سایپا در مراسمی برای رونمایی از سه محصول جدید خود، سنگ تمام گذاشت. این در حالیست که این روزها زمزمه هایی برای فروش سهام سایپا به چینی ها هم به گوش می رسد.
سایپایی ها ناگهان در گیر و دار مذاکره ایران خودرو با شرکتهای غربی، به سراغ شرکتهای نوپای چینی رفته اند و محصولاتی ناشناخته را روانه بازار می کنند. سدان چینی زوتای S300 و شاسی بلند بی نام و نشانتر Brilliance V5 از محصولات این گرایش جدید هستند. برای خالی نماندن عریضه، رنو ساندرو یا لوگان هاچ بک که چند سالیست صحبت مونتاژ آن “به زودی” از سوی پارس خودرو شنیده می شود، بار دیگر با نام B90 و با وعده عرضه در سال آینده رونمایی شد. قیمت ساندرو هم از ۴۰ میلیون تومان آغاز می شود. اما جالبترین محصول این نمایش، خودروی سایپا ۲۳۲ با نام اولیه زیما بود که دارای یک موتور ۱۵۰۰ سی سی و طراحی شده توسط سایپا است. این سدان در کلاس B همان فیس لیفت تیبا محسوب می شود و در محدوده قیمتی ۲۶ تا ۲۸ میلیون قرار دارد و البته برای نامگذاری نهایی آن فراخوان داده شده است. جالب اینکه در تبلیغات این خودرو، سایپا از مزیتهای منحصر به فرد این خودرو که باعث موفقیت و استقبال در بازارهای جهانی می شود، گفته بود که بعد از رونمایی هیچ چیز منحصر به فردی در آن دیده نشد. سایپا با عرضه انواع خودروهای چینی و همچنین نمونه های هاچ بک ساندرو و تیبا، امیدوار است سال پر رونق و پر سودی را در پیش داشته باشد.۲۴۳ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۲۰ اسفند ۱۳۹۲72 میلیون واسه یک ماشین چینی اونم تازه مونتاژ ایران نه خود چین؟؟؟ چه شود …. آقا پراید بخرید ولی s300 نخرید هی میخوام تو پدال توهینی علیه این استر سازان وطنی نکنم
علی
۲۰ اسفند ۱۳۹۲این s300 یا همون z300 تو چین
از جیلی ec7 ارزونتره
tormoz dasti
۲۱ اسفند ۱۳۹۲سایپا مطمئن
محسن
۲۱ اسفند ۱۳۹۲خدا رو شکر سوژه واسه خندهی ما هم جور شد
reza
۲۲ اسفند ۱۳۹۲چه اتمینانی؟
xsajad
۲۰ اسفند ۱۳۹۲نخرید خخخ با توجه به اهداف اقتصاد مقاومتی و مدیران گوش به زنگ ما هدفش تحقق این ارمان هستند (مصاحبه هاشون رو بخونید )تا اخر عمرمان باید به فکر خرید همین اهن قراضه های سایپا و ایران خودرو باشیم تازه ببین شرکت چینی چه اشغالی هست که گذاشته ارم سایپا رو ماشینای مونتاژیشون باشه در هر صورت این اتفاق رو تسلیت میگم چون ایران هیچ وقت از این وضعیت بد با توجه به مافیا های اقتصادی (خوده مجلسی سردسته شون هستند)خلاص نخواهد شد
خاوری مزراتی
۲۱ اسفند ۱۳۹۲برای نجات سربازان ایرانی در بند گروهک تروریستی الجیش به نهضت مردمی امضا به رییس سازمان ملل بپیوندید
http://www.petitions24.com/signatures/free_iranian_soldiers/start/145370
روزبه
۲۱ اسفند ۱۳۹۲انجامش دادم برادر.
سپهر
۲۱ اسفند ۱۳۹۲72 میلیون قیمت پایه نوشته تازه، http://www.pedal.ir/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%BE%D8%A7/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%BE%D8%A7-s300-%D8%B2%D9%88%D8%AA%D8%A7%DB%8C/
اینجا قیمت رو زده 65 هزار یوآن که با هر یوآن 500 تومان میشه 32 میلیون تومان
حالا اینم هضم کنیم ولی خدایا قربونت برم واسه هضم فیس لیفت تیبا 26 میلیون چندتا کوکاکولا باید بخوریم؟؟
روزبه
۲۱ اسفند ۱۳۹۲دقیقا. در بخشنامه گمرک هم ارزشگذاری اعلام شده توسط خود زوتای چین 10200 دلار!
امین آرا
۲۰ اسفند ۱۳۹۲حرفی واسه گفتن نمونده دوستان زحمت ما رو هم تقبل کردن
فقط کاش سایپا زحمت میکشید اون آرم Z رو از رو فرمون برمیداشت تا کلاهبرداریش کامل بشه
matin
۲۰ اسفند ۱۳۹۲سایپا حتی اسمش رو هم تقلید میکنه S300 رو از Z300 کپی کرده مثل اون شرکت چینیه حرف اول کشورش رو گذاشته کنار 300 اینا اسمشون هم کپیه دیگه ماشینشون چی باشه
طوفان
۲۱ اسفند ۱۳۹۲s300 بیشتر شبیه مدل یه گوشیه نه ماشین !
SAEED
۲۰ اسفند ۱۳۹۲سلام.
فقط میتونم بگم واسه صنعت خودروی کشورمون و مسئولایی ک کاری از دستشون برمیاد متاسفم!!!!!!!
امیر مسعود
۲۰ اسفند ۱۳۹۲با عرض خسته نباشید خدمت مسئولین زحمت کش سایپا، بهتر نیست سایپا مونتاژ ژیان از سر بگیره این جوری غرور ایرانیان بیشتر جریحه دار میشه و دیگه نیازی به این همه تلاش بی وقفه و شبانه روزی نیست و آقایان هم میتوانند بیش از پیش به خودشان افتخار کنن و به کارخونشون ببالن
امید
۲۰ اسفند ۱۳۹۲سلام
باید این کارو به جوانهای سپاه سپرد همان طوری که این عزیزان توانستند قدرت خودشون را در صنعت موشکی نشون بدهند
والا اگه به همین آقایان مونتاژ کار ایران خودرو وسایپا چشم امید بدوزیم هیچ کاری نمی تونند انجام بدهند مطمئن باشید در مبحث خودرو که همیشه جهان سومی و عقب مانده خواهیم ماند
ببخشید اگه صریح حرف میزنم
رضا احمدى
۲۱ اسفند ۱۳۹۲به نظر من اگه مهندسین ما در یک کشور خارجى سرآمد خودروسازى مثل آلمان یا ژاپن تحصیل میکردن و بعد تجربیات و سوادشون رو اینجا پیاده میکردن وضع خودروسازى ما بهتر از الان میشد.اما خب ظاهرا امکانپذیر نیست.البته تحریم ها هم تاثیر زیادى داشته و باعث شده به سمت چینیا بریم.
مهران
۲۰ اسفند ۱۳۹۲روز به روز اسکل تر از قبل
امـــیر
۲۰ اسفند ۱۳۹۲از مونتاژ ریو کره ای تا مونتاژ برند های دسته چندم و به دردنخور چینی مثل زوتای؟!
سایپا واقعن پیشرفت کرده
سایپا اگه می خواد تو بازه قیمتی 25-30 فروش داشته باشه باید بجای فیس لیفت تیبا یه محصول جدید با امکانتت بهتر عرضه کنه هر چند از این […]های مدیرنمای سایپا این کار بعیده
hero
۲۰ اسفند ۱۳۹۲یه دفه ناخودآگاه این سرود به زبونم اومد
مرغ سحر ناله سر کن داغ مرا تازه تر کن …………
Wolf man
۲۰ اسفند ۱۳۹۲مدیر عامل های نو پوش
تظاهر به دلسوزی واسه کهنه پوشا . . .
حامد MASERATI GT
۲۰ اسفند ۱۳۹۲اخه یکی نیست بگه سایپا بچاپ بچاپت کم بود از مردم s300 دیگه چی بود که میخوای بندازیش به مردم.
حاجی
۲۱ اسفند ۱۳۹۲ولی یه خصوصیت جدید این کار داشت که بالاخره فهمیدن (((خودرو ساز نیستن))) دست به دامن یه آشغال ساز دیگه شدن.
اگر کلا نخوان ماشین بسازن این شکلی زودتر ورشکست میشن.ولی نکته اش نخریدن مردم.
نه آقا این یک سال کم خریدن مردم کمرشون شکسته.ادامه بدیم درست میشه.انشاالله
s....
۲۱ اسفند ۱۳۹۲یه روز بود که کره ای ها وچینی ها آرزشون بود پیکان ایران بیاد تو کشورشون ولی حالا ما فقط مونتاژ.فقط برا مسولا متاسفم.به خاطر پول با جون مردم بازی نکید.یه روز جواب باید پس بدین
رضا احمدى
۲۱ اسفند ۱۳۹۲با این حرفت بدجورى موافقم.کره جنوبى همون کشورى بود که پراید رو ساخت،اما الان صنعت خودروى ما به گرد پاى اونا میتونه برسه؟دانش ما در خودروسازى هم سطح کره اى هاست؟اونا از پراید به کادنزا رسیدن و ما از پیکان به زوتاى s300.خودروسازى ما رو…آشغال سرهم کن چینیا شده.
ALiHidden
۲۱ فروردین ۱۳۹۴پیکان هم ک اصلش مال ایران نیس:|
اینش حرصمو(حرس-هرس-هرص-حالا هر چی :دی)در میاره:|
شاهین
۲۱ اسفند ۱۳۹۲کلا عاشق پس رفت هستن این دو خودروساز وطنی
فرشاد
۲۱ اسفند ۱۳۹۲بحث اینکه باید تعرفه واردات پایین باشه تا مردم بتونن خودروی مورد علاقشون رو با قیمت معقول وارد کنن جدای از تولید هست.با این بضاعت صنعتی ما دوستان واقعا انتظار دارن مثلا بنز بیاد تو ایران،خودرو تولید کنه؟ دوستان قیمت یه دونه از خط تولیدهای بنز با قیمت کل خطوط تولید ایران خودرو و سایپا ممکنه برابری کنه چون اونا مثه ما از روباتهای عهد عتیق استفاده نمیکنن.سایپا و ایران خودرو شریکی غیر از چینی ها نمیتونن داشته باشن تا زمانی که توان صنعتی، علمی و مالیشون رشد نکنه.
فقط BMW
۲۱ اسفند ۱۳۹۲بابا بس کنین از تولید آشغالاتون!!!در اون سایپا باید تخته شه بجاش مرزهای باز شه گمرکی برداشته شه بخدا با این 28 میلیون که من میخام پول این آشغال ها رو بدم میتونم حداقل یه تویتا کرولا بگیرم
morteza
۲۱ اسفند ۱۳۹۲دیشب مراسم رونمایی خودرو های جدید خودرو سازس سایپا مطمعن از تلویزیون پخش میشد مدیر عامل شرکت میگف ما پراید و محصولات دیگرو که میفروختیم ضرر میکردیم من از شدت اعصبانیت میخواستم بزنم تلویزیون پودر بشه من بودم که پرایدو کردم 20ملیون یکی نیست بهش بگه جواب مارو که هیچ جواب خدا رو چی میخواین بدین با این همه کشته کشتاری که با این پراید را اندتختین بعدشم منتم میزارن
رضا احمدى
۲۱ اسفند ۱۳۹۲دیشب ابوترابى تو مراسم میگفت:ما باید یکى از خودروسازان بزرگ آسیا بشویم!!!….خخخخخخ!!اونم با وجود ببرهاى درنده اى مثل تویوتا،لکسوس،میتسوبیشى و… . اینجورى که اینا پیش میرن خودروساز بزرگ آفریقا هم نمیشن چه برسد به آسیا!!واى واى واى واى!!خخخخخ!!!
روزبه
۲۱ اسفند ۱۳۹۲نشاندهنده عمق درک از مسائل گوناگون است دیگه!در باقی قضایا هم همینطوره
سعید
۲۱ اسفند ۱۳۹۲البته وقتی دسته بیل از چین وارد شده که دیگه فکر نکنم به این مریض امیدی باشه … خیلی وقته فاتحه صنعت که چه عرض کنم … خودروسازی خونده شده …
یکی بیاد یه زحمت بکشه بگه ما چی از چین وارد نمی کنیم …
mojtaba..designer
۲۱ اسفند ۱۳۹۲واقعا نمیدونم سکوت کنم یا چیزی بگم خودمو خلاص کنم.
پس اقتصاد مقاومتی اینه ؟؟
همکاری نه خودفروشی به چینی های کمونیست ؟؟
واقعا خونم به جوش اومد!!
ما کم مهندس های نخبه و طراح های مطرح تو ایران و خارج از ایران داریم؟؟؟؟؟
کشور ما که یکی از ثروتمندترین کشورهاست چرا پولشو وقتشو رو این کارا سرمایه گذاری میکنه؟؟
مجلس خجالت نمیکشه از مردم که داره از این چینی ها حمایت میکنه؟؟؟
ما اصلا نمیخواییم برادرهای چینی و برادرهای کومونیست سایپا واسه ما ماشین درست کنن آقا نخواستیم.
بخدا دارین انگار فهش میدین به ملت.
shayan
۲۱ اسفند ۱۳۹۲بزرگترین شرکت خودروسازی دنیا=سایپا
برترین برند خودروسازی دنیا=ایرانخودرو
hamid
۲۱ اسفند ۱۳۹۲با مشاهده این مراسم این شعر در ذهنم میاد:
از دست بوس میل به پابوس کرده ای خاک بر سرت ترقی معکوس کرده ای
رضا احمدى
۲۲ اسفند ۱۳۹۲خخخخخخخ!! حمید این شعر رو از کجا آوردى؟ دمت گرم جیگرم حال اومد.
Yashar
۲۱ اسفند ۱۳۹۲از هنرمندای کشور واقعا بعید بود!!
hero
۲۱ اسفند ۱۳۹۲اینا رو تو سینما راه نمیدن
کجاشون هنرمندن
اینا واسه دو قرون پول حلال!!!!!!! اومدن جلو دوربین
کاوه
۲۱ اسفند ۱۳۹۲اگه خرو به گاری میبستن و میفورختن پیشرفتش بیشتر از این بود.والا
کیان
۲۱ اسفند ۱۳۹۲یه دیدگاه در آذر 93
واقعا ماشین خوبیه من چند سال این ماشین و دارم اول 206 داشتم فروختم این و خریدم خیلی عالیه، مصرفش خیلی کمه سرعتش خیلی زیاده، قدرتش حرف نداره، کولرش واقعا عالیه تو گرمای تهران خوب جواب میده حتی وقتی کولر میگیری قدرت ماشین زیاد میشه اینو خودم تو سربالایی ولنجک تست کردم(همه تو کف بودن) صدای موتور اصلا تو کابین نمیاد، کمک ها فوق العاده نرم، گیربکس پرقدرت و خلاصه بنظر من بهترین ماشینی است که تا حالا تولید شده…چون من یکی از اینارو خریدم…
کیان
۲۱ اسفند ۱۳۹۲بدلیل حاشیه سود بالا و عدم سخت گیری کمپانی مادر در مونتاژ میرن سراغ این آشعالا…
masoud
۲۱ اسفند ۱۳۹۲ماشین چینی وارد مملکت کردن برند سایپا چسبوندن حالا این هیچ ولش کن مسابقه گذاشتن هر کی بهترین اسم رو براشون انتخاب کنه جایزه میدن خدایا بیا ببین با کیا شدیم 76میلیون نفر
علیرضا
۲۱ اسفند ۱۳۹۲رسما بدبخت شدیم رفت!!!
عاقل
۲۱ اسفند ۱۳۹۲باید برای پیشرفت رقابت انجام بشه.اما راهش باز کردن در گمرک نیست.اگه دوست دارین قیمت دلار چند برابر بشه این حرف رو بزنید.آخه ایران با این تحریم ها دلار از کجا بیاره که بده به شماها برین ماشین وارد کنین؟یه کم فکر کنین.اگه می خوایین رقابت ایجاد بشه راهش تاسیس یه شرکت خودرو سازی داخلی با انصافه.که داخلش آدم های با شعوری باشن و قیمت رو متناسب با کیفیت بدن.
والسلام.
سارا
۲۲ اسفند ۱۳۹۲تیبای 28 میلیونی و ماشین چینی 72 میلیونی :(