟
شما وقتی رولزرویس میگیری(انشالا) خودرویی خریدی که نه از نظر تکنولژی و نه لاکچری هیچ کمبودی نداره
Saeed Boroomand
۱۴ دی ۱۳۹۶همین که فیبر کربن تو کابین استفاده نمیکنه دمش گرم…
fARA2001
۱۳ دی ۱۳۹۶دوست عزیز مگه کمپانیهای دیگه همینجوری نشستن که رولز رویس داره الماس تو سقفش آویزون میکنه همه دارن میجنگن که به رولز رویس برسن کمپانیهای بسیار دیگه ای مثه همین بنز و … دارن به قول شما واسه همین کلاه گشاد نبرد میکنن.
ضمنا لوکس بودن فقط از نظر شما کلاه گشاده ،البته اگه قایمکی دنبال برندهای لوکس تو زمینه های دیگه نباشی
morteza
۱۳ دی ۱۳۹۶عاشق کلاس اتاقشم دیگه.آدم و یاد اتاقای آمریکا میندازه جذبش باور کنین به خاطر همین اتاق بزرگشه.ابهت آقایی سروری آمریکایی
good mood
۱۴ دی ۱۳۹۶بنز و بی ام و عالی هستن اما دیگه خاص نیستن چون همه جا پر شده ازشون
حتی audi خیلی خاص تره ازشون
بنتلی و استون مارتین و رولزرویس که بماند …
احسان
۱۴ دی ۱۳۹۶رولز رو با اس کلاس و سری هفت مقایسه نکنید ماشینای رولز دست سازن و کیفیت فوق العاده ای دارن بعلاوه پرستیژه و اعتبار برند رو لز یه چیزی دیگس خودر و های رولز هیچ وقت از قیمت نمی افتن و بی ارزش نمیشن یعنی هرچقدر هم از عمرشون بگذره خاص تر و با ارزش تر میشن شما الان یه اس کلاس یا یه سری هفت مدل ۲۰۰۵ رو میتونی راحت با۱۵۰ تومن بخری که قیمت یه کیا هم نیست و جالب اینجاس کسی هم نمی خردشون ولی یه رولز هیچ وقت اینجوری بی ارزش نمیشه
emad1990
۱۴ دی ۱۳۹۶اینم یه مقایسه از فروش اس کلاس و کل محصولات RR(در امریکا)
http://carsalesbase.com/us-car-sales-data/rolls-royce
http://carsalesbase.com/us-car-sales-data/mercedes-benz/mercedes-benz-s-class/
18 میلیون مرسدس اس کلاس در برابر 1 میلیون کل فروش رولزرویس
emad1990
۱۴ دی ۱۳۹۶اصلاح میکنم 18هزار در برابر هزار
fara2001
۱۵ دی ۱۳۹۶دوست عزیز این کمپانی تولیداتش پایینه، ضمنا خودروهای رولز رویس تولید محدود هستن که تماما پیش خرید میشن این تنها از یه اعتبار و سابقه درخشان نشات میگیره این چیزی که شما میگی(فروش بالا) دلیل برتری بنز تو رده فوق لوکسها نیست
emad1990
۱۵ دی ۱۳۹۶تعریف شما از اعتبار و سابقه درخشان با واقعیت فاصله داره
اگر به اعتبار و سابقه درخشان باشه که دایملر از سال1890 مشغول فعالیت تو حوزه موتور های درونسوز بوده و در ساخت ماشین های لوکس و اسپرت و سوپر اسپرت و مسابقه ای و فورمولا1 دست برتر رو داشته
بخشی از افتخارات
یکی از نمونههای بسیار خوب این دهه مدل مرسدس-بنز اسالکا است، که در سال ۱۹۲۸ ساخته شد و در سال ۱۹۹۹ یکی از ۲۶ نامزد برای عنوان اتومبیل قرن بود.
موتور مرسدس بنز اسالکا شش سیلندر با حجم ۷٫۱ لیتر بود و میتوانست ۱۹۷ اسب بخار قدرت تولید کند. اسالکا به سرعت به ماشینی محبوب در پیست مسابقات تبدیل شد، که نه تنها مرسدس بنز، بلکه تیمهای دیگر نیز از آن استفاده کردند. طبق اسناد مرسدس بنز، ۳۳ دستگاه از این مدل بین سالهای ۱۹۲۸ تا ۱۹۳۲ ساخته شد، که بیش از نیمی از آنها برای مسابقات بود. در سال ۲۰۰۴ یکی از آنها به قیمت ۷٫۵ میلیون دلار در یک حراجی فروخته شد.
این شرکت، در سال ۱۹۵۴ مدل مرسدس بنز ۳۰۰اسال را تولید نمود. ایده ساخت این اتومبیل، با همفکری مکس هافمن، فروشنده اتومبیلهای خارجی، در ایالات متحده آمریکا، به نتیجه رسید و برخلاف رسم همیشگی، آن را به جای آلمان، در نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی کرد. مهمترین مشخصه این اتومبیل، درهای آن بود، که شبیه به بال پرندگان باز میشد. مرسدس بنز ۳۰۰اسال با حداکثر سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت، سریعترین ماشین زمان خود بود.
مرسدس بنز همیشه نامی آشنا بین سران دولتها و ثروتمندان بودهاست، اما مدل مرسدس-بنز ۶۰۰، که در سال ۱۹۶۳ تولید شد، میان خودروهای لیموزین و لوکس از بقیه مشهورتر است. شاید یکی از دلایل این شهرت، کم بودن رقبای چنین محصولی در آن سالها بود. در حالی که تنها شرکتهای رولز-رویس موتور کارز، بنتلی و کادیلاک خودروهای کلاس لیموزین را تولید میکردند، مرسدس-بنز ۶۰۰ به سرعت به عنوان ماشین تشریفات جایش را باز کرد.
مقاله کامل رو میتونید تو ویکیپدیا ببنید.
دوست عزیز فروش محدود بودن برای یه کمپانی الزاما به معنی خوب بودنش نیست.این یه سیاست است برای مشتریان متمول و پولدار اون شرکت که ماشینشون با گذر زمان ارزش بیشتری پیدا کنه
متاسفانه یه عده که دید بازی نسبت به این موضوع ندارن اینو به حساب خوب بودن اون شرکت میذارن
من بازم رو نظرم هستم.رولزرویس و بنتلی با این قیمتها ارزش خرید ندارن
البته اگر شما صرفا بخواین یه ماشین بگیرید که ازش استفاده کنید نه صرفا یه شی کلکسیونی رو گوشه انبارتون نگه دارید
fara2001
۱۵ دی ۱۳۹۶پیشنهاد میدم یه بار دیگه کامنت من رو بخونید چون پاسختون ربطی به حرف بنده نداشت .
در اینکه بنز یه کمپانی بزرگ و معتبره بحثی نیست اما وقتی یک محصولی پیش فروش میشه نشان از یک پیشینه معتبر،ویک شرکت معظم داره(بنده منظورم تولید محدود نبود ) در غیر اینصورت هیچکس بیگدار به آب نمیزنه.