گرچه برخی خودروسازان از مشاهیر عالم نبوده و نامشان در کهکشان گیجکننده رقابت، کمفروغ است؛ اما از آن حد از درایت و آیندهنگری برخوردارند که در ره رسیدن به مقصود، از بزرگانی مدد خواهند، که در قلل رفیع شهرت و اعتبار به سر میبرند. یکی از گمنامان این عرصه هم برلیانس نام دارد که از دیار زردفامان روانه اقلیممان شده و بر آن است که با استعانت از ژرمنها سوداهای بزرگی را عملی سازد. بیشک این صنعتگر شرقی از پیشینه ژرفی برخوردار نیست و همچون دیگر برادران خود جوان و جویای نام است؛ شاید به همین خاطر است که چشم به بازارهای شرق و غرب گیتی دوخته تا بلکه بختش را در آنها بیازماید.
شرکت برلیانس در سال ۱۹۹۲ میلادی و توسط شخصی به نام یانگ رو بنیان نهاده شد؛ محل استقرارش نیز شهر شن یانگ چین میباشد. این مجموعه تا سال ۲۰۰۲ میلادی تنها به ساخت مینیبوس اشتغال داشت. در سال ۲۰۰۳ میلادی قراردادی بین این شرکت و کمپانی خودروسازی ب ام و امضاء شد که در پی آن مقرر گردید که تولید و فروش و پشتیبانی مدلهای گوناگون ب ام و در سراسر خاک چین، به برلیانس واگذار شود. گرچه برخی از همتایان چینی برلیانس تمامی همت خویش را به این امر معطوف نمودند که وارد بازار آمریکا شوند، ولی برلیانس این ایده را از همان سال ۲۰۰۸ میلادی کنار نهاد و تنها به فروش مختصری به بازار اروپا اکتفا نمود، که البته آنهم در سال ۲۰۱۰ میلادی متوقف شد. در حال حاضر محصولات این شرکت به کشورهایی همچون روسیه، استرالیا، کره جنوبی، شیلی، کلمبیا، مصر، کویت و الجزایر و …. صادر میشوند. هماکنون انواع مختلفی از خودروهای BMW در این شرکت ساخته میشود که به ترتیب عبارتاند از: انواع سری ۳ سدان (۳۱۶I و ۳۱۶I sport و…) و سری ۵ سدان ۵۲۰LI)،۵۲۵LI،۵۳۰LI،۵۳۵LI) و خودروی کراساوور X1 (18I،۲۰I،۲۸I). همچنین قرار است که بهزودی از پیشرانههای ساخت چین هم در این خودروها استفاده شود؛ با این وجود، هنوز هم بیشتر قطعات به کار رفته در ب ام و های ساخته شده در این مجموعه، وارداتی است؛ بهطوری که تا نیمه نخست سال ۲۰۱۰ میلادی، حدود ۶۰ درصد از قطعات مورد استفاده در این مدلها، از خارج از چین وارد شده است. همچنین خودروهای ب ام و ساخته شده توسط این کمپانی هم تا حدودی با نمونههای عرضه شده در مابقی دنیا تفاوت دارند و حتی برخی از آنها از بدنه کشیدهتری نسبت به نمونههای استاندارد خود برخوردارند. شرکت برلیانس در زمینه تولید خودروهای میکرو ون نیز با شرکت تویوتا همکاری دارد و برخی از این مدلها را تحت لیسانس این شرکت تولید میکند. علاوه بر این، کمپانی مذکور مدلهایی را هم با برند خود تولید میکند که عمده آنها عبارتاند از DOLPHIN،FSV و FRV، H220 و H230، H320 و H330،H530،M1، M2، M3 و کراساوور V5. در سال ۲۰۰۷ میلادی، این شرکت تصمیم گرفت که وارد بازار اروپا شود، به همین لحاظ سدان نسبتاً بزرگ BS6 را روانه این قاره نمود. از جمله ممالکی هم که این خودرو به آن صادر شد، کشور بلژیک بود. اما عرضه این مدل شکست سنگینی را برای برلیانس به همراه داشت! بیشک در این مورد، آیتم ایمنی نقش اصلی را ایفاء نمود. ماجرا از آنجا آغاز شد که خودروی مذکور در انستیتو ایمنی ADAC آلمان نمایش ضعیفی را از خود بروز داد و بدتر از آن، در موسسه ایمنی EURONCAP تنها یک ستاره را کسب نمود. این موارد موجب شد که صدها تن از خریداران اروپایی این خودرو، سفارش خریدشان را معلق نمایند. برای جبران این ضعفها، برلیانس این خودرو را از نو طراحی نمود و ۶۰ بخش اصلی آن را کاملاً تغییر داد. پیامد این تغییرات هم کسب سه ستاره از انستیتو ایمنی LDIADA اسپانیا و نیز کسب همین تعداد ستاره از موسسه EURONCAP بود. با این وجود، بهای این مدل به طور قابلملاحظهای بالا رفته بود و از طرفی نیز شرکت واردکننده آن در سال ۲۰۰۹ میلادی ورشکسته بود، به همین خاطر برلیانس سعی کرد که کار فروش این مدل را بهتنهایی بهپیش ببرد؛ ولی به دلیل افزایش قیمت و نیز بیمیلی بازار اروپا نسبت به آن – به خاطر شکست کاملاً علنی آن در تست تصادف – برلیانس را وادار کرد که بازار اروپا را ترک نموده و در آوریل سال ۲۰۱۰ میلادی صادراتش را به این قاره خاتمه دهد. آنطور که از شواهد برمیآید قرار است بهزودی دو مدل از ساختههای برلیانس، در یکی از مجموعههای جاده مخصوص مونتاژ گردند. یکی از این دو، مدل سدان H330 و دیگری هم هاچ بک H320 میباشد. در ابتدا به نمونه سدان آن میپردازیم. برای نخستین بار در آوریل سال ۲۰۱۳ میلادی، برلیانس H330 در نمایشگاه خودروی پکن به نمایش درآمد. بدنه آن که از ترکیب نسبتاً مدرنی بهره میبرد، توسط موسسه پنین فارینا ایتالیا تکوین یافته است. این مدل نمونه فیس لیفت شده خودروی JUNJIE FSV میباشد. شاید برلیانس از معدود خودروسازان چینی باشد که در راستای هویت بخشی به محصولاتش و نیز ایجاد کاراکتری خاص، قسمت جلوی این خودرو را مشابه با سدان H530 و کراساوور V5 طراحی نمود. علیرغم اینکه خودروی مذکور پیشرفت قابلملاحظهای نسبت به سلف خویش داشته ولی برخی از رسانههای چینی طراحی قسمت پشت آن را نامتناسب ارزیابی نموده و ابعاد بکار رفته در این بخش را بزرگ دانستند و نیز خطوط به کار رفته در این قسمت را هم پوششی برای کمرنگ نمودن این نقیصه دانستند. در کابین این خودرو نیز تغییرات درخوری نسبت به مدل FSV صورت پذیرفته و از متریال بهمراتب بهتر و نیز تجهیزات بیشتری استفاده شده است. همچنین برلیانس مدعیست که برای کاهش هر چه بیشتر صدا و لرزش در کابین، آن را تا حد زیادی از محیط خارجی ایزوله نموده است. کنسول میانی آن نیز کاملاً تغییر یافته و کارآمدتر شده است. البته برخی از منابع از جنس فرمان این خودرو ایراد گرفته و آن را ارزانقیمت ارزیابی نمودند و همچنین اندازه دکمه به کار رفته در LEVER جعبهدنده اتوماتیکش را نیز بسیار بزرگ و خاص خودروهای سنگین دانستند. به لحاظ ایمنی نیز این خودرو مجهز به ۲ کیسه هوای ایمنی به صورت استاندارد میباشد، که در صورت سفارش، امکان نصب کیسههای جانبی نیز در آن وجود دارد. علاوه بر اینها، خودروی فوق به سیستمهای ABS و EBD نیز مجهز است که منبع هر دوی این سامانهها شرکت AG CONTIENTAL آلمان میباشد. بنا به ادعای وبسایت شرکت، ترمزهای این مدل قادرند که در مسافتی معادل ۴۰.۲ متر، سرعت این خودرو را از ۱۰۰ کیلومتر به صفر برسانند.
دومین خودرویی که به آن میپردازیم خودروی هاچ بک H320 میباشد. این مدل از ساختار فنی مشابه ای با نمونه H330 برخوردار است. مدل مذکور نمونه فیس لیفت شده خودروی JUNJIE FRV میباشد. طراحی این خودرو نیز همچون سدان H330 توسط موسسه پنین فارینا ایتالیا صورت پذیرفته است. برخی از رسانههای چینی طرح این خودرو را الهام گرفته از نسل پیشین ب ام و سری یک میدانند و تغییرات صورت گرفته در نمای جلو این خودرو را خوب و مناسب ارزیابی میکنند. در کل طرح بدنه آن از پویایی و دینامیک خاصی برخوردار است که کمتر در خودروهای چینی مشاهده میشود. کابین این خودرو نیز همچون مدل H330 کاملاً ساده و کاربردی طراحی شده است و نسبت به نمونه پیشین خود کاملاً ارتقاء یافته و مواد مرغوبتری و مناسبتری هم در آن به کار رفته است. علاوه بر این، به کاهش صدا و نیز ایزولاسیون هم توجه خاصی مبذول شده است. گرچه در این مورد خاص راه درازی را در پیش دارد تا بلکه همسنگ همتایان غربی، ژاپنی و کرهای خود گردد. به لحاظ ایمنی نیز این خودرو مجهز به ۲ کیسه هوای ایمنی به صورت استاندارد میباشد. علاوه بر آن، از سیستمهای همچون ABS و EBD نیز بهره میبرد. همچنین بنا بر ادعای وبسایت شرکت برلیانس، مسافت ترمزگیری در آن از سرعت ۱۰۰ کیلومتر به صفر معادل ۳۹.۱ متر است. پیشرانههای مورد استفاده در هر دو خودرو H320 و H330 مشابه یکدیگر میباشد. این موتور ۴ سیلندر خطی و با حجمی معادل ۱.۵ لیتر میباشد؛ توان آن معادل ۱۰۵ اسب بخار و خروجی گشتاوری آن نیز برابر با ۱۴۳ نیوتن متر است. به لحاظ سیستم انتقال قدرت هم هر دو خودرو از یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک بهره میبرند. بهای این دو خودرو هنوز به طور دقیق مشخص نشده است؛ گرچه در برخی از منابع به نرخهایی بین ۴۵ تا ۵۰ میلیون تومان اشاره رفته است.
مشخصات فنی (سدان H330 و هاچ بک H320)
موتور: ۴ سیلندر خطی مجهز به سیستم VVT (سیستم متغیر زمانبندی سوپاپ)
حجم موتور:۱۴۹۸ سیسی
توان:۱۰۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور/دقیقه
گشتاور: ۱۴۳ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور/دقیقه
سرعت: ۱۷۰ کیلومتر
شتاب صفر تا ۱۰۰: ۱۱.۹ ثانیه برای مدل H330 و ۱۱.۵ ثانیه برای مدل H320
استاندارد آلایندگی: یورو ۵
مصرف ترکیبی: ۶.۳ لیتر
سیستم تعلیق جلو: مک فرسون
سیستم تعلیق عقب: بازوهای دنبالهای با فنر پیچشی
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۲۱۰/۱۷۵۵/۱۴۶۰ میلیمتر برای هاچ بک H320 و
۴۵۱۰/۱۷۵۵/۱۴۶۰ میلیمتر برای سدان H330
وزن: ۱۲۷۰ کیلوگرم
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۹۵/۶۵ R 15
حجم صندوق بار: ۴۶۰ لیتر برای مدل سدان H330 و ۳۱۴ لیتر برای مدل هاچ بک H320
ایمنی در (سدان H330 و هاچ بک H320)
۲ عدد کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین جلو)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
برخی از تجهیزات رفاهی در (سدان H330 و هاچ بک H320)
سانروف
سیستم START/STOP (پیشرانه)
سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + پورت USB + AUX
پوشش چرمی صندلیها (گزینه سفارشی)
صندلی گرم شونده جلو (گزینه سفارشی)
۶ عدد بلندگو (۴ عدد به صورت استاندارد)
کامپیوتر سفر
مه شکنهای جلو
فرمان تمام الکتریکی HPS
آینههای جانبی برقی
رینگهای آلومینیمی
تهویه مطبوع اتوماتیک
قیمت
قیمت در چین: ۷۰/۸۰۰ الی ۷۸/۸۰۰ یوآن برای هاچ بک H320 و ۶۹/۸۰۰ الی ۷۵/۸۰۰ یوآن برای سدان H330
سلام مهندس کاویانی راجبه نوشته میخوام بگم که عالیه چرا که چندتا مطلب(سوال) درباره خودروی برلیانس میخواستم تو وب شما پیدا کردم، بااین همه دنبال پل ارتباطی با جنابعالی هستم لطفا اگر امکان داشته باشه میل یا موبایل تون رو برا گرفتن راهنمایی درمواقع خرید اتومبیل داشته باشم. پیشاپیش از لطفتان سپاسگذارم
جناب آقای مهندس کاویانی ضمن تشکر از نظرات کارشناسی جنابعالی،می خواستم بپرسم آیا بنظر شما و بطور کلی خرید برلیانس 330 ارزش دارد یا خیر و یا در حد چه انتظاری ارزش دارد؟ آیا در مجموع با توجه به شرایط اقتصادی جامعه ما و محصولات فعلی تولیدی کارخانه های اتومبیل سازی داخلی ،بطور کلی ماشین های چینی ارزش خرید در شرایط برابر و مقایسه با محصولات داخلی و قیمت و کیفیت آنان دارند یا خیر؟
به نظر من که تقریبا همه ماشینهای چینی را تجربه کردم ماشین جک اتومات هم از نظر تیپ وقیافه جاداری جلو پا و قدرت 141 اسب …1800 ونیز جوابدهی در بازار ایران که از هرکسی میپرسم میگه بعد از یکسال و نیم موتور و گیریبکس جک و محکم بودن و ایمنی و……..مناسب و بی نقص بوده از همه ماشینهای داخلی و چینی سرتره …..امیدوارم این ماشینم مثل جک اتومات خوب از اب در بیاد
یه پیشنهاد به نویسندگان پدال جهت ارتقای محتوایی مقالات، مواردی که مربوط به بررسی یا معرفی خودروی خارجی (چینی ، ژاپنی ، کره ای) در ایران می شود و خودروساز داخلی آن را عرضه می کند و یا قرار است در آینده نزدیک عرضه کند، مباحث قیمت گذاری را به طور سطحی رد نشوید. لطفا با تمرکز بیشتر بر فاصله قیمت خودروها در کشور اصلی و فاصله قیمتی آنها در ایران با خودروساز بحث شود که چرا مثلا برلیانس اچ330 اتومات در چین به پول ایران 38 میلیون تومان می شود ولی در ایران به قیمت 56 میلیون تومان به دست مصرف کننده می رسد مگر نه ایمکه این خودرو ها در داخل مونتاژ و تولید می شوند و می بایست به لحاظ قیمتی با وارد کردن خودرو تفاوت داشته باشد.
از دوستان کسی اطلاعاتی از ساخت موتور h330 داره آیا؟ منظورم اینه که موتورش تحت لیسانس جایی هست! روی اکثر قطعات خودرو شرکت بزرگ نظارت داره، آیا موتورش هم شامل میشه؟
سلام من h330 اتوماتیک تحویل گرفتم در مورد موتورش خودم خیلی شک داشتم. هنوز آب بندی نشده ولی تا این جا شتابش تو کفی خوبه و به نرمی شتاب میگیره. اما تو شیب از دنده 3 شتابش مثل سمند میشه و تعریفی نداره. من چون دارم ماشینو آب بندی میکنم فعلا از تیپ ترونیک فقط استفاده میکنم. منهای شتابش از راحتی صندلی و تو دست بودن کنسول و داشبورد خیلی راضیم. صدای موتور از j5 کمتر تو اتاق میاد و رو حالت اتوماتیک صدای موتور شنیده نمیشه. از فرمون الکتریک ماشین فوق العاده راضیم و دقیقا مثل مزدا 3 نرمه و از سرعت 40 به بالا سفت و ثابت میشه. سیستم صوتی و کنترل رو فرمون ساده ای داره ولی صداش قابل قبوله. اما تهویه اش اصلا اتوماتیک نیست و تو نمایندگی هیشکی دقت نکرده بود که اتوماتیک یعنی چی. مثلا میگن اتوماتیک اما سرعت فن دستیه و نمایش دما نداره. نرمی تعلیق ماشین به نرمی لیفان نیست و تقریبا هم تراز پژو پارسه البته نمیشه به این زودی نظر داد. من دوست دارم برم سراغ بسترن b50f اما هنوز قانع نشدم که کدوم بهتره. بعضی آپشن های برلیانس مثل کی لس و فرمون الکتریکش و طراحی ارگونونی خوب داشبوردش نمی زاره برم سراغ بسترن.
سلام با تشکر از متن خوب شما . می خواستم بدونم تو سر بالایی کم میاره ؟ یا نه نسبت به حجم و وزن ماشین خوبه ، یعنی در سر بالایی شتاب و سر عت راضی کنندست ؟
سلام به همه دوستان، دو روزهh330 ات مات گرفتم،همه چیزش عالیه و بی شک از پارس بهتره ، اما ترس من از خدمات بعد از فروشه و اینکه قطعات به راحتی در دسترس هست یا نه. به نظر ما خوبه،
با سلام دوست عزیز برلیانس بصورت تغریبى وابسته به بی ام و آلمان هست و از تکنولوژی های اونا بهره میبره البته اصلا درست نیست بی ام و سری یک رو بیایم با برلیانس مقایسه کنیم ولی ماشین از کیفیت خوبی برخورداره متریال داخلی خودرو هم از مواد بسیار خوبی ساخته شده در خرید برلیانس شک نکن.
با سلام برلیانس H330 اتوماتیک دارم توی گردنه علی آباد رو حالت دستی گذاشتمش و همش رو دنده 4 بود در مورد کم آوردنش که اصلا کم نمیاره ومثل ماشین لیفان 620 می ره و شتابش خیلی بعض اونه
دوستان عزیزی که دنبال این استاندارد تصادف بودن … ( این خودرو با دارا بودن استاندارد ایمنی 5 ستاره C-NCAP و استاندارد آلایندگی یورو5 ) لینک مطلب : http://www.machinemag.ir/News.aspx?ID=3463
با سلام خواهشمند است یکی منو کمک کنه .من دنده ای شو حقیقتا ثبت نام کردم. (تحویل آذر) . خیلیا میگن باید اتوماتشو ثبت نام مکردی . میخواستم بدونم ده میلیون تفاوتش ارزشش رو داره و از لحاظ اقتصادی بعداً در بازار زیاد ضرر نخواهم کرد. با تشکر
معلومه که ارزش داره دوست عزیز آپشن هایی که تو مدل اتومات هست بیشتره و کاربردی برای مثال: تنظیم صندلی در٨جهت،سانروف،سیستم ورود بدون کلید،کیلس استارت و چیزی دیگه خودتون هم میدونید دنده خودکارش هست که با این شرایط ترافیک و اینا نعمته
درود بر سام کاویانی وسپاس از بررسی بیطرفانه h330. چرا برخی از دوستان میان وبدون اینکه اطلاعاتی درمورد این خودرو داشته باشند وبدون تحقیقات فقط بصرف چینی بودن شروع میکنند به بدوبیراه گفتن در مورد این خودرو وکشور سازنده آن در صورتیکه من حدود دو ماه هست که این خودرو را خریدهام وخیلی هم راضیم قبلا هم چند نوع خودرو از پارس وسمند و ال90 و… داشتم ولی خداییش از همه این ماشینا یک سروگردن بالا تر و با کیفیت تره علیالخصوص گیربکس و موتورش خیلی هماهنگ عمل میکنه و دارای قدرت خوبی میباشد خلاصه باید سوار شد و قضاوت کرد و فکر کنم در آینده از این خودرو بیشتر خواهیم شنید.ضمن اینکه باید قبول کنیم که کشور چین در صنعت خودرو در حال پیشرفت قابل ملاحظه ای میباشد. سپاسگزارم
سلام جناب مهندس ، من دو روز میشه که برلیانس h320 اتومات تحویل گرفتم، هنوز پلاک و بیمه نداره ، در نیجه هنوز باهاش رانندگی نکردم ، میخواستم بدونم برای اب بندی خودرو چه کارهایی رو لازم می دونید و اینکه نداشتن سینی موتور مشکلی ایجاد نمیکنه؟
من نمی دونم چرا بعضیا دوست دارن بگن ما همه چیو می دونیم راجع به همه چی الکی بدون تحقیق نظر میدن. اونایی که میگن خوب نیست 100 در 100 یک بارم از نردیک این ماشینو ندیدن.. من همین امروز رفتم واحد تحویل پارس خودرو نشستم با ماشین رانندگی کردم تست کردم همه چیزشو بررسی کردم. از لحاظ شتاب عالیه و اصلا بهش نمی خوره این شتابی که داره.. دنده خوره ماشین و معکوس دادنش (نوع اوتومات) خیلی روون و بی نقص بود و گیربکس خیلی خوبی داره. فرمان خیلی نرم و خوش دستی داره. صندلیای خیلی راحتی داره و اصلا خسته کننده نیست. کاملا هنگام نشستن آزادی حس میشه و اصلا احساس تنگی و کوچیکی نکردم. صندوق عقب خیلی جادارو بزرگی داره در صورتیکه به ظاهرش نمیخوره.. من خودم الان پرشیا ELX دارم و در مقایسه باید بگم صندوق عقب برلیانس بزرگتره یکم و این خیلی برام مناسب بود. قدرت موتوریش هم قابل قبول بود و همینطور ترمزش که فوق العاده عالی ماشین رو در سرعت بالا بدون کوچکترین لغزشی نگه میداره.. ماشین بدون لرزش و خیلی کم صدا بود و صدای موتورش هم خیلی خوب بود و داخل کابین صدای زیادی حس نمیشه. در کل کاملا راضی هستم و به زودی می خوام بخرمش.. دوستان کارشناس هم لطفا نظر الکی ندید. اینجور جاها مردم میان برای تحقیق و بررسی درست. نه اینکه نظرات کارشناسی جعلی یه سری اشخاص رو بخونن و گمراه شن. من چون می دونستم متاسفانه یه عده همیشه اینطوری نظر میدن خودم شخصا رفتم و از نزدیک ماشین رو دیدم و خیالم راحت شد. در کل در بین ماشین های زیر 60 میلیون انتخاب فوق العاده ای میتونه باشه.. می تونید برید کیلومتر 14 جاده مخصوص ضلع جنوبی پل ماشین رو ببینید و تست کنید.
در ضمن مدل هاچ بکش سری متفاوتی به اسم Cross داره که اسپرت هست و رنگ سان شاین داره. توی واحد تحویل یه دونه ازش پارک بود ولی 4-5 تومن گرونتره و گفتن فقط هم فعلا اوتومات داره.. خیلی رخ قشنگی داشت. رنگ البالوییش هم جالب بود ولی من مشکیش رو پسندیدم و از رنگ خاکستریش هم اصلا خوشم نمیومد. بازم سلیقس
من خیلی در مورد 330 تحقیق کردم ،مال یکی از آشناهامونم امتحان کردم،من قبلا هیوندا اکسنت داشتم،ولی اگه نظر بدم در حد اکسنت هستش،شتابش خوبه،کلا راحته مثل اکسنت،رفتم خودمم یه اتومات ثبت نام کردم،اصلا شک نکنین،پارس خودرو بازم مثل همیشه بهترینه
آقا سیامک بنده هم با بودجه 45 تومن قصد خرید خودرو دارم. جالبه امروز در یکی از نمایندگیهای سایپا بودم و یکی از دوستان قدیمیم که همکلاسیم بود را دیدم. در مورد خرید ماشین پرسیدم. میگفت جک یا لیفان یا حتی جیلی اصلا در حد و اندازه برلیانس نیست. خیلی ازش تعریف میکرد. بنظر هم اتومبیل واقعا خوبیه. حال بنظر شما مدل دستیشو بگیرم یا اتومات؟ چرا که از نظر آپشن انگار هیچ فرقی ندارند و مدل دستی 45تومن و اتومات50 تومنه. سئوال بعدیم هم اینه که تا ماه دیگه رنو ساندرو با قیمت 43 دستی و 47 اتومات توسط پارس خودرو پیشفروش میشه. اونم باکیفیته اما ظاهرش آنچنان دلچسب نیست. بین این دو شما کدومو ترجیح میدی؟
هرکی گفته چرت گفته جک خییییلی بهتر از برلیانسه بروسایت های مختلف بخون 105اسب بخار کجا و 140اسب بخار کجا موتور میتسوبیشی لنسر1800سی سی روشه لوازم بوش و دلفی روشه صندلی برقی فقط کیلس استارتر نداره که اونم میشه نصب کرد روش سنسور دنده عقب و سانروف و مه شکن و اینجور چرت و پرتا رو پیش فرض روش نصبه بنظرم پولتو بده جک بگیر که خیلی هم زیباتر و تهاجمی تره چهره اش
برلیانس بهتره چون از نظر فنی از تجربه بزرگان خودرو استفاده میکنه و از نظرظاهر هم از همه ماشین های هم قیمتش خیلی خیلی زیبا تره . جک هم ماشین بدی نیست ولی از نظر ظاهری دیگه هیچ حرفی برای گفتن نداره و خیلی معمولی شده .
اره دقیقا بهتر از اوناس،ولی مدل دستی خیلی آپشناش کمتر از اتومات هس،مثلا سانروف،کی لس،سنسور دنده عقب ، مه شکن جلو به نظرم اتومات ثبت نام کن، در مورد رنو ساندرو هم من شخصا دوس ندارم ظاهرشو،میخوام تو ماشینی بشینم که همه مثل برلیانس تعریف کنن ازش،واسه همین ثبت نام کردم
درسته حرفتون اما اگه هاچبک دستیشو بگیرم انگار تفاوت آپشنی با اتوماتش نداره. درسته؟ البته باز بعضی دوستان میگن چینی نگیر و اگه قصد خرید برلیانس هاچبک داری همون 206تیپ5 بهتره!!! (میگفت احتمالا از سال آتی کیفیتشون هم بالاتر میره). بنظرتون چه کنم؟
من خودم یه وی 8 داشتم فروختم اینو ثبت نام کردم به نظرم برلیانس خیلی بهتره چون یه ماشینه روزیه،در مورد چینی بودنش هم چون پارس خودرو مونتاژ میکنه بازار خوبی داره ،مهم لذت بردن از رانندگیه،ماشینای داخلی همش افتضاحن ،بی کیفیت ولی برلیانس یه چیز دیگس
سلام خدمت اساتید محترم. واقعیتش بین دومدل سدان H330و H230 گیر کردم. میخوام از عزیزانی که این ماشین رو دارن بپرسم، واقعا مدل H330 ارزش حدود 10 lمیلیون تومان اضافه تر رو داره یا نه. (بیشتر منظورم به لحاظ فنی هستش، چون معتقدم قیافه ظاهری کاملا سلیقه ایه) لطفا منو راهنمایی کنید. ممنون.
سلام من بین برلیانس و ساندرو b90 نمیدونم کدوم رو انتخاب کنم . امروز هم کارخانه بودم . اکثرا کارکنان نظرشون به b90 بود ولی داخل اتاقک ماشین به دلم نمیشینه ، خیلی زمخته . خواستم کمکم کنیم لطفا . ممنون
سلام دوستان.من 206 تیپ 5 فرانسوی دارم.ازشم راضیم.چند روز پیش رفتم نمایندگی سایپا شیراز برلیانس رو دیدم.مدل هاچ بک.واقعا خوشگل بود.کیفیت بدنه عالیه.مثل سمند و پژو که قطعاتش انگشت لاش میره نیس.کیفیت رنگ هم عالی بود.تمام قطعات و موتور در جلو ماشین با نظم خاصی قرار گرفته بود.رفتم داخلش نشستم همه چیز عالی بود.دست رو داشبرد کشیدم دقیقا جنسش با داشبرد 207 برابره.اپشناشم عالی بود.چیزی که میدونم اینه که پارس خودرو همیشه ماشیناش با کیفیت بوده.خیلی وسوسه شدم و همونجا یکیشو ثبت نام کردم تحویل فروردین.قبلش نمایندگی ام و ی ام و کرمان موتور هم رفتم.ولی ماشیناشون اشغال بودن.فقط s5 خوب بود که 25 میلیون با اینکه دنده ای هست از برلیانس گرونتره.خلاصه من که حال کردم.در ضمن تحقیقاتی که داشتم برلیانس با بی ام و شریک تجاریه.و میگفتن چند تا از مدل های بی ام و رو منتاژ میکرده.واسه همینم هست طراحی ماشیناش مثل بی ام و هست.در اخر گول حرفای دیگران رو نخورید.خودتون سوار بشین بعد ثبت نام کنید
مهران
۱۳ فروردین ۱۳۹۴فیس لیفت بریلیانس v5 http://chinaautoweb.com/car-models/brilliance-v5/مدل 2015
مصطفی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام مهندس کاویانی
راجبه نوشته میخوام بگم که عالیه چرا که چندتا مطلب(سوال) درباره خودروی برلیانس
میخواستم تو وب شما پیدا کردم، بااین همه دنبال پل ارتباطی با جنابعالی هستم لطفا اگر امکان داشته باشه میل یا موبایل تون رو برا گرفتن راهنمایی درمواقع خرید اتومبیل داشته باشم. پیشاپیش از لطفتان سپاسگذارم
sunmartin
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴خودروی نسبتا با کیفیت و استانداردی هست
حمید کریمی
۲۲ خرداد ۱۳۹۴کاملترین اطلاعاتی بود که تا به حال راجع به این خودرو در سایتهای فارسی زبان مطالعه کردم و فکر میکنم متن لاتینش رو قبلا خونده بودم.ممنون
طالقانی
۲۵ خرداد ۱۳۹۴جناب آقای مهندس کاویانی
ضمن تشکر از نظرات کارشناسی جنابعالی،می خواستم بپرسم آیا بنظر شما و بطور کلی خرید برلیانس 330 ارزش دارد یا خیر و یا در حد چه انتظاری ارزش دارد؟
آیا در مجموع با توجه به شرایط اقتصادی جامعه ما و محصولات فعلی تولیدی کارخانه های اتومبیل سازی داخلی ،بطور کلی ماشین های چینی ارزش خرید در شرایط برابر و مقایسه با محصولات داخلی و قیمت و کیفیت آنان دارند یا خیر؟
مجتبی
۲۰ تیر ۱۳۹۴به نظر من که تقریبا همه ماشینهای چینی را تجربه کردم ماشین جک اتومات هم از نظر تیپ وقیافه جاداری جلو پا و قدرت 141 اسب …1800 ونیز جوابدهی در بازار ایران که از هرکسی میپرسم میگه بعد از یکسال و نیم موتور و گیریبکس جک و محکم بودن و ایمنی و……..مناسب و بی نقص بوده از همه ماشینهای داخلی و چینی سرتره …..امیدوارم این ماشینم مثل جک اتومات خوب از اب در بیاد
احسان
۲۲ بهمن ۱۳۹۴از جک به قول شماباقدرت1834سر تره واقعا
محسن
۲۰ تیر ۱۳۹۴من هم با نظر مجتبی موافقم و اینو بگم که حیف برلیانس در مورد طراحیش نسبت به جک بسیار پایینتره و همچنین چراغهای داخل ابی نیست
Mr.s
۲۱ تیر ۱۳۹۴به نظرم ماشینیه که به قیمتش می ارزه .
mohammad hosein
۲۳ تیر ۱۳۹۴یه پیشنهاد به نویسندگان پدال جهت ارتقای محتوایی مقالات، مواردی که مربوط به بررسی یا معرفی خودروی خارجی (چینی ، ژاپنی ، کره ای) در ایران می شود و خودروساز داخلی آن را عرضه می کند و یا قرار است در آینده نزدیک عرضه کند، مباحث قیمت گذاری را به طور سطحی رد نشوید. لطفا با تمرکز بیشتر بر فاصله قیمت خودروها در کشور اصلی و فاصله قیمتی آنها در ایران با خودروساز بحث شود که چرا مثلا برلیانس اچ330 اتومات در چین به پول ایران 38 میلیون تومان می شود ولی در ایران به قیمت 56 میلیون تومان به دست مصرف کننده می رسد مگر نه ایمکه این خودرو ها در داخل مونتاژ و تولید می شوند و می بایست به لحاظ قیمتی با وارد کردن خودرو تفاوت داشته باشد.
قزل
۱ مرداد ۱۳۹۴سلام کسی این ماشین خریده تجربه خود را بنویسد میخوام بخرم مخصوصا موتورش قدرتش خوبه صداش داخل ماشین میاد
احسان
۲۲ بهمن ۱۳۹۴ماشین عالیه واقعا ارزش داره خیلی ها توی سایت ها چرت مینویسند
بشینی پشتش عاشقش میشی
طاها
۲ دی ۱۳۹۵صداش داخل ماشین میاد . قدرت موتور خوبه ( توی جاده ) ولی شتاب نداره
در ضمن بدنه اش هم صدا میده مثل سمند
آرمین
۳ مرداد ۱۳۹۴مهندس در خصوص طراحی و دیزاین خودرو گفتید ول از مشخصات موتور و شرکت سازنده موتور هم اگر میشه مرقوم فرمائید. با سپاس
مهدي
۶ مرداد ۱۳۹۴از دوستان کسی اطلاعاتی از ساخت موتور h330 داره آیا؟ منظورم اینه که موتورش تحت لیسانس جایی هست! روی اکثر قطعات خودرو شرکت بزرگ نظارت داره، آیا موتورش هم شامل میشه؟
hamed
۱۵ مرداد ۱۳۹۴سلام
من h330 اتوماتیک تحویل گرفتم در مورد موتورش خودم خیلی شک داشتم. هنوز آب بندی نشده ولی تا این جا شتابش تو کفی خوبه و به نرمی شتاب میگیره. اما تو شیب از دنده 3 شتابش مثل سمند میشه و تعریفی نداره. من چون دارم ماشینو آب بندی میکنم فعلا از تیپ ترونیک فقط استفاده میکنم.
منهای شتابش از راحتی صندلی و تو دست بودن کنسول و داشبورد خیلی راضیم. صدای موتور از j5 کمتر تو اتاق میاد و رو حالت اتوماتیک صدای موتور شنیده نمیشه.
از فرمون الکتریک ماشین فوق العاده راضیم و دقیقا مثل مزدا 3 نرمه و از سرعت 40 به بالا سفت و ثابت میشه.
سیستم صوتی و کنترل رو فرمون ساده ای داره ولی صداش قابل قبوله.
اما تهویه اش اصلا اتوماتیک نیست و تو نمایندگی هیشکی دقت نکرده بود که اتوماتیک یعنی چی. مثلا میگن اتوماتیک اما سرعت فن دستیه و نمایش دما نداره.
نرمی تعلیق ماشین به نرمی لیفان نیست و تقریبا هم تراز پژو پارسه البته نمیشه به این زودی نظر داد.
من دوست دارم برم سراغ بسترن b50f اما هنوز قانع نشدم که کدوم بهتره. بعضی آپشن های برلیانس مثل کی لس و فرمون الکتریکش و طراحی ارگونونی خوب داشبوردش نمی زاره برم سراغ بسترن.
میران
۹ شهریور ۱۳۹۴سلام با تشکر از متن خوب شما .
می خواستم بدونم تو سر بالایی کم میاره ؟ یا نه نسبت به حجم و وزن ماشین خوبه ، یعنی در سر بالایی شتاب و سر عت راضی کنندست ؟
فربد
۸ دی ۱۳۹۴برلیانس ماشین خوبیه ولی جک j5 بهتره و بعد بسترن b50f از هر دوتاشون بهتره و اینها رو قیمت شون معلوم میکنه
سامان
۲۵ تیر ۱۳۹۵سلام به همه دوستان، دو روزهh330 ات مات گرفتم،همه چیزش عالیه و بی شک از پارس بهتره ، اما ترس من از خدمات بعد از فروشه و اینکه قطعات به راحتی در دسترس هست یا نه. به نظر ما خوبه،
مهدی 008
۱۱ شهریور ۱۳۹۴با سلام خدمت دوستان
به نظر شما h330 بهتره یا جک جی5
باتشکر
مبين
۱۲ آبان ۱۳۹۴با سلام دوست عزیز برلیانس بصورت تغریبى وابسته به بی ام و آلمان هست و از تکنولوژی های اونا بهره میبره
البته اصلا درست نیست بی ام و سری یک رو بیایم با برلیانس مقایسه کنیم ولی ماشین از کیفیت خوبی برخورداره متریال داخلی خودرو هم از مواد بسیار خوبی ساخته شده در خرید برلیانس شک نکن.
سهیل
۸ اسفند ۱۳۹۴جک جی5
شک نکن
موتور قوی تر و بااصالت تر
طراحی زیباتر
امکانات بیشتر
حسین
۱۴ شهریور ۱۳۹۴با سلام برلیانس H330 اتوماتیک دارم توی گردنه علی آباد رو حالت دستی گذاشتمش و همش رو دنده 4 بود در مورد کم آوردنش که اصلا کم نمیاره ومثل ماشین لیفان 620 می ره و شتابش خیلی بعض اونه
Behzad
۲۷ شهریور ۱۳۹۴دوستان عزیزی که دنبال این استاندارد تصادف بودن …
( این خودرو با دارا بودن استاندارد ایمنی 5 ستاره C-NCAP و استاندارد آلایندگی یورو5 )
لینک مطلب : http://www.machinemag.ir/News.aspx?ID=3463
سعادت
۴ مهر ۱۳۹۴با سلام
خواهشمند است یکی منو کمک کنه .من دنده ای شو حقیقتا ثبت نام کردم. (تحویل آذر) . خیلیا میگن باید اتوماتشو ثبت نام مکردی . میخواستم بدونم ده میلیون تفاوتش ارزشش رو داره و از لحاظ اقتصادی بعداً در بازار زیاد ضرر نخواهم کرد. با تشکر
مبين
۱۲ آبان ۱۳۹۴معلومه که ارزش داره دوست عزیز
آپشن هایی که تو مدل اتومات هست بیشتره و کاربردی برای مثال: تنظیم صندلی در٨جهت،سانروف،سیستم ورود بدون کلید،کیلس استارت و چیزی دیگه خودتون هم میدونید دنده خودکارش هست که با این شرایط ترافیک و اینا نعمته
Mobin
۶ مهر ۱۳۹۴سلام دوستایی ک تجربشو دارن
ی راهنمایی کنن بگن ک برلیانس h330مناسب تره یا volex c30????????
رسول
۱۳ مهر ۱۳۹۴درود بر سام کاویانی وسپاس از بررسی بیطرفانه h330. چرا برخی از دوستان میان وبدون اینکه اطلاعاتی درمورد این خودرو داشته باشند وبدون تحقیقات فقط بصرف چینی بودن شروع میکنند به بدوبیراه گفتن در مورد این خودرو وکشور سازنده آن در صورتیکه من حدود دو ماه هست که این خودرو را خریدهام وخیلی هم راضیم قبلا هم چند نوع خودرو از پارس وسمند و ال90 و… داشتم ولی خداییش از همه این ماشینا یک سروگردن بالا تر و با کیفیت تره علیالخصوص گیربکس و موتورش خیلی هماهنگ عمل میکنه و دارای قدرت خوبی میباشد خلاصه باید سوار شد و قضاوت کرد و فکر کنم در آینده از این خودرو بیشتر خواهیم شنید.ضمن اینکه باید قبول کنیم که کشور چین در صنعت خودرو در حال پیشرفت قابل ملاحظه ای میباشد. سپاسگزارم
احسان
۲۲ مهر ۱۳۹۴آقا رسول لطفا بگید که مدل اتوماتیک رو با سمندو پارس مقایسه میکنید یا دنده ای؟
چون اتوماتیکش حداقل 10 م گرونتره ، بهتر نباشه عجیبه.
مصطفی
۲۸ مهر ۱۳۹۴سلام به همه دوستان گل به نظرتون هاچ بکش بهتره یا صندوقدارش چه رنگیش قشنگ تره
لطفا نظر بدین ممنون
علی سام
۷ آبان ۱۳۹۴مرسی از اطلاعات شما
مینا
۷ آبان ۱۳۹۴سلام جناب مهندس ، من دو روز میشه که برلیانس h320 اتومات تحویل گرفتم، هنوز پلاک و بیمه نداره ، در نیجه هنوز باهاش رانندگی نکردم ، میخواستم بدونم برای اب بندی خودرو چه کارهایی رو لازم می دونید و اینکه نداشتن سینی موتور مشکلی ایجاد نمیکنه؟
علی آریا
۱۰ آبان ۱۳۹۴من نمی دونم چرا بعضیا دوست دارن بگن ما همه چیو می دونیم راجع به همه چی الکی بدون تحقیق نظر میدن. اونایی که میگن خوب نیست 100 در 100 یک بارم از نردیک این ماشینو ندیدن.. من همین امروز رفتم واحد تحویل پارس خودرو نشستم با ماشین رانندگی کردم تست کردم همه چیزشو بررسی کردم. از لحاظ شتاب عالیه و اصلا بهش نمی خوره این شتابی که داره.. دنده خوره ماشین و معکوس دادنش (نوع اوتومات) خیلی روون و بی نقص بود و گیربکس خیلی خوبی داره. فرمان خیلی نرم و خوش دستی داره. صندلیای خیلی راحتی داره و اصلا خسته کننده نیست. کاملا هنگام نشستن آزادی حس میشه و اصلا احساس تنگی و کوچیکی نکردم. صندوق عقب خیلی جادارو بزرگی داره در صورتیکه به ظاهرش نمیخوره.. من خودم الان پرشیا ELX دارم و در مقایسه باید بگم صندوق عقب برلیانس بزرگتره یکم و این خیلی برام مناسب بود. قدرت موتوریش هم قابل قبول بود و همینطور ترمزش که فوق العاده عالی ماشین رو در سرعت بالا بدون کوچکترین لغزشی نگه میداره.. ماشین بدون لرزش و خیلی کم صدا بود و صدای موتورش هم خیلی خوب بود و داخل کابین صدای زیادی حس نمیشه. در کل کاملا راضی هستم و به زودی می خوام بخرمش.. دوستان کارشناس هم لطفا نظر الکی ندید. اینجور جاها مردم میان برای تحقیق و بررسی درست. نه اینکه نظرات کارشناسی جعلی یه سری اشخاص رو بخونن و گمراه شن. من چون می دونستم متاسفانه یه عده همیشه اینطوری نظر میدن خودم شخصا رفتم و از نزدیک ماشین رو دیدم و خیالم راحت شد. در کل در بین ماشین های زیر 60 میلیون انتخاب فوق العاده ای میتونه باشه.. می تونید برید کیلومتر 14 جاده مخصوص ضلع جنوبی پل ماشین رو ببینید و تست کنید.
علی آریا
۱۰ آبان ۱۳۹۴در ضمن مدل هاچ بکش سری متفاوتی به اسم Cross داره که اسپرت هست و رنگ سان شاین داره. توی واحد تحویل یه دونه ازش پارک بود ولی 4-5 تومن گرونتره و گفتن فقط هم فعلا اوتومات داره.. خیلی رخ قشنگی داشت. رنگ البالوییش هم جالب بود ولی من مشکیش رو پسندیدم و از رنگ خاکستریش هم اصلا خوشم نمیومد. بازم سلیقس
سیامک
۲۱ آبان ۱۳۹۴من خیلی در مورد 330 تحقیق کردم ،مال یکی از آشناهامونم امتحان کردم،من قبلا هیوندا اکسنت داشتم،ولی اگه نظر بدم در حد اکسنت هستش،شتابش خوبه،کلا راحته مثل اکسنت،رفتم خودمم یه اتومات ثبت نام کردم،اصلا شک نکنین،پارس خودرو بازم مثل همیشه بهترینه
رامتین
۲۱ آبان ۱۳۹۴آقا سیامک بنده هم با بودجه 45 تومن قصد خرید خودرو دارم. جالبه امروز در یکی از نمایندگیهای سایپا بودم و یکی از دوستان قدیمیم که همکلاسیم بود را دیدم. در مورد خرید ماشین پرسیدم. میگفت جک یا لیفان یا حتی جیلی اصلا در حد و اندازه برلیانس نیست. خیلی ازش تعریف میکرد. بنظر هم اتومبیل واقعا خوبیه. حال بنظر شما مدل دستیشو بگیرم یا اتومات؟ چرا که از نظر آپشن انگار هیچ فرقی ندارند و مدل دستی 45تومن و اتومات50 تومنه.
سئوال بعدیم هم اینه که تا ماه دیگه رنو ساندرو با قیمت 43 دستی و 47 اتومات توسط پارس خودرو پیشفروش میشه. اونم باکیفیته اما ظاهرش آنچنان دلچسب نیست. بین این دو شما کدومو ترجیح میدی؟
سهیل
۸ اسفند ۱۳۹۴هرکی گفته چرت گفته جک خییییلی بهتر از برلیانسه بروسایت های مختلف بخون 105اسب بخار کجا و 140اسب بخار کجا
موتور میتسوبیشی لنسر1800سی سی روشه لوازم بوش و دلفی روشه صندلی برقی فقط کیلس استارتر نداره که اونم میشه نصب کرد روش سنسور دنده عقب و سانروف و مه شکن و اینجور چرت و پرتا رو پیش فرض روش نصبه بنظرم پولتو بده جک بگیر که خیلی هم زیباتر و تهاجمی تره چهره اش
ehsan
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵دادش جک 111 اسب بخاره
فرهنگ
۱۰ اسفند ۱۳۹۴برلیانس بهتره چون از نظر فنی از تجربه بزرگان خودرو استفاده میکنه و از نظرظاهر هم از همه ماشین های هم قیمتش خیلی خیلی زیبا تره . جک هم ماشین بدی نیست ولی از نظر ظاهری دیگه هیچ حرفی برای گفتن نداره و خیلی معمولی شده .
سیامک
۲۷ آبان ۱۳۹۴اره دقیقا بهتر از اوناس،ولی مدل دستی خیلی آپشناش کمتر از اتومات هس،مثلا سانروف،کی لس،سنسور دنده عقب ، مه شکن جلو
به نظرم اتومات ثبت نام کن،
در مورد رنو ساندرو هم من شخصا دوس ندارم ظاهرشو،میخوام تو ماشینی بشینم که همه مثل برلیانس تعریف کنن ازش،واسه همین ثبت نام کردم
رامتین
۲۷ آبان ۱۳۹۴درسته حرفتون اما اگه هاچبک دستیشو بگیرم انگار تفاوت آپشنی با اتوماتش نداره. درسته؟ البته باز بعضی دوستان میگن چینی نگیر و اگه قصد خرید برلیانس هاچبک داری همون 206تیپ5 بهتره!!! (میگفت احتمالا از سال آتی کیفیتشون هم بالاتر میره). بنظرتون چه کنم؟
سیامک
۲۷ آبان ۱۳۹۴من خودم یه وی 8 داشتم فروختم اینو ثبت نام کردم به نظرم برلیانس خیلی بهتره چون یه ماشینه روزیه،در مورد چینی بودنش هم چون پارس خودرو مونتاژ میکنه بازار خوبی داره ،مهم لذت بردن از رانندگیه،ماشینای داخلی همش افتضاحن ،بی کیفیت
ولی برلیانس یه چیز دیگس
رحیمی
۱۵ آذر ۱۳۹۴سلام خدمت اساتید محترم. واقعیتش بین دومدل سدان H330و H230 گیر کردم. میخوام از عزیزانی که این ماشین رو دارن بپرسم، واقعا مدل H330 ارزش حدود 10 lمیلیون تومان اضافه تر رو داره یا نه. (بیشتر منظورم به لحاظ فنی هستش، چون معتقدم قیافه ظاهری کاملا سلیقه ایه) لطفا منو راهنمایی کنید. ممنون.
عسل
۱۸ آذر ۱۳۹۴سلام
من بین برلیانس و ساندرو b90 نمیدونم کدوم رو انتخاب کنم . امروز هم کارخانه بودم . اکثرا کارکنان نظرشون به b90 بود ولی داخل اتاقک ماشین به دلم نمیشینه ، خیلی زمخته . خواستم کمکم کنیم لطفا .
ممنون
فرزاد
۲۷ آذر ۱۳۹۴سلام دوستان.من 206 تیپ 5 فرانسوی دارم.ازشم راضیم.چند روز پیش رفتم نمایندگی سایپا شیراز برلیانس رو دیدم.مدل هاچ بک.واقعا خوشگل بود.کیفیت بدنه عالیه.مثل سمند و پژو که قطعاتش انگشت لاش میره نیس.کیفیت رنگ هم عالی بود.تمام قطعات و موتور در جلو ماشین با نظم خاصی قرار گرفته بود.رفتم داخلش نشستم همه چیز عالی بود.دست رو داشبرد کشیدم دقیقا جنسش با داشبرد 207 برابره.اپشناشم عالی بود.چیزی که میدونم اینه که پارس خودرو همیشه ماشیناش با کیفیت بوده.خیلی وسوسه شدم و همونجا یکیشو ثبت نام کردم تحویل فروردین.قبلش نمایندگی ام و ی ام و کرمان موتور هم رفتم.ولی ماشیناشون اشغال بودن.فقط s5 خوب بود که 25 میلیون با اینکه دنده ای هست از برلیانس گرونتره.خلاصه من که حال کردم.در ضمن تحقیقاتی که داشتم برلیانس با بی ام و شریک تجاریه.و میگفتن چند تا از مدل های بی ام و رو منتاژ میکرده.واسه همینم هست طراحی ماشیناش مثل بی ام و هست.در اخر گول حرفای دیگران رو نخورید.خودتون سوار بشین بعد ثبت نام کنید