چانگانخودروهای چینیسایپاهفته نامه

معرفی چانگان بنی، نوبرانه نقلی سایپا

این روزها در محوطه داخلی شرکت سایپا خودروی کوچکی آزادانه و با فراغ بال در حال گشت‌وگذار و یا به‌اصطلاح رایج این ایام در حال تست فنی است. این خودروی نقلی از شباهت‌های بسیاری با محصولات سازندگان شهیر ژاپنی بهره می‌برد، به‌گونه‌ای که با نگاهی گذرا شاید آن را با ساخته‌های خودروسازانی چون سایون و یا حتی مزدا نیز اشتباه بگیریم! در واقع، کوچولوی مورد نظر ما یک خودروی چینی است، خودرویی از شرکت چانگان با نام بنی (BENNI).

changan-benni-2014-012
چانگان بنی یک خودروی سوپر مینی و به لحاظ ابعادی بزرگتر از پراید و کمی کوچک‌تر از پژو ۲۰۶ بوده و تاکنون نیز، دو نسل از آن به جهانیان معرفی شده است. نخستین نسل از این خودرو با مشارکت میان چانگان و موسسه ایتالیایی I.DE.A تکوین و توسعه یافت و زمان ورود آن به بازار، ماه نوامبر سال ۲۰۰۹ میلادی بود. اما نسخه فعلی و یا دومین نسل از بنی که موضوع مقاله ما هم درباره آن است، ماه نوامبر سال ۲۰۱۳ میلادی و در نمایشگاه خودروی شهر گوانگژو (GUANGZHOU) پا به عرصه وجود نهاد و در نیمه اول سال ۲۰۱۴ میلادی، راهی بازار شد.

changan-benni-2014-002
ناگفته نماند که شرکت چانگان مدل دیگری به نام «بنی مینی» نیز تولید می‌کند که نباید با مدل «بنی» اشتباه گرفته شود، این دو مدل چه به لحاظ طرح بدنه و چه پیشرانه، هیچ نقطه اشتراکی با یکدیگر ندارند.

بنی مینی
بنی مینی

بدنه
همان‌گونه که در آغاز متن نیز ذکر شد، نسخه فعلی چانگان بنی از شباهت‌های غریبی با خودروهای ژاپنی برخوردار است. این امر بی‌دلیل هم نیست، زیرا برخلاف نسل اول این خودرو که از زیر دست طراحان اروپایی رد شده، بنی جدید در دفتر طراحی چانگان واقع در شهر یوکوهامای ژاپن متولد شده و از همین رو تأثیرات بارزی را در بدنه خود از دیگر ساخته‌های این سرزمین دریافت نموده است.

chana-benni-4
در نمای جلو، نخستین نکته‌ای که در چانگان بنی نگاه آدمی را به خود معطوف می‌کند چراغ‌های بزرگ و کشیده این خودروست که اتفاقاً برخلاف اکثر هم‌قطاران وطنی‌اش من‌جمله چری QQ و یا همان ام‌وی‌ام ۱۱۰، از هندسه درخور و ظاهر جذابی بهره برده و در تلفیق با کاپوت عضلانی و متورم آن، نمایی دلپسند و مدرنی را برایش به ارمغان آورده است. سپر جلو نیز به بهترین نحو ممکن تراش خورده و در این بین، دریچه‌های تعبیه شده در بخش زیرین آن و حفره‌های موجود در محل استقرار مه شکن‌ها، قالبی خندان را برای پیشانی بنی خلق نموده است، قالبی که مشابه اش را در برخی از سوپر مینی‌های ارزان امروزی نیز شاهدیم. در نیمرخ کناری، خط شانه‌های قوی به همراه چین‌ها و برآمدگی‌ها موجود در روی درب‌ها ظاهری نسبتاً اسپرتی را برای این بخش رقم زده‌اند. در عقب نیز، دو چراغ نسبتاً کوچک با طلقی سفید رنگ را می‌بینیم که تا حدی به نسل پیشین مزدا ۲ شباهت دارند.

chana-benni-5

chana-benni-7
در مجموع، چانگان بنی از طرحی مدرن و عامه‌پسندی بهره می‌برد که پتانسیل جذب خریداران جوان‌تر را به‌خوبی داراست و حتی می‌تواند از این لحاظ، هاچ‌بک‌های کوچک وارداتی را به چالش کشیده و زنگ خطر را برای آن‌ها به صدا در آورد.

chana-benni-2

chana-benni-6
کابین
کابین چانگان بنی، سرشار و مملو از پلاستیک است! آنهم پلاستیک خشک و سفت و سخت. البته از خودرویی در این رده قیمتی نمی‌توان انتظار وجود موادی گران قیمت و یا دوخت چرمی در کابین داشت اما به‌واقع، آیا وقت آن نرسیده که چینی‌ها از همتایان ژاپنی و کره‌ای خود درس‌های لازم را آموخته و به یک تحول اساسی در کابین خودروهای خود به‌خصوص ارزان‌قیمت‌ها دست زنند؟ البته منظور این نیست که امروزه ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها از چرم‌های طبیعی و یا مواد گران قیمت برای پوشش دهی کابین خودروهای ارزان بهای خود بهره می‌برند، بلکه منظور تبحر و چیره‌دستی آنها در کاربری این مواد در داخل کابین است. در یک کلام، ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها می‌توانند به‌گونه‌ای مواد پلاستیکی را در کابین خودروهای ارزان‌قیمت خود آراسته و پیراسته کنند که به نظر مشتری نوعی گران قیمت به نظر برسد ولی چینی‌ها هنوز نتوانسته‌اند که در این امر مهم توفیق یافته و یا شاید هم تکنولوژی مربوط به آن را ندارند. بگذریم!

chana-benni-26
برخلاف متریال به کار رفته در کابین، طراحی آن تا حد زیادی شکیل و مدرن بوده و اصول ارگونومی در آن در حد خوبی رعایت شده است. در این میان، نوآوری‌هایی هم در کابین دیده می‌شوند که از جمله می‌توان حذف دسته دنده در کنسول میانی و تعبیه مهره گردان به جای آن، امکان تعویض دنده از پشت فرمان و نیز دوربین دید عقب اشاره داشت که برای خودرویی در این سگمنت و قیمت کمتر سابقه دارد. از سویی، به لطف ارتفاع زیاد این خودرو (۱.۵۳ متر)، چانگان بنی از فضای جاداری به‌خصوص در بخش عقب خود بهره می‌برد و سرنشینان بلندقامت از لحاظ وجود فضای سر و پا کمتر در مضیقه هستند.

chana-benni-13

chana-benni-14
پیشرانه
در حال حاضر، چانگان بنی تنها با یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۴ لیتری در بازار چین عرضه می‌شود، پیشرانه‌ای که از توانی معادل ۱۰۰ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۳۵ نیوتن‌متر برخوردار است. با مدد از چنین پیشرانه‌ای، این خودرو می‌تواند به ماکزیمم سرعتی معادل ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت دست یابد. به لحاظ سیستم انتقال قدرت، چانگان بنی با دو نوع متفاوت از گیربکس اعم از ۵ سرعته دستی و یا ۵ سرعته نیمه اتوماتیک (IMT) در دسترس خریداران خود قرار می‌گیرد.

chana-benni-12
ایمنی
تمامی تیپ‌های این خودرو به طور استاندارد از ۲ کیسه هوا و سیستم‌های ایمنی همچون ترمز ضد قفل (ABS) و ترمز کمکی (BA) و سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) بهره می‌برند. در تیپ‌های فول این خودرو، دوربین دید عقب و سنسورهای پارک نیز به طور استاندارد نصب شده‌اند.

داوری
برخی از سایت‌های خبری، رقمی حول و حوش ۳۰ میلیون تومان را برای این خودرو تخمین زده‌اند که اگر به‌واقع چنین امری رخ دهد و شرکت سایپا بتواند این خودرو را با بهایی حول و حوش این عدد به بازار عرضه نماید، آن گاه می‌توان شاهد وقوع زلزله بزرگی در بازار خودروهای سی میلیون تومانی بود. بی شک چانگان بنی قابل قیاس با خودروهایی همچون کیا پیکانتو، هیوندای i10 و یا میتسوبیشی میراژ نیست ولی در حد خود آن‌چنان جذاب و مجهز است که مشتری میانه‌حال ایرانی را با رضایت خاطر بیشتری روانه نمایندگی‌های سایپا نماید. این خودرو حتی از این قابلیت هم برخوردار است که قشر جدیدی از مشتریان را برای سایپا آماده و مهیا سازد، قشری که تمایلی به‌صرف مبالغ سنگین و گزاف برای هاچ‌بک‌های کوچک ژاپنی و کره‌ای نداشته و برایش، زیبایی یک خودرو، آپشن و پشتیبانی خدمات یدکی مهم‌تر از نام و سابقه طولانی آن است. گرچه این قشر سخت در پی یک خودروی کوچک برای مصارف درون شهری خود است ولی بیشتر خواهان یک خودروی مدرن کاربردی و ارزان‌قیمت است نه یک عروسک گران وارداتی که راندنش در این ترافیک شلوغ شهری و در میان انبوهی از رانندگان ناشی و متوهم توأم با تشویش و دغدغه خاطری مداوم باشد. خلاصه کلام، به‌رغم تمامی کمی و کاستی‌هایی که چانگان بنی از آن برخوردار است، فراموش نکنیم که این خودرو محصولی از شرکت چانگان است، شرکتی که کیفیت محصولات آن سر و گردنی از دیگر هم‌قطاران وطنی‌اش در کشورمان برتر بوده و در بازار چین نیز توانسته موفقیت‌های بسیاری را به نام خود ثبت نماید.

مشخصات فنی چانگان بنی

حجم موتور: ۱۳۷۰ سی‌سی
توان: ۱۰۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۳۵ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ – ۴۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی: ۵.۳ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت
سیستم فنربندی جلو: مستقل، مک‌فرسون
سیستم فنربندی عقب: غیر مستقل، محور پیچشی
نوع سیستم ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
نوع سیستم ترمز عقب: کاسه‌ای
استاندارد آلایندگی: یورو ۴ و ۵

chana-benni-25
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۳۷۳۰/۱۶۵۰/۱۵۳۰ میلی‌متر
فاصله بین دو محور: ۲۴۱۰ میلی‌متر
وزن: ۱۰۲۰ کیلوگرم
حجم مخزن سوخت: ۳۸ لیتر
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۷۵/۶۰ R 15

ایمنی
2 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده و سرنشین جلو)
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)
سیستم کمکی ترمز (BA)
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
کمربندهای ایمنی سه‌نقطه‌ای
و… تجهیزات رفاهی (نسخه فول)
سقف پانوراما
دوربین دید عقب
فرمان الکتریکی حساس به سرعت (EPS)
آینه‌های جانبی برقی با گرم‌کن
تعویض دنده از پشت فرمان (PADDLE SHIFTER)
کنترل سیستم صوتی از روی فرمان + MP3 و درگاه USB و AUX
سامانه هدایت GPS
صفحه نمایش رنگی
سنسور پارک عقب
تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو
6 عدد بلندگو
سیستم تهویه مطبوع دستی
قفل مرکزی با ریموت
رینگ‌های آلومینیمی
چراغ‌های مه شکن جلو
برف پاکن عقب
و…..

chana-benni-23
قیمت
در چین: ۴۷,۹۰۰ الی ۵۶,۹۰۰ یوآن (معادل ۲۶,۱ الی ۳۱ میلیون تومان)

منابع:
CHINAAUTOWEB.COM
GLOBALCHANGAN.COM
و…

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۷۷ دیدگاه‌ها

  1. ارش

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2099 ديدگاه)

    خب کی یه خودرو زیر ۲۰ میلیون میارن که از دست پراید راحت بشیم???

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      یک درجه از پراید بالاتر
      اگه قیمت خوب در ایران عرضه بشه که فکرنکنم

    2. *

      ۱۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11 ديدگاه)

      انصافا دوستانی که بد گفتید . چرا؟؟؟
      از همه تولیدات داخلی فنی خیلی خیلی بهتره
      قدرت 100 اسبی از پژو ها و تیبا و ریو و پراید یا بیشتره یا برابره
      میمونه موتور مسخره ef7 که اون هم در مقابل مصرف 4 تا تو جاده در مقابل این خیلی عقبه
      در کل اگه اینطور که گفتید باشه واقعا زلزله هست
      وگرنه !!!!

  2. حميد

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1723 ديدگاه)

    فکر کنم بهتر از پراید باشه

    1. reza

      ۱۵ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (224 ديدگاه)

      قند تو دلت آب نکن
      هیچکدوم از این امکانات رو که تو متن نوشته گروه تابوت سازی سایپا روش قرار نمیده

      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۶ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        دقیقا.
        حذف میکنن تحویل ما میدن

    2. مهران

      ۱۵ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      هر چیزی از پراید بهتره !!!

      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۶ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        پراید زیر 70 اسب بخار قدرت داره
        این 100 اسب بخار یعنی عین پژو 405 قدرتش

        1. sina

          ۱۷ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (307 ديدگاه)

          95 ها پراید 71 اسب بخاره

  3. (ali (CHEVY NOVA

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    من پولی رو که از تو خیابونم پیدا کرده باشم پای این به اصطلاح ماشین نمیدم چه برسه پولی که با زحمت در میاد

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      ولی همین بیاد ایران خیلی ها میخرن

  4. نوید جهرمی

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (3792 ديدگاه)

    از نظر طراحی برای کشور ماهم عامه پسنده و میتونه مشتریای زیادی رو جذب کنه. شرایطش روی کاغذ خوبه. تا ببینیم در واقعیت چطوریه.
    میمونه قیمت گذاریش که با توجه به قیمتش در چین که بین 26 تا 31 میلیونه میشه پیشبینی کرد اینجا 36 تا 43.5 میلیون بندازن ب مردم که قیمت رقابتی ای نیست.
    لاقل امیدوارم آپشناش رو حذف نکن و کیفیتش رو از نمونه ی چینیش دیگه پایینتر نیارن.

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      درود برشما
      تحلیل خوبی کردی

  5. Nima

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    من شخصا خوشم اومد
    و مهم این که داره با قیمت واقعى وارد میشه
    یعنى ۳۰ میلیون
    ببینین قیمتش هم توى چین 26-30 میلیونه و اینجا مثلا 30-35میلیونه
    من دوستش داشتم?
    نمیدونم چرا ولى خوشم اومد.

  6. احسان(احسان سابق)

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    اگر قراره این جایگزین پراید و تیبا باشه که چه عالی

  7. کورش

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (94 ديدگاه)

    برخلاف سارخودروهای چینی که لاستیکهای کوچکی دارند ( همانند ام وی ام 110، این خودرو دارای چرخهای متناسب با بدنه می باشد

    1. Elemento

      ۱۵ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      آی گفتی.
      سایز لاستیک برای من خیلی مهمه.
      این ماشین ازین نظر خوبه.
      هر چی هست از پراید تولید داخل بهتره.

    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      افرین به دقت شما

  8. Mehr

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سایپا کم‌کم داره تبدیل می‌شه به چانگان! البته خودش که هیچ نوآوری و پیشرفتی نداشته، پس خیلی هم ‌‌نمی‌شه ایراد گرفت. به‌هرحال چانگان کمپانیِ مطرحیه تو چین و حالا که امکان حضور برندهای معروف تو بازار زیر ۵۰میلیون نیست ، چه بهتر که از چینی‌های با کیفیت استفاده بشه، تا بلکه از شر این خودروهای قدیمی و بی‌کیفیت راحت بشیم.

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      کم اومده خود سایپا بیوفته دست چین

  9. علي

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (966 ديدگاه)

    من که خوشم از طراحی داخل و خارج و امکاناتش و مهمتر سبک گیربکس اتوماتش که خیلی شبیهه مدلهای گران قیمت چگوار هندوستان زده.

  10. رضا پ

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (216 ديدگاه)

    ظاهر و امکاناتش که خداییش خوبه
    میمونه
    اصطحلاکش

  11. محمد

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (62 ديدگاه)

    خیییلی خوبه، ۳۵ بدن رو هوا میزنن، از این ام وی ام ۱۱۰ جدید اسباب بازی که بهتره میدن ۳۰ میلیون، این شرف داره

  12. آرش

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    سایپا جایی نمیشینه که زیرش آب بره
    به هیچ عنوان حاظر نیست خودرویی رو که هزینه تمام شدش دو سه میلیونه و فروشش ۲۵ میلیون رو ول کنه بیاد خودرو با قیمت مناسب بده دست مردم …
    این بیاد زیر ۴۰-۵۰ نمیده دست ملت ..
    اینو تجربه نشون داده

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      تموم شد و رفت

  13. مصطفی

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    متاسفانه به عنوان یک خودرو زیر 35 میلیون تومان خودرو زیبایی محسوب میشه و متاسفانه مسئولین خودرویی ما نمیخواهند فکری به حال طراحی ظاهری خودرو خودشون بکنند.
    باید این رو ذکر کنم که متاسفانه این خودرو هم تکنولوژی و هم ظاهرش از خودرو های هم رده تولید داخل بهتره و احتمالا کیفیتشم بالاتر.
    من به عنوان یک ایرانی به شما مسئولین خودرو سازی اعلام میکنم اگر و اگر به خدا ایمان دارید و اخرت رو قبول دارید بنده حقیر از سهم خودم به عنوان حقوق شهروندی که نابود کردید هیچ وقت نمیگذرم و اون دنیا هم قیر و هم قیف و خود فاعل خواهم بود برای شما.
    بازم دلم خنک نشد

  14. کامبیز

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    درود
    آقا چیزی که خوب هست باید تعریف کرد . براستی طراحی زیبایی داره ! چه داخلی چه بیرونی ! البته قسمت عقب اون شکستگی بخش بالا اگر منحنی بود بنظرم زیباتر و هماهنگ تر میشد ولی در کل خیلی خوبه تو کلاس خودروهای چینی اینجور طراحی ندیده بودم . خوشگله ماشین !! تجزیه و تحلیل جناب نویسنده کاملا درست هست ! قشر میانی جامعه رو کاملا پوشش میده !! ام وی ام 110 دیگه باید جمع کنه !!

  15. احمد باقری

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    معلوم نیست آخرش چی بشه.

    1. AliASg

      ۱۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (284 ديدگاه)

      وات د فاز؟

  16. كوروش

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1129 ديدگاه)

    یعنی دندش موسی هستش ؟؟؟؟؟؟؟
    با سقف پاناروما و …. که بنظرم بیش از حد خوبه :/ واقعا ظاهر قابل قبولی هم داره

  17. saeed

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    گیربکس نیمه اتوماتیک یعنی چی؟

    1. كوروش

      ۱۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1129 ديدگاه)

      یعنی amt هست اینطوره که مثلا توی سربالای تا زمانی که گاز ندی دنده درگیر نمی شه اما مزایای داره مثل شتاب بیشتر از اتومات و مصرف کم تر از اون من شخصا چون زیاد باهاش رانندگی کردم واقعا بنظرم خوبه ولی کسی که از اتومات بشینه پشت amt ممکنه کمی طول بکشه عادت کنه

    2. خسرو

      ۷ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام به سیستم AMT میگن نیمه اتوماتیک . گیربکس معمولی صفحه کلاجی هست . گیربکس اتوماتیک روغنی هست و تعویض دنده با توجه به سرعت و دور موتور توسط گیربکس تعیین میشه . اما گیربکس نیمه اتوماتیک یعنی گیربکس همون صفحه کلاجی هست ولی با تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری دستور تعویض دنده از پشت کیلومتر شمار تعیین میشه . مزایای این سیستم اینه که قیمت ماشین کمتره و دوم هزینه نگهداری پایین تره و سوم مصرف سوخت پایین تره و چهارم قدرت ماشین کمتر نمیشه

  18. هادی 8 سیلندر

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (458 ديدگاه)

    خودرو سازی که برای پول آدم بکشه نمیزاره مردم طعم واقعی قیمت رو بچشن و لذت بببرن

  19. MjM

    ۱۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (740 ديدگاه)

    عمرا اینو با این تیپ بیاد 30 تومن بده…هنوز این مونتاژ کارای دزدو نشناختید؟!

  20. ali

    ۱۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (776 ديدگاه)

    اگه 30 میلیون باشه شخصا خودم مشتریش ام . خیلی بعیده سایپا اینو 30 میلیون بده …! تیبا هاچبک رو داره 27.5 میده . عمرا نمیزاره بازار تیبای غراضه خراب شه ! احتمالا تیپ پایه اش رو با دنده دستی 35 و اتومات و با تجهیزات کاملش رو بالای 40 بده … که بازار ماشیناش خراب نشه ! خلاصه بعیده سایپای بی وجدان یکم فقط یکم… بفکر مشتری باشه !

  21. علیرضا.م

    ۱۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (57 ديدگاه)

    یعتی این چینی ها اصلاً سلیقه خوبی ندارن . روکش داشبورد قرمزه بعد روکش صندلی متفاوته .
    از اونحایی که صاحبان چنین خودرویی این خودرو را وارد اتوبان نیز میکنند باید شاهد تصادفات دلخراش و کشته شدن همه افراد به خصوص افراد سرنشین عقب ( در تصادفات پشت ) باشیم .
    خدایی سمند 405 و … با تمامی بدی هاشون از این ماشین های چینی بهتر هستند.
    من موندم افراد چه طور میرن ام وی ام 110 جدید رو میخرن . یعنی چیه تو که داری پول میدی حداقل برو 206 تیپ 2 بخر .
    ایران شده مکانی برای تست ایمنی خودرو های چینی .
    ام وی ام ایکس 33 ( جوجه اردک زشت ) رو سریع ثبت نام میکنند آخه چرا این ماشین چی داره مگه . یه ماشین سدان خوب بشینی خیلی بهتره تا یه کراس اوور آشغال بشینی .
    من نمیدونم چرا کسی به این موارد اهمیت نمیده .
    یعنی وقتی این سلقیه مردم رو میبینم برای خودم فکر میکنم :
    …………………………………………………………………………
    حق مردم ما هست که همین جور ماشین ها رو بشییند .جدی میگم .
    …………………………………………………………………………
    ایران خودرو و سایپا دو شرکت خیانت کار به مردم ایران هستند که باعث میشن این آشغالا تو ایران فرصت فروش داشته باشند .

    1. Developer

      ۱۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (117 ديدگاه)

      بله…همین الان شاهدیم کارشناس فوق متخصص هموطن فتوای آشغال بودن این ماشین رو اعلام کرد !
      داداش شرمنده یه سوال شما سوار شدی که میگی بده و آشغاله ؟ نکنه از اونایی هستین که ماشین ایرانی بهش غالب کردن و الان ناراحته که با اون قیمت یه ماشین خوب میخواد بیاد ؟! عیب نداره جبران میشه

      1. علیرضا.م

        ۱۷ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (57 ديدگاه)

        با سی میلیون حاضرم سمند بشینم اما این رو نشینم .
        شما هم برید همبن جور ماشین های معروف رو بخرید .
        مشکلی نیست که .
        داداش بحث من اینکه سی میلیون اصلاً ارزش نداره خیلی پولش باشه 20تا 25 میلیون با این وضع کشور
        موتورش هم که هیچ جونی نداره .
        از نظر فضا برای سرنشیان هم که اصلاً ماشین خانواده نیست .
        خدماتش هم که تا راه بیفته طول میکشه . وقتی بابت یک فیلتر 7 هزار تومنی 30 هزار تومن دادی اونم با منت یاد حرف های من باش .
        ضمناً از همه مهمتر افت شدید قیمت هم برای چینی بودنش تجربه میکنه .
        امنیت هم که اصلاً هیچی ( نمیگن سمند امنیت داره اما حداقل اینقدر آسیب پذیر نیست )
        اما رقیب خوبی برای mvm 110 و 206 تیپ 2 هست .ظاهرش خوبه اما اینقدر ارزش پولی نداره .

  22. sunmartin

    ۱۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    بالاخره چینی ها وارد بازار ایران شدند اینبار شدید ،روزی رسید که چینی ها جزو لاینفک فرهنگ ملت بشن بجای برندهای مطرح آلمانی کره ای و ژاپنی مردم دارن خودشون با محصولات چینی وفق میدن
    قسم میخورم خیلی ااا با دیدن این گزارش دارن لحظه شماری میکنن چانگان بنی کی میاد تا تیونینگش کنن و کمی ارتفاع کم کنن و شیشه هاش دودی کنن و بال عقب fake بندازن روش..و در نهایت یه آرم هیوندای یا کیا و حتی فورد و مزدا بزنن روش ما همچین ملتی هستیم خیلی ناگفته ها است در مورد هر چیزی که مجال گفتار نیس پس فقط باید دید و گذشت
    دو روز پیش رفتم 91 ملیون و 800 دادم خودرو حتی یه رنگ با کیفیت نداره و تا تونستن از امکانلتش زدن قبل از خرید سری به تیگو فایو و آریزو 5 زدم واقعا احساس کردم دارن باهام شوخی میکنن چون اصلا خودرو نبودن مجموعه ای از مواد پلاستیکی بازیافتی با موتوری پر صدا و یک پلت فرم کاملا کپی شده پس من بعنوان مصرف کننده واقعی یک خودروی بی امکانات ژاپنی وارداتی و یا کره ای مونتاژ به تمام چینی ها ترجیح میدم این نظر شخصی من است و شما ممکنه طور دیگه ای فکر بکنید …

  23. roozbeh

    ۱۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    پدال شیفتر فرمونش منو کشته! :)))

  24. amin

    ۱۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    واقعا جای تعجبه.هنوز نه به باره نه به بار،از روی عکس بعضیا اظهار نظر میکنن که نمیدونم آشغاله و اینجاش اونجوریه و ایمنیش فلانه و……. بابا اصلا معلوم نیست این ماشین تولید بشه یا نه.هیچکسی هم هنوز این ماشین رو ندیده که بخواد روش نظر کارشناسی بده که خوبه یا بد.آخه از رو عکس چجوری نظر میدید؟ !!!!!!!! والا منطق هم خوب چیزیه.اصلا شاید خوب باشه شاید هم بد ولی ندیده و نشناخته نظر دادن یعنی رو هوا حرف زدن

  25. فریبرز

    ۱۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یعنی تفکر این که ۳۰ تومن باشه خیلی خنده داره.
    با توجه به ساندرو . لیفان ایکس ۵۰ دانگ فنگ اچ ۳۰ که همه رو به قیمت پایین قرار بود بفروشن ولی همه بالای ۵۰ تومن قیمت خوردن اینم دور بر ۵۰ یا نهایت ۴۵ تحویل مشتری میدن با توجه به ۷۵ تومن بودن مدل فول پیکانتو اینام میارن نزدیک ۵۰ میفروشن همه هم خوشحال میخرن

  26. پرهام

    ۱۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    از طراحیش خوشم میاد!!

  27. ali.radin

    ۱۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من این ماشین رو از نزدیک دیدم . رخ خیلی خوبی داره خیلی از 206 بهتر و اسپرت تر هست موتور بی سرو صدا کابین جادار و مدرن. و اونهایی که همش اعتراض دارن به این ماشین و بقیه ماشینا خودشون از اولین نفراتن که میخرند

  28. امیر

    ۱۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    واقعا جالبه ماشینی در این حد و قیمت مونیتور عالی داره و جی پی اس پشتیبانی میکنه . خاک بر سر خودرو سازهای وطنی .

  29. مهدی

    ۱۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (28 ديدگاه)

    داداش بیاد توایران زیر 40 ملیون نیست! قیمتش مهم نیست ولی ترمزش از ساندرو بهتره و سرعتش هم از اون بهتره . موندم مردم پراید با موتور61 اسب بخاری اشغالش رو با 100 اسب بخاری مقایسه میکنن!!!!خخخخخ

  30. sunmartin

    ۱۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    باینکه از چین و چینی متنفرم و نمیخوام مخفی کنم اما آفرین به طراحان ژاپنی برای این طراحی فوق العاده …برگ برنده سایپا اومد ببینید چه فروشی داره از 206 زیباتر و ایمن تر و از پراید و ساندور بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا