سایپا این روزها به طور رقتانگیزی در جستجوی خودروهای بینام و نشان چینی است تا از طریق آنها بتواند بازاری برای خود دست و پا کند. اگر به سابقه سایپا و سرمایه و تجهیزات آن در مقایسه با شرکای چینی و شرکتهایی که با آنها مذاکره میکند، نگاهی بیاندازید، خواهید دید که این شرکت اعتبار خود را نیز قربانی مینماید.
بازار بزرگ خودروی ایران چند سالی است که آشفته شده است و دخالتهای شورای رقابت و سازمان حمایت و سیاسیون، تغییرات نرخ ارز، تحریمهای بینالمللی، دلالبازی، سودجویی شرکتها و بسیاری عوامل دیگر، آن را از توازن خارج نمودهاند. حالا سایپا که چند سالی نظاره گر حضور خودروهای چینی رنگووارنگ در بازار بود و البته با توجه به خستگی مردم از محصولات تکراری و نیاز به تنوع و همچنین افزایش قیمت خودروهای مطلوب تر، سراغ چینیها را گرفته است تا علاوه بر پر کردن خلأ های خود در کلاسهای مختلف، بتواند قسمتی از بازار و سود آن را نیز تصاحب نماید.این روند با خودروهایی چون S300 زوتای و برلیانس آغاز شده و اکنون با دو محصول دیگر از چانگان ادامه یافته است. شرکت چانگان، برخلاف بسیاری از شرکتهای چینی دیگر، سابقه ای طولانیمدت دارد اما نه در خودروسازی بلکه در اسلحهسازی! ۱۵۲ سال پیش چانگان با تولید اسلحه شروع به کار کرد و البته ساخت خودرو را در دهه ۵۰ میلادی و با مونتاژ جیپ آغاز نمود. در سال ۲۰۰۹ چانگان جدید با اتحاد هافی و چانگی به وجود آمد و در سال ۲۰۱۰ با تولید بیش از ۲.۳ میلیون خودرو، تبدیل به چهارمین خودروساز بزرگ چین شد. محصولات فورد و مزدا بخش عمده ای از خودروهای چانگان را تشکیل میدهند. در سال ۲۰۱۲، چانگان به دو پاره چانگان فورد و چانگان مزدا تقسیم شد. سدان ایدو توسط مرکز طراحی ایتالیایی این شرکت چینی طراحی شده است اما ظاهراً این دفتر تنها برای تبلیغ نام آن بنانهاده شده و هیچ چیز جر کپیهای گوناگون از خودروهای مختلف را در این خودرو نمییابید. ویژگیهای آن چراغهای تیز و اسپرت و برجستگیهای کاپوت و صندوق عقب نسبتاً کوتاه میباشد که ترکیبی پویا و جالب به آن داده است. متأسفانه اندازه کوچک چرخها نشاندهنده یک خودروی تقلبی و ضعیف در زیر پوستهای اسپرت است.
پیشرانه چانگان ایدو یک موتور ۱.۶ لیتری ۱۲۳ اسبی و ۱۶۰ نیوتن متری است. این ارقام چندان بد به نظر نمیرسند. برای انتقال نیرو هم از گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته تیپ ترونیک استفاده میشود. [jwplayer mediaid=”۸۳۹۶۵″] با وجود قیمت پایه ۷۳۹۰۰ یوان (۱۱۹۰۰ دلار) و قیمت فول ۹۴۹۰۰ یوان (۱۵۳۲۰ دلار) این خودرو را باید در برابر رقبایی چون جیلی امگرند EC7 و برلیانس H530 قلمداد نمود. [دانلود ویدئو]
Carbonado Aventador
۲۴ مرداد ۱۳۹۳مدل اصلی اش که خیلی هم بدک نیست ولی خدا می دونه وقتی سایپا بخواد مونتاژ کنه چه……که به این ماشین نمی زنه!!!!!!!
faraz777
۲۴ مرداد ۱۳۹۳کارمون به کجا کشیده که به این 4چرخه های شرکت های چینی میگیم:”خیلی هم بدک نیست…” !!!!
انزو
۲۴ مرداد ۱۳۹۳یه زمانی زانتیا داشت.الان…
محمد 7
۲۴ مرداد ۱۳۹۳موندم ایران خودرو و سایپا چرا انقدر پر رون.
یعنی اصلا دور وبرشون رو نمیبینن؟
تمام خودرو سازای دنیا به فکر پیشرفتن به جز ایرانیا که فقط به فکر چاپوندنه مردمن.
علی
۲۴ مرداد ۱۳۹۳فقط در یک کلام کپی برابر با اصله تویوتا کمریه
کیا
۲۴ مرداد ۱۳۹۳دل هیچکیو نشکونده
از همه ژاپنیا یه قسمتی و الهام گرفته ، قسمت مانیتور که خیلی به نیسان شبیه
صفحه کیلومتر که مثه مزدا 3 ، اینا به نظرم محسوس بودن
موندم ورودی هوا رو کنار و گرد نمیزد بهتر نبود
انصافا جو یا تاثیر افکار نیس ، ولی چینی حتی تو عکسم یه جورایی حس پلاستیک خشک و ارزونی و بی کیفیتی میده
محمد ، عشق ژاپن
۲۴ مرداد ۱۳۹۳راستی آرم این شرکت شبیه آرم هیوندای سنتنیال نیست؟؟؟ الآن که دارم فکر میکنم میبینم جلوی این آشغالای چینی کره ای ها واقعا با کیفیتند
mory
۲۴ مرداد ۱۳۹۳این …ها میتونن با تویوتا یا فولکس واگن یا فیات یا کلی کمپانی دیگه قرارداد ببندن که این کمپانی ها از خداشونم هست بیان تو یه بازار جدید رقابت کنن خلاصه به یه کدومشون بگن یه ماشین کم خرج واسه ایران طراحی کنید
اینا میخان مردم رو زیر فشار بزارن که مردم نتونن با خیال آزاد فکر کنن و پیشرفت کنن
باور کنید همینه قضیه
sorena scirocco
۲۴ مرداد ۱۳۹۳mory جان اینطوری که شما می فرمایید نیست، درسته خیلی از شرکت های به روز دنیا برای ورود به بازار تشنه ی ایران تلاش می کنند مساله اینجاست که فقط باید از کانال ویران خودرو و سایپا وارد شوند و این شرکت ها هم خواستار مونتاژ محصول بدون نظارت و با برند خود هستند،چیزی که مثلا شرکت فولکس واگن قطعا زیر بار آن نمی رود،اعتبار و کارشناس تولید کمپانی فولکس اجازه نمی دهد ایرانی قطعه ای رو حذف کنه،یا ایرانی چیز دیگه ای رو موقع ثبت نام تحویل بده،در حالی که برای اکثر خودرو سازان گمنام چینی در حال حاضر فقط ترفیع فروش مهم است و کسب اعتبار برای برند اهمیتی ندارد
رضا
۲۶ شهریور ۱۳۹۷یجوری دارین از چانگان بد تعریف میکنین انگار ما خودمون بی ام دبیلو و بنز میزنم شما الان برو ببین طراحی این ماشینایی که اران میزنه الان برا چند قرن پیشه والا من حاضرم این ماشینو قسطی شده هم بخرم ولی پول به ماشین ایرانی ندم
محمودخاوری
۲۴ مرداد ۱۳۹۳شبیه آوالون تویوتا و محصولات هیوندایه..داخلش هم از نیسان و هیوندای تقلید شده… واقعا پدال جان اون کلمه “رقت انگیز” رو خوب اومدی…
علی
۲۴ مرداد ۱۳۹۳خب مشخصه دیگه
اول توی یه سری 7 تا از ایربگا رو برمیداره میکندش تک ایربگ با قیمت 70 تومن
توی یه سری دیگه هم 6 تا از ایربگا رو برمیداره میکندش 2 ایربگ با قیمت 72 تومن
کلا قانون ایران اینه که 8 تا ایربگ فابریک نباید رو ماشین باشه
بعد چرخا با رینگ اسپورت رو در میاره یه سایز کوچیکتر با رینگ معمولی میندازه
در آخر هم یه سری چیزای دیگه رو هم از روش بر میداره به عنوان نیمه فول
و همون 2 ایربگ رینگ ساده رو به عنوان فول میندازه به مردم
پ ن : پخش و باند رو هم که دیگه مشخصه که بر میداره
محمد ، عشق ژاپن
۲۴ مرداد ۱۳۹۳چراغ جلو جنسیس
جلوپنجره آزرا
چراغ عقب سری 5
اتاقش رو که دیدم فکر کردم نیسانه
تحریم که نیست سایپا میمیره بره با فولوکس یا تویوتا یا اپل همکاری کنه ؟؟؟
اه اه همش چینی
Ahmad..F12
۲۴ مرداد ۱۳۹۳درسته محمد جان باهات موافقم
طراحیش قابل قبوله
قدرت موتورش هم برای شهر بد نیست
ولی خب…… چین!!
vahid jinpachi
۲۴ مرداد ۱۳۹۳مارکش برندش شبیه اکورا …
عقبش شبیه بیوک …
چراغ های جلوش شبیه کرایسلر…و….
داخلش رو هم بدک نیست…
به نظرم این ماشین بیاد حدود 80 میلیون می شه….
Ahmad..F12
۲۴ مرداد ۱۳۹۳عقبش شبیه سری 5 قبلی هست ولی با تغییراتی جزئی
جلوشم شبیه آزراست
داخلی هم شبیه محصولات هیوندای هستش
اگه کیفیت قطعات خوبی ارائه بده میتونه اسم و آوازه پیدا کنه
نه برای سایپا، برای شرکت مادرش
Ahmad..F12
۲۴ مرداد ۱۳۹۳آرمش شبیه آکوره برعکسه یا شبیه لوکس هیوندای ینی سنتنیال
kayvan
۲۴ مرداد ۱۳۹۳سلام.آقا من 150 تا 170 میلیون پول دارم ب نطر شما چی خوبه بخرم.لطفا راهنمایی کنید
vahid jinpachi
۲۴ مرداد ۱۳۹۳جناب اقای kayvan….
نیسان تینا..
ازرا {گرانجور}
هیوندای سانتافه {فول}
هیوندای i40
کیا اپتیما 2014 {فول}
کیا اسپورتیج 2013
کیا سورنتو 2013
تویوتا آریون {اتاق جدید}. کمری 2013
تویوتا راو 4
لکسس CT200h
BMW X1 1.8
BMW 320i {حدود 230میلیون}
بنز C200{حدود 230 میلیون}
بنز C180 {فول}
رنو لتیتود
رنو سافرانرنو اسکالا
رنو لاگونا کوپه
رنو مگان کروکی 2013
سوبارو لگاسی
میتسوبیشی ASX
هوندا اکورد 2013
جای تو باشم یه بی ام و 320 2014 بر می دارم کمی بیشتر هزینه کنی پشیمون نمی شی …
به هر حال هر کدومشو خریدی بذار ما هم یه بوقی بزنیم.
ممنون
kayvan
۲۶ مرداد ۱۳۹۳داداش دم شما گرم ولی کاش میگفتی که چه مدلی از هر ماشین میشه گرفت.مثلا bmw320 چه مدلشو میشه خرید؟؟؟
کاظم قاقی
۲۴ مرداد ۱۳۹۳از دید من عالیه جدیدا ماشینهای فوق العاده ای داره وارد بازار میشه به امید موفقیت سایپا و ایران خودرو ، که مایه افتخار و نشانه خودکفایی و پیشرفت صنعتی در ایران هستند،آفرین به خودروسازان وطنی
خاوری
۲۴ مرداد ۱۳۹۳خیلی فوق العادن قاقی جان…چینی و عزیز و آشغال
عرفان
۲۴ مرداد ۱۳۹۳سایپا مطمئن….
:-دی
ﺣﺴﻴﻦ اﺣﻤﺪﻱ
۲۴ مرداد ۱۳۹۳ﻣﺘﺎﺳﻔﻢ
mahdi
۲۴ مرداد ۱۳۹۳درود
این مردم هستند که تصمیم میگیرند
این مردم هستند که برای پیش فروش جلوی نمایندگی ها صف میبندند
این مردم هستند که ذره ای به فکر نیستند که چرا وضعیت خودرو به این شکل دراومده
[…]
و در نهایت
[…]
هیچ کس دور گردن من زنجیر نداخته که حتما باید بری از این […]ماشین بخری (هیچ کس)
وقتی مردم با هم متحد نیستند و از هم حمایت نمیکنند وضعیت به همین منوال باقی خواهد ماند
از ماست که بر ماست
سپاسگزارم
مهدی (فرزند کوروش)
sorena scirocco
۲۴ مرداد ۱۳۹۳مهدی عزیز شاید برات جالب باشه زمانی که من با انتقادتند به کسی که زوتای رو پیشخرید کرده بود و ازین کارش دفاع میکرد پاسخ دادم،کامنت من حذف شد،دیروز به یکی از قسمت های سایپا در جاده مخصوص کرج شدم،با ده ها زوتای(آریو)مرجوعی مواجه شدم وقتی علت رو پرسیدم فهمیدم مشکل از رنگ خودروها بوده مثلا یکی بعد از چند روز تو آفتاب موندن رنگ ستون هاش کاملا تغییر کرده بود،یا یکی دیگه پر از سوراخ های ریز روی رنگ شده بود…
sorena scirocco
۲۴ مرداد ۱۳۹۳در ضمن اگر مردم متحد بودند نه تنها خودرو بلکه خیلی از مشکلاتی که امروز با اون سروکار دارند حل میشد،ما که اعراب رو به تمسخر و استهزا میگیریم حتی به اندازه اونها اتحاد نداریم،زمانی که بنزین آلوده جان هزاران نفر رو به طور مستقیم میگیره،زمانی که قانون شکنی های بهداشتی درمحصولات لبنی رخ میده،زمانی که در برابر سقوط هواپیما ایران 140 رییس جمهور تنها کاری که میکنه ادامه پرواز رو برای این هواپیما لغو میکنه در حالی که از 4 هواپیمای باقی مانده هیچکدام پرواز نمی کردند و 2چار کمبود قطعات به دلیل تحریم هان،زمانی که مردم بی اهمیتی رسانه ی ملی رو نسبت به سوختن 40نفر از هموطنان و بازتاب گسترده ی کشته شدن حتی 5 نفر در غزه رو می بینن،و…
این رفتار مردم مدینه فاضله هر حکمرانی در دنیاس،قطعا همه ی دولتمردان دنیا آرزو داشتند مردم کشورشون همانند ایرانی ها باشند،[…]
mahdi
۲۴ مرداد ۱۳۹۳درود سورنا جان
دقیقا همینه که میگید
من بعضی موقع ها فکر میکنم مردم ما در یک جهل عمیق که از 1400 سال قبل توی ایران شروع شده فرو رفتند و توی وادی دیگه ای که بیگانگان برامون درست کردند داریم سیر میکنیم
یه جور حماقت محض
وقتی ما به گذشته خودمون آگاه نیستیم و به ارزشهای پیشین خودمون واقف نباشیم بهتر از این نمیتونیم نتیجه بگیریم
امروز تقریبا ساعت 10:30 دقیقه از شبکه خبر در مورد خودرو و قیمت خودرو از مردم مصاحبه میکردند (ایرانیانی که خارج از کشور بودند) میگفتند که با پول یه پراید میشه تویوتا و ماشینهای دیگه خرید (یعنی یه ماشین با استانداردهای روز)
و بعد از نعمت زاده (نعمت بخش ) …. یکی از روئسای خودروساز و قطعه ساز که توی برنامه مناظره شرکت کرده بود ازش سوال کردند که چه ماشینی سوار میشید ؟ گفت مگان بهش گفتند که مگان یه ماشین خارجیه گفت که مونتاژ داخل هست و ……… بعد خبرنگار ازش پرسید چرا پراید سوار نمیشی ؟ گفت این مسئله شخصیه من هست و …… بعد خبرنگار روی سوالش اصرار کرد و نعمت زاده در جواب گفت قرار نیست که من پراید سوار شم مگه من قرار ماشینیو که مردم سوار میشن سوار شم یه همچین چیزهایی
میخوام بگم تحقیر مردم تا این اندازه
بخدا قسم توی ایران سالانه چند ده هزار نفر توی تصادفات کشته میشن کسی صداش در نمیاد اونوقت […]
زیاده ارضی نیست
سپاسگزارم
مهدی (فرزند کوروش)
مک میسل
۲۵ مرداد ۱۳۹۳واقعا متاسفم…..حاضرم 500میلیون به خاطر پراید سایپا بدم و همراه با اون مدیر عامل سایپا و ایرانخودرو هم کنارم باشن و با سرعت120تا تو جاده بگازم…….و تو پیست ازادی براشون دریفت بکشم که ببینن ماشینشون مثلا مطمینه؟
سام
۲۴ مرداد ۱۳۹۳با سلام به تمامی کارکنان سایت پدال
سورنا جان!مشکل جامعه ما بی سوادی وحشتناکیه که مثل خوره به جان ماها افتاده!اکثریتمون خیلی از تحولات دنیا و پیشرفتهای اون بی خبریم! علتش هم این که اکثریت مطلق دانشگاههای ما مدارک الکی صادر می کنن و خیلی از تحصیلکرده های!ما یه جمله انگلیسی رو هم نمی تونن درست و حسابی بگن، چه برسه به این که به علم روز هم فکر کنن!طرف فکر می کنه چون یه لیسانس قلابی گرفته شده علامه دهر!و می تونه تو هر موضوعی اظهار نظر کنه.قعلا که نون توی خالی بندی و دورویی و حقه بازیه!!
Ahmad
۲۴ مرداد ۱۳۹۳حیف پولی که بخوای بدی به همچین ماشینایی.
fleetwood
۲۴ مرداد ۱۳۹۳هر چی هم که آشغال باشه، سایپا ثبت نام فوری میزنه 70 ملیون تومن ،
sorena scirocco
۲۴ مرداد ۱۳۹۳70تومن؟ حروم خور تر و بی انصاف تر ازین حرفاس
ناشناس
۲۴ مرداد ۱۳۹۳کسایی که دوست دارند چند مدل ماشین داشته باشند بهتره اینو بخرند.هردفعه از یک زاویه بهش نگاه کنی یاد یه ماشین دیگه میافتی.فکر نکنم بنز همچین پیشرفتی داشته باشه.:)
مجتبی (ساروی)
۲۴ مرداد ۱۳۹۳قسمت اعظم اون چیزایی که در مورد علل بیکیفیتی و گرانی خودرو عنوان شد رو مسایلی دیگری غیر سود جویی خودرو سازا بیان کرده در حالی که دلیلی اصلیش همون سود جوییه
دلار 1200تومنی بهشون دادن وام های بلاعوض دادن هزار جور کوفتو زهر مار دیگهبازهم افسار گسیخته قیمت هات بالا رفت
همه به فکر نفع خودشون هستند و تنها مردم بیچاره این وسط قربونی میشن
الا لعنت الله علی القوم الضالمین
datsun
۲۴ مرداد ۱۳۹۳یه سطل آشغال چهار چرخ دیگه میخان به مردم غالب کنن
MPS
۲۴ مرداد ۱۳۹۳به چینیا بگو آینه بغلو اسپرت کن نمیتونن!چون فقط کپی محض بلدن..از مهندسایی که باهاشون کار کردن شنیدم..چین فقط نیروی حمال ارزون داره..الان منم پول داشتم راحت تو چین یه نوت بوک با مارک ایران اپل میدادم بیرون!!صنعت چین متغلبه تمام دنیا کپی هاشو آشغال میدونن و اصلا کره هم مطرح نیست تا چه برسه به چین!اونوقت اینجا میگن..خوبه ازش راضیم..خودفروختگی از این پست تر!
ahmad
۲۴ مرداد ۱۳۹۳پدال یه جوری گفتی سایپا اعتبار خود را قربانی مینماید که من فکر کردم داری در مورد فولکس واگن حرف میزنی.یه شرکت مونتاژ کار که تبدیل شده به یه سلاح کشتار جمعی این حرفا رو نداره.
به نظر من اعتبار شرکتای گمنام چینی تاکید میکنم ( اعتبار شرکتای گمنام )با مشارکت با سایپا از بین میره
البته منظورم کلا همه خودرو سازای ایرانه
محمد ، عشق ژاپن
۲۴ مرداد ۱۳۹۳تنها ماشینای خوب مونتاژ ایران : زانتیا ، ماکسیما ، 206 ، نیسان تیانا ، کیا ریو ، فولوکس گلف
sorena scirocco
۲۴ مرداد ۱۳۹۳گلف مگه تو ایران مونتاژ میشد؟
قطعا ارزشمند ترین مونتاژ ایران، eکلاس های مرسدس بود که تو مدرن ترین خط تولید خاورمیانه تو همین ایران خودرو تا سال 2008-2009 تولید میشد…
مک میسل
۲۵ مرداد ۱۳۹۳و 405 قدیمیا
محمد
۲۴ مرداد ۱۳۹۳کپی جنسیس سدان زدن.ولی طوری عکس انداختن که بزرگ به نظر برسه.اما این نصف جنسیسه
امیر
۲۴ آذر ۱۳۹۴داداش شما از نزدیک ببین مثل بقیه چینیا کوچیک نیست اندازه جنسیس که نیست ولی یکم کوچیکتر از سوناتا yf هست
یکی بود.ولی هنوز هیچی نبود.
۲۴ مرداد ۱۳۹۳از موتور 1.6 خدایی خیلی اسب دارن میگیرن.من تو شک ام.احتمالا اسباش هم چینیه دارن مسخره بازی درمیارن
سجاد
۲۴ مرداد ۱۳۹۳یه چرخ جنسیس می ارزه به کل هیکل این چینی
Ehsan
۲۴ مرداد ۱۳۹۳لامصب از خود سایپا هم کپی برداری کرده !!! جای لیوان و جاسیگاری دقیقا مثل پراید !!!
پیترپن
۲۴ مرداد ۱۳۹۳اولین کاری که شایپا می کنه مانیتور جلو رو می گیره , رادیو سی دی معروف خودشو می زاره که خدایی نکرده مردم بتونند از کیفیت بالای محصولات بهره ببرند:-D :D =D
yasin
۲۴ مرداد ۱۳۹۳به طور کامل از سایپا متنفر شدم!!!
مک میسل
۲۵ مرداد ۱۳۹۳به طور کاملللللللللللللللللللللللللللللل
MGA7000
۲۴ مرداد ۱۳۹۳خوشمان نیامد!!!!o-O
امیرحسین
۲۴ مرداد ۱۳۹۳جلوش هیوندایی ازرا پشت bmw528i
توفیقی
۲۴ مرداد ۱۳۹۳بی انصافی نکرده باشیم واقعا از ماشینهای ایرانی بهترن.درسته چینی ها همیشه گنجشک رو رنگ می کنن به جای قناری می فروشن ولی بازم از ایرانی و […] بهتره
محمد ، عشق ژاپن
۲۴ مرداد ۱۳۹۳راستی آرم این شرکت شبیه آرم هیوندای سنتنیال نیست؟؟؟ الآن که دارم فکر میکنم میبینم جلوی این آشغالای چینی کره ای ها واقعا با کیفیتند
مجتبی
۲۴ مرداد ۱۳۹۳چینی ها از قدیم با اروپاو امریکا دشمنی دیرینه داشته و دارند ولی چندین سال پیش نشستن فکر کردن که به جای زور و سلاح و فحش دادن بهترین کار این است که غرب را تنها می توان با اقتصاد و تجارت به چالش کشید از این رو تمام هم و غم خود را بر روی پیشرفت صنایع و اقتصاد خود گذاشتند و روز به روز پیشرفته تر می شوند
حتی جدیدا در فیلم های پرفروش هالیوود نیز ماشین چینی دیده میشود
sunmartin
۲۴ مرداد ۱۳۹۳سایه بان با مونتاز خودروهای پیش پا افتاده ای گه تنها در کشورهای توسعه نیافته آفریقایی و ایران خواستگاه دارن که میخواد از کرمان خودرو که با تولید طیف گسترده از خودروهای چینی تمام سبدش رو پر کرده عقب نیوفته اگه محصولات قدیمی تر کیا مونتاژ میکرد شاید جایگاهای بدست می آورد اما با مونتاژ 4 چرخ های متحرک چینی …
مصطفي
۲۴ مرداد ۱۳۹۳این هم باسخ سألها حمایت از صنعت خودروی داخلی!
بهزاد رحیمی
۲۴ مرداد ۱۳۹۳فقط مردم ما میان بد میگن ماشین بسیار عالی هست خودم اینو مدلو تو دبی نمایشگاه خودرو تست کردم شتاب گیری خودرو خیلی قابل قبوله قطعات داخلی کیفیتش با ماشین های کیا و هیوندای برابری میکنه … موفق باشید … :)
فرزاد
۲۴ مرداد ۱۳۹۳اقا چرا حقیقت رو قبول نمی کنید؟میدونید چرا ما به جنسهای چینی میگیم اشغال؟چون جنسهای اشغال رو به ما میدن!و گرنه چین الان چیزایی میزنه که اروپا نمیتونه بزنه.برید تحقیق کنید ببنید من راس میگم یا نه.چین تو دنیا تکه ولی چون جنسهای اشغال رو دولتمردانه ما میرن می یارن تو کشور به خاطر همین فکر میکنیم اره جنس چینی…..
qiasi206
۲۴ مرداد ۱۳۹۳بعله، مدیران با لیاقت سایپا باز هم گل کاشتند و یک گل به گلزارشون اضافه کردن واقعا دستشون درد نکنه با این همه زحمتی که برای مردم میکشند.
یونس
۲۴ مرداد ۱۳۹۳واقعا کار ایران باید به کجا برسه بخدا البته از این کشور انتظار بیشتر از این نمیره وقتی کفن آدما هم از چین میاد. دیگه اینا که چیزی نیست.
Alpha
۲۴ مرداد ۱۳۹۳سایپا بر وزن چاینا
Saipa = China
امیررضا
۲۴ مرداد ۱۳۹۳درسته کیفیت ندارن. ولی باز حداقل این چینیا میتونن تقلید کنن. ایرانخودرو و سایپا و بقیه چی؟؟
نمونه ش افتضاح دنا بود.
مک میسل
۲۵ مرداد ۱۳۹۳دنا افتضاح بود هنوز بیرون نیومده؟ولی بچه ها باید قبول کنیم که ایرانخودرو بر خلاف ماشینهای فروغونیش یه ماشینو خوب زده که اونم سمند سورنه…..واقعا نسبت به405 پرشیا سمند ال ایکس و………ماشین خوبیه.
راستی دنا هم فک کنم ماشین خوبی در بیاد….البته بازم میگم به نسبت