سیتروئن زانتیا Xantia خودرویی محبوب است که سالها در سایپا مونتاژ می شود و بعلت خصوصیات اسپرت ، چابکی، راحتی، سیستم تعلیق منحصر به فرد و کیفیت آن مورد استقبال خوبی قرار گرفته است. با این حال این خودرو سالهاست که در کمپانی سیتروئن از رده خارج شده است.
مشخصات فنی و لیست تجهیزات زانتیا مدل SX۲۰۰۰
۱. ترمزهای دیسکی برای چهار چرخ، مجهز به تهویه در چرخهای جلو
2. قابلیت تنظیم ارتفاع خودرو در جادههای هموار و ناهموار و تعویض آسان چرخها
3. تنظیم اتوماتیک ارتفاع خودرو بر اساس توزیع بار و وزن سر نشین
4. سیستم اتوماتیک قطع کننده سوخت هنگام حادثه
5. سوئیچ مجهز به کنترل از راه دور همراه با سیستم کد خوان الکترونیکی (سیستم ضد سرقت خودرو)
6. قفل ایمنی مخصوص کودک
7. فرمان هیدرولیکی با امکان تنظیم ارتفاع غربیلک فرمان در چهار نقطه
8. کیسه هوای ایمنی راننده
9. کیسه هوای ایمنی سرنشین جلویی
10. سوئیچ کنترل کیسه هوای سر نشین
11. تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دستی و اتوماتیک برای دمای داخل خودرو (سرما و گرما) هوشمند
12. مجهز به سیستم آئینههای جانبی برقی، تاشو و گرمکن آینه
13. ضربه گیرهای جانبی دربهای جلو و عقب برای ایمنی سرنشینان در تصادفات جانبی
14. کمربندهای ایمنی سرنشین مجهز به سیستم هوشمند در مقابل ضربات دارای سیستم جمعکننده انفجاری
15. زیر آرنجی مرکزی و بالشتک تاشو صندلی عقب برای قرار دادن چوب اسکی و دسترسی سرنشینان به صندوق عقب
16. نمایشگر دیجیتالی دمای خارج خودرو ساعت، کیلومتر شمار
17. با شش بلندگو با امکان کنترل از روی فرمان RDS مجهز به رادیو با امکان سی دی رادیو
18. صندلیهای ارگونومیکی قابل تنظیم مکانیکی در جلو خودرو (ارتفاع، شیب پشتی، قوس داخل کمر و… )
19. قفل مرکزی دربهای جلو، عقب و درب صندوق عقب
20. قابلیت تخت خواب شدن و تا شدن صندلیهای عقب خودرو
21. گرمکن شیشه عقب و برف پاک کن عقب
22. برف پاک کن شیشه جلو با دو سرعت و کنترل اتوماتیک سرعت برف پاک کن و حساس به شدت ریزش باران (هوشمند)
23. آفتابگیرهای مجهز به آینه
24. سیستم ترمز ضد قفل ABS
25. شیشه بالابر برقی شیشههای جلو و عقب خودرو (شیشه راننده با سیستم متوقف کننده هوشمند و امکان کار با یکبار فشردن کلید)
26. پرده آفتاگیر شیشه عقب
27. دو چراغ مطالعه برای راننده و سرنشین جلو
28. چراغ مه شکن در جلوی خودرو
29. مبدل کاتالیست با استاندارد اروپایی EURO II
30. سیستم کنترل تبخیرات سوخت
31. سیستم ضد آلایندگی بخارات کارتل
32. سیستم عیب یاب EORD
33. دو عدد چراغ داخل اتاق روی ستونها با سیستم خاموش شدن هوشمند
34. نمایشگر میزان سائیدگی لنتهای ترمز برای چرخهای جلو
35. نشانگر میزان سائیدگی لنتهای ترمز برای چرخهای جلو
36. نشانگر دیجیتالی مسافت طی شده و هشدار دهنده مراجعات ادواری به تعمیرگاه
37. سیستم تعلیق هیدرولیک جهت تامین تعادل منحصر بفرد خودرو در صورت بروز حوادثی همچون ترکیدگی لاستیک
مشخصات فنی زانتیا
نوع: زانتیا SX مدل:۲٫۰۱ ۱۶v تعداد سیلندر:۴ تعداد سوپاپ:۱۶ حجم موتور:۱۹۹۸cc حداکثر قدرت:۱۳۵hp/۵۵۰۰rpm حداکثر گشتاور:۱۸٫۷kgm/۴۲۰۰rpm وزن خالص:۱۳۲۰kg وزن بار مجاز:۵۲۰kg تعداد سرنشین:۳+۱ ضریب آیرودینامیک بدنه:۰٫۳۴ شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در۱۰٫۳ ثانیه
سوخت رسانی
ظرفیت باک:۶۵lit نوع پمپ بنزین:برقی نوع تغذیه:انژکتوری ۴ نقطهای نوع بنزین:بدون سرب مصرف سوخت با سرعت ثابت ۱۲۰km/hr خارج از شهر :۹.5lit/۱۰۰km
امکانات ویژه XU7 (زانتیا سوپر لوکس)
۱. سیستم ضد قفل ترمز (ABS)
2. مبدل کاتالیست برای کاهش آلودگی در حد استاندارد EURO۳
3. شیشه جلو ضد تشعشع حرارتی
4. Air bag راننده
5.
Air bag سرنشین جلو ۶.
Air bag جانبی دو طرف در داخل پشتی صندلیهای جلو (استفاده از روکش اضافه برای صندلیهای جلو، در مواقع خطر از باز شدن ۲ عدد Air bag جانبی که در پشتی صندلیهای جلو تعبیه گردیدهاست، جلوگیری مینمایند)
7. سوئیچ کنترل Air bag سمت سرنشین
8. طرح چوب (داشبورد، رودریها و دسته دنده)
9 . دارای سیستم عیب یاب (OBD)
10. سیستم ضد آلایندگی بخارات کارتر
11. سیستم کنترل تبخیرات سوخت
12. برف پاک کن مجهز به سیستم هوشمند
13. سوییچ با کنترل از راه دور و قفل مرکزی
14. سیستم هوشمند تهویه مطبوع (A/C)
15. کلید ضد سرقت با سیستم الکترونیکی (Transponder)
16. سیستم صوتی RB۱ (رادیو پخش با صفحه نمایش) با قابلیت کنترل از روی غربیلک فرمان
17. پرده ضد نور عقب
18. چراغ مطالعه سرنشینان جلو ۲عدد
19. نشان دهنده دمای بیرون و تاریخ
20. شیشه بالا بر با سیستم Anti-Pinch سمت راننده
21. کمربندهای ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع متناسب با قد سرنشینان جلو و مجهز به چاشنی انفجاری
مشخصات فنی موتور XU7 JP4
* مدل:۱٫۸i ۱۶v
* تعداد سیلندر: ۴
* تعداد سوپاپ: ۱۶
* قطر سیلندر:۸۳mm
* کورس سیلندر:۸۱٫۴ mm
* حداقل قدرت ۱۱۲hp/۵۵۰۰rpm
* حداکثر گشتاور:۱۶٫۱kqm/۴۲۵۰rpm
* سیستم فرمان:هیدرولیک
* ضریب آیرودینامیک بدنه (cx):۰٫۳۴
* شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت:۱۱٫۹s
* سرعت خودرو ( km/h) در دور ۱۰۰۰ rpm موتور
* دنده یک:۷٫۹۱
* دنده دو:۱۴٫۹۲
* دنده سه:۲۰٫۱
* دنده چهار:۲۶
* دنده پنج:۳۴٫۳۶
* دنده عقب:۸٫۲
سیستم تعلیق سیستم هیدرولیک تحت فشار بالا
اکسل جلو: سیستم مک فرسون کاذب، طبق پایین دارای میل پیچشی با قابلیت تثبیت و تنظیم ارتفاع خودرو اکسل عقب: دارای بازوهایی با قابلیت خود فرمانی چرخهای عقب و میل پیچشی با امکان تثبیت و تنظیم ارتفاع خودرو
سوخت
* ظرفیت باک:۶۵ لیتر
* نوع پمپ بنزین:برقی
* نوع تغذیه:انژکتوری ۴ نقطهای
* محل درب باک بنزین:سمت راست
* مصرف سوخت در۱۰۰km:داخل شهر:۱۱٫۲ لیتر خارج شهر:۶٫۵لیتر سیکل تلفیقی:۸٫۲ لیتر
سیستم ترمز ABS
* نوع ترمز: هیدرولیک بدون بوستر
* ترمز چرخهای جلو: دیسکی تهویه شونده
* ترمز چرخهای عقب: دیسکی
* ترمز دستی: روی چرخهای جلو
اوزان
* وزن خالص ( طبق استاندارد CEE) :۱۲۶۴ kg
* میزان بار روی چرخهای جلو:۷۶۴ kg
* میزان بار روی چرخهای عقب:۵۰۰ kg
* حداکثر وزن :۱۷۷۰ kg
* میزان بار مجاز:۵۰۶ kg
* حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی با ۱۶ سوپاپ
* ماکزیمم سرعت ۲۰۳ کیلومتر در ساعت
* مصرف سوخت ( داخل شهر ۱۲٫۹ لیتر ) ( بین شهر ۶٫۹ لیتر) ( میانگین ۹٫۱ لیتر ) در ۱۰۰km
* شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ۱۰٫۳ ثانیه
امیر
۳ اسفند ۱۳۹۱سلام زانتیا اونقدر هم جای تبلیغ نداره فقط شتابش کمی از پرشیا بیشتره پسر عموی خودم چند روز پیش چهلمش بود با زانتیا مرده.واقعاً بدنه ضعیفی برای تصادف داره و ترمز پرشیا اتومات شرف داره به زانتیا ضمناً مطمن باشید اگه شاخ به شاخ با پارس بره زانتیا بازنده است چون پسر خاله بنده نیز با 180 کیلومتر سرعت با پرشیا شاخ به شاخ تصادف داشته اما هر 5 سرنشین فقط مجروح شدن اما نمردن چون شاستی خوبی داره
رضا
۲۳ فروردین ۱۳۹۲خدا رحمتش کنه انشا… که غم آخرتون باشه
سيروس
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲عزیزم
من هم پرشیا داشتم هم زانتیا دارم
تعادل زانتیا اصلا قابل مقایسه با ماسینای دیگه نیست. با 130 کیلومتر سرعت لاستیک عقب سمت شاگردم ترکید . بدلیل صدای پخش ماشین اصلا نفهمیدم . بعد از چند کیلومتر دیدم یه صدایی از بیرون میاد. لاستیک زاپاسم هم مرخص بود با 80 کیلومتر سرعت 50 کیلومتر جاده کوهستانی رو اومدم بالا بیچاره آخ هم نگفت.
پرشیا تو پیچ تند اگه ترمز بگیری سرش یه طرف میره تهش یه طرف دیگه
داخل زانتیا هم از پرشیا جادارتره
کمک هاشم که خودت بهتر میدونی. در ضمن یکی از همکارای منهم با زانتیا رفت ته دره ایربگشاش عمل کردن خودش و خانومش همسالمن. البته جلوی زانتیا هیچی باقی نموند.
امید
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ولی خداییش عجب طراحی داشتن ، 20 سال پیش طراحی شده ، هنوز تو اوج به سر می بره ، ببینیم ماشینایی مثل سمند و پرشیا 20 سال دیگه از لحاظ امکانات و ایمنی مطابق استانداردهای همون سال هستند یا خیر !!!
امید
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲دوست عزیز یکم دقت کنی متوجه می شی که کلاس پرشیا ، سمند ، 405 ، پراید و ال 90 با هم هست ، اما کلاس زانتیا متفاوت هست ، پس لطفا هر خودرو رو تو کلاس و مشخصات فنی خودش باهم مقایسه بفرمایید .
امیر
۱ خرداد ۱۳۹۲امید خان ما تو سویس زندگی نمیکنیم ماشین های هم قیمت رو با هم مقایسه میکنیم
iraj
۲۰ خرداد ۱۳۹۲امیر جان خداوند روحش را شاد کند.از این موضوع همه متاسف میشوند.حتی 1کشته هم زیاد است چون همون یکنفر عزیز عده ای از هموطنان است.ولی ایا این موضوع فقط برای زانتیا پیش میاید؟3جوان عزیز هموطن که در اردیبهشت 91 بر اثر واژگونی مگان از دنیا رفتند چه؟ان 2نفر در تبریز در ماکسیما و یا 2نفری که در پرادو و یا 5نفری که در 206 و همچنین 5نفری که در سمند ,1نفری که در بنتلی,2نفر در کمری,5نفر ال90 ووو چه باید بگوئیم.خداوندبیامرزد همگی را و جایشان بهشت برین و تمامی 20000 کسانی که طی یکسال در گذشتند.از خودم بخاطر دادن این اخبار بدم میاید.فقط خواستم بگویم اگر ما ایمن رانندگی نکنیم هیچ ماشینی نمیتواند ایمنی ما را ضمانت کند حتی اگر به ظاهر گرانترین و ایمنترین ماشین را سوار شویم.میبینید که اسمی از پراید و پیکان و وانت نیسان و پیکان نبرده ام.
کارن
۶ تیر ۱۳۹۲2بار خودرو سال اروپا شدن در سالهای 90(نسل اولیه) و 94(زانتیای خودمون) تنها از عهده شاهکاری مثل زانتیا برمیاد.
محمد
۵ اسفند ۱۳۹۱دوستان سلام بد نیست یه نگاهی به تست تصادف زانتیا بندازن تا خریدنش برا همیشه پشیمون بشن یه سرچ تو اینترنت بکنید بعد به نظرم منفی و مثبت بدید
امید
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲با جون و دل می خرم ، این خودرو از 140 به بالا تازه می شه ماشین و راننده لذت می بره از ایمنی و آرامش رانندگی باهاش .
اشکان
۱۶ خرداد ۱۳۹۲جناب محمد تست تصادف زانتیا و مرسدس سی کلاس تقریبا در یک زمان انجام گرفته زانتیا با 1ایربگ و نداشتن کمربندهای محدود کننده بار برابر با مرسدس با 4ایربگ امتیاز از encap گرفته .ضمن اینکه اگر نتیجه تست را نگاه کرده و بررسی کرده باشی نه عکس را میبینی که سر سرنشین و راننده در وضعیت خوب است و نتیجه بدی در برابر ماشینهای داخلی مثل سمند و پرشیا که اصلا تست نشدند و اگر تست بشوند حتی نیم ستاره هم نمیگیرند بهتر است همین ماشینهای چینی بجز یک موردش هیچکدام موفق به پذیرفتن برای تست نشدند چه برسه به اینکه ستاره بگیرند.شما بهتره عکسهای تصادف مگان که همه جا تبلیغ میکنند 5ستاره دارد را نیز ببینید و همچنین تعداد کشته شدگانش تا متوجه بشید که در تصادف نقل و نبات توزیع نمیکنند.همین الان عکسهای ماشینهائی که تصادف کرده اند و همگی له شده اند و یا تیکه پاره شده اند جلو رویم است از ماکسیما,مگان,سمند,زانتیا,پرشیا,405,206,پراید,ال90 ام وی ام 530,مزدا3,وووالی تمام ماشینهائی که در ایران است.پرادو با پراید تصادف کرده 2نفر در پرادو کشته شده اند.سرعت 180 کیلومتری که شما گفتید نفر اگر داخل تانک هم باشد سالم نمیماند.زانتیا 180 داشته پرشیا هم حداقل 120 سرعت نسبی برخورد اینها میشود 300 کیلومتر میدانی یعنی چه؟شما اسم ماشینتو به ما بگو واگه 1نفر کشته داده باشه مرد نیستی اگه نفروشیش.
کارن
۶ تیر ۱۳۹۲ماشاالاه تو ایرون چقدر کارشناس تست تصادف زیاد شده!!کاش یکیشون درست و حسابی میدونست اساس کار جیه.همون یک کلاغ و 40 کلاغ خودمونه.کاش یه نیگاه میشد به تست تصادف بقیه ماشینها کرد.ولی نمیشه چون اصلا تست نشدن.!!
سجاد
۱۴ اسفند ۱۳۹۱خیلی باحالید بخدا.شاسی زانتیا از کی تا حالا از پرشیا ضعیف تر شده؟ تست هایی ام که شما می فرمایید تو سی جی پی اس آلمانه که کلا 405 رو دیسکولایتی کرد.خیلی باحالید.فقط. البته این دتا ماشین یهجورایی داداشن.احترام پژو هم محفوظه اما نفرمایید این حرفارو
امید
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲شرکت سیتروئن همیشه به اولین موضوعی که بسیار اهمیت میده ، اول ایمنی سرنشینان و بعد آسایش و راحتی اونهاست ، اگر با هر خودرو مد نظرتون یه مسیر رو برید ، بعد همون مسیر رو با یکی از خودرو های زانتیا برید تازه متوجه می شید.
حسین
۲۰ اسفند ۱۳۹۱چی میگید؟
سجاد
۲۸ اسفند ۱۳۹۱زانتیاازنظرشتاب حرف نداره کمری هم نمیتونه زانتیاروبگیره.درموردمحکم بودنشم خب درست یه ذره ضعیفه ولی اگه راننده توموقع رانندگی حواسش جم باشه هیچ وقت تصادف نمیکنه.
اشکان
۲۰ خرداد ۱۳۹۲کی میگه ضعیفه؟تصادف مزدا3 با زانتیا در بوشهر را سرچ کن و نگاه کن ببین گزارشگره در مورد اسیبهای به 2ماشین چی گفته.مزدا3 3برابر بیشتر اسیب دیده.
کارن
۶ تیر ۱۳۹۲بدنه اش ضعیف نیست.این اساس ایمنی است که ماشین فدای سلامت سر نشیناش بشه.اون تصادف زانتیا با 12 سرنشین با اتوبوس را ببینید ماشین اسیب دیده بود ولی حتی 1نفر از سرنشینها خراش هم برنداشت دیگه این نازنین چکار باید بکنه.البته همیشه ایمنی را خودمون باید ایجاد کنیم.
سام
۱۸ فروردین ۱۳۹۲زانتیا محشره
حسین
۲۶ فروردین ۱۳۹۲دوستت دارم زانتیا…
مرتضی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲سلام اقایون تا سوار نشی نمیدونی با220تا سرعت با زانتیا ترمز بزن بعد همین کار رو با سوناتا 2012 انجام بده بعد بیا نظرت رو بگو !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خدایی سالار جاده و شهر و ………
امید
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲خودم 6 سال زانتیا سوپر لوکس داشتم ، همیشه مصرف بنزین رو با مسافت کنترل می کردم ، مصرف بنزینش 5.5 تو جاده بود ، سواری فوق العاده داشت ، واقعا پشیمون شدم فروختمش ، از لحاظ مقایسه با ماشینای دیگه : 206 اتومات فقط تو سربالایی می تونه بهش برسه اونم بخاطر اینکه سیستم کلاچ متفاوتی داره ، پرشیا و سمند و 405 که نه امکانات زانتیا رو دارن نه از لحاظ امنیت و آسایش قابل مقایسه هستن ، تمام اینها رو هم داشتم و تست کردم ، سمند که فقط به درد مسافر کشی تو شهر می خوره ، پرشیا و 405 هم اگر با احتیاط کامل رانندگی کنی ، ممکنه به مقصد برسوننت ، شایدم نه ، اما خدایش هر بلایی که بگی می سر زانتیا آوردم ، روغن باز ریختم توش آخ نگفت ، تو شرایط برف و کولاک که همه ماشینای مدل بالا و پایین زده بودن کنار و نمی تونستن برن ، زانتیا واقعا گل می کاشت ، خیلی حیف شد که دیگه تولید نمی شه ، همیشه همینطوره ، چیزی که براشون صرف نداشته باشه هزار تا عیب و ایراد روش می ذارن .
مسافرت کردن واقعا لذت بخشه با زانتیا ، اصلا راننده خسته نمی شه ، شیشه های ضد اشعه آفتاب رو در نظر بگیرید موقع تابستون !!!
داداشی
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲توو تصادف دو ماشین با هم و درصد له شدگی بستگی به این داره که به کچای ماشین ضربه بوخوره، زانتیا فوق العاده تو سواری در بین خودروهای ایرانی.
زز
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲عزیز سالار جاده های ایران ماکسما هست!!!درضمن پزو 405 یا پرشیا 1.5 ستاره ایمنی اروپا رو دارن ولی زانتیا 0.5 ستاره ایمنی رو داره برو یکم تحقیق بکن داداش!!!!!!!!!
امید
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲داداشی تحقیقت ناقصه
اون ماشینایی که 1.5 ستاره ایمنی اروپا رو گرفتن مونتاژ ایران نبودنا!!!!!!!!!!!!!!!
پس شما برین تحقیق کنید!
امیر
۱ خرداد ۱۳۹۲فقط تو مسیر صاف تند رفتن ملاک نیست درسته که ماکسیما ماشین خوبیه ولی قیمت خرید و هزینه نگهداریشو مد نظر بگیر و فکر نمیکنم زانتیا سوپر لوکس با چهار تا ایربگ و ای بی اس از 405 بدون ایربگ و بدون ای بی اس کمتر ایمن باشه
اشکان
۱۶ خرداد ۱۳۹۲تو برو تحقیق کن عزیزم 405 تولید سال 1988 است یورو ان کاپ سال1997 تاسیس شده 405 و پرشیا اصلا تست نشدن ضمنا برو تو سایت یورو ان کاپ تا ببینی زانتیا با 1 ایربگ 2ستاره گرفته.بعدش ایمنی فقط تست تصادف نیست ترمز از همه چی مهمتره بعدش تعادل بعدش تست تصادف تازه در یه شرایط بارندگی یه سنسور باران از همه چی مهمتره .من سرم اومده با 206 وقتی یه خاور از کنارم رد شد و خورد تو یه چاله یکباره پر روی شیشه شد گل و لای و ما رفتیم تو گارد جاده.
اشکان
۲۰ خرداد ۱۳۹۲لطفا یه سند معرفی کن که پرشیا و 405 تست شده باشند.هر کی سرخود نتیجه صادر میکنه!!
مهرداد
۲۶ خرداد ۱۳۹۲سالار باید همیشه سالار باشه تو پیچ و تو جاده مستقیم.بحثی نیست ماکسیما اونم فقط دستی در خط مستقیم خوب میره ولی وقتی برسی به یه جاده پر پیچ و خم باید خاک زانتیا را بخوره.
عرفان
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲خداییش زانتیا کجا و پرشیا کجا . حیف که زانتیا سانروف نداره وگر نه آژرا رو هم می گیره
امیر
۱ خرداد ۱۳۹۲با 1500000 میشه براش سانروف گذاشت تو خیابان زنجان نصب می کنن
کارن
۶ تیر ۱۳۹۲اونم سانروف فابریک.زانتیا در فرانسه سانروف دارش هم تولید میشد.
سعید
۲۰ تیر ۱۳۹۲آره دیگه آزرا رو میگیره؟؟؟من باسمند زانتیات رو میگیرم اگه داشته باشی البته.باورت نمیشه امتحانش مجانیه.البته زانتیای 1800سی سی رومیگم.نه2000
قلندرکوهزاد
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲خداوکیلی خجالت نکشیدی برشیا رو بازانتیا مقایسه کردی ؟
رضا
۳ خرداد ۱۳۹۲سلام من یه 85 دارم تا حالا هم باهاش 240.000 کیلومتر راه رفتم هر کی میبینه تعجب میکنه اما فقط خرجش تعویض روغن بوده و بس خیلی ماشین کم خرجیه من زانتیا را میپرستم .
رضا
۳ خرداد ۱۳۹۲سلام من یه 85 دارم تا حالا هم باهاش 240.000 کیلومتر راه رفتم هر کی میبینه تعجب میکنه اما فقط خرجش تعویض روغن بوده و بس خیلی ماشین کم خرجیه من زانتیا را میپرستم . من با هیچی عوضش نمیکنم.
مهدی
۱۹ دی ۱۳۹۳عاااااااااااااااااااااااااالیه زانتیا
مرتضی
۹ خرداد ۱۳۹۲سلام
دوستان عزیز لطفا یکم به تاریخچه ماشین ها دقت کنید
زانتیا خودروی لوکس فرانسه هست مثل بنز که خودروی لوکس آلمان هست
پس لطفا با سایر ماشین ها مقایسه نمایید
قابل توجه دوستانی که از پرشیا تعریف می کنند بخاطر بیارن که چرا مدل های اولیه اون داخل ایران در تصادفات آتیش می گرفت و دلیل اون هم این هستش که این مدلی که شما دارید می بینید طرح رد شده شرکت پژو هستش که تولید نشد و طرحش داخل ایران تولید شد و اون پژویی که داخل فرانسه می بینید شبیه این خودرو هست سالهای بعد تولید شد و با پرشیا متفاوت هستش یک نکته دیگه که می تونید روش فکر کنید اینه که چطور پژو به ایران ممکن اجازه بده که مدل یکی از خودرو هاش رو به اسم پرشیا بذاره و بعد مدل های دیگه از همین خودرو رو هم اسم بذاره بگه مثلا پرشیای سال !؟
هر چیزی که وجود داره دلیل بر بی عیب بودن آن نیست در مورد زانتیا باید گفت که از لحاظ ایمنی در سطح بسیار بالاتری از خودروهای رد شده ای مثل پرشیا قرار دارد متاسفانه به دلیل عدم آگاهی مردم و چون فکر می کنن چون داخل ایران تولید می شه این خودرو خودروی خوبی هستش ولی در کمال تاسف می شه گفت خودرویی که از طرف شرکت تولید کننده آن رد شده آیا می شه گفت خودروی خوبی هستش !؟ اگر خوب بود چرا داخل خود فرانسه تولید نشد؟
میزان صدمه دیدن ماشین در تصادفات نشانه از ضعیف بودن ایمنی نیست به عنوان مثال پورشه جوری طراحی شده که ضربه ناشی از تصادف در بدنه خودرو جذب می شود و در تصادفات می بینید که از این خودرو هیچی نمی ماند و خودروهایی مانند ولوو روند دیگری را در پیش دارند در طراحی جوری که در مدلی از این خودرو که در کتاب های فیزیک مکانیک اوهانیوم نیز می توانید ببینید قادر به حمل یک کمپرسی 5 تنی بر روی سقفش این خودروی سواری می باشد ولی از لحاظ زیبایی خیلی سادست
پس خواهشا هر چیزی را که می بینیم نگیم چون هست پس خوب ، بلکه باید فکر کرد و دید آیا واقعا خوب و نباید اینجور فکر کنیم که خیلی ها دارن پس خوبه
جا برای صحبت زیاد و اینجا نمی گنجه
ساسی مکانیک
۱۵ خرداد ۱۳۹۲من عاشق این خودرو هستم زیراکه زانتیا یعنی سرعت-قدرت-امنیت-یعنی بزرگی دم هرچی مکانیک گرم که یه همچین خودروی باحالی ساختن
بهشتی
۱۵ خرداد ۱۳۹۲ماشین عالیه ما درحال حاضر یه 83 داریم عالیه ترمز عالی شتاب عالی سربالایی هارو راحت بدون کم آوردن رد می دنه امه مدل های پایینیش بهتر هستن قبول دارید؟؟؟
بهشتی
۱۶ خرداد ۱۳۹۲به نظر شما زانتیا اسپرت می شه یا نه؟؟؟؟؟ff
اشکان
۲۰ خرداد ۱۳۹۲زانتیا اینقدر در اروپا طرفدار داره که هنوزم بعد از 12سال که تولیدش تمام شده یه xantiaدر گوگل سرچ کن ببین چند تا یافته بهت معرفی میکنه خیلیاشم زانتیاهای اسپرت رو نشون داده.ضمنا زانتیا همینطوریش هم اسپرت هست.
سعید
۱۷ خرداد ۱۳۹۲دو تا از داییهای من در سال 86 در تصادف داخل زانتیا فوت کردند.زانتیا هم یک ماه بود که تحویل گرفته بودند.من از این ماشین اصلا خوشم نمیاد
اشکان
۲۰ خرداد ۱۳۹۲نفر تو پیاده رو راه میرفت پاش لیز خورد و ضربه مغزی شد.پس باید از هرچه پیاده رو و پیاده روی هم متنفر باشیم!!
علی حسین زاده
۲۰ خرداد ۱۳۹۲مثبت اماسوح متفاوتاست مدتیست طولانی در مورد زانتیا تحقیق و مطالعه میکنم ارایه نظر بسیار سخت است اما از دوستانی که نظر خود را طرح نموده بودند اموختم و همینطور از مدیریت محترم سایت/امیدوارم بتوانم یافته هایم رابا شما به اشتراک بگذارم بس………… تا ان هنگام……../.
فواد
۲۰ خرداد ۱۳۹۲من عاشق زانتیا هستم.حاضرم با هر کسی البته منطقی و علمی در مورد توانمندیهاش بحث کنم.البته ما داریم در مورد ماشینهای داخل ایران صحبت میکنیم.والی کسی نگفته زانتیا از تولیدات الان مرسدس و ب ام دبلیو و حتی سیتروئن بهتره.من با 40میلیون میتونم یه زانتیا تمیز 85 بخرم و مگان 80میلیونی و مزدا3 120 میلیونی رو به چالش بکشم.در سرعت,شتاب,نرمی,ترمز,پایداری,جاداری و حتی کلاس هم اگر سرتر نباشه برابره.برید از کسانی که قبلا زانتیا داشتن و الان ماشینهای خیلی گرونتر مثل سوناتا وورادارن بپرسید تا به شما توانمندیهای زانتیا را بگویند.12ساله زانتیا تو جاده های ایران جولان میده به اندازه ماشینی که 4ساله اومده و هیچکسی هم اون سرعتی که با زانتیا میره با اینها نمیره,مشکل درست نکرده.
مهران
۲۹ خرداد ۱۳۹۲سلام من میخوام یه زانتیا بخرم خیلی ها میکن خرجش بالا هست مثلا در جه حدودی هست؟؟؟ لندکروز داشتم قبلا الان مجبورم ماشین ارزونتری بخرم باز میگم بهتره از ماشینهایه هم ردیفش یه راهنمایی
سوران بهشتی زاده
۲۹ خرداد ۱۳۹۲سلام آقا مهران درسته یه کمی خرجش بالاس ما انواع ماشین داشتیم از سال 90 تا الانم یه زانتیا مدل 83 داریم که خیلی راضی هستیم از همه هم ردیفی های خودش برتره به نظر من اگه یه 84 یا 83 تمیز گیرت اومد بخر 85 به بالا کیفتشون خیلی کم تره
سوران بهشتی زاده
۲۹ خرداد ۱۳۹۲زانتیا ما کنار خونمون خلاص شد و از یه دیوار 2/5 متری پرید و زد به یه دیوار البته با عقبش تو اون ضربه شدید فقط گلگیر ها و صندوقش آسیب دید یه ستون افقی پشت باکش هست که یه سات هم اونور ستون آسیب ندیده بود بعد می کن زانتیا ایمنی نداره
علی
۲ تیر ۱۳۹۲زانتیا بهترین ماشین موجود تو ایرانه چون همه ی امکانات یه ماشین ایده آل رو باهم داره تازه به نسبت ماشینهای هم قیمتش فوق العاده کم خرج هم هست
محمد حسین
۴ تیر ۱۳۹۲الان بهترین ماشین زیر 50 میلیون خودشه دست دوم تمیزش هم خیلی زیاده
x-master
۶ تیر ۱۳۹۲دوستان چرا الکی نظر میدین؟
نمیدونم چرا هرکی از این ماشین خوشش میاد میگه ماشین خوبیه-ایمنه-کم خرجه.
اولن ایمنیش آشغاله چون شما دقت کن که 405 (مدل های 2000 سیسی)میتونه 185-6 تا بره و زانتیا با موتور بسیار مشابه 215 براش آب خوردنه.یه دلیلش اینه که آیرودینامیک تره ولی بیشتر به این دلیله که بدنه با کیفیت پایین و خیلی زپرتی داره.
ماشین خوبیه امکانات خیلی خوب داره ولی به این نکته کسی اشاره نکرد که بنزینو سر می کشه.
بعدش کدوم آدم بوقی میگه خرجش پایینه؟دایی من یه مدل داشت عید سال 1391 رفتیم پیشش میگفت آینش شکست رفتتم آینه نو خریدم 130 هزار تومن.باور نکردم ولی یه روز ماشینمونو بردیم تعمیر یه زانتیا هم بود سپر پشتش شکسته بود مکانینکه بهش گفت باید 518 هزار تومن نوشو بخری.
برای کسانی که فقط از این ماشین خوششون میاد و میگن داریم-داشتیم واقعن متاسفم
بهشتی زاده
۷ تیر ۱۳۹۲اگه بیشتر مواظب بازی به خرج نمیوفته بنزنشم شاید ماهی 20 لیتر از اون ماشین ها بیشتر بسوزونه فک نمی کنم کسی هم که زانتیا داشته باشه گیر این 8 تتومن بنزین در ماه باشه خرج بدنشم از اوانته و مگان و 206 و پرشیا کمتر نباشه بیشتر نیست
ﺷﺎﻫﺮﺥ
۶ تیر ۱۳۹۲از نظر مقایسه شتاب، زانتیا با 206 تیپ 5 زانتیا پیشش سوسکه.
قبول ندارین ،امتحان کنین.البته با راننده خوب.
arm
۱۸ تیر ۱۳۹۲من با 206 تیپ 5 مدل 84 744 زانتیا رو لوله کردم از نوع 2000 هم بود .
سروش
۸ خرداد ۱۳۹۳حتما راننده ی زانتیا داشته با موبایلش صحبت میکرده!یا مهر گواهینامش هنوز خشک نشده بوده! یه زانتیا 84 بکر بکر دارم که خیلی جسور و جلبه ها! بازی گوش بازی گوش! دعا کنید یهو اتفاقی تو خیابون پرتون به پرش نخوره که اون موقع منم حریفش نیستم و خدایی ناکرده سر از روی جدول بلوار، کانال رو باز خیابون،جدول جوی پیاده رو،رو تنه ی درختای کنار و وسط خیابون،چه میدونم تو کرکره ی مغازه ،درب پارکینگ و حیاط منازل،زیر ماشین سنگین،…. در میارین و فقط شرمندگیش واسه این کوچیکتون میمونه!
ولی جدی و بی شوخی:
از 10،11سالگی تا الآن که 42 سالمه رانندگی میکنم و 3سال هم عضو فعال فدراسیون اتومبیلرانی بودم(از 72تا75) به تناسب شغلم 95% ماشین های موجود در ایران رو پشتشون نشستم و باهاشون بیگانه نیستم! خداییش زانتیا ماشینیه که در بین ماشین های همکلاس قیمتی بین 30تا 60 م از پس توقع حرفه ای ها بر میاد…
از مزاحم هم پوزش میخوام، خواستم یه کم بخندیم و با پژویی های سرورم هم صفایی کنیم. یا حق
متین
۷ تیر ۱۳۹۲سلام دوستان خواستم ی چیز بگم که شاید به دردتون خبره.صندوق عقب زانتیا از فایبرگلاس ساخته شده وقتی باسرعت بالا ترمز بکنی عقب ماشین میچرخه
بهشتی زاده
۸ تیر ۱۳۹۲پس دیگه سیستم تعلیق و تعادلش برگ چغندر هستش درسته؟؟ اصلا هم این طور نیست
علیرضا
۱ مرداد ۱۳۹۲دوست من این که از فایبرگلاس درست شده ربطی به چرخش هنگام ترمز نداره. حتی به تعادل خودرو هم کمک میکنه. لطفا نظر تخصصی بدین.
متین
۷ تیر ۱۳۹۲قیمتش چنده
متین
۷ تیر ۱۳۹۲ماشینی کهترین توامریکاجایی برای خودش پیدا نکنه طرفدار نداشته باشه ماشین نیست.تازه کارخونه ی سیتروئن تولیدشو متوقف کرده یعنی دیگه قطعاتشم طولید نمیشه
بهشتی زاده
۹ تیر ۱۳۹۲(ماشینی کهترین توامریکا)))) هر وقت املای جمله خودتو درک کردی بعد بیا نظر بده