ظاهرا سایپا قرار است با ارائه مدل فیس لیفت خود از اواخر همین ماه (اردیبهشت) گوی سبقت را از ایران خودرو برباید. چون فیس لیفت ایران خودرو قرار است یک سال دیگر راهی بازار شود.
با این وجود بنظر می رسد برخلاف تمام دنیا، سایپا و ایران خودرو مدلهای فیس لیفت را با نام یا نشان جدید در کنار مدلهای قدیمی تندر تولید خواهند کرد و ورود این خودروها به بازار به معنی جانشینی آنها با مدل قدیمی نیست. سایپا در فیس لیفت خود که بنام SR نامیده می شود و مخفف سایپا-رنو می باشد، چراغهای جلو و عقب و سپرها و درب صندوق را تغییر داده است.
چالش سایپا تاکنون اخذ مجوز از رنو بوده زیرا این خودرو را بدون اجازه رنو و با نشان سایپا به نمایش گذاشته بودند و باید دید در نهایت آرم کدام شرکت روی آن قرار می گیرد.
این خودرو در قوای محرکه و فنی و تجهیزات با مدل E2 تندر تفاوتی ندارد. اما اگر استقبال از آن خوب باشد با افزایش قیمت نسبت به تندر معمولی به فروش خواهد رسید. این تجربه در مورد پژو 207i ایران خودرو جواب داده و فیس لیفت ۲۰۶ با بهای بسیار بالاتری نسبت به آن به فروش می رسد. اما تجربه سایپا در مورد فیس لیفت زانتیا ممکن است تکرار شود و خریداران حاضر به پرداخت بهایی بالاتر برای این تغییرات جزئی نشوند.
عشق ماشین
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱برید مدل 2009 رو ببینید خجالت بکشید…….
آبروی خودمونو میبریم به خدا!!!!!!!
حرف پول ک وسط باشه همینه دیگه!؟!؟!؟!؟
طرحشو از کدوم دهات آوردین؟؟؟؟؟؟؟
کاری نکنید ک مزحکه ی خاص و عام بشیم بسه…….
ال 90 نگید بگید پراید با موتور ال 90….
حالا اونم معلوم نیست موتور رنو یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
متاسفم با این طراحای نابغمون……هه
amir
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱موتور اصلی بزرگراه صدی 5 می سوزونه از سری اولا بپرسین
pedram
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱چقدر بیریختش کردن
بابا اینا چرا همچین میکنن؟!
عوض اینکه بهترش کنن بدتر کردن
هر کی تندر اصلو ببینه اینم کنارش باشه میگه تندر اصلی فیس لیفته اینه!
رضا
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱مثه یه کبک سرشون تو برف هرچی کپی کنن (طراحی!!!) بد خودشون همدیگرو تحسین می کنن میگن عجب چیزی ایول !!!!!!!!!
aa
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱وقتی از چند تا آدم با سواد در زمینه طراحی خودرو که ما در ایران زیاد داریم استفاده نمیشه و خودشون که اصلا سواد کافی ندارن میشینن این رو طراحی میکنن نتیجش میشه همین ( تپه ان )
تورج
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱وای چقدر شیکه!
شده مثل پورشه!مطمئنم از پورشه بهتره موتور قوی تر بدنه شاخ از همه مهم تر چراغ های عقب زیباتر!قیمتش هم مناسب تره از پورشه!
ای خدا کی میشه اینم بیاد مثل تیبا زیبای ایرانی2بشه!
mohamad
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱:))
dameshoon garm ,kheyli khoobe
hadaQal mardom yekam mikhandan shad mishan
امین
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱نمیدونم این طراحان به روح اعتقاد دارن؟
محمد
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱این اظهارات عجیب و احساساتی از طرف کسانی که خود را صاحب سلیقه می دانند و دیگران را آدم های کودن و نالایقی که اصلا بی سلیقه تر از آنها را خد نیآفریده، عجیب نیست؟ مگر 207 از 206 بهتره یا زانتیا فیس لیفت از مدل قبلی بهتره؟ اگر دیگری طراحی کنه حتما خوبه اگر خودمان طراحی کنیم یک عده زود تو سر مال می زنند. گمانم اینها علت ضعف رشد صنعت داخلی است. تویوتا چند نفر را استخدام کند تا از تولید کنندگان دیگر اینطور انتقاد کنند حتما بنفعش است. نیست؟ اگر پدری دائم توی سرش بچه اش بزند خدائی بچه بزرگ شد بهتر از ما می شود؟ کمی اعتماد بنفس. سوار ماشین ایرانی شوید تا مملکت رشد کند. مگر ژاپنی ها اول چی تولید می کردند با چه فاصله ای از دنیا و مگر آنوقت ماشین خارجی اجازه وروود به ژاپن داشت؟ اگر می خواید ژاپن بشین ژاپنی عمل کنین نه فقط شعار بدین و بعد برین صاف جنس خارجی بخرین.
مهدی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱چرا با ژاپن مقایسش میکنی ؟
یه خودروساز بود ( فک کنم نیسان بود ) سیل اومده بود تمام ماشینا صفری که تو محوطه بودن گلی شده بود،دستور داد کل ماشینا که چند هزار بودن نابود کنن،چون میگفت دوست ندارم مشتری فک کنه ماشین سیل زده رو تمیز کردیم دادیم دستش ( یکم بگردید کامل این خبرو پیدا میکنید )
این یعنی چی ؟ یعنی احترام به مشتری ، چیزی که خودرو سازهای داخلی اصلا نمیدونن چی هست
من ماشین صفر گرفتم سال 89 چراغ چک موتور روشن شد فرداش،بردم نمایندگی 10-12 گرفت ازم
مردم چون دل خوشی از خودروسازا داخلی ندارن هر چی بسازن به دلشون نمیشینه
بعدشم خداییش ال90 همینطوریش ظاهر قشنگی نداره که اینا زدن کلا زشتش کردن،تیبا هم که کلا چیزی نگم بهتره
ابراهیم
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱207i را ایرن خودرو فیس لیفتش نکرد که بگید خوب جواب داده یا نداده کاره برزیلیها بود اونهم کپی 207 فرانسه هستش البته برزیلیها بهش میگن 206+ و تا زمانی که صنعت خودرو سازی ما غیر رقابتی هستش به همین صورت خواهد بودکه ما مجبور به خرید خودروهای بی کیفیت وزشت خواهیم بود ما منکر توانایی ایرانی ها نیستیم ولی ژاپنیها خواستند و توانستند ولی خودروسازهای ما تا زمانی که بازار غیر رقابتی داخلی رو دارن هرخودرو بیکیفیتی رو که تولید کنند مردم مجبور به خریدش هستند. نه خواهند خواست و نه خواهند توانست که خودروساز بشوند
xoxoxo
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱واغعاآلیه.خیلی واصه تراهیش ذحمت کشیدن.مسل املای من!!!!!!!!!!!!!!!!
محسن آبادان
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱چراغ سمند ال ایکس اضاف آوردن زدن رو صندوق این خجالت آوره
k2 از ارومیه
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱من که واقعا افسوس می خورم به حال خودم و هم وطنانم که باید این همه بهشون توهین بشه با این خودرو های تولید ملی.مگه مردم ما چیکار کردن که اینقدر باید خودروهای بی کیفیت و زشت رو سوار شن. این به اصطلاح خودرو سازها فقط بلدن از این و اون کپی کنن و جراغهای یه مدل رو برش بدن و اضافه ی چراغ یه ماشین دیگرو بهش بچسبونن . امنیت رو که هم نگو !!!آخه جون این مردم مگه ارزش نداره که باهاش با این ماشینای آشغال داره بازی میشه ؟؟؟؟؟؟
dani
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱به جای اینکه انقد ازش بد بگین یه کم تشویقشون کنین
آقا یون دمتون گرم ترشی نخورین یه چیتون میشه !
هيچ
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱به نظر خودشون طرح دادن- فقط یادشون رفته بغلش یه مانکن استخدام کنن.
hadi
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱خودروسازی در ایران یعنی تضییع حقوق ملت یعنی اجهاف به مصرف کننده؟ حالا از این لگن سازی چه بیرون خواهد امد .ما بد بخت هستیم که مجبوریم با سوار شدن بر این اشغال ها در هنگام حادثه از بین برویم.
میلاد
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱کلا تو این مملکت تولیدات معنی نداره !
فقط بحث پوله . اولا تندر 90 همین جوریش ظاهره بدی داره ( البته نظر شخصیه ) چه برسه به حالا که بدترشم کردن دوما شما ها که پول تولید خودرو رو چند برابرشو از ملت می گیرین حداقل یکمم به ظاهر اهمیت بدین الان یه نگاه به بازار داخلی بندازین به جای تولید خودرو با پلت فرم جدید چی شدیم؟
سمند
سمند se
سمند lx
سمند lx مولتی پلکس
سمند EF7
206( خودش تو 5 مدل)
206 SD ( باز همینم تو 5 مدل )
و ….
تازه اگه از کیفیت قطعات خودروهاتون بگذریم که فکر نکنم حتی 1% مردمم راضی باشن واقعا باید به فکر یکم ابده و نوآوری جدید بود .
حداقل به مردممون فکر کنیم
فرهاد
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱عالیه پورشه بایدلونگ بندازه
ali
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ey khak bar sare maa konan ke bozorg tarin sherkate khodro sazemun irankhodroe
raftam namayandegi migam chera sandalie barghie ELX brdashte shode ,chera posht kilumetre 405 rushe mige hamine ke hast khoshet nemiad nakhar…
baad dustemun miad maro ba japonia moghayese mikone
bijan
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱mashinaye khareji enghad airbag dare ke adam khejalat mikeshe tasadof kone chon mashin tabdil be bad konak mishe.baad aghayun umadam yedune airbag naghabel gozashtan ru mashineshun ke unam malum nist kar bokone ya na baad edea mikonan ke mahsulate maa tebghe estandarde keifiate jahani sakhte mishe
vaghean ke jaye taasof dere
ah ah ah ahhhhh….
دریاچه ای که بود(اورومو گوله)
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱هه هه هه هه هه هه هه هه هه هه هه هه هه
بابا شما دیگه چه دلخوشی هستین ….بابا ماشین به این قشنگی رو مگه نمیبینین؟؟؟؟؟؟چراغ های عقبشم شبیه آزرا هستش….اصلا ماشین مثل این دیدیدن؟؟؟؟؟؟…………………….بابا آخه به این تولید کننده ها باید چی گفت؟؟؟خجالت نمیکشن؟؟؟؟؟چرا این همه خودشونو پیش مردم خراب میکن؟؟من نمیدونم ما چرا طراح درست حسابی نداریم …….ببین تورو خدا برداشته از آزرا تقلید کرده چراغاشو از وسط به هم چسبونده…..اینا خودشون خلاقیت ندارن؟؟؟؟؟؟؟؟بابا من اگه به جایه این طراح ها بودم اگه این همه نظرو میخوندم که همشون انتقاده کلا دوره طراحی رو خطمیکشیدم….بعدا میگن تو دنیا حرف اولو مامیزنیم…..متاسفم
Jimi
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱اه اه اه اه…….
خاک بر سرتون کنن که آبروی هرچی خودرو سازه بردید.
متین موسایی
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱هه طراحی خواهر کوچیکه ی من قشنگ تر از اینه واقعا که ماشین تولید ایران باید شبیح با پورشه باشه لابد استخفر الله چی بگم آخه این به درده تشت تو هموم هم به زور می خوره حالا اگه یه پورشه تو خیابون ببینن کففف می کنن
arash
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱آقا چرا مسخره میکنید ؟؟؟ دستتون درد نکنه واقعا طراحی باحالی شرمنده اونجا نیستم کت و کولتون و بمالم تک تک این طراحی خداییش پورشه هم به عقلش نمی رسید.خلاصه تبریک و خسته نباشید من واز این فاصله قبول کنید.فدای همتون
بهزاد
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱وای عجب طراحی قشنگی من که زبونم بند امده از دیدن این ماشین زیبای ایرانی فقط ترو خدا زودتر این عکساشو از سایت بر دارین بنزو بی ام و از روش کپی نکنن یخورده هم بیشتر تولید کنید ترو خدا که همه بتونن این زیبای خفته ایرانی رو بخرن
مهدی
۷ خرداد ۱۳۹۱سلام، خجالت آوره، چراغ قبلی که قشنگ تر بود. تورو خدا علمی طراحی کنید.
سعید
۷ خرداد ۱۳۹۱دوست نداشتم این ها رو بنویسم ولی دیگه از کیفت اشغال خودرو های داخل دارم بالا میارم
اخه تا کی ؟……………………………..
ایران نه دانش روز رو داره و نه قبول داره که از دانش روز دنیا 50 سال جا مونده و نه تکنولوژی روز دنیا رو مورد استفاده قرار میده . و تا وقتی که مثل کبک سرشونو تو برف کردن هیچ امیدی به اینده این صنعت تو ایران نیست
باید شرکت های خودرو ساز جدید تو ایران مجوز بگیرن و تحت لیسان خودرو ساز های بزرگ خودرو رو با قیمت معقول تولید کنند ( البته قیمت ها زمانی معقول میشه که شرکت ها هم دانش روز رو خریداری کنن و هم تکنولوژی روز رو تا به کمک هم محصولی ارزون و با کیفیت رو تولید کنند که این زمان میبره ولی تا 5 سال بعدش بازار کشور رو تو دست میگیره )
ولی حیف که به اسم حمایت از محصولات اشغال ایرانی مانع از انجام این کار میشن
Ali
۷ خرداد ۱۳۹۱نفرمایید تورو خدا !!! الهی فدای اون چراغ شب نارنجیش بشم… چراغای عقبشم به نظرم با برچسب مزین شدن و این نشان از دست ساز بودن خودرو و به احتمال خیلی زیاد قیمت بالای خودرو میده . البته با این طراحی کانسپت گونه بعید میدونم به تولید برسه . یعنی میرسه ؟؟؟؟!!! این بزرگترین آرزومه
علی
۷ خرداد ۱۳۹۱فقط بگم که فوق العاده است
مجتبی ح
۷ خرداد ۱۳۹۱ترو خدا نگاه به خودروسازان کره ای بیاندازید بعد به این دو شرکت […] این مملکت
سانتافه رو ببینید بعد از 5 سال مدل 2013 چه چیزی شده چه طراحی داره بعد اینا رو استاد مدل چراغ عقب و جلو اونم از نوع زشت
خدا به مردم ایران لطف کنه یه زلزله اختصاصی نصیب این دو شرکت کنه نابود بشن
فرهود
۷ خرداد ۱۳۹۱من 2تا تغییر خوب دیدم 1.دستگیرهها همرنگ بدنه شده. 2.اون چراغ خطر روی سپرم بد نیست. بقیه چیزاش خیلی ضایست مخصوصا ارم سایپا که اگه نمیزدن رنو شاکی میشد.
میثم
۷ خرداد ۱۳۹۱پسر اون آرم جلو پنجره باعث غرور و افتخار!!!!!!!
الله اکبر از این هوش نبوغ…..
[…] که عرضه ساخت آفتابه هم ندارین بعد رفتین لوگوی رنو رو برداشتین به نام خودتون تموم کردین؟ آخه شما چند درصد رنو لوگان(L90)رو طراحی کردین و ساختین؟شماها فقط و فقط مونتاژ کارید و بس
به این کار میگن دزدی از کمپانی مادر خودرو. کاری که دارین با ملت بد بخت میکنید