استقبال بالا از خودروهای شاسیبلند و کراس آور در ایران باعث شده تا سایپا هم برای خالی نماندن عریضه و سود بردن از این بازار پرسود، خودروهای جدیدی را برای این منظور وارد بازار کند. قاعدتاً سادهترین راه واردات خودرو آن هم از شرکتهای چینی میباشد. با وجودی که سایپا یک خودروساز محسوب میشود، اما وسوسه سودآوری باعث شده تا به بازار واردات، توجه بیشتری معطوف کند. در این صورت حتی در زمانی که ساخت خودرو سودآوری کافی نداشته باشد یا محدودیتهای واردات کاهش و امکان رقابت محصولات فعلی با وارداتی میسر نباشد، این شرکت همچنان در بخش واردات به سودآوری خود ادامه خواهد داد و بهنوعی توازن و تعادل در دوکفه ترازوی تولید داخل و واردات را حفظ خواهد نمود.
این دومین خودروی شاسیبلند چینی بعد از برلیانس V5 در سبد محصولات سایپا میباشد. تغییر رویکرد از محصولاتی چون V5 و Z300 به سمت خودروهای چانگان در مدتی چنین اندک، عجیب مینماید. فارغ از مشکلات کیفی چانگان که منجر به فراخوانی خودروهای آن در سال گذشته شده، این شرکت یکی از بزرگترین و باسابقهترین خودروسازهای چینی به شمار میرود که توانسته با همکاری گسترده و طولانیمدت با برندهایی چون سوزوکی، مزدا و فورد، خود را آبدیده نماید. کراس آور CS35 نیز همانند سدان ایدو از موتور چهار سیلندر ۱.۶ لیتری با قوای ۱۲۵ اسب بخار استفاده میکند. البته یک موتور ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۷۴ اسب بخار نیز برای این خودرو قابل انتخاب است. برای انتقال نیرو هم گیربکسهای ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته خودکار قابل انتخاب میباشند.
طراحی CS35 نسبتاً خوب است و با وجود شباهت به خودروهای معروفتر این رده، میتوان نام تجاری و لوگوی چانگان را با افتخار روی خود پذیرا باشد. این خودرو در اصل اولین SUV چانگان است که با نشان تجاری خود این شرکت به فروش میرسد. همانند سایر خودروهای اخیر چانگان، یک مرکز طراحی وابسته به این شرکت در ایتالیا، کار طراحی آن را بر عهده داشته است.
در نگاه نخست چراغهای بزرگ و جلوپنجره آن ممکن است یادآور خودروهای دیگری باشند. با این وجود نمیتوان نقص ظاهری خاصی را به آن الصاق کرد. هماهنگی بین خطوط کناری بدنه، گلگیرهای برجسته، شیب سقف و چراغها و سپرها بهخوبی صورت پذیرفته است. اسپویلر کوچک سقفی عقب بهگونهای با سقف متصل است که همراه با قطعه مشکی رنگ پلاستیکی ستونهای عقب، حالتی شناور به سقف داده است. طراحی داخل کابین نیز جذاب و مدرن است. نورپردازی مناسب نمایشگرها، کلیدهای زیبا، فرمان با دکمههای روی آن با روکش چرم، دوخت صندلیها با روکش چرمی و کوک قرمزرنگ، همه در کنار هم میتوانند مورد توجه قرار گیرند. البته کیفیت مواد را تنها با لمس و تجربه واقعی میتوان به دست آورد. و درصورتیکه برخلاف بسیاری از خودروهای چینی از کیفیت مناسبی استفاده شده باشد، میتوان امیدوار به ایجاد حس خوبی برای راننده و سرنشینان بود.
ابعاد CS35 نسبتاً جمعوجور و در حد لیفان X60 و امویام X33 و برلیانس V5 میباشد. لیستی از تجهیزات کامل را در این خودرو میتوانید پیدا نمایید. چرخهای ۱۶ اینچی آلیاژی، کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سنسور عقب، تهویه مطبوع، ورود بدون کلید، سیستم صوتی با شش بلندگو و رابط USB و ترمزهای ضد قفل ABS+EBD از جمله همین تجهیزات میباشند. [jwplayer mediaid=”۸۶۵۱۹″] چانگان توانسته قیمت این کراس آور را در حد معقولی پایین نگاه دارد. با قیمتی در حدود ۷۸ تا ۹۲ هزار یوان، نهایتاً ۱۵ هزار دلار باید برای CS35 پرداخت کرد که با توجه به واردات آن به صورت CBU به کشور، قاعدتاً رقمی بهمراتب کمتر را میتوان انتظار داشت. [دانلود ویدئو]
فروش اقساطی پژو 405 مدل 1387 رنگ نقره ای دور رنگ رو دستم مونده بسیار تمیز ترکیده لاستیک دارد ولی آج لاستیک ندارد بیمه دارد ولی فقط 20 روز دیگر اعتبار دارد مجهز به صندلی و آیینه فرمان هیدرولیک ترمز ای بی حس :| برای سرعت زیر 40 عالیه :| پیش پرداخت: 15 میلیون مابقی طی دو فقط چک 1 میلیونی واسه هر موقع عشقتون کشید نقد هم نشد مشکلی نیست موعد تحویل: شب :| ضمنا خودروی فوق مجهز به بوق می باشد دوگانه دستی قابل شستشو برای خرید پیامکی لطفا عدد 1387 را به شماره 31535135135135168413513435143 ارسال نفرمایید باتشکر
شکی درش نیست که ماشین اشغالی یه ولی به نسبت لیفان ایکس شصت و ایکس سی و سه پیشرفت خوبی محسوب میشه داخلش هم کپی نیو سانتافه هست ولی همچین ناشیانه هم نیس از حق نگذریم و از کیفیت بگذریم داخلش زیباست و اون موتور توربو شم که که قابل قبوله به نظر من همونجوری که کره ای ها چند قدم عقب تر از آلمان ها دارن سیر پیشرفت طی میکنن چینی ها هم به همون نسبت پشت سر کره ان ولی ایران………. مجبورم نقطه چین بزارم چون حرف دلم باب طبع پدال نیس!!!!!
سلام سعید جان. من کاملا باهات موافقم. به نظرم در آینده نزدیک چندتا از این خودرو سازای پرتعداد چین به موفقیت و سود زیادی میرسن و بعد شروع میکنن به خریدن شرکتهای کمتر سود ده و زیان ده کشور خودشون و از تاسیسات اونا برای تولید مذل های خودشون استفاده میکنن و رشد میکنن و کم کم مثل فولکس واگن یا جی ام یا نمونه ی ملموس ترش مثل تاتاموتور هند(مالک فعلی جگوار و لندروور) شروع میکنن به تبدیل شدن به ابر قدرت های جهان خودرو.
پدال میگه که قیمت نهایتا 15000 دلار در میاد.یعنی با گمرک که حساب کنیم یه چیزی حدود 80-90 میلیون در میاد.اما دوباره پدال میگه با واردات CBU قیمتش کمتر میشه. پدال خوابشو ببین چون این ماشین امان نداره زیر 100 میلیون بشه چون سایپا داره واردش میکنه، دریاب!
همه چیز چینی شده،حداقل از چینی با کیفیت استفاده نمیکنن!!پژو ۴۰۵ صفر از اقوام گرفته چراغاش نور نداره بعد کلی تحقیق که فکر میکردیم باید کل چراغ عوض بشه،فهمیدیم به جای استفاده از طلق شیشه ایی از طلق پلاستیکی استفاده کردن،بعد از عوض کردن طلق پلاستیکی با شیشه نورش عالی شد!وقتی در قسمت روشنایی که خیلی مهمه زدن ،موندم کجا دیگه دزدی کردن،نکنه تو قسمت ترمز،سیستم سوختم…
آقا جان چینیه چینننننننننن والا من یه بار سوار x33 شدم بخدا هر دقیقه یه چیزش خراب میشد…بجای این یه مگان دست دوم بگیرید خییییلی بهتره… پدال جان اگه یه مقایسه بین کمری 2015 سوناتا 2015 و اپتیما 2015 بذاری عالی میشه. ممنون
دوستان تا حالا از خودتون پرسیدین اینکه میگن زور کسی به خودرو سازا نمیرسه و هرکاری که دلشون می خاد میکنن یعنی چی؟مگه کارخونه های خودرو سازی یه ایالت مجزا از کشور هستن و مگه رییس روساشون توسط دولتمردا انتخاب نمیشن؟نکنه زیر نظر آمریکا یا صهیونیستا اداره میشن که انقد خودسر و یکه تاز هستن؟ یعنی واقعا ما مردم از ساده انگاری خودمون خجالت نمی کشیم؟ اینکه بپذیریم کسی نمیتونه جلو خودروسازا بایسته! بابا به خدا ما مردم رو دیگه خیلی … گیر آوردن که این مزخرفاتو تحویلمون میدن!شاید جز قوای سه گانه دولتو مجلسو قوه قضاییه یه قوه دیگه داریم به اسم قوه ماشینیه که مستقل از بقیه قوا کار میکنه و ما خبر نداریم!!
مقصر اصلی دولته! چون نمیخواد از سود مفت عوارض واردات خودرو که دهها برابر سود خود شرکتهای سازنده ی اون خودروهاست دل بکنه . دولت بجای برقراری سیستم هزینه بر و پیچیده ی گرفتن مالیات از خودروداران (به نسبت تعداد و مدل خودروها) براحتی از اونها عوارض واردات میگیره ، و از طرفی اجازه میده خودروسازان هم از اوضاع کمال استفاده رو ببرن … یعنی در واقع وجود این خودروسازان هست که گرفتن اون پولهای هنگفت برای واردات رو توجیه میکنه .
ایدو طراحی بدی نداره و با موتور 1600 قدرت 125 براش خیلی خوبه. البته اگر قدرت 133 اسب (100 کیلووات) را ارائه میداد واقعا عالی بود. در اینکه این محصولات بسیار بهتر از ماشینهای ایرانی (سمند-پژو و …) هستند، اصلا شکی نیست. اما بهرحال بین تمام اتومبیلهای چینی خرید شاسی بلنداش اشتباه است ولی سدانهاش مانند جیلی و ایدو گزینه خوبیه. البته داستان ام جی فرق داره و حتی امجی6 بهتر از مزدا3 است و در این موضوع شکی نکنید (چون این مزدا3 موجود، مونتاژه). در نهایت باید گفت در کشور ایران بهترین اتومبیل از هر نظر اتومبیل ژاپنی است (اتومبیلهای کره ای اصلا ارزش خرید ندارند و بزودی چین اونها را تسخیر میکنه). با 100 تومن تویوتا یاریس- 150 کمری یا تیانا یا راو4- با 200 آریون یا آکورد و 250 به بالا لکسوس و شاسی بلندهای ژاپنی.
حالا باز اگه اینجوری بیاد که خوبه!الان سایپا میده داشبوردو از بازیافت دمپایی پاره بسازن چرم دور فرمونو حذف کنن.بعد تازه هزار تا چیزای استاندارد ماشین روبه جای اپشن به خلق الله میندازن.حالا خداکنه از موتور و… نزنن.حالا اگه به فرض محال15 هزار دلار وارد کنن تقریبا باید بشه 47-48 ولی عمرن کمتر از 65-70 بدن به ملت! خدایا همه ی ظالمین را خوار بگردان
متاسفانه اجناس چینی در بازار و اذهان مردم بگونه ای بد جا افتادن دلیلش همه میدونیم کیفیت نازل محصولات چین حتی محصولات با کیفیتی چون اپل مک پرو ، و گوشی های اپل و نیز موبایل های بسیار با کیفیت htc وقتی در چین تولید میصن کیفتشون نزول پیدا میکنه؛ اما در مورد دو محصول جدید شرکت چانگان من همین امروز اعلام میکنم و کامنتم هم موجوده پس بیاد داشته باشید ، کیفیتشون از سایر چینی ها بهتر و طراحی غیر قابل مقایسه ای با سایر چینی ها دارن شرکت چانگان طوری در زمینه تحقیق و توسعه و طراحی داره پیشرفت میکنه که حتی مجلات معتبر و طراحان اروپایی به این مسله اذعان کردن جدایی از ذات خودروهای چینی که چندین درجه از محصولات کره ای و ژاپنی پایینتز هست اما این شرکت کریس بنگل کسی که نسل های معتبر و زیبای بی ام دبلیو در کارنامه اش هست و شرکت BMW متحول کرد استخدام کردن درست مثل کیا موتورز که با بهره گیری از پیتر شریر سر طراح گروه آیودی انقلابی در محصولات کیا موتورز ایجاد کرد بطوریکه هرسال پبشرفت شرکت کیا را کارشناسان برابر 5 سال پیشرفت سایر شرکت های مهتبر میدونن و کشور آلمان رو الگوی خودش قرار داده، من به فروش بالای چانگان در ایران در صورتیکه مدل های xt و سایر مدل ها بی کم و کاست تولید بشه و استقبال از اون کاملا مطمن هستم واقعا طراحی زیبایی داره هم cs35 و هم eado
سایپا قرار بود سراتو بجای زانتیا تولید کنه اونم 5سال پیش حالا رسیده به واردات ماشینهای بیخود چینی شما از موفقیت و استارت سایپا حرف میزنید .استارت برای سقوط زده.
یک خسته نباشید به مهندسین و مدیران توانمند سایپا . . . بعد از اینهمه سال بسته بودن مرزها به روی خودروهای خارجی ، آخرش محصولات غرور انگیز خودروسازیمون پراید 20 سال پیش و تیبای نیمه چینی هستن + مونتاژ خودروهای تمام چینی . همون پرایدش روهم درست بدن دستمون قانعیم . خداوکیلی 2 سال پیش با بدبختی و دق دادنی که خودش داستانیه ، یک پراید به ما فروختن ، در بهترین شرایط نگهداری و فقط 20 هزارتا کارکرد ، رنگ صندوقش از داخل ترکیده! نداشتن سیستم پخش ، خراب شدن سریع باتری ، کولر ، رادیات ، لنتها ، بوق و . . . و البته عدم پاسخگویی نمایندگی هم که دیگه قصه اش تکراری شده . نمایندگی ای که حتی برای پرچ کردن پلاک روی سپر ماشین ازم پول گرفت!!!
اگه این یه ماشین ایرانی بود واقعا تحسینش میکردم ! طراحی قابل قبول و نسبتا عامه پسندی داره ! ولی با این روندی که داریم میریم تا چند سال دیگه از هند و بعد حتی شاید از کشور های آفریقایی ماشین میگیریم واسه مونتاژ ! اون لحظه ای که فکر تعرفه واردات برای حمایت از تولید داخلی وارد ذهن اون مسئول مربوطه شد!!!! مطمئنا تلخ ترین لحظه تاریخ خودروسازی ایـــران هست
وردات هر نوع خودرو بی کیفیت برای مونتاژکاران ازاده ولی برای مردم نه !! جالب اینه که دیگه مونتاز هم نمی کنند و فقط شدن یه بازرگانی ساده . یه سوال فقط بی جواب میمونه ” الان که روی آوردن به واردات خودرو ؛ اون 7 میلیون نفری که داشتن تو صنعت خودروسازی به ملت خدمت می کردن چکار می کنن ؟” فقط اگه مردم خودشون خودرو وارد کنن اینا بیکار میشن ؟ دیگه واقعا دارن به شعور مردم توهین می کنن . بابا جمع کنین کاسه کوزه تون . بسه دیگه اخه چقدر پر رو و …… هستید .
kayvan
۱۴ شهریور ۱۳۹۳فروش اقساطی پژو 405 مدل 1387
رنگ نقره ای
دور رنگ
رو دستم مونده
بسیار تمیز
ترکیده
لاستیک دارد
ولی آج لاستیک ندارد
بیمه دارد
ولی فقط 20 روز دیگر اعتبار دارد
مجهز به صندلی و آیینه
فرمان هیدرولیک
ترمز ای بی حس :| برای سرعت زیر 40 عالیه :|
پیش پرداخت: 15 میلیون
مابقی طی دو فقط چک 1 میلیونی واسه هر موقع عشقتون کشید نقد هم نشد مشکلی نیست
موعد تحویل: شب :|
ضمنا خودروی فوق مجهز به بوق می باشد
دوگانه دستی
قابل شستشو
برای خرید پیامکی لطفا عدد 1387 را به شماره 31535135135135168413513435143
ارسال نفرمایید
باتشکر
huayra
۱۴ شهریور ۱۳۹۳چ عجب انگار بنجل سازان توربوشارژر زدن رو یاد کرفتن بعد نمیدونم چند سال…
Ehsan
۱۵ شهریور ۱۳۹۳احتمالا قیمتش باید بین 60 تا 80 میلیون باشه ، والا سایپا ضرر میکنه در بخش شاسی بلند های چینی قیمت در همین رده است
hrs
۱۴ شهریور ۱۳۹۳پدال لطفاً این نظر چرت و پرت رو حذف کن.
ASTON MARTin
۱۵ شهریور ۱۳۹۳کجاش چرته؟
من که حال کردم
بابا چرا نمیفمین طرف داره اعتراض میکنه به وضعیت گند بازار خودرو
kayvan
۱۵ شهریور ۱۳۹۳ممنون
Saeed.shariati
۱۴ شهریور ۱۳۹۳شکی درش نیست که ماشین اشغالی یه
ولی به نسبت لیفان ایکس شصت و ایکس سی و سه پیشرفت خوبی محسوب میشه داخلش هم کپی نیو سانتافه هست ولی همچین ناشیانه هم نیس از حق نگذریم و از کیفیت بگذریم داخلش زیباست و اون موتور توربو شم که که قابل قبوله
به نظر من همونجوری که کره ای ها چند قدم عقب تر از آلمان ها دارن سیر پیشرفت طی میکنن چینی ها هم به همون نسبت پشت سر کره ان
ولی ایران……….
مجبورم نقطه چین بزارم چون حرف دلم باب طبع پدال نیس!!!!!
hadi
۱۴ شهریور ۱۳۹۳سلام سعید جان. من کاملا باهات موافقم. به نظرم در آینده نزدیک چندتا از این خودرو سازای پرتعداد چین به موفقیت و سود زیادی میرسن و بعد شروع میکنن به خریدن شرکتهای کمتر سود ده و زیان ده کشور خودشون و از تاسیسات اونا برای تولید مذل های خودشون استفاده میکنن و رشد میکنن و کم کم مثل فولکس واگن یا جی ام یا نمونه ی ملموس ترش مثل تاتاموتور هند(مالک فعلی جگوار و لندروور) شروع میکنن به تبدیل شدن به ابر قدرت های جهان خودرو.
انزو
۱۴ شهریور ۱۳۹۳حالا همین ک نوشتین رقمی ب مراتب کمتر،خدا میدونه به چ قیمت گزافی میندازن ب مردم.
سام
۱۵ شهریور ۱۳۹۳پدال میگه که قیمت نهایتا 15000 دلار در میاد.یعنی با گمرک که حساب کنیم یه چیزی حدود 80-90 میلیون در میاد.اما دوباره پدال میگه با واردات CBU قیمتش کمتر میشه.
پدال خوابشو ببین چون این ماشین امان نداره زیر 100 میلیون بشه چون سایپا داره واردش میکنه، دریاب!
huayra
۱۴ شهریور ۱۳۹۳امید وارم استارت سایپا برای بهترشدن باشه
huayra
۱۴ شهریور ۱۳۹۳شاید انشاء الله خریدیمش خدا ایشالا ب خودتون بده
Just american
۱۴ شهریور ۱۳۹۳با ماشین چینی برای بهتر شدن استارت بزنن؟
mahdi
۱۴ شهریور ۱۳۹۳سایپا هم شورشو در آورده هر چی ماشین چینی رو ریخته تو بازار مارک خودشو چسبونده بهش داره میندازه به به مردم
مصطفی
۱۴ شهریور ۱۳۹۳اونوقت می گه:
محصولی دیگر از سایپا!
کوتاه ترین جوک دنیا:
(سایپا مطمئن)
ياكان
۱۴ شهریور ۱۳۹۳خب مشکل از خود مردمه دیگه. نخرن داداش، نخرن!
سجاد
۱۵ شهریور ۱۳۹۳ماشاالله اینقد حق انتخاب داریم . . .
اون از mvm وارداتی که با ارز دولتی 8000 دلار میخرن ، 38 میلیون میفروشن . اینهم از تولیدات ایرانخودرو و ساپپا .
توفیقی
۱۴ شهریور ۱۳۹۳کپی راو 4.این روزا پدال کودکانه شده.عکس تام و جری رو میزنن.بچه گانه حرف میزنن.جوک های آب دوغ خیاری میگن چه میشه کرد.عصر آخرالزمانه دیگه!!!!!!!!!1
فرید
۱۴ شهریور ۱۳۹۳نمیخوام ولم کن
sina
۱۴ شهریور ۱۳۹۳سلام.نمیدونم چرا چینی ها تو طراحی بدنه کمی ظرافت به خرج نمیدن!نچسب و نا موزون به نطر میرسن!!
عباس
۱۴ شهریور ۱۳۹۳همه چیز چینی شده،حداقل از چینی با کیفیت استفاده نمیکنن!!پژو ۴۰۵ صفر از اقوام گرفته چراغاش نور نداره بعد کلی تحقیق که فکر میکردیم باید کل چراغ عوض بشه،فهمیدیم به جای استفاده از طلق شیشه ایی از طلق پلاستیکی استفاده کردن،بعد از عوض کردن طلق پلاستیکی با شیشه نورش عالی شد!وقتی در قسمت روشنایی که خیلی مهمه زدن ،موندم کجا دیگه دزدی کردن،نکنه تو قسمت ترمز،سیستم سوختم…
re8889
۱۴ شهریور ۱۳۹۳زیر 65 باشه خوبه
مصطفی
۱۴ شهریور ۱۳۹۳نه بابا سایپا زیر 65 می خردش بالای 200 تا می فروشدش.
re8889
۱۴ شهریور ۱۳۹۳سایپا برادر بزرگترش cs75هم رونمایی کرد
re8889
۱۴ شهریور ۱۳۹۳این بهتره یا بریلیانس؟؟؟؟
re8889
۱۴ شهریور ۱۳۹۳قراره ماشین های بریلیانس رو پارس خودرو وماشین های چانگان رو سایپا تولید کنه
محمدرضا
۱۴ شهریور ۱۳۹۳آقا جان چینیه چینننننننننن والا من یه بار سوار x33 شدم بخدا هر دقیقه یه چیزش خراب میشد…بجای این یه مگان دست دوم بگیرید خییییلی بهتره…
پدال جان اگه یه مقایسه بین کمری 2015 سوناتا 2015 و اپتیما 2015 بذاری عالی میشه.
ممنون
کاظم
۱۴ شهریور ۱۳۹۳ماشاالله جنس چینى چقدر زیاد شده! هر جا میریم میبینیم. زده ساخت چین! اینقدر اینجا چینی. چینى شنیدیم. خودمونم داریم شبیه چینیها میشیم!!!…… :(
farzad
۱۴ شهریور ۱۳۹۳اخه به اینم میگن ماشین؟
Ferrari
۱۴ شهریور ۱۳۹۳اتوموبیل بدی به نظر نمیاد فقط مشکلش چینی بودنشه.
دوستان یه سوال جیلی ec7 بهتره یا تویوتا کمری، دایی می خواد یکی بخره ولی نمی دونه کدوم رو بخره. کلی هم تحقیق کرده و هنوز نمی دون کدوم و بخره.
تویوتا لایک
جیلی دیس لایک
مجتبی (ساروی)
۱۵ شهریور ۱۳۹۳فراری سوالت جدی بود یا داشتی شوخی میکردی ؟
محمد
۱۴ شهریور ۱۳۹۳یه اشغال دیگه داره میاد….خودرویی که هیچ تستی روش نمیشه…واقعا که
انزو
۱۵ شهریور ۱۳۹۳تستش رو روی جون مردم ایران انجام میدن!
یونس
۱۴ شهریور ۱۳۹۳دعا می کنم هم سایپا و هم ایران خودرو ورشکست بشن.
تا شاید گمرک برداشته بشه.
کشور ما 70 میلیون نفر رو فدای چندتا… میکنه.
جای تاسف داره واقعا برای دولت.
ياكان
۱۴ شهریور ۱۳۹۳دوستان تا حالا از خودتون پرسیدین اینکه میگن زور کسی به خودرو سازا نمیرسه و هرکاری که دلشون می خاد میکنن یعنی چی؟مگه کارخونه های خودرو سازی یه ایالت مجزا از کشور هستن و مگه رییس روساشون توسط دولتمردا انتخاب نمیشن؟نکنه زیر نظر آمریکا یا صهیونیستا اداره میشن که انقد خودسر و یکه تاز هستن؟ یعنی واقعا ما مردم از ساده انگاری خودمون خجالت نمی کشیم؟ اینکه بپذیریم کسی نمیتونه جلو خودروسازا بایسته! بابا به خدا ما مردم رو دیگه خیلی … گیر آوردن که این مزخرفاتو تحویلمون میدن!شاید جز قوای سه گانه دولتو مجلسو قوه قضاییه یه قوه دیگه داریم به اسم قوه ماشینیه که مستقل از بقیه قوا کار میکنه و ما خبر نداریم!!
گربه
۱۵ شهریور ۱۳۹۳مقصر اصلی دولته!
چون نمیخواد از سود مفت عوارض واردات خودرو که دهها برابر سود خود شرکتهای سازنده ی اون خودروهاست دل بکنه .
دولت بجای برقراری سیستم هزینه بر و پیچیده ی گرفتن مالیات از خودروداران (به نسبت تعداد و مدل خودروها) براحتی از اونها عوارض واردات میگیره ، و از طرفی اجازه میده خودروسازان هم از اوضاع کمال استفاده رو ببرن …
یعنی در واقع وجود این خودروسازان هست که گرفتن اون پولهای هنگفت برای واردات رو توجیه میکنه .
رامتین
۱۴ شهریور ۱۳۹۳ایدو طراحی بدی نداره و با موتور 1600 قدرت 125 براش خیلی خوبه. البته اگر قدرت 133 اسب (100 کیلووات) را ارائه میداد واقعا عالی بود. در اینکه این محصولات بسیار بهتر از ماشینهای ایرانی (سمند-پژو و …) هستند، اصلا شکی نیست.
اما بهرحال بین تمام اتومبیلهای چینی خرید شاسی بلنداش اشتباه است ولی سدانهاش مانند جیلی و ایدو گزینه خوبیه. البته داستان ام جی فرق داره و حتی امجی6 بهتر از مزدا3 است و در این موضوع شکی نکنید (چون این مزدا3 موجود، مونتاژه).
در نهایت باید گفت در کشور ایران بهترین اتومبیل از هر نظر اتومبیل ژاپنی است (اتومبیلهای کره ای اصلا ارزش خرید ندارند و بزودی چین اونها را تسخیر میکنه). با 100 تومن تویوتا یاریس- 150 کمری یا تیانا یا راو4- با 200 آریون یا آکورد و 250 به بالا لکسوس و شاسی بلندهای ژاپنی.
گربه
۱۵ شهریور ۱۳۹۳پیف پیف . . .
هیوندا بو میده!
احمدرضا
۱۴ شهریور ۱۳۹۳تا حالا اسمش رو نشنیدم
lmbx
۱۴ شهریور ۱۳۹۳حالا باز اگه اینجوری بیاد که خوبه!الان سایپا میده داشبوردو از بازیافت دمپایی پاره بسازن چرم دور فرمونو حذف کنن.بعد تازه هزار تا چیزای استاندارد ماشین روبه جای اپشن به خلق الله میندازن.حالا خداکنه از موتور و… نزنن.حالا اگه به فرض محال15 هزار دلار وارد کنن تقریبا باید بشه 47-48 ولی عمرن کمتر از 65-70 بدن به ملت!
خدایا همه ی ظالمین را خوار بگردان
وحید
۱۴ شهریور ۱۳۹۳مطمئنن چین هم یه روز به جمع خودروسازهای بزرگ خواهد پیوست اما ایران…
سجاد
۱۵ شهریور ۱۳۹۳چین الآنش هم پیوسته . . .
همین چینی که موقع افتتاح سایپا و ایرانخودروی ما داشت گاری تولید میکرد!
مصطفی
۱۴ شهریور ۱۳۹۳چین در عرض کم تر از 10 سال از یک چیزی به این جا رسیده.پس 10 سال دیگه به کجا می رسه؟
Nima.j
۱۴ شهریور ۱۳۹۳فکر نمی کنم داخلش این شکلی بمونه نمونش دنا که طراحی داخلی اولیش با الان از زمین تا آسمون فرق داره!
sunmartin
۱۴ شهریور ۱۳۹۳متاسفانه اجناس چینی در بازار و اذهان مردم بگونه ای بد جا افتادن دلیلش همه میدونیم کیفیت نازل محصولات چین حتی محصولات با کیفیتی چون اپل مک پرو ، و گوشی های اپل و نیز موبایل های بسیار با کیفیت htc وقتی در چین تولید میصن کیفتشون نزول پیدا میکنه؛ اما در مورد دو محصول جدید شرکت چانگان من همین امروز اعلام میکنم و کامنتم هم موجوده پس بیاد داشته باشید ، کیفیتشون از سایر چینی ها بهتر و طراحی غیر قابل مقایسه ای با سایر چینی ها دارن شرکت چانگان طوری در زمینه تحقیق و توسعه و طراحی داره پیشرفت میکنه که حتی مجلات معتبر و طراحان اروپایی به این مسله اذعان کردن جدایی از ذات خودروهای چینی که چندین درجه از محصولات کره ای و ژاپنی پایینتز هست اما این شرکت کریس بنگل کسی که نسل های معتبر و زیبای بی ام دبلیو در کارنامه اش هست و شرکت BMW متحول کرد استخدام کردن درست مثل کیا موتورز که با بهره گیری از پیتر شریر سر طراح گروه آیودی انقلابی در محصولات کیا موتورز ایجاد کرد بطوریکه هرسال پبشرفت شرکت کیا را کارشناسان برابر 5 سال پیشرفت سایر شرکت های مهتبر میدونن و کشور آلمان رو الگوی خودش قرار داده، من به فروش بالای چانگان در ایران در صورتیکه مدل های xt و سایر مدل ها بی کم و کاست تولید بشه و استقبال از اون کاملا مطمن هستم واقعا طراحی زیبایی داره هم cs35 و هم eado
کاظم قاقی
۱۴ شهریور ۱۳۹۳منکه واقعا خوشم اومد سایپا داره عالی کار میکنه آفرین.از خودروساز بزرگی مثل سایپا کمتر ازاین هم انتظار نمیره.
آرین
۱۲ مهر ۱۳۹۳سایپا قرار بود سراتو بجای زانتیا تولید کنه اونم 5سال پیش حالا رسیده به واردات ماشینهای بیخود چینی شما از موفقیت و استارت سایپا حرف میزنید .استارت برای سقوط زده.
سجاد
۱۵ شهریور ۱۳۹۳یک خسته نباشید به مهندسین و مدیران توانمند سایپا . . .
بعد از اینهمه سال بسته بودن مرزها به روی خودروهای خارجی ، آخرش محصولات غرور انگیز خودروسازیمون پراید 20 سال پیش و تیبای نیمه چینی هستن + مونتاژ خودروهای تمام چینی
.
همون پرایدش روهم درست بدن دستمون قانعیم .
خداوکیلی 2 سال پیش با بدبختی و دق دادنی که خودش داستانیه ، یک پراید به ما فروختن ، در بهترین شرایط نگهداری و فقط 20 هزارتا کارکرد ، رنگ صندوقش از داخل ترکیده!
نداشتن سیستم پخش ، خراب شدن سریع باتری ، کولر ، رادیات ، لنتها ، بوق و . . . و البته عدم پاسخگویی نمایندگی هم که دیگه قصه اش تکراری شده . نمایندگی ای که حتی برای پرچ کردن پلاک روی سپر ماشین ازم پول گرفت!!!
Alpha
۱۵ شهریور ۱۳۹۳اگه این یه ماشین ایرانی بود واقعا تحسینش میکردم ! طراحی قابل قبول و نسبتا عامه پسندی داره !
ولی با این روندی که داریم میریم تا چند سال دیگه از هند و بعد حتی شاید از کشور های آفریقایی ماشین میگیریم واسه مونتاژ !
اون لحظه ای که فکر تعرفه واردات برای حمایت از تولید داخلی وارد ذهن اون مسئول مربوطه شد!!!! مطمئنا تلخ ترین لحظه تاریخ خودروسازی ایـــران هست
احسان(احسان سابق)
۱۵ شهریور ۱۳۹۳داخلش بشدت تقلیدی از هیوندای هست هیچ اثری از اصالت توی این ماشین نیست
Ahmad..F12
۱۵ شهریور ۱۳۹۳موافقم احسان جان
شباهت بی بدیل اینو به هیوندای توسان نمیشه انکار کرد!!
هم طراحی داخلی هم خارجی
آرین
۱۲ مهر ۱۳۹۳احسان جان ماشین چینیو اصالت!!.از هر گوشه یه چی بر میدارن میچسپونن به هم میشه ماشین چینی.
لاکی استریک
۱۵ شهریور ۱۳۹۳اگه یکم صبر کنید وانتش رو هم مهندسین سایپا میزنن اونوقت بخریدش
amir ali
۱۵ شهریور ۱۳۹۳وردات هر نوع خودرو بی کیفیت برای مونتاژکاران ازاده ولی برای مردم نه !! جالب اینه که دیگه مونتاز هم نمی کنند و فقط شدن یه بازرگانی ساده . یه سوال فقط بی جواب میمونه ” الان که روی آوردن به واردات خودرو ؛ اون 7 میلیون نفری که داشتن تو صنعت خودروسازی به ملت خدمت می کردن چکار می کنن ؟”
فقط اگه مردم خودشون خودرو وارد کنن اینا بیکار میشن ؟
دیگه واقعا دارن به شعور مردم توهین می کنن . بابا جمع کنین کاسه کوزه تون . بسه دیگه اخه چقدر پر رو و …… هستید .