اخبار به گوش رسیده از بازار داخل حاکی از تب بالای رونمایی و ورود محصولات متنوع به بازار خودرو می باشد .
تیبای هاچ بک
اولین خودروی مورد بررسی به یکی از جاده مخصوص نشین ها یعنی سایپا تعلق دارد . مدیران سایپا قصد دارند تا پایان سال جاری از محصول جدید خود رونمایی کنند . این محصول به احتمال زیاد گونه ی هاچ بک تیبا خواهد بود . به گفته ی سعید مدنی مدیرعامل گروه خودروسازى سایپا ، تیبای جدید مطمئنا با توجه به جذابیت بالا از جایگاه مناسبى در بین خودروهاى موجود در بازار برخوردار خواهد بود و با شمایل متفاوت از خودروهاى تولیدى در داخل و باتوجه به قیمت مناسب آن مى تواند به یکى از خودروهاى پرطرفدار ساخت داخل تبدیل شود.
مطمئنا با توجه به هجمه ی هاچ بک های چینی به بازار ایران شاهد رقابت سخت این محصول خواهیم بود . بدون شک قیمتی رقابتی و محصولی باکیفیت با طراحی به روز می تواند این جنگ را به سود سایپا به پایان ببرد اما این موارد دقیقا همان چیزهایی است که سالهاست در محصولات داخلی دیده نمی شود . علاوه براین باید دید تا روی خط تولید رفتن این محصول چه بالایی سر قیمت ها خواهد آمد و آیا همچنان افسار قیمت ها به دست دلالان ، نوسانات دلار و تحریم ها خواهد بود یا خیر .
حضور چینی ها
محصول بعدی یک چینی است که در ایران به روی خط تولید رفته است . گروه خودروسازی بهمن که پیش از این پایه گذار ورود محصولات با کیفیتی همچون مزدا و فولکس واگن به بازار ایران بود این بار برای بقای خود دست به دامن چینی ها شده است . در مراسمی که دیروز گروه بهمن خودرو برگزار کرد از جدیدترین محصول این شرکت با نام آسا ( B50) رونمایی به عمل آمد . B50 خودرویی چینی و متعلق به شرکت FAW است که گروه بهمن مونتاژ آن را آغاز کرده و ظاهرا قرار است با قیمتی حدود ۶۰ میلیون روانه بازار شود . البته احتمال کاهش قیمت این محصول نیز وجود دارد . این خودرو بر پلت فرم مدل قدیمی مزدا۶ بنا نهاده شده و حداکثر قدرت و گشتاور آن به ترتیب ۱۰۲ اسب بخار و ۱۴۵ نیوتن متر است . این خودرو بر حسب امکانات در ۵ ورژن مختلف تولید می شود که این امر باعث شده تا در بازار چین قیمتی بین ۸۱.۸۰۰ تا ۱۱۵.۸۰۰ یوآن داشته باشد .
به گفته ی محمدرضا سروش – مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن ، گروه بهمن همچنان به همکاری خود با شرکت مزدا ادامه خواهد داد و در کنار آن به دنبال توسعه همکاریهایش با FAW نیز خواهد بود.
کرمان خودرو قصد دارد با لیفان ۷۲۰ ، تعداد مدل های لیفان در ایران را به عدد ۴ برساند . این خودرو که در نمایشگاه پکن ۲۰۱۲ معرفی شده است قرار است تا سه ماه اول سال ۹۲ وارد بازار شود . از مشخصات لیفان ۷۲۰ می توان به ابعاد بزرگترش نسبت به لیفان ۶۲۰ اشاره کرد که موجب می شود تا سرنشینان راحتی بیشتری داشته باشند . البته جای تعجب است که نسبت به برادر کوچکتر خود ۳۰ لیتر فضای بار کمتر در اختیار شما قرار می دهد . پیشرانه ی ۱.۸ لیتری این خودرو ۱۳۱ اسب بخار قدرت و گشتاور ۱۵۹ نیوتن متر را به شما ارائه می دهد . این نیرو بوسیله ی جعبه دنده ۵ سرعته دستی منتقل می شود . ترمزهای این خودرو به سیستمهای ABS و EBD مجهز شدهاند. همچنین برای ایمنی بیشتر این خودرو در مجموع چهار کیسه هوا در نظر گرفته شده که شامل دو کیسه برای سرنشینان جلویی و دو کیسه هوای پردهای میشود. بنا بر گمانه های سایتهای چینی قیمت پایه ی این خودرو ۸۰.۰۰۰ یوآن خواهد بود .
به غیر از این دو محصول یک چینی دیگر به بازار خواهد آمد منتهی این محصول توسط شرکت مدیا موتورز وارد می شود و برنامه ای برای تولید آن در ایران نیست .
ولوو غریبه ای در شهر
و سرانجام مدل های جدید ولوو به ایران رسید . شرکت افرا موتور نماینده شرکت ولوو در ایران پس از کش و قوس های فراوان توانست پای محصولات ولوو را به ایران باز کند . نمایشگاه این شرکت روز شنبه ۱۲ اسفند در خیابان فرحزادی تهران گشایش یافت و برای اولین بار دو محصول C70 و C30 را در معرض دید عموم قرار داد. این دو خودرو در دو کلاس پرطرفدار هاچ بک و کابریولت دسته بندی می شوند و از پیشرانه های ۲.۵ لیتری بهره می برند . این پیشرانه های ۲.۵ لیتری ۵ سیلندر حداکثر قدرت ۲۳۰ اسب بخار را به کمک جعبه دنده ی ۵ سرعته ی اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می کنند .
افراموتور در حال حاضر برنامه جامعه ای برای فروش این خودروها اعلام نکرده است اما تنوع محصولاتش تا خرداد سال آینده به احتمال زیاد به همین دو خودرو محدود خواهد شد . افراموتور در نظر دارد تنها مدلهای فول آپشن و تیپ R design این خودروها را به بازار کشور عرضه کند .
همانند سایر محصولات وارداتی این خودروها قیمت مشخصی ندارند اما نکته ای که تا کنون مشخص شده این است که مدل C70 حدود ۵۰درصد از مدل C30گرانتر خواهد بود .
منابع : سایتهای خبری پرشین خودرو ، عصر خودرو ، تین نیوز و روزنامه ی دنیای اقتصاد
توجه توجه : در قسمت نظرات انتقادهای خود را بدون هیچگونه توهین ثبت بفرمایید تا مجبور به حذف آن ها نشویم .
elliot
۱۴ اسفند ۱۳۹۱volvo ha chande?
حسین
۱۴ اسفند ۱۳۹۱اونی که باید تو ایران مونتاژ بشه (Volvo)نمیشه!
slr722
۱۵ اسفند ۱۳۹۱نامردا پشت تیبا شبیه به IX35 (توسان) در اوردن…
N.I.M.A
۱۴ اسفند ۱۳۹۱با سلام خدمت همه دوستان.
نمیدونم چرا به هر کی میگم ولوو یاد اتوبوس یا کامیون میوفته!
قابل توجه دوستانی که همچین نظری دارن و میگن این برند برای اتومبیلهای شهری جالب نیست باید گفت که خودرو های شهری ولوو در هنگام تصادف از ایمنترین خودروها چه برای سرنشین و چه برای عابر پیاده هستند.(به عابر پیاده اسیب کمتری میزنند)
نیما مشیری
۱۶ اسفند ۱۳۹۱برادر من ولوو را هم چین خریده فکر نکنم دیگه بشه بهش اعتماد کرد..
مجتبی
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲این خرید و فروش فقط در حد مالکیته…. مثلا الان شاید تحت تاثیر این خرید کیفیت جیلی بهتر بشه اما ولوو کاره خودشا با سرمایه جیلی و با سرعت بیشتر ادامه میده….
فرامرز
۹ خرداد ۱۳۹۲نمیدونم تو دنیای ماشین چقدر از این کارا میکنن ولی مثلاً گوگل موتورولا رو خریده که راحت بتونه از پتنت هاش استفاده کنه و مجبور نشه به خاطر هزینه های قانونی کپی کردن یا امتیاز دادن درصد قابل توجهی از سودش رو از دست بده. بعضی شرکت ها طرح ها و پتنت هایی دارن که خیلی از سرمایه شرکت بیشتر میارزه البته واسه کسی که بتونه ازش استفاده کنه. به نظرم جنرال موتورز هم با خرید اوپل میخواسته از اون فضای خشن ماشین های آمریکایی بیاد بیرون و خیلی زود به تکنولوژی خودروهای شهری پاک و کم مصرف و ارزون دست پیدا کنه.
JINPACHI
۱۴ اسفند ۱۳۹۱عجب تیبای زیبایی.واقعا موندم چه جوری روشون شده که یک هم چین ماشینی بسازن.
سایپا یک وقت ورشکست نشی چون واقعا خیلی خرج کردی..
خسته نباشی.
feri
۱۴ اسفند ۱۳۹۱دوستان توجه کردین حالت کلی و چراغای عقب این تیبای هاچ بک خیلی شبیه هیوندا توسان2012 هستش(باز هم کپی برداری)!؟!؟!
مجتبی
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ظاهره واقعیش فاجعه هستش این طراحیه…..!!! یه اسم 211 سایپا … اگه اشتباه نکنم…!!!
مهرداد
۱۴ اسفند ۱۳۹۱البته اگه خوب توجه کنین میبینین که از شیشه عقب 206 بعلاوه بال پسین بالای شیشه 206 استفاده شده!
Infinite
۱۴ اسفند ۱۳۹۱تنها ولوو در بین اینها قابل توجه بود. محصولات ولوو اگر کمی طراحی جوان پسندانه تری داشته باشند به نظر من فروش بهتری خواهند داشت. به هر حال ورود ولوو به ایران اتفاق مثبتیه و بازار خودرو در کشور رو متنوع تر میکنه.
مابقی موارد فققط قابل تاسف هستنند.
محسن
۱۴ اسفند ۱۳۹۱هی هی هی! کاش ما هم یه 100-200 تومنی پول اضافه داشتیم از این ولوو خوشگل کوپه ها میخریدیم :(
M@$oOD
۱۴ اسفند ۱۳۹۱به به .طراحی تیبا محشر بود که محشرتر هم شد!!!
آدم از پشت نگاه تیبا میکنه انگار میخواد چپ کنه
فرداست که وانت تیبا هم بیاد بیرون.
مدیرعامل سایپا: مرگ دست خداست ، پراید و تیبا وسیلست
علی
۱۴ اسفند ۱۳۹۱تنها خبر خوشحال کننده این گزارش حظور ولوو تو ایرانه
بقیه همه حاکی از پس رفت کشورمونه که دست به دامن چینی ها شدیم…
aryamehr
۱۴ اسفند ۱۳۹۱آشغالای قبلو که دارن تولید میکنن خرو عوض میکنن زین همون زینه چینی ها هم که بگذریم ماشینای جدید هم که تو ایران آوردن مثل ولوو خوبه ولی بازم فرق نمیکنه به قیمت خون پدرشون میفروشن بدون پشتیبانی آنچنانی قطعات وتعمیرگاه ها یعنی فکرشو بکنید یکی با قیمت زیاد میخره قطعه وتعمیرکار نیست مخصوصا تو شهرستان ها قدرت خرید مردم هم که تغییری نکرده پس زیاد خبر خوشی نیست وقتی تنوع محصول خبر خوبیه که قدرت خرید مردم باهاش تطابق داشته باشه وگرنه تنوع محصول زیاد شه حسرت ما هم بیشتر میشه امروز زنگ زدم یه شرکت لیزینگ قیمتهای نقدش همه قیمت بازار آزاد بود در حالی که توسایت قیمت نمایندگی رو زده اقساطشم اینطور بود که مثلا کیا سراتو 2000 38 ملیون پیش ماهی یک ملیون و خرده ای 4 ساله تازه 3 دنگ سند به اسم شرکت یعنی چی یعنی خون تو شیشه کردن ماشین تو ایران دیگه فایده نداره
sunmartin
۱۴ اسفند ۱۳۹۱متاسفانه سایت دچار مشکل شده و بعد از تایپ 3200 کارکتر نه تنها در سایت آپلود نشد بلکه بیرون پرید لطفا سایت رو بازبینی کنید
atila
۱۴ اسفند ۱۳۹۱به امید برچیده شدن دو شرکت فرقون ساز . ویران خودرو و سایپا که سالیانه باعث کشته شدن چندین هزار نفر از هموطنان هستند و اینکه بخاطر مثلا چند هزار نفری که اونجا حقوق مفت از ملت را میگیرن باید هفتاد میلیون باید تابوت های اینا رو به زور سوار بشن
Challenger
۱۵ اسفند ۱۳۹۱واااااااای از دست تیبا هنر و مهندسی تو این ماشین موج میزنه من موندم این خط روی گلگیرای تیبا شاهکار کدوم مهندس سایپاست!
آخه چرا این کلکسیون مهندسی رو نبردنش نمایشگاه اتومبیل شیکاگو؟ آخه چرا؟
enzo
۱۵ اسفند ۱۳۹۱تنوع و کیفیت محصولات داخلی رو عشق است!
حالا این تیبای هاچبک قراره کجا معرفی بشه؟ اتو شوء ژنو؟!
کی میشه یکی از این محصولاتشون بره تو همچین نمایشگاههایی و حسابی آبرو ریزی کنه بلکه بلکه بلکه یکم اینا به خودشون بیان بفهمن کجای دنیا وایسادن
amir
۱۵ اسفند ۱۳۹۱سایپا و ایران خودرو قطعات خودرو های موجود رو مثل لگو بهم میچسبونند و خودرو های جدید درمیارند این تیبای جدید هم چیزی به جز ترکیبی از قطعات 206 و تندر و 405 و پراید و …… نیست
sunmartin
۱۵ اسفند ۱۳۹۱بارها متذکر شدم لطفا نگوید ایران خودرو چرا که قطعات ایرانی و نه لایق ایزانیست به این 2 شرکت مفت خور و باجگیر بگووید “ویران خودرو” و سایه بان که از سود سرشاری که با سرهم بندی آهن پاره ها و به قول دوستان فرغون های رونده انجام میدهند حساب های کلانی را اندوخته و لذتش را میبرند
حسین
۱۵ اسفند ۱۳۹۱یکی نیست به طراح سایپا بگه جون هرکی دوس داری این چرخهای مزخرف و از طراحیتون حذف کنید
این چیه گذاستید؟
خب یکم بزرگترش کنید
وصال
۱۵ اسفند ۱۳۹۱هعععععععععععععععععععی روزگاررررررررررررررررررر………..
احمد
۱۵ اسفند ۱۳۹۱در رابطه با فیس لیفت جدید تیبا عکسی گرافیکی که از این خودرو در سایت ها منتشر شده تفاوت های زیادی با نمونه اجرایی شده داره که می تونید در عکس های زیر خودتون اون شباهت ها رو مشاهده کنید
نمونه گرافیکی:
نمونه اجرا شده بدون رنگ (نمای عقب):
نمونه اجرا شده بدون رنگ (نمای بغل):
نمونه اجرا شده بدون رنگ (نمای عقب):
احمد
۱۵ اسفند ۱۳۹۱و قبل از رونمای وانت تیبا توسط شرکت سایپا ، شما می تونید این شاهکار مهندسی رو اینجا ببینید
عکس اول :
عکس دوم :
*عرفان*
۱۵ اسفند ۱۳۹۱من نمیخوام از چینی ها طرفداری کنم…
ولی خدایی ماشین ای چینی شرف داره به ماشینای ایرانی..
حد اقل استانداردای جهانی و توش رعایت میکنه.
بی سرو صدا. نرم .شتاب بالا. قدرت خوب .امکانات عالی ..خیلی بهتر از پژو.سمند.انواع پراید…
سعید رجایی از بوشهر
۱۵ اسفند ۱۳۹۱بیشتر از 14 نمیارزه
salar
۱۵ اسفند ۱۳۹۱من حساب کردم قیمتشو دقیقن قیمتش اندازه آزرا 2013 هست یعنی یه چیزی تو مایه های 200 میلیون تازه ساده ترین مدلش یعنی c30
korush
۱۵ اسفند ۱۳۹۱فقط عشق است مدل های Volvo…
باربد
۱۵ اسفند ۱۳۹۱ولوو یکم با سلیقه ی ایران سازگار نیست
ببخشید ولی به نظر من لیفان 720 خیلی خوشگل تره البته ازc30 نه c70
sina
۱۵ اسفند ۱۳۹۱جون من تیبا رو نیگا کنید و به عمق فاجعه پی ببرید!
موندم الان بخندم یا گریه کنم به حال ملتمون..
مجتبی
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲یک دقیقه سکوت………………………………………………………………………………………………
جعفر
۱۵ اسفند ۱۳۹۱به نظر شما کدام هاچ بک بهتر است برای خرید
هاچ بک ولوو یا هاچ بک تیبا
لعنت به این تعرفه که سایپا و ایران خودرو را فربه کرد تا به زور اشغالاشونو به خورد ما بدن
کدخدا
۱۵ اسفند ۱۳۹۱تنها راه حل مشکل ملت آزادسازی واردات خودروهای کارکرده تا 3 سال با تعرفه 20% درصد هست
این سایت بصورت آنلاین سفارش می گیرد
http://www.japan-partner.com و به بنادر 141 کشور دنیا ارسال می کند
حالا به مقایسه ساده بکنید بنز مدل 2000 s320 در ایران سایت باما زده 158م
http://www.bama.ir/خرید-خودرو/?ac371126-2-51-530-0-0-0-900000000-0/S320-بنز
احمد
۱۵ اسفند ۱۳۹۱دوست عزیز
شما که می گید بهترین راه حل آزاد سازی خودرو های کارکرده تا 3 سال با تعرفه 20 درصد هست
فکر می کنی قیمت صفر اون خودرو چقدره؟
فکر می کنی حداقل قیمت یک خودرو دست دوم خارجی چقدره؟
حداقل 50 درصد و حداکثر 70 درصد ارزش خودروی صفر کیلومتر با اون تعرفه 20 درصدی که شما می گی می شه قیمت همون خودروی صفر
متاسفانه با آزاد سازی واردات خودرو هم مشکل بازار خودرو حل نمی شه چرا جون با کوچک ترین نوسان قیمت ارز در دنیا قیمت خودرو های وارداتی بالا و پایین می ره و…………….
ملت
۱۷ اسفند ۱۳۹۱آقا هیچ وقت تعرفه واردات را صفر نمی کنند به هزار و یک دلیل که میاورند پس راه چاره چیست؟
باید یک پیشنهادی داد که شدنی باشد و مشکلات برطرف شود.
دوم شما الان با دلاری که به دلیل تحریم swift و … زیادی گران شده داری حساب میکنی اگر اعتماد مردم به اقتصاد برگردد و گردش مالی سوئیف و … درست شود و دلار به حدود قیمت اول خودش برگردد آن وقت قیمت حساب شده شما هم نصف می شود و مردم یک نفسی میکشند
کدخدا
۱۵ اسفند ۱۳۹۱حالا در اینجا مدل 2001 را با کارکرد کمتر زده
http://www.japan-partner.com/Auto/21850/Mercedes-Benz/S320/car-for-sale.html
Price: USD 10,813
FOB Price: USD 11,438
یعنی با دلار آزاد و هزینه حمل 44م در میاد
ایران
۱۵ اسفند ۱۳۹۱هم وطنان عزیز !! درسته که محصولات ایران خودرو و سایپا با تکنولوژی 2013 سازگار نیست ولی باز هم نمیشه به همین راحتی از زحمات و تلاش این خودروسازان وطنی عبور کرد.این نکته رو فراموش نکیم که بضاعت ما در حال حاضر همینه!!! اگر می بینید دوستان چینی این قدر به سرعت برق و باد پیشرفت کردن این جز تلاش شبانه روزی و ذکاوت بالای اونها نیست که امروزه از آسیا و روسیه و ایران گذشته و در حال فتح اوروپا و آمریکا هستند.در ضمن به نظر من میشه از صنعت خودرو هندوستان نیز مثال آورد.خدایی محصولات تاتا موتورز و یا ماهیندرا رو تو اینترنت سرچ کنید.واقعا چند برابر از ما جلو هستند.محصولات ارزان و به روز که میشه اونارو تو ایران تولید کرد
کدخدا
۱۷ اسفند ۱۳۹۱عزیز دل برادر شما اول یک نگاه به قیمتها بنداز بعد اظهار نظر بکن
تویوتا کرولا 2010 داخل ایران حدود 100 م هست حالا 5 تا بالا و پائین دارد
ولی واردات با دلار 3500 و تعرفه20% می شود حدود 59 میلیون Toyota Corolla USD 14,700 2010 Left 1800cc 54,000 miles CD, PW, PS, CR, ABS, AAC
البته شاید 41 م بنظر شما خیلی نیاد
ولی مطمئن باشید اینگونه واردات خیلی ارزان تر از واردات خودروی صفر با تعرفه 45% هست و آن موقع هست که انحصار برداشته و شکسته می شود
یک مثال دیگه تویوتا کمری 2009 داخل 110 تا 125 فروش میره ولی
http://www.japan-partner.com/Auto/20912/Toyota/Camry/car-for-sale.html
Price: USD 19,000
FOB Price: USD 19,625
یعنی 19625*3500= 69م
+ 20% تعرفه گمرکی با دلار مرجع هم حساب نکنید با دلار مبادله ای 2700 = 11م در کل 80 میلیون
تفاوتش میشود حدود 30 الی 45 میلیون
به امید زمانی که همه با هم متحد شویم
رهام
۱۵ اسفند ۱۳۹۱ولوو C30 رو نگاه کنین خجالت آوره اون اشغالو گذاشتند اول همون می نوشتید بس بود عکسشو چیکار کنیم
علیرضا
۱۵ اسفند ۱۳۹۱ولوو ، ماشینی که میتونید باهاش به 1 میلیون کیلومتر برسید !