سایپاهفته نامه

رونمایی از سایپا کوییک

چند وقتی بود که خبر می‌رسید سایپا قصد ساخت نسخهٔ هاچ‌بک ساینا را دارد که در اصل نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ تیبا هاچ‌بک محسوب می‌شود. در همین ارتباط تصاویری هم از نمونه‌های در حال ساخت ساینا هاچ‌بک در فضای مجازی منتشر شد که البته هنوز کامل نبودند و طراحی کلی خودرو را نمی‌شد تشخیص داد؛ اما در واپسین روزهای سال ۹۵ در صبح روز دوشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۳۹۵ سایپا طی مراسمی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل سایپا و دیگر مسئولان رسماً از نسخهٔ هاچ‌بک ساینا رونمایی کرد که برخلاف تصورات قبلی ویژگی‌های جالبی دارد.

saipa-quick-22

قطعاً میدانید که امروزه در بازار خودروی جهان، خودروهای کراس‌اوور بسیار محبوب شده‌اند و همواره بر فروش آن‌ها افزوده می‌شود. به همین منظور اکثر خودروسازان دنیا کراس‌اوورهایی را به سبد محصولات خود اضافه کرده و همواره در حال افزایش آن‌ها هستند. در سوی دیگر این روزها بازار کراس‌اوورنماها یا شبه کراس‌اوورها هم بسیار داغ است. این دسته از خودروها، هاچ‌بک‌های معمولی هستند که با اضافه کردن قطعاتی مانند ریل‌های روی سقف و پلاستیک‌های روی بدنه به همراه افزایش چند سانتیمتری ارتفاع، ظاهری شبیه به کراس‌اوورها پیدا می‌کنند. این خودروها در کنار کراس‌اوورها در کشور ما هم بسیار محبوب شده‌اند که این امر را می‌توان از فروش بالای خودروهایی چون رنو ساندرو استپ‌وی یا دانگ‌فنگ H30 کراس فهمید. به همین دلیل، سایپا هم تصمیم گرفته است نسخهٔ هاچ‌بک ساینا را به خودرویی شبه کراس‌اوور تبدیل کند. حال در این مطلب به بررسی کامل این خودروی جدید ایرانی می‌پردازیم.

saipa-quick-3

در ابتدا باید گفت طبق رسم خودروسازان وطنی که با اعمال یک فیس‌لیفت ساده در محصولات خود و تغییر چراغ‌ها و سپرها نام آن‌را هم عوض می‌کنند، سایپا هم برای نسخهٔ کراس هاچ‌بک ساینا نام جدید کوییک را انتخاب کرده درحالی‌که کُد داخلی آن ۲۱۲ است؛ بااین‌حال هرچند این نام به کلمهٔ انگلیسی Quick به معنای سریع و تند شباهت دارد اما سایپا می‌گوید این یک نام ایرانی است و برای آن موارد مختلفی ذکر کرده است که عبارت‌اند از، اول اینکه طایفه‌ای از ایل‌های کُرد که در منطقهٔ ژاورود ساکن‌اند کوییک نام دارند، دوم اینکه کوییک نام یکی از روستاهای شهرستان جاسک از استان هرمزگان است، سوم اینکه در شهرستان کامیاران از استان کردستان نیز روستایی با نام کوییک وجود دارد، چهارم اینکه کوییک نام تپه‌ای باستانی متعلق به هزارهٔ چهارم میلادی است که در شهرستان جوانرود در استان کرمانشاه واقع است و… . بااین‌حال گفته می‌شود که به خاطر اینکه کلمۀ کوییک هم به لحاظ آوایی و هم نوشتاری خوش‌ترکیب و خوش‌صدا است و همچنین با کلمهٔ لاتین Quick هم شباهت دارد، سایپا این نام ‌را برای محصول جدیدش برگزیده است.

saipa-quick-20

اما از نام که بگذریم به خود ماشین می‌رسیم. همان‌طور که گفته شد کوییک در اصل ساینا هاچ‌بک یا همان نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ تیبا ۲ است که البته ظاهری کراس مانند پیدا کرده است. در قیمت جلویی خودرو تقریباً شاهد همان نمای ساینا هستیم به‌طوری‌که چراغ‌ها همان چراغ‌های ساینا هستند که تنها درون آن‌ها مانند ساندرو استپ‌وی، تریم دودی کار شده است؛ اما جلوپنجره تغییر کرده و فرمی زیباتر پیدا کرده است درحالی‌که در میانهٔ آن نیز یک خط کرومی طراحی شده است. همچنین سپر جلو نیز کاملاً تغییر کرده و از آن فرم زشت و ناپختهٔ ساینا خبری نیست. بدین ترتیب یک ورودی هوای بزرگ در میانهٔ سپر طراحی شده و پروژکتورها هم در عمق سپر قرار گرفته‌اند؛ اما در کنار پروژکتورها، چراغ‌های روشنایی در روز نصب شده‌اند که کاملاً ناهماهنگ بوده و همانند قطعه‌ای اضافه به نظر می‌رسند. همانند تمامی کراس‌اوورنماها، زیر سپر جلوی کوییک هم محافظی نقره‌ای‌رنگ تعبیه شده است.

saipa-quick-2

در نمای جانبی هم باز مشابه کراس هاچ‌بک‌ها و طبق رویه و مُد جهانی، پوشش‌های پلاستیکی به اطراف گلگیرها اضافه شده (بچه گلگیر)، رکاب‌ها به رنگ مشکی درآمده‌اند و ریل‌هایی هم روی سقف قرار گرفته است. همچنین در این بخش رینگ‌ها هم تغییر کرده و فرمی بسیار زیباتر از ساینا پیدا کرده‌اند که البته امیدواریم در نمونه‌های تولیدی هم باقی بمانند! این در حالی است که دستگیرهٔ درها نیز به نمونه‌های موسوم به آسان‌بازشو تغییر یافته‌اند. بدین ترتیب در این قسمت جانبی غیرازاین موارد تغییر دیگری نسبت به ساینا سدان یا تیبا هاچ‌بک دیده نمی‌شود اما در کوییک شاهد رشدی جزئی در ابعاد هستیم که در جدول زیر ملاحظه می‌کنید.

saipa-quick-14

حال به نمای عقبی می‌رسیم که بیشترین تغییرات در آنجا ایجاد شده است. در این قسمت برخلاف تیبا ۲، جا پلاک از روی سپر به روی درِ صندوق بار انتقال پیدا کرده و فرم چراغ‌ها هم تغییر پیدا کرده است به‌گونه‌ای که علاوه بر تغییر قسمت اصلی چراغ‌ها، قطعه‌ای هم روی درِ صندوق اضافه شده است. البته به جهت جلوگیری از تغییر قالب‌ قسمت گلگیرهای جانبی، بخشی از چراغ‌های عقب که روی گلگیرها کشیده شده‌اند نسبت به تیبا هاچ‌بک بدون تغییر باقیمانده‌اند اما در آن‌ها نئون بکار رفته که موجب ایجاد نمایی زیباتر شده است. همانند جلو، در زیر سپر عقب هم محافظ نقره‌ای بکار رفته درحالی‌که روی سپر نیز پوشش پلاستیکی قرار گرفته و پروژکتور تکی عقب تیبا ۲ هم جای خود را به دو نمونه در طرفین سپر داده است. همچنین در اینجا هم مثل ساینا نام خودرو به‌صورت فارسی روی درِ صندوق چسبنده شده است. بااین‌حال نمای عقبی کوییک بهتر از تیبا ۲ از آب درآمده و به نظر می‌رسد تا حدودی از نمای عقبی ب‌ام‌و X1 نسل قبل الهام گرفته باشد. در کل هرچند در طراحی کوییک هنوز هم ناهماهنگی به چشم می‌خورد اما برای شرکتی چون سایپا قابل‌قبول بوده و پیشرفت مناسبی نسبت به ساینا و همین‌طور تیبا ۲ داشته است.

saipa-quick-1

saipa-quick-4

مقایسهٔ ابعاد خانوادهٔ محصولات X200 سایپا

تیبا ساینا تیبا ۲ کوییک
طول ۴.۱۰ متر ۴.۲۱ متر ۳.۹۲ متر ۴.۰۰ متر
عرض ۱.۶۴ متر ۱.۶۶ متر ۱.۶۴ متر ۱.۶۷ متر
ارتفاع ۱.۴۸ متر ۱.۴۸ متر ۱.۴۸ متر ۱.۵۳ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۴۱ متر ۲.۴۱ متر ۲.۴۱ متر ۲.۴۱ متر
وزن ۱۰۰۰ کیلوگرم ۱۰۵۰ کیلوگرم ۱۰۳۵ کیلوگرم ۱۰۶۳ کیلوگرم

در بخش فنی اما همچنان برای کوییک همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر هشت سوپاپ تیبا ارائه شده است که در اصل همان موتور تقویت‌شدهٔ پراید بوده و ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ اما نکتهٔ مهم در این بخش ارائهٔ یک گیربکس اتوماتیک CVT در کنار گیربکس پنج سرعتهٔ دستی قبلی برای این کراس‌اوورنمای ایرانی است. این گیربکس با همکاری شرکت بلژیکی پانچ تولید شده است. بدین ترتیب کوییک ارزان‌ترین خودروی اتوماتیک بازار کشور لقب خواهد گرفت؛ اما علاوه بر این، طبق اعلام سایپا نسخهٔ اتوماتیک کوییک به فرمان برقی هم مجهز خواهد بود درحالی‌که نمونهٔ دستی همچنان با فرمان هیدرولیک عرضه می‌شود؛ بنابراین این دو ویژگی (گیربکس اتوماتیک و فرمان برقی) برای اولین بار است که در ساخته‌های سایپا ارائه می‌شوند اما غیرازاین، تغییرات فنی دیگری در کوییک انجام نشده است.

saipa-quick-15

مشخصات فنی سایپا کوییک

Saipa Quick
پیشرانه ۱۵۰۰ سی‌سی M15
تعداد سوپاپ ۸ عدد
قدرت ۸۷ اسب بخار
گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر
گیربکس پنج سرعته دستی اتوماتیک CVT
فرمان هیدرولیک برقی
طول/عرض/ارتفاع ۴.۰/۱.۶۷/۱.۵۳ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۴۱ متر
وزن ۱۰۶۳ کیلوگرم
رینگ و لاستیک ۱۴ اینچی ۱۸۵
ترمز جلو دیسکی خنک شونده
ترمز عقب کاسه‌ای
مصرف سوخت ۷ لیتر ۷.۲ لیتر
ظرفیت باک ۴۱ لیتر

اما سایپا غیر از تغییرات ظاهری و فنی، تجهیزات کوییک را هم تا حد زیادی ارتقاء داده است. طبق اعلام سایپا، این خودرو مجهز به تجهیزات ایمنی و رفاهی نسبتاً زیادی شده است که شامل دو ایربگ، ترمز ABS و EBD، ترمز کمکی، سیستم کنترل پایداری ESC، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم هشدار سرقت، پروژکتورهای عقب و جلو، دی‌لایت، باز شدن خودکار درها هنگام تصادف، سیستم استارت دکمه‌ای، سیستم ورود بدون کلید، نمایشگر ۷ اینچی، ناوبری، بلوتوث، دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب، کروز کنترل، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سیستم تهویه اتوماتیک، صندلی برقی چندحالته برای راننده، چراغ‌های مشایعت‌کننده، پنجره‌های برقی جلو و عقب، شیشه‌های دودی عقب، دماسنج، آینه‌های جانبی برقی و پورت USB شارژر می‌شود.

saipa-quick-6

البته در کاتالوگی که سایپا از کوییک منتشر کرده است چهار تیپ مختلف با نام‌های ST، SE، SE-A و SE-A Lux ذکر شده است که دو تیپ آن دستی و دو تیپ دیگر اتوماتیک هستند اما هنوز مشخص نیست که هریک از این تیپ‌ها به چه تجهیزاتی مجهز خواهند بود اما بااین‌حال اگر همگی این موارد در نمونه‌های تولیدی ارائه شوند واقعاً می‌توان کوییک را از این لحاظ گامی بزرگ به سمت جلو برای سایپا تلقی کرد؛ ولی در داخل کوییک همچنان همان داشبورد دورنگ ساینا به چشم می‌خورد که فقط یک صفحه‌نمایش به قسمت بالایی آن اضافه شده و غربیلک فرمان هم تغییر کرده است.

علاوه بر این، هنوز قیمت مدل‌های مختلف کوییک هم مشخص نیست اما گفته می‌شود که در نمونهٔ دستی حدود ۳۰ میلیون تومان و در نمونهٔ اتوماتیک حدود ۳۵ میلیون تومان قیمت خواهد داشت که با توجه به سطح تجهیزاتش قیمت معقولی به نظر می‌رسد مشروط بر اینکه با همین قیمت‌ها و با همین تجهیزات عرضه شود. همچنین همان‌طور که اشاره شد کوییک ارزان‌ترین خودروی اتوماتیک بازار هم محسوب می‌شود. این در حالی است که برخی سایت‌ها از کوییک به‌عنوان ارزان‌ترین شاسی‌بلند بازار و نخستین کراس‌اوور ایرانی هم نام برده‌اند! درهرحال گفته شده که این شبه کراس‌اوور در نیمهٔ نخست سال آینده وارد بازار خواهد شد.

saipa-quick-18

در پایان در مورد این خودروی جدید سایپا می‌توان گفت که هرچند مطمئناً هنوز هم کاملاً با خودروهای روز دنیا فاصله دارد اما با توجه به اینکه سایپا سعی نموده حرکتی هماهنگ با مُد و ترند جهانی انجام دهد و همین‌طور ایجاد تغییراتی در ظاهر و ارائهٔ تجهیزات بیشتر و گیربکس اتوماتیک، می‌توان کوییک را اقدامی مثبت تلقی نمود که اگر با قیمتی مناسب عرضه گردد می‌تواند تنوعی به این بازار انحصاری خودروهای ارزان تا میان قیمت بخشیده و خریدارانی را به سمت خود جذب کند هرچند که هنوز هم کیفیت پایین و قوای محرکهٔ قدیمی گریبان گیر آن است؛ بنابراین کوییک احتمالاً به خاطر تجهیزات مناسب، نمایی کراس‌اوور مانند و گیربکس اتوماتیک در بازار تشنهٔ داخلی با استقبال مناسبی مواجه خواهد شد.

saipa-quick-23

در همین ارتباط بخوانید:

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱۸ دیدگاه‌ها

  1. َALI

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (80 ديدگاه)

    اصلا اشک شوق تو چشمام جمع شد.

    1. Mahdi DODGE

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1474 ديدگاه)

      نکنه جدی میگی؟؟؟

      1. Ali

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (80 ديدگاه)

        چرا جدی نگم وقتی میبینم پایه طراحی مهندسای توانمند کشورم هنوز پراید ربع قرن پیش هستش.

        1. Amu seyed

          ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (5 ديدگاه)

          مهندسی تو این ماشین دیدی؟من ک فقط توش رده پای از ساخت سنگ پا و متعلقات دیدم

    2. ایرانی

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (645 ديدگاه)

      از همون اول که تیبا را طراحی کردن تو چشمای من اشک شوق جم شد.. به خدا هندم دیگه اینجوری طراحی نمیکنه…!!!

      اصلا من نمیدونم چجوری تونستن این تیبا را طراحی کنن .. واقعا سخته انقدر ماشین را زشت طراحی کنن.. من موندم چرا لقمه را دور سرشون پیچوندن!!!
      خب همون پراید برای این کلاس چش بود..؟!! چرا بیت المال را صرف اینجور پروژه های بسیار ضعیف میکنند…؟!!!
      مشکل اصلی شاسی ضعیف پراید هست… والا طرح پراید از تیبا خیلی بهتر و آدم وار تره …!!!

    3. Mohammad

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (84 ديدگاه)

      صندلی هاش واقعا کجه؟ (عکس زیر جدول دوم)

  2. CNA

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (234 ديدگاه)

    اسمش واقعاً برازندشه???

  3. محمدرضا

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (87 ديدگاه)

    به خوبی مردم و سلیقه ی مردم رو شناختن.به نظرم خیلی موفق میشه اگر قیمت ها همینی که اعلام کردن باشه.اضافه کردن چندتا آپشن و بلندتر کردن ارتفاع چیزاییه که میتونه خیلی از مردم رو جذب کنه هر چند می دونم قراره سر فروش و تحویل دادن و پس از فروش و قبل فروش و… خون ملتو تو شیشه بکنن آخرش هم ماشین نوی پرایراد تحویل بدن

  4. فرزام

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (43 ديدگاه)

    من به خودم میبالم که تو همچین کشوری زندگی میکنم .
    ماشین به این خوبی . رونمایی کننده های به این خوبی …. خلاصه همه چی خوب

    خدا شاهده به یه بچه 4 ساله دو سه ماه طراحی ماشین یاد بدی از این بهتر طراحی میکنه .
    به نظر من بین ماشین های ایرانی هر چند همشون آشغال هستن ولی سمند حداقل ارزش خرید بالاتری داره نسبت به بقیه . مردم هم که نمیتونن ماشین خارجی بخرن حد اقل باید بین بد و بدتر یکی رو انتخاب کنن . نمیشه هم هیچ کدومو انتخاب نکرد چون اون موقع بی ماشین میشی .

  5. مجید.بهترین یا هیچ.

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    .
    اگر گیربکس اتوماتیکش با کیفیت باشه و اذیت نکنه (درغیر این صورت نسخه ی دستی بهتره) با 35 میلیون تومن به نظرم برای داخل شهر ماشین خوب و مناسبی به نظر میاد.
    مصرف سوختش به نظرم میتونست بهتر باشه.

    1. حسین

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (88 ديدگاه)

      گیربکسش CVT یه که هوندا سالهاست داره روشون کار میکنه ولی هنوز که هنوزه مشکل دارن این که سایپا با همکاری شرکت پانچ تولید کنه یه آشی میشه که نگو

  6. عطا

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (186 ديدگاه)

    واقعا بالای 35 اصلا ارزش نداره …
    دوتا حرکت خیلی عالی بود از طرف سایپا :
    یک :اگزوزش
    دو: فرمونش
    سه : مانیتورش
    4:رینگش
    ولی یه چیز که خیلی روش حساسم موتور اشغالش هست که متاسفانه باز روش انداختن
    اخه لااقل یه موتور 1.7 لیتری توربویی چیزی بود خوب میشد.(البته اونوخ قیمت هم بالای 45 بود :) )
    صبر کن ببینم فرمون D داره ! ?

  7. حسین

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2949 ديدگاه)

    فرم درب های عقبش خیلی ناهماهنگه
    موتورش هم باید دستی سر و رروش بکشن ، ۱۶ سوپاپ کننش!
    ارتقا کیفیت هم بدن ، خوب میشه

  8. فقط تویوتا و هوندا

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (568 ديدگاه)

    دوستان میدونم بی ربطه ولی تصویری واضح از سوناتا 2018 منتشر شده:
    http://icdn-6.motor1.com/images/mgl/QwmLY/s1/2018-hyundai-sonata-facelift-leaked-official-image.jpg

  9. حميد

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1717 ديدگاه)

    این رو که من ندیددم ولی ساینا واقعا شاهکار مهندسیه

  10. نیما

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    پراید رو تغییر شکل دادن کردن 35 میلیون

  11. آرش

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (110 ديدگاه)

    قرار نیست که از شر این انحصار خلاص بشیم …
    پول بنز و bmw هم که نداریم …
    همین قدر که پرایدو ظاهرشو عوض میکنن باز جای شکرش باقیه …
    چی بگیم ؟ چی میشه گفت …
    همین که ی تکونی به خودشون میدن بازم از هیچی بهتره …

  12. Matin

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (230 ديدگاه)

    اگر بخوایم بی تعصب نگاه کنیم برای سایپا نسبت به مدل های فاجعه قبلیش بهتره و گامی رو به جلو بوده مشکلاتش به نظر من اینهاست
    ۱- رینگ کوچک
    ۲- موتور ضعیف برای گیربکس اتومات
    ۳ – طراحی داشبوردش ضعیفه و اون نمایشگر رو انگار با چسب آبکی گرفتن به زور چسبوندن حداقل جلو آمپر رو بروز می کردن
    ولی نکات مثبتش
    گیربکس cvt
    keyless ، کروز ، دکمه های روی فرمون و فرمون برقی
    به شخصه از طراحیش بدم نیومد هرچند ضعف داره ولی به نظرم از ساندرو بهتره
    ارزش خریدش از لیفان x50 خیلی بالاتره
    فقط این آپشن هایی که اضافه کردن وقتی خوبه که خود اینها به خاطر کیفیت پایینشون مدام به مشکل نخورن که اون هم تا توی بازار نیاد معلوم نمی شه

  13. pooriya

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (583 ديدگاه)

    من با ۳۵ تومن ۲۰۶ با هیچ ماشین دیگه عوض نمیکنم آخه این چیه تیبا خیلی خوشگل تر از اینه دلشون خوشه ی تیبا۲ بخر برو سورنا روش از آپشنا بنداز نیاز به این همه تشریفات نداره که ب خودشون زحمت رونمایی هم نمی دادن به خدا راضی به این همه زحمت هم نبودیم خودمون انجامش میدادیم اسمشم میزاشتن تیبا آپشنال بهتر بود???????

  14. ghost

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (193 ديدگاه)

    مشکل مردم ما اینه که توقع دارن خودروساز های بسیار ضعیف و وابسته داخلی محصولی رو بسازن که مثلا بتونه با تویوتا و … رقابت کنه
    از منفی رسیدن به صفر خودش یه پیشرفت

    1. حسین

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (88 ديدگاه)

      هیچکس یه همچین انتظاری نداره حرف ما اینه که چرا یک پلاتفرم و یه موتور سالها با تغییرات جزئی اجباری باید تولید بشه که صنعت خودرو کشور اینقدر پسرفت کنه

      1. ghost

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (193 ديدگاه)

        حرف ما؟ ما ینی کیا ؟ همینایی که رفتن وام گرفتن برا خودرو؟
        طراحی پلتفرم و موتور فک نکنم کاره راحتی باشه

        1. AK_007

          ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (560 ديدگاه)

          آقا اگه بلد نیستن طراحی کنن برن بخرن!
          خود لیفان ۸۲۰ از پلتفرم نسل قبل کمری استفاده میکنه
          موتور خیلی از این ماشینها هم میتسوبیشی هست
          مشکل از جای دیگس عزیز من!

  15. Mehran

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (176 ديدگاه)

    کاش چند روز زودتر معرفیش میکردن بجای پژو ۳۰۰۸ این ماشین سال ۲۰۱۷ میشد.فقط میتونم بگم متاسفم.اینا مردم خوب شناختن.

  16. Mehran

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (176 ديدگاه)

    شیشه های عقب دودی!!!
    ????????

  17. خسرو

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2289 ديدگاه)

    وووه-چشماش لعنتی چشماش/ پوزه ش که دلمو برد… اینو باید با منجنیق پرت کرد تو سرو صفت دشمن ..

  18. بهنام

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (32 ديدگاه)

    البته این که چراغ عقب شبیه بی ام و هست شاید به دلیل همکاری سایپا با برلیانس والهام گرفتن از محصولات این شرکت هم باشه برلیانس v5 رو که فراموش نکردید! من خودم بابام برلیانس v5 داره طراحی عقب این رو دیدم یاد همین ماشین افتادم

  19. احسان(احسان سابق)

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2870 ديدگاه)

    مسئولای کشور قراره چه میراثی از خودشون به جا بذارن تا تو دوران بازنشستگی بهش افتخار کنن؟

  20. Hamid

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    بالاخره ورود ماشینای چینی اثرشو داره نشون میده .درسته تهفه ای نیست ولی دارن یه کارایی میکنن.درضمن با این قیمت بازار 405 و پرشیا کمتر میشه

  21. Saied

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1261 ديدگاه)

    مرسدس ایرانی معرفی شد. هم وطن به شتابید به شتابید که اگه ثبت نام کنن ۲ ساعته همش تموم میشه.

  22. حمیدرضا

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2405 ديدگاه)

    کاری بهش ندارم که پشتش شبیه برلیانس وی۵ هست یا تریم فرمونش شبیه به محصولات فولکس هست منتهی وقتی اسمشو از تلویزیون شنیدم فکر کردم گفت کویید که منو یاد رنو انداخت امیدوارم این واقعا شروعی بر تحول در تولید داخلی باشه نه مثل سمند که هیچ دستاوردی برامون نداشته

  23. ایرانی

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (645 ديدگاه)

    تف به این روزگار

    تو این یکی دو سال به ظاهر پراید از خط تولی شاید خارج بشه… ولی متأسفانه از شاسی ضعیفش ظاهرا حالا حلاها استفاده میشه… البته بازم به طرح ساده پراید…
    متأسفانه این تیبا با طراحی هند قدیم. شده پایه طراحیهای سایپا… با اون جلوپنجره ماشینهای ارزون قیمت دهه90…!!!!!!!!!

    واقعا خداجون خودت دیگه یه فرجی برسون….

    واقعا چرا انقدر تنگ نظری و ***؟!!!!

  24. ahmad

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (655 ديدگاه)

    پراید رو فیس لیفت میکنن اسمشو میذارن تیبا – پراید 111 رو فیس لیفت میکنن اسمشو میذارن تیبا2 – تیبا رو فیس لیفت میکنن اسمشو میذارن ساینا – تیبا 2 رو فیس لیفت میکنن اسمشو میذارن کوییک!

    و این چرخه باطل همچنان ادامه دارد…

    (از یک ماشین قرن نوزدهمی بیست تا فیس لیفت زدن و به اسم بیست تا ماشین مختلف جدید به ملت غالب کردن)

  25. TRX

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (315 ديدگاه)

    خدایا از این موتور داغون ۸۷ اسب بخاری ۸ سوپاپ که مصرف سوختش از یه ماشین ۲۰۰۰ سی سی توربو بیشتره چی دیدن؟؟
    طراحیتون که همه میدونن افتضاحه حداقل روی موتور بهتر کار کنید !
    ——————–
    سیاست شرکت های کره ای رو پیش گرفتن میخوان با امکانات رفاهی و آپشن های زیاد مردم و راضی نگهداران آخه مومن اونا ماشین میسازن واسه ترقیب مردم به خرید امکانات اضافه میکنن ، کدوم انسان بینایی تو سال ۲۰۱۷ به این … میگه ماشین؟ موتور ضعیف طراحی ضعیف کیفیت در حد فوق ضعیف ، یکی از اقوام برای دخترش خریده بود بعد از ۹ ماه ساعت دیجیتالی داشبرد نیم سوز شده بود !! منبع اگزوز سوراخ شده بود وضع جعبه به حد داغون بود که احساس میکردم خودم دارم مستقیم با دستای خودم چرخ دنده ها رو جا میدم!

  26. ali

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (771 ديدگاه)

    مشکل این ماشین اول ایمنی پایین هست که معلوم نیست بره یورو انکاپ اصلا ستاره ای بگیره (مطمعنن یه ستاره هم نمیگیره!)..!! دوم موتور قدیمی کم بازده و پرمصرف و آلاینده این ماشینه…سوم کارایی ماشینه .صدای موتور و زوزه اش خیلی راحت داخله اتاقه..دنده ماشین انچنان نرم نیست..جنس داشبورد بیشتر قسمت هاش در حد 131 هست فقط رنگش به مشکی تغییر کرده. قیمش بالاست… قیمت فولش به 35 میلیون میرسه که دیگه میشه رقیب تندر و 206 تیپ 5 و اس دی .. !! تجهیزاتش خوبه واقعا…دنده اتومات و نویگیشن و مانیتور و استارت دکمه ای و فرمان چرم با دکمه های روش و سانروف هم داشت خوب بود… اسمه کوییک رو راحت از رنو کویید برداشتن ..!!! مگه اسم قعطه ؟! نهایتا یه اسم ایرانی زیبا روش میذاشتین!! خلاصه تا بیاد تو بازار ببینیم چقدر ازش استقبال میشه… چون رنو کویید دو سال دیگه تولید میشه.فکر کنم فروش این ماشین خوب باشه تا اون موقع…

  27. سعید

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (221 ديدگاه)

    فکر کنم بیشتر برای رقابت با پورشه کاین طراحی شده… دوستان سایپا خسته نباشید… منتظر خلق محصولات جدید شما هستیم…

  28. امیر

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (100 ديدگاه)

    برا شروع کار” گیربکس اتومات” بد نیست
    فقط نمره پاسی رو میگیره

  29. امرمحمد

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین وطنیه اگه بنزو با این قیمت بدن من سایا جدید رو برمیدارم.فک میکنین 1 شبه باید شیم بنزو بی ا م و .
    ماشین های 4 سال پیش چینو ببینین .قیافه صفر
    ولی همه میخرین به به چ چه هم میکنین
    رسیدت از منفی ب ه صفر خودش بزرگه
    همیشه هم مرغ همسایه غازه ایرانیا با تعصب
    با این طرز فکر مردم ایران.ایران به جایی نمیرسه

  30. علی

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (40 ديدگاه)

    عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا