سایپا ۲۰۱۳ : دیروزهمزمان با رونمایی های نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳ ، در ایران و در سایپا غوغایی بود و این شرکت خودروسازی توانمند از ۳ محصول جدید دیگر رونمایی کرد تا تنوع سبد محصولاتش را به طرز چشمگیری افزایش دهد و نشان دهد که هیچ چیز از رقبای خارجی اش که در ژنو حضور دارند کم ندارد . در مراسم دیروز در حالی از مدل هاچبک تیبا با نام تیبا ۲، وانت خانواده ایکس ۱۰۰ با نام سایپا ۱۵۱ و نوع دنده اتوماتیک محصولات خانواده ایکس ۱۰۰ با نام AMT رونمایی شد که معاون اول رئیس جمهور در مراسم حضور داشتند . معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اهمیت صنعت خودرو در کشور و حفظ اشتغال بالای این صنعت افزود: در حال حاضر صنعت خودرو کشور در رتبه سیزدهم جهان قرار دارد و بیش از ۳ میلیون نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم در صنعت خودرو مشغول بکار هستند و با احتساب خانواده های آنها جمعیتی معادل ۱۰ میلیون نفر از این صنعت ارتزاق می کنند و طبیعتاً وظیفه دولت حفظ این حجم بالای اشتغال و حتی افزایش کارآفرینی آن است . همچنین مهندس سعید مدنی- مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا- در جشن رونمائی از ۳ خودروی جدید سایپا که همزمان با جشن چهل و هفت سالگی این شرکت برگزار شده بود اظهار داشت: برنامه ریزی های سایپا در راستای افزایش کیفیت، افزایش تیراژ تولید و همچنین گسترش سبد محصولات در آینده نزدیک باعث استقبال بیش از پیش در بازارهای صادراتی خواهد شد.
خواهر زیبای ایرانی مدل هاچبک تیبا است که بر روی پلتفرم ایکس ۲۰۰ طراحی و تولید میشود. این خودرو تغییر شکل یافته (facelift) خودرو تیبا است که با شکلی جدید و جذاب طراحی شده است . سایپا ظرفیت تولید این خودرو را ۱۰۰ هزار دستگاه در سال پیشبینی کرده و حدود ۸۵ میلیارد تومان سرمایهگذاری برای تولید آن صورت گرفته است. قرار است تیبا ۲ اواخر سال آینده به بازار عرضه شود. نقطه ی قوت این محصول طراحی قوی آن است که می تواند با تکیه بر این خصوصیت تمام رقبای چینی را از راه به در کند .
محصول زیبای دیگر خودرو سایپا ۱۵۱ با عنوان وانت کارابود . این محصول توانایی حمل ۵۰۰ کیلوگرم بار را دارا است و قرار است سالانه ۳۰ هزار دستگاه از این خودرو توسط سایپا در سایت ساوه تولید شود. سایپا ۱۵۱ در در فروشگاهها ، سوپرمارکتها ، گل فروشی ها و … مورد استفاده قرار خواهد گرفت . برای تولید این خودرو ۱۰۵ میلیارد تومان سرمایهگذاری صورت گرفته و این محصول بر روی پلتفرم ایکس ۱۰۰ تولید خواهد شد. موتور جدیدی با استاندارد یورو ۴ بر روی وانت ایکس ۱۰۰ نصب خواهد شد که به گفته معاون سایپا با توجه به اینکه هنوز توزیع سراسری سوخت با استاندارد یورو ۴ در کشور صورت نگرفته، این خودرو فعلاً با استاندارد یورو ۲ به بازار عرضه میشود . البته احتمال اینکه برای موتور یورو ۴ مراسم رونمایی جداگانه ای بعنوان محصولی جدید صورت بگیرد ، می باشد . وانت ایکس ۱۰۰ دارای امکانات پیشرفته و گوناگونی همچون کولر و شیشه بالابر برقی است ، این خودرو اواخر بهار سال آینده به بازار عرضه میشود.
پس از رونمایی از این وانت کاربردی مسئولین و مدیران بی صبرانه به سراغ محصول سوم رفتند تا با گرفتن عکس یادگاری با این محصول آلبوم عکس ها و کارنامه ی خود را پربارتر کنند . محصول سوم سایپا از مهمترین نیازهای روز کشور است چرا که دیگر با این محصول خستگی را در ترافیک احساس نمی کنید . خودروی ایکس ۱۰۰ ای ام تی (اتوماتیک) از خانواده خودروهای ایکس ۱۰۰ سایپا میباشد که قرار است این خودرو نیز اواخر تابستان به بازار عرضه شود. مسلما ایده ی جدید رانندگی با دنده ی اتوماتیک از آن دست ایده هاست که رانندگی راحت تر و لذت بیشتر را برای رانندگان پراید به ارمغان خواهد آورد .
با اضافه شدن سه محصول جدید به مدل های متنوعی همچون پراید ۱۳۱ SL ، پراید ۱۳۱ LE ، پراید ۱۳۱ SX ، پراید ۱۳۱ EX ، پراید ۱۳۲ SL ، پراید ۱۳۲ LE ، پراید ۱۳۲ SX ، پراید ۱۳۲ EX ، پراید ۱۱۱ SX ، پراید ۱۱۱ EX ، پراید ۱۴۱ SX و تیبا SX ، سبد محصولات سایپا تمام سلیقه ها را در بر خواهد گرفت .
منبع خبر : وب سایت های تین نیوز ، عصر خودرو و سایپا نیوز
عکس : وب سایت عصر خودرو
مجيد
۲۸ اسفند ۱۳۹۱http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13911228000236
برید تفاوت رو ببینید .
واقعا خودرو هامون ایمن هستن.
اشكان
۲۹ اسفند ۱۳۹۱با سلام دمت گرم مجید واقعا درست گفتی
محسن
۱ فروردین ۱۳۹۲آبرو ریزیه.
کماندار
۲ فروردین ۱۳۹۲واییییییییییی چقدر خندیدم!
kazem
۳ فروردین ۱۳۹۲دنیا جی میسازه؟ونشون میده؟این دوتافرقون سازجی میسازن و نشون میدن(اون هم باافتخار)!!!!!!!!
بانک عکس خودرو (carimage.ir)
۳ فروردین ۱۳۹۲بلــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه
به خاطر همینه که ما انقدر حسرت به دل موندیم دیگه!!!!!!!!
با چه رویی اینا رو رو نمایی کردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!:)
AMIR TOP CAR
۵ فروردین ۱۳۹۲خیلی دوست دارم بدونم به چی فکر میکنن که اینارو طراحی میکنن.
بعدش اینکه کیا اینارو تایید میکنن.
اونی که اینارو طراحی میکنه چی میخوره اونی که چراق SL 2013 طراحی کرد چی میخوره .
به طاراحای بنز چی باید گفت به طراحای اینا چی باید گفت.
یکی باد این چاپایرو از زیر پا من بکشه. . .
علیرضا
۷ فروردین ۱۳۹۲“این شرکت خودروسازی توانمند از 3 محصول جدید دیگر رونمایی کرد تا تنوع سبد محصولاتش را به طرز چشمگیری افزایش دهد و نشان دهد که هیچ چیز از رقبای خارجی اش که در ژنو حضور دارند کم ندارد ”
خداییش خودت به این جمله ای که نوشتی چقدر اعتقاد داری؟!!
محمد
۹ فروردین ۱۳۹۲باور کن من فقط مینونم به خودم فحش بدم هر بیراهی به خودم بگم برا خودم متاسف شم که چرا اصلا چرا اینا رو نگاه میکنیم وهیچی نمیگی تا اینا اینقد پرو میشن ودور ورمیدارن
کماندار
۲۱ فروردین ۱۳۹۲ببین تو عکس آخر همشون دارن به ریش ملت میخندنا!!
sunmartin
۱۰ فروردین ۱۳۹۲من از همین جا به شما اعلام میکنم تا سال 1400 باز هم پراید و وانت نیسان وانت پیکان سمنج نه ببخشید سمند در ورژن های تغییر چراغ و رنگ داشبورد و 405 و ترکیبات آن با تی پا (تیبا) همچنین 206 که ممکنه به اسم 208 به فروش برسه در سال جدید تولید میشه و سیل عظیم خودروهای چینی که بازاری جز ایران و چند کشور دیگه (البته در اون کشورها به یک چهارم قیمت ایران فروخته میشن) این نمای کامل زنجیره خودرو در ایران هست هیچگاه و هیچگاه وتردات آزاد نمیشه چون این یعنی ورشکستگی آهن پاره سازان وطنی که با سر هم بندی قطعات چینی موتور و دینام و استارت و اکسل مونتاز میکنند اگه دارن کامنت منو میبینن میدونن دارم از چی حرف میزنم حتی 5 درصد از تولیدات بظاهر داخلی ساخت ایران نیست…و تمامی اجناس چینیه اما با برند ایرانی!!
saeed
۱۱ فروردین ۱۳۹۲من میگم اگه تیبا یه تصادف مرگبارکنه فیس لیفت جدیدش خوب میشه البته میشه بندازنشن تو چرخ گوشت شاید یه چیز جالبی بیرون بیاد که میخوان رونماییش کنن اینقد فاجعه نباشه
mohammad
۱۱ فروردین ۱۳۹۲بخدا ابروی هرچی تیبا هست این سایپا گند زده بهش!! خیلی زشته پشتش! عین دم سوسمار می مونه!ههههههه
بهراد
۱۴ فروردین ۱۳۹۲اون ژورنالیستی که این سیرک رو با نمایشگاه ژنو مقایسه کرده احتمالا یا خودش پراید سواره یا فامیل مدیر عامل سایپاست! وگرنه هر پسر بچه 8، 9 ساله ای هر جای دنیا که باشه میتونه با یه نگاه بفهمه که این 3 تا شاهکار مهندسی رو از 20 سال پیش تا حالا تو هیچ موزه ای پیدا نمیشه کرد…
واقعا لیاقت مصرف کننده ایرانی با این همه پول بی زبونی که میپردازه این آشغالا نیست. گیربکس اتوماتیکم ذوق کردن داره؟
sunmartin
۱۴ فروردین ۱۳۹۲هزاران رحمت بر رنو5 که در زمان خودش بالاخره رخی داشت طراان و دیزاینرهای صنعتی دارن مسافر کشی میکنند یا در شرکت هایی که کار میکنند که شاید از فرط بیکاری و بی در آمدی باشه یاد یه آهنگ افتادم که میگه :خلبانا جاشون رو عوض کردن با راننده های تاکسی و کامیون،حتما باید بی مزه باشی تا بری تو تلوزیون…اینجا هیچی سرجاش نیس
milad
۱۷ فروردین ۱۳۹۲من تو سایت شما مقاله های زیادی رو خوندم،مقالات اغراق آمیز شما در مورد محصولات داخلی که اونا رو خوب و باکیفیت معرفی کردید من رو به شک انداخت الان دیگه مطمئن شدم سایت شما نماینده ای از دو خودرو ساز بزرگ کشور برای تبلیغ محصولاتشون هست !!!
سعید رجایی از بوشهر
۱۷ فروردین ۱۳۹۲خودشون هم سوار این ماشینا میشن؟؟؟؟
sunmartin
۱۷ فروردین ۱۳۹۲یکمی تامل کنید: هروز و هرماه شاهد رلیز مدل های متنوع با امکانات نمتوع تر با شکل و شمایل جدید و استاندارد های جدی با ابتکارات طراحی و مهندسی جدید برای تمام سلیقه ها هستیم با شرایط فروش گوناگون با برتری ها و ویزگی های منحصر به فرد اما اینجا تنها اینجا با تولید جنون آمیز تنها چند مدل معلوم الحال روبرو هستیم که هر سال با به به و چه چه با تغیر راهنما تغیرات درب کاپوت یا درب ها و سپر و صفحه کیلومتر و داشبورد سعی دارن بگن خودروی جدیدی تولید کردیم این چرخه بی پایان باید تا کی ادامه پیدا کنه فقط قیمت هاست که روز به روز بالاتر میره و قیمت دیروز با امروز فرق داره ما همچنان شاهد تولید پراید 30 سال پیش با همام موتور همان پلت فرم و با نام های مختلف ، پیکان با همان موتور با نام های روا و وانت پیکان، تولید نیسان 50 سال پیش تولید انواع پژو 405 با نام های glx ،slx ، سمند و اخیران انواع سمند و دنا و همچنین خودرو 206 با نام های 207 و sd و قسطی و خلاصه …تا کی ؟ چرا کسی جوابگو نیست تا کی مردم رو از داشتن خودرو های روز دنیا فقط بخاطر سود و منفعت طلبی بیشتر محروم میکنید جیب شما کی پر میشه شما که دم از صادرات میزنید تمام آهن پاره ها رو صادر کنید
sunmartin
۱۷ فروردین ۱۳۹۲یکمی تامل کنید: هروز و هرماه شاهد رلیز مدل های متنوع با امکانات متنوع تر با شکل و شمایل جدید و استاندارد های جدی با ابتکارات طراحی و مهندسی جدید برای تمام سلیقه ها هستیم با شرایط فروش گوناگون با برتری ها و ویزگی های منحصر به فرد اما اینجا تنها اینجا با تولید جنون آمیز تنها چند مدل معلوم الحال روبرو هستیم که هر سال با به به و چه چه با تغیر راهنما تغیرات درب کاپوت یا درب ها و سپر و صفحه کیلومتر و داشبورد سعی دارن بگن خودروی جدیدی تولید کردیم این چرخه بی پایان باید تا کی ادامه پیدا کنه فقط قیمت هاست که روز به روز بالاتر میره و قیمت دیروز با امروز فرق داره ما همچنان شاهد تولید پراید 30 سال پیش با همام موتور همان پلت فرم و با نام های مختلف ، پیکان با همان موتور با نام های روا و وانت پیکان، تولید نیسان 50 سال پیش تولید انواع پژو 405 با نام های glx ،slx ، سمند و اخیران انواع سمند و دنا و همچنین خودرو 206 با نام های 207 و sd و قسطی و خلاصه …تا کی ؟ چرا کسی جوابگو نیست تا کی مردم رو از داشتن خودرو های روز دنیا فقط بخاطر سود و منفعت طلبی بیشتر محروم میکنید جیب شما کی پر میشه شما که دم از صادرات میزنید تمام آهن پاره ها رو صادر کنید
sunmartin
۱۷ فروردین ۱۳۹۲یکمی تامل کنید: هروز و هرماه شاهد رلیز مدل های متنوع با امکانات متنوع تر با شکل و شمایل جدید و استاندارد های جدی با ابتکارات طراحی و مهندسی جدید برای تمام سلیقه ها هستیم با شرایط فروش گوناگون با برتری ها و ویزگی های منحصر به فرد اما اینجا تنها اینجا با تولید جنون آمیز تنها چند مدل معلوم الحال روبرو هستیم که هر سال با به به و چه چه با تغیر راهنما تغیرات درب کاپوت یا درب ها و سپر و صفحه کیلومتر و داشبورد سعی دارن بگن خودروی جدیدی تولید کردیم این چرخه بی پایان باید تا کی ادامه پیدا کنه فقط قیمت هاست که روز به روز بالاتر میره و قیمت دیروز با امروز فرق داره ما همچنان شاهد تولید پراید 30 سال پیش با همام موتور همان پلت فرم و با نام های مختلف ، پیکان با همان موتور با نام های روا و وانت پیکان، تولید نیسان 50 سال پیش تولید انواع پژو 405 با نام های glx ،slx ، سمند و اخیران انواع سمند و دنا و همچنین خودرو 206 با نام های 207 و sd و قسطی و خلاصه …تا کی ؟ چرا کسی جوابگو نیست تا کی مردم رو از داشتن خودرو های روز دنیا فقط بخاطر سود و منفعت طلبی بیشتر محروم میکنید جیب شما کی پر میشه شما که دم از صادرات میزنید تمام آهن پاره ها رو صادر کنید
فرهاد
۱۹ فروردین ۱۳۹۲خیلی متشکر و سپاسگزار می باشم از بذل عنایت دستاندر ک … (پپپپپپپپپ وووزززز هههههههههههههههه)….
بابا شما خیلی گلین! ایول خیلی حال کردم نصفه شبی سایتتونو پیدا کردم. خیلی با وقار و با کلاس تمام مسئولین محترمو چیزیدین بهشون! این تیکه هارو خوب اومدین:(( کارنامه خودرا پربارتر کردند -خودرویی قابل استفاده درسوپرمارکتها و گلفروشی ها! – نقطه قوت طراحی قوی با ظاهری جذاب! – ازراه به در کردن خودروهای چینی- امکانات پیشرفته و گوناگون همچون کولر و شیشه بالابر برقی(البته با برف بازی کن رو یادتون رفت بگید یا آب پاش به شیشه ماشین پشتی رو!) – از مهمترین نیازهای روز کشور وخسته نشدن پراید سواران پشت ترافیک -)) البته من که نمای پشت تیبا2 رو دیدم یاد نمای پشت حیوان چهارپای گوش دراز افتادم! اما بهرجهت اگه بیاد تو بازار سعی میکنم زود بخرمش چون خیلی از کارگرا وخونواده هاشون چشمشون به دست خریداری ماست تا بلکه -تو این فقط 2برابر شدن قیمت ماشین ها به قول خودروسازا!- حقوق اون بیچاره ها نصف نشه!
مجيد
۱۹ فروردین ۱۳۹۲باید بیان از سایپا یاد بگیرن نمایشگاه زدن رو .
تازه تولیدشونم به ما نمیرسه پراید تولید میکنیم در حد بنز.
مدل هاش روهم تند تند عوض میکنیم . با چراغ های جدید و انتن های فوق مدرن.
قابلیتهای دو نیم شدن و جمع شوندگی اسان حتی در تصادف با دوچرخه.
نمایش اکروباتیک در تمامی جاده ها چهار چرخ بالنس رو به خدا و کرال پشت رو اسفالت.
داشبورد های فوق تخصصی از جنس کیسه های باز یافتی شهرداری. (اشغالانس)
درهای تقویت شده با سیخ کباب جیگرکی و هزاران حسن دیگه .
بازم برین از این ماشینهای عقب افتاده خارجی نگاه کنین.
با تولیدات داخلی از دیدن فرشته موت در اسرع وقت لذت ببرید.
احمد.ف
۲۰ فروردین ۱۳۹۲راستی مگه پراید قبلنا اتوماتیک نداشت؟ من خودم چندین تاشون رو دیدم که هنوز هم کار میکنند. روی بدنهشون هم نوشته automatic . فکر کنم اون اوایل وارد شدن پراید (حدود ۷۱ – ۷۲) تعدادی اتومات هم وارد شد.
حالا آقایون دوباره اومدن پراید اتومات درست کردند. آها! البته AMT
هادی
۲۳ فروردین ۱۳۹۲اون […] تو عکس آخری یه کارشناس خفن خودرو تو مایه های جرمی کلارکسونه!!!
دعوتنامه های ژنوشم رد کرد به خاطر حمایت از تولیدات داخلی.
امسالم تو سال حماسه اقتصادی این تیبا با قیمت … ادلار به صورت محدود عرضه میشه چیزی تو مایه های 100هزار دستگاه در سال.
خیلی بی شعورن که به شعور مردم توهین میکنن!
10 میلیون نفر مرتبط با خودرو مستقیم یا غیر مستقیم سودش و بخور بخورشم واسه 10 تا دزد
اعصابم خرد شد
میرم یه لیوان آب بخورم
قربون همتون
مهدی
۲۶ فروردین ۱۳۹۲واقعا خاک بر سر ما با این ماشین های آشغالمون که به درد جرز لای در هم نمی خوره . اینا به اسباب بازی بچه ها شباهت داره تا ماشین
ما تو همه چی پیشرفت کردیم الا ماشین
از دنیا 100 سال توی ساخت ماشین عقبیم
ddjd
۲۶ فروردین ۱۳۹۲من نمیفهمم یا اینا فکر میکنند که من نمیفهمم ؟
مجيد
۲۸ فروردین ۱۳۹۲روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: این روزها که بازار خودرو کشور در رکود فرو رفته و خرید و فروش در آن رونقی ندارد، مشتریان یک به یک در حال انصراف از خودروهای ثبتنامی خود هستند.
به گفته برخی نمایندگیهای فروش خودروسازان، روزانه حدود هزار نفر از مشتریانی که خودرو ثبتنام کردهاند، انصراف میدهند و این روند از اواخر سال گذشته آغاز شده است.
آنها میگویند، انصراف از خودروهای ثبتنامی، از همان اولین روز بعد از تعطیلات ادامه پیدا کرده و حالا سه خودروساز بزرگ کشور حدودا روزی 1000 انصرافی دارند.
این اتفاق کم سابقه در شرایطی رخ داده که مشتریان در انتظار اعلام قیمت جدید خودروهای داخلی هستند، قیمتهایی که قرار است شورای رقابت تا یک هفته دیگر آنها را اعلام کند. بنابر اعلام این شورا، 31 فروردین قیمتهای جدید اعلام میشوند، قیمتهایی که قرار است از نرخهای فعلی کمتر باشند. این وعده شورای رقابت که به پیش از عید برمیگردد، سبب شده مشتریان دست از خرید و فروش خودرو بکشند، زیرا گمان میکنند قیمتها قرار است در حد چشمگیری پایین بیاید. رکود حاصله از وعده شورای رقابت، افت قیمتها را در بازار به همراه داشته است، به نحوی که در حال حاضر قیمت برخی خودروها به زیر نرخ کارخانه رسیده است. از همین روست که مشتریان در حال انصراف از خودروهای ثبتنامی هستند، زیرا از یک سو گمان میبرند قیمت رسمی خودروها در آخر فروردین کاهشی قابل توجه را تجربه میکند و از طرف دیگر عقل اقتصادی آنها حکم میکند وقتی خودرو ثبتنامی شان قیمت پایینتری در بازار دارد، انصراف داده و آن را از بازار بخرند.
این البته در حالی است که خودروسازان عنوان کردهاند توان کاهش قیمت را ندارند و محصولات شان ارزان نخواهد شد، حتی اگر شورای رقابت فرمان ارزانی را صادر کند.
دم همتون گرم بخدا
مسعود
۳۰ فروردین ۱۳۹۲واقعا خنده داره هیچ حودروسازی تو دنیا ماشینهایی به این زشتی تولید نکردن ،با عوض کردن صندوق که ماشین بهتر نمیشه هنوز نتونستن یه ورق خوب برا خودروها بسازن که زنگ نزنه وقت هم ادعا دارن؟ تا کی این اشغالا رو سوار شیم….
ali
۱ اردیبهشت ۱۳۹۲من هم میگم:
فقط یه چندوقت دیگه تحمل کنین وخرید نکنین.ایشالا درهر2تا خودرو سازی بسته میشه.تا اینا باشن قدر هموطنای عزیزو بدونن
راستی:!!!!!!!!!!!!!!!
این جدیده تکنولوژی آب پاش شیشه عقب داره
یا دارن روش کار می کنن هنوز
سهيل
۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ali راست میگی به خدا.بیان همه با م پیغامش رو موافق بزنیم تا 6 رقمی ش چشای دو خورو ساز در آد.
بی نام
۳ اردیبهشت ۱۳۹۲پراید اتوماتیک………..هههههههههههههه..سال دیگه پراید کوپه تولید میکنن…..خخخخخخخخخخخ
محمد
۴ اردیبهشت ۱۳۹۲به نظر من کیفیت خودروهای ساخت داخل در حد مطلوبی نیست و باید خودروسازان با یک سری برنامه ریزی های دقیق ومدون افق دیدشان را بیشتر کنند و بتوانند با ارتقای کیفی وظاهری محصولاتشان رضایت مشتریان را به دست اورند تا ما شاهد خودروهای ایمن وزیبا درکشورمان باشیم.
میلاد
۷ تیر ۱۳۹۲منتظر باش میبینی.