ایستگاه خبرسایپاسیتروئن

سیتروئن شریک استراتژیک سایپا شد

درحالی‌که این روزها رنو به دنبال کسب سهم بیشتری از بازار ایران است، هم‌وطن دیگران یعنی سیتروئن نیز بی‌کار ننشسته و خیز بلندی برای ورود به بازار پرسود و تشنه ایران برداشته است.

Citroen C3 1.4e-HDi 70 Airdream
Citroen C3
مدیرعامل سایپا خبر از واگذاری ۵۰ درصد سهام سایپای کاشان به سیتروئن برای تولید خودروهای این شرکت و انتقال تکنولوژی داد. سیتروئنی که یادآور روزهای نخست شروع به کار سایپا با محصول ژیان هم هست. از سویی این خبر با استقبال طیفی از روبرو شده که سیتروئن را به‌عنوان خودروسازی پیشرو رده بالا شناخته و محصولات آن را برای قشر متوسط به بالای کشورمان مناسب می‌دانند. به‌عنوان نمونه امیرحسن کاکایی، عضو هیئت‌علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت می‌گوید: سیتروئن جزو برندهای نسبتاً تاپ اروپاست که از نظر فن‌آوری و کیفیت نسبت به سایر خودروسازان مانند رنو برتری دارد.
Citroen C1
Citroen C1
اما از سویی نیز منتقدان به این قرارداد، بخشیدن نیمی از بهترین و جدیدترین کارخانه سایپا را به سیتروئن، حاتم‌بخشی دانسته و بعید می‌دانند که چیز مناسبی در قبال آن به بازار ایران برسد. به‌عنوان مثال اگر سیتروئن به دنبال مونتاژ خودروهای کاکتوس خود در ایران باشد، تنها قشر محدودی قادر به خرید این محصولات خواهند بود و در صورت مونتاژ مدل C- Zero هم با توجه به ابعاد بسیار کوچک و پیشرانه تمام الکتریکی، چندان نمی‌توان بازار بزرگی برای آن انتظار داشت. در عوض مدل‌های C-الیزه، C1 و C3 می‌توانند انتخاب‌های معقول‌تری باشند اما باید حتماً انتخاب قیمت آن‌ها نیز هوشمندانه صورت گیرد تا بتوانند طیف عمده‌تری از مصرف‌کنندگان ایرانی مخصوصاً برای مصارف خانواده را به نحوی در دسترس و قابل‌خرید پاسخگو باشند.
Citroen C-Zero
Citroen C-Zero
2015 Citroen C4 Cactus
Citroen C4 Cactus
Citroen C-Elysee 2015
Citroen C-Elysee 2015
پیش‌داوری شما درباره ورود سیتروئن به بازار ایران چیست و آیا حضور دوباره این شرکت در مقیاسی بزرگ را نسبت به سایر خودروسازان جهانی را چگونه ارزیابی می‌کنید.
New 2016 Citroen C6
New 2016 Citroen C6

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. محمد_کیا

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    هعی خدا …چی میشد ی برند برتر بیاد…البته جای شکرش باقیه ک با چینیا همکاری اینطوری ندارن

  2. ميثم

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بنظرم رنو میومد بهتر بود

    1. ایرانی

      ۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (640 ديدگاه)

      ولی رنو تست ایمنیش خوبه…

  3. علی

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    یجوری قیمت میزارن که نه سیخ بسوزه نه کباب. یعنی هم خودروهای لگن داخلی (که سود زیادی هم دارن) بفروشن و هم با وارداتی های رقابت کنند. یعنی مطمئنا زیر 50 میلیون نخواهند بود

  4. امین

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (384 ديدگاه)

    طی حدود سی سالی که مونتاژ کاری در ایران شروع شده در هیچ مقطع زمانی اتفاق نیفتاده که بگم امسال بهتر از پارسال شده
    سال به سال دریغ از پارسال
    در مسائل دیگر هم وضع بدتر بوده که بهتر نبوده

  5. آرش

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (51 ديدگاه)

    سیتروئن هم مانند پژو محصولاتی با کیفیت و در عین حال گران و پر استهلاک تولید میکند.از فروش جهانی گروه پژو_سیتروئن پیداست که به دلایل مذکور محصولاتشان مورد اقبال عمومی نیست.
    ایکاش به جای فرانسوی ها با ژاپنی ها همکاری میشد.

    1. امین

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (384 ديدگاه)

      گفتنش آسونه اما اون کشور هم دلش باید بخواد بیاد شریک بشه یا نه؟
      ژاپن توی ترکیه سرمایه گذاری هنگفتی داره و شریک منطقه ای دیگه ای لازم نداره

    2. پویان

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (827 ديدگاه)

      اشکال از سیتروئن نیست.سیتروئن بسیار محصولات با کیفیتی تولید میکنه .اشکال از دستکاری ایناست .با این دستکاری اینا هر شرکتی بیاد ماشیناش رو بی کیفیت می کنن اینا .
      حیف از سیتروئن که با اینا کار کنه

  6. احمد باقری

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    فرض سیتروئن بیاد، چه محصولات خوبی رو میخوان در ایران بسازن، آخرش از اینا هیچی در نمیاد.

  7. رضا پ

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (216 ديدگاه)

    امیدوارم با ورود خودروسازهای خارجی مثل پژو ، رنو ، سیتروئن ، فیات واحتمالا نیسان و مزدا در آینده نزدیک شاهد تردد خودروها ی جدید و بروزکه البته قیمت مناسب و در رنجی که طبقه متوسط به پائین بتونن سوار شن چهره خیابونها مونم یه تغییری بکنه دیگه از بس پراید و پژو دیدیم حالمون بهم میخوره موضوع انتقال تکنولوژی هم بخور تو سرشون با این سیستمی که وجود داره منظورم بورورکراسی اداری و نظام بانکداری و دولتی بودن شرکتهای خودروسازی و نبود شایسته سالاری در رده های مدیریتی امیدی به خودروساز شدن ما نیست
    البته امیدوارم با حضور این شرکتها و رقابتی شدن بازار شرایط به نفع مصرف کننده ها بهتر بشه مثل اتفاقی که تو اپراتورهای موبایل افتاد

  8. مهرزاد

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بنظرم بهتره سایپا بجای توسعه بفکر خدمات پس از فروش ضعیفش بکنه !

  9. سیاوش

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (50 ديدگاه)

    فرانسوی ها کلاه بردارند و با قرار دادهای ترکمنچای ماشین های آشغال و زمخت و بی ریخت خودشون رو به مدیران خائن و ساده لوح ایران خودرو و سایپا غالب میکنن ! تاریخ این رو ثابت کرده برای نمونه تحقیق کنید و ببینید رنو با قرار دادی که با ایران خودرو و سایپا بسته خودروی لوگان (تندر 90) را چند برابر به ایرانی ها انداخته!

    1. پویان

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (827 ديدگاه)

      ماشین فرانسوی اشغال نیست .ماییم که ماشینای دهه 80 میلادی او.نا رو سوار میشیم .تازه با دستکاری خیلی زیاد خودروسازان داخلی .
      و گر نه سیتروئن اصل سوار شی سیستم تعلیقش از تمام خودروسازان بهتره .
      اگه اینا تکنولوجی ضعیف داشتن سال 90 میلادی زانتیا تولید نمی کردن. که هنوز از نظر تعلیق با خودروهای 2016 دنیا برابری یمکنه .206 فرانسوی که دیگه نیاز به تعریف نداره

  10. H@med

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ببینید دوستان این برند سیتروئن که میخواد با سایپا همکاری کنه یه چیز موقتی و ناپایداره که بعد یه مدتی این هم نمیتونه ادامه پیدا کنه حالا به هر دلیلی که جای توضیحش اینجا نیست و همه هم میدونن.
    ولی مشکل، اومدن این غول های خودروسازی دنیا به ایران نیست که مثلا ژاپنیا بیان یا آلمانها … .
    مثلا وقتی که ما خودمون برای کارمون احترام قائل نمیشیم و فقط به دنبال سودآوری هستیم و با علاقه و اراده ی مستمر با کارمون برخورد نمیکنیم، که این هم ربطش به نحوه سیاست های کلان این صنعته. ببینید به طور کل ما باید سطح تولیدات و یا سطح انتظار بازار از خودرومون در تمام مسائل .ایمنی. قدرت. پایداری. و غیره. بالاببریم تا مثلا بتوانیم به این مرحله برسیم.
    ما هنوز در مسئله ی ایمنی خودرو هامون مشکل داریم، ولی شاید پنجمین خودروی ملیمونم ساختیم به طور کل مثلا طراحی کردیم. ولی این کارا فقط عوام فریبانه و ظاهر سازی شدست. و اصلا هیچ کمکی به تولید نمیکنه ما هم باید از تجربه ی بزرگان تولید کننده ی این صنعت فقط تو همین قاره درس بگیریم و بدانیم که الان موقع طراحی نیست و یا حتی همکاری. ما الان باید از خودروهای با نمونه های متفاوت تر نوعی کپی برداری در طراحی و ساخت انجام بدیم و مثلا مثل خودرو های با کیفیت چینی از مدلهای بالاتر استفاده کنیم و نه با سیتروئن که خودش تو طراحی واقعا به مشکل برخورده. بلکه از خودروهایی مثل نیسان. تویوتا. یا هوندا مثلا استفاده کنیم ولی متاسفانه فقط از خودرو های تاریخ مصرف گذشته اروپایی داریم استفاده میکنیم.
    چون توانایی تولید خودروهای باکیفیت اروپا و مثلا تولید ده سال پیششونم نداریم. ولی اگه تولیدمونو مثلا پایین بیارییم و به طور کل نحوه ساختمونو تغییر بدیم مثلا دستگاهامونو به روز کنیم و از تکنسین هایی که حداقل یه دوره ی آشنایی به اون کشور سازنده ی ماخذ رفته باشن و دوره دیده باشن استفاده کنیم سعی در به کار گیری دستگاهای تمام اتومات برای تولید کنیم. و بازبینیه دقیق تری بر تولیدمون داشته باشیم. من میدانم که برای تولید جدید تر به بودجه ی هنگفتی احتیاج است ولی یه نکته حائز اهمیت میمونه که در آخر عرایضم میگم که ما باید تعاملمونو خیلی خیلی بیشتر کنیم که این هم در این 40 سال اخیر بخاطر سیاست های کلی مملکت به سوی نابودی پیش میره. با تشکر

    1. پویان

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (827 ديدگاه)

      دقیقا حامد جان .یه طوری دوستان میگنن فرانسوی بی کیفیته انگار درباره بنگلادش صحبت می کنن . دوستان به توان صنعتی کشور توجه نمی کنن .و ساختار صنعتی کشور رو با امریکا برابر کردن.

  11. علیرضا4225

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (132 ديدگاه)

    از ماست که بر ماست

  12. moein

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    خوب این وسط نظر ها چند دسته می شه
    1. دوستان کره ایی سوار که نمی دونن چی می خرن
    2. دوستان چینی سوار که پول یه ماشین معمولی رو ندارن
    3. دوستان ژاپنی سوار فقط به کیفیت ماشین اهمیت می دن
    4. آلمانی بازها که الان تو این اوضاع فقط برا ادعا و پز آلمانی سوار می شن و اگه فلان قطعا خراب شه باید ماشین به خواب زمستانی بره
    5. دوستان آمریکایی سوار که پدر بزرگاشون از ماشین های آمریکا براشون تعریف کرده و شده عقده که یه ماشین آمریکایی ببین
    تمام این دوستن می خوان ماشین مورد نظرشون تو ایران اپیدمی بشه و هر کدومشون دلیل خودشونو دارن

    1. saeid

      ۱۸ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (188 ديدگاه)

      بسم حق

      خوشم میاد با اقتدار زدی کره رو له کردیااااا :))
      با اینکه از صنعت کره و اسباب بازی سازیشون خوشم نمیاد
      اما امروز یه اپتیما جدید تو خیابون دیدم
      طراحیش بهتر شده بود
      هرچی که هستن از ماها که بهترن !!!
      کاش طرح سمند و ادامه میدادن از سال اول تولیدش الان یه چیزی شده بودیم واسه خودمون !!!!

  13. تابلو

    ۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تا وقتی ملت فرق چیزو با …. ندونن همینه وقتی جک و جونور چینی فقط بخاطره قیافه میخرن بعدشم توهم خاص بودن و اشرافی شدن بهشون دست میده اکثرا از پراید پیاده شدن سوار ماشین چینی شدن میگن واو!!! چه تکنولوژی !!!؟
    ماشین تو ایران شده یجور اعتبار هرچی گرون تر بزرگتر بهتر هیچکس برای لذت رانندگی ماشین نمیخره!!!
    قشر کم درآمد هم هرچی گیرش بیاد زورش برسه سوار میشه
    اونوقتا که اتوبان خلوت بود نه دوربینی نه گشت نامحسوسی بود ماشین ها همه اصل فرانسه بودن شماها کجا بودید 206 این فسقلی فرانسوی با200تا لایی میکشیدی دورموتور 6هزارتا دنده عوض میکردی نه روغن کم میکرد نه استهلاکی نه چیزیش میشد
    ولی این چینی ها خوش شانس هستن درست وقتی پیداشون شد که هر جا میری فقط ترافیک لامبورگینی م داشته باشی فرقی نداره فقط الان اعتبار مهمه وسلام
    پس درنتیجه زیاد جوش نزنید

  14. تابلو

    ۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در ضمن من سنسور باران زانتیامو با یه ماشین چینی عوض نمیکنم و سیستم تعلیق ش رو با ماشین کره ای!
    شبیه این سیستم رو فقط روی هیوندا جنیسیس با قیمت نجومیش فقط میتونید پیدا کتید!! حتی آزارا گرنجور هم این سیستم رو ندارد!!
    بیخود نیس فرش تبریز و فراری و لامبورگینی ایتالیا تو دنیا معروف هستن چون سالها کار کردن تخصص دارن کاره یروز یه ماه و یه سال نیس
    ماشین های کره ای ها فقط بخاطره ارزان قیمت بودن تو دنیا معروف شدن
    ماشین های چینی بخاطره مفت بودن معروف شدن
    ماشین های ژاپنی بخاطره کم خرج بودن کم استهلاک بودن و البته بی ریخت بودن معروف هستن
    آمریکا به ماشین های عضلانی و مردونه و البته بادوام شهرت دارن
    انگلیس ها مثل خودشون ماشین هاشونم تشریفاتی و تجملاتی هستن
    و …..
    معروف بودن مهم نیس برای چی معروف شدن مهمه

  15. شسیب

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دیگر سایپا خودرو نخواهد طراحی کرد و ابداع فناوری نخواهد کرد و خودروهایی از انها که دیگر در کشور خود تولید نمی کنند و از رده تولیدشان خارج خواهد بود در ایران تولید خواهد شد. سؤال می کنم از مسئولین پس مهندسان و مخترعان و ساحبان شرکت های دانش بنیان سر به کدام بیابان بگذارند از کارهای غیر کارشناسی شما باشد تا روز موعود…

  16. زر

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چه مهندسی چه طراحی!!!؟ چهارنفر که پسرخاله اقایون هستند میان یه طرحی میدن که طبق معمول همون ظاهر تکراری قدیمی بهتر و شیک تر و مشتری پسند تر هست کدوم طراحی که اینا کردن زایع نبوده و نیس فیس لیفت زانتیا یا رانا یا دنا انواع گند کاری هایی که روی پراید انجام دادن یا پژو هر کدوم سوژه خنده دوره خودشون بودن از افت قیمتهای بازار و طالب نداشتن کاملا معلومه چه گندی زدن اوج طراحی و نبوغ و زیبایی مینیاتور یا تیبا نام دارد
    من از بچگی علاقه زیادی به خودرو و طراحی خودرو داشتم تو سن نه سالگی طرحهایی که از بدنه و داشبردنقاشی کرده بودم خدایی هرکی میدید کلی تعریف تمجید میکرد برای همین رشته کامپیوتر انتخاب کردم ولی متاسفانه کسی یا نهادی تو دانشگاه نبود و نیست که به استعداد یابی کنه اصن براشون مهم نیس فقط نماز عضو بسیج بودن مهم بود و نتیجه کار همین طرحهای ابتدایی و ضعیف میشه که میبینید اکه فقط یکم اعتماد یکم بهم ارزش دادن یکم بد بین نبودن نبود
    متاسفانه مدیران ما نیروگاه ترس هستند از ترس اینکه موقعیت و جایگاهشان را از دست ندن حتی اجازه نمیدهند کسی نزدیک چیزی که بلد هست شود که مبادا ضعفی ایرادی خلایی آشکار بشه

  17. زر

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    صنعت خودرو چیزی نیست یک شبه اتفاق بیفته چینی ها با این همه حرص و طمع وشتابی که دارند هنوز با گذشته سالها نتونستند جایگاهی برای خود کسب کنند شاید درنگاه اول در کنار قیمت با طراحی و ظاهر بتونن کسایی رو جذب کنند ولی با کمی رانندگی خیلی زود دستشون رو میشود و فاصله زیاد تا برند شدن را نشون میدن
    ظاهر خودرو بعد از مدتی برای صاحب خودرو تکراری و جذابیت اولش را مثل هر جیزیه دیگه ای از دست میده و فقط سواری خودرو هیچوقت تکراری نمیشه اگه مشکلی در قدرت شتاب یا گیربکس تعلیق و…. داشته باشه همیشه آزار دهنده و خسته کنندس و اگر سواری خوبی داشته باشد همیشه این لذت همراه حودرو هستش

  18. صادق باشیم

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    متاسفانه بعضی ها که معلومه از اقوام این شرکتهای واردکننده خودروی چینی هستند کلیپ هایی دروغ از سرعت و شتاب اولیه برای تبلیغ و جذب مشتری میکنن مثلا در آپارات دیدم ام وی ام 630 _1.8لیتری در شتاب اولیه مزدا 3نیو را جا میزاره!!!!!
    یا جک اس پنج زانتیا رو جا میزاره یا دنا با زانتیا واقعا خنده داره ولی فریب دادن اصلن درست نیس ای کاش صادقانه میگفتن با این قیمت ها هیچ شاسی بلندی نمیشه خرید البته صفر کیلومتر
    و اینکه شخصی نود و پنج ملیون به جک شاسی بلند صفر میده یا میره آزرا کارکرده میخره کاملا سلیقه ای و برمیگرده به شخصیت وروحیه طرف و کاملا شخصی هست
    البته چیزی که مشهوده مردم از ناچاری سمت خودروهای چینی میرن چون همه این شرکتها تسهیلات خوبی دارن اگر خودروهای دست دوم هم تسهیلات اینچنینی داشت مطمعنم اکثز خودروهای دست دوم کره ای و فرانسوی رو انتخاب میکردن
    ای کاش شرکتی وجود داشت خودروهای دست دوم کم کارد اقساطی عرضه میکرد اونوقت قیافه این چینی ها دیدنی بود:
    آزرا 6سیلندر سانتافه 6سیلندر اسپرتیج 6سیندر پرادو 6سیلندر اپتیما6سیندر سوناتا 6سیندر اوپیروس6سیلندر و…. همه محدوده صدملیون هستن حالا ببینم کسی پیدا میشه لذت رانندگی 6سیلندر بیخیال شه بره ماشین چهار سیلندر سوار شه حالا چینی بودنشم هیچ!!!!!

  19. aaa

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    از چاله چینی ها داریم برمیگردیم به چاه فرانسوی ها
    ماشینای پر استهلاک و گرون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا