علیرغم اینکه رولزرویس یکی از لوکسترین خودروسازان دنیا بوده اما در گذشتهای نه چندان دور با وضعیت نامعلومی دستبهگریبان بود تا اینکه در سال ۱۹۹۸ به زیرمجموعهی گروه بامو تبدیل شد و در ۵ سال بعد از آن کاملاً احیا گردید. این فرایند شامل ساخت کارخانهای کاملاً جدید در بریتانیا و همچنین طیف جدیدی از خودروهای فوق لوکس بود.
رولزرویس فانتوم که در سال ۲۰۰۳ و در نمایشگاه خودروی دیترویت معرفی شد اولین محصول شرکت احیا شدهی رولزرویس موتور کارز لیمیتد بود. این خودرو به وضوح موفقیت خود را نشان داد. آن خودروهای متعلق به سالهای اولیهی قرن ۲۱ هماکنون به نمونههایی با قیمت نسبتاً ارزان تبدیل شدهاند و احتمالاً یک خریدار باهوش میتواند مدلهای مناسبی از فانتوم را پیدا کند.
جدای از سطح اشرافیت و راحتی غیرقابلرقابت، رولزرویس یکی از نمادینترین خودروهای دنیا را میسازد. هیچکسی محصولات رولزرویس را با خودروهای دیگر اشتباه نمیگیرد و اگر سوار یکی از آنها باشید قطعاً مردم به چشم دیگری به شما نگاه خواهند کرد. تنها افراد ثروتمند و مشهور سوار رولزرویس میشوند اما خب این خودروها هم با افت قیمت روبرو هستند. شما هماکنون میتوانید شبیه کارداشیان با حساب بانکی ناچیز باشید!
- قیمت
رولزرویس فانتوم ۲۰۰۴ در زمان صفرکیلومتر بودن قیمت ۳۲۰ هزار دلاری داشته و نسخهی ۲۰۱۹ صفرکیلومتر آنهم با بهای ۴۵۰ هزار دلاری عرضه میشود؛ اما رگ به دنبال خرید یک خودرو با کارکرد حدود ۵۰ هزار کیلومتر باشید میتوانید آن را با قیمت حدود ۷۵ هزار دلار پیدا کنید. در مقام مقایسه باید گفت یک دستگاه فانتوم کارکرده بهایی کمتر از مرسدس بنز S کلاس، بامو سری ۷ یا لکسس LS 500 صفرکیلومتر دارد. رولزرویس حتی در طول عمر ۱۳ سالهی خود تغییر زیادی نداشته و بنابراین فانتوم مدل ۲۰۰۴ خیلی با مدل ۲۰۱۶ تفاوت نمیکند.
- پرفورمنس
بامو، پیشرانهی ۱۲ سیلندر ۶.۷۵ لیتری را بهطور ویژه برای استفاده در فانتوم تولید کرده است. این پیشرانه قدرت ۴۵۳ اسبی خود را از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ZF به چرخ های عقب منتقل میکند. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت فانتوم حدود ۵.۷ ثانیه بوده هرچند شتاب برای رولزرویس خیلی مهم نیست. این خودرو باید شتاب خود را با نرمی هر چه تمامتر عرضه کند. این پیشرانهی ۱۲ سیلندر تقریباً ساکت بوده و خود خودرو در جاده هم اصلاً ناهمواریها را نشان نمیدهد.
- کابین
کابینهای محصولات رولزرویس برای ارائهی بهترین ترکیب از اشرافیت سنتی و قابلیت اعتماد مدرن طراحی شدهاند. تمامی تکنولوژیهای این خودرو بدون حواسپرتی سرنشینان در نظر گرفته شدهاند. برای مثال یک صفحهنمایش وجود دارد اما میتواند پشت پانل پنهان شود. فانتوم با نسخهی قدیمیتر سیستم iDrive بامو معرفی شده و حتی محصولات جدید این خودروساز نیز از همان سیستم اطلاعات سرگرمی قدیمی استفاده میکنند. خوشبختانه فانتوم ۲۰۰۴ مشکلات زیادی نخواهد داشت زیرا تکنولوژی بکار رفته در آن قابلاعتماد است. باقی کابین پر از چوب، فلز و دیگر متریال باکیفیت است.
- لاکچری
راندن رولزرویس تجربهای شگفتانگیز است. سرنشینان عقب فضای پای بسیار زیادی داشته و برخی مدلهای فانتوم دارای ویژگیهایی همچون میزهای تاشونده، یخچال، پردهها و چترهای داخل دربها میباشند. شما داخل رولزرویس میتوانید چشمها را بسته و خود را از دنیای بیرون جدا کنید و ریلکس تر از هر زمان دیگری به مقصد خود برسید.
- قضاوت نهایی
باور اینکه شما هماکنون میتوانید یک رولزرویس کارکرده را با قیمت کمتر از بامو، مرسدس یا لکسس صفرکیلومتر بخرید سخت است. خودروهای یاد شده از تکنولوژیهای مدرنتر و گارانتی جدید برخوردار هستند اما فانتوم از نظر پرستیژ و کلاس کاملاً در سطحی بالاتر قرار دارد. شما شاید دربارهی قابلیت اطمینان و هزینههای نگهداری فانتوم کمی شک داشته باشید اما اشرافیت این خودرو با هزینههای نگهداری قابلمقایسه نیست. مالکیت یکی از سدان های لوکس جدید قطعاً راحتتر خواهد بود اما اصلاً تجربهی فانتوم را نخواهد داشت.
منبع: carbuzz
P.K.H
۲۳ مهر ۱۳۹۸بستگی به شرایط خودرو دارد
سامان اذری
۲۴ مهر ۱۳۹۸فکر نکنم ماشینی با این کیفیت بعد 50 هزار کیلومتر خرجی داشته باشه روا سال نیست که تو دو سال لگن بشه
سرویس دوره ای هست که اونم کسی که رولزرویس میخره پول سرویس دوره ای رو هم در نظر میگیره
نوید جهرمی
۲۴ مهر ۱۳۹۸سامان، افت قیمت ماشین کارکرده در ترکیه زیاده یا کم؟
P.K.H
۲۴ مهر ۱۳۹۸البته حق با شماست.
مسعود
۲۴ مهر ۱۳۹۸شما هماکنون میتوانید شبیه کارداشیان با حساب بانکی ناچیز باشید!
آقای نویسنده یا مترجم ، منظورتون چیه از این جمله ؟
MehdiTurbo
۲۴ مهر ۱۳۹۸یعنی مثل کارداشیان با این ماشین جابهجا شیم ولی خب صفرهای حساب کارداشیان خیلی زیادتره و این فقط یکی از ماشینایی که داره،البته این برداشت من بود،هر چند همین الان ۵۰ درصد جامعه بیشتر از ۵۰ درصد کارداشیان و مثل شیطان میبینند به خاطره حجابش ? و میدونند که میره تو جهنم ? در حالیکه خودشون زندگیه خودشون و اطرافیانشونو جهنم کردند،ادم میمونه از این همه حماقت?♂️
فقط انگلستان
۲۳ مهر ۱۳۹۸شبیه این هستش که بین آستون مارتین DBS چند سال کارکرد و یه بی ام و سری 4 صفر کیلومتر مونده باشی کدومو بخری اگه من باشم بدون لحظه ای شک آستون مارتین رو انتخاب می کنم و بین این رولزرویس فانتوم و امثال بی ام و سری7 هم قطعا رولزرویس رو انتخاب می کنم
قطعا اون حس و حالی که در فانتوم و آستون مارتین هستش اصلا در خودروهایی مثل بی ام و و لکسس فول سایز و یا بی ام و سری 4 وجود نداره
اگه با مثال دیگری بخوام توضیح بدم شبیه این هستش که بین بنزS550 سدان مدل 2015 و تویوتا آوالون صفر کیلومتر مونده باشی کدومو بخری که قطعا بالای 90 درصد ماشین دوست ها بنز رو انتخاب می کنن
این جا هم بحث سر سطح بالاتر امثال فانتوم هستش که به خودی خود ذهن یه ماشین دوست رو به سمت خودش جذب می کنه.
morteza
۲۴ مهر ۱۳۹۸مثالهای داخلی بزن خوب خوب درکش کنیم.مثلا پراید صندوقدار بی رنگ بی ضربه مدل82کاربرات vs پراید134مدل1400پرنده…
مانی
۲۴ مهر ۱۳۹۸اولین چیز هزینه بیمه و مالیات بالای رلزرویس هست
دومین چیز پیدا کردن رلزرویس دست دوم فروشی هست
مگه چندتا رلزرویس دست دوم تمیز گیر میاد
هادی نجفی
۲۳ مهر ۱۳۹۸آگهی ۴۳ هزار دلاری خرید این ماشینم دیدم،یعنی هم قیمت آزرا نیو فیس
من باشم رولزرویس رو انتخواب میکنم جدای بحث مکانیکی و فنی وکیفیت خیلی بالا،عاشق این برندم
درسته هزینه های تعمیر این ماشین تقریبا بالاس،ولی یه حس خاصی بهش دارم
مانی
۲۴ مهر ۱۳۹۸همه یه حس خاصی بهش دارن!!!!
net
۲۳ مهر ۱۳۹۸رولز رویس و بنتلی و میباخ سدان لوکس اشرافی سنتی هست
Genius
۲۴ مهر ۱۳۹۸من ترجیح میدم اگه اونجا بودم بجای خرید این شبح لاکچری با این پول یک دستگاه مرسدس E کلاس بخرم تا هم از پرستیژش عشق کنم هم بایت CO Tax و بیمه و خدمات پس از فروشش عذاب نکشم.البـــــــته متاسفانه فعلا در ایران زندگی میکنم و حداکثر حق انتخابم محدود میشه به انتخاب بین تیبا2 صفر یا 206 مدل 90 کم کار و بی رنگ!!!
مسعود
۲۴ مهر ۱۳۹۸شما هماکنون میتوانید شبیه کارداشیان با حساب بانکی ناچیز باشید!
آقای نویسنده یا مترجم منظورت چیه ؟!!
سردبیر
۲۴ مهر ۱۳۹۸سلام. منظور اینه که با وجود پولدار نبودن و نداشتن حساب بانکی پرپول، می تونید مثل پولدارها و سلبریتی ها به نظر برسید.
Alireza
۲۴ مهر ۱۳۹۸حالا چرا کارداشیان???
مسعود
۲۴ مهر ۱۳۹۸با سلام و تشکر و قدردانی از زحماتتون .
که با چقدر پول میتونیم چه ماشینی رو بخریم به کار ما ایرانیا نمیاد ، چرا ؟! چون گزینه های انتخابمون کمه نه تنها برا قشر متوسط بلکه قشر پولدار جامعه هم عملا گزینه هاشون برا خرید محدود هست . از همه اینا که بگذریم چرا بنچ مارک سلبریتی کارداشیان رو انتخاب کردی ؟ این همه سلبریتی فرهیخته پولدار داریم :)
مهدی
۲۴ مهر ۱۳۹۸مثلا دیجی فسنقری یا سحر تبر منظورته
مسعود
۲۴ مهر ۱۳۹۸ایرانیارو نمیگم نابغه
سعید(تهران)
۲۴ مهر ۱۳۹۸برای من چندان جذاب نیست، نه اینکه خدانکرده رولزرویس بد باشه که اگه همچین چیزی بگم خودمو ضایع میکنم ولی خب اصولا با این سطح از اشرافیت و نشستن روی صندلی عقب رابطه ای ندارم، یه تجربه شخصی تر اونم پشت فرمون…
Behrouz. anzali
۲۵ مهر ۱۳۹۸با این پول تو ایران لندکروز ۲۰۰۸ هم بهت نمیدن . ایران تنها کشوری هست که ماشینهای دست دوم با قیمت نجومی میده به مشتری. یه جا دیدم تو سایت خارجی مرسدس s500 ۲۰۰۴ رو گذاشته بود ۵۵۰۰ دلار . همین s500 ۲۰۰۴ رو رو توی ایران کمتر از ۴۰۰ تومن بهت نمیدن. چرا باید اینطور باشه ؟ ما چه گناهی کردیم؟؟؟؟
فرامرز
۲۷ مهر ۱۳۹۸همیشه میگفتم این رولزرویس چی داره که باید ۳ برابر اس کلاس و سری ۷ بهش پول داد تا اینکه تو نمایشگاه دیدمش و اصلا یه دنیای دیگه ای بود. فقط میتونم بگم ارتفاع کاپوتش ۱ متره و خیلی بزرگتر از اون چیزیه که تو عکس دیده میشه. در حالیکه سری ۷ یا اس کلاس خیلی با کلاس پایینتر از خودشون یعنی سری ۵ و ای کلاس تفاوت ندارن