چند وقتی بود که خبر میرسید سایپا قصد ساخت نسخهٔ هاچبک ساینا را دارد که در اصل نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ تیبا هاچبک محسوب میشود. در همین ارتباط تصاویری هم از نمونههای در حال ساخت ساینا هاچبک در فضای مجازی منتشر شد که البته هنوز کامل نبودند و طراحی کلی خودرو را نمیشد تشخیص داد؛ اما در واپسین روزهای سال ۹۵ در صبح روز دوشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۳۹۵ سایپا طی مراسمی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل سایپا و دیگر مسئولان رسماً از نسخهٔ هاچبک ساینا رونمایی کرد که برخلاف تصورات قبلی ویژگیهای جالبی دارد.
قطعاً میدانید که امروزه در بازار خودروی جهان، خودروهای کراساوور بسیار محبوب شدهاند و همواره بر فروش آنها افزوده میشود. به همین منظور اکثر خودروسازان دنیا کراساوورهایی را به سبد محصولات خود اضافه کرده و همواره در حال افزایش آنها هستند. در سوی دیگر این روزها بازار کراساوورنماها یا شبه کراساوورها هم بسیار داغ است. این دسته از خودروها، هاچبکهای معمولی هستند که با اضافه کردن قطعاتی مانند ریلهای روی سقف و پلاستیکهای روی بدنه به همراه افزایش چند سانتیمتری ارتفاع، ظاهری شبیه به کراساوورها پیدا میکنند. این خودروها در کنار کراساوورها در کشور ما هم بسیار محبوب شدهاند که این امر را میتوان از فروش بالای خودروهایی چون رنو ساندرو استپوی یا دانگفنگ H30 کراس فهمید. به همین دلیل، سایپا هم تصمیم گرفته است نسخهٔ هاچبک ساینا را به خودرویی شبه کراساوور تبدیل کند. حال در این مطلب به بررسی کامل این خودروی جدید ایرانی میپردازیم.
در ابتدا باید گفت طبق رسم خودروسازان وطنی که با اعمال یک فیسلیفت ساده در محصولات خود و تغییر چراغها و سپرها نام آنرا هم عوض میکنند، سایپا هم برای نسخهٔ کراس هاچبک ساینا نام جدید کوییک را انتخاب کرده درحالیکه کُد داخلی آن ۲۱۲ است؛ بااینحال هرچند این نام به کلمهٔ انگلیسی Quick به معنای سریع و تند شباهت دارد اما سایپا میگوید این یک نام ایرانی است و برای آن موارد مختلفی ذکر کرده است که عبارتاند از، اول اینکه طایفهای از ایلهای کُرد که در منطقهٔ ژاورود ساکناند کوییک نام دارند، دوم اینکه کوییک نام یکی از روستاهای شهرستان جاسک از استان هرمزگان است، سوم اینکه در شهرستان کامیاران از استان کردستان نیز روستایی با نام کوییک وجود دارد، چهارم اینکه کوییک نام تپهای باستانی متعلق به هزارهٔ چهارم میلادی است که در شهرستان جوانرود در استان کرمانشاه واقع است و… . بااینحال گفته میشود که به خاطر اینکه کلمۀ کوییک هم به لحاظ آوایی و هم نوشتاری خوشترکیب و خوشصدا است و همچنین با کلمهٔ لاتین Quick هم شباهت دارد، سایپا این نام را برای محصول جدیدش برگزیده است.
اما از نام که بگذریم به خود ماشین میرسیم. همانطور که گفته شد کوییک در اصل ساینا هاچبک یا همان نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ تیبا ۲ است که البته ظاهری کراس مانند پیدا کرده است. در قیمت جلویی خودرو تقریباً شاهد همان نمای ساینا هستیم بهطوریکه چراغها همان چراغهای ساینا هستند که تنها درون آنها مانند ساندرو استپوی، تریم دودی کار شده است؛ اما جلوپنجره تغییر کرده و فرمی زیباتر پیدا کرده است درحالیکه در میانهٔ آن نیز یک خط کرومی طراحی شده است. همچنین سپر جلو نیز کاملاً تغییر کرده و از آن فرم زشت و ناپختهٔ ساینا خبری نیست. بدین ترتیب یک ورودی هوای بزرگ در میانهٔ سپر طراحی شده و پروژکتورها هم در عمق سپر قرار گرفتهاند؛ اما در کنار پروژکتورها، چراغهای روشنایی در روز نصب شدهاند که کاملاً ناهماهنگ بوده و همانند قطعهای اضافه به نظر میرسند. همانند تمامی کراساوورنماها، زیر سپر جلوی کوییک هم محافظی نقرهایرنگ تعبیه شده است.
در نمای جانبی هم باز مشابه کراس هاچبکها و طبق رویه و مُد جهانی، پوششهای پلاستیکی به اطراف گلگیرها اضافه شده (بچه گلگیر)، رکابها به رنگ مشکی درآمدهاند و ریلهایی هم روی سقف قرار گرفته است. همچنین در این بخش رینگها هم تغییر کرده و فرمی بسیار زیباتر از ساینا پیدا کردهاند که البته امیدواریم در نمونههای تولیدی هم باقی بمانند! این در حالی است که دستگیرهٔ درها نیز به نمونههای موسوم به آسانبازشو تغییر یافتهاند. بدین ترتیب در این قسمت جانبی غیرازاین موارد تغییر دیگری نسبت به ساینا سدان یا تیبا هاچبک دیده نمیشود اما در کوییک شاهد رشدی جزئی در ابعاد هستیم که در جدول زیر ملاحظه میکنید.
حال به نمای عقبی میرسیم که بیشترین تغییرات در آنجا ایجاد شده است. در این قسمت برخلاف تیبا ۲، جا پلاک از روی سپر به روی درِ صندوق بار انتقال پیدا کرده و فرم چراغها هم تغییر پیدا کرده است بهگونهای که علاوه بر تغییر قسمت اصلی چراغها، قطعهای هم روی درِ صندوق اضافه شده است. البته به جهت جلوگیری از تغییر قالب قسمت گلگیرهای جانبی، بخشی از چراغهای عقب که روی گلگیرها کشیده شدهاند نسبت به تیبا هاچبک بدون تغییر باقیماندهاند اما در آنها نئون بکار رفته که موجب ایجاد نمایی زیباتر شده است. همانند جلو، در زیر سپر عقب هم محافظ نقرهای بکار رفته درحالیکه روی سپر نیز پوشش پلاستیکی قرار گرفته و پروژکتور تکی عقب تیبا ۲ هم جای خود را به دو نمونه در طرفین سپر داده است. همچنین در اینجا هم مثل ساینا نام خودرو بهصورت فارسی روی درِ صندوق چسبنده شده است. بااینحال نمای عقبی کوییک بهتر از تیبا ۲ از آب درآمده و به نظر میرسد تا حدودی از نمای عقبی بامو X1 نسل قبل الهام گرفته باشد. در کل هرچند در طراحی کوییک هنوز هم ناهماهنگی به چشم میخورد اما برای شرکتی چون سایپا قابلقبول بوده و پیشرفت مناسبی نسبت به ساینا و همینطور تیبا ۲ داشته است.
مقایسهٔ ابعاد خانوادهٔ محصولات X200 سایپا
تیبا | ساینا | تیبا ۲ | کوییک | |
طول | ۴.۱۰ متر | ۴.۲۱ متر | ۳.۹۲ متر | ۴.۰۰ متر |
عرض | ۱.۶۴ متر | ۱.۶۶ متر | ۱.۶۴ متر | ۱.۶۷ متر |
ارتفاع | ۱.۴۸ متر | ۱.۴۸ متر | ۱.۴۸ متر | ۱.۵۳ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۴۱ متر | ۲.۴۱ متر | ۲.۴۱ متر | ۲.۴۱ متر |
وزن | ۱۰۰۰ کیلوگرم | ۱۰۵۰ کیلوگرم | ۱۰۳۵ کیلوگرم | ۱۰۶۳ کیلوگرم |
در بخش فنی اما همچنان برای کوییک همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر هشت سوپاپ تیبا ارائه شده است که در اصل همان موتور تقویتشدهٔ پراید بوده و ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور تولید میکند؛ اما نکتهٔ مهم در این بخش ارائهٔ یک گیربکس اتوماتیک CVT در کنار گیربکس پنج سرعتهٔ دستی قبلی برای این کراساوورنمای ایرانی است. این گیربکس با همکاری شرکت بلژیکی پانچ تولید شده است. بدین ترتیب کوییک ارزانترین خودروی اتوماتیک بازار کشور لقب خواهد گرفت؛ اما علاوه بر این، طبق اعلام سایپا نسخهٔ اتوماتیک کوییک به فرمان برقی هم مجهز خواهد بود درحالیکه نمونهٔ دستی همچنان با فرمان هیدرولیک عرضه میشود؛ بنابراین این دو ویژگی (گیربکس اتوماتیک و فرمان برقی) برای اولین بار است که در ساختههای سایپا ارائه میشوند اما غیرازاین، تغییرات فنی دیگری در کوییک انجام نشده است.
مشخصات فنی سایپا کوییک
Saipa Quick | |||
پیشرانه | ۱۵۰۰ سیسی M15 | ||
تعداد سوپاپ | ۸ عدد | ||
قدرت | ۸۷ اسب بخار | ||
گشتاور | ۱۲۸ نیوتن متر | ||
گیربکس | پنج سرعته دستی | اتوماتیک CVT | |
فرمان | هیدرولیک | برقی | |
طول/عرض/ارتفاع | ۴.۰/۱.۶۷/۱.۵۳ متر | ||
فاصلهٔ محوری | ۲.۴۱ متر | ||
وزن | ۱۰۶۳ کیلوگرم | ||
رینگ و لاستیک | ۱۴ اینچی ۱۸۵ | ||
ترمز جلو | دیسکی خنک شونده | ||
ترمز عقب | کاسهای | ||
مصرف سوخت | ۷ لیتر | ۷.۲ لیتر | |
ظرفیت باک | ۴۱ لیتر |
اما سایپا غیر از تغییرات ظاهری و فنی، تجهیزات کوییک را هم تا حد زیادی ارتقاء داده است. طبق اعلام سایپا، این خودرو مجهز به تجهیزات ایمنی و رفاهی نسبتاً زیادی شده است که شامل دو ایربگ، ترمز ABS و EBD، ترمز کمکی، سیستم کنترل پایداری ESC، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم هشدار سرقت، پروژکتورهای عقب و جلو، دیلایت، باز شدن خودکار درها هنگام تصادف، سیستم استارت دکمهای، سیستم ورود بدون کلید، نمایشگر ۷ اینچی، ناوبری، بلوتوث، دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب، کروز کنترل، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سیستم تهویه اتوماتیک، صندلی برقی چندحالته برای راننده، چراغهای مشایعتکننده، پنجرههای برقی جلو و عقب، شیشههای دودی عقب، دماسنج، آینههای جانبی برقی و پورت USB شارژر میشود.
البته در کاتالوگی که سایپا از کوییک منتشر کرده است چهار تیپ مختلف با نامهای ST، SE، SE-A و SE-A Lux ذکر شده است که دو تیپ آن دستی و دو تیپ دیگر اتوماتیک هستند اما هنوز مشخص نیست که هریک از این تیپها به چه تجهیزاتی مجهز خواهند بود اما بااینحال اگر همگی این موارد در نمونههای تولیدی ارائه شوند واقعاً میتوان کوییک را از این لحاظ گامی بزرگ به سمت جلو برای سایپا تلقی کرد؛ ولی در داخل کوییک همچنان همان داشبورد دورنگ ساینا به چشم میخورد که فقط یک صفحهنمایش به قسمت بالایی آن اضافه شده و غربیلک فرمان هم تغییر کرده است.
علاوه بر این، هنوز قیمت مدلهای مختلف کوییک هم مشخص نیست اما گفته میشود که در نمونهٔ دستی حدود ۳۰ میلیون تومان و در نمونهٔ اتوماتیک حدود ۳۵ میلیون تومان قیمت خواهد داشت که با توجه به سطح تجهیزاتش قیمت معقولی به نظر میرسد مشروط بر اینکه با همین قیمتها و با همین تجهیزات عرضه شود. همچنین همانطور که اشاره شد کوییک ارزانترین خودروی اتوماتیک بازار هم محسوب میشود. این در حالی است که برخی سایتها از کوییک بهعنوان ارزانترین شاسیبلند بازار و نخستین کراساوور ایرانی هم نام بردهاند! درهرحال گفته شده که این شبه کراساوور در نیمهٔ نخست سال آینده وارد بازار خواهد شد.
در پایان در مورد این خودروی جدید سایپا میتوان گفت که هرچند مطمئناً هنوز هم کاملاً با خودروهای روز دنیا فاصله دارد اما با توجه به اینکه سایپا سعی نموده حرکتی هماهنگ با مُد و ترند جهانی انجام دهد و همینطور ایجاد تغییراتی در ظاهر و ارائهٔ تجهیزات بیشتر و گیربکس اتوماتیک، میتوان کوییک را اقدامی مثبت تلقی نمود که اگر با قیمتی مناسب عرضه گردد میتواند تنوعی به این بازار انحصاری خودروهای ارزان تا میان قیمت بخشیده و خریدارانی را به سمت خود جذب کند هرچند که هنوز هم کیفیت پایین و قوای محرکهٔ قدیمی گریبان گیر آن است؛ بنابراین کوییک احتمالاً به خاطر تجهیزات مناسب، نمایی کراساوور مانند و گیربکس اتوماتیک در بازار تشنهٔ داخلی با استقبال مناسبی مواجه خواهد شد.
در همین ارتباط بخوانید:
َALI
۱۶ اسفند ۱۳۹۵اصلا اشک شوق تو چشمام جمع شد.
Mahdi DODGE
۱۶ اسفند ۱۳۹۵نکنه جدی میگی؟؟؟
Ali
۱۷ اسفند ۱۳۹۵چرا جدی نگم وقتی میبینم پایه طراحی مهندسای توانمند کشورم هنوز پراید ربع قرن پیش هستش.
Amu seyed
۱۷ اسفند ۱۳۹۵مهندسی تو این ماشین دیدی؟من ک فقط توش رده پای از ساخت سنگ پا و متعلقات دیدم
ایرانی
۱۷ اسفند ۱۳۹۵از همون اول که تیبا را طراحی کردن تو چشمای من اشک شوق جم شد.. به خدا هندم دیگه اینجوری طراحی نمیکنه…!!!
اصلا من نمیدونم چجوری تونستن این تیبا را طراحی کنن .. واقعا سخته انقدر ماشین را زشت طراحی کنن.. من موندم چرا لقمه را دور سرشون پیچوندن!!!
خب همون پراید برای این کلاس چش بود..؟!! چرا بیت المال را صرف اینجور پروژه های بسیار ضعیف میکنند…؟!!!
مشکل اصلی شاسی ضعیف پراید هست… والا طرح پراید از تیبا خیلی بهتر و آدم وار تره …!!!
Mohammad
۱۷ اسفند ۱۳۹۵صندلی هاش واقعا کجه؟ (عکس زیر جدول دوم)
CNA
۱۶ اسفند ۱۳۹۵اسمش واقعاً برازندشه???
محمدرضا
۱۶ اسفند ۱۳۹۵به خوبی مردم و سلیقه ی مردم رو شناختن.به نظرم خیلی موفق میشه اگر قیمت ها همینی که اعلام کردن باشه.اضافه کردن چندتا آپشن و بلندتر کردن ارتفاع چیزاییه که میتونه خیلی از مردم رو جذب کنه هر چند می دونم قراره سر فروش و تحویل دادن و پس از فروش و قبل فروش و… خون ملتو تو شیشه بکنن آخرش هم ماشین نوی پرایراد تحویل بدن
فرزام
۱۶ اسفند ۱۳۹۵من به خودم میبالم که تو همچین کشوری زندگی میکنم .
ماشین به این خوبی . رونمایی کننده های به این خوبی …. خلاصه همه چی خوب
خدا شاهده به یه بچه 4 ساله دو سه ماه طراحی ماشین یاد بدی از این بهتر طراحی میکنه .
به نظر من بین ماشین های ایرانی هر چند همشون آشغال هستن ولی سمند حداقل ارزش خرید بالاتری داره نسبت به بقیه . مردم هم که نمیتونن ماشین خارجی بخرن حد اقل باید بین بد و بدتر یکی رو انتخاب کنن . نمیشه هم هیچ کدومو انتخاب نکرد چون اون موقع بی ماشین میشی .
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۶ اسفند ۱۳۹۵.
اگر گیربکس اتوماتیکش با کیفیت باشه و اذیت نکنه (درغیر این صورت نسخه ی دستی بهتره) با 35 میلیون تومن به نظرم برای داخل شهر ماشین خوب و مناسبی به نظر میاد.
مصرف سوختش به نظرم میتونست بهتر باشه.
حسین
۱۷ اسفند ۱۳۹۵گیربکسش CVT یه که هوندا سالهاست داره روشون کار میکنه ولی هنوز که هنوزه مشکل دارن این که سایپا با همکاری شرکت پانچ تولید کنه یه آشی میشه که نگو
عطا
۱۶ اسفند ۱۳۹۵واقعا بالای 35 اصلا ارزش نداره …
دوتا حرکت خیلی عالی بود از طرف سایپا :
یک :اگزوزش
دو: فرمونش
سه : مانیتورش
4:رینگش
ولی یه چیز که خیلی روش حساسم موتور اشغالش هست که متاسفانه باز روش انداختن
اخه لااقل یه موتور 1.7 لیتری توربویی چیزی بود خوب میشد.(البته اونوخ قیمت هم بالای 45 بود :) )
صبر کن ببینم فرمون D داره ! ?
حسین
۱۶ اسفند ۱۳۹۵فرم درب های عقبش خیلی ناهماهنگه
موتورش هم باید دستی سر و رروش بکشن ، ۱۶ سوپاپ کننش!
ارتقا کیفیت هم بدن ، خوب میشه
فقط تویوتا و هوندا
۱۷ اسفند ۱۳۹۵دوستان میدونم بی ربطه ولی تصویری واضح از سوناتا 2018 منتشر شده:
http://icdn-6.motor1.com/images/mgl/QwmLY/s1/2018-hyundai-sonata-facelift-leaked-official-image.jpg
حميد
۱۷ اسفند ۱۳۹۵این رو که من ندیددم ولی ساینا واقعا شاهکار مهندسیه
نیما
۱۷ اسفند ۱۳۹۵پراید رو تغییر شکل دادن کردن 35 میلیون
آرش
۱۷ اسفند ۱۳۹۵قرار نیست که از شر این انحصار خلاص بشیم …
پول بنز و bmw هم که نداریم …
همین قدر که پرایدو ظاهرشو عوض میکنن باز جای شکرش باقیه …
چی بگیم ؟ چی میشه گفت …
همین که ی تکونی به خودشون میدن بازم از هیچی بهتره …
Matin
۱۷ اسفند ۱۳۹۵اگر بخوایم بی تعصب نگاه کنیم برای سایپا نسبت به مدل های فاجعه قبلیش بهتره و گامی رو به جلو بوده مشکلاتش به نظر من اینهاست
۱- رینگ کوچک
۲- موتور ضعیف برای گیربکس اتومات
۳ – طراحی داشبوردش ضعیفه و اون نمایشگر رو انگار با چسب آبکی گرفتن به زور چسبوندن حداقل جلو آمپر رو بروز می کردن
ولی نکات مثبتش
گیربکس cvt
keyless ، کروز ، دکمه های روی فرمون و فرمون برقی
به شخصه از طراحیش بدم نیومد هرچند ضعف داره ولی به نظرم از ساندرو بهتره
ارزش خریدش از لیفان x50 خیلی بالاتره
فقط این آپشن هایی که اضافه کردن وقتی خوبه که خود اینها به خاطر کیفیت پایینشون مدام به مشکل نخورن که اون هم تا توی بازار نیاد معلوم نمی شه
pooriya
۱۷ اسفند ۱۳۹۵من با ۳۵ تومن ۲۰۶ با هیچ ماشین دیگه عوض نمیکنم آخه این چیه تیبا خیلی خوشگل تر از اینه دلشون خوشه ی تیبا۲ بخر برو سورنا روش از آپشنا بنداز نیاز به این همه تشریفات نداره که ب خودشون زحمت رونمایی هم نمی دادن به خدا راضی به این همه زحمت هم نبودیم خودمون انجامش میدادیم اسمشم میزاشتن تیبا آپشنال بهتر بود???????
ghost
۱۷ اسفند ۱۳۹۵مشکل مردم ما اینه که توقع دارن خودروساز های بسیار ضعیف و وابسته داخلی محصولی رو بسازن که مثلا بتونه با تویوتا و … رقابت کنه
از منفی رسیدن به صفر خودش یه پیشرفت
حسین
۱۷ اسفند ۱۳۹۵هیچکس یه همچین انتظاری نداره حرف ما اینه که چرا یک پلاتفرم و یه موتور سالها با تغییرات جزئی اجباری باید تولید بشه که صنعت خودرو کشور اینقدر پسرفت کنه
ghost
۱۷ اسفند ۱۳۹۵حرف ما؟ ما ینی کیا ؟ همینایی که رفتن وام گرفتن برا خودرو؟
طراحی پلتفرم و موتور فک نکنم کاره راحتی باشه
AK_007
۱۷ اسفند ۱۳۹۵آقا اگه بلد نیستن طراحی کنن برن بخرن!
خود لیفان ۸۲۰ از پلتفرم نسل قبل کمری استفاده میکنه
موتور خیلی از این ماشینها هم میتسوبیشی هست
مشکل از جای دیگس عزیز من!
Mehran
۱۷ اسفند ۱۳۹۵کاش چند روز زودتر معرفیش میکردن بجای پژو ۳۰۰۸ این ماشین سال ۲۰۱۷ میشد.فقط میتونم بگم متاسفم.اینا مردم خوب شناختن.
Mehran
۱۷ اسفند ۱۳۹۵شیشه های عقب دودی!!!
????????
خسرو
۱۷ اسفند ۱۳۹۵وووه-چشماش لعنتی چشماش/ پوزه ش که دلمو برد… اینو باید با منجنیق پرت کرد تو سرو صفت دشمن ..
بهنام
۱۷ اسفند ۱۳۹۵البته این که چراغ عقب شبیه بی ام و هست شاید به دلیل همکاری سایپا با برلیانس والهام گرفتن از محصولات این شرکت هم باشه برلیانس v5 رو که فراموش نکردید! من خودم بابام برلیانس v5 داره طراحی عقب این رو دیدم یاد همین ماشین افتادم
احسان(احسان سابق)
۱۷ اسفند ۱۳۹۵مسئولای کشور قراره چه میراثی از خودشون به جا بذارن تا تو دوران بازنشستگی بهش افتخار کنن؟
Hamid
۱۷ اسفند ۱۳۹۵بالاخره ورود ماشینای چینی اثرشو داره نشون میده .درسته تهفه ای نیست ولی دارن یه کارایی میکنن.درضمن با این قیمت بازار 405 و پرشیا کمتر میشه
Saied
۱۷ اسفند ۱۳۹۵مرسدس ایرانی معرفی شد. هم وطن به شتابید به شتابید که اگه ثبت نام کنن ۲ ساعته همش تموم میشه.
حمیدرضا
۱۷ اسفند ۱۳۹۵کاری بهش ندارم که پشتش شبیه برلیانس وی۵ هست یا تریم فرمونش شبیه به محصولات فولکس هست منتهی وقتی اسمشو از تلویزیون شنیدم فکر کردم گفت کویید که منو یاد رنو انداخت امیدوارم این واقعا شروعی بر تحول در تولید داخلی باشه نه مثل سمند که هیچ دستاوردی برامون نداشته
ایرانی
۱۷ اسفند ۱۳۹۵تف به این روزگار
تو این یکی دو سال به ظاهر پراید از خط تولی شاید خارج بشه… ولی متأسفانه از شاسی ضعیفش ظاهرا حالا حلاها استفاده میشه… البته بازم به طرح ساده پراید…
متأسفانه این تیبا با طراحی هند قدیم. شده پایه طراحیهای سایپا… با اون جلوپنجره ماشینهای ارزون قیمت دهه90…!!!!!!!!!
واقعا خداجون خودت دیگه یه فرجی برسون….
واقعا چرا انقدر تنگ نظری و ***؟!!!!
ahmad
۱۷ اسفند ۱۳۹۵پراید رو فیس لیفت میکنن اسمشو میذارن تیبا – پراید 111 رو فیس لیفت میکنن اسمشو میذارن تیبا2 – تیبا رو فیس لیفت میکنن اسمشو میذارن ساینا – تیبا 2 رو فیس لیفت میکنن اسمشو میذارن کوییک!
و این چرخه باطل همچنان ادامه دارد…
(از یک ماشین قرن نوزدهمی بیست تا فیس لیفت زدن و به اسم بیست تا ماشین مختلف جدید به ملت غالب کردن)
TRX
۱۷ اسفند ۱۳۹۵خدایا از این موتور داغون ۸۷ اسب بخاری ۸ سوپاپ که مصرف سوختش از یه ماشین ۲۰۰۰ سی سی توربو بیشتره چی دیدن؟؟
طراحیتون که همه میدونن افتضاحه حداقل روی موتور بهتر کار کنید !
——————–
سیاست شرکت های کره ای رو پیش گرفتن میخوان با امکانات رفاهی و آپشن های زیاد مردم و راضی نگهداران آخه مومن اونا ماشین میسازن واسه ترقیب مردم به خرید امکانات اضافه میکنن ، کدوم انسان بینایی تو سال ۲۰۱۷ به این … میگه ماشین؟ موتور ضعیف طراحی ضعیف کیفیت در حد فوق ضعیف ، یکی از اقوام برای دخترش خریده بود بعد از ۹ ماه ساعت دیجیتالی داشبرد نیم سوز شده بود !! منبع اگزوز سوراخ شده بود وضع جعبه به حد داغون بود که احساس میکردم خودم دارم مستقیم با دستای خودم چرخ دنده ها رو جا میدم!
ali
۱۷ اسفند ۱۳۹۵مشکل این ماشین اول ایمنی پایین هست که معلوم نیست بره یورو انکاپ اصلا ستاره ای بگیره (مطمعنن یه ستاره هم نمیگیره!)..!! دوم موتور قدیمی کم بازده و پرمصرف و آلاینده این ماشینه…سوم کارایی ماشینه .صدای موتور و زوزه اش خیلی راحت داخله اتاقه..دنده ماشین انچنان نرم نیست..جنس داشبورد بیشتر قسمت هاش در حد 131 هست فقط رنگش به مشکی تغییر کرده. قیمش بالاست… قیمت فولش به 35 میلیون میرسه که دیگه میشه رقیب تندر و 206 تیپ 5 و اس دی .. !! تجهیزاتش خوبه واقعا…دنده اتومات و نویگیشن و مانیتور و استارت دکمه ای و فرمان چرم با دکمه های روش و سانروف هم داشت خوب بود… اسمه کوییک رو راحت از رنو کویید برداشتن ..!!! مگه اسم قعطه ؟! نهایتا یه اسم ایرانی زیبا روش میذاشتین!! خلاصه تا بیاد تو بازار ببینیم چقدر ازش استقبال میشه… چون رنو کویید دو سال دیگه تولید میشه.فکر کنم فروش این ماشین خوب باشه تا اون موقع…
سعید
۱۷ اسفند ۱۳۹۵فکر کنم بیشتر برای رقابت با پورشه کاین طراحی شده… دوستان سایپا خسته نباشید… منتظر خلق محصولات جدید شما هستیم…
امیر
۱۷ اسفند ۱۳۹۵برا شروع کار” گیربکس اتومات” بد نیست
فقط نمره پاسی رو میگیره
امرمحمد
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ماشین وطنیه اگه بنزو با این قیمت بدن من سایا جدید رو برمیدارم.فک میکنین 1 شبه باید شیم بنزو بی ا م و .
ماشین های 4 سال پیش چینو ببینین .قیافه صفر
ولی همه میخرین به به چ چه هم میکنین
رسیدت از منفی ب ه صفر خودش بزرگه
همیشه هم مرغ همسایه غازه ایرانیا با تعصب
با این طرز فکر مردم ایران.ایران به جایی نمیرسه
علی
۱۷ اسفند ۱۳۹۵عالی