سایپا ۲۰۱۳ : دیروزهمزمان با رونمایی های نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳ ، در ایران و در سایپا غوغایی بود و این شرکت خودروسازی توانمند از ۳ محصول جدید دیگر رونمایی کرد تا تنوع سبد محصولاتش را به طرز چشمگیری افزایش دهد و نشان دهد که هیچ چیز از رقبای خارجی اش که در ژنو حضور دارند کم ندارد . در مراسم دیروز در حالی از مدل هاچبک تیبا با نام تیبا ۲، وانت خانواده ایکس ۱۰۰ با نام سایپا ۱۵۱ و نوع دنده اتوماتیک محصولات خانواده ایکس ۱۰۰ با نام AMT رونمایی شد که معاون اول رئیس جمهور در مراسم حضور داشتند . معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اهمیت صنعت خودرو در کشور و حفظ اشتغال بالای این صنعت افزود: در حال حاضر صنعت خودرو کشور در رتبه سیزدهم جهان قرار دارد و بیش از ۳ میلیون نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم در صنعت خودرو مشغول بکار هستند و با احتساب خانواده های آنها جمعیتی معادل ۱۰ میلیون نفر از این صنعت ارتزاق می کنند و طبیعتاً وظیفه دولت حفظ این حجم بالای اشتغال و حتی افزایش کارآفرینی آن است . همچنین مهندس سعید مدنی- مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا- در جشن رونمائی از ۳ خودروی جدید سایپا که همزمان با جشن چهل و هفت سالگی این شرکت برگزار شده بود اظهار داشت: برنامه ریزی های سایپا در راستای افزایش کیفیت، افزایش تیراژ تولید و همچنین گسترش سبد محصولات در آینده نزدیک باعث استقبال بیش از پیش در بازارهای صادراتی خواهد شد.
خواهر زیبای ایرانی مدل هاچبک تیبا است که بر روی پلتفرم ایکس ۲۰۰ طراحی و تولید میشود. این خودرو تغییر شکل یافته (facelift) خودرو تیبا است که با شکلی جدید و جذاب طراحی شده است . سایپا ظرفیت تولید این خودرو را ۱۰۰ هزار دستگاه در سال پیشبینی کرده و حدود ۸۵ میلیارد تومان سرمایهگذاری برای تولید آن صورت گرفته است. قرار است تیبا ۲ اواخر سال آینده به بازار عرضه شود. نقطه ی قوت این محصول طراحی قوی آن است که می تواند با تکیه بر این خصوصیت تمام رقبای چینی را از راه به در کند .
محصول زیبای دیگر خودرو سایپا ۱۵۱ با عنوان وانت کارابود . این محصول توانایی حمل ۵۰۰ کیلوگرم بار را دارا است و قرار است سالانه ۳۰ هزار دستگاه از این خودرو توسط سایپا در سایت ساوه تولید شود. سایپا ۱۵۱ در در فروشگاهها ، سوپرمارکتها ، گل فروشی ها و … مورد استفاده قرار خواهد گرفت . برای تولید این خودرو ۱۰۵ میلیارد تومان سرمایهگذاری صورت گرفته و این محصول بر روی پلتفرم ایکس ۱۰۰ تولید خواهد شد. موتور جدیدی با استاندارد یورو ۴ بر روی وانت ایکس ۱۰۰ نصب خواهد شد که به گفته معاون سایپا با توجه به اینکه هنوز توزیع سراسری سوخت با استاندارد یورو ۴ در کشور صورت نگرفته، این خودرو فعلاً با استاندارد یورو ۲ به بازار عرضه میشود . البته احتمال اینکه برای موتور یورو ۴ مراسم رونمایی جداگانه ای بعنوان محصولی جدید صورت بگیرد ، می باشد . وانت ایکس ۱۰۰ دارای امکانات پیشرفته و گوناگونی همچون کولر و شیشه بالابر برقی است ، این خودرو اواخر بهار سال آینده به بازار عرضه میشود.
پس از رونمایی از این وانت کاربردی مسئولین و مدیران بی صبرانه به سراغ محصول سوم رفتند تا با گرفتن عکس یادگاری با این محصول آلبوم عکس ها و کارنامه ی خود را پربارتر کنند . محصول سوم سایپا از مهمترین نیازهای روز کشور است چرا که دیگر با این محصول خستگی را در ترافیک احساس نمی کنید . خودروی ایکس ۱۰۰ ای ام تی (اتوماتیک) از خانواده خودروهای ایکس ۱۰۰ سایپا میباشد که قرار است این خودرو نیز اواخر تابستان به بازار عرضه شود. مسلما ایده ی جدید رانندگی با دنده ی اتوماتیک از آن دست ایده هاست که رانندگی راحت تر و لذت بیشتر را برای رانندگان پراید به ارمغان خواهد آورد .
با اضافه شدن سه محصول جدید به مدل های متنوعی همچون پراید ۱۳۱ SL ، پراید ۱۳۱ LE ، پراید ۱۳۱ SX ، پراید ۱۳۱ EX ، پراید ۱۳۲ SL ، پراید ۱۳۲ LE ، پراید ۱۳۲ SX ، پراید ۱۳۲ EX ، پراید ۱۱۱ SX ، پراید ۱۱۱ EX ، پراید ۱۴۱ SX و تیبا SX ، سبد محصولات سایپا تمام سلیقه ها را در بر خواهد گرفت .
منبع خبر : وب سایت های تین نیوز ، عصر خودرو و سایپا نیوز
عکس : وب سایت عصر خودرو
بابك
۹ اردیبهشت ۱۳۹۲بهترین کار اینکه که در کارخونه های ایران خودرو و سایپا از دم تخته بشه. خاک بر سرشون با این محصولات داغونشون که به سه برابر قیمت به مردم بدبخت غالب میکنن و با این تعرفه های نجومی گمرک ، ما رو از داشتن ماشینهای با کیفیت و زیبای خارجی محروم کردن.
مجتبی
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲خدا لعنتشون کنه…… دنده پهن تر و رندتر از این حرفا هستن….!!!
مجتبی
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲به نظر شما آیا 10میلیون ایرانی از صنعت خودرو ارتزاق میکنن؟ به فرض که اینطور باشه….. که نیس…(بهتره بگن عده محدودی به اندازه 10میلیون ایرانی از این صنعت درآمد دارند) مثل اینه که بگیم ایران کلی معتاد داره پس ریشه مواد نباید کنده بشه و ملت مواد نیاز دارن تا بمیرن…!!! درسته؟…..!!!
یاسا
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲این 1 یا 2 میلیونی که در صنعت خودرو اشتغال دارند میتوانند در بخش مونتاژ و خدمات پس از فروش خودروهای خارجی مشغول به کار شوند. هم درآمد بالاتر و هم خودروهای ایمن تری نصیب شاغلان و مردم میشود.
هادی
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲اگه مرده شور ها و خانواده هاشون و قبر کن ها و خانواده هاشون و کل افراد در این صنعت شریف مرده !!!! رو حساب کنید میشه ده میلیون
فرامرز
۹ خرداد ۱۳۹۲9.5 میلیون راننده تاکسی و انواع وسیله نقلیه و پیک موتوری رو هم حساب کرده + کل مکانیکی ها + لوازم یدکی ها + ….
دلال ها رو یادم رفت با اونا 20 میلیون هم میشه!
ساشا
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲نتیجه 30 سال تولید پراید شد، وانت پراید؟ واقعا انحصار و رانت خوری تا چه حد؟ پس چه زمان میخواهند تعرفه را بیارند پایین؟
مجتبی
۲۵ خرداد ۱۳۹۲وقتی تعرفه را برمیدارن که دیگه پرایدم نتونی بخریم… شایدم وقتی که دیگه امام زمان ظهور پیدا کنند … اون موقع که همه طی الارض مکنند و دیگه هواپیما کیلویی چند…!!!
یاسا
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲این لینک را ببینید، کارمان به کجا رسیده با بازار انحصاری کشور:
http://i.cubeupload.com/4XtGGR.jpg
یاسا
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲اینو ببینید، مقایسه پیشرفت سایپا و کیا:
http://i.cubeupload.com/4XtGGR.jpg
هموطن
۵ تیر ۱۳۹۲با سلام
به نظر شما AMT رو میشه اتوماتیک منظور کرد؟البته برای پز دادن فکر کنم بله میشود.من در نمایشگاه هر سه رو دیدم پراید AMT که با استفاده از موتور شیشه بالا بر + متور برف پاکن که اون هم بطور مسخره ای تو محفظه موتور جا دادن واقعا مهشره!!!!!!تیبا دو نیز که از نمای جلو بی روح هست و از پشت یاد آور 206 دقت کنین؟!پراید وانت خوبه اما بشرطی که به اندازه وانت های سوزوکی 2 و 3 سیلندر 40 سال پیش جواب بده!!! اینها در کل برای کارنامه وزرای این مرز و بوم عالیه!!یادم میاد کامیون ملی سایپا معرفی کرد که دانفینگ از آب درآمد البته نمایندهای محترم مجلس و وزراء کلی پز دادن!!!
آرش
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲نمی شد آبرو ریزی راه نندازن گند زدن با این محصولاتشون یه تیبا پارسال خریدم هر روز یه جاش خرابه
حمید
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲مشک آنست که خودببوید نه آنکه عطاربگوید
ودیگرهیچ……………
ahmad
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲گفتا غم تو دارم گفتا جانت در اید.
2013
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲خدااااااااااااااااااااااااااااااااا
خنده داره خنده
تیبا هاچ بک :)) :))
دو روز دیگه تیبا باردو :)) :))
از درد باید بخندیم ، همین !
یه پسل باهوش
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ای خدا
من اگه یه میلیونم این دوستان رونما کننده رو داشتم الان بیس سی تا …
یه پسل باهوش
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲این تم سایپا رو به جای نارنجی باید قهوگی انتخاب کننن
حمید
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲توروقرآن نگاه کنید با چه غروری به خودروی سال جهان دست درازکردند.آخه پراید معمولیش چی بود که اتوماتیکش باشه . چراخودتون مردمو وادارمی کنین براتون جک بسازن.
رضا اهوازي
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲خوب بود داش ایول
علي
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲بچه ها چقدر ناشکر هستید. تو این تحریم ها واقعا سایپا گل کاشته. تیبا 2 خیلی ماشین خوشگل و جوان پسندیه .دست زحمتکشای ایران درد نکنه. خدا قوت.
میلاد
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲به امید خدا سال دیگه پراید کروک بدن بیرون!
بدون بدنه!
شاید هم صندلی هاشو بردارن بگن باید همه چیش ایرانی باشه بجاش پشتی بزارن!
راستی فرمون یا ترمز به چه دردی میخوره؟
اصلا من نمیدونم ایمنی یعنی چی؟ توی دایره المعارف فارسی که نیست!
به احتمال زیاد قیمتش هم یه 100 تومنی باشه!
فردا حتما چراغ هاشم بر میدارن به اسم مدل جدید یه چیزی رو قیمتش میذارن میدن بیرون.
خداییش داره با لامبورگینی رقابت میکنه!
siam
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲خاک تو سرشون ماشین 5میلیونی را به ملت بدبخت 20میلیون قالب میکنند
x-master
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲نه انصافن ماشیناشون باحاله.
یارو میره پرایده معمولیو بر میداره.یه دست چراغ قشنگ میندازه.به عنوان سایپا 131 نو و(در آینده) اتومات میذاره جلومون 14 میلیون میگیره
x-master
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲تازه برین google image بزنین chery qq6 با تیبا مقایسش کنین.
همونه بببببه خدددددددددددددددااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
حامد
۹ تیر ۱۳۹۲خوده خودشه …………
من هیچکی نیستم یعنی به درد جامعم نخوردم منم 1 مصرف کنندم اما حداقل سرمایه ملی و پول
نفتو حروم نکردم…من از اینکه اینا هموطن من هستن احساس شرمساری میکنم. اینا ایرانی نیستن
نوآوری فقط در حد کپی
ali
۲ خرداد ۱۳۹۲85 میلیارد تومن برایه اشغال اول و 105 میلیارد برایه اشغال دوم سر مایه گذاری کردن خدا وکیلی سر این پروزها چقدر دزدی کردن اگه راس میگن از سازمان بازرسی کشور مامور بفرستن ببینن چقدر دزدی شده این وسط اگه این پول رو به المانیها میدادن مطمئنم یه ابر خودرویی درست میکردن
جاسم
۳ خرداد ۱۳۹۲خدالعنتشون کنه با این محصولات آشغالشون.اونور مرز کشورای امارات باید بهترین ماشین های روز اروپا رو سوار بشن بعدش ما باید تا آخر عمرمون با پراید 131 132 111 211 122 151 172واینجور آشغالا و این جدید تره آشغالی بنام تیبا سر کنیم واقعا متاسفم برای خودروسازی کشورم.
مهدی
۸ خرداد ۱۳۹۲بزودی شاهد تیبا نیو با چراغ سمند و سمند نیو با زیرپایی پراید و پراید 220 با پشت آمپر 206 خواهیم بود. پورشه و بنز در برابر اینا تعظیم میکنه
غشی
۲۰ خرداد ۱۳۹۲تازه میخوان پراید توربو هم بدن بیرون
بعدش پراید کوپه
بعدش پراید suv
پراید مینی suv !
و ….
aria
۲۱ خرداد ۱۳۹۲آقا اونا (خارجی ها) پرادو سوار میشن . ما هم پرایدو (لهجه کرمانی پراید) سوار میشم. شکایت نکنید که بی فایده هست . سایپا قصد داره تولید پراید رو به یک قرن برسونه (ثبت در گینس)
کماندار
۲۱ خرداد ۱۳۹۲شما نگا کن 1 نفر که با این پراید(یا هر کوفت دیگه ایرانی) تصادف میکنه و میمیره …..فقط خسارت مالی نابودی پراید مطرح نیست ]خسارت این رو حساب کنید که اون طرف تا حالا از کودکی خرج داشته برا تحصیل و ازدواج و کار و… اینا همش بر باااااااااااااد….به خاطر سود یه عده آدم مزخرف
ماشین
۲۲ خرداد ۱۳۹۲دستشون درد نکنه.جا داره از تلاش هاشون تشکر کنم…! خییییییییلی پر روان .چکار کردن مگه 4 تا چراغ و بوق دارن هی رو گاریاشون عوض میکنن 100 جور تنوع هم داره
مقداد
۲۵ خرداد ۱۳۹۲خواهشن عکس تمام ماشین شرکت ها رو پستاش بزارین 7 ماه کشید بابا سایت درست حسابی دیگه
aris
۱ تیر ۱۳۹۲سلام دوستان
من میخاستم شورلت کامارو بگیرم ولی الان دیگه با معرفی پراید ATM موندم چیکار کنم…!
کدومشو بگیرم کمکم کنید توروخدااااااااااا
خیلیا بهم مشاوره دادن گفتن سایپا مطمءن تره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
رامين
۱ تیر ۱۳۹۲به خدا این سایپا و ایران خودروخیلی زحمت کشن…خیلی سخته واسه یه بدنه شما بیاین صد مدل چراغ و سپر واینجور چیزا جور کنید.واقعا سخته
علی
۳ تیر ۱۳۹۲وای خدا اون تیبا هاج بکو ببین حالم بد شد طراحی این کجاش جوون پسنده؟بابا من جوون 21 ساله از من جوون تر یعنی باید بپسندتش؟
پژو 206 رو دوران بوق طراحیش کرد از این بهتره که
ولی اون پراید وانته رو با فکر ساختن چون میدونن من جوون اگه یه روزی به یه پولی میرسیدم سواریشو میکردم ضرر میکردم لااقل اینو میشه 500 کیلو سیر بار زد گوشه خیابون بسات یا خربزه یا هندونه جمعه هم با اهل ایال اینده میتونستیم کولر داشته باشیم با شیشه بالابر ولی پیکان وانت نداشت تازه اهل خونه هم یه رده میرن بالا نمیگن بابامون پیکان وانت داره میگن پرایدو داریمممممم
کوروش جان کجایی اشکم در اومد
Ali Rashidi
۸ تیر ۱۳۹۲آخه مگه میشه 200 میلیارد سرمایه بذاری یه آشغال 30ساله رو بدزدی.
پس فردا مث ماشین مستر بین روش قفل انباری می ذارن میگن 3000 میلیارد سرمایه گذاری کردیم.
اینا تقصیر خودرو سازامون نیس همش زیر سر اون احم…. هاییه که میگن 10ملیون نفر دارن از این عتیقه ی 40 ساله نون می خورن.
باز ایران خودرو حداقل از ماشین های جدید تر کپی کرده میگیم دنا داریم.
arash
۹ تیر ۱۳۹۲اگه ضرری را که این صنعت به کشور میزنه محاسبه کنن مثل آلودگی هوا که کلی بیماری میاره و روی دست کشور کلی مخارج معالجه این بیماران را میذاره و خرابی این ماشین ها و پولی که در جهت تعمیر این خرابی ها هدر میره و تصادفاتی که بر اثر غیر استاندارد بودن این ماشین ها بوجود میاد و خانواده هایی را که بی سرپرست میکنه و یا سرپرستش را از کار افتاده میکنه و این پول ها که در این راه ها هدر میره را جمع کنن میتونن اون افرادی که در این صنعت کار میکنن را براشون شغل جدید ایجاد کنن و اینقدر ما ملت در به در را هم با این ماشین های آشغال زجر ندن
baran
۹ تیر ۱۳۹۲وقتی بیش از 30 سال بهشون فرصت داده شد و اونا بجای استفاده هیچ غلطی نکردن البته چرا کردن فقط از غیر رقابتی بودن بازار کاملا استفاده کردن و سود هنگفتی به جیب زدن ( بغیر از یکی دو سال اخیر ) بخاطر اینکه همش پارتی بازی کردن و بجابی استخدام افراد نخبه ، فقط فک و فامیل خودشون را سر کار گذاشتن، چه انتضاری غیر از این دارید
اگه مجلس ، مجلس با جراتی باشه باید تعرفه را حذف بکنه تا ببینن یه من ماست چقدر کره میده
arash
۹ تیر ۱۳۹۲آقا من اینقدر برای خرید ماشین منتظر میمونم تا سایپا پراید را با طرح لامبورگینی تولید کنه
پیشنهاد میکنم سان روف هم داشته باشه
پیشاپیش از زحمات مسئولین سایپا متشکرم
یه درخواست دیگه هم دارم، اگه ممکنه ژیان را هم به خط تولید برگردونن ( ترجیحا دنده اتوماتیک)
Ali Rashidi
۹ تیر ۱۳۹۲مگه فقط مردم ایرانن که از صنعت خودرو سازی کشورشون نون می خورن؟
یه جور میگه ده ملیون نفر زندگیشون وابسته به پرایده انگار اگه یه چیز بهتر تولید کنن ما از نون خوردن میافتیم.
واقعا می بینید فرق کیا با سایپا چیه؟ نه فرق مدیریت ایرانی با مدیریت کره ای چیه؟بعد هی میگن ما در فکر مدیریت جهانی هستیم.
amir ali
۱۱ تیر ۱۳۹۲با فرض اینکه 10 میلیون ایرانی در این صنعت شریف مشغول هستند . با توجه به راندمان موتور های ساخت داخل ، مصرف سوخت بسیار بالا و غیر استاندار، آیا تولید این خودرو ها اتلاف سرمایه های ملی نیست ؟ سوخت ، نیروکار 10 میلیون نفر ( همراه با حقوق و مزایا ) و در نهایت خروجی چیست ؟ خودروی سال 1988 فرانسه (405) ، پراید ، روآ ، وانت پیکان که موتور آن طراحی شرکت هیلمن بوده که سال هاست این شرکت دیگر وجود ندارد . روزی به بهانه دلار و روزی به بهانه یورو4 ، قیمت ها افزایش می باید با کاهش دلار ذره ای از قیمت ها کاسته نمی شود . انچه خودروسازان در مورد مردم فکر می کنند ، تصویر خودشان است در آینه . مردم می فهمند . مردم ایران نجیب هستند و عده ای سود جو با نام ایران خودرو و سایپا از این نجابت سوئ استفاده می کنند . ایرانی لایق بهترین کالاهای دنیا است . اگر شرکتی نمی تواند در سطح جهانی با تولیدات خارجی رقابت کند باید حذف شود تا به مردم ضرر نزند نه اینکه دولت از آن حمایت کند . این حمایت در اصل خیانت به مردم است .