سایپانیوز: مدیرعامل پارسخودرو از عرضه «کوئیک» با مدلهای دو رنگ در بدنه خارجی و تریم داخلی تا پایان امسال خبر داد.
علی شیخزاده گفت: مدل جدیدی از محصول جدید گروه خودروسازی سایپا در شرکت پارسخودرو تولید و تا پایان سال ۱۳۹۸ به بازار عرضه میشود. وی اظهار کرد: با وجود اینکه محصول کوئیک بهتازگی در گروه خودروسازی سایپا تولید و عرضه شده اما با توجه به بازخوردهای مناسبی که از مشتریان دریافت شده و همچنین تاکید تیم مدیریتی جدید سایپا بر افزایش رضایتمندی مشتریان، مدل جدیدی از این خودرو در شرکت پارسخودرو تولید خواهد شد.
شیخ زاده با بیان اینکه این مدل از محصول کوئیک با نام کوئیک آر (QUIK-R) نامگذاری شده است افزود: از آنجا که خودروی کوئیک بهدلیل شرایط ظاهری مورد استقبال جوانان و بانوان قرار گرفته، در مدل جدید تغییراتی در رنگهای بیرونی و داخلی این خودرو ایجاد شده تا به جذابیت ظاهری آن افزوده شود. وی ادامه داد: بهدلیل نگاه سرمایهای به خودرو در سالیان گذشته، «سفید» رنگ غالب در خودروهای کشور بوده است، اما گروه خودروسازی سایپا تصمیم گرفته است که محصول کوئیک را علاوهبر رنگهای معمول، با مدلهای دو رنگ در بدنه خارجی و تریم داخلی نیز تولید و عرضه کند. مدیرعامل پارسخودرو گفت: البته به جز تغییر رنگ در بدنه بیرونی و تریم داخلی کوئیک آر (QUIK-R) نسبت به کوئیک (QUIK) برخی آپشنها مانند رینگ آلومینیومی نیز به این خودرو اضافه شده تا به جذابیت ظاهری آن کمک کند.
- چرا قیمتها در بازار افزایش یافت؟
دنیای اقتصاد: افزایش قیمت خودرو با توجه به رکود بازار، این روزها بسیاری از دست اندرکاران خودرو و همچنین مشتریان را سردرگم کرده است. در این بین خودروسازان از روال عادی عرضه میگویند حال آنکه برخی از فعالان بازار تولیدکنندگان را متهم به مدیریت بازار میکنند. آنچه مشخص است افزایش قیمت، بیشتر در محصولات زیر ۱۰۰ میلیون تومان بازار رخ داده که در این بین نمیتوان از روند صعودی قیمت دو خودرو پراید و ۴۰۵ گذشت.
بر این اساس برخی از فعالان بازار معتقدند که این دو خودرو به تبعیت از اعلام خبر توقف خطوط تولیدشان با افزایش قیمت همراه شدند. البته این مساله از سوی سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاهداران تهران رد میشود. این مقام صنفی روز گذشته در گفتوگو با خبرگزاری تسنیم گفته است: زمانی که یک خودرو از رده خارج میشود ارزش قیمتی آن هم کاهش خواهد یافت، زیرا با معرفی خودروی جایگزین مردم هم بهدنبال محصولات به روز هستند، نه خرید خودروهای از رده خارج. موتمنی همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به وضعیت حاکم بر بازار خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومانی و تاکید بر اینکه شرکتهای خودروساز نیاز بازار را تامین نمیکنند، افزوده است ایرانخودرو و سایپا نیاز بازار را در خودروهای پرتیراژ تامین میکنند که با اختلال در این موضوع رشد قیمتها بهوجود آمده است. در حالی که رئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودرو تهران اختلال در وضعیت عرضه شرکتهای خودروساز را عامل افزایش قیمت میداند، احمد نعمت بخش رئیس انجمن خودروسازان در گفتوگو با «ایسنا» این مساله را رد میکند. این مقام صنفی برخلاف موتمنی افزایش قیمت محصولات خانواده پراید را در بازار ناشی از اخبار منتشر شده در ارتباط با برنامه زمانبندی خروج این خودرو میداند. نعمت بخش با مقایسه شرایط فعلی پراید با پیکان در زمان توقف تولید میگوید در بازار کشور ما معمولا خودروهایی که با توقف تولید مواجه میشوند، در بدو امر افزایش قیمت را تجربه میکنند اما بهتدریج و با فروکش کردن این التهاب روانی، بازار به تعادل بازمیگردد. این مساله در زمان خروج پیکان از خطوط تولید ایزان خودرو نیز اتفاق افتاد.
دبیر انجمن خودروسازان به سابقه عرضه خودرو پراید به بازار هم اشاره کرد و گفت: در دو ماه گذشته فروش اینترنتی محصولات خانواده پراید توسط سایپا انجام شده و در آخرین عرضه، فروش نقدی و اعتباری پراید ۱۳۱ به مدت ۱۰ شبانهروز روی سایت اینترنتی سایپا فعال بود؛ بنابراین بحث «عرضه کم» از سوی خودروساز و تاثیرپذیری قیمت این خودرو از این مساله و افزایشی شدن آن نمیتواند منطقی باشد. همچنین احمد نعمت بخش در گفتوگو با «دنیایاقتصاد» در پاسخ به این سوال که افزایش قیمت تنها در محصولات خانواده پراید اتفاق نیفتاده و شاهد هستیم که قیمت سایر محصولات زیر ۱۰۰ میلیون تومانی سایپا و نیز ایران خودرو افزایشی شدهاند میگوید: دلیل این مساله را باید در بازگشت دلالها به بازار خودرو جست و جو کرد. این مقام صنفی تنها مسیری را که میتواند سد راه دلالی و واسطه گری در بازار شود، فروش محصولات خودروسازان در حاشیه بازار عنوان میکند. وی ادامه میدهد که سرکوب قیمتی و در کنار آن ایجاد مانع برای حضور دلالان در طرحهای فروش خودروسازان دو مسیری است که از سوی سیاست گذار کلان خودرو به منظور رساندن خودرو با قیمت مناسب به دست مصرفکننده واقعی دنبال میشود. نعمت بخش با اشاره به اینکه این دو مسیر نتوانسته منویات مدیریت ارشد وزارت صمت را محقق کند ادامه میدهد که در این میان تنها اتفاقی که افتاده این است که شرکتهای خودروساز با ضرر محصولات خود را به فروش میرسانند و از طرف دیگر مصرفکننده واقعی به دلیل کوتاه ماندن دستش از طرحهای فروش خودروسازان مجبور است به بازار ورود کند و محصول مورد نیاز خود را گران تر از قیمت کارخانه خریداری کند. رئیس انجمن خودروسازان تاکید میکند که برنده سیاستهای تکلیفی تنها دلالان و واسطه گرانی هستند که با پیدا کردن راهکارهایی، محدودیتهای اعمال شده در طرحهای فروش خودروسازان را دور میزنند و از این طریق سودی که باید در اختیار خودروساز قرار گیرد را تصاحب میکنند.
Abbas
۱۴ آبان ۱۳۹۸نکنین تو رو خدا،من ظرفیت این همه خوشحالی و هیجان رو ندارم?در ضمن مرسی که به فکر ما جوونای این مملکتم هستین،اصن اشک شوق تو چشام جمع شد از این همه توجه?
محسن
۱۴ آبان ۱۳۹۸دیدن سیتروئن c3 استقبال شد ازش صبح گفتن چه فرقی داره ؟ اون قرمز سفید بود اینم قرمز سفید میکنیم ،گند زدن به ذهنیت واژه r,,قبلا آدم یاد گلف و سیویک میفتاد الان کوییک
مزدا
۱۵ آبان ۱۳۹۸خدایش این ماشین رو با این رنگ امیزی مسخره میبینم بالا میارم.
خدایش تو این خودروسازی یعنی یه مهندس باسواد پیدا نمیشه؟؟
وقتی استخدام مملکت با پارتی بازی و جناح بازی باشه نتیجه چهل ساله اش این میشه دیگه
محمد
۱۴ آبان ۱۳۹۸والا مغازه های اسپرت فروشی خیلی کار درستترن از این به ظاهر شرکت خودروسازی…
همچین پسوند R انداخته تو شناسنامش انگار سیویک داده بیرون…
میگم یه مدلم با پسوند Z بسازید، کوئنیگزگ صداش میکنیم….
Ali.usa
۱۴ آبان ۱۳۹۸داداش چی میگی وقتی مردم میخرن استفاده نکردن از این شرایط حماقت
Genius
۱۴ آبان ۱۳۹۸یکی از کارگرای سایپا ماتیک سرخ خانمش رو اورده تو کارخونه مالیده به سقف و آینه بغل کوئیک شده محصول جدید:=)) تازه بنظر من همون کوئیک ساده شکیل تره بالاخص تریم داخلی این قرمزه خیلی بیریخت و حال بهم زن شده!
فورد
۱۴ آبان ۱۳۹۸وای سقفش قرمزه مرز های علم رو جابه جا کرد سایپا
فورد
۱۴ آبان ۱۳۹۸وای سقفش قرمزه مرز های علم رو جابه جا کرد
917
۱۴ آبان ۱۳۹۸این آینه های قرمز هر کدوم 10 اسب بخار برچسبای بغل 25 اسب بخار و سقف قرمز 50 اسب بخار بهش اضافه کرده
حسن
۱۴ آبان ۱۳۹۸چرا قیمتها بالا رفت ؟…
در تاریخ مهر 97 قیمت خودرو افت محسوسی داشت و قیمت بازار از قیمت کارخانه پایین تر شد . بنابراین تعداد زیادی از هموطنان عزیز که خودرو ثبت نام کرده بودن نسبت به فسخ قرار داد اقدام کردند و همینطور تحویل خودرو به تعداد زیادی از هموطنان با قیمتی بالاتر از قیمت بازار در استانه ی انتخابات بازتاب بسیار بد و تبعات بسیار بدتری داشت لذا با توجه به اینکه قیمت دلار کاهش 4 هزار تومانی داشت بازهم با توجه به سیاستهای دستوری و برای جلوگیری از نارضایتی طیف گسترده ای از مردم مصلحت دیدند تا قیمت خودرو بالاتر بره هم کاسبیشون را کردن هم انصراف دادنها متوقف شد هم تحویل گیرندگان خودرو خوشحالند .
حسن
۱۴ آبان ۱۳۹۸چراکامنتهای من تو صفحه کاربری حذف شده هیچی نمیاد میزنه هیچ فعالیتی یافت نشد.
بی نام
۱۴ آبان ۱۳۹۸همینو ۷۰ میلیون میکنن تو پاچه ملت کم کم!
rezlot
۱۴ آبان ۱۳۹۸داخلش انگار طوریه که انگار یه طرفدار دوآتیشه پرسپولیسی ناشیانه ماشینش رو خوشگل کرده!
NAVID۰۰۹۸
۱۴ آبان ۱۳۹۸اومدم بگم بلاخره باید از جایی شروع کرد و دمش گرم سایپا ، اما دوباره تو فکر فرو رفتم که اگر کوئیک بَرگهای جوان این درخت باشند ، کار از ریشه خرابه و باز رفتم تو موج منفی و بدبختی که با این کارها بیشتر مردم را مسخره کردند تا تنوع در محصول .
مانی
۱۴ آبان ۱۳۹۸این همه آپشن و کار و طراحی یسری آدم خوب،فهمیده،
با شرف،با غیرت،وطن پرست،با سواد و …
خوب طبیعی هست که یه مقدار ناچیز به اندازه ۶ تا ۷ میلیون گرونتر باشه
حمیدرضا
۱۴ آبان ۱۳۹۸یاد تبلیغات داتسون مدل ردی گو با پسوندای مختلف افتادم همون ماشین ساده بدون هیچ تغییر فقط رنگش کردن
Saeed
۱۴ آبان ۱۳۹۸شبیه مینی کوپر شده?????
چرا مینی کوپر رو میریزید تو سایپا ها؟????
هرچی بهش فکر میکنم یا به چشم یه فیات ۵۰۰ دو رنگه یا مینی کوپر دو رنگ????
اونوقت کشور به قول اینا، دشمن، یعنی آمریکا ، یه دختر ۱۴ ساله اومده ستون های A خودرو هارو واسه دید بهتر نامرئی کرده
این دختر کجا و طراحان سایپا کجا????
MAHDI
۱۴ آبان ۱۳۹۸تفکری که حاکم بر خودروسازی هستش اتفاقا تفکر لیبرال گرین کارتی هستش که مافیای پاریسی ها دارن کنترلش میکنن. اینا تمام هدفشون ناتوان سازی ایران هستش. وقتی جریان های سیاسی حاکم برایران رو نمیشناسیم بهتره قضاوت نکنیم!!!!
((اون کسایی که از خودی و بیگانه فوحش میخورده توجهاد خودکفایی نیروهای مسلح داره خدمت میکنه با کمترین بودجه نظامی بین کشورها اما تلاششون رو مینن بهترین دستاور ممکن مورد نیاز رو تهیه کنن. که نه حقوق وفیش نجومی دارن ونه شناخته شدن هستن. وقتی میمیرن تازه میفهمیم تهرانی مقدم کی بود.احمدی روشن کی بود وووو….))
علی
۱۴ آبان ۱۳۹۸از تعداد رای منفی که به این نظر داده شده کاملا معلوم میشه کجای کار ملینگه
عده کثیری از دوستان قدرت تشخیصشون یکمی خیس شده
بهراد
۱۵ آبان ۱۳۹۸مهدی جون بیخیال شو تو رو خدا، هر کی هم هست داخل ایرانه و میشه جلوشو گرفت حداقل به همه قضیشو خبر داد.
اینکه مردم و افراد روو دسته دسته کنیم و بگیم اینا بدن یا چقد خوبیم ما!!!
یه سال و نیم پیش تو پدال عزیزی صحبت میکرد که میخواست ماشین های فیات رو در ایران مونتاژ کنه حتی به دفتر چندین نماینده هم رفت و دست خالی برگشت،حتی اونایی که تفکر لیبرالی نمی دونم چی چی ندارن هم نتونستن براش کاری بکنن،مقصر اونیه که میدونه چه خبره و کاری نمی کنه جز حرف زدن
Mohammad amin
۱۴ آبان ۱۳۹۸آخه این کجاش جدیده ؟؟ رنگ قرمز به این انورش زدن میگن ماشین جدید لابد کیفیتش از اون فاجعه قبلی بدتره
پیام
۱۴ آبان ۱۳۹۸بعد از لامبورگینی مورسیه لاگو اس وی شد سلطان قلبم آخه این همه خوشگلی یجا تو ی ماشین محاله.
محسن
۱۴ آبان ۱۳۹۸واقعیه یا دارن مسخره بازی در میارن؟ :|
Alireza
۱۴ آبان ۱۳۹۸فردا پس فردا میان میگن میخوایم این پلنگ ایرانی رو ببریم نوربرگ رینگ و رکورد سطل زباله های چرخ دارو بزنیم
ز
۱۴ آبان ۱۳۹۸مگه قرار نیست اینو بسازن بعد یه مدت خودرو نفروشن بگن قطعات گرونه بعد هنه امکانات روش رو بردارن مثل پراید بشه؟ بهتره که کلاً نسازن
بی نام
۱۴ آبان ۱۳۹۸قیافه مدیر عامل هوندا دیدنیه
احسان
۱۴ آبان ۱۳۹۸حالا اینا هیچ. امروز من متوجه شدم یه تیبا هم میخوان بفروشن ، به نام تیبا 2پلاس?♂️? حالا چیه و چه اپشنی قراره داشته باشه، الله العلم
مسعود
۱۵ آبان ۱۳۹۸چرا قیمت ها بالا رفت؟؟؟؟
واسه اینکه این دو محصول آشغال رو حذف کنین جایگزین تو این قیمت ندارین جاش تولید شه ملت بی پول هم که از این بیشتر قدرت خرید ندارن میریزن بازار همین تعداد باقیمونده رو هم بخرن که مثلا یه خودرو داشته باشن بتونن باهاش زن و بچه شون رو ببرن بیرون
مهراد
۱۵ آبان ۱۳۹۸شماها هیچی حالیتون نیست یعنی میخواید بگید از سر مهندسین سایپا بیشتر میدونید
کویک در لغت به معنی اردک هست دید اگر یه اردکی رو حمله کنید جفتش بهتون با سرعت نور حمله میکنه نوکشو میاره جلو مثل موشک اینم اون معنی رو میده پس خواهشا به خودروی ملی میهنی توهین نکنید
خانم جوان
۱۵ آبان ۱۳۹۸خسته نباشید.
به به چه فکری. چه طرح جدیدی. چه دمی عجب پایی.
داداش جان طراح ما تو ستون و موتور و شتاب و قرقر ماشینا مشکل داریم وللا اگه اینا درست باشن ما قیافه رو تحمل میکنیم به خدا راضی به این همه زحمت نیستیم واسه ما جوونا انقدر برا طراحی خودتونو خسته میکنین.
احسان اچ
۵ آذر ۱۳۹۸بطور مثال اگه کوییک سفید بجای قرمز نقره ای بشه بنظر جذاب میشه. فکر میکنم رنگ قرمز به عنوان نمونه باشه و بدصلیقه گی محض . رنگ آمیزی مفهومی خودروسازی ایران خخخخخخ
محمد
۲۶ آذر ۱۳۹۸به خاطر قرمز شدن بعضی جاهای ماشین 10 میلیون گرون تر می فروشند
M.R
۸ تیر ۱۳۹۹سلام وقت بخیر به نظر شما بهترین رنگ کوییک R چیه و اصلا با این قیمت می ارزه؟