چند روز پیش بود که خبری از سوی مشاور عالی وزیر صنعت مبنی بر توقف تولید پژو ۴۰۵ و پراید تا پایان امسال انتشار یافت؛ اما به چند روز نکشید که وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر توقف تولید این دو خودرو که پرفروشترین خودروهای بازار ایران هستند را فوراً تکذیب کرد تا مردم را از نگرانی و ناراحتی توقف تولید آنها درآورد! حال پسازاین تکذیبیهٔ فوری و خبر خوشی (!) که وزارت صنعت اعلام کرد، مدیرعامل سایپا «مهدی جمالی» در اظهارنظری فوقالعاده عجیب بیان داشته است:
هیچ خودرویی توان رقابت با پراید ازلحاظ قیمت و کیفیت ندارد. اگر کشوری خودرویی با قیمت و کیفیت پراید تولید کند، ما از این محصول برای عرضه به بازار داخل استقبال میکنیم.
بنابراین باید بسیار شادمان باشیم که در حال تولید خودرویی بدون رقیب در دنیا هستیم! گویا مدیرعامل محترم سایپا از تحولات روز صنعت خودروسازی و همینطور خودروهای ارزانقیمت مدرنی که در کشورهای مختلف دنیا تولید میشوند بیخبر است چراکه در حال حاضر حتی با ۶ هزار دلار (معادل دلاری قیمت پراید) خودروهای بسیار جدیدتر، ایمنتر و مجهزتری از پراید در دیگر کشورها میتوان خرید.
به همین بهانه بهزودی مطالبی با عنوان اینکه «در دیگر کشورهای دنیا با پول پراید چه خودروهایی میتوان خرید» را برای شما مخاطبان عزیز پدال آماده خواهم کرد تا بفهمیم اظهارات مدیرعامل سایپا چقدر به واقعیت نزدیک است.
شمت
۲۰ آبان ۱۳۹۵دیوانه شدیم از دست مدیران خودرو ها
Scuderia Italia
۲۰ آبان ۱۳۹۵.
من اینطوری مقایسه میکنم :
پایه حقوق وزارت کار = 820/000 تومان.
22/000/000 قیمت پراید = حقوق 27 ماه.
پایه حقوق در استان شنزن چین = 1/500 دلار
حقوق 27 ماه در چین = 40/000 دلار
خودروهایی که با حقوق 27 ماه در چین میشه خرید
آئودی S3
نیسان آرمادا
کادیلاک XT5
جنسیس G80
آئودی A4
آکورا MDX
اینفینیتی Q60
اینا ماشین هایی هستن که هر کدوم اگر وارد بشن حداقل 300 میلیون قیمت خواهند داشت.
Scuderia Italia
۲۰ آبان ۱۳۹۵اقای دهقان لطف کنید این مقالات رو در قسمت اصلی سایت بذارید.
اینجوری کلی زحمت نگارش میکشید.
هیچ کس هم نمیبینه
جواد
۲۰ آبان ۱۳۹۵این مقایسه خوبی نبود چون نصف بیشتر مردم چین برای روزی چند دلار کارگری میکنن که اصلا با اون پول تو ایران بهت فحش نمیدن و چینیا همشون ماشینای لوکس سوار نمیشن و بهطور متوسط ایرانیا مقابل چینیا دارن پادشاهانه زندگی میکنن تنها مشکل ما این مالیات روی واردات خودروهاست نه چیز دیگه
Scuderia Italia
۲۰ آبان ۱۳۹۵.
دوست عزیز
من به چین مسافرت میکنم و کاملا آشنا هستم
تو اینترنت هم سرچ کنی همین عدد میاد.
من عمدا با چین مقایسه کردم . چون از بابت اعداد و ارقام یقین داشتم.
پایه حقوق همونی هست که گفتم.
دورانی که چینی ها برای چند دلار شب و روز عرق میریختن خیلی وقته دیگه تموم شده.
ماشین هایی هم که مثال زدم مشتی از خروار بود از ماشین هایی که در چین زیر 40000 دلار قیمت دارن.
اگر این ماشین ها رو نمیشناسی اسمشون رو در اینترنت سرچ کن و با پراید مقایسه کن
مدل های بسیاری بود که میتونستم اضافه کنم.
از خودم حرف در نمیارم.
خیالت راحت باشه
علی
۲۰ آبان ۱۳۹۵باهات موافقم، متاسفانه دوستان از شدت تنفر به حقی که از خودرو سازای وطنی دارند احساسی برخورد میکنند. یک سال پیش مجبور بودم در شهر تیانجین چین به مدت یک ماه اقامت کنم تا مطمئن بشم سفارشات بر طبق قرارداد داره ساخته میشه. تو این مدت به عینه دیدم تو چه وضعیت اسفناکی زندگی می کنند. به عنوان مثال شبها برق محله کارگر نشین قطع میشد تا کارخونه ها دچار افت ولتاژ نشند. اونجا کارگارا واسه نون شبشون دارند جون میدن، خرید موتور سه چرخ آرزو واسشون بعد آقایون میاند حرف از آئودی میزنند همم لایکش می کنند. ما ایرانیا تحصیل کرده ایم نباید هرکی هر چی میگه باور کنیم حتی حرفا خود منا. برید گوگل کنید.
جواد
۲۱ آبان ۱۳۹۵دوست عزیزی که میگی تموم شده اون دوران تو چین ولی حقیقت غیر اینه و واقعا هم همین طوره چون اصلا امکان نداره یه میلیارد ادم خوش خرم کنار هم زندگی کنن چرا هرکی میخواد کارخونه بزنه جایه کشور خودش میره تو چین کارخونه میزنه چون اونجا راحت میشه بیگاری کشید ازشون اونا هم مجبورن
Scuderia Italia
۲۱ آبان ۱۳۹۵بازم میگم…
پایه حقوق چه ربطی به سطح زندگی مردم داره ؟؟؟؟😕😕😕😕😕
پایه ی حقوق مال کسی هست که :
1 کارمند رسمی باشه
2 مجوز وزارت کار داشته باشه
3 بیمه باشه
4 شناسنامه و مدارک معتبر داشته باشه.
من گفتم پایه حقوق در منطقه ی Shnzen چین. جایی که میدونم. نگفتم در روستاهای چین هم پایه حقوق همینقدره…
چرا درست نظرمو نمیخونی بعد ایراد بگیری ؟؟
پایه حقوق یعنی اینکه من که ساکن استان شنزن چین هستم و به طور قانونی و کاملا درست به چین مهاجرت کردم و حالا مشغول کار در کارخونه ی مثلا Huawei شدم ، شرکت وظیفه داره ماهی حداقل 1500 دلار به من بده.
خیلی از مهندسین ارشد همین شرکت ها ماهی 50/000 دلار هم میتونن در امد داشته باشن.
در انگلستان پایه حقوق در ماه 1300 پوند بود. به نظرت انگلستان فقیر نداره ؟؟ محله فقیر مشین نداره ؟؟ گدا و کارتن خواب نداره ؟؟
______________________________________________________
از همه مهمتر
تیانجین چه دخلی به شنزن داره ؟؟؟
تیانجین یک بندر در شمال شرقی چین با جمعیتی حدود 15 میلیون هست
فکر کنم سومین یا چهارمین شهر بزرگه.
شهر به این بزرگی هم محله ی کارگری داره هم محله ی کارمندی هم اعیان مشین هم فقیرنشین. همه جای دنیا اینطور نیست ؟؟
تیانجین اصلا از چین مستقل اداره میشه !!
اما
شنزن یک قطب اقتصادی بزرگ در جنوب غربی چینه.
پهلو به پهلوی Hong Kong که یک بازار بزرگ و یک منطقه ی تجاری بسیار بسیار مهم. هنگ کنگ بهترین معیار های زندگی رو در چین داره. مثل پکن و کانتون و ….
قلب صادرات چین ازین قسمته
شنزن در استان گوانگ دونگ قرار گرفته
یک منطقه ی تجاری آزاده.
چون گفتی بی حساب حرف میزنم اینقدر توضیح دادم.
هر وقت قسمتت شد بری یک سر به هنگ کنگ یا شنزن یا حتی پکن بزنی اون موقع بیا تا با هم حرف بزنیم.
USA & JAPAN
۲۰ آبان ۱۳۹۵Scuderia Italia واقعا ممنون بابت اطلاعات معرکت
Scuderia Italia
۲۰ آبان ۱۳۹۵خواهش میکنم دوست عزیز.
واقعا اعصابم به هم ریخت
اگر پراید اینقدر خوبه چرا خودش سوار نمیشه ؟؟
مطمئن باش خودشون به کمتر از تویوتا رضایت نمیدن.
ایلیا
۲۰ آبان ۱۳۹۵با سلام سایپا و ایران خودرو نان را به نرخ روز میخورند و برایشان اصلا مهم نیست تو دنیا میتوان یک خودرو با کیفیت و استاندارد را با حداقل قیمت خریدکرد اینها همان خودرو را با چند برابر قیمت در ایران عرضه میکنند و در کنارش پراید بی کیفیت را تولیدو با آن مقایسه میکنند
دنده هفت
۲۱ آبان ۱۳۹۵تا وقتی که دولت بخواد بی چون و چرا از این *** حمایت کنه ، همین آشه همین کاسه ، بعد من منظور مدیرعامل سایپا رو در مورد کیفیت متوجه نشدم منظورش چیه :|
pooriya
۲۰ آبان ۱۳۹۵خودروی فوق العاده ای است یکی از شاهکارهای صنعت خودروسازی دنیا ست این پراید و شده خار چشم دشمنان و بدخواهان ما و این رو از همین تریبون اعلام میکنم که به حول و قوت الهی تا پایان سال پراید رو به امریکا صادر میکنیم تا جهان به قدرت مهندسی و تکنولوژیکی ایران پی ببرن و مارو دست کم نگیرند
کسرا
۲۹ شهریور ۱۴۰۱چی میگی؟؟؟
mojtabaaston
۲۰ آبان ۱۳۹۵***
گمرک رو بردارن ببینن با پول پراید چه ماشین هایی میشه خرید
البته راست میگه ها ایران پراید رو به قیمت 3 میلیون به عرق و افغانستان میده
با 3 میلیون هیچ خودروی دیگه ای نمیشه در حد پراید خرید
اما داخل کشور به ما میدن 20 میلیون؟؟؟؟
mojtabaaston
۲۱ آبان ۱۳۹۵پدال جان چرا نصف پستم رو سانسور میکنی؟
کلش رو بگذار تا مسوولین بخونن و ببینم چه کارهایی میکنن
اونها فکر میکنن مردم هیچی حالیشون نیست
سامی
۲۰ آبان ۱۳۹۵معلومه که توان رقابت ندارن.شما کدوم ماشین رو میتونی 3 تومن بسازی بدی 20 تومن.سود خالص 17 تومنی.
مغز خر نخوردن این گنج رو ول کنن که
Bavaria
۲۰ آبان ۱۳۹۵این درست نیست که میگی ۱۷ میلیون سود خالص!!!!!!!
فکرکن ارزون ترین حالت پراید واسه کارخونه س تومان بیوفته با سودش بشه پنج ت
مسلما باز کمترین حالت همینقدر باید پول کمرک بدی(یعنی توو سایپا نمیره)
هزینه اسقاط دو خودرو رو باید بدی ک باز کمترین حالت میشه س تومان
بعلاوه مالیات و خرده ریز های دگ دو میلیون
بقیشم جاهایی میره ک دگ نمیخوام بحثو سیاسی کنم،پول هایی ک مستقیم میره جیب بعضیا
دوستان اگه اطلاعات دقیقتر دارند دریغ نکنند
Bavaria
۲۰ آبان ۱۳۹۵البته پراید الان توو عراق حدود شش و هشتصد شده
ونوم
۲۱ آبان ۱۳۹۵من از یه زاویه ی دیگه نگاه میکنم و میگم حتی جنگنده رپتور و ناو هواپیما بر هم توان کشتار پراید رو نداره
پرسپولیس
۲۰ آبان ۱۳۹۵دشمن دانا برده ای بالا یارنادان خاک برسرم کردی این دیگرچه اظهارنظری بود حق انتخاب وخرید کم محدودنکردن حالا این راهم میگویندبرای بازاری که محاصره دوخودروسازشده دیگه انتظار چه استقبالی ازخودروی روزدنیا میشه کردپدال بگذارهرانتقادی ثبت شودمدیرعامل تشریف مبارک ببردکشورهای همسایه ببیند مردم بااین پول چی میخرندخودروسازهای داخلی بایدنابودشوند
(new great britain(Industrial Revolution
۲۰ آبان ۱۳۹۵آقای مهدی جمالی مدیر عامل سایپا; میتونم بیام دفترتون چند دقیقه مزاحمتون بشم؟
محمد
۲۰ آبان ۱۳۹۵منم میام خاستی بری واقعا میام به خدا میام…
mostafa
۲۰ آبان ۱۳۹۵خدا رو صد هزار مرتبه شکر که نه مردیم و سوار خودروی شدیم که در دنیا بی رقیب است
.
.
.
خدایا را شکر که اگر ما قریب 78 میلیون نفر جمعیت گوشامون درازه
لااقل خودرو سازانی باهوش و درسطح جهان بی رقیب داریم
Lmbx
۲۰ آبان ۱۳۹۵مقصر مردم خودمون هستن هر ۵ دقیقه یه پراید تولید میشه حتما فروش میره دیکه.این حرف رو هم خیلی ها باور میکنند!ای خداااااا
احسان(احسان سابق)
۲۰ آبان ۱۳۹۵حالم بهم خورد. من که مدتیه بفکر خداحافظی با ایران افتادم
محمد ب
۲۰ آبان ۱۳۹۵بیایید باهم دعا کنیم
خدایا به حق این روزهای عزیزهمه مریضها وخل و چل ها رو شفابده (البته اگه امیدی به بهبود هست)
he
۲۰ آبان ۱۳۹۵مریضی اینها نا علاج هست.
ماسل
۲۰ آبان ۱۳۹۵برای اینها خود خدا باید از عرشش پیاده بشه به حسابشون برسه.
امین
۲۰ آبان ۱۳۹۵اگه چند هزار نفر دمه وزارت صنعت تحصن کنن دهن اینارو گل میگیرن منتها کسی نیست
GOD BLESS AMERICA
۲۱ آبان ۱۳۹۵اگه شما اینطوری فکر میکنی باید بگم خیلی ساده ای.
محسن
۲۰ آبان ۱۳۹۵منظورش از نظر گرفتن جون آدمهاست که واقعا هیچ خودرویی یارای رقابت با این حلبی رو نداره
Saman
۲۰ آبان ۱۳۹۵راست میگن ایشون پراید بینظیره دراش بازو بسته میشه ترمز داره بوق داره و لرزه به اندام تویوتا پریوس و شورولت ولت میندازه و از همه مهمتر ابزار خوبی هستش واسه کنترل جمعیت :)
محسن
۲۰ آبان ۱۳۹۵دوست دارم بدون همین یارو با این اظهار فضلش چی سوار میشه؟
Alireza.GT86
۲۱ آبان ۱۳۹۵این یارو مزراتی سوار نشه پورشه پانامرا رو حتما سوار میشه!
خودش اصلا نمیدونه پراید چیه ، فقط اسمشو شنیده!!?
آرش
۲۰ آبان ۱۳۹۵خدمت مدیر عامل محترم سایپا پیشنهاد میکنم به فکر تولید رنو ۵، پژو ۴۰۴ و ژیان هم باشد، ارزانتر تمام میشوند ایمنی هم که در ایران کنتور ندارد…ایمن هم هستند!
ahmad
۲۰ آبان ۱۳۹۵مثل اینکه معضل ترکیب مواد صنعتی و سنتی به مدیران مونتاژ کار سایپا هم سرایت کرده!
(البته از حق نگذریم همچین بیراه هم نگفته چون از حیث آشغال بودن و بی کیفیت بودن هیچ خودرویی در دنیا نمیتونه با پراید رقابت کنه! – ساختن مستمر خودروی تا این حد مضحرفی برای مدت سی سال کار هر کسی نیست!)
sadegh
۲۰ آبان ۱۳۹۵جاداره یه مصاحبه مطبوعاتی برگزار بشه وقشنگ جوابش داده بشه،اومده یه حرفی انداخته و رفته،کسی هم نیست ازش بخواد اآخه چرا اینو گفتی؟!/!/!
MPH
۲۰ آبان ۱۳۹۵بازار انحصاری اینه تازه بدهکارم هستیم
ASA
۲۰ آبان ۱۳۹۵اینهمه مخالفت هست با پراید
موندم اینا که میخرن همشون بابای من هستن
Alireza.GT86
۲۱ آبان ۱۳۹۵ملت پول ندارن داداش ، پوووول نییییست!!
کاش یکی از این مسئولین بی درد بفهمه مردم چی میکشن…
مجبور بودن که شاخ و دم نداره …!
آرش
۲۱ آبان ۱۳۹۵آقای مهدی جمالی،خودتان بهتر از هرکسی میدانید همانطور که پراید با رانت تولید میشود، شما هم با رانت مدیر عامل هستید،و اگر رانت نبود پرایدی وجود نداشت، حضرتعالی هم ***.پس بیزحمت فعلا از رانت خود لذت برده بر زخم ملت نمک نپاشید.
GOD BLESS AMERICA
۲۱ آبان ۱۳۹۵شما به خاطر بیار برای طراحی رانا 40.000.000.000 تومان هزینه شد. که با احتساب دلار هزار تومنی آن زمان چهل میلیون دلار میشه.
وقتی از پدرم پرسیدم : مگه طراحی و ساخت یک خودرو با قطعات موجود ماشینهای دیگه چقدر هزینه بره که اینقدر خرج کردن؟
جواب خوبی بهم داد، او گفت:
پسرم تو چقدر ساده ای، ما مدیر زیاد داریم و اینها هم حقشون رو میخوان !!! :-\
همونجا بود که از خودروسازان داخلی به کل قطع امید کردم.
ahmad
۲۱ آبان ۱۳۹۵همون رانا که میفرمایید طراحیش توسط چینی ها انجام شده نه در ایران! بردن دادن طراحان چینی واسشون بزنن!
ارمان
۲۱ آبان ۱۳۹۵۸یعنی من ادم بی ادبی نیستم اما واقعا فکر میکنم و باور دارم که اقای جمالی در قفسی یه گوشه کنار فضای کمپانی نگه داری میشه نه تو زندگیش تلوزیون دیده و نه میدونه دنیایی خارج از دنیای قفسش وجود داره
اخه ادم حسابی اگه قرار بود ژاپنی ها کره ای ها و هر ملت دیگیی ماشین ۲۵ سال پیش رو بیاد تحویل مردم بده احتمالا دولت بهش به عنوان فاجعه انسانی نگاه میکرد فکردی همهجای دنیا مثل اینجاست که چشم بسته بهتون وام بدن
فقط دلم میخواد درهای مملکت رو وا کنید تا ببینید چندتا پراید میفروشید و ببینید چقدر امار تصادفات میاد پایین خجالت بکشید از بچه ای که بی پدر شده خجالت بکشید از خانواده ای که نون اور خونشون رو با سرعت ۳۰ کیلومتر از دست داده شرم کنید از نوع نگرشتون به تولید هیلی مردید برید ایمنی یورو ۵ بگیرید بعد بیاید شکر بوخورید .
عصبی شدم
-Ali-
۲۱ آبان ۱۳۹۵دوست عزیز تمام فرمایشات شما عین ادب و حقیقت و عاری از بی ادبیه. حقیقتا کسی که چنین اظهار نظر مهملی رو میکنه باید به قول شما ( در قفسی یه گوشه کنار فضای کمپانی نگه داری میشه نه تو زندگیش تلوزیون دیده و نه میدونه دنیایی خارج از دنیای قفسش وجود داره).
وگرنه ایشون اصلا اینطور که دوستان گفتن مردم رو چیزی فرض نکردن . مشکلشون خانوادگیه
ارمان
۲۱ آبان ۱۳۹۵راستی اقای جمالی خودت چی سوار میشی؟
پراید یا
لندکروز؟
بی ام و ؟
رنو تلیسمان ثبت نام کردی؟
کمری؟
سانتافه؟
GOD BLESS AMERICA
۲۱ آبان ۱۳۹۵ایول حواسمان به این یکی نبود.
یه خبر نگار شیر پاک خورده تو این مملکت نداریم رسواشون کنه.
Alireza.GT86
۲۱ آبان ۱۳۹۵مدیر عامل سایپا عوض شده؟ مهران مدیری مدیر عامل شده؟??
کیفیت و قیمت؟??
پرهام
۲۲ آبان ۱۳۹۵خوب دوستان اینارو نگه چی بگه؟؟ مطمعن باش خودش بهتر از منو شما میدونه پراید چیه اگه نمیدونستن شعار سایپا مطمئن سر نمیدادن و تبلیغ کارتونی برای امنیت پراید نمیساختن که ذهنیت تغییر بدن . این خط و این نشون اینا تا زمانی که بتونن پراید تولید میکنن یعنی 10 سال دیگه هم پرایدی جدید داریم با اسامی مثل 184 و 185و211 و با رنگای جدید و مدیر وقت سایپا هم همین حرف رو میزنه !!!!!!
محمد جواد
۲۲ آبان ۱۳۹۵خجالت داره.قیمت پایه ساندرو تو انگلیس 5995 یوروه!میشه 6500 دلار.دلار امروز 3600.قیمت 23.700!!!خجالت بکشید.ساندرو ماشین با کیفیتیه.3 تومن گرون تره اگه بخواید مث آدم واردش کنید.مشکل اینه ک ***تشریف دارید اقایان مدیر.ایشالا سزای اعمالتونو ببینید اون دنیا
امين
۲۶ آبان ۱۳۹۵واقعادرکشتارحرف نداره!
سعید
۱۶ دی ۱۳۹۵امیدوارم هرچه زودتر تولید این ماشین کشتار قطع بشه
☆ KAMA ☆
۲۹ دی ۱۳۹۵اگر اگه تو توکیو بود قیمتش500 هزار دلار بود
نه که برای خودتون 4 میلیون تومان خرج داره به ما میفروشید 17 میلیون
برید خودتونو مسخره کنید