ایستگاه خبرسایپا

توافق سایپا با کیا

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از توافق نهایی با شرکت کیا برای تولید محصولات این شرکت در ایران خبر داد.

سعید مدنی اظهار کرد: با نهایی شدن توافقات، کیا مجددا به عنوان شریک تجاری با سایپا همکاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در‌ آینده شاهد تولید برخی محصولات کیا در ایران خواهیم بود، خاطرنشان کرد: اولین محصول تولیدی در این زمینه خودروی سراتو است که در دو مدل با حجم موتور ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ سی‌سی تولید خواهد شد.

کیا سراتو، محصول جدید سایپا و جانشین زانتیا
کیا سراتو، محصول جدید سایپا و جانشین زانتیا

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: این خودرو در دو نوع گیربکس دستی و اتومات تولید و احتمالا تا پایان سال جاری وارد بازار خواهد شد.

وی در رابطه با قیمت این خودرو اظهار کرد: برآوردهای اولیه در این زمینه صورت گرفته است اما قیمت نهایی سراتو در زمان عرضه و با توجه به هزینه‌های روز تعیین خواهد شد.

مدنی تصریح کرد: هم‌اکنون با خودروسازان دیگری نیز در سطح جهان در حال مذاکره هستیم که در صورت رسیدن به نتایج مورد نظر همکاری با آنها نیز آغاز خواهد شد.

منبع: روزنامه ی دنیای اقتصاد

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

سید علیرضا سیادتی

سید علیرضا سیادتی، مترجم اخبار و رویدادهای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۱۶ دیدگاه‌ها

  1. مجتبی(ساروی )

    ۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (38 ديدگاه)

    با عرض سلام دوستان انحصار درکشور ما از قبل از انقلاب بوده و هست همه ی بدبختی ما از انحصارو دولتی بودنه .حاضرم به شرفم قسم بخورم اگه انحصار و دولتی بودن از بین میرفت یعنی اولا شرکتای خودروساز خصوصی بودن و 40درصد از فروش ماشین به جیب بعضی از دوستان نمی رفت و دردرجه ی دوم درهای همه ی خودروسازهای دنیا به ایران باز بود العان شرکت های خودروسازی ما داشتن سوپر اسپرت میساختن و شرکت های خودروسازی ما داشتن به خودرو سازهای ژاپنی و المانی میگفن زکی . فقط رقابت برای جذبه که میتونه سبد کیفیتی و کمیتی خدمات را بالا ببره افسوس و صد افسوس

    1. حمید

      ۸ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (23 ديدگاه)

      کاش به این سادگی ها بود که شما میگی !!!!!!!!!

    2. محمد حسین

      ۸ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (489 ديدگاه)

      جدا ؟! صرفا با نداشتن انحصار ما الان به آلمانی ها می گفتیم زکی !!!
      چه اعتماد به نفسی :)

    3. امین

      ۹ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (46 ديدگاه)

      وقتی زوتیz300با قیمت 78میلیون عرضه می شه سراتو باید قمتش 300میلیون بدن چرا دارن این کارو می کنن مگه همون پیتون که توسط دانشجوهای دانشگاه امیرکبیر طراحی شده بود رو می ساختن

      1. mohsen

        ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (54 ديدگاه)

        آره بابا همه ماشینای وارداتی رو هم چند برابر می کنند که این محصول مثلا وطنی فروش بره.

  2. احمد رضا

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه تو ایران تولید بشه گمرک بهش تعلق نمی گیره اونوقت نباید ارزون بشه
    البته میدونم سوده عوامل بیشتر از گمرک میشه

    1. دبیر انجمن فرغون سازان

      ۸ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (11 ديدگاه)

      تا من هستم خودرو ارزون نمیشه

  3. کاظم قاقی

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    امیدوارم روزی برسه که همه قدر این زحمات رو بدونن

    1. AndromedA

      ۸ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (50 ديدگاه)

      “باز هم یه قرارداد ننگین دیگه، با دادن کلی امتیاز دارن مدل قدیمی و از رده خارج شده رو مونتاژ میکنن. شرم به سایپا، و افسوس برای مردم …”

      این نظر نفر پایینیته که به نظر میاد بقیه هم بیشتر با ایشون موافق باشن تا شما !

  4. omid

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (166 ديدگاه)

    باز هم یه قرارداد ننگین دیگه، با دادن کلی امتیاز دارن مدل قدیمی و از رده خارج شده رو مونتاژ میکنن. شرم به سایپا، و افسوس برای مردم …

  5. کاظم قاقی

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    واقعا سایپا در مسیر پیشرفته

  6. امین اریامن

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (147 ديدگاه)

    به این خودرو سازای داخلی هیچ امیدی نیس.
    حالا ببینیم همین سراتو هم با چنان قیمتی عرضه میکنه که هیچکی نتونه بخره.
    خجالت هم نمیکشن اسم خودرو سازای مطرح دنیا رو هم میارن لابد منظورشون از خودرو سازای مطرحی که دارن باشون مذاکره میکنن شرکتای درجه ان چینی مثل زوتای هست ک اس 300 رو ازش گرفتن!
    با نیم قرن تجربه تو خودرو سازی دارن کل کارخونه رو
    رسما تبدیل به خط تولید خودرو سازای چینی که 2 ساله خودرو ساز شدن میکنن حتی محصولات درجه یک چینی هم نه.
    بعدم با قیمت سرسام اور و کلی تبلیغات میکنن تو پاچه مردم.
    هیچکس هم نمیتونه بهشون انتقاد بکنه سریع موضوع تولید ملی و اشتغال رو پپیش میکشن.
    وای بر ما ک گیر این از خدا بی خبرها افتادیم.

    1. کیانوش

      ۲۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (289 ديدگاه)

      آقا من دیروز تو یکی از نمایندگی های سایپا بودم واسه تعمیر ماشینم تو محوطه اش داشتم میگشتم دیدم یه اس ۳۰۰ آوردن با یه تیبا دو واسه نمایش (طبق گفته ی خودشون) خلاصه سرتون رو درد نیارم پشت اس ۳۰۰ نشستم (رییس نمایندگی آشنا بود) توش کیفیت پلاستیکاش در حد پارسای جدید بود چیز زیادی هم نداشت جای کروزشم خالی بود ولی دوربین عقب داشت :دی نکته ی جالبش این بود در باک و صندوقش مثل پراید باز میشد :دی خواستم استارت بزنم تا صدا موتورش رو بشنوم قسمت نشد بعدن کاشف به عمل اومد باطری خالی کرده خلاصه بگم از لحاظ قیمتی با مگان فک کنم یکیه ولی آپشن و کیفیت در حد پارس lx ولی کیفیت داخلش از mvm 530 خیلی بهتر بود اون حس الکی بودن تزیینات بهت دست نمیداد این چیزی بود که در یک نگاه دستگیرم شد

  7. محمد

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (732 ديدگاه)

    به نظر من در حد و حدود هفتاد میلیون خوبه…ولی بازم گرونه!

    1. رضا

      ۸ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      دوست عزیز 70 میلیون آرزوست.. الان دارن این چینیه اس 300 رو 70 میدن بعد به نظرت این کره ایی رو هم همین قیمت میدن؟؟!

      1. رضا

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        به لحاظ قیمتی درست میگید.
        Z300 الان از 72 به 76 افزایش قیمت داده.
        ولی از لحاظ کیفیت بگم که توی خارج از کشور سوارش شدم.
        خیلی خوبه. باور نمیکنید که ماشین چینی سوار شدید.
        دو مدل چینی دیگه هم داره میاد.اتفاقا شاسی بلندش را سوار شدم.
        مدل چانگان Cs 35 که باورم نمیشد اینقدر خوب باشه!!!
        راستش توی این فکرم که اگر بیاد یکی از این CS 35 ها بگیرم.
        الان خودم سانتافه دارم.درست هست که به سانتافه نمیرسه ولی در نوع خودش عالی هست.خصوصا با موتور Bluecore که عملکرد ماشین را عالی میکنه.خیلی هم حالت اسپرت داره.
        دوستان بحث من مقایسه نیست.ولی خودم ترجیح میدم یه CS 35 بخرم و مابقی پول سانتافه را هم باهاش کار کنم. اینجا ایرانه . ما که هر دفعه رفتیم نمایندگی کلی پول ازمون گرفتن.آخرش هم نفهمیدیم گارانتی شرکتی یعنی چه؟
        ماشینی را که سایپا و ایران خودرو دست بزارند حداقل قطعاتش بهتر پیدا میشه.

  8. آرش

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فرغون سازای داخلی خودروهای بی کیفیت و از رده خارج کمپانیهای دیگه را میارن تو ایران با کیفیت نازلتر و قیمت گزافتر میندازن به این ملت شریف واقعا که . ما هم سر از پا نمی شناسیم نوبریم والا

  9. آرش

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    فرغون سازای داخلی خودروهای بی کیفیت و از رده خارج کمپانیهای دیگه را میارن تو ایران با کیفیت نازلتر و قیمت گزافتر میندازن به این ملت شریف واقعا که . ما هم سر از پا نمی شناسیم نوبریم والا

  10. مجتبی(ساروی )

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (38 ديدگاه)

    مااگه 50سال پیش که داشتیم تو ایران خودرو ماشین های امریکایی رو مونتاژمیکردیم همونطوری ادامه میدادیم بله بازم میگم به خیلی از خودروسازا میگفتیم […]

  11. رضا

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    واقعا تاسف داره.. اگه ی نگاه به پیشینه این شرکت های چینی بندازید اکثرا تازه تاسیسن اونوقت خودرو مونتاژ کنی های(حیفه بگی خودرو ساز) ما با 30 40 سال سابقه دارن منت اونا رو میکشن..
    من ی سوال دارم
    واقعا تو ایران چهارتا مهندس خودرو ساز و چندتا سرمایه گذار گردن گلفت نداریم ی شرکت خودرو سازی خصوصی بزنن؟؟

    1. هادی

      ۲۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نه داداش باور کن مهندس خودروساز که هیچی مهندس طراح شاسی و رینگ و موتور هم نداریم، من خودم رشتم مکانیکه آخر دانشجو هم که باشی حتی تو شریف تئوری بلدی دریغ از عمل

  12. محمد موسوی

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    الان کمپانی کیا کره مدل 2014 این خودرو با نام k3 یا فورت رونمایی کرده. اونوقت سایپا مدل از رده خارج شده کمپانی کیا را تازه داره استارت مونتاژ میزنه.

  13. رضا

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    دوستان از طریق لینک زیر میتونید از تو سایت کیا مراحل سفارش ی سراتو مدل 2015 رو برید ببینید
    من ی EX با موتور 2.0 لیتر و با Premium Package سفارش دادم شد $23,790 که اگه دلار رو 3500 تومن حساب کنید و 8 درصد مالیات هم ببندید روش قیمت نهاییش میشه حدود 90 میلیون تومن ..
    حالا اگه قرار باشه مدل 2013 مونتاژ ایران رو که قطعا تمام امکانات رو نمیذارن براش بخرید چقد حاضرید پول بدید؟؟

    http://www.kia.com/us/en/build?series=forte&year=2015&trim=6&model=420

    1. farzad

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (180 ديدگاه)

      خیلی باحالی دمت گرم

  14. نوید

    ۹ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سراتو را مثل بقیه ماشین هایی که تولید کردن گند میزنن بهش میره اگه کیا بدونه اینا چی کار دارن میکنن هیچوقت همچین کاری نمیکرد اینا یکار میکنن محبوبیت کیا هم از بین بره

  15. احمدرضا

    ۱۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    سازمان حمایت از مصرف کننده در ایران
    1:آشغالهای داخلی رو خریداری کنید
    2:ماشین های از رده خارج شده خارجی رو تو مملکتمون بی کیفیت تولید میکنیم با سود فراوان بدیم دست ملت
    3:اگر قشر مفرحین. دندتون نرم 140% گمرکی بدین یه پولیم بدین دلال ها ماشین خوب سوار شین
    4:اگر هم عضو هیچ کدوم از گزینه های بالا نیستید که هیچی…
    همینه که هست
    اینم داستان ماست

  16. sunmartin

    ۱۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    یکی از کاربزان در صفحه قبلی کامنت جالب و در خور توحه گزاشته :من با لیفان ( توجه کنید اونم لیفان) 620 از سراتو سبقت گرفتم احتمالا درست گفته سراتو در حال پارک بوده و صابحش توش نبوده یه طوری از 620 حرف زده انگازی باورش شده که 620 همون 520 یا 320 بی ام دبلو هست آخ که با چه مردمانی طرف هستیم سراتو توی شتاب واقعا عالس هست و کم نماره ماتریال داخلی و خارجی اون هم بالا و جزو خودرو های بنام هست اونوقت طرف با لیفان مقایسه میکنه خودروی که خریدلز اول د آخرش ایران

  17. Samman

    ۱۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا بره سایپا متاسفم با 40سال سابقه رفته اونz300رو آورده مونتاژ کنه که کارحونش سال2005تاسیس شده تازه اونم با سه برابر قیمت واقعیش !!تازه اگرم همینو بخای بخری کلی باید سرو دست بشکونی آخرم معلوم نیس گیرت میاد یا نه.
    من که یه هوندا آکورد مدل93 دارم تاحالا400000تا کارکرده هیچ مشکلی هم نداشته و لاشه شو با این چینیا عوض نمیکنم

  18. ساسان

    ۱۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    آه ایران عزیز!!!!

  19. YaShaR

    ۱۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (294 ديدگاه)

    از الان برای “وانت کیا سراتو (351)” روز شماری می کنیم؟

  20. حسین

    ۲۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    […].
    سراتو از رده خارج میرسه به 170 میلیــون. مثل پراید 30 سال تو ایران میمونه همشم گرون میشه سالی ده میلیون
    بابا ما شمارو نمیخوایم-نمیخایم-نمیخایم.

  21. Hamid

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    میخواستم ببینم سراتو تولیدی در سایپا مدل به روزه یا مدل قدیمیه؟ اگه اشتباه نکنم مدل قدیمی TDیه و مدل جدید اون YDیه.

  22. رضا

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    یه چیزی را که دوستان اصلا بهش توجه نمی کنند هزینه پلاک ملی شدن ماشین هست.
    یا گاهی اوقات به نوع فروش ماشین خاص توی یک کشور خارجی توجه ندارند.
    باید قیمت اصل را از خود کارخانه درآورد.
    اون عزیزانی که میگند مثلا توی ایران سه برابر قیمت هست اگر کمی تحقیق کنند متوجه میشند که یه کم خام و احساسی نظر میدند.
    اگر بخواهید ماشین وارد کنید شرایط خاصی باید داشته باشید.مثلا کارت بازرگانی و سکونت حداقل شش ماهه و خیلی چیزهای دیگه که لازم نمیدونم توضیح بدم.اینجوری حساب کنید متوجه میشید که اصلا وارداتش نمیصرفه.
    اگر واسطه بگیرید هم هزینه واسطه و خصوصا ریسک بالای اونو باید به تنتون بمالید.خیلی ها از این قسمت ضربه خوردند!
    تازه همه چیز که ردیف شد میرسیم به گمرک که اصلا قبول میکنه یا نه . واگر در لیست مجاز باشه تعرفه حداقل 40 درصد دارید تا 75 درصد. و کلی هزینه دیگه که قیمت ماشینو 2.5 برابرمیکنه.
    محاسباتش زمان بره و باز هم لازم به توضیح نیست.
    در نهایت زرنگ ماجرا باشید 5 تا درصد سود داره.تازه ماشین بدون گارانتی حساب میشه و نمایندگی ها یا سرویس نمیدند و یا با کلی منت دوبله حساب می کنند.
    لطفا همینجوری الکی نگید 3 برابر خارج هست و از این حرفها.
    اگر اطلاعات کامل داشید و یا حداقل یه ماشین وارد کرده بودید متوجه خام بودن نظرات یکطرفه می شدید.
    باید بر طبق قوانین کشور محاسبه کرد و بعد نظر داد.

    1. حسین

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      عبدل…. تو زرنگ تو عاقل تو دانــــا-تو توانا
      بحث بالا رفتن هزینه تولیده….
      میشه قبل از اینکه بپرونین یخورده مزه مزه کنین بعد اظهار فضل و جمع بندی همه؟؟؟؟؟

  23. farzad

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    سایپا همون پرایدشو به زور تولید کنه بسه

  24. farzad

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    اقا هیشکی هیچی از سایپا نخره که سایپا ورشکست شه تا دیگه نتونه اسم خودرو ساز های بزرگرو خراب کنه

  25. farzad

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    فکر کنم تا چند سال دیگه بخوان پورشه و بی ام و مونتاژ کنن

  26. te bandeh khoda

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حالا این ها یه کار درست تو عمرشون کردن شما این قدر بهشون گیر بدین که برن الاغ خارجی مونتاژ کنن

  27. farshid

    ۱۲ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چند سال پیش کمپانی لندرور رو گذاشتن برای فروش ایران پیش قدم شد برای خرید ولی بعضیها در مجلس مخالفت کردن که این کمپانی ورشکسته اس وتکنولوژی اون به روز نیست واز اینجور بهانه ها. حالا فرغونهای چینی بهتره یا لندرور؟؟

  28. هادی

    ۱۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سراتو وانت در آینده ای نه چندان دور !!!!

  29. پژو سیتروئن

    ۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    این ماشین دیگه تو خود کره هم تولید نمیشه بعد الان 2015 هستش اینا رفتن مدل 2013 رو اوردن بعد تو عکسا یه اسفندم برا خودشون درست کردن انگار چی شده

  30. پژو سیتروئن

    ۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    الان مدل 2015 اومده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا