جدیدترین خودروی سایپا یعنی S300 خودرویی چینی است که مدتی ست آزمایشهای آن در ایران آغاز شده و به زودی فروش آن نیز آغاز خواهد شد. سایپانیوز در حالی از این خودرو با نشان و برند سایپا نام برده که اشارهای به سازنده اصلی آن یعنی زوتای (zotye) نشده است.
زوتای شرکت تازه کاری است که در سال ۲۰۰۵ در شهر ژجیانگ چین تأسیس شده است و خودروهای مختلف خود را بر اساس پلتفرمهای قدیمی فیات و لانچیا و با طراحی کپی شده از سایر خودروها و موتورهای میتسوبیشی میسازد.
Z300 محصولی ست چهار درب که در سال ۲۰۱۲ معرفی شده و بر اساس نسل دوم تویوتا Allion طراحی شده است. بنابراین طراحی خارجی و داخلی نسبتا مطلوبی دارد. موتور ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ با تکنولوژی VVT این خودرو ۱۲۲ اسب بخار نیرو تولید میکند. یک گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته تیپترونیک نیز برای این مدل در نظر گرفته شده است. البته مدلهای با گیربکس پنج سرعته دستی و قدرت ۱۱۳ اسب بخار نیز تولید میشوند. یک مدل توربوی ۱۵۰ اسبی هم از همین موتور توسط این شرکت مورد استفاده قرار میگیرد. زوتای Z300 از ۵۹ هزار تا ۷۲ هزار یوان قیمت دارد. ارزانترین مدل اتوماتیک، ۶۵ هزار یوان است و قیمت مدلهای توربو نیز از ۷۰ هزار یوآن آغاز میشود.- موتور: Mitsubishi 4A92 MIVEC 1.6L (1590cc) L4 16V
- قدرت: ۱۲۰ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ در دقیقه
- گشتاور: ۱۵۱ نیوتن متر در دور ۴۰۰۰ در دقیقه
- گیربکس: ۴ سرعته خودکار
- تعلیق: جلو مک فرسون استروت؛ عقب تورشن بیم
- حداکثر سرعت» ۱۷۲ کیلومتر بر ساعت
- مصرف سوخت: ۶.۷ لیتر
- ظرفیت مخزن سوخت: ۵۵ لیتر
- استاندارد آلایندگی: یورو ۴
ابعاد (میلیمتر):
- طول: ۴۵۶۵
- عرض: ۱۷۶۶
- ارتفاع: ۱۴۸۶
- فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۷۰۰
- وزن: ۱۳۲۵ کیلوگرم
- ظرفیت صندوق بار: ۴۵۷ لیتر
Milad JaliliAn
۸ بهمن ۱۳۹۲به نظر من اگه سایپا دوباره ساخت زانتیا رو شروع کنه خیلی از این چینی ها بهتره
یاسر
۹ بهمن ۱۳۹۲البته بازگشت به گذشته هم باندازه واردات بی رویه ناامید کننده وغیرمنطقی است.
Reza gholami
۱۲ بهمن ۱۳۹۲زانتیا فوق العاده س
یاسر
۱۶ بهمن ۱۳۹۲فوق العاده بود ولی دیگه دورش تموم شده.
حمید
۲۹ بهمن ۱۳۹۲زانتیا خوبه اما نه از لحاظ بدنه
Reza gholami
۱۲ بهمن ۱۳۹۲واقعا عالی میشد زانتیا یه چیز دیگس
دانشجوی مملکت
۲۵ بهمن ۱۳۹۲دوست عزیز ایمنی زانتیا با پراید یکی است زانتیا نیم ستار ایمنی داره
مردم
۸ بهمن ۱۳۹۲به جای احترام به مصرف کننده با این کاراشون مسخره مصرف کننده می کنن!!!
امیر
۹ بهمن ۱۳۹۲دیگه کارمون به جائی رسیده که خودروهای چینی رو با اسم خودمون به مردم خودمون می ندازیم.خیلی بدبختیم به خدا.آدم خجالت می کشه توی این مملکت زندگی میکنه.از همه لحاط…
changiz
۹ بهمن ۱۳۹۲درود((فقط چین))من عاشق چین و خودروهای چینی ام و امیدوارم همیشه خودروهای چینی به کشورمون وارد شه
دانشجوی مملکت
۲۵ بهمن ۱۳۹۲بخشید شما ایرانی غیرت کجاست تو مثل کسی هستی که دوشمن حمله کنه به ایران
امیرm
۹ بهمن ۱۳۹۲ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺑﺎﺭﺯ ﻭﯾﮋﻩ ﺧﻮﺍﺭﯼ ﺩﺭ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﺩﻭﻟﺘﯽ ﻫﻤﯿﻦ ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎﯼ ﺍﺗﻮﻣﺒﯿﻞ ﺳﺎﺯﯼ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺭﺍﻧﺖ ﻭ ﺯﺩﻭ ﺑﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺍﻧﺤﺼﺎﺭ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺳﻮﺩ ﻫﺎﯼ ﮐﻼﻥ ﺍﺯ ﻓﺮﻭﺵ ﺍﯾﻦ ﺍﺷﻐﺎﻝ ﻫﺎﯼ ﺑﯽ ﻣﺼﺮﻑ ﮐﻪ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭﺍﯼ ﺻﻨﻌﺘﯽ ﻫﯿﭻ ﺟﺎﯾﮕﺎﻫﯽ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﻧﺼﯿﺒﺸﻮﻥ ﻣﯽﺷﻪ ﮐﻪ ﭼﻬﺎﺭ ﯾﺎ ﭘﻨﺞ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻗﯿﻤﺖ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺨﺖ ﺑﺮﮔﺸﺘﻪ ﻣﯽ ﻓﺮﻭﺷﻦ ﻣﺮﺩﻣﻢ ﻣﺠﺒﻮﺭﻥ ﺑﺨﺮﻧﺪ ﺍﯾﻦ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﻧﯿﺴﺖ ﻇﻠﻢ ﺑﻪ ﺍﻗﺸﺎﺭ ﻧﻮﭘﺎﯼ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﺜﻞ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﻭ ﻗﺸﺮ ﺿﻌﯿﻒ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻃﺮﯾﻖ ﻫﺮ ﺳﺎﻟﻪ ﻭﺿﻊ ﺗﻮﺭﻡ ﺑﺪﺗﺮ ﻣﯿﺸﻪ ﻭﮐﺸﻮﺭ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺳﻮﯼ ﻭﺭﺵ شکستگی ﭘﯿﺶ ﻣﯿﺮﻩ […]
یاسر
۹ بهمن ۱۳۹۲بازگشت به عقب باندازه واردات بی رویه غیرمنطقی است
دغدغه
۹ بهمن ۱۳۹۲ینی خااااااااک بر سر …که کارمون ب جایی رسیده که برندای آشغال با سابقه ی 4-5ساله تولید خودرو رو کپی میکنیم به اسم خودمون
ینی خیلی بده آدمو خر فرض میکنن
خوب بگن یه دفعه خریم ما دیگه نمیفهمیم اونا میفهمن
آخه اگه نداشته باشیم طراح های خوب تو سطح جهانی آدم نمیسوزه
گریه داره واقعا گریه
خاک برسر باعث و بانیش
یاسر
۹ بهمن ۱۳۹۲البته سهم خود مردم در این نابسامانی را هم نباید فراموش کرد هر جنسی گرون میشه مردم بیشتر میخرن علاوه بر اون شما به تعداد عجیب و غیرمتعارف بنگاههای خودرو تو هر شهر نگاه کنید. وقتی خودمون با عطش زیاد تواین بنگاهها دنبال خودروهای دست دوم یا چندم میگردیم و پول توجیب یه مشت دلال میریزیم دیگه چه انتظاری داریم.(منظور از دلال همه بنگاهیها نیست بلکه دلالهایی هستند که با دروغ و تبلیغ تحت نام بنگاه فروش خودرو نقش بزرگی در نابسامانی بیشتر بازار آشفته خودرو دارند)
حمید
۱۰ بهمن ۱۳۹۲چرا سایپاهمانند شرکت مدیا موتور که با برند برتر چین یعنی saic motorقراداد بسته با شرکت DANGFENG یاFAWکه در رده های دوم وسوم هستند واز کیفیت بهتری برخوردار میباشندقرارداد نمی بندد که هم کیفیت خودروها بالا برود هم به مشتری ایرانی احترام گذاشته باشدوهم از دانش فنی انها استفاده بکنند که شاید بعد از ۵۰سال دیگر بتوانیم در تولید خودرو به خودکفایی واستقلال برسیم البته تا ان زمان خودروهای خورشیدی،هایبریدوغیره جایگزین خودروهای کنونی میشوند.
احسان
۱۰ بهمن ۱۳۹۲خوب برادر عزیز این شرکتها، سایپا رو به رسمیت نمیشناسند!
حمید
۱۰ بهمن ۱۳۹۲در ادامه باید بگویم تکنولوژی، سخت کوشی،ادب واحترامی که من در چین دیدم در هیچ جای دنیا ندیدم اگر چین بازار جهانی را در دستش گرفته اگر از نزدیک بروید وببینید میبینید که حقشان است اگر تاجر وشرکتهای ایرانی جنس بی کیفیت انها را برای سود بیشتر خودشان می اورنددلیل بر بد بودن جن چینی نیست تکنولوژی که در شانگهای میبینید فقط در نیو یورک میتواند ببینیدمن در چین لوازم شخصی برای خود وخانوادهام خریدم به قیمت ۳۰ سال پیش ایران ولی با کیفیت همان جنسهای ۳۰ سال پیش ایران و شرکتهایی که نام بردم قدمتشان از سایپا وایران خودرو بیشتر است.
مرتضی
۱۰ بهمن ۱۳۹۲70 هزار یوان با احتساب یوانی 495 تومان میشود 34 ملیون و 600 خوب حالا سایپا به عنوان تولید کننده میدهد 68!!!
یاسر
۱۱ بهمن ۱۳۹۲دزدی که شاخ و دم نداره
میلاد
۵ اسفند ۱۳۹۲وقتی پراید رو میده ۱۶ تومن شایدم بیشتر خوب معلومه اینو ۷۰ میلیون میفروشه.اگه اینو ۳۵ یا ۴۰ تومن بفروشه دیگه کسی پراید و تیبا و تندر نمیخره!
ياسر
۱۰ بهمن ۱۳۹۲متاسفانه بحث سودجویی دلالان با فراهم کردن شرایط آن در داخل عجین شده و باعث این نابسامانی در بازار داخلی از جمله خودرو شده است.
ياسر
۱۹ بهمن ۱۳۹۲فکر کنم دو تا منفی که به کامنتهای بالا داده شده را یکی از مدیران سایپا داده باشه.
یاسر
۲۵ بهمن ۱۳۹۲اون یارو که به کامنتهای بالا منفی داد به اینم داده. بابا روتو برم.
Mohsen610
۱۱ بهمن ۱۳۹۲باسلام جای شرم داره شرکتی که پنجاه سال سابقه خودروسازی داره (اگه بشه گفت خودروساز)از یه شرکت زیر ده سال که خودشم کپی میکنه خودرو بگیره افتخار هم کنه به اسم خودش بده به ملت!!! حداقل زانتیا اگه ایمنی خوبی نداشت صلابت وقدرت داشت، سرعت 172 با قدرت 120 اسپ بخار!!!! اخه کجای دنیا سرعت خودرو دیگه اینقد هست!! بعدش قیمت فضایی هم داره !پرایدم تاپ اسپیدش بالاتر از اینه تصور کنید تو این خودرو باشید پراید ازتون سبقت بگیره بعدشم خودرو 60 میلیونی سوارید…..دوام قطعاتش هم جای خودش داره…باتشکر
محمد
۱۱ بهمن ۱۳۹۲واقعاً باعث تاسفه که شرکت سایپا با اینهمه سال تجربه و سابقه بیاد محصول یه شرکت نوپای چینی رو مونتاژ و به مردم کشورش عرضه کنه آخه ما مگه چی از دیگر کشوارها کم داریم…
ابی
۱۱ بهمن ۱۳۹۲روز به روز صنعت و تکنولوژی به عقب بر میگردد آیا حق ایرانی اینه ؟
ابیییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
۱۱ بهمن ۱۳۹۲ایرانی اصیل چینی نخر به فکر خودت نیستی با جون بچه هات بازی نکن.
یاسر
۱۱ بهمن ۱۳۹۲از نظر امنیت بهتر بود میگفتی اصلا ماشین نخرن چون اوضاع خودروسازهای ایرانیم چندان تعریفی نداره
علی
۱۴ بهمن ۱۳۹۲برادر من همچین میگی انگار خودروهای ایران خودرو و همین سایپا کاملا ایمن هستن
خوبه هر روز شاهد تلفاتشون هستیم
سهل آبادی
۱۳ بهمن ۱۳۹۲دوستان عزیزم در شکرت سایپا
یه کم به فکر طراحی و تولید خودرویی واقعا ایرانی باشیم
یعنی ما نه مهندس طراح داریم نه …
به خدا زشته چقدر دنبال کپی و استفاده از خودروهای چینی باشیم
saeed
۲۰ بهمن ۱۳۹۲سلام دوست عزیز…
نمیدونم این شرکت های خودرو سازی تا به کی میخوان برای سود هر چه بیشتر یه سری ماشین بی خود و بی کیفیت رو با قیمت هایی نجومی در مقایسه با قیمت پایه خودروهایی که در اروپا و امریکا تولید میشه به این مردم(با به انحصار در اوردن خودرو سازی توسط دو شرکت ایران خوردو و سایپا) قالب کنن…
این مردم هم از سر ناچاریه ک به این ماشین ها رو میارن!!!
عليرضا
۱۳ بهمن ۱۳۹۲شرکت سایپا در سال 1346 به نام ” شرکت سهامی تولید اتومبیل سیتروئن ایران” تاسیس گردید ! شرکتی که پس از 46 سال سابقه از مونتاژ برندهای اروپایی به کره ای و اکنون به مونتاژ خودروی چینی آنهم از خود روساز دست دوم چینی با 8 سال سابقه ! رسیده است آنهم در شرایط بازار انحصاری خودرو در ایران ! دست مدیران دولتی در این سی سال درد نکند ! خسته نباشید ! شایسته مدال لیاقت هستید !
هما
۱۴ بهمن ۱۳۹۲واقعا” خجالت نمیکشن خودرو درجه 3 چینی وارد می کنن قیمت خودرو اروپایی رو هم می گذارند روش کی می خوان دست از این بخور بخور و باند بازی بردارن!!!!!!!!!!!!!!!
یاسر
۱۶ بهمن ۱۳۹۲تا وقتی همه جوره حمایت میشن و پای رانتهای آنچنانی درمیون باشه, همین بساط برپاست.
k1
۱۴ بهمن ۱۳۹۲پشت خودرو ز300 خیلی شبیه به سوزوکی کیزاشی
یاسر
۱۶ بهمن ۱۳۹۲دوست عزیز آخه مورچه چیه که کله پاچش چی باشه؟ چه چیز درست وحسابی داره که شما گیر دادی به پشتش؟
رضا
۱۶ بهمن ۱۳۹۲یعنی خودروسازای 50 ساله انحصاری ایرانی به اندازه خودروسازای 5 ساله چینی عرضه ندارند و محصولات آنها را کپی میکنند و با هزار افتخار تبلیغ میکنند که محصول جدید سایپا در راه است….. واقعا خاک بر سرتان…
یاسر
۱۶ بهمن ۱۳۹۲توواردات نونی هست که توی تولید نیست.
همایون
۱۶ بهمن ۱۳۹۲اتاق کمری2007-20012-مهندسی معکوس چیینی همراه مدیریت خودروساز وطنی چه شود؟
همایون
۱۶ بهمن ۱۳۹۲اتاق کمری 2007-2012-با مهندسی معکوس چینی ومدیریت جهانی خودروسازوطنی چه شود؟خیلی خوب فروش میرسه.
MBS
۲۰ بهمن ۱۳۹۲آشغال جدید در راه است سایپا مطمعن
ياسر
۲۰ بهمن ۱۳۹۲این همه حرص و جوش میزنیم ولی وقتی با استقبال عجیب و غیرعادی خرید همین لگن از سوی مردم مواجه میشیم جز افسوس چیزی باقی نمیمونه. از ماست که بر ماست
توحیدلو
۲۲ بهمن ۱۳۹۲اگه همیناهم نبود تاالعان هم تولید پیکان ادامه داشت یااگه اینا نبود405وپرشیاو…..رو60 70 میلیون به مردم میفروختند
توحیدلو
۲۲ بهمن ۱۳۹۲سایپا ایرانخودرو.شاید بادیدن این ماشینا یه تکونی به خودشون بدن
یاسر
۲۴ بهمن ۱۳۹۲وقتی همین لگنهارو دولا پهنا به مردم میفروشن چطور توقع دارین تغییری تورفتارشون بدن؟
cind
۲۲ بهمن ۱۳۹۲یه زمان به ماشینای کره ای میگفتیم اسباب بازی حالا میبینیم کف میکنیم العانم نوبت چینه شایدم بعدها هند
دانشجوی مملکت
۲۵ بهمن ۱۳۹۲خدایا این مرگ ماست چینی ها ماشین کپی می کن کار ما شده مصرف دومین شرکت بزرگ ایران کار شده مونتاژ ماشین چینی
ALI . SABETI
۲۵ بهمن ۱۳۹۲دوستان اینقدر ساده نباشید خودرو ساز کجا تو ایران گرون میفروشه
خودروساز خودرو رو با قیمتهایی که براش اجبار میکنند و باجهایی که میده به دولت و . . . خودرو رو به منو و شما گرون میده تا بتونه به کشورهای بزرگی مثل لتین در آفریقای جنوبی و کشور بزرگ سوریه و ابرقدرت جهان آذربایجان و کشور باستانی ساحل عاج و چندین کشور دیگه به یک چهارم این قیمت و با گارانتی خیلی معتبر تر به اونها هدیه کنه
پس لطفا اینقدر دنبال این چیزها نباشید که ما اصلا لیاقت نداریم و خونی که در رگ ماست . رنگش بنفشه
والسلام
ناهید
۳۰ بهمن ۱۳۹۲یعنی ما از چین بهتریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بابا چه اعتماد به نفسی دارید.
یاسر
۳۰ بهمن ۱۳۹۲گل گفتی.دنیارو دارن چینیا میگیرن هنوزبعضیا تو توهمن.حالا جنسای بنجلشونو یه عده بی وجدان وارد میکنن دلیل بدبودن وعقب افتاده بودن اقتصاد چین نمیشه که.
دانشجو مملکت
۸ اسفند ۱۳۹۲ما چرا از چینی بهتر نیستیم چین= با کپی