برخی اوقات سازندگان ایرانی بازار خودروهای خود را با دست خودشان خراب میکنند! حتی اگر این خودرو وارداتی و یا مونتاژی بوده و محصولی داخلی نیز نباشد. شاید بپرسید چرا؟ اجازه دهید برایتان توضیح دهم. کمتر از دو سال است که شرکت سایپا یکی از پرفروشترین کراساوورهای بازار چین یعنی چانگان CS35 را وارد و حتی اخیراً به مونتاژ آن در سایت “کاشان” اقدام نیز نموده است، اما این محصول که نسبت به بسیاری از چینیهای موجود در ایران، از وضعیت کیفی بالنسبه بهتری برخوردار است هنوز نتوانسته آنچنانکه باید و شاید خودی در بازار نشان داده و یا بهاصطلاح جا بیفتد. مهمترین دلیل این امر هم به نحوه قیمتگذاری نامناسب این خودرو برمیگردد.
شرکت سایپا، ابتدابهساکن چانگان CS35 را با قیمتی بیش از ۸۰ میلیون تومان روانه بازار نمود، ولی پس از استقبال سردی که از آن به عمل آمد، در چندین مرحله، بهای آن را به ۶۴ میلیون تومان تنزل داد. شرکت سایپا با آن همه سابقه و آشنایی خود با بازار ایران بایستی این نکته بدیهی را درک میکرد که اولاً، اکثر خریداران ایرانی به این راحتی حاضر نیستند برای یک خودروی ناشناخته چینی تا این حد هزینه کنند، آنهم خودرویی که ظاهرش چندان شبیه کرهایها نیست! و ثانیاً، عمده مصرفکنندگان و بهخصوص مشتریان خودروهای زیر صد میلیون تومانی، هیچگاه نوسانات پیاپی در قیمت یک خودرو را برنمیتابند، بهویژه اگر قیمت این خودرو روز به روز در حال کاهش بوده و خریدش ضرر هنگفتی را دامنگیرشان نماید. پس بهخوبی شاهدیم که طمعورزی اولیه طرف ایرانی، بیش از همه به خود او زیان وارد نمود و بازار محصولش را هم بهنوعی خراب کرد، اما حال که مونتاژ این خودرو در کشورمان آغاز شده، بهتر است که شرکت سایپا به تثبیت قیمت این خودرو اقدام نموده و بهای آن را در حد معقولی پایین بیاورد، زیرا هنوز هم این خودرو با نرخ فعلی تا حدی گران به نظر میرسد. بگذریم! اکنون وقت آن رسیده که نگاه کوتاهی به مختصات کلی چانگان CS35 بیاندازیم.چانگان CS35، برای نخستین بار، در سال ۲۰۱۱ میلادی و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان ظاهر شد آنهم به هیئت یک خودروی کانسپت، اما یک سالی زمان برد تا شکل نهایی به خود گرفت و مهیای رونمایی در نمایشگاه پکن گردید. در نهایت نیز، تولید این خودرو در سیام ماه اکتبر سال ۲۰۱۲ میلادی، در خاک چین آغاز شد. طراحی بدنه
طراحی بدنه چانگان CS35 با کمک طراحان ایتالیایی صورت پذیرفته است. این طرح، از سبکی مستقل سود برده و از هیچ خودروی دیگری هم در این کره خاکی تقلید نکرده است. خطوط سیالی در اقصی نقاط بدنه آن به کار رفته و جلوهای خاص را برای آن مهیا نموده است. البته این سبک از طراحی با آنکه هیچ ایراد فاحشی هم بر آن مرتبط نیست و حتی از برخی زوایا نیز زیباست، ولی در کشورمان چندان جا افتاده نیست و برخی از هموطنان آن را نمیپسندند. و در این میان، بیشتری ایرادی که از آن گرفته شد، مربوط به طول کم این خودرو و طراحی بخش عقب آن بود، طرحی که از دید برخی از افراد حتی ناقص نیز ارزیابی میشود! اینکه این ایراد تا چه حد درست است بستگی به دیدگاه مشتریان و نیز نظر متخصصان طراحی دارد.
برخلاف طراحی بحثبرانگیز بدنه، کابین چانگان CS35 جایی است که تا حدی میتواند رضایت خاطر خریداران خود را فراهم آورد. طراحی این کابین به ساختههای فورد بسیار نزدیک است، بهخصوص فرم پنل میانی داشبورد که ابزار و ادوات بر روی آن جای گرفتهاند. متریال و مواد به کار رفته در آن نیز از جنس پلاستیک سخت و ارزان قیمت هستند که تا حدی نسبت به دیگر همقطاران چینیاش در بازار بهتر بوده ولی کماکان از نرم ایدهآل خود فاصله دارد.
همانطور که پیش از این نیز بارها گفته شد، به رغم پیشرفتههای صورت گرفته در چند سال اخیر، هنوز هم کیفیت نهچندان خوب مواد به کار رفته در داشبورد و نیز کابین، پاشنه آشیل اکثر محصولات چینی به شمار میآید و به نظر میرسد که خیلی از سازندگان آن دیار، این مطلب ساده و بدیهی را درک نکردهاند که کیفیت مواد داخل کابین هم در جای خود بسیار مهم است و لااقل مشتریان ایرانی را نمیتوان را با یک داشبورد پلیمری ساده اما با ظاهری زیبا گول زد! البته ناگفته نماند که برخی از سازندگان چینی منجمله هاوال و جیلی و… تا حد زیادی به کیفیت داشبورد خودرو و عایقبندی آن اهتمام دارند و لااقل از این لحاظ نسبت به دیگر همقطاران چینی خود جلوتر هستند.
گرچه فضای موجود در کابین و صندوق چانگان CS35، با دیگر همتایان چینیاش، منجمله امویام X33 و یا لیفان X60 یکسان نبوده و کمی کوچکتر است ولی با این حال، چهار سرنشین بزرگسال بهراحتی میتوانند در آن جای گیرند و از فضای سر و پای مناسبی نیز بهرهمند شوند. حجم صندوقعقب آن بهوضوح اندک است و بیشتر شبیه خودروهای هاچبک است تا یک کراساوور کوچک.
نورپردازی مناسب داخل کابین هم از نقاط مثبت دیگری است که در این خودرو مشاهده میشود. صفحه مدرج پشت فرمان، با خطوطی خوانا مدد دهنده راننده در شبهنگام است و فرمان الکتریکی خوشدست آن یاری گر او در ترافیکهای سخت درونشهری.
چانگان CS 35 از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۶ لیتری تمام آلومینیمی ۱۶ سوپاپ نیرو میگیرد. این پیشرانه که با نام BLUE CORE عرضه میشود، با همکاری شرکای خارجی چانگان، منجمله مزدای ژاپن و فورد آمریکا تکوین و توسعه یافته است و از ویژگیهای آن میتوان به مصرف کمتر، کارایی بهتر و نیز آلایندگی کمتر نسبت به پیشرانههای متداول بنزینی اشاره نمود. خروجی توان این پیشرانه معادل ۱۲۵ اسب بخار و گشتاور آن معادل ۱۶۰ نیوتنمتر است. از لحاظ سیستم انتقال قدرت، این خودرو با گیربکسهای ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک عرضه میشود که نسخههای تولید شده کشورمان با گیربکس اتوماتیک عرضه میشوند.
از لحاظ ایمنی، چانگان CS35 توانسته است ۴ ستاره ایمنی را از موسسه C-NCAP چین دریافت نماید. نسخه مونتاژ ایران این خودرو، به طور استاندارد از ۴ عدد کیسه هوای ایمنی برخوردار است و به اقلامی همچون سامانه ضد بلوکه ترمز، سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و نیز سامانه کمکی ترمز در شرایط اضطراری مجهز هست. در کنارش، از کمربندهای ایمنی سه نقطهای و پیش کشنده نیز بهره میبرد.
از همان بدو ورود، چانگان CS 35، همیشه جز ۱۰ کراساوور پرفروش بازار چین بوده و در سال ۲۰۱۵ میلادی، با فروشی نزدیک به ۱۷۰ هزار دستگاه، مقام پنجمین کراساوور پرفروش بازار چین را از آن خود نموده است. پس با این تفاسیر میتوان این خودرو را محصولی سخت چینی پسند دانست.
در بازار کشورمان نیز، اگر بهای این خودرو در ارقام پایینتری تثبیت شده و شرایط فروش آن سهلتر گردد میتوان بازار خوبی را برای آن پیشبینی کرد، بهویژه آنکه این خودرو توسط دومین خودروساز کشورمان تولید میشود و از این لحاظ میتوان انتظار خدمات پس از فروش بهتری را لااقل نسبت به دیگر خودروهای وارداتی و مونتاژی داشت. البته امکان تحقق این موارد در صورتی امکانپذیر است که کیفیت این خودرو به بهانه ایرانیزه شدن و استفاده از قطعات داخلی به پایین سطح ممکن تنزل نیابد! به امید روزی که شاهد تولید بهترینها توسط سازندگان ایرانی باشیم.
مشخصات فنی چانگان CS35
حجم موتور: ۱۵۹۸ سیسی
توان: ۱۲۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۶۰ نیوتنمتر در ۴۰۰۰ – ۵۰۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۱.۵ الی ۱۲.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
سیستم فنربندی جلو: مکفرسون
سیستم فنربندی عقب: بازوهای نیمه دنبالهای (TRAILING ARM)
نوع کالیپر ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
نوع کالیپر ترمز عقب: دیسکی
مصرف سوخت در سیکل ترکیبی: ۷.۲ لیتر در هر یکصد کیلومتر مسافت
نوع گیربکس: ۴ سرعته اتوماتیک
نوع محور محرک: دیفرانسیل جلو
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۱۶۰/۱۸۱۰/۱۶۷۰ میلیمتر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۵۶۰ میلیمتر
وزن خالص: ۱۲۷۰ کیلوگرم
ظرفیت باک بنزین: ۵۲ لیتر
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۱۵/۶۰ R 16
۴ ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP چین
۴ عدد کیسه هوای ایمنی
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)
سیستم کمکی ترمز (BAD)
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
کمربندهای ایمنی جلو مجهز به سیستم پیش کشنده و قابل تنظیم ارتفاع
تجهیزات رفاهی
طبق مندرجات وبسایت شرکت سایپا این خودرو با تجهیزات رفاهی ذیل عرضه میشود البته با قید این نکته که ” احتمال مغایرت در عکسها و مشخصات فنی با خودروی تحویلی وجود دارد ”
سانروف برقی
سیستم تثبیتکننده سرعت (کروز کنترل)
فرمان الکتریکی (EPS)
صندلیهای چرمی
آینههای جانبی با قابلیت تاشوی برقی + مجهز به چراغ راهنما
صندلی راننده قابل تنظیم در شش جهت
سنسور پارک دندهعقب
سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)
دکمههای تنظیم بر روی فرمان + قابلیت تنظیم ارتفاع
سیستم تهویه مطبوع
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD PLAYER و پورت AUX،USB
۶ عدد بلندگو
بازکننده درب باک و صندوقعقب از داخل
چراغهای جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع
ریموت کنترل تاشو
زیر آرنجی مرکزی جلو
کامپیوتر اطلاعات سفر
هشداردهنده بسته نبودن کمربند ایمنی
برفپاککن عقب + گرمکن شیشه عقب
و…
در ایران: ۶۶ میلیون تومان (ثبتنام در نمایندگی شرکت)
در چین: ۹۲,۹۰۰ یوآن (نسخه اتوماتیک، تیپ LUXURY)
در امارات: ۵۴,۹۹۵ الی ۵۹,۹۹۵ درهم
منابع:
GLOBALCHANGAN.COM
CARNEWSCHINA.COM
CHINAAUTOWEB.COM
germany
۶ خرداد ۱۳۹۵کیفیت قطعاتش صفره .عکسها دارن داد میزنن
abadan
۷ خرداد ۱۳۹۵همینکمه اشاره شد جنس داشبورد پلاستیک سخت و بی کیفیته کافیه کسی سراغ خریدش نره.
علی
۱۰ فروردین ۱۳۹۶سلام دوست عزیز خیلی علیه خودم یه هیوندا ولستر دارم و الان یه چانگان هردوشون تو یه اندازن اما ازنظر قیمتی و خیلی چانگان به صرفه تر هست ومن خیلی راضیم
بهنام طیبی
۶ خرداد ۱۳۹۵توایران که هیچ خودرویی به قیمت واقعی عرضه نمیشه ولی چاره چیه
مصرف سوختش خوبه
احمد باقری
۶ خرداد ۱۳۹۵هیچ ماشینی قیمت واقعی نداره، وقتی پراید، 20 میلیون، 21 میلیون به فروش میرسه و قیمتگذاری میشه، خب معلومه که ازهمون اول، قیمت 80 میلیونی برای این ماشین در نظر گرفته میشه.
genius
۶ خرداد ۱۳۹۵وای خدایا!!این چه بلایی است که پس از *** بر سر ما نازل شده و شرکت سهامی تولید اتوموبیل سیتروئن ایران(Société Annonyme Iranien Production Automobile) یا همین سایپای بدنام امروز به خلعت مونتاژکاری این چینی عجیب الخلقه ملبس شده است!!!
خیلی خوب بحثی نیست شما به چین و چینی دلبستگی خاصی دارید و نمی توانید از آن دل بکنید اما لااقل انصاف را فراموش نکنید و قیمتهای بی سر و ته چینیها را دریابید که چندین برابر ارزش واقعی به ملت ایران که بقول مسئولان خودتان لایق بهترینهاست قالب نشوند.در اینخصوص دوستان میتوانند به مقاله چند روز پیش سایت وزین پدال درخصوص مقایسه بهای چینیها در ایران و روسیه مراجعه کنند تا بخوبی با عمق فاجعه آشنا شوند.
ahmad
۶ خرداد ۱۳۹۵پدال، حامی چینی سواران …
پ.ن: لااقل در انتهای این مقاله، داخل پرانتز قید میکردید “رپرتاژ”
تا من کمتر از خودندن این مقاله ی سراسر تعریف از این حلبی چینی حرص بخورم!!!
مانی
۶ خرداد ۱۳۹۵تا حالا مشخصات هر خودرو چینی رو که نگاه میکردم نوشته شده بود ۵ ستاره ایمنی ار c-ncap این اواین خودرویی هست که میبینم از این مؤسسه ۴ ستاره گرفته!ببین ایمنیش تا چه حد داغونه که c-ncap که به همه ۵ ستاره میده به این ۴ ستاره داده!
فرامرز
۷ خرداد ۱۳۹۵شاخ به شاخ جیلی و ۴۰۵ رو دیده باشی نظرت راجع به خودروهای چینی عوض میشه. بعد این با ۶۳ تومن قیمت رقیب جی کلاس نیست و رقیب همین ال ۹۰ اتوماتیک خودمونه که امکانات و کیفیتش در حد پرایده و طراحیش در حد فرغون!
مهدی
۷ خرداد ۱۳۹۵بنده شاخ به شاخ همین جیلی معروف رو با ال 90 دیدم.سر چهارراه توی چراغ قرمز تصادف کردن. ال نود فقط کاپوتش تاب برداشته بود در حالی که جیلی انگار با تانک تصادف کرده.صاحبش نزدیک بود سکته کنه.
فرامرز
۷ خرداد ۱۳۹۵بحث داغون شدن نیست و تصادف داخل شهری نیست وگرنه پراید تو سرعت زیر ۲۰ همه رو لوله میکنه. مهم اینه که اون ۴۰۵ پنج تا کشته دادو جیلی دو تا مجروح.
محمدرضا
۷ خرداد ۱۳۹۵وقتی بدنه دچار لهیدگی و خورد شدن نشه نیروی برخورد به اتاق و سرنشین منتقل میشه .
شکستنه سپر ازجاهای مشخص و جمع شدنه بدنه تو ماشینای جدیدتر بی دلیل نیست . ماشینای آمریکایی 40 50 سال پیش با اون بدنه محکم هفت جد صاحبشون رو حریف میدادن .
حسین
۶ خرداد ۱۳۹۵مدل دنده دستیاش رو هم با قیمت کمتر عرضه کنن!
میتونن از امکانات اش تو مدل دستی کم کنن تا با قیمت کمتر مردم بیشتری بتوانن بخرند!
حسین
۶ خرداد ۱۳۹۵در نمونه دستی میتونن امکانات زیر را حذف کنن:
کروز کنترل
فرمان الکتریکی را به هیدرولیک تبدیل کنن
روکش چرمی به پارچه تبدیل شود
آینه جانبی برقی معمولی
تنظیم صندلی راننده در ۴جهت به صورت برقی یا دستی!
حذف دکمه های روی فرمان و سیم کشیاش!
کاهش تعداد بلندگو ها به ۴عدد
ریموت معمولی
و بزرگ رو شیشه عقب بنویسن:
سایپا، مطمئن!!
احسان(احسان سابق)
۶ خرداد ۱۳۹۵چقدر ادم دلش بسوزه.نویسنده دعا کرده کیفیت مونتاژ این ماشین پایین نیاد.زمانی کادیلاک سویل که در حد سری 5 و ای کلاس الان بوده با کیفیت برابر امریکا تو ایران مونتاژ میشده حالا تو فکریم نکنه ماشین چینی کیفیت مونتاژ ضعیفی داشته باشه
mahdi
۷ خرداد ۱۳۹۵آکورا رو که دیدید؟ این واکورا شه !!!در عجبم از آقای کاویانی که اینقدر به ماشین چینی علاقه داره
سام
۷ خرداد ۱۳۹۵مهدی عزیز،بررسی خودروهای چینی،کره ای و یا ژاپنی و….ربطی به علاقه و یا تنفر شخصی نویسنده ندارد.واقعیت این است که این خودرو در کشورمان در حال تولید است و برخی از اشخاص هم در پی خرید آن هستند و بنده هم در اینجا برای آشنایی بیشتر هموطنان عزیز،خود را موظف می دانم که آن را بررسی کنم،همانطور که طبق روال معمول،خودروهای دیگر وارداتی و یا مونتاژی اعم از آسیایی و اروپایی و…..را هم بررسی می کنم.
احسان(احسان اسبق)
۶ خرداد ۱۳۹۵واقعا زیباس
چینی از ایرانی لاقل با کیفیت تر هست
۷ خرداد ۱۳۹۵قدرتش تو سایت سایپا ۱۲۳ اسب بخار هست نه ۱۱۲ لطفا اصلاح کنید.
سام
۷ خرداد ۱۳۹۵با سلام
متأسفانه در زمان تدوین این متن،در وبسایت سایپا این رقم (112 اسب بخار) درج شده و حتی در فایل بروشور آن نیز همین رقم ذکر شده بود.اخیرا سایپا اقدام به اصلاح این داده ها نمود و رقم 123 را در مقابل توان پیشرانه این خودرو درج کرد.با سپاس از تذکر و نکته سنجی شما.
alireza
۷ خرداد ۱۳۹۵پدال جان اگه قیمت این خودروها را در کشور روسیه هم اعلام کنید نتیجه گیری جالبتری به وجود میاد.
قیمت در ایران-چین-امارات و روسیه.
بهزاد
۷ خرداد ۱۳۹۵بنده ساکن اربیل عراق هستم.دو سال و نیم پیش به خاطر کمبود بودجه و شرایط خوب اقساط این ماشینو خریدم.تا الان 69000 هزرا تا کار کرده بدون هیچ مشکلی و خرجی و بدون افت کیفیت اونم تو هوای 50 درجه اینجا که ماشین های ژاپنی و آمریکایی هم مشکل میخورن.نمیخوام متعصبانه برخورد کنم اما واقا فراتر از انتظار خودم هم بوده.ضمن اینکه سواری بسیار خوب و خوش دست و راحتی داره.اینجا با 100000 کیلومتر گارانتی تحویل میدن ایران رو نمیدونم .اگه کسی اطلاعات بیشتر خواست خوشحال میشم کمکی بکنم.بهر حال دو سال و نیم تجربه شاید مفید باشه
علی
۹ خرداد ۱۳۹۵سلام آقا بهزاد لطفا اطلاعات بیشتری بدهید؟
امین
۷ خرداد ۱۳۹۵ایمنی این ماشین خیلی ضعیفه. 4 ستاره ایمنی از چین!!! حالا اگر تو استرالیا یا اروپا تست بشه شاید فقط 2 ستاره ایمنی بگیره.
فقط ژاپن
۸ خرداد ۱۳۹۵64 تومن و میدم یه رونیز سرحال میگیرم ، ده برابر این کار میکنه
فرشاد
۱۷ تیر ۱۳۹۵سلام به همگی من طرفدار خودروهای چینی نیستم ولی اکثر دوستانی که در اینجا دارن نظر میدن اصلا خودروی چینی ندارن یا سوار نشدن والکی اظهار فضل میکنن بنده چک جی 5 داشتم و سه سال بدون مشکل خاصی سواری داد البته تنها مشکل اون قدرتش در سربالایی با سرنشین بود در نهایت خواستم شاسی بگیرم و ماشین جک هم فروختم که اولین مشتری خرید و راضی هم هست چون پولم کافی نبود چانگان ثبت نام کردم کلی هم تحقیق کردم با این پول بهترین گزینه شاسی شهری هست.
ولی ای کاش خودرو سازان ایرانی با کمپانی های غربی و آمریکائی قرارداد میبستند تا مجبور نباشیم اینقدر پول بدیم و تازه با دل چرکین خودرو بخیریم.
موفق باشید
علی
۲۵ تیر ۱۳۹۵ماشین خیلی خوبیه ، من 1 سال داشتم نزدیک 45000 کیلومتر باش رفتم و فروختمش به یکی از اقوام و اشتباه کردم رفتم یه سوناتا 2009 با کارکرد 88000 کیلومتر گرفتم ازبس خرج گذاشته رو دستم دیگه خستم کرده هر روز یجاش نیاز به سرویس داره .
اشتباه منو نکنین ماشین دست دوم حالا میخواد بنز یا بی ام و هم باشه هیچ وقت جای یه ماشین صفر رو نمیگره همون صفر چینی صد شرف داره به ماشین دست دوم 7 8 سال پیش از یه برند معروف !
اگر خدا بخواد چند روز دیگه اینو رد میکنم مجدد یکی از همین CS35 ها میگیرم خیلی ازش راضی بودم با این پولی که ما داریم نمیشه ماشین صفر المانی یا ژاپنی یا کره ای گرفت تو همین مدلا موجود همین چانگان فعلا بهترین جایگزین و انتخابه .
سعبد
۳۰ تیر ۱۳۹۵سلام دوستان از قدیم گفتند هر چی پول میدید آ ش میخوری آیا شما میدانید کیا هیوندا وحتی تویوتا در چین تولید میشه الان دنیا در تسخیر این کشور شده اروپا وام ریا مشکل ندارند ولی ما چرا
مهدی
۱ مهر ۱۳۹۵امنیتش 4 ستاره باشه یه نگاهی به پراید 0 ستاره هم بندازید!!!!
رضا
۳ بهمن ۱۳۹۵میخواستم ببینم این ماشین نسبت به لیفان x60 چه تفاوتی داره و کدوم بهتر هست
دارا
۱ اسفند ۱۳۹۵سلام .
با عرض ادب و احترام خدمت دوستان
میخواستم بگم دوستانی که تجربه رانندگی با این خودرو را ندارن نظر منفی ندن لطفا
و ذهن مردم رو منحرف نکنن
من پدرم این خودرو را خریده و کاملا راضی هست
خوده من هم چند باری که باهاش رانندگی کردم واقعا عالی بوده
هم از نظره راحتی و هم از نظر فنی .
حتی تعویض دندهاش بسیار نرمه و متوجه نمیشید
از نظر قدرت هم با توجه به خودش خیلی خوبه
در کل تو رنج قیمتی خودش خوبه
و در آخر خوده من هم بعد از کلی تحقیق و تجربه رانندگی باهاش به این نتیجه رسیدم
ممنون از دوستان
علی
۹ اسفند ۱۳۹۵جالبه همه کسایی که دارن راضین ولی اونایی که ندارن خیلی محکم و با اطمینان ناراضین واقعا این اظهار نظر کردن ایرانیا در باره موضوعی که اطلاعاتی در موردش ندارن خیلی جالبه.آقا وقتی این ماشینو نداری نظر نده یا اگر نمیپسندی این ماشینو برو سراغ اون چیزی که سلیقته و بودجشو داری.
دانش نيك
۱۹ اسفند ۱۳۹۵سلام
ضمن تشکر از سایت خوب و کارشناسی درست استاد گرام بحضور میرساند این خودرو مشابه جک اس 5 و هایما اس7 دارای اقبال بلندی است و بهترین استراتژی شرکت ارائه دهنده قیمت مناسب آن به نسبت توانمندی این خودرو میباشد شغل من کارشناس فنی خودرو و سابقه کار در این زمینه 25 سال میباشد بنده قبل از اینکه خودرو را تست کنم و به آن نمره بدهم ابتدا به کارشناسی صحیح جناب سام نمره 20 میدهم و در مورد خودرو هم باید قبول کنیم که خودروسازی چین متحول شد این خودرو دارای سه مزیت میباشد 1- طراحی ایتالیائی (دلفریب)2- موتور تحت نسخه فورد(قدرت و مصرف منعطف) 3- گیربکس فوق العاده (علی رغم اینکه چهارسرعته میباشد) سیستم تعلیق آن جلو مک فرسون (تقریبا عمومی) و عقب تریلانینگ (مشابه مگان و پژو407و هوندا) در کل به نسبت هم ردههای خود یک سر و گردن بالاتر با قیمتی پائینتر ایستاده است.(مدل گیربکس اتوماتیک آن)
امیر
۲۰ اسفند ۱۳۹۵من دارمش عالیهه. خواهشا اظهار نظر بدون تحقیق نکنید. نسبت به مبلغش خیلی میرزه.از همه نظر
مهدی
۲۴ اسفند ۱۳۹۵سلام.هفته پیش فرصتی پیش اومد تا باهاش رانندگی کنم.واقعا برام باور کردنی نبود.هندلینگ نرم و راحت صندلی های نرم.نظرم رو گرفت.ظاهرشم خوبه.تنها نقطه ضعفش واقعا صندوقشه.در حد ۲۰۶هاچ بکه.
مهدی
۶ فروردین ۱۳۹۶سلام دوستان من به تازگی این خودرو را با اسم نویسی در سایپا حریداری کردم ، موعد تحویل یک ماهه بود و خوشبخانه زودتر تحویل داده شد.
خدرو بسیار نرم و راحتیه
تو رانندگی حرف نداره
موتور قوی و گارنتی که داره خسال آدمو راحت می کنه
این ماشیت در امارات همین حدود 60 میلیون فروخته می شه با درهم 1000 تومانی
اینجا خوشبحانه چون داره منتاژ میشه عوارض خودرو خارجی بهش تعلق نمیگیره وگرنه باید نزدیک به 90 میلیون بابتش میپرداختیم
جنس داشبوردش خوبه
نسبت به سمند و پرشیا من مقابسه میکنم، نسبت به پراید که خیلی عالیه :)
من ماشین های قبلی ام در حد همین قیمت 60 میلیون تومان بوده، ولی واقعا تو این رنج قیمتی این خودرو بسیار خوشگل و نرم با هندلینگ عالی است
مصرف سوختش کمه
صدای موتور، لرزش و کیفیت صندلی ها خیلی خوبه
برخلاف برخی از ماشین های دنده اتوماتیک دنده اش به صورت خودکار و بی صدا و خیلی نرم تفییر میکنه
طراحی اش واقعا عالیه ، نقطه کور نداره و رانندگی باهاش مخصوصا تو جاده خیلی عالی بود
من تعطیلات عید حدود 1500 کیلومتر با این خودرو سفر کردم و از انتخابم کاملا راضی ام
ضمنا اینو هم بگم که من یک آقای 34 ساله هستم و از اولین ماشینم که پاترول پدرم بوده و از 12 سالگی پشتش می نشستم ، تجربه رانندگی و داشتن ماشین های مختلفی رو داشتم.
من میتسو بیشی با خدمات پس از فروش آرین موتور هم داشتم، و از خدمات بد پس از فروشش فوق العاده ناراضی بودم
این ماشین توسط سایپا داره مونتاژ می شه
سایپا و ایران خودرو شرکت های الکی نیستن
هر بدی که داشته باشن، نمی شه داشتن مراکز گسنرده خدمات پس از فروش و قطعاتشونو نادیده بگیریم
این ماشین یک مزیت فوق العاده ای که داره اینه که اولا بهترین و پر فروشترین ماشین تو چین هست، پس الکی نبوده که مملکت 1 میلیارد نفری انتخابش کرده
از طرفی تنها ماشین خارجیه که اگر دنیال قطعه اش بگردی با یک نرخ ارزان دولتی میتونی تو نمایندگی سایپا پیداش کنی، تو انتخابتون اینو دست کم نگیرید
من این ماشینو خریدم و کاملا صادقانه آنچه که از تجربه یک هفته مسافرت خودم در نوروز 96 با این خوردو با خانواده ام داشتمو اینجا براتون مکتوب کردم
امیدوارم شماها نیز ماشین های دلخواه خودتونو انتخاب کنید و بخرید و درنهایت راضی باشید
عليرضا
۱۶ فروردین ۱۳۹۶ماشین بسیار خوبیه ونسبت یه قیمتش وامکاناتش خوب وجمع وجوره.من ماشین وارداتی 2015 دارم و خیلی هم راضیم .تنها مشکل اصلی که باعث استقبال کم توسط خریداران شده ،عدم خدمات پس از فروش وسرویسهای اولیه در شهرستانهاست.متاسفانه برخلاف ماشینهای چینی بی کیفت دیگه که در هر شهری خدمات وسرویس ارایه میدن،ما برا ی یک اشکال کوجک ویا سرویس دوره ای باید به مرکز استان مراجعه کنیم ویک روز از وقت خودمونو تلف کنیم که حداقل 500 کیلومتر رفت و برگشتمون طول میکشه،که این باعث دلسردی خریداران بخصوص در شهرستانها میشه که قالبا خریدار این نوع ماشینها هستند.درنتیجه سایپا جهت فروش بیشتر باید به فکر تجهیز نمایندگیهای شهرستان ها برای خدمات وسرویسهای دوره ای باشه
دانش نيك
۱۷ فروردین ۱۳۹۶سلام دوستان در سایتهای دیگه اطلاعات نادرستی را دیدم که نیاز دونستم توضیحاتی برای آن دسته از عزیزان که اطلاعات قبل خرید میخان در اختیار بگذارم:1- چانگان تولید سایپا دارای چهار ایربگه و بعضی سایتها زدن دوتا که اشتباهه 2- در بعضی سایتها اعلام شده این خودرو فاقد دکمه S یا همان سیستم اسنو برای جاده برفی میباشد این ادعا هم صحیح نیست بلکه گیربکس این محصول با قرار دادن دسته دنده از حالت D به سمت قلاف تیپ ترونیک بدون اینکه حرکت دیگری انجام دهید وارد دنده اسنو شده و بسیار هم توانمند عمل میکنه 3- تعویض دنده در این گیربکس بسیار نرم و هوشمند صورت میپذیرد و رفتن زود هنگام به دنده سبک ایراد نیست بلکه جهت پایین آمدن دور موتور و مصرف کم میباشد4- سیستم ترمز آن در سطح خوبی قرار دارد و مجهز به سیستمهای تکمیلی میباشد سایپا از سیستم ترمز آن کم نکرده بلکه سیستم ESP (سیستم پایداری)را نصب نکرده که جای خالی دکمه آن در کنار کلید آیینه مشهوده
محمدرضا
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶آقا اومدی اشتباه یکی دیگرو اصلاح کنی خودتم بدتر اشتباه کردی ، حالت s که گیرباکس این ماشین بهش مجهزه نشوندهنده حالت اسپرت هست نه اسنو
علی
۲۹ فروردین ۱۳۹۶سلام دوستان من در مسیرم جاده کوهستانی دارم که به طور معمول با چهار سرنشین باید بروم درحال حاضر ال نود دارم ودر بعضی از قسمتها با دنده یک میرم میخواستم دوستانی که تجربه رانندگی در این مسیرها رو بااین خودرو داشتن راهنمایی بفرمایند که قدرت خودر در سر بالایی چطوره
علی
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶دوستان که هی سنگ ماشین خارجی به سینه می زنند، قبول ماشین خارجی به دلیل تکنولوژی بالا و خط تولید پیشرفته در قیمت برابر با ماشین چینی کارایی 100% بهتری داره ، ولی وقتی ماشین های خارجی به 2 برابر قیمت در ایران فروخته می شوند و تازه از آپشن ها امکاناتی مثل کیسه هوا، روکش چرم، کروز … ازشون وا می کنند جدا می فروشن مسلم که ماشین چینی با فقط حدود 10 میلیون قیمت بالاتر از قیمت واقعی ارزش و کارایی بالاتری داره، الان هیوندای I10 به عنوان یک ماشین فوق کوچک با 2 کیسه هوا چجوری می تواند با این قول بی شاخدم جادار که همه چیزش از موتور، کابین، فضای صندوق عقب، … سرتره مقابله کنه؟ آن هم در قیمت بالای 70 میلیون؟
فرشید
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶به جز کسهایی که خودشون چانگان دارن و سواریه این ماشینو میدونن مابقی یا نفسشون از جای گرم بلند میشه و پول نقد بالا دارن واین ماشینو با شاسی های گرون قیمت مقایسه میکنن و یه عده هم دارن طوطی وار حرفهای اینها رو تکرار میکنن.. دوستان عزیز من خودم چانگان دارم نسبت به قیمتش واقعا ماشین عالی و خوب و بی سروصداهستش ضمنا اینکه شما با سی میلیون پیش پرداخت بهترین گزینه نسبت به لیفان و ام وی ام هست و ابشنهای خوبی هم نسبت به این ماشینهای چینی داره من تا حالا ازهرکسی که چانگان داره پرسیدم واقعا راضی بوده