سیتروئن زانتیا Xantia خودرویی محبوب است که سالها در سایپا مونتاژ می شود و بعلت خصوصیات اسپرت ، چابکی، راحتی، سیستم تعلیق منحصر به فرد و کیفیت آن مورد استقبال خوبی قرار گرفته است. با این حال این خودرو سالهاست که در کمپانی سیتروئن از رده خارج شده است.
مشخصات فنی و لیست تجهیزات زانتیا مدل SX۲۰۰۰
۱. ترمزهای دیسکی برای چهار چرخ، مجهز به تهویه در چرخهای جلو
۲. قابلیت تنظیم ارتفاع خودرو در جادههای هموار و ناهموار و تعویض آسان چرخها
۳. تنظیم اتوماتیک ارتفاع خودرو بر اساس توزیع بار و وزن سر نشین
۴. سیستم اتوماتیک قطع کننده سوخت هنگام حادثه
۵. سوئیچ مجهز به کنترل از راه دور همراه با سیستم کد خوان الکترونیکی (سیستم ضد سرقت خودرو)
۶. قفل ایمنی مخصوص کودک
۷. فرمان هیدرولیکی با امکان تنظیم ارتفاع غربیلک فرمان در چهار نقطه
۸. کیسه هوای ایمنی راننده
۹. کیسه هوای ایمنی سرنشین جلویی
۱۰. سوئیچ کنترل کیسه هوای سر نشین
۱۱. تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دستی و اتوماتیک برای دمای داخل خودرو (سرما و گرما) هوشمند
۱۲. مجهز به سیستم آئینههای جانبی برقی، تاشو و گرمکن آینه
۱۳. ضربه گیرهای جانبی دربهای جلو و عقب برای ایمنی سرنشینان در تصادفات جانبی
۱۴. کمربندهای ایمنی سرنشین مجهز به سیستم هوشمند در مقابل ضربات دارای سیستم جمعکننده انفجاری
۱۵. زیر آرنجی مرکزی و بالشتک تاشو صندلی عقب برای قرار دادن چوب اسکی و دسترسی سرنشینان به صندوق عقب
۱۶. نمایشگر دیجیتالی دمای خارج خودرو ساعت، کیلومتر شمار
۱۷. با شش بلندگو با امکان کنترل از روی فرمان RDS مجهز به رادیو با امکان سی دی رادیو
۱۸. صندلیهای ارگونومیکی قابل تنظیم مکانیکی در جلو خودرو (ارتفاع، شیب پشتی، قوس داخل کمر و… )
۱۹. قفل مرکزی دربهای جلو، عقب و درب صندوق عقب
۲۰. قابلیت تخت خواب شدن و تا شدن صندلیهای عقب خودرو
۲۱. گرمکن شیشه عقب و برف پاک کن عقب
۲۲. برف پاک کن شیشه جلو با دو سرعت و کنترل اتوماتیک سرعت برف پاک کن و حساس به شدت ریزش باران (هوشمند)
۲۳. آفتابگیرهای مجهز به آینه
۲۴. سیستم ترمز ضد قفل ABS
۲۵. شیشه بالابر برقی شیشههای جلو و عقب خودرو (شیشه راننده با سیستم متوقف کننده هوشمند و امکان کار با یکبار فشردن کلید)
۲۶. پرده آفتاگیر شیشه عقب
۲۷. دو چراغ مطالعه برای راننده و سرنشین جلو
۲۸. چراغ مه شکن در جلوی خودرو
۲۹. مبدل کاتالیست با استاندارد اروپایی EURO II
۳۰. سیستم کنترل تبخیرات سوخت
۳۱. سیستم ضد آلایندگی بخارات کارتل
۳۲. سیستم عیب یاب EORD
۳۳. دو عدد چراغ داخل اتاق روی ستونها با سیستم خاموش شدن هوشمند
۳۴. نمایشگر میزان سائیدگی لنتهای ترمز برای چرخهای جلو
۳۵. نشانگر میزان سائیدگی لنتهای ترمز برای چرخهای جلو
۳۶. نشانگر دیجیتالی مسافت طی شده و هشدار دهنده مراجعات ادواری به تعمیرگاه
۳۷. سیستم تعلیق هیدرولیک جهت تامین تعادل منحصر بفرد خودرو در صورت بروز حوادثی همچون ترکیدگی لاستیک
مشخصات فنی زانتیا
نوع: زانتیا SX مدل:۲٫۰۱ ۱۶v تعداد سیلندر:۴ تعداد سوپاپ:۱۶ حجم موتور:۱۹۹۸cc حداکثر قدرت:۱۳۵hp/۵۵۰۰rpm حداکثر گشتاور:۱۸٫۷kgm/۴۲۰۰rpm وزن خالص:۱۳۲۰kg وزن بار مجاز:۵۲۰kg تعداد سرنشین:۳+۱ ضریب آیرودینامیک بدنه:۰٫۳۴ شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در۱۰٫۳ ثانیه
سوخت رسانی
ظرفیت باک:۶۵lit نوع پمپ بنزین:برقی نوع تغذیه:انژکتوری ۴ نقطهای نوع بنزین:بدون سرب مصرف سوخت با سرعت ثابت ۱۲۰km/hr خارج از شهر :۹.۵lit/۱۰۰km
امکانات ویژه XU7 (زانتیا سوپر لوکس)
۱. سیستم ضد قفل ترمز (ABS)
۲. مبدل کاتالیست برای کاهش آلودگی در حد استاندارد EURO۳
۳. شیشه جلو ضد تشعشع حرارتی
۴. Air bag راننده
۵.
Air bag سرنشین جلو ۶.
Air bag جانبی دو طرف در داخل پشتی صندلیهای جلو (استفاده از روکش اضافه برای صندلیهای جلو، در مواقع خطر از باز شدن ۲ عدد Air bag جانبی که در پشتی صندلیهای جلو تعبیه گردیدهاست، جلوگیری مینمایند)
۷. سوئیچ کنترل Air bag سمت سرنشین
۸. طرح چوب (داشبورد، رودریها و دسته دنده)
۹ . دارای سیستم عیب یاب (OBD)
۱۰. سیستم ضد آلایندگی بخارات کارتر
۱۱. سیستم کنترل تبخیرات سوخت
۱۲. برف پاک کن مجهز به سیستم هوشمند
۱۳. سوییچ با کنترل از راه دور و قفل مرکزی
۱۴. سیستم هوشمند تهویه مطبوع (A/C)
۱۵. کلید ضد سرقت با سیستم الکترونیکی (Transponder)
۱۶. سیستم صوتی RB۱ (رادیو پخش با صفحه نمایش) با قابلیت کنترل از روی غربیلک فرمان
۱۷. پرده ضد نور عقب
۱۸. چراغ مطالعه سرنشینان جلو ۲عدد
۱۹. نشان دهنده دمای بیرون و تاریخ
۲۰. شیشه بالا بر با سیستم Anti-Pinch سمت راننده
۲۱. کمربندهای ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع متناسب با قد سرنشینان جلو و مجهز به چاشنی انفجاری
مشخصات فنی موتور XU7 JP4
* مدل:۱٫۸i ۱۶v
* تعداد سیلندر: ۴
* تعداد سوپاپ: ۱۶
* قطر سیلندر:۸۳mm
* کورس سیلندر:۸۱٫۴ mm
* حداقل قدرت ۱۱۲hp/۵۵۰۰rpm
* حداکثر گشتاور:۱۶٫۱kqm/۴۲۵۰rpm
* سیستم فرمان:هیدرولیک
* ضریب آیرودینامیک بدنه (cx):۰٫۳۴
* شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت:۱۱٫۹s
* سرعت خودرو ( km/h) در دور ۱۰۰۰ rpm موتور
* دنده یک:۷٫۹۱
* دنده دو:۱۴٫۹۲
* دنده سه:۲۰٫۱
* دنده چهار:۲۶
* دنده پنج:۳۴٫۳۶
* دنده عقب:۸٫۲
سیستم تعلیق سیستم هیدرولیک تحت فشار بالا
اکسل جلو: سیستم مک فرسون کاذب، طبق پایین دارای میل پیچشی با قابلیت تثبیت و تنظیم ارتفاع خودرو اکسل عقب: دارای بازوهایی با قابلیت خود فرمانی چرخهای عقب و میل پیچشی با امکان تثبیت و تنظیم ارتفاع خودرو
سوخت
* ظرفیت باک:۶۵ لیتر
* نوع پمپ بنزین:برقی
* نوع تغذیه:انژکتوری ۴ نقطهای
* محل درب باک بنزین:سمت راست
* مصرف سوخت در۱۰۰km:داخل شهر:۱۱٫۲ لیتر خارج شهر:۶٫۵لیتر سیکل تلفیقی:۸٫۲ لیتر
سیستم ترمز ABS
* نوع ترمز: هیدرولیک بدون بوستر
* ترمز چرخهای جلو: دیسکی تهویه شونده
* ترمز چرخهای عقب: دیسکی
* ترمز دستی: روی چرخهای جلو
اوزان
* وزن خالص ( طبق استاندارد CEE) :۱۲۶۴ kg
* میزان بار روی چرخهای جلو:۷۶۴ kg
* میزان بار روی چرخهای عقب:۵۰۰ kg
* حداکثر وزن :۱۷۷۰ kg
* میزان بار مجاز:۵۰۶ kg
* حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی با ۱۶ سوپاپ
* ماکزیمم سرعت ۲۰۳ کیلومتر در ساعت
* مصرف سوخت ( داخل شهر ۱۲٫۹ لیتر ) ( بین شهر ۶٫۹ لیتر) ( میانگین ۹٫۱ لیتر ) در ۱۰۰km
* شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ۱۰٫۳ ثانیه
ناصر
۱۲ تیر ۱۳۹۶واقعا میخوام بدون تعصب بگم که:
نه قیافه داره
نه امنیت
نه امکانات
نه کیفیت(چون اگه کیفتش خوب بود چرا همه میگن خرج در بیاره)
نه کلاس داره دهاتی شده تقریبا
سال 90 یدونه 85 نقره ایشو داشتم بخدا از هر چی ماشینه متنفر شدم
بخدا قسم لوازمش از آزرا و ماکسیما گرونه باور ندارین برین نمایندگی بپرسین
خیییییییییلی ماشین آشغال و مزخرفیه
فقط بیخودی خرج دربیاره
آدم بخاطر چیش خرجش کنه سوال من اینه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Mohammad
۲۱ تیر ۱۳۹۶دوست عزیزی که میگی زانتیا نه امنیت داره نه کیفیت شما اصلا سنت به اندازه ای رسیده که بهت گواهی نامه بدن؟؟ زانتیا امنیت نداره؟؟ اخه دوست عزیز سیستم فنر بندی زانتیا طوریه که شما با سرعت 120 تا هم 90 درجه بپیچی عمرا چپ نکنه. کیفیت نداره؟؟ موتور 2000 زانتیا با کولر روشن عمرا تو هیچ سر بالایی کم نیاره تو درگ های مشترک با ماکسیمای 6 سیلندر ماکسیما کاملا تسلیم زانتیاست. شما از هر مکانیک یا راننده با سابقه ماشین خواستید بپرسید فرمان پذیری زانتیا و سواری که به راننده میده در حد ماشین های کلاس بالاست
ناصر
۲۱ تیر ۱۳۹۶تا حالا از نزدیک ماکسیما دیدی؟
که میگی ماکسیمای230 اسب بخاری از زانتیا قراضه 132 اسبی کم میاره؟؟
شتاب ماکسیما 7 ثانیه اس و شتاب زانتیا 11 ثانیه .با مدرک صحبت کن لطفا و شتاب زانتیارو با ماکسیما دنده ای مقایسه کن نه اتومات!!
سالار 2 برابر زانتیا شتاب و قدرت داره
و قیمت ماکسیما 120 تومنه و زانتیا 45 تومن!!
بعدشم برو تو اینترنت سرچ کن تست تصادف زانتیارو ببین فقط یک و نیم ستاره ایمنی کسب کرده از پراید هم ضعیفتره
عین کاغذ مچاله میشه
از همه چی هم بگذریم نمیتونیم از قیافه و داشبورد زشت و قدیمیش بگذریم
یا علی…
علی
۲۱ آذر ۱۳۹۶ناصر جون exclosive میدونی یعنی چی که روی گلگیر زانتیا نوشته یعنی منحصربفرد میفهمی که چی میگم
مهرداد
۲۵ تیر ۱۳۹۶بعضی دوستان که ماشین لگن میخرن یا اصلا زانتا استفاده نکردن لطفا نظر و علاقه ی شخصی خودشون رو با ایراد گذاشتن رو ماشین جبران نکنن.
بنده ۸سال زانتیا داشتم یکیشون رو دو سال یکیشون رو ۶ سال.
زانتیا از انواع سمند و انواع پژو تا ۲۰۷. ریو. اکثر ماشینهای چینی. مزدا تا مزدا ۳ نیو نه خود نیو و خیلی ماشینهای دیگه مثل سی ال او و.. از همه نظز سر تره هم از نظر سواری و هم از نظر فنی.
این ماشین اگر تولیدش متوقف نمیشد الان باید صفرش رو حد اقل ۷۰ ت پول میدادین کما اینکه اخرین مدلهای موجود که در حد صفر هستن بین ۵۵ تا ۶۵ معامله میشه.
کولر روشن این ماشین با سرنشین پر رو باید با این ماشینهایی که مثال زدم تست کنین تا متوجه بشین تفاوتشون رو…
سیستم تنظیم ارتفاع خودکار زانتیا یه اپشن فوقولاده و استثنایه. ۵ تا سرنشین بالغ تو پرشیا بشینن ببینین چقدر ماشین ارتفاعش رو از دست میده اما تو زانتیا چنین چیزی به لطف گویهای تنظیمش نمیبینین. بماند که با همون ماشین با این سرنشینا تو سر بالایی و سراشیبی تو قدرت و ترمز قابل قیاس نیستن. خودم الان سراتو ک دارم اما اگر بخوام ماشین تا حدود ۵۰ ت صفر بخرم حتما بجاش زانتایی خوب و سلامت میگیرم که کم هم نیسن.
ناگفته نماند که خرجش تقریبا زیاده اما ماشین خرج تراشی نیست. در کل ارزشش رو داره…..
Hadi Salarzehi
۳ مرداد ۱۳۹۶گلم برو ادبیاتتو درست کن بعد بیا درمورد ماشینی مثل زانتیا حرف بزن. راستی اینم بگم وسط متنی که نوشتی یه جا از واژه ی محترم دهاتی بد استفاده کردی؛ درستش اینه که تو نمیفهی زانتیا چه ماشینیه و عزیزم صحیح نیست که این کژ فهمی بی موردت رو به دهاتی ها نسبت بدی.
با تشکر
محسن
۱۹ شهریور ۱۳۹۶ماکسیما خیلی دوس دارم.حقیقتش اینه که عاشق زانتیام.قیافش فوق العادس احساسی حرف نزنین.همه چیش عالیه.منم یه سفید سالمشو دارم اصلا هم خرج نداره.هرماشینی رو بهش برسی نگهداری کنی دلیلی برا خراب شدن نداره.زانتیا محشره
Ali mesgara
۵ مرداد ۱۳۹۶ببین من الان یه زانتیا ۲ دارم ۳۰۰ cc اونوقت تو هنوز درگیره اینی که زشته یا نه قیافه در درجه دومه وقتی ماشینت اندازه ی ماشین های ۲۰۰ ۳۰۰ میلیونی قدرت داره قیافه مهم نیست و این که زانتا ۵ ستاره ایمنی داره یعنی چیزی در حد ال ۹۰ در این حال ۲۰۶ فقط ۴ ستاره ایمنی داره
برسام
۷ شهریور ۱۳۹۶من هردو ماشین زانتیا و پارس رو داشتم
زانتیا رو به مدت چهار سال و پارس رو به مدت دو سال
من ساکن خوزستانم و الان هم ی سوناتای اروندی دارم
اما راستش اگه دوباره قرار باشه روزی ماشین با پلاک ملی بخرم
قطعا زانتیارو انتخاب میکنم بنابر دلایل زیر:
شرکت سیتروین سیستم تعلیقی رو تو این ماشین بکار برده که حتی به جرعت میتونم بگم قوی تر از سوناتای مدل۲۰۱۵هستش
شتاب این ماشین به شدت قویه و حداکثر سرعت خوبی هم داره
اپشن های جالبی هم دار از جمله سیستم تنظیم ارتفاع که الان به جز بعضی مدل های خود سیتروین و نیسانz370 ندیدم
فرمون پذیری بسیار بالایی داره به شکلی که حتی باسرعت ۱۲۰تا میتونه ی پیچ نسبتا تند رو بشکنه
من این ماشینو دیدم که حتی دنده۳هم تیکاف میزنه
و نشون از قدرت بالای موتو ماشین داره
گیربکس ریزی داره که واقعا راحتی رو میشه بین تعویض دنده حس کرد
اما از معایب این ماشین میتونم هزینه های بالاشو بگم اونم زمانی که بیوفته توی خرج
و درضمن ماشینیه که شاسی هاش تیراهن۱۶ هست و من نمیدونم چطور بعضی از دوستان امنیتش رو با پراید مقایسه میکنن
درضمن تولید این ماشین متوقف نشده و شرکت سیتروین مدل های جدید این ماشینو تولید میکنه که گرچه قدرت و اباهت این زانتیارو نداره اما در مناطق ازاد میشه خرید
امیر
۲۶ خرداد ۱۴۰۲بابا الان که سال 1402 هست و توی بد ترین دورانیم زانتیا رو میبینیم که از ماشین های هم قیمت خودش یا حتی تا 600 میلیون بالا تره هم ایمنی بهتره داره هم شتاب و سرعت الان شنا میری یه پارس elx با متور xu7p یا tu5 هست که واقعا آدم میاد اسمشون رو بگه هم آبروش میره هم خندش میگیره بدنشون رو که نگم نمیشه با قلک مقایسه کرد از پاری گرفته تا سورن توربو دنا توربو همشون رو آشغال که بودن هیچ آشغال تر کردن شتاب شون هم همین سورن توربو که گردن کلفتشان هست با توربو مثلا 150اسب بخاری بازم ۰تا۱۰۰ رو 10/5 میزنه تو بهترین حالت 10میزه که بعد ۲۰ سال بازم از زانتیای که 9/5 میزد بازم ضعیف ترن حرف کلی من اینکه اگر تو این اوضاع تعادل تعلیق و نرمی شتاب یا سرعت یا کلاس خاصی که میان خیلا داره رو میخواید تا قیمت 1میلیارد زانتیا بهترین گزینه است البته نسخه های تر تمیز که بالای 650میلیون هستند الان که بازم میارزه الان یه شاهین نزدیک ۷۰۰ میلیون به 207 نزدیک ۱میلیارده که شتاب شون ۱۵ ثانیس که از پراید هم بد تره و اگر هم میخواید با ماکسیما و آزرا های قدیم و خیلی از توربو های جدید کل کل کنید زانتیا 2000 میتونه انتظارتون رو برآورده کنه البته شاید از ماکسیما جلو نزنه اما زیاد هم ازش جا نمی مونه البته اگر میخواید همه ماشین های امروزی تا 3میلیارد رو نابود کنید می تونید زانتیا با متور3000 بخرید که از 193اسب بخار تا210 اسب خار هستند متورش بستگی به سال ساخت و نسل متور 3000 زانتیا داره که شتاب 6/5 ثانیه و تو نسخه 210 اسب بخار تاپ اسپید 260 تا270 رو بهتون میده🚀🇨🇵
حرف های من از رو تعصب نبوده و همه اطلاعاتی هستند که واقعیت دارند امیدوارم یه کمکی بهتون کرده بودم🙏🏻🌹
مهدي
۲۱ تیر ۱۳۹۶با سلام خدمت همه ی دوستان
من یه زانتیای ٨٨ می خوام بخرم ازخرجش می ترسم ، لطفاً راهنمایی کنید؟لطف کنید بیشترازتجربه نگهداری زانتیا بگید؟بیشترکجاهاش خرج میاره.ممنون میشم توضیح بدین.خواهشاً
Ali mesgara
۵ مرداد ۱۳۹۶دوباره باید اعلام کنم که با زاتیا ۲ در نیوفت که متورش ۳۰۰۰ و ۰ تا ۱۰۰ هم ۷ الی ۸ ثانیس حالا برو تو نت ببین میفهمی ببین hp زانتیا ۲۰۰۰ یا این مدل که اسمش زانتیا ۲ هست و ۳ هزاره بالای ۱۶۰ اسب هست
محسن
۱۹ شهریور ۱۳۹۶معلومه.موتورش وحشتناک پرخرجه.رینگ وسوپاپ میل لنگ و…هیچ جا نو پیدا نکردم.از سر مجبوری دست دوم از اوراقی فقط شیراز وتهران خریدم.البته درحد صفر.سه ساله روماشینمه
علیرضا مجیدی
۲۱ شهریور ۱۳۹۶سلام دوست عزیز من یه ۸۸ دارم ، اگر ماشین سالم پیدا کنی و سرویس نگهداری ماشین رو بلد باشی انتخاب بسیار خوبی هست تو رنج قیمتش ، الان اگر یه ماشین سالم از لحاظ موتوری و بدنه بخوای پیدا کنی مدل ۸۸ حداقل باید ۵۰ تومن پول بدی ، زیر این قیمت ماشین ضعف خواهد داشت ، یا کارکرد بالا یا رنگ دار یا فنی مشکل داره، به هر حال اولویت با اتاق ماشین هست ، چراکه مسائل فنی قابل حل هست
انشالله ماشین خوبی پیدا کنی
در کل خریدشان رو بهت پیشنهاد میدم اما با مشورت یک کارشناس خبره
یحیی
۲۲ تیر ۱۳۹۶زانتیا دیگه به تارخ پیوست
بیخودی بحث نکنین
هیچ آدم عاقلی نمیاد 25-30 تومن بده یه زانتیا با 10 سال کارکردو با اون همه مخارج و قیافه زشتش بخره.به قول دوستان نه امنیت درست و حسابی داره نه یه ذره امکانات داره
از هر ماشینی هم تو جاده میخوره مثل پرشیا elx یا سمند ef7
حالا تو میای اونو با ماکسیما مقایسش میکنی
خخخخخخخخ.
سیاوش
۲۱ مهر ۱۳۹۶سلام من ۱۰ ساله زانتیا دارم حتی ماکسیما پلیس هم بهم نرسیده.تاالان سرجمع یک ونیم میلیون خرجش کردم.اونا که تو دیدی زانتیا نبودی آشغال بوده که از رده خارج شده یابهتر بگم بهت انداختن.تعادلش حرف نداره.قدرت شتاب.الان هم جنسیس دارم.اونم حرف نداره.اما تفاوت قیمت خیلی داره.پادس هم ۱۰سال پیش ۸۲داشتم که بعدش زانتیا خریدم.اونم خوب بود چون فرانسوی بود نه حالاکه همش چینیه.پس کسی که ماشینی خوبی نداشته لطفا نظر الکی نده که بقیه هم گمراه بشند.باتشکر
Mohammad
۲۸ تیر ۱۳۹۶دوستان زانتیا ماشینیه ک من تو قیمت خودش لنگه اش رو ندیدم حتی ناکسیما هم تو پیچ صندوقش میره ولی زانتیا با طراحی عالی ک داره امکان نداره حتی بلغزه…
دوستانی ک میگید زانتیا خرج داره شما برید یک زانتیا سالم و تمیز بگیرید عمرا اگه بیشتر از پرشیا و ۲۰۶ خرج داشته باشه خوب معلوم شما برای اینکه پول بیشتری ندید میرید یک لگنش رو میگیرید بعد خرج باز میکنه میاید اینجا نظر میدید…
من یک چرخش رو به ۱۰ تا پرشیا و سمند نمیدم.
کاوه
۳۱ تیر ۱۳۹۶پرشیا elx(زانتیا موتور)هم از لحاظ کلاس هم قیافه
هم از لحاظ شتاب بخاطر وزن سبکترش از این لگن بد قیافه(زانتیا) بالاتره
در ضمن بر عکس اون اصلا خرج در بیار نیست
سلطان جاده های ایران پرشیاelx
البته بعد از ماکسیما دنده ای???
Mohammad
۱ مرداد ۱۳۹۶زانتیا هر چی باشه از لگنای ایرانی (پرشیا) بهتره حداقل زانتیا فرانسه است.
?
Ali mesgara
۵ مرداد ۱۳۹۶ببین قبول زانتیا ۲۰۰۰ کنده ولی زانتیا ۲ که ۳۰۰۰ ره چی جرعت داری باهاش race بدی ؟
amir
۸ مرداد ۱۳۹۶زانتیا طرفدارای خاص خودشو داره و تو قدرت از هیج ماشین دنده ای کم نمیارم، نازِ من، زانتیا دوس نداریی نخر چرا عیب میزاری رو ماشین، زانتیا عشقه، مثه بقیه ماشینا خز نیس، زانتیا یه اُبهتی داره ک تو نمیفهمی
علی
۲۱ آذر ۱۳۹۶متشکرم اقا امیر حرف دلمو زدی اخه من هم عاشقشم افسانه فرانسوی xantia
Hojjat
۱۰ مرداد ۱۳۹۶از قدیم گفتن زانتیا سواری دولا دولا نمیشه…اونم از نوع 3000سی سی بدون رقیب…
یوسف
۱۲ مرداد ۱۳۹۶زانتیا حرف نداره ۵ ساله یکیشو دارم
فقط یکم استعلاکش بالاست که به خرجش می ارزه
ممس
۱۳ مرداد ۱۳۹۶حاضرم قسم بخورم این فردی که میگه زانتیا امنیت نداره و قیافه نداره و خرج در بیاره و در کل میگه زانتیا آشغاله پول نداره فرقون بخره.
واقعا تا حالا ندیدم ل سی انقدر حرف مفت بزنه
ایشالا خدا بهت پول بده ی پیکان بخری سوارشی بفهمی اصلا ماشین چیه
زانتیا طلاست
آرش
۱۶ مرداد ۱۳۹۶دوستان لطفا با کسی که تا حالا زانتیا سوار نشده و سواد فنی نداره اصلا بحث نکنید.در ضمن من بشدت دنبال زانتیای 3000هستم .اگه کسی داره سالمش رو خبر بده لطفا.
حسین
۱۶ مرداد ۱۳۹۶بچه های میخوام زانتیا 83 بردارم موقع خرید باید چیاشو تست کنم لطفا سریع راهنمایی کنید
علی
۱۷ مرداد ۱۳۹۶زانتیا یعنی اخرت جاده یعنی عشق یعنی موشک زمینی اصلا ببینم اون کی بود می گفت زانتیا اشغاله بیا ببینم تا حالا زانتیا دیدی تو
اشکان
۱۹ مرداد ۱۳۹۶زانتیا نهایتش 14_15تومن ارزش خرید داره با اون قیافه ضایش
شما الان نگا کن ماکسیما هم تقریبا دو سه سال بعد زانتیا تولید شده
هم قیافش فوق العاده خاص و باکلاسه
هم داخلش کرمی و خوشگله
ولی زانتیا چ قیافش چ داخلش خییییلی قدیمیه
حتی پرشیا قیافش خیلی خوشگل و جدیدتر از زانتیاست
زانتیا الان دیگه هیچ حرفی واسه گفتن نداره تو شتاب هم از elxو هم از سمند ملی میخوره
کلی هم خرج و مخارج و روغن ریزی داره
خیلی هم ماشین بی کلاسیه الان
دهاتی شده تقریبا
کیانوش
۲۵ مرداد ۱۳۹۶من خودم زانتیا مدل ۸۵دارم لاستیکشم ب ماشین های اشغال ایران خودرو نمیدم با دنده ۳تیکاف میکنم هیولاس میندازم اتوبان کم نمیاره زانتیا خیلی چیزاش از پرشیا سمند لگن ارزونتره وسیله هاش شاید یه مقدار از اینا گرونتر باشع اما ماشینیه که به راحتی هم خراب نمیشه مصرفشم داخل شهر۱۰لیتره واقعا ماشینیه که حرف نداره
مجید
۱۵ مهر ۱۳۹۶زانتیا اسپورت کن با ی رینگ اونوقت بگو زشته وسایلشم ک میری میخری گرونه برا این گرونه ک همش اصله خرجش بالاس ولی خرج نمیندازه ب این راحتی .. زانتیا کلاسش بالاس اینو پراید سوارا تشخیص نمیدن هههه
مسعود
۱ شهریور ۱۳۹۶در شگفتم از کسایی که وختی میتونن زانتیایه باابهت سوارشن میرن پول به آشغالایه چینی میدن با اون گیربکسایه خنده دارشون
ريو
۱ شهریور ۱۳۹۶زانتیا یعنی موشک زمینی
ولی زانتیا بازها این رو باید بدونند که زانتیا ایمنی نداره حتی در حد پراید و به همین دلیل تولید آن در اروپا متوقف شد و پس از آن سایپا شروع به تولید آن کرد
حسین . زانتیا
۴ شهریور ۱۳۹۶زانتیا را عشقه ماشین فقط زانتیا سالاره جاده هاست هیچ ماشینی به زانتیا نمیرسه مخصوصا (سمند لگن بی خود)زانتیا را عشقه
حسن
۹ شهریور ۱۳۹۶اونایی که راجع به زانتیا نظر منفی میدن یا زانتیا سوار نشدن به عمرشون یا قراضشو سوار شدن اصلا ماشین زیر ۷۰ملیون تو ایران بهتر از زانتیا نداریم من ماشین خرید و فروش میکنم تاحالا لذت رانندگی با زانتیا رو تو هیچ ماشینی تو اون رنج قیمت ندیدم درضمن من بچه ی دهات هستم اون دوستمون شکر خورده که به دهاتیا توهین میکنه
amir.ata
۱۳ شهریور ۱۳۹۶کسایی که مخالف زانتیا هستین بی زحمت یه ماشین خوب و نرم و راحت به تیز گازی زانتیا تو رنج 37 میلیون میشه معرفی کنین ممنون
Hamed
۱۴ شهریور ۱۳۹۶دوستانی که دم از استهلاک و خرج بالای زانتیا میزنند ، خواهشاً با اطلاعات بالاتر راجع به این اتومبیل نظر بدهند ، استهلاک و هزینه های زانتیا نسبت به سایر تولیدات سیتروئن کمتر هست ، امنیت آن با توجه به زمان تولید خودش یعنی1992 تا 2001 در فرانسه خیلی کمتر از تولیدات آن زمان نبود و حتی برخی مدلهای بنز و بی ام و هم در آن زمان دارای میزان امنیت تقریباً مشابهی بودند ، مهمتر از همه نرمی سیستم تعلیق و پایداری بی نظیر این ماشین و هندلینگ بسیار خوب آن هست که مانع از چپ کردن آن در سرپیچها حتی با سرعت خیلی بالا میگردد ، نمونه های سالم آن هیچ خرج و هزینه اضافه ای ندارند البته به شرط مراجعه به تعمیرگاه تخصصی ، نگهداری درست و استفاده از قطعات اصلی ، دوستان اگر در رنج قیمتی زانتیا خودروی بهتری از لحاظ فنی ،هندلینگ ، شتاب ، گشتاور و بخصوص سیستم تعلیق سراغ دارید خواهشاً معرفی بفرمایید …
masih
۱۵ شهریور ۱۳۹۶من 9ساله زانتیا سوار میشم ،هیچ موردی نداره،ماشین خوب خرج خودش داره،
اونایی که عیب میزارن پول یه بستنی یخی ندارن لطفا عیب نزارید،هروقت یبارسوارشدید لذت سواری بردی اونوقت بیا اینجا چرندیادتو بگو،
اونم باشرایطی که دارید فکرکنم نتونید پولش جمع کنید وبخرید از شدت سوختن فقط چرندیات عیب
میزارید،
زانتیا سوارا کارتون درست خوب لذت ببرید
میازار زانتیایی که بارکش است که راننده دارد و هفتیر کش است،
تنها ماشین ایران که حکم تیر دارد،
مهدي
۱۶ شهریور ۱۳۹۶کسایی که میگین زانتیا ماشین خوبی نیست.تا حالا فکر کردین زانتیا تنها ماشینی هستش که باسه تا چرخ هم حرکت میکنه.که اگه لاستیک ترکید مشکلی پیش نیاد.تنها ماشینی که ارتفاش تنظیم میشه.در ضمن چنتا کلیپ درگ زانتیا با نیسان تیاناو جنسیس ببینین شتاب اوله کدوم سریع تره.حالاکدوم ادمی میاد زانتیا رو با پراید مقایسه کنه.تا حالا با کولر سربالایی رو گاز کش رفتین.اگه رفته بودی زانتیارو با پرشیا و206و… مقایسه نمیکردین.
اميد ابادي
۱۸ شهریور ۱۳۹۶کیفیت سواریش معرکس ،زیر ۶٠-٧٠میلیون عمرا همچین سواری پیدا کنی ،چون از تولید افتاده لوازمش کمی گرونه !!!مصرف بدون کولر خارج شهر ٧/۵داخل شهر٩-فرمان پذیری لنگه نداره ،سواریش منو یاد ماشینهای آمریکایی که داشتم میندازه !
سلام
۲۱ شهریور ۱۳۹۶سلام.من یدونه ۸۱ هست ولی در حد صفر میخوام بخرم نظرتون چیه
A
۳۱ شهریور ۱۳۹۶جوری از زانتیا میحرفید که انگار سلطان جاده هاست
ماشین ندیده های هستیم که…
اوبهت ینی تیر اهن ۱۸ فنرات باشن ینی تعلیق منفی صد ولی بخاطر یه اسم میلیاردی ارزش داشته باشی مث بنز
اون دوستی که افتخار میکرد که ماشین مال فرانسس بدون که تراکتور رومانی از پژو فرانسه معروفتره
شماهایی که حتی با مقایسه زانتیا با ماشینای چنصد میلیونی راضی نمیشد لطفا یه سری بزنید به ماشینای بنز کلاس سی
که تازگی ی فنر بندی برای این کلاس تعبیه کردن که دس انداز چه ده سانتی چه نیم سانتی به محض اینکه به زیر لاستیک برسه فنر جاشو پر میکنه
شمایی که فنر بندیش راضیتون نمیکنه اونو با ماشینای افرودی ارتش امریکا مقایسه کن که دس اندازای نیم متریو رد میکنه جوری که اگه یه لیوان پر بزاریرو داشبورد ی قطره هم ازش نمیریزه در ضمن اگه میخاین در رابطه با چسبندگی بحث کنید و مقایسه کنید با ماشینای پهن امریکایی مقایسه کنید
چرا راه دور شورلتای زمان شاهو که یادتون نرفته بیوکو …
تا حالا اسمی از چپ کردنشون شنیدین
در رابطه با خرجاش
ماشین بی خرج ینی ی روغن که کارخانه برات میریزه با اب رادیاتش( البت اب رادیات برا همه ماشینها باید هر ماه چک بشه و کمو کاستی اضاف) تا سه سال ببرتت مث ماشینای دهه ۷۰ تویوتا که عینن برامون پیش اومد که میگمتون در ضمن بعد از اون مدت فقط روغنو فیلترا عوض شد با لنتا ن چیز دیگر
در رابطه با امنیت یکی از دوستان مزخرف گونه با تندر مقایسه کردن تندر قیافه نداره درس موتور به اندازه زانتیا قوی نیس اما دست کمی هم نداره درس اما امنیت ننننه
امنیت زانتیارو باید از بغل که خوشگل تر از پراید جمع میشه رو مقایسه کرد
یکی از دوستان جسارت کردن و موتورشو با ماشینای ده ۹۰ میلادی مقایسه کردن که خاک دو عالم رو سرش چرا که همین بی ام و ۵۱۸ چه تو درگ چه تو سرعت نهایی قورت میده اصن زانتیا تا ۶۰ کیلومتر بر ساعترو پر نکنه هر چقدر گاز بده درجا میزنه ولی بی ام دیف عقبه حرکت میکنه
یکی دیگه گفته بود توی ۷ و ۸ ثانیه ۱۰۰ تارو پر میکنه
عرضم به خدمتت که اون زانتیاتو با ماکسیماتو ببر با یه گالانت متور ۲۰۰۰ کد4g63t دو دیف درگ بزن تا پودر شدن جفتشونو جلو گالای که اصن به نظرم قیافه نداره ببینی
در ضمن همین گالا سوپر سالون کروز کنترل و چنتا اپشن دیگه داره که اسمشونو یادم نیس الا ولی اینارو الا بصورت اپشنال تو سوناتا میزارنو میبینی
دنده ریزم میخای برو ی لنسر اوو بگیر که صفر تا صدو تو ۵ ثانیه میزنه با مصرف بنرینی کمتر از زانتیا
قدرت لنسر اوو نسل ۶ یا ۷ ب ۲۲۰ اسب بخار با توجه به موتور ۲۰۰۰ شماهایی که ماشین سوار شدین البت فقط زانتیا از مضایا و معایبش حرف نزنید
فنر بندی زانتیا خوبه نه من میگم فوق العاده اما برای کسی که بیا بروی شهری داره ی پراید براش فوقالعادس نه ی زانتیا که گویاشو باید هر پنج سال ی بار ۳ یا ۴ پیاده شی و عوض کنی
کسی که تو کار درگه مطمین باش هیچوقت یک دف جلو رو برا درگ استفاده نمیکنه چون همون لحظه اول جا میفته
اما فرمان پذیری خوبی دارن دف جلو هاا برای تو شهری
امنیت ضعیف زانتیا هم مربوط به اینه که از بغل قشنگ له میکنه سرنشیو ایربگشو( والا اخه بعضیا میگن ایربگ داره از پارس بهتره) حالا حساب کو اگه شاخ ب شاخ بشه دقیقا کل فشار به وسط ماشین بیاد دووم میاره اما اگه یکم رو به چپ یا راست ماشین فشار بیشتر بشه باز از بغل جمع میشه
اما نطر شخصیم در رابطه با ظاهر زانتیا زیادم بدک نیس باب جادس چالاک خودرو های اسمبلی ایران حتی بهتر از سمند و پارس ال ایکس
ولی من در کل از ماشینای در حدو اندازه کمی بزرگتر از پراید و ژاپنی دوس دارم
اگه کمی مطالعه و تحقیق کنید میبنید که خودرو های المانی مث بی ام و حتی پژورو تو رتبه های ۵ و ۶ اگه اشتباه نکنم پیدا میکنید اما تویوتارو تو اخر اخر اخر جدولی که خود مهندسای شرکتا دادن تحویل میبنید این جدول میانگین هزینه کرد ده ساله یک خودروی مث زانتیا و پراید و … همه جوررو مورد ارزیابی قرار دادن و میانگینشو برا هر شرکت تو اون جدول زدن
نمیدونم گفتم یا نه ولی بدونید اون فنر بندی زانتیا اوبهت نیس زلته البت وقت خرج تراشیدنش
یکی از دوستان گفتن که نیسان هم فنر بندیش اینجوره و اون مدلی هم که گفتن جز سوپر ماشیناس و مشخصا باید اینجور باشه
و شک نکنید امروزه با سفارش چنین فنر بندی هایی به کارخانه های خارجی چیزی فراتر از زانتیارو بهتون تهویل میدن
پس بیاد منصفانه باشیم زانتیا نصبت به پولی که بابتش میده اصن ارزش نداره یا حداقل اگه ۷ یا ۸ کمتر بود ارزش داشت و مهم هم پوله و مقیایستونو بر اساس پول بزارید
من واقعیتو بگم ی پیکان مدل ۸۱ دارم
چرا چون ی تو شهری ساده اونم با گاز ال پی جی که خرجی نداره موتور ماشینم ماشالا بهش کم خرج قطعاتشم هر وخ بخوام از اوراقیا با قیمتی خیلی کمتر و باور نکردنی میگرم که برام تا حداقل ۲ سال میبره و کلا من بخاطر شغلم فقط جمعه هارو میتونم از شهرم دور شم و شنبه اول صب سر کار که در کل یه روستامون میرم که ۳۰ کیلومتر فاصلس
منظورم از پول اینه ماشینی که کارتو راه میندازه رو نصبت ب پولش مقایسه کن برنده یا بازندرو میابی
در اخر بگم بعضی هااا کلا دوس دارن این ماشینو پس گله نکنید شماها دوستداران هم گله از بحثای تند نکنید چون این یه چیز سلیقه ای هست
مثلا من خرید بعدیمو گزاشتم یا سیوسک هاچبک یا لنسر ۹۳ سلیقم اینطوریه
کارزار
۴ مهر ۱۳۹۶به طور کلی خرید خودروهایی که دیگه از خط تولید خارج شدن،کار منطقی و عقلانی ای نیست اون هم با این قیمت های گزاف.حتی برخی قطعات یدکی مهم خودروی پرتیراژی مثل پراید ، به سختی تو بازار پیدا میشه دیگه حساب زانتیا که معلومه!از طرفی خودرو زانتیا به دلیل ایمنی ضعیف و آپشن های ضعیفی که داشت،جای خودش رو به چینی های رایج داد که خیلی سریع جای زانتیا رو گرفتن و امکانات بسیار زیادی دارند.شاید تنها نقاط قوت زانتیا رو بشه در موتور و سیستم تعلیق اون خلاصه کرد و به جز این،واقعا چیز دیگه ای نداره و مابقی نظرات کورکورانه و غیرتخصصی است.
سعید
۶ مهر ۱۳۹۶من خودم پرشیا82و هم صفرشو داشتم بعدم رفتم سوناتا 2007خریدم که خیلی راضی بودم ولی مجبور شدم بفروشم وزانتیا خریدم بنظر من سواری زانتیا واقعا مثل یه ماشین خارجی در حد 70 میلیون هست به شرط اینکه سالمشو داشته باشی لوازمش هم سمت تهران خ سعدی جدید خ امیر کبیر تهران پره همچیشم هست و بعضی وسایلش گرونه که اونم هر روز نیست فرانسه باشه واصلی راحت 5سال کار میکنه بنظر من که در حد خودش واقعا ارزنده وظاهر ماشینم سلیقه ایی هست بنظر من که تقریبا اسپرت و قشنگه
صادق
۸ مهر ۱۳۹۶اینکه قیمتش یکم همچنان تند هستش به خاطر اینه که خودروهای چینی موفق به چنین قدرت موتوری و سیستم تعلیقی حداقل فعلا دست پیدا نکردند.
مطمئنن در چند سال آینده زانتیا پیرتر میشه و مثل هوندا سیویک و دوو سیلو منقرض میشه.
اما فعلا همچنان پر قدرت داره این پیرفرانسوی توی ایران میتازه،وقتی توی این همه زخم جاده و چاله ها به کمک گوی هاش با آرامش و بی استرس رانندگی لذت بخشت رو میکنی،وقتی هنوز بعد از این همه سال اتاقش بی صداست و عایق بندیش عالیه،وقتی با ۴٠ میلیون میتونی ماشین تا ١۴٠ میلیون رو توی جاده خیلی راحت زمین بزنی،وقتی هیچ احساس ضعفی نسبت به یک شاسی بلند یا خودروی روز نداشته باشی ( البته قبول دارم فضای داخل کابین خیلی قدیمی و خسته کنندست )
من خودم یک ساله ٢٠٠٠ مدل ٨۵ دارم
خدا شاهده فقط دوبار کاپوتش رو بالا زدم اونم برای تعویض روغن.
منم موقع خریدنش خیلی ها گفتند پر اصحلاکه و پرخرجه و لوازمش گرونه و…
اما وقتی پایه عشق در میون باشه هیچی حالیت نیست و الانم از تصمیمم کاملا راضی ام.
یه سری پیکان سوار ( البته جسارت به پیکان نشه-چون سالاره -پس بهتره بگم الاغ سوار) هیچی در مورد زانتیا نمیدونن،و فقط از دهن چهارتا مردم شنیدن.
بهتره بگم زانتیا خرج نمیاره نمیاره نمیاره -یهو میاره اونم نوش جونش.خر هم سوار بشی بایستی بهش غذا بدی و بهش برسی.
در مورد گرونی لوازمش هم بهتره یه سر به لوازم فروشی ها بزنید و مقایسه کنید،نمونش آینه ال ٩٠ از زانتیا گرونتره
امیر
۲۶ خرداد ۱۴۰۲بابا الان که سال 1402 هست و توی بد ترین دورانیم زانتیا رو میبینیم که از ماشین های هم قیمت خودش یا حتی تا 600 میلیون بالا تره هم ایمنی بهتره داره هم شتاب و سرعت الان شنا میری یه پارس elx با متور xu7p یا tu5 هست که واقعا آدم میاد اسمشون رو بگه هم آبروش میره هم خندش میگیره بدنشون رو که نگم نمیشه با قلک مقایسه کرد از پاری گرفته تا سورن توربو دنا توربو همشون رو آشغال که بودن هیچ آشغال تر کردن شتاب شون هم همین سورن توربو که گردن کلفتشان هست با توربو مثلا 150اسب بخاری بازم ۰تا۱۰۰ رو 10/5 میزنه تو بهترین حالت 10میزه که بعد ۲۰ سال بازم از زانتیای که 9/5 میزد بازم ضعیف ترن حرف کلی من اینکه اگر تو این اوضاع تعادل تعلیق و نرمی شتاب یا سرعت یا کلاس خاصی که میان خیلا داره رو میخواید تا قیمت 1میلیارد زانتیا بهترین گزینه است البته نسخه های تر تمیز که بالای 650میلیون هستند الان که بازم میارزه الان یه شاهین نزدیک ۷۰۰ میلیون به 207 نزدیک ۱میلیارده که شتاب شون ۱۵ ثانیس که از پراید هم بد تره و اگر هم میخواید با ماکسیما و آزرا های قدیم و خیلی از توربو های جدید کل کل کنید زانتیا 2000 میتونه انتظارتون رو برآورده کنه البته شاید از ماکسیما جلو نزنه اما زیاد هم ازش جا نمی مونه البته اگر میخواید همه ماشین های امروزی تا 3میلیارد رو نابود کنید می تونید زانتیا با متور3000 بخرید که از 193اسب بخار تا210 اسب خار هستند متورش بستگی به سال ساخت و نسل متور 3000 زانتیا داره که شتاب 6/5 ثانیه و تو نسخه 210 اسب بخار تاپ اسپید 260 تا270 رو بهتون میده🚀🇨🇵
حرف های من از رو تعصب نبوده و همه اطلاعاتی هستند که واقعیت دارند امیدوارم یه کمکی بهتون کرده بودم🙏🏻🌹
Farhad ebrahimi
۱۷ مهر ۱۳۹۶ببینید دوستان آدم نباید احساسی قضاوت کنه من خودم زانتیا مدل ۸۷ داشتم خدایی ماشین خوبی بود اما در زمان خودش فرختمش پارس خریدم که اصلا از پارس راضی نبودم چون موتور xum بود و با موتور ۴۰۵ تفاوتی نداشت فقط حجم اتاق احتراقش بیشتر بود که میگفتنش ۲۰۰۰ اما ۱۹۰۵ بود در اصل ( ناگفته نمونه قطعات زانتیا به دلیل توقف تولید و کمیابی خیلی گرونه) پارس رو فرختم یه سورن توربو گرفتم خدایی شتابش از زانتیا بیشتر بود اما چند ماه کار کرد و سر سیلندر بخاطر حرارت پیچید و سر سوپاپ ها ذوب شد اون رو هم فروختم الان یه کامارو zl1 خریدمه اصلا نمیشه با هیچ ماشینی مقایسش کرد ۰ تا ۱۰۰ تو ۳ ثانیه البته من چون خوزستان هستم پلاک اروندش رو خریدم ولی خدایی ارزش داره دیگه دلم نمیخواد سوار هیچ ماشین منتاژ ایران و فرانسوی و کره ای بشم با این همه تفاصیر که خودم ماشین امریکایی خریدم به نظر من خودرو ساز در جهان اول المان ( بنز. بی ام و. آ او دی. فلکس واگن . بوگاتی که زیرشاخه فلکس واگنه ) و بعد انگلیس (مکلارن و رنجرور ) و بعد ایتالیا (لامبورگینی ) بعد امریکا ( خانواده شرولت و فورد و دوج ) و بعد ژاپن ( مزدا و نیسان و تویوتا ) و دیگر هیچ . خخخ. به نظر من هر وسیله ای که دیگه ازش تولید نشه عمرش به پایان رسیده تورو خدا سر چیز های الکی باهم درگیر نشین روز خوبی رو براتون آرزومندم
چنگيز
۱۸ مهر ۱۳۹۶با عرض سلام و خسته نباشید ب دوستان عزیز و گرامی ، چه موافقین زانتیا چه مخالفین زانتیا ، لطفا اگر در مورد بدی ماشینی بحث میکنید با پیکان ًو پیکان و انت مقایسه اش نکنید . من راننده سالار جاده ام . با تشکر
پیمان
۲۱ مهر ۱۳۹۶سلام
دوستان من 4 ساله یه ام وی ام داشتم.عارضم خدمتتون که از خرج و مخارجش روزگار برام نزاشته بود.کوچکترین قطعه ش با دستمزد دست چک باید ببری.سواری خشک.موتور نرو.سربالایی کلی التماس درخواست…مدل91 بود..315H.الان یه زانتیا84 خریدم.رخ نداره.ولی موتور نه بهت نمیگه چه تو سبقت چه سربالایی که هممون میدونیم ماشین خوب اینجا میتونه خودی نشون بده.اولی واسه جونمون.دومی واسه مایوس نکردنمون.از نرمیش نمیگم چون هممون میدونیم رویاییه.این سیستم تعلیق تو خودروهای روز کره ای مشابه ش طراحی شده که 230به بالا فی میخورن.مثل جنسیس سدان.انصاف نیست 25 تومن پول بدیم و سواری ماکسیما و ازرا رو ازش بخوایم.که البته تو دیزاین داخلی شاید سر باشن ولی سواری نرم و لذت بخش فکر نکنم روی دست سیتروئن بخصوص مدلc5رو تا سالها بتونن بزنن.بستگی داره از چه زاویه ای به خودرو نگاه کنیم.ایمنی.طراحی دیزاین و زیبایی.طراحی فنی خوب و دوام قطعات.همین چند روز پیش یه کلیپ دیدم یه نفر یه لیفان x60 رو با سرعت 20 تا چپکرد.خب الان چه مهمه؟استایل ماشین.برند ماشین.شاسی یا سدان بودن یا در نهایت ایمنی و حفظ جان شیرینمون.قیاس این خودرو با خودروهای داخلی هم که فقط لبخند رو لب آدم مینشونه.میتونیم یه سمند یا 405 مدل 81 رو با یه زانتیا معقول هم مدلش مقایسه کنیم؟نه.اونارو اگه از اول ذوب کنیم باز آلیاژ کنیم باز درست نمیشن ولی زانتیا اگه به موقع خرج کنیم و سر وقت رسیدگی کنیم بجز آپشن هاش مدل 81 ش همون سواری مدل 89 رو میده.بیایم با خودروهای هم ردیف خودش مقایسه ش کنیم.405.سمند.ام وی ام 530.لیفان620… نه ماکسیماو….
اکثر قطعاتشم شبیه 405 هست و مناسب.به جرات میگم نصف قطعات ماشین هایی چینی هست.
متاسفانه این سیاستی هست که بخصوص تو کشورای جهان سوم پیاده شده(از همه عزیزان عذر خواهی میکنم)که اجناس بی کیفیت تولید و قطعات زیادی فروخته بشه.نمونه ش خودرو های چینی هست.که این روزا تو خیابون ها فراوون شده و کسی از تعمیرگاه های مجازشون که کلی مردم رو تیغ میزنن خبری نمیده.پیشنهادم اینه.پول کم دارین چینی نخرین صبر کنین اروپایی یا ژاپنی بخرید.