بلاخره بعد از مدتها، سایپا تصمیم گرفت یک وانت سبک را برای رقابت و شاید جانشینی وانت پیکان روانه بازار کند. آن هم از خاندان بزرگ پراید و البته نوع ارتقا یافته آن بنام X100. پیش از این سایپا در هنگام بازنشستگی پیکان، توانسته بود از خلا موجود استفاده کرده و پراید خود را جانشین آن کند و حالا در بازار وانت بارها نیز بدنبال شکست دادن دوباره حریف داخلی خود است. وانت سایپا ۱۵۱ خودرویی با ظاهری شبیه به سایر پرایدهای سواری است که در خیابان تردد دارند و در نمای عقب نیز متفاوت از دیگر وانتهای موجود در کشور است. فضایی که برای بار این خودرو در نظر گرفته شده، بیشتر برای سوپرمارکتها مناسب است چرا که این فضا از حجمی اندک برخوردار است و نمیتوان از آن انتظار حمل بارهای بسیار سنگین را داشت.
بنا به ادعای سایپا، موتور وانت سایپا ۱۵۱، موتور جدید با قابلیت یورو۴ است و توانی معادل ۶۸ اسببخار را تولید میکند که حدود پنج اسببخار از پراید سواری بیشتر است. لازم به یادآوری است قدرت پرایدهای سواری ۶۳ اسب بخار است. گیربکس و دیفرانسیل وانت سایپا ۱۵۱ نیز با تغییراتی مواجه شده تا در کاربریهای باری موفق ظاهر شود. وانت سایپا ۱۵۱ در نمای جلو، دقیقاً همانند ۱۳۱های جدید است و هیچ تفاوتی با نمونههای سواری ندارد این در حالی است که در نمای عقب شاهد طراحی متفاوتی هستیم. چراغهای این خودرو در عقب کاملا ساده است. بر روی درب عقب این وانت نیز دستگیرهای وجود دارد که برای باز کردن درب محفظه بار به کار میرود. سپر عقب وانت سایپا ۱۵۱ ترکیبی از پلاستیک و فلز است یعنی در قسمت میانی سپر، از فلز استفاده شده که خودرو را هنگام برخورد مقاومتر میکند. باک خودرو کمی جلوتر و تا نزدیک درب راننده پیش آمده است که این مسأله میتواند موجب بهبود مرکز ثقل خودرو شود.
تغییرات ظاهری سایپا ۱۵۱ در واقع نسخه وانت مدل ۱۳۱ این شرکت است که از ستون A این خودرو به عقب کاملا دستخوش تغییر شده است. زاپاس در پشت صندلی سرنشین جلو تعبیه شده و داشبورد و طراحی کلی اتاق همانند دیگر اعضای خانواده پلتفرم X100 و محصولات فعلی این شرکت با طرح جدید در نظر گرفته شده است. تنها تغییری که در اتاق نسبت به نسخه سدان میتوان مشاهده کرد، تطبیق ابعاد و طراحی پوشش سقف است که تغییر یافته و دیگر نمیتوان تفاوتی بین این مدل و مدل سدان را مشاهده کرد.
نیمی از تغییرات این خودرو در مقایسه با نسخه های سدان به سیستمهای فنی شامل ترمز، سیستم تعلیق و گیربکس مربوط میشود و نیمی دیگر به تغییرات عمده صورت گرفته برای نصب و طراحی محل بار. طراحی نمای عقب این وانت به هیچ وجه شما را یاد پراید یا دیگر محصولات سایپا نمی اندازد؛ طرحی جدید با چراغهای عمودی و کشیده که پیشتر در وانت تندر۹۰ مشاهده شده بود. سپر عقب نسبتا کوتاه طراحی شده اما در کل طرحی ساده و در عین حال زیبا دارد و در نسخه پروتوتایپی که ما ملاقات کردیم، جنس پلاستیک آن کمی خشک و شکننده بود که مطمئنا در نسخه تولیدی اینگونه نخواهد بود و قرار است به صورت سه تکه و ترکیبی از پلیمر و فلز باشد. برای بازکردن در کوچک قسمت بار نیازی نیست مانند وانتهای دیگر دو قفل مکانیکی را آزاد کنید بلکه دستگیرهای مانند دستگیره در برای آن تعبیه شده که با باز کردن آن، در محل بار به سادگی باز و بسته میشود. حجم باک همانند نسخه سدان ۳۷ لیتر است اما محل باک خودرو به کمی جلوتر از محل بار تغییر مکان داده و محل در باک نیز به نزدیک در راننده تغییر یافته است.
تجربه راندن وانت ها یا چهارچرخ متحرک هستند و یا اینکه تک محور بوده و دیفرانسیل عقب میباشند اما وانت سایپا ۱۵۱ با توجه به اینکه قبلاً یک خودروی سواری بوده بنابراین فاقد نکات فنی موجود در پیکاپها است چرا که این وانت یک ماشین کوچک و دیفرانسیل جلو است.
از آنجا که عقب خودروهای دیفرانسیل جلو هنگام خروج از پیچ تمایل به خارج شدن از آن را دارند، نباید از وانت سایپا ۱۵۱ نیز انتظار داشت که این ویژگی را نداشته باشد زیرا داشتن این انتظار از خودروهای دیفرانسیل عقب منطقیتر است. وارد شدن به کابین خودرو کمی سخت انجام میگیرد چرا که کابین از فضای کمی برخوردار است البته این مشکل در اکثر پیکاپهای موجود در کشور به خصوص پیکاپهای تککابین دیده میشود و تقریباً امری عادی است. این در حالی است که زاپاس خودرو نیز در پشت صندلی سرنشین کناری تعبیه شده است. با ورود به کابین با نمایی آشنا روبهرو میشویم. همه چیز همانند نمونههای جدید پراید است همان خودروهایی که بر روی پلتفرم X100 به صورت مقاومتر ساخته شدهاند. غربیلک فرمان با توجه به قابلیت طرح و وجود ایربگ برای راننده، مانند غربیلک فرمان پرایدهای ایربگدار است اما تفاوت اصلی در راحتی راننده است چرا که به دلیل حذف فضای پشت صندلیها، راننده چندان امکان تنظیم صندلی را مطابق جثه، قد و وزن خود ندارد. بنابراین میتوان گفت وانت سایپا ۱۵۱ برای نشستن افراد بلند قد در کابین اندکی کار را سخت میکند.
البته صندلیها قابلیت جلو و عقب رفتن را دارند اما نه آنقدر که یک فرد قد بلند بتواند متناسب با وضعیت خود آن را تنظیم کند. این نکته را نیز نباید از یاد برد که صندلیها نیز فعلاً همانند نمونههای قدیمی پراید بوده و راحتی صندلیها X100 را ندارند.
کولر خودرو نیز برای خریداران این وانت کوچک قابل توجه خواهد بود چرا که وانت پیکان فاقد کولر است. با روشن کردن خودرو شروع به حرکت میکنیم. همه چیز همانند پراید سواری است وضعیت تعویض دنده، پیچش فرمان، شتاب و بسیاری از موارد دیگر همه و همه شما را به یاد سواری پراید میاندازد.
اگرچه توان وانت سایپا ۱۵۱ افزایش پیدا کرده اما با توجه به اینکه وزن آن نیز مقداری بیشتر شده، بنابراین شتاب آن با سواری پراید تفاوت چندانی ندارد که البته این شتاب برای یک وانت مناسب به نظر میرسد.
فرمان خودرو اندکی سفت است و با توجه به حجم کم کابین، گرداندن آن کار دشواری است. سیستم تعلیق عقب خودرو دچار تغییراتی شده و کمک فنر تلسکوپی و فنر تخت در آن به کار رفته است. چرا که خودروهای باری سیستم تعلیقی متفاوت از سواریها دارند. در هنگام راندن با این خودرو و عبور از ناهمواریها، شاهد تکانهایی در قسمت عقب هستیم. البته این نکته را نباید فراموش کرد که این تکانها در همه وانتها مشترک بوده و غیرطبیعی نیست. سر پیچها نیز تمایل قسمت عقب خودرو به بیرون پیچ است.
ظرفیت به نظر شما وانتی با ظرفیت حمل بار ۴۶۰ کیلوگرم برای کدام صنف میتواند مناسب باشد؟سایپا ۱۵۱ قادر به حمل ۴۶۰ کیلوگرم بار است که البته در نمونه گازسوز این ظرفیت به ۳۸۰ کیلوگرم میرسد.
وزن این خودرو در حالت بنزینسوز ۹۰۰ کیلوگرم بوده و در نمونه گازسوز ۹۸۵ کیلوگرم است. اگر بخواهیم مقایسهای با پرایدهای سواری داشته باشیم باید بگویم که قدرت بیشتر موتور این خودرو صرف وزن بالاتر این خودرو نسبت به پرایدهای سواری میشود. البته موتورهای جدیدتری نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است که قویتر از نمونه Hp+ هستند. به طور کلی موتور این خودرو قادر است ۱۵۱۰ کیلوگرم وزن را بکشد که این عدد شامل وزن خودرو نیز میشود. این خودرو شاید بیشتر از هر صنف دیگری برای سوپرمارکتها مناسب باشد چرا که وزن کالاهای موردنظر آنها زیاد نبوده و وانت سایپا ۱۵۱ قادر به حمل آن خواهد بود.
قیمت این خودرو در حالی راهی بازار میشود که تولید وانت پیکان با کاهش روبهرو شده و این وانت کوچک نیز میتواند پا جای پای وانت پیکان گذاشته و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد. سایپا ۱۵۱ تابستان سال ۱۳۹۲ راهی بازار ایران میشود تا شانس خود را امتحان کند. قیمت حدودی اعلام شده آن پایینتر از سایپا ۱۳۱ سواری است. پس باید دید که در آن زمان قیمت خانواده پراید به کجا می رسد!
سواری نیسان گاوی (کاروان )در سال 1380زده شد ولی متاسفانه به دلیل اقتصادی نبودن در سال 1385تولید آن متوقف گردید. ای کاش تولیدش ادامه پیدا می کرد. خودرو بسیار خوبی بود.
باید دید وانت رو برای چه استفاده ای میخواین اگه برای کارای شهری و سبک بخواین پراید مثل مزدا 1000 قدیمه فقط دفرش جلوست برای کارای سبک شهری واقعا ماشین خوبیه فکرش رو بکنین یه سرویکارین ابزارتون رو باید حمل کنین کولر هم داره جای راننده و سرنشین هم از پیکان که خیلی بهتره یعنی واقعا فکر میکنید مسخرس جای یک وانت با این خصوصیات بعد از مزدا 1000 در ایران واقعا خالی بود واردات هم که ممنوعه پس کسی که یک وانت سبک راحت میخواد بره بمیره یعنی چی این نظرات الکی کمی منصف باشین حالا ببینید همین مسخره چقدر در کشور کارا خواهد شد اون زمان یاد حرف من باشید…….
تو وانت پیکانو با این کوچولو مقایسه می کنی؟ وانت پیکان اندازه 3 برابر این میتونه وزن جابجا کنه من خودم وانت ندارم ولی یکی از دوستان به وانت پیکان 1.5 تن بار زده بود آخ نمی گفت! اگه به این 400 کیلو بزنی فکر کنم کل تشکیلاتش میاد پایین یا نیسان خودش 2 تا 2.5 تن رو حمل می کنه! اصلا مقایسه این با وانت پیکان و نیسان درست نیست.
شرکت کیا از روزی که پراید رو انداخت به ایران تاحالا دست کم پنجاه مدل ماشین با قابلیتهای قابل قبول جهانی تولید کرده اما ما هنوز پراید رو سوار میشیم جالب اینکه دست بر دار که نیستیم هیچ هنوز وانتشو زدیم چه طراحیه فوق العاده ای!پراید سواری سالی هزاران کشته میداد حالا این ماشینی که باید بچسبی به شیشه چه شود!خدا کنه ورودش به جاده های بین شهری ممنوع بشه
سلام نظر همه درجای خودش محترمه ولی اگر از نظر طراحی یک وانت کار راه انداز نه یک وانت باری در نظر بگیریم مشابه قدیمیش مزدا 1000 خیلی هم خوبه. عیوب اولیه طراحی هم بر طرف شده و از نظرکارایی هم مناسب با قد و قواره اش هست. خدمت اون راننده محترم نیسان هم عرض کنم که نیسان طراحی قدیمی تری داره و هم برای راننده خطر بیشتری داره هم برای دیگران مزاحمت. بقیه توضیحات برای بعد
بابا خستمون کردین نمیتونین بگین نه؟ دیگه از چینیا بدترین x3رو زدن bmw شکایت کرده میگن این که شبیح اون نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! شما نمیتونینfordروبردارین با موتور پراید بزنین بدین بیرون ینی از چینی هام کمترین؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!!؟!؟!؟!؟!؟!؟!!؟!؟!؟!؟!؟!؟!!؟!؟!؟!؟؟!!؟
سمند که یه ماشین سواریه میتونه حداقل 550 کیلو رو بدون مشکل جابجا کنه اونوقت این که وانته حداکثر 460 کیلو تازه جلوش هم میره آسمون!!! ولی به هر حال برای سوپری ها مناسبه.
باسلام ما1پراید خردیدم در کنار پرشیا که کارای داخل شهرمونو باهاش انجام بدیم ولی خریدن پراید همان باز شدن شاستیشو.خراب شدن پلوس برای 4بار.یاتاقان زدن درهنگام بسکل کردن.روغن ریزی شدید.جرات نکردن رانندگی باسرعت بیشتر از 100.و پرکردن جیب تعمیرکاران وعوض کردن بلبرینگ 4چرخ هرماه 1بارم همان… من موندم سواریش این باشه باریش چی میخواد باشه؟
والا ما هم پراید داریم ! مثل خر ازش کار میکشیم ! یعنی باری که رو نیسان میزدیم میرفتیم ییلاق رو، رو پراید میزدیم . اذیتمون هم نکرد ! 141 باشه که چه بهتر! :د صندوق عقبشو تا سقف پر میکنی :د
از نظر اینکه هر استفاده ای ازش کنی و دلت کمتر بسوزه و خرجش کمتره خوبه :د
طراحان و مدیران سایپا اگر کمی سلقه به خرج میدادند.و قسمت جلو خودرو را هم شکل سایپا 132 طرح میکردند واز رینگ چرخ 141استفاده میکردندبهتر بود و اینگونه از طرح قدیمی پراید فاصله میگرفتند.
با سلام با توجه به تجربه ای که در راندن وانت دارم به نظرم ماشن زیاد خوبی نیست 1 کمبود فضای کم برای قصمت بار 2 ظرفیت کم بار و 3 که مهترین اشکال این وانت هست جلو دیفرانسیل بودن این وانت میباشد که تو شهرهای سردسیر تو زمستان روندن این ماشین خیلی سخت میشه وقتی بهش بار بزنی چرخ های جلو میره بالا و تو یخ بندان به هیچ عنوان حرکت نخواهد کرد تازه تو جاده هم کنترل خوبی نخواهد داشت و ماشین به چپ راست میره.
کابین عقب خیلی جالب شده ولی اگه سعی میشد یه طراحی جالب طر که شبیهه پراید نمیشد یعنی یه ماشین با طراحی ایرانی ودفرانسیل عقب خیلی بهتر بود یعنی یه مهندس ایرانی نداریم که طراحی کنه ما از چینیهاوکره ای ها کمتریم
بابا تورو خدادیگه بسته این همه خلاقیت می گن دست تویوتا.شورولت.فورد از پشت بسته فردا به علت کاهش فروششون از دستون شکایت می کنن شرکت بسته می شه البته خوبه دیگه کشته کم مدیم جمعیتمونم که رو به کاهش .به خدا شرکت کیا خودش به غلط کردن افتاده
رضا
۱۱ مهر ۱۳۹۲یبار برعکس کار کنید نیسان گاوی رو سواریش رو بزنید
میخوام خلاقیت بخرج بدیا………..
رضا زاده حسین
۱۷ آبان ۱۳۹۲سواری نیسان گاوی (کاروان )در سال 1380زده شد ولی متاسفانه به دلیل اقتصادی نبودن در سال 1385تولید آن متوقف گردید. ای کاش تولیدش ادامه پیدا می کرد. خودرو بسیار خوبی بود.
ناقلا
۱۲ مهر ۱۳۹۲ماشین فقط هیوندا تو طراحی وتنوع از ژاپنی ها زده جلو نه پراید25 سال پیش کره
mahsa
۱۴ مهر ۱۳۹۲خیلی مسخره بود حالم ازپراید بهم خورد
راننده نیسان
۲۴ مهر ۱۳۹۲بنده راننده نیسان هستم اونم ابی .واقعا اگه تو جاده چنین وانتی ببینم میزنم کنار وبا همسفرام هر هر میزنیم زیر خنده ….بابا جمع کنید این مسخره بازیا رو…
مهرداد
۳ اردیبهشت ۱۳۹۳باید دید وانت رو برای چه استفاده ای میخواین اگه برای کارای شهری و سبک بخواین پراید مثل مزدا 1000 قدیمه فقط دفرش جلوست برای کارای سبک شهری واقعا ماشین خوبیه فکرش رو بکنین یه سرویکارین ابزارتون رو باید حمل کنین کولر هم داره جای راننده و سرنشین هم از پیکان که خیلی بهتره یعنی واقعا فکر میکنید مسخرس جای یک وانت با این خصوصیات بعد از مزدا 1000 در ایران واقعا خالی بود واردات هم که ممنوعه پس کسی که یک وانت سبک راحت میخواد بره بمیره یعنی چی این نظرات الکی کمی منصف باشین حالا ببینید همین مسخره چقدر در کشور کارا خواهد شد اون زمان یاد حرف من باشید…….
حسن
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳تو وانت پیکانو با این کوچولو مقایسه می کنی؟ وانت پیکان اندازه 3 برابر این میتونه وزن جابجا کنه من خودم وانت ندارم ولی یکی از دوستان به وانت پیکان 1.5 تن بار زده بود آخ نمی گفت! اگه به این 400 کیلو بزنی فکر کنم کل تشکیلاتش میاد پایین یا نیسان خودش 2 تا 2.5 تن رو حمل می کنه! اصلا مقایسه این با وانت پیکان و نیسان درست نیست.
mansour
۲۷ مهر ۱۳۹۲همین روزاست که برای مقابله با حمله ناگهانی ابرقدرت های استعمارگر نمونه زیردریایی پراید رونمایی شه و به خلیج همیشه فارس انداخته بشه !
شروین
۶ آبان ۱۳۹۲شرکت کیا از روزی که پراید رو انداخت به ایران تاحالا دست کم پنجاه مدل ماشین با قابلیتهای قابل قبول جهانی تولید کرده اما ما هنوز پراید رو سوار میشیم جالب اینکه دست بر دار که نیستیم هیچ هنوز وانتشو زدیم چه طراحیه فوق العاده ای!پراید سواری سالی هزاران کشته میداد حالا این ماشینی که باید بچسبی به شیشه چه شود!خدا کنه ورودش به جاده های بین شهری ممنوع بشه
samad
۸ آبان ۱۳۹۲این طفلیا دارن حروم میشن بااین خلاقیتشون ادم حیرون می مونه.
اسی 2160
۱۱ آبان ۱۳۹۲غاتل جدید در راه است 151
اسی 2160
۱۱ آبان ۱۳۹۲پراید چیه که وانت هم شد خیلی آشغاله
مالک وانت پیکان
۱۱ آبان ۱۳۹۲سلام
نظر همه درجای خودش محترمه ولی اگر از نظر طراحی یک وانت کار راه انداز نه یک وانت باری در نظر بگیریم مشابه قدیمیش مزدا 1000 خیلی هم خوبه. عیوب اولیه طراحی هم بر طرف شده و از نظرکارایی هم مناسب با قد و قواره اش هست.
خدمت اون راننده محترم نیسان هم عرض کنم که نیسان طراحی قدیمی تری داره و هم برای راننده خطر بیشتری داره هم برای دیگران مزاحمت.
بقیه توضیحات برای بعد
سجاد
۱۴ آبان ۱۳۹۲460کیلوگرم ؟46کیلوگرم اگر اگر اگر بردارد.جلوش بالا می اد
ali
۱۴ آبان ۱۳۹۲نمیدونم چی بگم!…
محمد
۱۶ آبان ۱۳۹۲ادامس جویده شده فورد بعد از اینکه مزش رفت امریکا برای گول زدن بچه کره ایا داده شد(همین مدل ۳۰ سال پیش) و کیا پا گرفت.
مهدی62
۱۶ آبان ۱۳۹۲بابا خستمون کردین نمیتونین بگین
نه؟
دیگه از چینیا بدترین x3رو زدن bmw شکایت کرده میگن این که شبیح اون نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شما نمیتونینfordروبردارین با موتور پراید بزنین بدین بیرون ینی از چینی هام کمترین؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!!؟!؟!؟!؟!؟!؟!!؟!؟!؟!؟!؟!؟!!؟!؟!؟!؟؟!!؟
جک روزما ( کارا)!!
۲۰ آبان ۱۳۹۲بابا جمع کنید ….این چه ماشینیه!!! فقط جوکه جوک!!! یعنی خلاقیت شما در همین حده!!! مسخره بازیه همین
عرفان
۲۰ آبان ۱۳۹۲سمند که یه ماشین سواریه میتونه حداقل 550 کیلو رو بدون مشکل جابجا کنه اونوقت این که وانته حداکثر 460 کیلو تازه جلوش هم میره آسمون!!! ولی به هر حال برای سوپری ها مناسبه.
مرتضی
۲۵ آبان ۱۳۹۲پیکان بار خیلی بهتر ازاینه جمع کنین این مسخره رو
ابوالفضل
۸ آذر ۱۳۹۲باسلام
ما1پراید خردیدم در کنار پرشیا که کارای داخل شهرمونو باهاش انجام بدیم ولی خریدن پراید همان باز شدن شاستیشو.خراب شدن پلوس برای 4بار.یاتاقان زدن درهنگام بسکل کردن.روغن ریزی شدید.جرات نکردن رانندگی باسرعت بیشتر از 100.و پرکردن جیب تعمیرکاران وعوض کردن بلبرینگ 4چرخ هرماه 1بارم همان…
من موندم سواریش این باشه باریش چی میخواد باشه؟
juve
۱۲ دی ۱۳۹۲والا ما هم پراید داریم ! مثل خر ازش کار میکشیم ! یعنی باری که رو نیسان میزدیم میرفتیم ییلاق رو، رو پراید میزدیم . اذیتمون هم نکرد !
141 باشه که چه بهتر! :د صندوق عقبشو تا سقف پر میکنی :د
از نظر اینکه هر استفاده ای ازش کنی و دلت کمتر بسوزه و خرجش کمتره خوبه :د
و تو هر جاده ای هم میریم مثل جیپ :د
زاهد
۱۱ آذر ۱۳۹۲ماشاالله پراید ………..
رضا
۱۵ آذر ۱۳۹۲طراحان و مدیران سایپا اگر کمی سلقه به خرج میدادند.و قسمت جلو خودرو را هم شکل سایپا 132 طرح میکردند واز رینگ چرخ 141استفاده میکردندبهتر بود و اینگونه از طرح قدیمی پراید فاصله میگرفتند.
راننده
۲۷ آذر ۱۳۹۲با سلام
با توجه به تجربه ای که در راندن وانت دارم به نظرم ماشن زیاد خوبی نیست 1 کمبود فضای کم برای قصمت بار 2 ظرفیت کم بار و 3 که مهترین اشکال این وانت هست جلو دیفرانسیل بودن این وانت میباشد که تو شهرهای سردسیر تو زمستان روندن این ماشین خیلی سخت میشه وقتی بهش بار بزنی چرخ های جلو میره بالا و تو یخ بندان به هیچ عنوان حرکت نخواهد کرد تازه تو جاده هم کنترل خوبی نخواهد داشت و ماشین به چپ راست میره.
داش صفر
۳۰ آذر ۱۳۹۲بابا این بحثا چیه میکنین. حالا حالاها جا داره .ما تا پراید 215 رو نبینیم ارامش نداریم . به امید اون روز.
منتظر باشید دوستان
يعقوب
۲ دی ۱۳۹۲کابین عقب خیلی جالب شده ولی اگه سعی میشد یه طراحی جالب طر که شبیهه پراید نمیشد یعنی یه ماشین با طراحی ایرانی ودفرانسیل عقب خیلی بهتر بود یعنی یه مهندس ایرانی نداریم که طراحی کنه ما از چینیهاوکره ای ها کمتریم
جوادعباسی
۷ دی ۱۳۹۲این ماشینو که دیدم یاد فیلم پارک ژوراسیک افتادم اونجایی که یک وانت شاسی بلند دودیفرانسیل داشت یک کانکس به بزرگی یک تریلی رو از لب پرتگاه مکشید بالا!!!
علی
۱۴ دی ۱۳۹۲بابا تورو خدادیگه بسته این همه خلاقیت می گن دست تویوتا.شورولت.فورد از پشت بسته فردا به علت کاهش فروششون از دستون شکایت می کنن شرکت بسته می شه البته خوبه دیگه کشته کم مدیم جمعیتمونم که رو به کاهش .به خدا شرکت کیا خودش به غلط کردن افتاده
ایمان
۱۵ دی ۱۳۹۲قاتل جدید
mammad
۲۱ دی ۱۳۹۲خداوکیلی سایپا چی چی فکر کردی
فکر کنم یدونه الاغ بهتر بتونه بار بکشه
درضمن برای مسافرت هم الاغ بهتره هه چون سلامتو ضمانت میکنه
میگن باسایپا شاد برو شاد روان برگرد
عرفان
۲۳ دی ۱۳۹۲دوستان حالا ما اینهمه نظر منفی درباره این وانت میدیم ولی فردا که وارد خیابون بشه کلی طرفدار پیدا میکنه.
عرفان
۲۳ دی ۱۳۹۲دوستان حالا ما این همه نظر منفی درباره این وانت میدیم ولی فردا که وارد خیابونا بشه کلی طرفدار پیدا میکنه.
samad
۱ بهمن ۱۳۹۲دوستان طراحی چنین خودرویی فقط از یه مغز مرخص برمیاد.