ظاهرا سایپا قرار است با ارائه مدل فیس لیفت خود از اواخر همین ماه (اردیبهشت) گوی سبقت را از ایران خودرو برباید. چون فیس لیفت ایران خودرو قرار است یک سال دیگر راهی بازار شود.
با این وجود بنظر می رسد برخلاف تمام دنیا، سایپا و ایران خودرو مدلهای فیس لیفت را با نام یا نشان جدید در کنار مدلهای قدیمی تندر تولید خواهند کرد و ورود این خودروها به بازار به معنی جانشینی آنها با مدل قدیمی نیست. سایپا در فیس لیفت خود که بنام SR نامیده می شود و مخفف سایپا-رنو می باشد، چراغهای جلو و عقب و سپرها و درب صندوق را تغییر داده است.
چالش سایپا تاکنون اخذ مجوز از رنو بوده زیرا این خودرو را بدون اجازه رنو و با نشان سایپا به نمایش گذاشته بودند و باید دید در نهایت آرم کدام شرکت روی آن قرار می گیرد.
این خودرو در قوای محرکه و فنی و تجهیزات با مدل E2 تندر تفاوتی ندارد. اما اگر استقبال از آن خوب باشد با افزایش قیمت نسبت به تندر معمولی به فروش خواهد رسید. این تجربه در مورد پژو 207i ایران خودرو جواب داده و فیس لیفت ۲۰۶ با بهای بسیار بالاتری نسبت به آن به فروش می رسد. اما تجربه سایپا در مورد فیس لیفت زانتیا ممکن است تکرار شود و خریداران حاضر به پرداخت بهایی بالاتر برای این تغییرات جزئی نشوند.
رضا
۹ اردیبهشت ۱۳۹۱فیس لیفتای اینا فیس لیف هم نیست.
یه لیف کشیدن روش میگن دی دی دی دیم:
ماشین جدید شما اصلا اینو نمیشناسین. کاملا یک تحوله!
مثل قضیه دنا ملت گفتن بابا این که همون سمنده! میگن: “نخیر اصلا این یک ماشین جدیده و جزو شاهکارهای دنیای مهندسی.
چشماتون رو بشورین و از بغل نیگاه نکنین ، میبینین جدیده؟ نه؟ …”
امیرحسین
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱من رفتم دیدمش . پشتش با اینکه شبیه بی ام و شده ولی خیلی ضایع تر شده …
ولی مردم ایران قابل پیش بینی نیستن
عطا
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱پشت این شبیه ب. ام.و باشه اولا آبروی ب. ام. و می ره ثانیا دیگه ب. ام. و نباید ماشین بزنه و در کارخونه اش رو تخته کنه.
پوریا کاظم زاده
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱اصلا دوستان به ظاهرش چیکار داشتن اینا ؟؟؟؟؟ بابا به خدا قسم همه ی مردم فهمیدن که دیگه زیبایی شرط زیاد مهمی نیست کیفیت مهمه…. ال 90 با اون شانی نیمه بلندی که داره و اون قدرت و شتاب و امکانات و کیفیت دیگه ظاهرش اصلا برای راننده اش آزاد دهنده نیست. تازه الان هم خیلی جا افتاده بین مردم ایران….
اتفاقا نمی دونم باور میکنید یا نه ولی من از اولش هم از ظاهر پشتش خوشم می اومد تا ظاهر جلوش اونا هم صاف زدن عقب رو به کل داغون کردن این گاری ساز های منظقه ….
مهدی
۹ اردیبهشت ۱۳۹۱حتما همون تیم طراحی تیبا ال90 رو فیس لیفت کردن
چه زودم آرم سایپا روش زدن …
محمد
۹ اردیبهشت ۱۳۹۱فیس لیفت!!! ..ول کن برادر تو همو کپی تو کن مثل برادران چینی
سعید
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱بابا اگه داده بودن دست چینی ها که بوگاتی تحویل می دادن.100 رحمت به چینیا فکر کنم واسه طراحیش از بچه های مهد کودک کودن ها کمک گرفتن
محمد
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱مهد کودک کودن ها رو خوب اومدی..
علي
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱اشغال فقط همین
مجید
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱پس چرا عکسهاشو نزاشتید ؟!!
partovi00
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱عکساشو یک حجستجو کنین توی گوگل هستش. بابا همین قدیمیش خیلی قشنگ تره . اخه چراغ به سبک bmw x3 گذاشتن پشتش با مه شکن سبک 206!! همون رنو داچیا رو می زدن خیلی بهتر از این بود. مثل زانتیا که زدن ترکوندن با اون طراحیشون.اینم همینه.جز خرابکاری هیچی بلد نیستن اینا
علی
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱آره بابا زانتیا رو که گند زدن/این گلی بود که به سبزه های تراوش کرده از سرشون که ازش زانتیا فیس لیف زاییده شد آراسته شد واقعا که من که نظر شخصیمه ولی هر وقت سایپا فیس لیف میزنه حالت تهوع میگیرم بابا برین بچسبین به همون تیبا و پراید خیلی آبرو مندانه تره بعد تازه من این خبر رو قبلا از یکی از سایتهای مرتبط با سایپا خونده بودم مدیر عاملش گفته بود بنا به تقاضای بازار فیس لیفش رو عرضه کرده ایم جالبه که بعدش گفته بود مردم از ظاهر داخلیش رضایت بسیار دارن وخواستار تغیرات خارجی آن هستند/به نظر من که تندر همون قبلیش و ظاهر بیرونیش و فنی به نسبت مناسبش طرفدار داشت وهمه از توش ناراضی بودن آدم هر وقت توش رو نگاه میکنه کم مونده که کهیر بزنه واقعا من که خودم ابنطوریم/راستی تو همین سایت پدال یه سری به تیتر فیس لیف تندر90 ایرانخودرو بزنید با تمام کمی و کاستیهایی که میتونه داشته باشه و همچنین قابلیتهای مناسب یک اتومبیل در سطح خودش،هم از لحاظ نمای داخلی خیلی خیلی قشنگتر شده هم از لحاظ نمای خارجی به تناسب تغییرات پیدا کرده که من خودم که این رو دیدم برای اولین بار یکم از ال90 خوشم اومد ولی ای کاش که واقعا همون طوری درستش کنند که تو عکساش بود
با تشکر علی
سعید
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱زانتیارو سیتروئن این شکلی کرد.جنم این کارا رو ندارن.شما به چراغ عقب سمند اس ای نگاه کن.میگی این ال نودا عالیه.گوه زدن به هرچی ماشینه خدا لعنتشون کنه.مردمم مجبورن بخرن ولی ظلم هیچ جای تاریخ ادامه نداشته!!!
مجید
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱عکسو نزاشتید فکر کنم اینم با فتوشاپ درست کردید و هنوز بقیش کامل نشده ، خوب ملتو گیر آوردیدا!!!!!
arses
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ملتو خر گیر آوردن ، قیافه قبلیش به اندازه کافی ضایع بود ، حالا با هوش سرشارشون قشنگ …..
امیر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱تندر ایرادش عقبش بود که اونم درست نکردن
کامران
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱تندر ایرادش خودش که اصلا درست بشو نیست اگرم بخواد درست شه باید کل هیکلشو عوض کنن که اونم میشه یه ماشین دیگه!
yashar
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱می خواستن ابروشو درست کنن زدن چشمشو هم در آوردن!!
shinobi
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱سلام
از نظر من اگر یه شرکتی بخواد ورژن جدیدی از خودرو ش رو بسازه نباید به تغییر چراغ ها اکتفا کنه
مجتبی
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱دوستان بنظرم سایپا نباید طرح جلوی ال90 رو خراب میکرد چون همه ابهت تندر به جلوش هست که اینا زدن خرابش کردن
سامان
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱نگران نباشید بزار چندسالی با این به قول خودشون فیس لیفت!!! جیب ملت رو خالی کنند بعد با دستان توانمندشون!یه فیس لیفت جدید میزنن…هنرمند واقعی اینان!موتور پژو رو میزارن رو پیکان،موتور پیکان رو میزارن رو پژو،چراغ فلان ماشین رو میزارن رو فلان ماشین دیگه،سدان رو تبدیل به وانت میکنن،وانت رو تبدیل به ون میکنند!!!!اصن یه کارایی میکنن به خدا…بنز و پورشه و فراری کجا…هنرمند اینها هستند
علی
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱آره بابا زانتیا رو که گند زدن/این گلی بود که به سبزه های تراوش کرده از سرشون که ازش زانتیا فیس لیف زاییده شد آراسته شد واقعا که من که نظر شخصیمه ولی هر وقت سایپا فیس لیف میزنه حالت تهوع میگیرم بابا برین بچسبین به همون تیبا و پراید خیلی آبرو مندانه تره بعد تازه من این خبر رو قبلا از یکی از سایتهای مرتبط با سایپا خونده بودم مدیر عاملش گفته بود بنا به تقاضای بازار فیس لیفش رو عرضه کرده ایم جالبه که بعدش گفته بود مردم از ظاهر داخلیش رضایت بسیار دارن وخواستار تغیرات خارجی آن هستند/به نظر من که تندر همون قبلیش و ظاهر بیرونیش و فنی به نسبت مناسبش طرفدار داشت وهمه از توش ناراضی بودن آدم هر وقت توش رو نگاه میکنه کم مونده که کهیر بزنه واقعا من که خودم ابنطوریم/راستی تو همین سایت پدال یه سری به تیتر فیس لیف تندر90 ایرانخودرو بزنید با تمام کمی و کاستیهایی که میتونه داشته باشه و همچنین قابلیتهای مناسب یک اتومبیل در سطح خودش،هم از لحاظ نمای داخلی خیلی خیلی قشنگتر شده هم از لحاظ نمای خارجی به تناسب تغییرات پیدا کرده که من خودم که این رو دیدم برای اولین بار یکم از ال90 خوشم اومد ولی ای کاش که واقعا همون طوری درستش کنند که تو عکساش بود بازم دم ایرانخودرو گرم
با تشکر علی
رامین
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱به نظر من تندر کلا بد قیافه است .چه از پشت چه از جلو.کلا طراحی رافقط داد باید دست کره ایها
احسان
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱به به چه فیسی…چه لیفتی…چه جوون شده این ماشینه قشر کم درآمد!!!!قیمتشم لابد بالای 20 تمومن میشه…خوش به حاله کم درآمد ها….به به……
محمد
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱خب ال 90 همین روزا از سکویی که داشت یعنی با کیفیت ترین خودرو داخلی به کمک دوستان سایپا و ایران خودرو به بدترین تبدیل خواهد شد همین روزا بتونن موتورشو می کنند می ندازند رو پراید اسمشم می ذارند خودروی ملی
yazdan
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱وای از دست ایران خودرو وسایپا با این فکراشون
ناصر
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱اخه این چه کاریه سایپا انجام میده ، تغییر در چراغ جلول و خطر هم هنری نیست ال 90 با همین ظاهر خودش خیلی بهتر از این تغییرات سایپا است هنر آن است که طراحی کلی ائم از بدنه و موتور از ایران باشد.
دایی ناصر
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱تنها ایراد تندر ظاهر ناجور نیمه پشتی خودرو است که ازهر نظر طراحی آن بدرد نخوراست چرا که خیلی بزرگ وسنگین بنظر میاد،حداقل کاری که میتونستند بکنند اینکه نوار مشکی رنک روی سپر عقب رو صاف دربیارند وازدو طرف بهم دیگه کامل وصل کنند وشیار مربوط به صندوق رو از سپر بردارن تا سپریکنواخت بشه وازعرض سپرعقب هم کم کنند،همه چی درست میشه.
SANA
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱من نمیدونم سایپا چی از جون این ماشینای بی زبون میخواد… بابا تو که خودت به قول خودت سازنده ماشینی چرا داری یه محصول درست و درمون رو به این روز میندازی؟
اگه دقت کرده باشین تو ایران هر وقت ماشینی رو به قول خودشون “فیس لیفت” کنن اول از چراغا شروع میکنن.. میپرن میرن لوکس ماشینی سر کوچه دوتا چراغ طرح ب.ام.و میخرن و احتمالا لامپاشو هم یخی میذارن….
بعد میرن سراغ عقب ماشین…. آرم شرکت سازنده رو یا ساقط میکنن یا با مال خودشون عوض میکنن یا هم میندازن اون پایین مایینا…
سومین قدم هم میرن سراغ چراغای خطر و یه حالی هم به اونا میدن و حالا نگا نمیکنن این با طرح کلی بنده ارتباط داره یا نه.. شما الان تو این مدلی که زدن نگاه کنی مییبنی مثل همون سمندشون چراغ خطر یه مقدار از صندوق عقب رو هم گرفته و این یعنی بالاتررفتن هزینه تعویض چراغ عقب برای خریدار که تقریبا شاید دوبرابر مدل اصلیش باشه… نمیدونم داچیا یا رنو چطور راضی دن این ماشین پرفروش رو بدن زیر تیغ جراحی این […] سایپا که اسمشونو خودروساز گذاشتن؟!!!
sunmartin
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱این خودرو از روز اول هم قیافه ای شبیه وانت بار ها داشت …با تعصب و لجبازی به این موضوع نگاه نکنید ..مخصوصا دارندگان این خودرو که در سال 2003 توسط داچیا با کمک رنو در مجارستان به تولید رسید و جزو ارزانتریین (توجه کنید:ارزانترین) خودرو های جهان در همان سالهای 2003 تا 2008 بود (به نقل از هفته نامه دنیای خودرو) پس چه با فیس لیفت جزئی و بی محتوا و چه بی فیس لیفت چنگی به دل نمیزد و فقط دارای نیروی محرکه در حد قبول بود و از ادوات داخلی بی کیفیت و خسته کننده ای بهره میبرد که لازم بود شرکت فیس لیفت کننده بیشتر به روی این داشبورد ها کیلومتر شمار محل قرار گیری دنده و قوس بیشتر عقب خودرو توجه میکرد تا از حالت ایستاده و غیر ایرودینامیک خارج شود
مهزیار
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱قناص
امین
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ایران تنها کشوری و بزرگترین کشوری در جهان است که ماشینا کشورا دیگه مونتاژ میکه و زشتو بی کیفیتو… می کنه!!!!!!بزودی منتظر لامبرگیتا مدل صدف باشید!!!!
برین تو لینک سمت راست قسمت *آخرین قیمت برخی خودروها* پایین تو نظرها (دیدگاه) میفهمین لامبرگیتا چیه!!!
usa
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱خوب شد دیگه با چراغ عوض کردن 2میلیون میکشند روش باور کنید همین مردم ایران با این طرح مسخره هجوم میلیونی برای خرید این مسخره میارند بریم زودتر در نمایندگیها جا پهن کنیم تا تموم نشده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
yashar
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱من یه پیشنهادی دارم برای پیشرفت صنعت خودرو کشورمون!!!
بخدا حتما جواب میده!
منظورم آزاد سازی و واردات خودرو خارجی نیست که اینطوری اوضاع اقتصادی مملکت اسفناکتر هم میشه…
طرح من اینکه یروز رئیس جمهور مملکت بیاد همه مدیران رده بالای ایرانخودرو و سایپارو جمع کنه بگه از حالا مثلا تا 9 ماهه دیگه بهت مهلت می دم برین یه فکری برای محصولات عقب افتاده و بی کیفیتتون بکنید بعد اتمام مهلت باید با زن و بچه هاتون بشینید تو ماشینیکه خودتون ساختید با سرعت(نرمال) 90 تا شاخ به شاخ بزنید بهم اگه زنده موندین بهتون یه فرصت دیگه میدم که بیشتر روش کار کنید واگه مردید به درک حقتون بوده ، مجموعه مدیران بعدی…! واگه قبول نمی کنید و عرضشو ندارید بزنید به چاک هرکی که لیاقتشو داره بیاد وسط…
بخدا تو دوسه سال ماشینامون میزنن رو دست اورپا و ژاپن…
تا زور واقعی سرشون نباشه بهتر از این نمیشه…
هرکی که با ایده من موافقه تایید کنه هرکی هم نه مخالف بزنه!
Ferya
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱زدی تو خال از این بهتر نمیشه .
amir
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱الان همی مسعولین منتظر نظرت بودن همین الان ازاد میشه بشمار
1
2
3
4
.
.
برو با 12 تومن یه مورانو صفر بخر
pouya
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱بسیار زیبا…
حسام
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱خداییش SR دیگه چه صیغه ایه ؟!!! D:
علی.م
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱اگه به سابقه تغییرات در طراحی ظاهری خودروها در شرکتهای ایران خودرو و سایپا “خصوصا سایپا” توجه کنید هرگز به قالب دست نمیزنن آخه این قالب باید حداقل 20-30سال کار بده تا چند برابر پولش دربیاد.
سایپا که حرفه اش فقط تعویض طرح چراغ در خودروست به انواع پرایدها توجه کنید؟
ایران خودرو ترکوند 206 اس دی زد. هاچ بک رو کرد سدان کوچک ولی حاضر نشد محور عقب رو به 15 سانتی بکشه عقب و ستونهای عقب رو از حالت هاچ بک خارج کنه و دربهای عقب خودرو رو بزرگتر کنه.مبادا که این در اگه تغییر کنه باید یکمی بیشتر هزینه بشه!
دوستان طراحان بلدند چیکار کنن این تولید کننده است که حاضر نیست خودش رو به زجمت بندازه!
ای کاش چند نفری هم در صنعت خودرو به فرموده آقا عمل کنه نه به ظاهر بلکه بطور واقعی تا بتوان از سرمایه و کار ملی بطور داوطلبانه حمایت نمود نه از روی ناچاری !
رضا
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱یکی نیست به اینا بگه تورو خدا استعداد هاتون رو روی ماشین هایی که تو کشور های خارجی از رده خارج شدن خرج نکنید.واقعا صد رحمت به سنگ پا قزوین