یک سال بعد از بازنشستگی سیتروئن زانتیا، جانشین آن رنگ خط تولید را خواهد دید. کیا سراتو با وجود تحریم کیا ظاهرا بدون مشکل تولید خواهد شد. این درحالیست که ریو ظاهرا بخاطر کارشکنی کیا از خط تولید سایپا رخت بربست. به گزارش سایپا نیوز، بر اساس برنامه ریزی، ظرفیت تولید کیا سراتو ۲۰ هزار دستگاه در سال خواهد بود. اما از قیمت دقیق آن اطلاعی در دست نیست. این در حالیست که قیمت سراتو ۱۶۰۰ در نمایندگی با احتساب مالیات ۴۸ میلیون تومان می باشد.
قائم مقام گروه خودروسازی سایپا با اشاره به تحقق وعده های گروه خودروسازی سایپا در عرضه محصولات جدید در سال جاری گفت : تا پایان این هفته خودرو تندر SR (سایپا-رنو) نیز به بازار عرضه می شود.
وی ظرفیت تولید تندر SR را در سال جاری ۳۰ هزار دستگاه عنوان کرد و افزود : البته در سال جاری یک سوم ظرفیت خودروی تندر ۹۰ فعلی به تندر SR اختصاص یافته است که با توجه به ظرفیت ۸۰ هزار دستگاهی تولید تندر ۹۰ در سال جاری ،حدودا ۱۸ تا ۲۰ هزار دستگاه تندر SR تا پایان امسال به بازار عرضه خواهد شد. قیمت تندر SR نیز به گفته ایشان تفاوت قیمت چندانی با تندر E2 فعلی نخواهد داشت.
وی در ادامه به افزایش قیمت خودرو و اقدام گروه سایپا در کنترل و مدیریت بازارکاذب محصولات شرکت اشاره کرد و گفت : بر اساس توافقات صورت گرفته با دستگاههای ذیربط و از سویی اختیاری که به خودروسازان داده شد، شرکت توانست بازار کاذبی که برای برخی محصولات مثل ماکسیما ایجاد شده بود را کنترل نماید تا بدین ترتیب قیمت واقعی محصولات در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد. البته این صحبت ایشان با عدم عرضه و فروش فوری محصولات پرطرفدار در این شرکت تناقضی آشکار دارد.
وی همچنین به صحبتهای وزیر صنعت ، معدن و تجارت مبنی بر اختیار افزایش قیمت خودرو به شرط رشد کیفی خودروها ،گفت : با توجه به شاخص های خوبی که وجود دارد و گزارشهایی که در خصوص کیفیت محصولات از سوی سازمانهای بیطرف مطرح می شود هم اکنون تولید سایپا در سطح کیفی خوبی (رده های آخر جدول کیفی!) قرار دارند البته همواره گروه سایپا در مسیر تولید بهتر و ارتقای کیفی محصولات حرکت نموده اما به نظر می رسد در حال حاضر مشکل و نگرانی به لحاظ کیفیت در محصولات شرکت وجود ندارد که مشمول فرمایشات وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت شود.
ROOOF
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱یواش یواش قطعاتشو ایرانی میکنن بعد که 1 سال گذشت میرن سراغ قطعات چینی، تازه احتمالا خیلی از امکاناتشو در بیارن مثل رنو مگان. ایربگاشو کم کنن یا تعویض دنده از پشت فرمانشو در بیارنو و ….. > اینجا ایرانه دیگه. کسی تو فکر کیفیت نیست
ایلیا
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱سلام. با توجه به قیمتها و تحریم کیا و این خبری که زدید، به نظر شما توی این یکی دو ماهه سراتو بخریم یا نه ؟
جنابعالی!
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱نه عزیزم..فعلا نخر.دست نگه دار.شاید وقتی داخل ایران تولید بشه قیمتش بیاد پایین.
احمد موسوی
۱۵ مرداد ۱۳۹۱بخر کره ای بخر چون تو این ندویده بودن که اینم از نیمۀ دوم امسال میدون! آره بابا کیاموتورز اینقدر از سراتو سود برده که دیگه کیفیتش براش مطرح نیست. ایناهم از هرچی خسته بشن صدقه سریش میکنن به ایران.
مهدی
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱شوخی نکن حالا سراتو میسازن با موتور پراید
علیرضا
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱احتمالاً اون وقت اسمش میشه سایپا ۱۱۶ زیبای متوسط (در مقابل ۱۱۱ که زیبای کوچکه)
محمد
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱خدا نکنه شما تولید کنین چون گند میزنین توش..کیفیت پایین قیمت بالا اینه هنر شما..
عطا
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱اینو خیلی خوب اومدی، این جملتو باید با طلا بنویسیم بزنیم به سر در اتاق مدیر عاملان سایپا و ایران خودرو که […] بردارترین مونتاژ کاران خودرو تو دنیا هستند.
alilavasani
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱همه قطعاتشو چین میخواد بده از همین اول کار ماشین چینیه نه کره ای
basir
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱محصولات کیا خودشون کیفیت چندانی ندارن.حالا وای به حال اینکه سایپا بیاد و …
مهدی
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ببین واقعا رو میخاد گفتن این جملات . توجه کنین یارو چی بافته!! : «بر اساس توافقات صورت گرفته با دستگاههای ذیربط و از سویی اختیاری که به خودروسازان داده شد، شرکت توانست بازار کاذبی که برای برخی محصولات مثل ماکسیما ایجاد شده بود را کنترل نماید تا بدین ترتیب قیمت واقعی محصولات در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.»
یعنی این « قیمت واقعی محصولات » منو دربه در کرده بخدا.آخه […]، […] ، […] خجالت نمیکشی این چرت و پرت ها رو تحویل مردم میدی؟ قیمت پراید که شده 10 میلیون تومن واقعیه؟ ال 90 رو میدین 17-18 تومن واقعیه؟ دزدی که فقط بالا رفتن از خونه مردم نیست.ان شاء الله هرچی اینطوری از مردم پول میگیرن پول دوا دکتر بدین ، پول حکیم و جراح بدین مرض بشه از گلوتون بره پایین.
احمد موسوی
۱۵ مرداد ۱۳۹۱الهی آمین
ROOOF
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱درد همش پیش آدم بدبخت بی پول میره نه این پولدارا که پولشون از راه …..
mahdi90
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱با سلام و احترام
قابل توجه دوستان!
سالهای سال اونفدر از ماشین تولید کنیم تا خود شما که هیچ ، بچه هاتون و حتی نوه هاتون هم تجربش کنن.
مگه نه زانتیا مال اول دهه 90 میلادی نبود.
تازه میشه بگین منظورتون از ایربگ پرده ای، تعویض دنده روی فرمان ، شیشه بالابر اتومات هر4شیشه،سنسور باران و نور ، تودوزی چرم و چند چیز پیش پا افتاده و سوسولی چیه؟
ماشین باید مردانه باشه مثل ال90 ( داشبورد پلاستیکی سخت ، صندلیهای تخت و موارد مشابه.سپر با رنگ و سپر بدون رنگ هم میشه آپشنش براتون)
بابا اصلا مگه اتومات میزنه اونم تیپ ترونیکش که تو هم بتونی تعویض دنده منوال داشته باشی و اونم از روی فرمان؟
سمند که خودروی ملی بود و هست رو ببین چه شد که سراتو وارداتی چی بشه. سمند معمولی بصورت استاندارد چراغ مه شکن و شیشه بالابر برقی4شیشه داشت، کردن مدل اس ای و دیدن این چیزها لازم نیست
جاش یه ایربگ از نوع چینی چپوندن تو فرمان. باید کیسشو ببینی تا بفهمی چی میگم.
تازه اونوقت قیمتش رو هم که باید قرص قلبت همرات باشه تا بتونی تحمل کنی.
در مورد نظر دوستمون که فرمودند ماکسیما قیمتش حبابه. بابا قیمتی که کمپانی خودش یهو از 38500 الان داره 57200 فروش میکنه و تو بازار یارو داره 63 تومن میفروشه حباب کجا بود؟ قیمت واقعی کدومه؟
من نمیدونم این دولتها که مارو تحریم میکنن عفل تو کلشون نیست . ما که بازار تولیداتشون رو برای سالیان سال تضمبن میکنیم چرا اینکارو میکنن
سعید
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱دوست عزیز در جواب شما باید بگم ایران با کشورای دیگه صادق نیست تا ماشین وارد کرد واسه مونتاژ می خاد ایرانیش کنه آرم کله خر بزنه جلوش.بعد چند سالم تولیدش کنه که یاد بگیره چه جوری بش گند بزنه. سودی زیادی به اون شرکت مثلا کیا نمیده سودو دولت به زور از یه طرف و شرکت وارد کننده مخصوصا دولت به زور می گیرن….
سعید
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱تازه مگه چقدر تو ایران فروش میکنن که به فکر شرکت های کپی کار ما باشن
همین سوناتا توی آمریکا 3میلیون فروش کرده تا الان میدونی یعنی چی؟
یعنی اگه ایران بود نوکر ما هم بودن.تحریم سیری چند بود
احمد موسوی
۱۵ مرداد ۱۳۹۱خیلی باحالی بخدا دمت گرم ناز نفست پنجه هات پنجه خداست
ali
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱تازه بعد از قطعات نوبت به چراغا و جلو پنجرشه!!!!!!
علیرضا
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱یک کلام:
مملکته داریم؟
amir
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱دومین کلام
و من الله توفیق
ashkan65
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱وای به روزی که بگندد نمک ……!!!!
محسن
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱فکر کنم خودشونم از پراید خسته شدن ، میخوان گند بزنن به سراتو :-)
حمیدرضا
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱کنترل بازاز کاذب ماکسیما!!
جوک سال بود؟ آقایون ماکسیمای 45 تومنی رو به قیمت بازار کاذب یعنی 58 تومن میفروشن و دم از کنترل بازار کاذب میزنن!! به این کار میگنن رسمیت دادن به بازار کاذب! و کسب درآمد بیشتر از قبل این موضوع
دلسوز
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱اینها واسه مردم ایران ارزش قائل نیستند.پیش اینها مردم ایران ارزش محصول خوب رو نداره.اینها واسه مردم احترام هم قائل نیستند
amir
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ریو رو از تو سایت سایپا ور داشته و توقسمت سایت های مرتبط kia موتورو عمرا کیا موتور ماشینشو به این اشغال سازا بده
بردیا
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱مگه چقر کار داره که یه ماشین شیک بسازید شرکت های خارجی هر سال چند ماشین جدید عرضه میکنن شما هر چند سال یه ماشین نو عرضه کنین ولی به اونا وابسته نباشید
يوسف
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱بیخیال بابااذیت نکنید
سراتو بزنین!!!!؟اعتماد به نفس رو بنازم
عمراً اگه بدن تولید کنن
سعید
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱مونتاژ که میشه کرد ولی کم کم داخلی سازی میشه به طوری که چند سال بعد واسه فروش تو بنگاه ها میگن سراتو سری اوله!!!
خاک بر سر این آدمایی که واسه صنعت خودروی کشور تصمیم میگیرن/آیا واقعا چیزی به نام وجدان دارن؟!!!
مهرداد_درگ
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱بچه ها سراتو با علامت سر الاغ…!!! خخخخخخخ !
sunmartin
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱راستی این آرم سمند رو کی طراحی کرده ؟ حتما از نوابغ بوده مثل اون بابایی که اسم سوبسید رو کرد یارانه و هلیکوپتر=بالگرد یکدستگاه خودرو پراید بهش دادن واقعا زشت و زمخت هست منگههر جا این علامت رو میبینم ناخودآگاه خندم میگیره اما شرکت کیا موتورز مانند ریو اجازه نمیده که این علامت زشت رو حالا سایپا با اون علامت مزحکش که اصلا مثل بانک سپه است رو رو ماشین تولیدیش بزنه
AMIR FOSSEIN
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱حالا چکار کنیم الان سراتو بخریم یا شاهکاری سایپا رو ببینیم ؟
sunmartin
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱یهخبر مضحک دارم که خالی از لطف نیست: در شماره هفته گذشته “خودرو امروز” نماینده مردم توسرکان و عضو کمسیون صنایع گفته: با سرگردانی پول در دست مردم و جذب شدن عده ای به بازارهای زود بازده خودرو باید برای گریز از این دو نرخی شدن قیمت کارخانه و بازار آزاد قیمت نولیدات خودرو را به بازار نزدیک کرد…آخه یکی نیست بهش بگه مگه تا الان خیلی قیمت ها مناسب بوده؟ پراید داره به مرز 11 ملیون میره ..206 SD V8 شده 21 ملیون و نیم و الی آخر ..خوب اگه کارخانه بیاد قیمت ها رو بازم بالا ببره (که میبره و ازش هم حمایت میکنن مسئولین) بازار آزاد بازم میاد نزدیک 1 الی 2 ملیون روش میکشه و اگه این سیر تسلسل ادامه داشته باشه قیمت خودرو از مسکن بالاتر میره من نمیدونم اینها چقدر سهام تو ایران خودرو و سایپا دارن..میخوان سود بیشتری عایدشون بشه
babaye ardavan
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱امیدوارم یه روز در سالهای دور نوه ی نداشته ام (پسر خودم سه سالشه) بیاد با شور و شوق بگه بابابزرگ پژو 405 از خط تولید خارج شد…
همون زانتیا هم اگه قرارداد تولیدش 10 ساله نبود نمیدونم تا کی میخواستن بهمون بندازن. لطفتون مستدام.
شاهین
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱سال دیگه این موقع در خبرها می شنویم که :
سراتو هم اکنون دارای چهار مدل 111، 131، 132 و 141 است که هر کدام از این مدلها دارای تیپهای مختلفی هستند.
البته این چهار مدل از لحاظ فنی تفاوت خاصی ندارند و تنها تفاوت آنها در چراغ هایشان است و قیمتشان هم زیر 100 مـــیـــلـــیـــون است .
ارش
۳ خرداد ۱۳۹۱یه زمانی کره مهندس میفرستاد ایران توی شرکت ایران ناسیونال دوره کار اموزی
اون زمان تو ایران ماشینای روز امریکایی مونتاژ میشد
مثل اینه که الان موستانگ و کامارو مونتاژ بشه!
اااااخخخخخخخیییییییی
اینم از سرنوشت ملت همیشه در صحنه
عجب مملکتی !!! دنیا داره غصه پیشرفتمون رو میخوره!!
والا!!!
ali
۲۲ خرداد ۱۳۹۱وای ترو خدا اینو دیگه ایرانی نکنین.ماشین به این خوبی چرا هی دست بهش میزنین.
معذرت (ولی گو میزنین به این ماشین)!!!!!
ali
۹ تیر ۱۳۹۱aaaay baba ,,, ma montazerim bebinim che balaie sare in yeki miad
مسعود تقی زاده
۱۷ تیر ۱۳۹۱قیمت سراتو خارجی پایین میاد یا بالا میره؟ من آکشو دارم بفروشم یا نگه دارم و استفاده کنم؟
امیر
۲۵ تیر ۱۳۹۱man shenidam k ba girbokse 4sorate gharae saipa tolid kone. ba tavajohe be girbokse 4dande otomat o sakht iaran hatman ghaymat paein miad.
رضا امپراطور
۲۹ تیر ۱۳۹۱حالا چند درصد امکانش هست سایپا همچین کاری بکنه؟