چندین سال بود که همواره اخباری مبنی بر توسعهٔ پلتفرمی داخلی توسط سایپا بنام SP100 برای ساخت محصولات جدید به گوش میرسید و از خودرویی که قرار بود بر روی این پلتفرم جدید ساخته شود نیز رندرهایی منتشر شده بود. حال سرانجام سایپا رسماً اولین محصول ساخت شده روی پلتفرم جدید و داخلی SP100 را در نمایشگاه شیراز رونمایی کرده است. این ماشین یک سدان کامپکت در کلاس C است که سایپا بهطور رسمی برای آن نام «رُهام» را انتخاب کرده است.
مدیرعامل سایپا «محسن جهرودی» در رابطه با رُهام گفته است:
«این خودرو از مدرنترین امکانات و قابلیتهای روز برخوردار بوده و از هر نظر توان رقابت با خودروهای خارجی همردهٔ خود در بازار ایران را دارد. این خودرو صد درصد ایرانی بوده و تمام مراحل طراحی تا ساخت آن توسط متخصصان ایرانی انجام شده است. تلاش میکنیم در کمترین زمان ممکن مراحل تست این خودرو را به پایان رسانده و تولید انبوه آنرا آغاز کنیم».
مدیر پروژهٔ SP100 «شهروز حسینی» هم دراینباره گفته است:
«خودروی رهام یک محصول در کلاس C به شمار میرود که بر اساس نیازسنجی بازار داخلی و سلیقه مشتریان ایرانی طراحی شده و با برخورداری از حداکثر امکانات، استانداردهای روز دنیا را پاس خواهد کرد. تمرکز بر روی کیفیت یکی از رویکردهای اصلی سایپا برای طراحی این خودرو از ابتدای امر بوده و درعینحال طراحی ظاهری این خودرو نیز منطبق بر دانش روز دنیا بوده است. در طراحی این خودرو برجستهترین متخصصان داخلی و بینالمللی همکاری داشتهاند و در ادامه تلاش خواهیم کرد تا با تمرکز بروی تولید قطعات با بالاترین کیفیت و همچنین دقت در مونتاژ، یک خودرو رقابتپذیر در کلاس بینالمللی تولید کنیم».
به ادعای مهندسین سایپا، در رهام علاوه بر استحکام و زیبایی، ایمنی بالا هم مدنظر بوده است؛ بنابراین ایمنی این خودرو در سطح استاندارهای جهانی بوده و امکان آزمایش آن در مراکز معتبر تست تصادف مثل یورو انکپ وجود دارد. گفته شده رهام میتواند در آزمونهای تصادف این سازمان سه ستارهٔ ایمنی را کسب کند. همانطور که گفته شد، رهام روی پلتفرم جدید سایپا بنام SP100 ساخته شده که از آن بهعنوان اولین پلتفرم داخلی یاد میشود. به همین دلیل هزینهٔ قابلتوجهی برای توسعهٔ این پلتفرم صرف شده تا امکان ساخت اولین خودروی کاملاً ایرانی فراهم گردد. درهرحال اگر این ادعاها صحت داشته باشد میتوان گفت ساخت رهام گام مهمی به سمت جلو در صنعت خودروسازی عقبماندهٔ ایران محسوب میشود.
به گفتهٔ سایپا، رهام اولین خودروی ایرانی محسوب میشود که بر روی پلتفرم داخلی ساخته شده است و بنابراین برای اولین بار بخش مهمی از فرایند توسعهٔ یک خودرو در داخل کشور انجام گرفته است. البته در توسعهٔ این ماشین مشاورهها و همکاریهای خارجی هم دخیل بوده است. با توجه به اینکه چندی پیش این سدان جدید سایپا در هند رؤیت شده بود، به نظر میرسد رهام در مرکز تحقیقات گروه رنو-نیسان در هند مورد آزمایش قرار گرفته است. همچنین پلتفرم SP100 نیز یک مگا پلتفرم پیشرفته است که سایپا میتواند با استفاده از آن خودروهای دیگری در کلاسهای مختلف مثل هاچبک و کراساوور را هم تولید نماید.
رهام در ظاهر خودرویی مدرن و نسبتاً زیبا به نظر میرسد. در نمای جلویی دماغهای پفکرده دیده میشود که با پیکرهٔ کلی خودرو هماهنگ است و در نمای عقبی هم شاهد فُرمی ساده اما نسبتاً مدرن هستیم. بهطورکلی استایل ظاهری رهام برای شرکتی که شاهکارهایی چون ساینا و کوییک را در کارنامهٔ خود دارد، مناسب، زیبا و هماهنگ به نظر میرسد که مشابه آن شاید تاکنون در صنعت خودروسازی ایران دیده نشده است. در داخل خودرو نیز هرچند طراحی داشبورد ساده و معمولی است اما میتوان آنرا برای شرکتی چون سایپا قابلقبول دانست که حداقل قابلیت قیاس با خودروهای همکلاس چینی را دارد.
در زیر کاپوت رهام یک پیشرانهٔ ۱.۶۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی شانزده سوپاپ با تکنولوژی زمانبندی متغیر سوپاپها قرار گرفته که ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۵۴ نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما مشخصات این موتور بسیار به پیشرانهٔ جدیدی که بهتازگی برای برلیانس سری H300 ارائه شده شباهت دارد و به نظر میرسد سایپا برای خودرویی که آنرا صد درصد ایرانی و داخلی میداند از پیشرانهای چینی استفاده کرده است. درهرحال گفته شده انتقال نیروی این موتور در توسط دو گیربکس مختلف شامل یک نمونهٔ پنج سرعتهٔ دستی و یک واحد شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد.
طبق اعلام سایپا، رهام در شش تیپ مختلف شامل پایه یک، استاندارد، پایه دو، میانی، لوکس و سوپر لوکس ارائه میشود که تیپهای بالایی آن از تجهیزات و آپشنهای زیادی برخوردارند که تقریباً با خودروهای امروزی برابری میکند. این تجهیزات که البته بسیاری از آنها فقط در دو تیپ لوکس و سوپر لوکس ارائه میگردند، شامل مواردی چون تهویه مطبوع اتوماتیک، کمربندهای ایمنی پیش کشنده، شش ایربگ (شامل ایربگهای جانبی، پردهای و ایربگ رانندهٔ دومرحلهای)، آینههای جانبی اتوماتیک، سنسور پارک، هشدار مانع روی آینهها، دیلایت، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمهای، نمایشگر هفت یا دَه اینچی اندروید، سانروف، صندلیهای چرمی با تنظیم برقی، کروز کنترل، فرمان برقی حساس به سرعت و سیستم پایش باد تایرها میشود.
رهام ۴.۴۶ متر طول، ۱.۷۷ متر عرض و ۱.۵۰ متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آنهم برابر با ۲.۶۵ متر است. وزن این سدان کامپکت ایرانی نیز بسته بر هر تیپ، بین ۱۲۶۰ تا ۱۳۳۰ کیلوگرم متغیر بوده و صندوق بار آن ۴۲۰ لیتر ظرفیت دارد. رینگهای خودرو از نوع ۱۵ و ۱۶ اینچی با لاستیکهای ۱۸۵ و ۲۰۵ بوده و ترمزهای آن در هر چهارچرخ دیسکی هستند. تعلیق رهام در جلو از نوع مکفرسون و در عقب با میلههای پیچشی است و ظرفیت باک سوخت آنهم معادل ۴۷ لیتر است.
و در پایان در رابطه با نام این سدان جدید ایرانی هم گفته شده که رهام نامی کاملاً ایرانی و به معنای پرندهٔ آزاد و رهایی است که هیچگاه شکار نمیشود. گفته شده این نام کاملاً با استایل مدرن خودرو که با الهام از شاهین طراحی شده هماهنگ است. درکل در صنعت خودروسازی که سالها است به تولید خودروهای قدیمی، بیکیفیت و از رده خارج میپردازد، شاید بتوان سایپا رهام را قدم مثبتی دانست مشروط بر اینکه با کیفیت و قیمتی مناسب به بازار عرضه گردد. این در حالی است که شنیدههایی به قیمتی در حدود ۷۰ میلیون تومان برای رهام اشاره دارند.
پیکان جوانان گوجه ای
۲۸ تیر ۱۳۹۷1- تا چند وقت دیگه گند کاملش در میاد که نسخه ریبیج کدوم ماشین به خورد ما دادن
2- با تشکر از سایپا که با نسخه لوکس این ماشین مشکل ورود خودرو بنز و لکسوس و سایربرندهای لوکس را برای اقشار پردرامد حل کردن
3- و تشکر دیگه که قسمت همیشه غایب بازار یعنی خودرو سوپرلوکس مثل بنتلی و رویس رولز هم کاملا پوشش داده شد
aston martin
۲۸ تیر ۱۳۹۷تازه طراحیش افتضاست
چراغای عقبشو ببین آخه
یه بچه شیش ساله تو مهد کودک قشنگتر از این چراغ عقب میکشه
فرامرز
۲۸ تیر ۱۳۹۷اون قسمت چراغ عقب که رو صندوقه رو حذف کنن یکم بهتر میشه و البته شبیه چراغ عقب دنا میشه
محمد
۲۸ تیر ۱۳۹۷منم درک نمیکنم سایپا چه علاقهای به اون شبرنگ روی درب صندوق داره!!!
روی L90 هم گذاشته بود
اما بجای اینکه بهتر بشه، حس شبرنگ ۲چرخه به آدم دست میده
واقعا با بقیه طراحیش جور نیست
حتی چراغش بدون اون شبرنگه هنوز هم خوبه
M
۲۸ تیر ۱۳۹۷خر تیزپای ایرانی
شایان
۲۸ تیر ۱۳۹۷فقط بلدین ایراد بگیرین
بنظرم این ماشین گام خوبیه و رو به جلوست باید ادامه دار باشه باید پلت فرماشونو توسعه بدن و اگه یه رقابت کوچیک برای توسعه این خودرو ها بین ایرانخودرو و سایپا هم صورت بگیره بازم راضیم
خدا وکیلی اینو مقایسه کنین با تیبا؟؟؟واقعا پیشرفته امیدوارم هرچه سریعتر بتونن بازم محصولاتشونو توسعه بدن و شاهد تنوع باشیم
aston martin
۲۸ تیر ۱۳۹۷بله که ایراد میگیریم
چون اینا فکر مردم نیستن
فکر چاپیدن جیب مردمن
گذشت دوران حمایت از تولید داخلی
اینا دنبال اینن که انحصار ایجاد کنن تا محصولات بی کیفیتشون رو بندازن به مردم اونم با قیمت های نجومی
حالا وایستا ببین همین ماشینی که زیر بیست میلیون تموم شده قیمت تولیدش برا کارخانه و همون بیست تومن هم نمی ارزه رو چجوری به قیمت هفتاد تومن بهت میندازن
بله ایراد میگیریم با این قیمتا
پول آزرا رو میدی ال نود تحویل میگیری این که نشد
masood
۲۸ تیر ۱۳۹۷طرف 1254 تا نظر داده. بعد میگه میگه تندرو به قیمت آزرا میدن به مردم. شما یا از قیمت تندر بی خبری یا قیمت جهانی آزرا رو نمی دونی. یا این که کلا ایران نیستی؟ مطلب می نویسی یه دور بخون بعد پست کن.
aston martin
۲۹ تیر ۱۳۹۷مسعود جان شما احیانا با اصحاب کهف به خواب فرو نرفتی؟
با کدوم دلار حساب میکنی تو مرد حسابی؟
مگه نمیبینی قیمت امروز با دیروز چقد فرق میکنه؟
بله که تندر رو امروز دارن به قیمت آزرای دیروز میدنو آزرای دیروز شده قیمت سانتافه و سانتافه قیمت بنز دیروز رو داره!
وقتی هنوز از وضع نوسانات کشور خبر نداریم بایدم بیان پرایدو چراغاشو عوض کنن به هفتاد میلیون بفروشن بهمون
خلایق هرچه لایق
فورد
۲۸ تیر ۱۳۹۷من که فکر میکنم خود برلیانسه و باید منتظر وانت ش هم بود احتمالا اسم بچه هاشونو گذاشتن روش وانتش هم میشه پرهام
حمید
۲۸ تیر ۱۳۹۷من مرکز نو آوری بودم پلتفرمش کپی یاریس قدیمیه ولی طراحیش ایرانیه
masood
۲۸ تیر ۱۳۹۷اگه پلتفرمش مال یاریسه ورژن قبله پس چرا اندازه فاصله محوراشون اینقدر با هم متفاوته؟
aston martin
۲۹ تیر ۱۳۹۷مسعود داداش کجاها سیر میکنی تو :))
یاریس؟ داداش خیلی بلند پروازی تو . فکر کردی میان برات پلتفرم تویوتا میزارن؟
عزیز من این ماشین کپی برابر اصل ولیکس c30 چینی هست. فقط آرمشون فرق داره
یاریس آخه؟ داداش یکم مطالعه کن
محمد
۲۸ تیر ۱۳۹۷اگه بین بازه قیمتی 25 تا 30 میلیون تومن باشه می ارزه ولی اگه قیمتش از 35 به بالا باشه ارزششو نداره. در هرصورت من اینو به ساینا و کوییک ترجیح میدم?♂️
محمدرضا
۲۸ تیر ۱۳۹۷شک نکن قیمت کارخانه بالای ۷۰ میلیون و بازار حدود ۱۰۰
موتور و گیربکس هم بنظر از برلیانس است
واقعا اون رینگ چه تناسبی با طراحی داشته ؟
فرامرز
۲۸ تیر ۱۳۹۷تا این بخواد برسه دست مشتری پراید ۴۰ تومن میشه. هنوز اثرات کاهش ارزش پول ملی به خودروهای تولید داخل نرسیده و متاسفانه در چند ماه آینده افزایش قیمت چشمگیری رو شاهد خواهیم بود (همونطور که تو سال ۹۱ پراید از ۸ تومن رسید ۲۰ تومن)
aston martin
۲۸ تیر ۱۳۹۷متریال داخلیش همونیه که توی تیبا هم استفاده شده زیر 100 هزار تا به سرصدا میوفته
کیفیت رنگ بدنشم عمرا نصفه این فوتوشاپه توی عکس ها نیست
چند وقت دیگم معلوم میشه که از سر هم بندی تیبا و پراید درش آوردن
از همه مهم تر قیمتشه که قول میدم زیر 60 میلیون به ملت نمیندازن
نخرین
روزای آخرشونه
aston martin
۴ شهریور ۱۳۹۷الان که دارن سمندو میدن 60 میلیون
با این وضع افزایش قیمت خودرو تا این بخواد پیش فروش شه قیمتش میرسه به 150 60 میلیون و با یه همچین قیمت شخمی تخیلی ای میکننش توی … پاچه ملت
آرش
۲۸ تیر ۱۳۹۷پلتفرم ملی کجا بوده،این ماشین روی پلتفرم برلیانس سری ۲۰۰ طراحی شده،موتور ۱.۶۵ برلیانس ۳۳۰ هم گذاشتن روش.
همونقدر که سمند خودرو ملیه،اینم هست.
aston martin
۲۹ تیر ۱۳۹۷بابا این ماشین کپی برابر اصل ولیکس c30 هست چرا اینقد دنبال برلیانسو فلانین شما
فقط آرمشو عوض کردنو جلو پنجره ایش رو توری کردن جای خطی
رضا
۲۸ تیر ۱۳۹۷تا60تومن شاید ارزش داشته باشه.اونم نسخه فولش.اما از حق نگذریم خیلی خوبه
aston martin
۲۸ تیر ۱۳۹۷شمااگر شصت تومن حاضری به این ماشین بدی پس دیگه حرفی نمیمونه
برادر من همین عراقه با خاک یکسان شده با شصت تومن کمرو سوار میشن
GHOST RIDER
۲۸ تیر ۱۳۹۷این همون ماشینی هست که می گفتند .۳۰۰میلیون،دلار براش هزینه شده؟؟؟؟؟؟و با چند تا شرکت خارجی قرارداد بسته بودند؟؟؟؟؟
به قول دوستمون چندوقته دیگه گندش در مییاد
امین
۲۸ تیر ۱۳۹۷توی عکس پنجم کیفیت بالای ساخت خودرو از درز درب عقب زده بیرون !!
Rezas4
۲۸ تیر ۱۳۹۷اون هواکشه:)
سام
۲۸ تیر ۱۳۹۷برای قضاوت قطعی در مورد «رهام» باید این خودرو را از نزدیک مشاهده نمود اما آنچه در عکس ها دیده می شود خودرویی زیبا،مدرن و با طرحی متناسب را نشان می دهد که برای خودروسازی کشورمان قدمی مثبت و رو به جلو محسوب می شود.
Blah Blah Blah
۲۸ تیر ۱۳۹۷اصطلاحا کاملا ایرانیه!! :/ موتورش که مشکوک میزنه احتمالا چینیه. طراحی ظاهرش هم مثل اینه که هر تیکه شو از یه ماشین دیگه ای برداشته باشن. نمای جلوشو ببینین خیلی شبیه میتسوبیشی میراژ G4 هست. چراغ عقبشو نگا, مثلا از روی محصولات بی ام و و لکسس یه چیزی دربیارن ادغام کنن. کل این موجود یهه طرف اسمش یه طرف :)) آخه رهام هم شد اسم ماشین ؟؟! خوبه رستم نذاشتن اسمشو!
MjM
۲۸ تیر ۱۳۹۷“به گفتهٔ سایپا، رهام اولین خودروی ایرانی محسوب میشود که بر روی پلتفرم داخلی ساخته شده است”
اولا که گفته های شما به درد خودتون میخورده، میخوره و خواهد خورد!
دوما شما اول پلتفرم رو تعریف کنید!
سوما تو سایپا هرچی رو دنبالشو بگیری میرسی به ریشه اصلی پراید!
نوید جهرمی
۲۸ تیر ۱۳۹۷ما هنوزم برای استفاده از پلتفرم پژو داریم بهشون سود میدیم. لاقل اینو نمیخواد ب کسی باج بدیم برای یه طراحی منسوخ.اینا در همین حد از پلتفرم سر در بیارن برامون کافیه.
امیر
۲۸ تیر ۱۳۹۷واقعا به لعنت خدا نمی ارزه این به اصطلاح خودروی ملی!پلتفرم که واسه برلیانسه،طراحیش هم که هیچ هویتی نداره و فقط کپی از ماشینای چینیه،کیفیت ساخت و قطعاتش هم که سایپا اصلا به کیفیت معروفه!از لحاظ ایمنی هم که بر حرف این آقایون باشه پراید ایمن ترین خودروی خانوادگی دنیاست…اگر خواستن اینو مفت هم بهتون بدن قبول نکنین،باور کنید رفت و آمد با قاطر شرف داره به اینکه خودروی صفر ملی!بگیریم.
نوید جهرمی
۲۸ تیر ۱۳۹۷دوستان یکم کم لطفی نکنید. اول بزارید بیرون بیاد ببینیم چیه. بعد نگا کنید این رو داره سایپایی میزنه که به زور کوییک رو ساخته.
از نظر من قدم رو به جلوی خوبیه. مخصوصا این که پلتفرمش از تغییر یافته ماشین های 30 سال پیش نیس.نمای هماهنگی داره(اگه الان عرضه بشه نه مثل دنا و رانا 10 سال بعد) داخلش باید با کیفیت تر بشه. چرخاش کوچیکه باید بزرگ تر بشه. مدل پایه گازسوزش هم باید توسعه پیداکنه برای مصرف کننده داخلی.
شخصا از هر گام مثبتی که برای کشور بردارن حمایت میکنم.
نسبت به رقبای چینیش که توی بازارن عقب نیست( این الان یه برلیانس ایرانیه)
پ ن:خوبه یکم عرق ملی داشته باشیم. بحث ماشین نیست. الان یه وضعی شده ک کسی رگ گردنش برا ایران باد نمیکنه و این اصلا خوب نیس.
امیر
۲۸ تیر ۱۳۹۷آقای جهرمی باید عرق ملی داشته باشیم درسته اما یادمون باشه اینجا داریم درباره سایپایی حرف میزنیم که آهن پاره هاش باعث مرگ میلیون ها نفر از هموطنانمون شده.پنج سال پیش عموی بنده در جاده هراز تصادف کرد و جسد تکه تکه شده اش رو از لای پراید مچاله شده در آوردند این انصافه؟همین سایپایی که زه بغل در رو آپشن میدونه!همین سایپا که هیچ وقت حاضر نشده به طور شفاف از ایمنی و کیفیت ساخت خودروهاش حرف بزنه و تمام در ها رو به روی تست های بین المللی بسته و حمایت همه جانبه دولت رو داره آدم واقعا دق می کنه!در نتیجه تا ثابت نکنن تولیدات جدیدشون استاندارد جهانی نداره و قیمت ها عادلانه نباشه خودروساز داخلی بدترین دشمن ماست.اگر تولیدات با کیفیت و متناسب باشه مردم حتما حمایت می کنن چیز خیلی بدیهیه.عرق ملی یعنی تا ثابت نکردن این تولیداتشون ارزش پول دریافتی رو داره تحریمشون کنیم و حداقل به جون خودمون احترام بذاریم.شرمنده پرحرفی کردم امیدوارم در مراحل زندگی موفق باشید
محمدرضا
۲۸ تیر ۱۳۹۷بدترین دشمن ما پراید نیست دوست عزیز
خودمونیم
مسعود
۲۸ تیر ۱۳۹۷دوست عزیز نگران نباش
اینم بیرون میاد میبینی جای این رینگ ها رینگ پراید به مردم میندازن. متریال داخلش هم یه درصد کم حدودا ۹۹ درصد بی کیفیت تر میزنن. پایه گاز سوز هم که حتما تولید میشه و قیمت هم نسبت به مدل تک سوز یه ۴ یا ۵ تومنی بالاتر میزنن.?
عارف
۲۸ تیر ۱۳۹۷تحت تاثیر مدل های اوپل استرا طراحی شده. به جز داخلش که اصلا تناسبی با یه خودروی امروزی نداره و طراحیش منسوخه. این زبان طراحی برای یه ماشین امروزی نیست. از چینی ها یاد بگیرین یا لااقل کار رو به کاردان بسپارین
Centenario
۲۸ تیر ۱۳۹۷70 میلیون؟؟
مگه چی داره؟؟
الان قیمت پراید رو هم میکنن 50 میلیون :-| :-|
سیاوش
۲۸ تیر ۱۳۹۷چرا داشبوردش یک تیکه نیست ؟ چرا وسطش یک شکاف و ناهماهنگی وجود داره؟ منظورم زیر مانیتورش هست همیشه باید یک اشکالی در طراحی خودروهای ایرانی باشه!
ایرانی
۲۸ تیر ۱۳۹۷آقا وایسین اول بیرون بیاد بعد ساز مخالف بزنین.به هر حال اگه دزدی در کار نباشه این وسط باید گفت گام مثبتیه
حمیدرضا
۲۸ تیر ۱۳۹۷شورلت رو به هوندا پیوند زدن
در کل طراحی خیلی خوبی داره داخلشم بد نیست فقط منتظرم ببینم بازم با گرون شدن دلار قیمتش میره بالا یا نه
A.B
۲۸ تیر ۱۳۹۷جلوش شبیه یکی از محسولات قدیمیه شورولت هست عقبشم که اصلا حوصلشون سر رفته در کل خیلی دوسدارم سایپا و ایرانخودرو ورشکست بشن اصلانم حرکت روبه جلو نیست آپشن روز یعنی دوربین 360 یعنی پیش گیری از بخورد کنترل سربالایی سراشیبی ترمز خوردکار ضدلغزش نور بالا خودکار و چرخش سرپیچ تشخیص عابر کروز هوشمند فقط بفکر دزدی و پر کردن جیب خودتون هستین اینا آپشنای پایه هستن که گذاشتین و باید باشن رفتن چهل تا تیپم از توش درآوردن ***
شایان
۲۸ تیر ۱۳۹۷قبول داری اگه سایپا لکسوسم بسازه بازم میان گیر میدن بهش؟؟
در قاتل بودن سایپا شکی نیست اما نباید انتظار داشته که از تولید پراید و تیبا یهو بپرن اپتیما بسازن
رها
۲۸ تیر ۱۳۹۷20 تا عکس گرفته از بغل یه عکس هم نداره معلوم شه کلیت چجوره
محمد
۲۸ تیر ۱۳۹۷اگه فرستادن یورو انکپ تستش کنه اونوقت مشخص میشه یه قدمی برای ایمنیش برداشتن
نه مثل سمند که همیشه میگفتن خودروی محکم و ایمنیه ولی وقتی یه گروه برد تستش کرد گند کار دراومد
Kian70
۲۸ تیر ۱۳۹۷داخل سرویس بهداشتی ازین قشنگتره??
انصافا چی فکر میکنن با خودشون
احمد
۲۸ تیر ۱۳۹۷سلام من دیروز از نزدیک دیدمش خود مهندسش گفت موتور ۱۶۵۰ برلیانسه یعنی همون bm16 .پلت فرمشم گفت که ایرانیه و قراره ۵ خودرو روی همین پلت فرم تولید شه از جمله کراس و شاسی?.من که از نزدیک دیدمش یه لحظه از حجم بندی بدنه ذهنم رفت به استفاده از پلت فرم آریو.ممکنه هم پلت فرم اچ ۳۳۰ باشه نمیدونم.فقط ههه فرمونو که دیدم یاد کوییک افتادم.کاپوتو یابا نزدن و در ماشین و باز نکردن ولی به نظر داشبردش خشک بود.
Behrouz anzali
۲۸ تیر ۱۳۹۷طراحی داخل حال بهم زنه بیرونم که کپی هست از برلیاننس h230 خیلی جالبه چینی ها از کمپانی های دیگه کپی میکنن ما از اونا!!!!!!! متاسفم واقعا . بقول دوستمون سوپر لوکسش چی در بیاد ؟ سه ستاره از اروپا ؟ بخدا چین هم یه ستاره بهش نمیده.
منم
۲۸ تیر ۱۳۹۷امکانات نسخه سوپر لوکس آن تقریبا با خودروهای جهان برابری میکند. سوپر لوکس تازه تقریباً
مدیر عامل سایپا گفت از بهترین امکانات ایمنی استفاده شده و بهترین طراحی را متناسب با نیاز مشتریان دارد.
نگفته چه امکاناتی، فقط همه چیزش رو گفته بهترین.
طراحی متناسب با خواست مشتریان رو هم که خوب اومده، اینا که همش عکسه و نسخه اولیه فردا که ماشین بیاد میبینیم یه چیزی در حد موتور سه چرخه است.
من دنبال ایراد گرفتن الکی نیستم و امید وارم واقعاً همینقدر که این بزرگوار فرمودن ماشینشون عالی باشه.
حسین
۲۸ تیر ۱۳۹۷باز هم مشکل خودرو های درجه چندمی چین رو داره که نسبت ابعاد تایر به بدنه افتضاحه ..نمای جانبی خیلی زشتی داره یه جورایی مثل یه جونور ناقص الخلقه ست یک قوز بی قواره داره با چرخهای کوچیک انگاری به زور شیشه عقب ماشین رو اونجاتوی اون قوس جا دادن که چشم رو اذیت میکنه در کل اصطلاحا ماشین رو چرخ ها ننشسته..!! از طرفی اگر واقعا این شاهکار خودشون باشه میشه بهشون امیدوار بود .. هر چند بعدا مشخص میشه که این تحفه سایپا چی بوده و چی به مرد گفتند . موتورش هم ک احتمال زیاد چینیه. راجب داخلش هم که کیفیت صندلی ها مشخصا پایینه انگاری دادن یه مغازه براشون صندلی روکش انداخته . قسمت دسته دنده انگاری ته چاهه خیلی گود طراحی شده با اون دسته دنده بلندش و قدیمی که ادم رو یاد ماشینای ارزون قیمت قدیمی میندازه . تنها نکته مثبتش دماغه شه اگر فک کنیم که این ماشین مثلا یک دهه پیش طراحی شده!! ک سنخیتی با بدنه از نمای جانبی نداره.. ولی کاچی به از هیچی!!
Mahdisky1996
۲۸ تیر ۱۳۹۷هفتاد میلیون خیلی براش اخرش بیست تومن
فرشید
۲۸ تیر ۱۳۹۷خودروسازی که بعد از این همه سال نمیفهمه که برف پاک کن رو از رو شیشه به زیر کاپوت بکشه همون بهتر که خودرو تولید نکنه
کاش یه ذره سلیقه داشتن مثل چینی ها کپی کنن و ارزون بدن دست مردم
آخه کپی کردنم بلد نیستن
Mahdisky1996
۲۸ تیر ۱۳۹۷اخرش بیست تومن مگه دیوونه م 70میلیون تو این بازار خراب بدم برای این جی الایکس ک راحت تو جیب جا میشه میرم ممنطقه ازاد یا ی ماشین دیگه میخرم بجای این موش ازمایگاهیشون ک معلوم نیست کپی کدوم ماشینه
مهرداد
۲۸ تیر ۱۳۹۷آخرش که چی میترسین فروش نره همونایی که هی انتقاد میکنن اولین سری رو همونا میخرن
سام
۲۸ تیر ۱۳۹۷شک نکن که همینطوره،خیلی از کسانی که انتقادهای کوبنده می کنند به احتمال قوی از نخستین مشتریان این خودرو خواهند بود!
LAMB,O
۲۸ تیر ۱۳۹۷ممنون از پدال بابت قرار ندادن کامنت های بنده (نوشته بودم ایران دزد زیاد داره تاییدش نکردن)
پدال هم یا دستی بر اتش خودرسازان داخلی داره یا …
اصن پراید از پورشه 911بهتره حالا نظرمو تایید میکنید؟