چند وقت پیش بود که مدیرعامل شرکت سایپا در اظهارنظری شگفتآور مدعی شد که هیچ خودرویی در دنیا توان رقابت با پراید ازلحاظ قیمت و کیفیت را ندارد. در همان زمان انتشار این خبر، وعدهٔ تهیهٔ مطلبی تحت عنوانی که در بالا مشاهده میکنید را به شما مخاطبین عزیز پدال دادم و حالا این مطلب را آماده کردهام تا بفهمیم آیا ادعای مدیرعامل سایپا واقعاً صحت دارد یا خیر.
در کشورهای مختلف دنیا یا مستقیماً توسط خودروسازان معتبر جهانی یا بهوسیلهٔ همکاری مشترک با خودروسازان معتبر و سازندگان محلی و یا توسط خودروسازان بومی هر کشور خودروهای اقتصادی و ارزانقیمتی جهت استفادهٔ قشر متوسط و ضعیف جامعه تولید میشوند که عمدتاً قیمتهای بسیار پایینی دارند. در ادامهٔ این مطلب به معرفی تعدادی از این خودروها در کشورهای مختلف دنیا میپردازیم که قیمتی مشابه پراید دارند. برای انجام مقایسۀ عادلانه، قیمت پراید را هم به تومان در نظر گرفتهایم و هم معادل دلاری آنرا. برای این مقایسه، قیمت پراید به تومان ۲۰,۵۰۰,۰۰۰ تومان و به دلار ۶۰۰۰ دلار در نظر گرفته شده است؛ بنابراین خودروهایی که در این مطلب معرفی میشوند همگی حدوداً همین قیمت را دارند. همچنین جهت جلوگیری از اطالهٔ مطلب صرفاً به بیان قیمت، موتور و تجهیزات خودروها میپردازیم درحالیکه مشخصات کامل تمامی آنها موجود و قابلارائه است.
کشور چین بزرگترین تولیدکنندهٔ خودرو در جهان است و شرکتهای خودروسازی داخلی فراوانی هم دارد. خودروسازانی که خیل عظیمی از محصولات آنها راهی کشورمان هم شدهاند. در این کشور، عمدتاً سازندگان داخلی یا شرکتهای جوینت ونچر، خودروهای ارزانقیمتی را تولید و به بازار عرضه میکنند که در اینجا یک نمونه از آنها را معرفی میکنیم.
شرکت جنرال موتورز چند وقتی است با شرکتهای چینی Wuling و SAIC از طریق سرمایهگذاری مشترک، برندی را با نام Baojun تأسیس کرده که به تولید خودرو در چین میپردازد. جدیدترین محصول این شرکت، یک هاچبک متوسط بنام ۳۱۰ است. این خودرو که در چهار تیپ مختلف عرضه میشود، قیمت بسیار پایینی دارد. برای مقایسه با پراید، تیپ دوم بااوجون ۳۱۰ را انتخاب کردهایم که ۳۹,۸۰۰ یوآن معادل حدوداً ۱۹ میلیون تومان قیمت دارد. این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری چهار سیلندر با ۸۰ اسب بخار قدرت است که تنها ۵.۳ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف میکند. تیپ دوم بااوجون ۳۱۰ دارای امکاناتی چون آینههای جانبی برقی، چراغهای هالوژن، ترمز ABS و EBD، ایربگ راننده، چهار پنجرهٔ برقی و تهویه مطبوع است. خودرویی بهمراتب مدرنتر و ایمنتر از پراید که حتی قیمتی کمتر از آن دارد.
کشور بعدی روسیه است که شرکت محلی لادا بیشترین سهم را از بازار خودروی آن دارد. شرکتی که بهتازگی همکاریهایی را با شرکت رنو-نیسان آغاز کرده است. لادا چند وقتی است سدان کوچکی بنام گرانتا را به بازار عرضه میکند که قیمت بسیار مناسبی دارد. این خودرو در دو نمونهٔ سدان و لیفتبک تولید میشود که قیمت نمونهٔ سدان آن از ۳۸۳,۹۰۰ روبل معادل ۱۹,۱۰۰,۰۰۰ تومان و مدل لیفتبک از ۴۰۴,۲۰۰ روبل معادل ۲۰,۱۰۰,۰۰۰ تومان آغاز میشود. لادا گرانتا مجهز به یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر است که با سه سطح قدرت ۸۷ اسب بخار، ۹۸ اسب بخار و ۱۰۶ اسب بخار عرضه میگردد.
اما کشوری که مهد خودروهای ارزانقیمت بوده و بیشترین خودروهای ارزانقیمت در آن عرضه میشوند، هند است. در این کشور خودروسازان خارجی و داخلی خودروهای ارزانقیمت فراوانی را عرضه میکنند که تعدادی از آنها را در اینجا معرفی میکنیم.
ابتدا از خودروساز بومی هند یعنی تاتا موتور شروع میکنیم که خودروی نانوی آن ارزانترین خودروی دنیا محسوب میشود؛ اما از نانو که بگذریم، تاتا بهتازگی محصول جدیدی را بنام تیاگو معرفی کرده که با قیمت مناسبی به بازار عرضه شده است. تیپ پایهٔ تیاگو ۳۹۴ هزار روپیه معادل ۱۸,۶۰۰,۰۰۰ تومان قیمت دارد اما ما برای مقایسه با پراید تیپ دوم آن با قیمت ۴۲۹ هزار روپیه یا ۲۰,۳۰۰,۰۰۰ تومان را انتخاب کردهایم. این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ ۱ لیتری سه سیلندر دیزل است که ۷۰ اسب بخار قدرت دارد. این هاچبک هندی از تجهیزاتی چون فرمان برقی، تهویه مطبوع و ایموبلایزر برخوردار است.
گروه خودروسازی رنو-نیسان چند وقتی است که برند داتسون را مجدداً احیا کرده و توسط آن خودروهای ارزانقیمتی را جهت عرضه در کشورهایی مثل هند تولید میکند. ارزانترین محصول این شرکت، مدل جدید ردیگو است. یک هاچبک کوچک شهری که قیمت آن از ۲۳۹ هزار روپیه معادل تنها ۱۱,۳۰۰,۰۰۰ میلیون تومان آغاز میشود. بالاترین تیپ این خودرو ۳۱۹ هزار روپیه معادل ۱۵,۱۰۰,۰۰۰ تومان قیمت دارد. این مدل مجهز به یک پیشرانهٔ ۸۰۰ سیسی سه سیلندر با ۵۳ اسب بخار قدرت است و از تجهیزاتی چون تهویه مطبوع با دریچه برای سرنشینان عقب، فرمان برقی، پنجرههای برقی و دو ایربگ سود میبرد.
اما داتسون محصول بزرگتری را هم برای کشورها درحالتوسعه تدارک دیده که گو نام دارد. بالاترین تیپ بنزینی این خودرو، ۴۱۴ هزار روپیه معادل ۱۹,۵۰۰,۰۰۰ تومان قیمت دارد. خودرویی مجهز به یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر با ۶۷ اسب بخار قدرت. از تجهیزات استاندارد این تیپ هم میتوان به تهویه مطبوع، پنجرههای برقی جلو، ایربگ راننده، قفل مرکزی و چراغهای مشایعتکننده اشاره کرد.
اما یکی از خودروسازانی که در هند بیشترین خودروهای ارزانقیمت را تولید میکند، شرکت ماروتی است که در اصل زیرمجموعهٔ هندی شرکت سوزوکی محسوب میشود و محصولات خود را هم با برند سوزوکی در هند عرضه میکند. این شرکت طیف وسیعی از خودروهای ارزانقیمت را در هند عرضه میکند که در اینجا یکی از آنها را که آلتو A10 نام دارد معرفی میکنیم. گرانترین و بالاترین تیپ بنزینی این خودرو ۳۵۱ هزار روپیه معادل ۱۶,۶۰۰,۰۰۰ تومان قیمت دارد. ماروتی-سوزوکی آلتو A10 از یک موتور ۱ لیتری سه سیلندر با ۶۷ اسب بخار قدرت استفاده میکند و تجهیزات فرمان هیدرولیک، ایربگ راننده، تهویه مطبوع و ایموبلایزر برای آن ارائه شده است.
خودروساز بعدی مطلب ما هیوندای است که هاچبک کوچک ائون را خاص بازار هند تولید میکند. این خودرو در بالاترین تیپ خود ۳۶۸ هزار روپیه معادل ۱۷,۴۰۰,۰۰۰ تومان قیمت دارد. در سینهٔ ائون یک پیشرانهٔ کوچک ۸۰۰ سیسی سه سیلندر نصب شده که ۵۵ اسب بخار قدرت دارد. تهویه مطبوع، فرمان هیدرولیک، پنجرههای برقی و قفل مرکزی از تجهیزات بالاترین تیپ هیوندای ائون هستند.
و درنهایت آخرین خودرویی که در این مطلب قصد معرفی آنرا داریم، هاچبک کوچکی بنام بریو محصول شرکت هوندا است. البته این خودرو قیمت بیشتری نسبت به دیگر خودروهای این لیست دارد بهگونهای پایینترین تیپ آن با قیمت ۴۶۹ هزار روپیه معادل ۲۲ میلیون تومان عرضه میشود؛ اما در عوض بریو مجهز به یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری چهار سیلندر است که ۸۷ اسب بخار قدرت تولید میکند درحالیکه بهصورت استاندارد از تجهیزات پنجرههای برقی جلو، فرمان برقی، تهویه مطبوع، قفل مرکزی و ایموبلایزر برخوردار است.
بنابراین میبینیم که با قیمتی هماندازهٔ پراید و یا حتی کمتر چه خودروهای جدیدتر، مجهزتر، ایمنتر و کممصرفتری را در سطح دنیا میتوان خریداری کرد. خودروهایی مانند بااوجون ۳۱۰ که واقعاً با توجه به قیمتشان، خودروهای ارزندهای هستند؛ اما مدیرعامل سایپا هنگام بیان آن اظهارنظر جنجالی گفته بود که «اگر کشوری خودرویی با قیمت و کیفیت پراید تولید کند، ما از این محصول برای عرضه به بازار داخل استقبال میکنیم»؛ بنابراین به ایشان پیشنهاد میکنیم اگر به گفتهٔ خود پایبند هستند، نگاهی به مطلب فوق انداخته تا هم تجدیدنظری در ادعای بیرقیب بودن پراید نموده و هم از یکی از خودروهای معرفیشده، طبق حرف خودشان برای عرضه در بازار داخلی استقبال کنند. امری که البته تقریباً ناممکن به نظر میرسد.
SaMaN
۲۶ آبان ۱۳۹۵نویسنده عزیز به همین خیال باش که این اتفاق بیفته….!
اینجا ایرانه!!!!!!!!!!!!!
Nima
۲۶ آبان ۱۳۹۵قشنگ ترین همون 310 اولیه که چینى بود( و بیشترین آپشن)
بعدش حد تناسب میان کیفیت و زیبایى هیونداى
و با کیفیت ترین هم هوندا
من شخصا هیونداى رو ورمیدارم چون هم با کیفیته و هم قشنگه (پشت هوندا اصلا قشنگ نیس)
ولى خوب امکانات خاصى نداره! در عوض 17 میلیونه.
bkh
۲۶ آبان ۱۳۹۵یه سایت خبری رفتم امروز تیتر زده بود (سایت تابناک)
فشار افراد خاص به خودروسازان برای عدم توقف پژو ۴۰۵ و پراید .
حالا به نظرتون افراد خاص چه کسانی بودند .؟ .همون
سامان اذری
۲۶ آبان ۱۳۹۵مدیر عامل سایپا حالا یه …..
شما چرا جدی میگیرید
ضمنا قانون کار تو ایران حدودا ماهی 200 دلاره که فکنم بین این کشورها
جزء پایین ترینهاست
ما از هر لحاظ حساب کنید بدبختیم
علیرضا4225
۲۶ آبان ۱۳۹۵جناب نویسنده با این مطلب ، درست و حسابی مدیر عامل سایپا رو شستی و تو آفتاب پهن کردی تا خشک بشه واقعا دمت گرم
ReventОn
۲۶ آبان ۱۳۹۵من از صاحب صفحه ی پدال عاجزانه تمنا میکنم این مقاله رو هر چند وقت به چند وقت شیر کنه،
اگرم کسی میتونه فایل پی دی افشو تهیه کنه برا کانالا و چت روما، دم همگی گرم
واقعا وقتی هوندا هیوندا رو دیدم نابود شدم
حسام
۲۶ آبان ۱۳۹۵خدایا این بدبختی رو از ما نگیر
MjM
۲۶ آبان ۱۳۹۵به امید نابودی مونتاژکاران داخلی…
جواد
۲۶ آبان ۱۳۹۵امیدوارم این مقاله در تمام سایتهای خبری و کانالهای تلگرامی منتشر بشه تا همه کاملا متوجه بشن حتی اونهایی که کمترین اطلاعات خودرویی دارن حداقل دیگه اقایون نتونن به ملت دروغ به این بزرگی بگن
رضا پ
۲۶ آبان ۱۳۹۵این مطلبو باید پرینت بگیری خش خش فرو کنی تو حلق اون مدیری که این حرف و زد تا براش جا بیفته
MPH
۲۶ آبان ۱۳۹۵اونا براشون مثل روز روشن و جاافتادس ولی وقتی منفعتشون تو پرایده خودشونو به کوری میزنن
ملت بدبختم که چاره ای ندارن مجبورن بخرن
nima
۲۶ آبان ۱۳۹۵بله.پراید بی رقیبه،معلومه که بی رقیبه،اما در چی؟؟
در گرفتن جان انسانها،در داغدار کردن خانواده ها،در آلوده کردن هوا،در هدر دادن منابع ملی،در خالی کردن جیب ملت و صد البته مهمتر از همه بی رقیب در پر کردن جیب آقایان
هرمز
۲۶ آبان ۱۳۹۵آفرین عالی گفتی
شمت
۲۶ آبان ۱۳۹۵لادا و هوندا عالیه اگر در ایران مونتاژ بشن
3 تا مزیت دارد
1. موتور پرقدرت
2.بدنه محکم رویهم به اندازه 4 تا پراید استحکام دارد
3.جون سخت
sadegh
۲۶ آبان ۱۳۹۵ترمز دستی اون داتسون گو توحلقم!!!!!!!!!
MPH
۲۶ آبان ۱۳۹۵دقت نکرده بودم مثل نیسان آبیه که!!!!
احمد
۲۶ آبان ۱۳۹۵مینی بوسی eee !!!! :-)
Parsa
۲۶ آبان ۱۳۹۵میگم شاید واقعا مسئولین راس میگن و ما جزو ادما نیستیم???
هرمز
۲۶ آبان ۱۳۹۵خداوکیلی وقتی این مطلبو میخوندم برای مظلومیت این ملت چندبار بغزم گرفت،..
Porsche..dodge
۲۶ آبان ۱۳۹۵تیاگو.برانتا و 310 رو باید با دنا مقایسه کنیم
رضا پ
۲۶ آبان ۱۳۹۵310 هم طراحی بیرونش هم کابینش خیلی خوبه
داتسون گوطراحی بدنش بجز کابینش ومخصوصا ترمز دستیش که اون دوستمون اشاره کرد?
گرانتای لادا
و آخری هوندا هم خوبه
همشون پرقدرتتر و جادارتر از بقیه هستن
Efk
۲۶ آبان ۱۳۹۵حداقل دست مزدم تو کشورا در نظر بگیریم که هرکی چقد هزینه کارگرش میکنه،از اینم نگذریم که کارمون به جایی کشیده که با بدبختای هندی مقایسه میشیم
جالبه برام چرا کسی ازین جهت نگاه نمیکنه
تازه مسولین منتم سرمون میذارن که برید شکر کنید مثل سوریه نشدیم
حسین
۲۶ آبان ۱۳۹۵دولت مردان آمریکاییه به مردمشون القا میکنن که یک رویا امریکایی هست که باید به این سبک زندگی کنن و یا همین کشور های خلیج فارس که سبک و خواسته زندگیه مردمشون اعلا بخشیدن.اما ما در نقطه ای هستیم که به کم ترین وسایل عادی یک زندگی اون هم نسبت به ضعیف ترین قشر جامعه چین و هند مقایسه میشیم و کم هم میاریم
ZIGMA
۲۶ آبان ۱۳۹۵البته فراموش نکنیم قیمت اصلی پراید 17 میلیونه و نباید مالیات بر ارزش افزوده و بیمه و … رو جزو قیمت حساب کرد ولی متاسفانه در این مطلب و بر خلاف واقعیت قیمت پراید رو 20 21 میلیون در نظر گرفتن که به دور از انصافه
ضمن اینکه اکثر خودروهای نامبرده در بالا در تیپ های پایه فاقد تجهیزات ایمنی مثل ایربگ و ای بی اس هستند (مثل اسپارک، کوئید، و تقریبا همه مدل های ارزان قیمت هندی در مدل پایه) ولی پراید دارای این تجهیزات هست
و اکثر خودروهای بالا بسیار کوچک تر از پراید هستند(کوئید و تیاگو)
بعضی از خودروهای نامبرده بالا حتی در داخل خودرو روی ستون c هیچ پوششی قرار داده نشده و فلز ستون c کاملا عریان هست!!!
و اکثر خودروهای بالا در تیپ های پایه حتی کولر هم ندارن(برای مثال فولکس واگن پولو مدل پایه و شورولت اسپارک پایه )
و اکثر خودروهای بالا قدرت کمتر از پراید دارن
و اکثر خودروهای بالا در کشور هایی ساخته میشن که دستمزد کارگر بسیار پایینتر از ایرانه
بنابراین خواهش میکنم با این مطالب خودمونو گول نزنیم
حرف مدیر سایپا بد برداشت شده، ایشون در واقع درست میگفتن
ایشون سالیان سال در صنعت خودروی کشور خدمت کردن و تحصیل کرده داشنگاه معتبر هستند
من میدونم که مردم از وضعیت کنونی عصبانی و ناراضی هستن
ولی این دلیل نمیشه که حقیقت رو وارونه جلوه بدیم
پراید خودرویی 4 سیلندره که دارای ابعاد و اندازه مناسبی هست
دارای آپشن های قابل توجهی هست(با توجه به قیمت)
مثلا برفپاکن چند زمانه یا تنظیم یک حالته فرمان که حتی النود های پایه هم ندارن!ولی پراید داره!
یا فرمان هیدرولیک که در بسیار از خودروهای بالا فقط در مدل های گران عرضه میشه
در بسیاری از خودروهای بالا سپر ها کاملا پلاستیکی هست ولی در 132 شما با سپر های هم رنگ بدنه روبرو میشین
بسیاری از خودروهای چینی که شما با قیمت میبینین بسیار بی کیفیت هستند
ولی پراید به عنوان یک خودرو تک ستاره در کیفیت همچنان کیفیت قابل تحملی داره
انتظار های مردم رو با این مطالب بالا نبرید لطفا
میثم
۲۶ آبان ۱۳۹۵خوب میشی !!!
علیرضا
۲۶ آبان ۱۳۹۵اگه میخواس بشه شده بود دیگه امیدی بهش نیس
Efk
۲۶ آبان ۱۳۹۵بله تو چه کشورایی ساخته میشن؟برای کدوم قشرون؟ ببین داریم با کیا مقایسه میشیم البته کاری به اون بندگان خدا ندارم منظورم سطح زندگیه که تو این چند سال تو ایران چقدر افت کرده که با اینا مقایسه میشیمو یکیم پرو پرو بیاد بگه برید همید پرایدم از سرتون زیاده…
amin
۲۶ آبان ۱۳۹۵2کلام هم از………
زیگما جان به این کار در زبان عامیانه میگن ماله کشیدن دوست عزیز
آپشن های قابل توجه پراید!!!!!اوه چقدر ***!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ستون c در این خودروها عریان است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آقا اگه اینطوره که ایشون میفرمایند فردا حمله کنیم پراید بخریم!!!!!!!!!!!!!!!!
از سایت پدال توقع داریم از مقالشون که قطعا نتیجه تحقیقات و بررسی واقعیات بازار خودرویی جهان هستش در مقابل تهمت های ایشون دفاع کند
Madjid
۲۶ آبان ۱۳۹۵خیلی وقتا جواب ندادن به بعضی حرفا خودش بهترین جوابه.
Ali
۲۶ آبان ۱۳۹۵عزیز من مالیات و این جور چیزا بالاخره همش از جیب من و شما در میره
ضمنا این خودرو ها همه جزو پر فروش ها تو رنج خودشونن
و اینکه
مثل اینکه شما تازگی ها پراید نخریدی تا به این مرز و بوم امیدوار تر بشی
MPH
۲۶ آبان ۱۳۹۵نکنه مدیرعامل سایپا از اقوامتون هستن؟؟؟
زیگما اگه همه حرفات درست باشه بحث کیفیتت مطمئنا اشتباهه
چطور کیفیت پرایدو قابل تحمل میدونی؟؟؟مگه از این بدترم میشه؟؟؟حالا اگه خیلی ارزون بود میشد نادیده بگیری ولی ارزونم نیست ……
“”ماشینای چینی بسیار بی کیفیت اند””باور کن از پراید بدتر نیستن.بخدا هیچ نکته مثبتی نداره پراید
بعدشم اون تک ستاره کیفیتش واسه این بوده که کمترین حد یک ستارس(احتمالا) وگرنه تست واقعی بگیرن ستاره هاش منفی میشن،سایپا کلی ستاره بدهکار میشه!!!!
توحید ملائی
۲۷ آبان ۱۳۹۵از این موارد من زیاد تو برنامه های تلویزیونی دیدم ،تو یه برنامه ای یه مهمون دعوت کرده بودن(پایش) میگفتن ایشون بی طرفه و جزو مشاورای بزرگ اقتصادی هستن طرف با آمار و ارقام نادرست میگفت تعرفه واردات خودرو ما از بیشتر کشورها پایین تره!!! و هی دفاع میکرد از عملکرد خودروسازان!
بله درسته این آقا یا از اقوام مدیر عامل سایپا هستن یا از جیره خورهای بزرگ شرکت ،از همه اینا گذشته یادتونه که نعمت زاده وزیر صنعت و معدن گفته بودن هرکی ماشین ایرانی نخره ضد انقلابه!
علیرضا4225
۲۶ آبان ۱۳۹۵جناب زیگما امیدوارم که صحبت های شما از روی خیر خواهی باشد و غرضی در این کار نداشته باشید وگرنه گمان نمی کنم حتی مسوولین شرکت معظم سایپا هم چنین خزعبلاتی رو در مورد پراید قبول داشته باشند
احمد
۲۶ آبان ۱۳۹۵مستدل، منطقی و صحیح
هر چند به نظر میزان عصبانیت مردم بیش از اونه که اجازه فکر کردن بده
mehran911
۲۶ آبان ۱۳۹۵به به آقا زیگمای گل
چه عجب بعد از یک سال برگشتی
با این کامنتت اصلا حال نکردم
چون میدونم خودتم میدونی به این راحتی که گفتی نیست و دلایل زیادی بر اشغال بود پراید وجود داره ?
محمد
۲۶ آبان ۱۳۹۵اره تو خوبی
كوروش
۲۶ آبان ۱۳۹۵من از لادا خوشم اومد اتومات هستش (amt) اپشناش خوبه ، ظاهرش قابل قبوله فرمانش برقیه !!!! از همه مهم تر خودرو های روسی بسیار جون سخت هستند و واقعا کیفیت خوبی دارند
البته شتر در خواب بیند …….
ahmad
۲۶ آبان ۱۳۹۵سلام، دستتون درد نکنه و واقعا خسته نباشید.
این جور مطالب فوق العادن، چون باعث رو شدن اظهار نظرهای کذب یه مشت منفعت طلب میشه.واقعا آفرین به پدال
نویدی
۲۶ آبان ۱۳۹۵جناب xigma اولا به سپر هم رنگ بدنه و برف پاک کن چند زمانه و فرمون هیدرولیک(که پراید در مدل پایه نداره) نگو آپشن که خندم میگیره…دوما شما فرض کن پراید موتور هشت سیلندر و سانروف و سیستم esp و گیربکس اتومات و کروز کنترل هم داشته باشه،باز هم خودرو به حساب نمیاد چون ایمنی و استحکامش در حد دوچرخه ست…مطمئن باش بین خودروهایی که در مقاله اسمشون برده شده،ضعیف ترینشون حداقل ایمنیش دو برابر پرایده….کسی از مدیر سایپا سپر هم رنگ بدنه و برف پاک کن نخواست،مردم خودرو ایمن میخوان تا امنیت و سلامت رو برای خانواده ها به ارمغان بیاره.
زمان
۲۶ آبان ۱۳۹۵آقای عزیز برابر از پراید بد نگو ..ناراحت میشن یهو دیدی گفتن پراید دو ستاره از s500..سه ستاره از پورش .یامازراتی گرند کواتره هم بالاتره ودشمن احتمال حمله یا تحریم به سرش میزنه وبایددر تولیدش صرفه جویی کرد و پخش رو که برداشتن صندلی و داشبورد ویا قطعه ای دیگر رو هم بردارن ناشکری نکنید ..وخبر جدید BMW در یکسری از خودروهای زاپاس نمیگذاره چون 11سال گارانتی لاستیک داره وسایپا آچار چرخ دیگه نمذاره چون11روز بعد از تحویل منهدم میشه وصاحبش رو به بهشت میفرستدودر ضمن هزینه بهشت فرستادن حساب نمیشه .این هم یک آپشن است
محمد
۲۶ آبان ۱۳۹۵داچیا لوگان 2016 ساخت مراکش قیمتی برابر 7000 دلار در مدل فول ودر مدل پایه حدود 6000دلار دارد.
javanmard
۲۶ آبان ۱۳۹۵به نظر من تمام شرکتهای خودروسازی باید تو رنج خودروهای ارزان قیمت تولیداتی داشته باشن. و باز به نظرم اگر قرار نیست که گمرکی برای خودروها حذف یا کم بشه بهتره که گزینشی عمل کنن مثلا بعضی از خودروها و با قیمت مناسب رو اجازه بدن که بدون گمرکی یا کمترین حق گمرکی وارد بشه. که البته خب زهی خیال باطل!!!
Ali
۲۶ آبان ۱۳۹۵تو این ملت از بس همه چیز سر جاش هست و به بهترین شکل ارائه میشه دیگه نمیتونیم کامنتی بزاریم و نظری بدیم
ali
۲۶ آبان ۱۳۹۵پراید از چند نظر بی رقیبه !
1. خیلی ارزون تموم میشه نسبت به تموم این خودرو های که پدال مثال زده… 2. چون خیلی ارزون تولید میشه و از همه این ماشین های که گفتید سود بیشتری میره تو جیب دولت… 3. از همه این ماشین ها پر مصرف تر و آلاینده تر هست… 4. از همه این ماشین ها ایمنی کمتری داره و هزاران کشته داده تو ایران… و کلا دولت جون و مال مردم معمولی براش مهم نیست… خودروسازی ایران یه همچین مدیر های توش مدیریت میکنن که اینقدر بی سواد و بدون اطلاع هستند و بی لیاقت هستند و مردم رو هم گاگول و بدون دانش فرض میکنن…
م.ر
۲۶ آبان ۱۳۹۵با نتیجه گیری از حرفای این بنده خدا در کشورهای دیگر مالیات برای خودرو پرداخت نمیشود و نیز دوست عزیز دستمزدکارگر در ایران ایران 200 دلاره که با اجازتون از چین کمی کمتر ،از روسیه نیز بسیار کمتر و تنها از هند کمی بیشتر می باشد و البته در برابر ژاپن که حداقل 12000 دلار است که دیگر هیچ. لطفا با اطلاعات بیشتر سخن بران
omid
۲۶ آبان ۱۳۹۵” ببینید این خودروهایی که شما گفتید رقیب نیستند که، همه شون یه سری قوطی حلبی هاچ بک هستن با فضای داخلی محدود. شما پراید مارو ببینید که با اون شاسی فوق العاده محکم و تقویت شده X100 که خودش دنیایی رمز و راز داره فقط چند مدل اتاق براش داریم،111 و 131 و 132 که قشنگ 5نفر با همه اسبابشون توش جا میشن ! بعد هم آخر آخر امکانات اینها دو ایربگ و ایموبلایزر و شیشه برقی و کولر بود که پراید خودمون نه تنها همه رو داره، بلکه به تجهیزاتی مثل تنظیم ارتفاع چراغ های جلو، صندلی با قابلیت تنظیم ارتفاع، چراغ سوم ترمز ، قفل مرکزی ، ترمز ضد قفل ، گرمکن شیشه عقب و … بسیاری تجهیزات مدرن و روز دنیا برخورداره که چند سر و گردن پراید رو بالاتر نگه میداره. پس حرف اضافه نزنید، ناشکری نکنید، مثل بچه آدم همین پرایدو سوار شید، بلکه رستگار شوید. ”
یه لحظه خودمو جای جناب تازه مدیرعامل شده گذاشتم ببینم پاسخشون چی میتونه باشه !! :))
پرسپولیس
۲۶ آبان ۱۳۹۵عجب استانداردی برای کشور بزرگ ایران تعریف کرده مدیرعامل سایپا فکر کردم که میخواهد بگویدصنعت خودروی ژاپن والمان رابه لرزه دراورده خودروی خودران سبزتحویل مردم میدهدمیخوام صدسال سیاه خودروی ارزان تولیدنشودهمیشه چیزارزان هزینه ارزان بودنش از وسیله گران بیشتره گران یعنی استحکام پاک وماندگار وشیک ارزان یعنی هزینه عقب مانده گی وسقوط
پرسپولیس
۲۶ آبان ۱۳۹۵تعریف کرده مدیرعامل سایپا فکر کردم که میخواهد بگویدصنعت خودروی ژاپن والمان رابه لرزه دراورده خودروی خودران سبزتحویل مردم میدهدمیخوام صدسال سیاه خودروی ارزان تولیدنشودهمیشه چیزارزان هزینه ارزان بودنش از وسیله گران بیشتره گران یعنی استحکام پاک وماندگار وشیک ارزان یعنی هزینه عقب مانده گی وسقوط
حمیدرضا
۲۶ آبان ۱۳۹۵من خودم به شخصه جای چنتا خودرو رو خالی میبینم مثل سوزوکی سلریو و یا پژو 107 همین طو رسیتروئن سی وان البته با توجه با این لیست بهترین خودروها همان لادا و بااوجون هست البته اگر درست نوشته باشم در کنارش محصولات داتسون و هوندا امیدوارم روزی دیگران هم مثل بینندگان این سایت باشند و فکرشان بیش از یک وسیله برای جابه جا کردن افراد باشه
he
۲۶ آبان ۱۳۹۵درود
اینا اگر بخوان اینا رو بیارن کمتر از 60.000.000 نمیدن به مردم
پراید رقیب نداره چون بیشترین سود رو داره براشون
Infinite
۲۶ آبان ۱۳۹۵دوست دارم همه مردم عمیقتر به این قضیه نگاه کنند…
پراید، بااوجون، لادا و و و…
کدام یک از اینها، این درد رو دوا میکنند؟
مشکل ما پراید داشتن و لادا نداشتن نیست!
مشکل ما اقتصاد ماست… مشکل ما پول ماست… مملکتی داریم که ارزش پولش پایینه. مملکتی داریم که اقتصاد مریضی داره. مملکتی داریم که خیلی از مردمش برای هموطن خودشون و مملکت خودشون دلسوزی نمیکنن. مملکتی داریم که ***یا درست کار نمیکنن یا اگر بخوان تک و توک در بینشون درست کار کنن هم نمیذارن و نمیتونن.
***
خدا کنه یک روز این مملکت درست بشه…ببخشید… خدا کنه یک روز این مملکت رو درست کنیم…!
Infinite
۲۶ آبان ۱۳۹۵ممنون از پدال که بخش های اصلی حرفم رو سانـسور کرد.
Infinite
۲۶ آبان ۱۳۹۵پدال عزیز، اگر صلاح میدونی کل نظر روبردار. کل نظر رو… ممنون
A
۲۷ آبان ۱۳۹۵لعننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننتتتتت به هرچی خودروساز قاتل داخلیه