بازار خودروهای لوکس میتواند احساسی شخصی داشته باشد. برای برخی افراد یک هیوندای سوناتا با صندلیهای چرمی کاملاً باب میل است درحالیکه افراد دیگر علاقهی وافری به خودروهایی چون ب ام و سری ۷ و مرسدس S کلاس دارند.
بعد از این خودرو وارد قلمروی رولزرویس و به ویژه لیموزین فانتوم میشویم. این خودرو در سال ۲۰۰۳ عرضه شده و تولید آن تا سال پیش ادامه داشته است. این خودرو فراموش نشده و نسل جدید آن در راه است؛ بنابراین میخواهیم نگاهی سریع به مشخصات این خودرو بیندازیم.
رولزرویس برای طراحی نسل جدید فانتوم از خودروی کانسپت 103EX ۲۰۱۶ الهام گرفته است.
این موضوع را میتوانیم در چراغهای جلوی LED و سپر جلو با ورودیهای هوای بزرگ در بخش پایینی ببینیم. پروفایل جانبی خودرو چندان تغییر نکرده اما کروم مناسبی در این بخش بکار رفته است.
یکی از بزرگترین تغییرات نسل جدید فانتوم استفاده از ساختار آلومینیومی است. این خودرو بر پایهی معماری فریم فضایی کاملاً جدیدی شکل گرفته و زیرساخت فانتوم جدید در تعدادی از خودروهای آیندهی این برند از جمله یک شاسیبلند نیز بکار خواهد رفت. هنوز کابین خودرو را بهطور کامل ندیدهایم اما انتظار کابین مدرنتری را داریم و تأکید بیشتری روی سیستم اطلاعات سرگرمی، ارتباطات، داشبورد کاملاً دیجیتال و دستیار رانندگی خودکار صورت خواهد گرفت.
گفته میشود فانتوم جدید از پیشرانهی ۱۲ سیلندر ۶.۷۵ لیتری بازنگری شدهی کنونی بهره خواهد برد و قدرت و مصرف سوخت آن با بهبود همراه خواهد شد.
رانندههای نگران محیطزیست از یاد نرفتهاند زیرا صحبتهایی مبنی بر عرضهی نسخهی پلاگین هیبریدی وجود داشته است. این امر به خوبی با تجربه رانندگی نرم و ریلکس فانتوم همخوانی خواهد داشت.
رولزرویس فانتوم رقبای چندان زیادی ندارد اما از حریفان نزدیک میتوان به بنتلی فلایینگ اسپور و مرسدس-مایباخ S600 اشاره کرد. البته این خودروها بیشتر با سدان کوچکتر رولزرویس گوست سرشاخ میشوند.
انتظار میرود رولزرویس فانتوم جدید بهصورت رسمی در سال ۲۰۱۸ عرضه شود و دو نسخهی استاندارد و طویلتر آن ارائه شود.
Kamran
۲ خرداد ۱۳۹۶رولزرویس فانتوم رقبای چندان زیادی ندارد اما از حریفان نزدیک میتوان به بنتلی فلایینگ اسپور و مرسدس-مایباخ S600 اشاره کرد. البته این خودروها بیشتر با سدان کوچکتر رولزرویس گوست سرشاخ میشوند
–
خرابم کرد ?
CNA
۲ خرداد ۱۳۹۶رقیبش شاید بنتلی مولسان باشه
AK_007
۲ خرداد ۱۳۹۶اس ۶۰۰مایباخ و مولسان رقیب مستقیمشن
فکر میکنم فلایینگ اسپور و اس ۵۵۰ رقیب گوستن
پرهام
۲ خرداد ۱۳۹۶مولسان بله!
ولی s600نه!
چون ته تهش ماشینیه که قیمتش به ۲۵۰.۰۰۰$ هم نمیرسه
در حالی که تا جایی که من میدونم استارت قیمت فانتوم از ۴۰۰.۰۰۰ است و تا ۶۰۰ و خورده هم میره بالا با توجه به سفارشات و حتی بالاتر! در واقع با بودجه پایه مورد نیاز خرید فانتوم میشه ۲ تا s600 فول خرید!
پس در یک سطح نیستن!
just bentley continental
۲ خرداد ۱۳۹۶پس بنتلی مولسان چیه رقیب اصلیشه
علی
۲ خرداد ۱۳۹۶من این قدر پول داشته باشم s600 میخرم.
درسته که پرستیژ و خاص بودن رولزرویس رو نداره ولی تکنولوژیش خیلی بالاتره
Infinite
۲ خرداد ۱۳۹۶عاشق منطق عزیزانی هستم که منفی دادن به این دوستمون :))
Infinite
۲ خرداد ۱۳۹۶مایباخ واقعا تکونولوزیک هست.
البته در بحث پرستیژ هم مایباخ چیزی از رولزرویس کم نداره.
just bentley continental
۲ خرداد ۱۳۹۶واقعا چه جوری جرئت می کنین مرسدس s600مایباخ رو با فانتوم مقایسه میکنین فانتوم امپراتوره بنتلی هم وزیرشه.
ghost
۲ خرداد ۱۳۹۶برای فهمیدن تکنولوژی رولز رویس کافیه اشاره کنم به شبح روی کاپوت
این که شما میگی تکنولوژی میباخ خیلی بالاتره کلا وهم و خیال و واقعیت نداره اصلا
silver
۳ خرداد ۱۳۹۶Gost
کاری به نظرت درباره میباخ و رولزرویس ندارم ،هرکس نظرش محترمه
ولی اون مجسمه سر کاپوت شبه نیست ،مجسمه امیلی بهش میگن ! و اینقدر که نشانه لوکس بودنه نشانه تکنولوژی نیست.
کسی هم که از فناوری های خودرو سر در بیاره میدونه میباخ و کلاس اس تکنولوژی کمی درش بکار نرفته که شما این چیزا رو وهم و خیال میبینی!!!!
Mahdi US CARS
۲ خرداد ۱۳۹۶هیچ چیز رولزرویس نمیشه
هیچ چیز
پرهام
۲ خرداد ۱۳۹۶فانتوم یعنی یه هیولای شیک پوشِ دوست داشتنی!
هر چیزی یه ته داره! یه چیزی ک دیگه ازش بالاتر نیس!
تو ماشینا اون ته ، فانتومه!
سعید(تهران)
۳ خرداد ۱۳۹۶انگلیسیا توی هرچی خوب نباشن توی تشریفات و چیزای لوکس رقیب ندارن…
علي رضا
۳ خرداد ۱۳۹۶این حس اصالتی که انگلیسی ها نه تو این فانتوم گودزیلا بلکه هر چیز دیگه بهت می خورونن حس خعلی عجیب و متفاوت و شیرینیه