مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از توافق نهایی با شرکت کیا برای تولید محصولات این شرکت در ایران خبر داد.
سعید مدنی اظهار کرد: با نهایی شدن توافقات، کیا مجددا به عنوان شریک تجاری با سایپا همکاری خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در آینده شاهد تولید برخی محصولات کیا در ایران خواهیم بود، خاطرنشان کرد: اولین محصول تولیدی در این زمینه خودروی سراتو است که در دو مدل با حجم موتور ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ سیسی تولید خواهد شد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: این خودرو در دو نوع گیربکس دستی و اتومات تولید و احتمالا تا پایان سال جاری وارد بازار خواهد شد.
وی در رابطه با قیمت این خودرو اظهار کرد: برآوردهای اولیه در این زمینه صورت گرفته است اما قیمت نهایی سراتو در زمان عرضه و با توجه به هزینههای روز تعیین خواهد شد.
مدنی تصریح کرد: هماکنون با خودروسازان دیگری نیز در سطح جهان در حال مذاکره هستیم که در صورت رسیدن به نتایج مورد نظر همکاری با آنها نیز آغاز خواهد شد.
منبع: روزنامه ی دنیای اقتصاد
مجتبی(ساروی )
۷ تیر ۱۳۹۳با عرض سلام دوستان انحصار درکشور ما از قبل از انقلاب بوده و هست همه ی بدبختی ما از انحصارو دولتی بودنه .حاضرم به شرفم قسم بخورم اگه انحصار و دولتی بودن از بین میرفت یعنی اولا شرکتای خودروساز خصوصی بودن و 40درصد از فروش ماشین به جیب بعضی از دوستان نمی رفت و دردرجه ی دوم درهای همه ی خودروسازهای دنیا به ایران باز بود العان شرکت های خودروسازی ما داشتن سوپر اسپرت میساختن و شرکت های خودروسازی ما داشتن به خودرو سازهای ژاپنی و المانی میگفن زکی . فقط رقابت برای جذبه که میتونه سبد کیفیتی و کمیتی خدمات را بالا ببره افسوس و صد افسوس
حمید
۸ تیر ۱۳۹۳کاش به این سادگی ها بود که شما میگی !!!!!!!!!
محمد حسین
۸ تیر ۱۳۹۳جدا ؟! صرفا با نداشتن انحصار ما الان به آلمانی ها می گفتیم زکی !!!
چه اعتماد به نفسی :)
امین
۹ تیر ۱۳۹۳وقتی زوتیz300با قیمت 78میلیون عرضه می شه سراتو باید قمتش 300میلیون بدن چرا دارن این کارو می کنن مگه همون پیتون که توسط دانشجوهای دانشگاه امیرکبیر طراحی شده بود رو می ساختن
mohsen
۱۶ مرداد ۱۳۹۳آره بابا همه ماشینای وارداتی رو هم چند برابر می کنند که این محصول مثلا وطنی فروش بره.
احمد رضا
۸ تیر ۱۳۹۳اگه تو ایران تولید بشه گمرک بهش تعلق نمی گیره اونوقت نباید ارزون بشه
البته میدونم سوده عوامل بیشتر از گمرک میشه
دبیر انجمن فرغون سازان
۸ تیر ۱۳۹۳تا من هستم خودرو ارزون نمیشه
کاظم قاقی
۸ تیر ۱۳۹۳امیدوارم روزی برسه که همه قدر این زحمات رو بدونن
AndromedA
۸ تیر ۱۳۹۳“باز هم یه قرارداد ننگین دیگه، با دادن کلی امتیاز دارن مدل قدیمی و از رده خارج شده رو مونتاژ میکنن. شرم به سایپا، و افسوس برای مردم …”
این نظر نفر پایینیته که به نظر میاد بقیه هم بیشتر با ایشون موافق باشن تا شما !
omid
۸ تیر ۱۳۹۳باز هم یه قرارداد ننگین دیگه، با دادن کلی امتیاز دارن مدل قدیمی و از رده خارج شده رو مونتاژ میکنن. شرم به سایپا، و افسوس برای مردم …
کاظم قاقی
۸ تیر ۱۳۹۳واقعا سایپا در مسیر پیشرفته
امین اریامن
۸ تیر ۱۳۹۳به این خودرو سازای داخلی هیچ امیدی نیس.
حالا ببینیم همین سراتو هم با چنان قیمتی عرضه میکنه که هیچکی نتونه بخره.
خجالت هم نمیکشن اسم خودرو سازای مطرح دنیا رو هم میارن لابد منظورشون از خودرو سازای مطرحی که دارن باشون مذاکره میکنن شرکتای درجه ان چینی مثل زوتای هست ک اس 300 رو ازش گرفتن!
با نیم قرن تجربه تو خودرو سازی دارن کل کارخونه رو
رسما تبدیل به خط تولید خودرو سازای چینی که 2 ساله خودرو ساز شدن میکنن حتی محصولات درجه یک چینی هم نه.
بعدم با قیمت سرسام اور و کلی تبلیغات میکنن تو پاچه مردم.
هیچکس هم نمیتونه بهشون انتقاد بکنه سریع موضوع تولید ملی و اشتغال رو پپیش میکشن.
وای بر ما ک گیر این از خدا بی خبرها افتادیم.
کیانوش
۲۲ تیر ۱۳۹۳آقا من دیروز تو یکی از نمایندگی های سایپا بودم واسه تعمیر ماشینم تو محوطه اش داشتم میگشتم دیدم یه اس ۳۰۰ آوردن با یه تیبا دو واسه نمایش (طبق گفته ی خودشون) خلاصه سرتون رو درد نیارم پشت اس ۳۰۰ نشستم (رییس نمایندگی آشنا بود) توش کیفیت پلاستیکاش در حد پارسای جدید بود چیز زیادی هم نداشت جای کروزشم خالی بود ولی دوربین عقب داشت :دی نکته ی جالبش این بود در باک و صندوقش مثل پراید باز میشد :دی خواستم استارت بزنم تا صدا موتورش رو بشنوم قسمت نشد بعدن کاشف به عمل اومد باطری خالی کرده خلاصه بگم از لحاظ قیمتی با مگان فک کنم یکیه ولی آپشن و کیفیت در حد پارس lx ولی کیفیت داخلش از mvm 530 خیلی بهتر بود اون حس الکی بودن تزیینات بهت دست نمیداد این چیزی بود که در یک نگاه دستگیرم شد
محمد
۸ تیر ۱۳۹۳به نظر من در حد و حدود هفتاد میلیون خوبه…ولی بازم گرونه!
رضا
۸ تیر ۱۳۹۳دوست عزیز 70 میلیون آرزوست.. الان دارن این چینیه اس 300 رو 70 میدن بعد به نظرت این کره ایی رو هم همین قیمت میدن؟؟!
رضا
۱۸ مرداد ۱۳۹۳به لحاظ قیمتی درست میگید.
Z300 الان از 72 به 76 افزایش قیمت داده.
ولی از لحاظ کیفیت بگم که توی خارج از کشور سوارش شدم.
خیلی خوبه. باور نمیکنید که ماشین چینی سوار شدید.
دو مدل چینی دیگه هم داره میاد.اتفاقا شاسی بلندش را سوار شدم.
مدل چانگان Cs 35 که باورم نمیشد اینقدر خوب باشه!!!
راستش توی این فکرم که اگر بیاد یکی از این CS 35 ها بگیرم.
الان خودم سانتافه دارم.درست هست که به سانتافه نمیرسه ولی در نوع خودش عالی هست.خصوصا با موتور Bluecore که عملکرد ماشین را عالی میکنه.خیلی هم حالت اسپرت داره.
دوستان بحث من مقایسه نیست.ولی خودم ترجیح میدم یه CS 35 بخرم و مابقی پول سانتافه را هم باهاش کار کنم. اینجا ایرانه . ما که هر دفعه رفتیم نمایندگی کلی پول ازمون گرفتن.آخرش هم نفهمیدیم گارانتی شرکتی یعنی چه؟
ماشینی را که سایپا و ایران خودرو دست بزارند حداقل قطعاتش بهتر پیدا میشه.
آرش
۸ تیر ۱۳۹۳فرغون سازای داخلی خودروهای بی کیفیت و از رده خارج کمپانیهای دیگه را میارن تو ایران با کیفیت نازلتر و قیمت گزافتر میندازن به این ملت شریف واقعا که . ما هم سر از پا نمی شناسیم نوبریم والا
آرش
۸ تیر ۱۳۹۳فرغون سازای داخلی خودروهای بی کیفیت و از رده خارج کمپانیهای دیگه را میارن تو ایران با کیفیت نازلتر و قیمت گزافتر میندازن به این ملت شریف واقعا که . ما هم سر از پا نمی شناسیم نوبریم والا
مجتبی(ساروی )
۸ تیر ۱۳۹۳مااگه 50سال پیش که داشتیم تو ایران خودرو ماشین های امریکایی رو مونتاژمیکردیم همونطوری ادامه میدادیم بله بازم میگم به خیلی از خودروسازا میگفتیم […]
رضا
۸ تیر ۱۳۹۳واقعا تاسف داره.. اگه ی نگاه به پیشینه این شرکت های چینی بندازید اکثرا تازه تاسیسن اونوقت خودرو مونتاژ کنی های(حیفه بگی خودرو ساز) ما با 30 40 سال سابقه دارن منت اونا رو میکشن..
من ی سوال دارم
واقعا تو ایران چهارتا مهندس خودرو ساز و چندتا سرمایه گذار گردن گلفت نداریم ی شرکت خودرو سازی خصوصی بزنن؟؟
هادی
۲۹ آبان ۱۳۹۳نه داداش باور کن مهندس خودروساز که هیچی مهندس طراح شاسی و رینگ و موتور هم نداریم، من خودم رشتم مکانیکه آخر دانشجو هم که باشی حتی تو شریف تئوری بلدی دریغ از عمل
محمد موسوی
۸ تیر ۱۳۹۳الان کمپانی کیا کره مدل 2014 این خودرو با نام k3 یا فورت رونمایی کرده. اونوقت سایپا مدل از رده خارج شده کمپانی کیا را تازه داره استارت مونتاژ میزنه.
رضا
۸ تیر ۱۳۹۳دوستان از طریق لینک زیر میتونید از تو سایت کیا مراحل سفارش ی سراتو مدل 2015 رو برید ببینید
من ی EX با موتور 2.0 لیتر و با Premium Package سفارش دادم شد $23,790 که اگه دلار رو 3500 تومن حساب کنید و 8 درصد مالیات هم ببندید روش قیمت نهاییش میشه حدود 90 میلیون تومن ..
حالا اگه قرار باشه مدل 2013 مونتاژ ایران رو که قطعا تمام امکانات رو نمیذارن براش بخرید چقد حاضرید پول بدید؟؟
http://www.kia.com/us/en/build?series=forte&year=2015&trim=6&model=420
farzad
۲۴ مرداد ۱۳۹۳خیلی باحالی دمت گرم
نوید
۹ تیر ۱۳۹۳سراتو را مثل بقیه ماشین هایی که تولید کردن گند میزنن بهش میره اگه کیا بدونه اینا چی کار دارن میکنن هیچوقت همچین کاری نمیکرد اینا یکار میکنن محبوبیت کیا هم از بین بره
احمدرضا
۱۰ تیر ۱۳۹۳سازمان حمایت از مصرف کننده در ایران
1:آشغالهای داخلی رو خریداری کنید
2:ماشین های از رده خارج شده خارجی رو تو مملکتمون بی کیفیت تولید میکنیم با سود فراوان بدیم دست ملت
3:اگر قشر مفرحین. دندتون نرم 140% گمرکی بدین یه پولیم بدین دلال ها ماشین خوب سوار شین
4:اگر هم عضو هیچ کدوم از گزینه های بالا نیستید که هیچی…
همینه که هست
اینم داستان ماست
sunmartin
۱۰ تیر ۱۳۹۳یکی از کاربزان در صفحه قبلی کامنت جالب و در خور توحه گزاشته :من با لیفان ( توجه کنید اونم لیفان) 620 از سراتو سبقت گرفتم احتمالا درست گفته سراتو در حال پارک بوده و صابحش توش نبوده یه طوری از 620 حرف زده انگازی باورش شده که 620 همون 520 یا 320 بی ام دبلو هست آخ که با چه مردمانی طرف هستیم سراتو توی شتاب واقعا عالس هست و کم نماره ماتریال داخلی و خارجی اون هم بالا و جزو خودرو های بنام هست اونوقت طرف با لیفان مقایسه میکنه خودروی که خریدلز اول د آخرش ایران
Samman
۱۵ تیر ۱۳۹۳واقعا بره سایپا متاسفم با 40سال سابقه رفته اونz300رو آورده مونتاژ کنه که کارحونش سال2005تاسیس شده تازه اونم با سه برابر قیمت واقعیش !!تازه اگرم همینو بخای بخری کلی باید سرو دست بشکونی آخرم معلوم نیس گیرت میاد یا نه.
من که یه هوندا آکورد مدل93 دارم تاحالا400000تا کارکرده هیچ مشکلی هم نداشته و لاشه شو با این چینیا عوض نمیکنم
ساسان
۱۷ تیر ۱۳۹۳آه ایران عزیز!!!!
YaShaR
۱۸ تیر ۱۳۹۳از الان برای “وانت کیا سراتو (351)” روز شماری می کنیم؟
حسین
۲۶ تیر ۱۳۹۳[…].
سراتو از رده خارج میرسه به 170 میلیــون. مثل پراید 30 سال تو ایران میمونه همشم گرون میشه سالی ده میلیون
بابا ما شمارو نمیخوایم-نمیخایم-نمیخایم.
Hamid
۱۵ مرداد ۱۳۹۳سلام
میخواستم ببینم سراتو تولیدی در سایپا مدل به روزه یا مدل قدیمیه؟ اگه اشتباه نکنم مدل قدیمی TDیه و مدل جدید اون YDیه.
رضا
۱۸ مرداد ۱۳۹۳یه چیزی را که دوستان اصلا بهش توجه نمی کنند هزینه پلاک ملی شدن ماشین هست.
یا گاهی اوقات به نوع فروش ماشین خاص توی یک کشور خارجی توجه ندارند.
باید قیمت اصل را از خود کارخانه درآورد.
اون عزیزانی که میگند مثلا توی ایران سه برابر قیمت هست اگر کمی تحقیق کنند متوجه میشند که یه کم خام و احساسی نظر میدند.
اگر بخواهید ماشین وارد کنید شرایط خاصی باید داشته باشید.مثلا کارت بازرگانی و سکونت حداقل شش ماهه و خیلی چیزهای دیگه که لازم نمیدونم توضیح بدم.اینجوری حساب کنید متوجه میشید که اصلا وارداتش نمیصرفه.
اگر واسطه بگیرید هم هزینه واسطه و خصوصا ریسک بالای اونو باید به تنتون بمالید.خیلی ها از این قسمت ضربه خوردند!
تازه همه چیز که ردیف شد میرسیم به گمرک که اصلا قبول میکنه یا نه . واگر در لیست مجاز باشه تعرفه حداقل 40 درصد دارید تا 75 درصد. و کلی هزینه دیگه که قیمت ماشینو 2.5 برابرمیکنه.
محاسباتش زمان بره و باز هم لازم به توضیح نیست.
در نهایت زرنگ ماجرا باشید 5 تا درصد سود داره.تازه ماشین بدون گارانتی حساب میشه و نمایندگی ها یا سرویس نمیدند و یا با کلی منت دوبله حساب می کنند.
لطفا همینجوری الکی نگید 3 برابر خارج هست و از این حرفها.
اگر اطلاعات کامل داشید و یا حداقل یه ماشین وارد کرده بودید متوجه خام بودن نظرات یکطرفه می شدید.
باید بر طبق قوانین کشور محاسبه کرد و بعد نظر داد.
حسین
۲۹ مرداد ۱۳۹۳عبدل…. تو زرنگ تو عاقل تو دانــــا-تو توانا
بحث بالا رفتن هزینه تولیده….
میشه قبل از اینکه بپرونین یخورده مزه مزه کنین بعد اظهار فضل و جمع بندی همه؟؟؟؟؟
farzad
۲۴ مرداد ۱۳۹۳سایپا همون پرایدشو به زور تولید کنه بسه
farzad
۲۴ مرداد ۱۳۹۳اقا هیشکی هیچی از سایپا نخره که سایپا ورشکست شه تا دیگه نتونه اسم خودرو ساز های بزرگرو خراب کنه
farzad
۲۴ مرداد ۱۳۹۳فکر کنم تا چند سال دیگه بخوان پورشه و بی ام و مونتاژ کنن
te bandeh khoda
۳۰ مرداد ۱۳۹۳حالا این ها یه کار درست تو عمرشون کردن شما این قدر بهشون گیر بدین که برن الاغ خارجی مونتاژ کنن
farshid
۱۲ مهر ۱۳۹۳چند سال پیش کمپانی لندرور رو گذاشتن برای فروش ایران پیش قدم شد برای خرید ولی بعضیها در مجلس مخالفت کردن که این کمپانی ورشکسته اس وتکنولوژی اون به روز نیست واز اینجور بهانه ها. حالا فرغونهای چینی بهتره یا لندرور؟؟
هادی
۱۶ مهر ۱۳۹۳سراتو وانت در آینده ای نه چندان دور !!!!
پژو سیتروئن
۷ دی ۱۳۹۳این ماشین دیگه تو خود کره هم تولید نمیشه بعد الان 2015 هستش اینا رفتن مدل 2013 رو اوردن بعد تو عکسا یه اسفندم برا خودشون درست کردن انگار چی شده
پژو سیتروئن
۷ دی ۱۳۹۳الان مدل 2015 اومده …