سایپاسیتروئن

مشخصات فنی زانتیا

سیتروئن زانتیا Xantia خودرویی محبوب است که سالها در سایپا مونتاژ می شود و بعلت خصوصیات اسپرت ، چابکی، راحتی، سیستم تعلیق منحصر به فرد و کیفیت آن  مورد استقبال خوبی قرار گرفته است. با این حال این خودرو سالهاست که در کمپانی سیتروئن از رده خارج شده است.

سیتروئن زانتیا

مشخصات فنی و لیست تجهیزات زانتیا مدل SX۲۰۰۰

۱. ترمزهای دیسکی برای چهار چرخ، مجهز به تهویه در چرخ‌های جلو
2. قابلیت تنظیم ارتفاع خودرو در جاده‌های هموار و ناهموار و تعویض آسان چرخها
3. تنظیم اتوماتیک ارتفاع خودرو بر اساس توزیع بار و وزن سر نشین
4. سیستم اتوماتیک قطع کننده سوخت هنگام حادثه
5. سوئیچ مجهز به کنترل از راه دور همراه با سیستم کد خوان الکترونیکی (سیستم ضد سرقت خودرو)
6. قفل ایمنی مخصوص کودک
7. فرمان هیدرولیکی با امکان تنظیم ارتفاع غربیلک فرمان در چهار نقطه
8. کیسه هوای ایمنی راننده
9. کیسه هوای ایمنی سرنشین جلویی
10. سوئیچ کنترل کیسه هوای سر نشین
11. تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دستی و اتوماتیک برای دمای داخل خودرو (سرما و گرما) هوشمند
12. مجهز به سیستم آئینه‌های جانبی برقی، تاشو و گرمکن آینه
13. ضربه گیرهای جانبی دربهای جلو و عقب برای ایمنی سرنشینان در تصادفات جانبی
14. کمربندهای ایمنی سرنشین مجهز به سیستم هوشمند در مقابل ضربات دارای سیستم جمع‌کننده انفجاری
15. زیر آرنجی مرکزی و بالشتک تاشو صندلی عقب برای قرار دادن چوب اسکی و دسترسی سرنشینان به صندوق عقب
16. نمایشگر دیجیتالی دمای خارج خودرو ساعت، کیلومتر شمار
17. با شش بلندگو با امکان کنترل از روی فرمان RDS مجهز به رادیو با امکان سی دی رادیو
18. صندلی‌های ارگونومیکی قابل تنظیم مکانیکی در جلو خودرو (ارتفاع، شیب پشتی، قوس داخل کمر و… )
19. قفل مرکزی دربهای جلو، عقب و درب صندوق عقب
20. قابلیت تخت خواب شدن و تا شدن صندلی‌های عقب خودرو
21. گرمکن شیشه عقب و برف پاک کن عقب
22. برف پاک کن شیشه جلو با دو سرعت و کنترل اتوماتیک سرعت برف پاک کن و حساس به شدت ریزش باران (هوشمند)
23. آفتابگیرهای مجهز به آینه
24. سیستم ترمز ضد قفل ABS
25. شیشه بالابر برقی شیشه‌های جلو و عقب خودرو (شیشه راننده با سیستم متوقف کننده هوشمند و امکان کار با یکبار فشردن کلید)
26. پرده آفتاگیر شیشه عقب
27. دو چراغ مطالعه برای راننده و سرنشین جلو
28. چراغ مه شکن در جلوی خودرو
29. مبدل کاتالیست با استاندارد اروپایی EURO II
30. سیستم کنترل تبخیرات سوخت
31. سیستم ضد آلایندگی بخارات کارتل
32. سیستم عیب یاب EORD
33. دو عدد چراغ داخل اتاق روی ستونها با سیستم خاموش شدن هوشمند
34. نمایشگر میزان سائیدگی لنتهای ترمز برای چرخهای جلو
35. نشانگر میزان سائیدگی لنتهای ترمز برای چرخهای جلو
36. نشانگر دیجیتالی مسافت طی شده و هشدار دهنده مراجعات ادواری به تعمیرگاه
37. سیستم تعلیق هیدرولیک جهت تامین تعادل منحصر بفرد خودرو در صورت بروز حوادثی همچون ترکیدگی لاستیک

مشخصات فنی زانتیا

نوع: زانتیا SX مدل:۲٫۰۱ ۱۶v تعداد سیلندر:۴ تعداد سوپاپ:۱۶ حجم موتور:۱۹۹۸cc حداکثر قدرت:۱۳۵hp/۵۵۰۰rpm حداکثر گشتاور:۱۸٫۷kgm/۴۲۰۰rpm وزن خالص:۱۳۲۰kg وزن بار مجاز:۵۲۰kg تعداد سرنشین:۳+۱ ضریب آیرودینامیک بدنه:۰٫۳۴ شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در۱۰٫۳ ثانیه
سوخت رسانی

ظرفیت باک:۶۵lit نوع پمپ بنزین:برقی نوع تغذیه:انژکتوری ۴ نقطه‌ای نوع بنزین:بدون سرب مصرف سوخت با سرعت ثابت ۱۲۰km/hr خارج از شهر :۹.5lit/۱۰۰km

امکانات ویژه XU7 (زانتیا سوپر لوکس)

۱. سیستم ضد قفل ترمز (ABS)
2. مبدل کاتالیست برای کاهش آلودگی در حد استاندارد EURO۳
3. شیشه جلو ضد تشعشع حرارتی
4. Air bag راننده
5.
Air bag سرنشین جلو ۶.
Air bag جانبی دو طرف در داخل پشتی صندلی‌های جلو (استفاده از روکش اضافه برای صندلی‌های جلو، در مواقع خطر از باز شدن ۲ عدد Air bag جانبی که در پشتی صندلی‌های جلو تعبیه گردیده‌است، جلوگیری می‌نمایند)
7. سوئیچ کنترل Air bag سمت سرنشین
8. طرح چوب (داشبورد، رودریها و دسته دنده)
9 . دارای سیستم عیب یاب (OBD)
10. سیستم ضد آلایندگی بخارات کارتر
11. سیستم کنترل تبخیرات سوخت
12. برف پاک کن مجهز به سیستم هوشمند
13. سوییچ با کنترل از راه دور و قفل مرکزی
14. سیستم هوشمند تهویه مطبوع (A/C)
15. کلید ضد سرقت با سیستم الکترونیکی (Transponder)
16. سیستم صوتی RB۱ (رادیو پخش با صفحه نمایش) با قابلیت کنترل از روی غربیلک فرمان
17. پرده ضد نور عقب
18. چراغ مطالعه سرنشینان جلو ۲عدد
19. نشان دهنده دمای بیرون و تاریخ
20. شیشه بالا بر با سیستم Anti-Pinch سمت راننده
21. کمربندهای ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع متناسب با قد سرنشینان جلو و مجهز به چاشنی انفجاری

مشخصات فنی موتور XU7 JP4

* مدل:۱٫۸i ۱۶v
* تعداد سیلندر: ۴
* تعداد سوپاپ: ۱۶
* قطر سیلندر:۸۳mm
* کورس سیلندر:۸۱٫۴ mm
* حداقل قدرت ۱۱۲hp/۵۵۰۰rpm
* حداکثر گشتاور:۱۶٫۱kqm/۴۲۵۰rpm
* سیستم فرمان:هیدرولیک
* ضریب آیرودینامیک بدنه (cx):۰٫۳۴
* شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت:۱۱٫۹s

* سرعت خودرو ( km/h) در دور ۱۰۰۰ rpm موتور
* دنده یک:۷٫۹۱
* دنده دو:۱۴٫۹۲
* دنده سه:۲۰٫۱
* دنده چهار:۲۶
* دنده پنج:۳۴٫۳۶
* دنده عقب:۸٫۲

سیستم تعلیق سیستم هیدرولیک تحت فشار بالا

اکسل جلو: سیستم مک فرسون کاذب، طبق پایین دارای میل پیچشی با قابلیت تثبیت و تنظیم ارتفاع خودرو اکسل عقب: دارای بازوهایی با قابلیت خود فرمانی چرخ‌های عقب و میل پیچشی با امکان تثبیت و تنظیم ارتفاع خودرو

سوخت

* ظرفیت باک:۶۵ لیتر
* نوع پمپ بنزین:برقی
* نوع تغذیه:انژکتوری ۴ نقطه‌ای
* محل درب باک بنزین:سمت راست
* مصرف سوخت در۱۰۰km:داخل شهر:۱۱٫۲ لیتر خارج شهر:۶٫۵لیتر سیکل تلفیقی:۸٫۲ لیتر

سیستم ترمز ABS

* نوع ترمز: هیدرولیک بدون بوستر
* ترمز چرخ‌های جلو: دیسکی تهویه شونده
* ترمز چرخ‌های عقب: دیسکی
* ترمز دستی: روی چرخ‌های جلو

اوزان

* وزن خالص ( طبق استاندارد CEE) :۱۲۶۴ kg
* میزان بار روی چرخهای جلو:۷۶۴ kg
* میزان بار روی چرخهای عقب:۵۰۰ kg
* حداکثر وزن :۱۷۷۰ kg
* میزان بار مجاز:۵۰۶ kg
* حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی با ۱۶ سوپاپ
* ماکزیمم سرعت ۲۰۳ کیلومتر در ساعت
* مصرف سوخت ( داخل شهر ۱۲٫۹ لیتر ) ( بین شهر ۶٫۹ لیتر) ( میانگین ۹٫۱ لیتر ) در ۱۰۰km
* شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ۱۰٫۳ ثانیه

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۹۶۲ دیدگاه‌ها

  1. سارا

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (29 ديدگاه)

    بنظر منم پرشیا خیلی خوشگلتر و باکلاس تره
    زانتیا دیگه اون ابهت قبلیشو نداره و یه ماشین رده خارج محسوب میشه
    ولی 10 سال پیش کلاسی داشت برا خودش!

    1. شیدا

      ۲۴ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (29 ديدگاه)

      دقیقا منم موافقم دیگه تعصب بیخودی رو این ماشین رده خارج نشون ندین
      زانتیا دیگه مثل دوو سیلو خیلی قدیمی شده
      یه ماشین پر از خرج و مخارج و لوازم گرون
      نه قیافه داره نه امنیت
      مفتش گرونه

  2. مسعود

    ۲۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام
    داشتن زانتیا اصلا شبیه داشتن ماشینهای دیگه نیست اگر زانتیا سوار نیستید پس نخرید
    زانتیا امکانات منحصربفرد و فنی منحصربفرد داره که در هیچ ماشینی نیست اگر از اونها اطلاع نداشته باشید این خود شما هستید که با کم اطلاعی به ماشین صدمه میزنید
    علت خرج زیاد این ماشین همینه وگرنه افراد زانتیا شناس و فنی بدون خرج سالها از داشتن این ماشین لذت میبرند

    موافقم 13
    1. مسعود

      ۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (8 ديدگاه)

      گوی ها هر عدد 45 تومن خریدم کجاش گرونه بعضی میگن اینها تقلبیه ارزونه
      آقا ما انداختیم چند ساله داره عالی داره کار میکنه خیلی هم نرم
      بلبرینگش هم تابحال خراب نشده قیمت پرسیدم تفاوت چندانی با ماشینهای دیگه نداشت
      مراقب باشید لوازم زانتیا بازار مکاره شده اگر اطلاع نداشته باشید سرتون کلاه میزارن فروشنده واقعی پیدا کنید قیمتها خیلی مناسب و ارزونه و در اکثر شهرها هم هست
      من از تهران میخریدم الان بابلسر یک فروشنده پیدا کردم از اینهم ارزونتر میده هروقت میرم شمال هرچی دوست دارم میخرم

  3. مسعود

    ۲۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام
    داشتن زانتیا اصلا شبیه داشتن ماشینهای دیگه نیست اگر زانتیا سوار نیستید پس نخرید
    زانتیا امکانات منحصربفرد و فنی منحصربفرد داره که در هیچ ماشینی نیست اگر از اونها اطلاع نداشته باشید این خود شما هستید که با کم اطلاعی به ماشین صدمه میزنید.
    علت خرج زیاد این ماشین همینه وگرنه افراد زانتیا شناس و فنی بدون خرج سالها از داشتن این ماشین لذت میبرند

  4. احسان

    ۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من زانتیا هنوز هم ماشین خوبیه درسته لوازمش گرونه و در عوض اصل و با کیفیت هستش و کسی باید درمورد این خودرو نظر بده که ماشین رو چندین بار سوار شده نه اینکه از کنارش رد شده و یا یه چیزایی شنیده

  5. mimi

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ماشین خوبیه ولی درسرعتهای بالا مصرفش تصاعدی میره بالا وخدانکنه گوی هاش خرابشه.همچنین بلبرینگهای ضعیف پلوس جلوش نسبت به قابلیت وشتاب خوبش همخونی نداره درمجموع خودروخوبی هست

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. مسعود

      ۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (8 ديدگاه)

      اتفاقا برعکس زانتیا در سرعت کم و داخل شهر مصرفش بالاست ولی در سرعتهای بالا مصرف اون نصف میشه
      داخل شهر هر صد کیلومتر 12 لیتر
      خارج شهر و سرعت بالا فقط 6/5 لیتر

    2. مسعود

      ۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (8 ديدگاه)

      گوی ها هر عدد 45 تومن خریدم کجاش گرونه بعضی میگن اینها تقلبیه ارزونه
      آقا ما انداختیم چند ساله داره عالی داره کار میکنه خیلی هم نرم
      بلبرینگش هم تابحال خراب نشده قیمت پرسیدم تفاوت چندانی با ماشینهای دیگه نداشت
      مراقب باشید لوازم زانتیا بازار مکاره شده اگر اطلاع نداشته باشید سرتون کلاه میزارن فروشنده واقعی پیدا کنید قیمتها خیلی مناسب و ارزونه و در اکثر شهرها هم هست
      من از تهران میخریدم الان بابلسر یک فروشنده پیدا کردم از اینهم ارزونتر میده هروقت میرم شمال هرچی دوست دارم میخرم

  6. ali

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ،
    دوستانی ک میگین پرشیا خوبه !
    به نظر شما چرخ عقب پرشیا یدونه کَنده بشه
    بازم راه میره
    اصن پرشیا نه ، هر ماشینه دیگه ای . ایرا ن میسازه. میتونه با سه تا چرخ راه بره !؟
    اول زانتیا
    بعدشم ماکسیما
    موتور 405،پرشیا ،سمند
    سر سیلندرش نهایت دوسال کار کنه بعدش صاف میره تراش کاری
    206 هم ک.مث تخم مرغه
    فرمونش انقد شتاب داره و شاسیو بدنش تیزه ک کافیه فرمونشو سر پیچ یهو بپیچونی باسرعت ،اونوقته ک سنگ قبرتو باس صفارش بدن. ولی زانتیا چی ،
    5سال باهاش راه برو مث آدم موتورش اوف نمیگه
    بازم بگین زانتیا خوب نیس
    اینایی ک میگمو کشکی نمیگم ،خودم دانشجوی مکانیکم ،دوس ندارم بلوف بزنم فقط میخوام بگم
    تنها ماشینی ک از نظر من خوبه زانتیاس
    بعدشم ماکسیما.
    وسلام،

    1. شیدا

      ۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (29 ديدگاه)

      پس بنظر شما زانتیا بهتر از ماکسیماس دیگه؟؟
      چه جالب
      اونوقت بنظر منم پیکان بهتر از آزراست???

  7. علی

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (29 ديدگاه)

    داداش ماکسیمارو با زانتیا مقایسش نکن که میخندن بهت
    یه ماشین 120 ملیونی 6 سیلندر باحجم 3000 رو داری با زانتیای از رده خارج 2000 مقایسش میکنی؟
    ماکسیما227 اسب بخار قدرت داره
    زانتیا 135 اسب
    اصلا هر جور نگاه کنیم قابل قیاس نیستن عزیزم
    کلاس ماکسیما کجا
    زانتیا در حد پرشیا و سمنده
    ماکسیما رو با آزرا و بنز و بی ام و مقایسش میکنن.

    1. moien

      ۲۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      داداش ماکسیما هم از رده خارجه زانتیا تو رده قیمت خودش تو ایران رقیب نداره ??

  8. ساناز

    ۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (29 ديدگاه)

    منم با نظر بچه ها موافقم
    از همه لحاظ پرشیاelx بهتره
    حتی پرشیای معمولیم از زانتیا بهتر و خوشگلترو باکلاستره

    1. فرشید

      ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (13 ديدگاه)

      شما پرشیاتو سوار شو پرشیا که بعداز چندسال قیافش قابل تحمل نیست لش میشه اما زانتیا بازم همونه شیر اگه پیرم باشه بازم شیره زانتیا ندارم منم پرشیا دارم اما بدم میاد ازش

  9. حمید

    ۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    زانتیا ماشین دهه هشتاد تو زمان خودش عالی بوده صد در صد مدل روزش رودست نداره …
    متأسفانه بازار ایران پرشده از ماشین‌های بی کیفت .
    سیتروئن و هر کارخانه ماشین سازی ،مدل خودروی طراحی شد یکساله کاملا عوض میکنند
    بعد ما ….??

  10. رضا

    ۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان عزیز بنده سالها زانتیا داشتم . خودم هم فنی هستم .نکته اینه که یه تفاوت خیلی اساسی میان زانتیا وماشینهای هم قیمت آن هست وآن سیستم تعلیق وپمپ هیدرولیک سه کاره و نهایتا اینکه کمک ها و ترمز وفرمون با روغن هیدرولیک ساپورت می شه . این روغن باید حدود سی هزار کیلومتر یا دو سال یه بار تعویض بشه و فیلترهای داخل ظرف روغن ال اچ ام با دو لیتر بنزین شستشو بشن . علت اینکه زانتیاهای موجود معروف به روغن ریزی شدن اینه که این تعویض انجام نمی شه و روغن ال اچ ام که در زانتیا مانند خون در بدن انسان هست کثیف و شل و بی خاصیت میشه وچون تحت فشار بالاست اورینگهای شیرفرمان پمپ هیدرولیک کمک فرمان رگلاتور مرکزی و جکهای بالابرنده و کالیبر ترمز همه وهمه دچار روغن ریزی می شن .واورینگ توی بازار همه چینیه . وجواب نمی ده . زانتیا در قیمت خودش از نظر شتاب ثانویه حرف نداره. موتور وگیربوکسش و جلوبندی اش وسایر فنی این ماشین اگر باهاش خوب رفتار بشه سالها بی دردسر کار میکنه

    1. کیوان

      ۱۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام،آقا من یه زانتیا ۸۵ خریدم دنده یکو پر میکنم میدم دو ماشین دود میکنه،در غیر این صورت کلا هیچ گونه دودی نداره،پیش هرمکانیکی میبرم یه حرفی میزنه،یه مشکل دیگه ای که داره اینه که داخل ماشین بوی دود میاد،همه اینا با توجه به اینه که سنسور اکسیژنم از مدار خارج شده و هنوز تعمیرش نکردم و کاتالیزور اگزوزم خالی شده،
      ممنون میشم اگر اطلاعات درستی در اختیارم بزاری رفیق

  11. شایان

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (29 ديدگاه)

    زانتیا دیگه دوره اش تموم شده
    از رو تعصب حرف نزنید
    امنیت پایین
    مخارج بالا
    ظاهر قدیمی و خسته کننده
    داشبورد خیلی قدیمی و ابتدایی
    نداشتن امکانات رفاهی
    فقط ماکسیما

    1. سیتروئن

      ۲۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (8 ديدگاه)

      دادا ماکسیمای 100 ملیونیو داری با زانتیای 30 میلیونی مقایسه می کنی؟
      در کل اگه به ماکسیما هم نگاه کنی فقط موتورشه که معروفش کرده مگر نه اونم امکانات داخلیش فقط یکم بیشتر از پرایده.

  12. حميد

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان عزیز مخصوصا خانوما درسته زانتیا کلاس نداره یا مثلا با ماکسیما قابل مقیاس نیست اما از پرشیا سمند و۲۰۶ و این مزخرفات ایرانى خیلى بهتره لطفا این ماشین رو با این ماشیناى بى کیفیت ایرانى مقایسه نکنید به عنوان مکانیک خودرو بهتون میگم تو این رنج قیمت ارزون بهترین انتخاب زانیتیاست

  13. رضا

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام اقا مسعود میشه ادرس اون مغازه ای که میگین قیمتهاش خوبه رو بفرستین.لوازم زانتیا رو میگم ممنون

    1. مسعود

      ۱۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (8 ديدگاه)

      آدرس بدم تبلیغ میشه ولی آدرس سایتش رو میدم قیمتها در سایتش هست
      کسی که شیادی نمیکنه با خیال راحت قیمت رو اعلام میکنه
      amiryadak.com
      بازهم با دقت خرید کنید و حتما فاکتور بگیرید

  14. حسام

    ۱۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من زانتیا 89 دارم 88 هم داشتم فروختم الان دوباره یه 87 تمیز کم کار خریدم، به نظر من زانتیا تو رنج قیمت با هم رده هاش خیلی بهتره یعنی افت قیمت نداره و فنی و نرمی ماشین خیلی بهتر از هم رده هاشه پارس سمند سورن یا ای ال ایکس هیچ کدوم قابلیت زانتیارو ندارند سریع واشر میسوزونن، با ماشین قبلی 88 من با سرعت 160تا لاستیک عقب ترکید ماشین راحت کنترل شد هندلینگش خیلی بهتر از هم رده هاشه. من تعصبی ندارم چون پارسم داشتم پژو 405 با موتور tu5 و موتور 1800 هم دارم موتو پارس معمولی یا 405 1800 زود واشر میسوزونه سمندم مثل همیناست من نداشتم ولی شنیدم، درسته مصرفش کمی بالاتره یا خرجش بالاتر ولی به همون نسبتم قابلیتهای خاص خودش رو داره.

  15. حمید

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستای عزیز اگه این ماشین از رده خارجه میگین فلان و بهمانه دقت کنید ک تو مملکت ما پارس و ۲۰۶ و۴۰۵ از سال ۸۰ به قبل هم داشتن تولید میشدن و همچنان میشن ب خاطر تحریمای مزخرف زانتیا تولید نشد وگرنه همتون الان میگفتین فقط
    زانتیا

    1. محمد هستم

      ۱۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      افرین

  16. Car lover

    ۲۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام اونایی که میگن پرشیا و سورن و دیگر ماشین هایی ایرانی از زانتیا بهترن مطمئنم تا حالا زانتیا سوار نشدن و دربارش یه کلمه هم مطالعه نکردن اگه برین مطالعه کنین میبینین اپشن هایی که زانتیا داره یه درصدش هم تو دیگر ماشین ها نیست به نظرم ثیتروئن زانتیا بهترین ماشین ایرانه والسلام اگه موافقی بکوب لایکو?

  17. امیر

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (23 ديدگاه)

    اخه پرشیا در حد و اندازه زانتیا هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فقط تو قدرت ۳۵ تا اختلاف دارن،حالا امکانات دیگش به کنار.

  18. صفا خانوم

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من 2 ساله زانتیا میرونم واقعا حرف نداره اونایی ام که میگن زانتیا از رده خارجه تا حالا نروندن که بدونن فرمون و شتابش با 206 و پرشیا و امثالهم قابل مقایسه نیس پیش این جور ماشینا زانتیا خداس همشونو میخوره

  19. سامان محمدي

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان من ی زانتیا ۱۸۰۰ مدل ۸۱ گیر اوردم ک تغییر نگه از مشکی به سفید. تازه تعمیر کل شده. فنیش اکیه ظاهرشم به نسبت قیمتش خوبه. قیمت هم ۱۵.۵ به نظرتون وردارم یا داستان میشه برام؟ ممنون میشم دوستان راهنمایی کنن

    1. امیر

      ۲۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (23 ديدگاه)

      با ۱۵ میلیون سمند درست و حسابی گیر نمیاد،چه برسه به زانتیا، بخرید باید کلی خرجش کنید،موقع فروش هم طول میکشه تا فروش بره

  20. مهیار

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من تا به حال خیلی ماشین عوض کردم ، حتی ماشینای گرونتر از زانتیا ولی برای بار دوم برگشتم سراغش.اگه کسی زانتیا سوار بشه دیگه هر ماشینی رو قبول نداره.
    لطفا اگه اطلاع دقیقی از این ماشین ندارید و تا به حال او رو نداشتید همین جوری اظهار نظر نکنید.
    شتاب و سواریش و طراحی حساب شده اش بیی نظیر

  21. احسان

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اونایی که میگن زانتیا خوبه برن تحقیق کنن ببینن دلیل متوقف شدن سریع خط تولید زانتیا تو فرانسه چیه؟
    شک نکن امنیت و تعادل زانتیا به پارس نمیرسه، خصوصا تو پیچ ها، من هر دوتاشو داشتم

    1. امیر

      ۲ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (23 ديدگاه)

      گرون بودن قطعات

    2. @Hasan

      ۱۷ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شما با پرشیا نیم ساعت ۱۶۰تا برو اگه واشر نزد

  22. مرتضی.فتحی

    ۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام بخداهیچ ماشین داخلی رونمیشه بازانتیامقایسه کردمن الان 1ماهه خریده ام قبلش هم سمندداشتم .پارس داشتم .405هم داشتم ولی این کجاوانها کجا .منم نداشتم همینها رومیگفتم ولی وقتی خریدم دیدم چه موشکی هست وماخبرنداشتیم بایدباهاش یه مسافرت بروی تابشناسیش .هرکی هم میگه بده یارده خارجه بگویید405بااین تولیدشدبرویدیه 405فرصکن 88بیارید یه زانتیای88هم لیاوریدببینم این کجا وان کجا منم دارم مدل84هم هست ولی بایه پارس صفرهم معاوضه اش نمیکنم هرکه هرچه میخادبگه بزاربگه خودم خبرش دارم چقدرباکیفیت وراحتم وسلام

  23. کاوه

    ۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (29 ديدگاه)

    سلام به همگی
    من 5 سال پیش یه زانتیای نقره ای داشتم نسبتا ماشین سالمی بود
    از مزایای زانتیا میتونم به نرمی بیش از حد و عدم احساس دست انداز های جاده ها اشاره کرد که یه نوع شاهکاره واقعا
    شتاب و سرعت خوبی هم داره.
    ولی واقعا مخارجش بالاست و داشبوردش خیلی قدیمی و زشته.
    و همچنین امکانات خیلی پایینی داره و دیگه ظاهرش اون کلاس قبلی رو نداره و رده خارجه کلا
    ولی زمان خودش ماشین باکلاسی بود
    من که کلی حال کردم باحاش
    یادش بخیر……

  24. علی

    ۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (29 ديدگاه)

    آخه اینجا تاپیک زانتیاس
    چرا همش ماکسیما ماکسیما میکنین شما؟؟؟؟؟
    عزیزم ماکسیما قدرتش و ابعادش تو یه کلاس دیگس،اون 6 سیلندره خب معلومه که از زانتیا خیلی بالاتره
    ولی یه نگاه به قیمتشم بنداز 120 ملیون بود یه زمانی
    پس با زانتیا بهتره مقایسه نشه
    ولی به جرات میگم زانتیا تو قیمت خودش بی رقیبه.

    1. مسعود

      ۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (8 ديدگاه)

      ببین زانتیا چه شاهکاریه که با ماکسیمای 6 سیلندر و قیمت چند برابری مقایسه میشه
      این افتخار زانتیاست

  25. مرتضی.فتحی

    ۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام .هرکسی یه نظری میده ولی بروید توی همین نظریاتی که ایمیل فرستاده ان روبخونیدببینم به طورکلی زانتیاخوب است یانه وببینیدببینم چقدرطرفدار داره .شمایی که میگین ماکسیما ومزداو…میدونیدچندبرابربایدهزینه کنید.بله بایدهم بهترباشه .پس درست قضاوت کنید

  26. سعید

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هم زانتیا داشتم هم206 هم پرشیا هم206sd تحت هیچ عنوان بقیه ماشینای در این حدود به پای زانتیا نمیرسن.باید زانتیا رو رونده باشی تا تفاوت رو احساس کنی.

  27. مهدی حیدریان

    ۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (29 ديدگاه)

    سلام به همگی
    من ماکسیما اتومات مدل 87 دارم یه پیچ ماکسیمارو با 200 تا زانتیا عوض نمیکنم
    بنظر من زانتیا حتی در حد 405 هم نیست
    ماکسیمای سلطان که جای خودش

  28. مسعود

    ۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    ماکسیما چند کلاس بالاتره با موتور قویتر و قیمت بسیار بالاتر
    منظور بنده این بود که در حق زانتیا ظلم نکنید و با همکلاسها و رنج قیمتی خودش مقایسه کنید
    زانتیا تمیز خریدم 22 تومن خب این پول پرایده
    پراید صفر میخریدم بهتر بود یا زانتیای کارکرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. امیر

      ۱۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (23 ديدگاه)

      این که با ۲۰ تومن زانتیا بهتره یا پراید،بستگی به نوع استفاده از ماشین که زیاد تو شهر باشی یا جاده و درامد خریدار بستگی داره. پراید صفر حداقل تا ۵ سال هزینه تعمیرات نداره،مراقبش باشی بیشتر.

  29. yasin

    ۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا تا ماشینی رو خودت نداشتی در موردش قضاوت نکن من دوساله زانتیا دارم واقعا ازش راضی هستم هیچ خرجه سنگینی تابحال نداشته از سوختشم راضیم حرف نداره

  30. اسد خنچل

    ۱۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (29 ديدگاه)

    زانتیا از خرج و مخارج و قدیمی بودنش که بگذریم ماشین خوبیه
    ولی تنها مشکلش امنیتشه که خیلی تو تصادفات ضعیف عمل میکنه
    برید یه نگا بکنید به فیلم تست تصادف زانتیا تو آپارت
    از پرایدم ضعیفتره!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا