خودروهای چینیسایپا

چانگ‌آن ایدو، سدان چینی سایپا

سایپا این روزها به طور رقت‌انگیزی در جستجوی خودروهای بی‌نام و نشان چینی است تا از طریق آن‌ها بتواند بازاری برای خود دست و پا کند. اگر به سابقه سایپا و سرمایه و تجهیزات آن در مقایسه با شرکای چینی و شرکت‌هایی که با آن‌ها مذاکره می‌کند، نگاهی بیاندازید، خواهید دید که این شرکت اعتبار خود را نیز قربانی می‌نماید.

Changan Eado
Changan Eado
بازار بزرگ خودروی ایران چند سالی است که آشفته شده است و دخالت‌های شورای رقابت و سازمان حمایت و سیاسیون، تغییرات نرخ ارز، تحریم‌های بین‌المللی، دلال‌بازی، سودجویی شرکت‌ها و بسیاری عوامل دیگر، آن را از توازن خارج نموده‌اند. حالا سایپا که چند سالی نظاره گر حضور خودروهای چینی رنگ‌ووارنگ در بازار بود و البته با توجه به خستگی مردم از محصولات تکراری و نیاز به تنوع و همچنین افزایش قیمت خودروهای مطلوب تر، سراغ چینی‌ها را گرفته است تا علاوه بر پر کردن خلأ های خود در کلاس‌های مختلف، بتواند قسمتی از بازار و سود آن را نیز تصاحب نماید.
این روند با خودروهایی چون S300 زوتای و برلیانس آغاز شده و اکنون با دو محصول دیگر از چانگان ادامه یافته است.
Changan Eado
Changan Eado
شرکت چانگان، برخلاف بسیاری از شرکت‌های چینی دیگر، سابقه ای طولانی‌مدت دارد اما نه در خودروسازی بلکه در اسلحه‌سازی! ۱۵۲ سال پیش چانگان با تولید اسلحه شروع به کار کرد و البته ساخت خودرو را در دهه ۵۰ میلادی و با مونتاژ جیپ آغاز نمود. در سال ۲۰۰۹ چانگان جدید با اتحاد هافی و چانگی به وجود آمد و در سال ۲۰۱۰ با تولید بیش از ۲.۳ میلیون خودرو، تبدیل به چهارمین خودروساز بزرگ چین شد. محصولات فورد و مزدا بخش عمده ای از خودروهای چانگان را تشکیل می‌دهند. در سال ۲۰۱۲، چانگان به دو پاره چانگان فورد و چانگان مزدا تقسیم شد.
Changan Eado Interior
Changan Eado Interior
سدان ایدو توسط مرکز طراحی ایتالیایی این شرکت چینی طراحی شده است اما ظاهراً این دفتر تنها برای تبلیغ نام آن بنانهاده شده و هیچ چیز جر کپی‌های گوناگون از خودروهای مختلف را در این خودرو نمی‌یابید. ویژگی‌های آن چراغ‌های تیز و اسپرت و برجستگی‌های کاپوت و صندوق عقب نسبتاً کوتاه می‌باشد که ترکیبی پویا و جالب به آن داده است. متأسفانه اندازه کوچک چرخ‌ها نشان‌دهنده یک خودروی تقلبی و ضعیف در زیر پوسته‌ای اسپرت است.
طراحی این مدل مربوط به سال ۲۰۱۲ است و اخیراً مدلهای هاچ بک و هیبریدی آن با فیس لیفت به نمایش درآمده‌اند.
ابعاد ایدو، ۴۶۲۰×۱۸۲۰×۱۴۹۰ طول و عرض و ارتفاع است. فاصله بین محورهای جلو و عقب هم ۲۶۶۰ میلی‌متر است. بنابراین با یک سدان متوسط و کمی جمع‌وجور طرفیم.
پیشرانه چانگان ایدو یک موتور ۱.۶ لیتری ۱۲۳ اسبی و ۱۶۰ نیوتن متری است. این ارقام چندان بد به نظر نمی‌رسند. برای انتقال نیرو هم از گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته تیپ ترونیک استفاده می‌شود. [jwplayer mediaid=”۸۳۹۶۵″] با وجود قیمت پایه ۷۳۹۰۰ یوان (۱۱۹۰۰ دلار) و قیمت فول ۹۴۹۰۰ یوان (۱۵۳۲۰ دلار) این خودرو را باید در برابر رقبایی چون جیلی امگرند EC7 و برلیانس H530 قلمداد نمود. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۶۲ دیدگاه‌ها

  1. hrf

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (381 ديدگاه)

    چراغ عقب کپی ناشیانه از سری 5 هست. وقتی این ماشینای چینی رو میبینم ک این اشغال سازا میندازن ب مردم و همه هم براش سرو دست میشکنن خیلی اعصابم خورد میشه. اکثر اونهایی هم ک میخرن اگر با دلیل هم بگین ک سرش کلاه گذاشتن منطقی ترین جوابی ک میدن اینه ک تو نخر. تازه با ماشینهای تویوتا و هیوندایی هم مقایسه میکنن و خودشون هم نتیجه میگیرن ک بهتره :| . جسارت ب همه دوستان نشه بعضی هارو گفتم

    1. Sina sh

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (54 ديدگاه)

      جا بلاکیش شبیه ب ام وسری 5 است

    2. feri

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (31 ديدگاه)

      سلام
      هرچی باشه از سمند 405 پارس ال90 رانا ووووووو خیلییییییی بهتره.هم قیافش بهتره هم امکانات و موتورش

      1. ياكان

        ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (72 ديدگاه)

        محصولات آشغال ایرانیو کاری ندارم اما شما این ماشینو از نزدیک دیدی؟

        1. مسعود

          ۳ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          داداش خودم تو نمایشگاه کار میکنم یکی گرفتم ماشین خوبیه نمیگم بده ولی دیگه افت قیمتش خرابش کرده و تودهن مردم خوب جا نیافتاده همه به مسخره میگن ههه چینیه

  2. Desmond

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    چراغ عقبش چقر شبیه هوندا آکورد شده

    1. ياكان

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (72 ديدگاه)

      دستگاه کپی کارش همینه دیگه!

  3. مصطفی

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (350 ديدگاه)

    کم کم داشتم از سایپا نا امید میشدم ولی مطلب منو از سایپا کاملا ناامید کرد.

  4. علی سعادتی

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    البته تا الانم چیزه خاصی رو تولید نمیکردن که الان رفتن سمت خودرو های چینی ، تا الانم قطعات چینی میذاشتن ، فقط من موندم خدمات پس از فروش خودراهاشون چی بود که الان این چینی های اشغال چی باشه، با توجه به سابقه درخشان اشغال سازی مثه سایپا ، این موضوع چیزه عجیبی نیست……

  5. امید

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1320 ديدگاه)

    وقتی ماست ها رو با روغن پالم که تو صنعت کاربرد داره چرب میکنن دیگه چه انتظاری میشه از این بی وجدانهای نا انسان داشت قانون فقط برای ما مردمه نه برای این حروم خورا

  6. milad

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    درسته که از نظر منطق باید اونو رقیب جیلی بدونیم اما با توجه به شناخت از طمع بسیار بالای سایپا و عادت به سودهای خیلی زیاد احتمالا باید این ماشین رو رقیبی واسه سری ۳ بدونیم :)))

  7. lmbx

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (284 ديدگاه)

    حقیقتا از ماست که بر ماست.به قول یکی از اقوام اگه تموم مسئولای سوئیسی رو بزارن به جای این […]بازم هیچ فرقی تو مملکت نمیکنه چون مردم خوب نیستن.الان برای هزار تومن باید جون بکنی بعد فک کن ادم 70 تومن پول ماشین بده بعد یه هفته رنگش بره!فکر کنید دلار هزار تومن بود ؛گمرکم نبود اونوقت میشد با 90 میلیون(تازه حداکثر)یه چارجرهلکت خرید.یه چیزی میگم زیاد بی ربط نیست.یه چند روزی رفتم پیش بابام کمک(پرسکاری)مغازه بغلی 3 تا کارگر پاکستانی داره که 7-8 کلاس بیشتر نخوندن ولی از منی که امسال میرم دانشگاه انگلیسیشون خییییییلی بهتره.!!!اصلا راحت میتونن انگلیسی حرف بزنن!

    1. vahid jinpachi

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (845 ديدگاه)

      اینا یه پیشرفتی داشتن یه پشتکاری داشتن ولی ما هیچ چی نداشتیم فقط هدفمون دزدی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  8. یه پسل باهوش

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1123 ديدگاه)

    باز خدا پدر کرمان موتور مدیران خودرو رو بیامرزه که یه کارخونه ی چینی رو طرف حسابش قرار داده مردم می دونن لیفان یا چری یا جک چی جور ماشینایی دارن

    این سایپا که مثل این هر…زه ها هر کارخونه ای ببینه تو چین بهش قلاب می ندازه

    البته این جدیدا از زوتیای پدر مادر دار تر به نظر میان

  9. احسان(احسان سابق)

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2870 ديدگاه)

    جلوش ازراس و عقبش جنسیس و داخلش سوناتا.این ماشین گنده 120 اسب بخار کجاش خوبه؟همین ماشین 12 هزار دلاری برسه تو ایران 90 میلیون میدنش که سر جمع 4 هزار دلار زیادشه و اخرش یه عده هستن که میگن عجب ماشین رویایی هست این ماشین چینی

    1. حاج حسن

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عمو جون ببین من قست طرفداری از این دو فرغون ساز ندارم ولی انصافا از این فرغون های تولید داخل یه سر گردن بالاتر تو فک میکنی الان 206 یا سمند یا 405 یا همون پرایدت چند اسب بخار ؟ ولی نسبت به ماشین های خارجی قابل قیاس نیست.همون 11000 دلار بیشتر نمارزه

      1. احسان(احسان سابق)

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (2870 ديدگاه)

        حاجی فقط یه بار دیگه کامنت منو بخون.کجاش از ماشینای تولید داخل طرفداری کردم؟این ماشین نسبت به 405 که 100 اسب بخار قدرت داره حتمن وزن بیشتری داره که نسبت قدرت به وزن هر دو ماشین نباید تفاوت زیادی با هم داشته باشه.فورد فیستا که از پراید کوچکتره 125 اسب بخار تولید میکنه

  10. فرشاد

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (87 ديدگاه)

    تو پیش فروش سایپا این ایدو با یه شاسی بلند دیگه غیر از اون برلیانس بود که نوشتن به صورت سی بی یو قراره بیاد.ینی اصلا تولیدی در کار نیست.قراره درسته وردارن بیارنش.
    اس 300 به صورت سی کا دی هست که باز میشه پذیرفتش.
    سایپا یه زمانی ادعای خودروساز بودن داشت بعد شد مونتاژ کننده الان هم که قراره با اون همه سرمایه گذاری تبدیل بشه به واردکننده خودرو.یه چیزی مثلا مثه نگین خودرو رنو.
    اینش دیگه واقعا تاسف باره.

    1. ياكان

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (72 ديدگاه)

      تاسف بارتر از همه ما مردم ایرانیم که زیر بار هر ظلمی میریم!

  11. کاظم قاقی

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    انصافا از اینهمه انتقادات کذب خسته نشدین ؟ سایپا وایرانخودرو دارن تلاش میکنن که تنوع محصولات و خودروهای داخل افزایش پیدا کنه و این برخورد شماست واقعا متاسفم ، این دو خودروساز مایه افتخار ایران هستند

    1. vahid jinpachi

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (845 ديدگاه)

      هه هه هه ..
      این دو خودروساز مایه افتخار هستند …هه هه هه

      مایه عابرو ریزی هستند .گلم

    2. eMaD

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (92 ديدگاه)

      فک کنم دوستمون هدفش جمع آوری dislike بود!!

    3. امید

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (23 ديدگاه)

      وقت کردی یه دکتر برو
      فکر کنم قرصاتو نشسته خوردی
      خیلی خدایی خندیدیم با مزه بود

    4. ياكان

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (72 ديدگاه)

      بابا دوستان شاکی نشین! دوستمون دارن مزاح میفرماین

    5. فواد

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (291 ديدگاه)

      نکنه شما دلواپسی؟

    6. Ahmad..F12

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2536 ديدگاه)

      آقای قاقی!!!
      چین از ایران یه خزانه ساخته داره جیبشو پر میکنه چی دارید میگید؟؟؟

      اونوقت ایران خودرو و سایپا که مایه افتخار شما هستند حتماً باید چینی بی کیفیت رو وارد کنن

      نمیتونه از یه با اصل و نصب تر وارد کنه؟؟؟؟

      جسارتاً یه تجدید نظر کنید روی افکارتون

  12. Trophy

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (52 ديدگاه)

    حس ناسیونالیستی دارم نصبت به این أسباب بازی های چینی حاضرم ماشین ده سال کارکرده ژاپنی یا اروپایی سوار بشم نه که این اشغالارو سوار بشم

  13. سام

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (64 ديدگاه)

    لابد بیاد ایران بالای 100 تومن میشه مگه برلیانس نبود که قرار بود 90 تومن باشه شد125 تومن

  14. رسول

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    طراحی داخلی و بیرونیش که قشنگ .کلا خوشگله ولی حیف که چینیه

  15. علی

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    چرت گفتن که خرج نداره.غرغرکردن خرج نداره.مردم مسلملن ایران کسانی هستندکه باکوچکترین موشک هاشون اونم توی سی روز همه ی ابرقدرت هارو توکف خودشون گذاشتند.مردم تیران کسانی اند که باانرژی هسته ای شون لرزه به تن مثلا ابرقدرت هاانداخته اند.مردم ایران کسانی اندکه توی تحریم های یک طرفه,یک تنه درمقابل کل جهان ایستادندوآخ نگفتندوبه پیشرفتشون ادامه دادند.مردم ایران کسانی اندکه1400سال پیش تصمیم گرفتند راه اجدادصالح ویکتاپرستشان رادربهترین مسیروبااقتدارکامل ادامه دهند.مردم ایران کسانی اندکه با فهم ودرایتشان دنیای استعماررابه گریه درآورده وصدای آزادگان رابه آسمان هارسانده اند.توفکرکردی کی هستی که داری اینگونه راجع به این مردم نظرمی دهی?توخودت برای هموطنت چی کارکرده ای که داری آرغ میهن پرستی می زنی?این مردم میدانندکه اگربه شمایه s500بدهند لال می شویدودیگرحرفی نمی زنید?به غیرازخودروکه شده تمام زندگی ومعبود شما,به چی میتونید گیربدید?این وضع آشفته ی خودروحاصل شیطنت های افرادی است که دقیقا عین شمافکرمی کنند.ٱنان نمی دانندکه این مردم فهیم به خدرد به چشم یک مرکب وگوشه ی کوچکی ازمال این دنیا نگاه می کنند.شمانمی توانید بااین طرزتفکرخودتان را ازاین مردم معرفی کنید.آنان این طرزتفکرراشناخته اند…

    1. خاوری

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1100 ديدگاه)

      دیدم دیروز پریروز سی چهل تا از همینایی که دنیارو متحیر کردن با پرواز ایران 140رفتن پیش خداوندمتعال… علی آقا ذهنیت شما مایه شرمساریه… در ضمن به مردم توهین نکن جناب چون طرز تفکرت در حد اورانگوتان هم نیست..واقعا دوستان ببخشید که اینجوری حرف زدم..خیلی ………….

      1. علی

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (5 ديدگاه)

        چه ربطی داره?مگه همین اخیری دوتا ازبهترین بویینگ ها به طرزمشکوکی سقوط نکردندوٱن همه کشته…مگه اورانگوتان هم فکرمی کنه???!!!درضمن تولازم نیست ازدفاع من ازاین مردم غیور شرمسار بشی…وجود تو ودوستان هم عقیده وبی ادبت رابی شرمی فراگرفته است.

    2. علی

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      پدال این نظرمنو بذارکنارنظرات اونایی که درصفحه قبل مخاطب من هستندتابه کاربران محترمت بی احترامی نشه.متشکرم…

      1. mahdi

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (623 ديدگاه)

        جناب علی اومدی بصورت ایزایی نظر گذاشتی
        چندتا نظر گذاشتم در جوابت بنا به دلایلی حذف شد
        مزخرفات و اراجیفت بدرد خودت میخوره
        دم خرستون هم بیرون قبلا هم گفتم
        بی آبرو تر از خودتون بازهم خودتون هستید

    3. اميرعلي

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (187 ديدگاه)

      اقای علی دوست محترم
      نمی دونم تا چه حد از اقتصاد روز و پیشرفت های علمی در دنیا اطلاع دارید .
      اگر ایران با وجود تحریم ها هنوز تاحدودی ایران است ( رشد اقتصاد منفی یعنی عدم تاسیس شرکت های تولیدداخل و نابودی شرکت های تولیدی قبل ) فقط به دلیل ذخایر نفتی و گاز است که با وجود تحریم ها ایران با کشورهایی مثل چین و هند تبادل نفت در برابر کالا کرد که این خود نه تنها ورود ارز به کشور را ندارد که باعث کاهش ارزش ریال شد و همچنان که می بینید اگر تورم تا حدودی کاهش یافته است و یا رشد قیمت ها ساکن مانده است یکی از دلایل عمده آن دریافت مطالبات ایران از بانکهای امریکاست و این یعنی وقتی با دنیا تبادل داشته باشید رشد و پیشرفت در زمینه های مختلف نصیبتان خواهد شد . به جز کشور کره شمالی کدام کشور می تواند ادعا کند به سایر کشورها وابسته نیست .
      تکنولوژی را نمی توان بومی سازی کرد ولی میتوان از آن استفاده و راه های جدیدی بوجود اورد . نمونه کوچکش را مثال بزنم : تبلیغ گوشی های همراه ایرانی را دیده اید ؟ بگویید پردازنده این گوشی ها در کدام شرکت ایرانی تولید می شود ؟ مادر برد بیش از 6 لایه درکدام شرکت ایرانی طراحی و تولید می شود ؟ این تنها مثال ساده ای بود که ما نمی توانیم مستقل به معنای عام آن باشیم . به دور خود حصار کشیدن و با دنیا قهر بودن نتیجه جالبی نخواهد داشت . حضرت محمد در شعب ابیطالب محاصره اقتصادی بود ولی با تمام تلاش ، خود را از محاصره در آورد آن هم با مذاکره . و تلاشی برای اثبات استقلال انهم در شرایط محاصره نکرد که اگر می کرد اکنون اسلام و مسلمانی نبود .

      1. علی

        ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (5 ديدگاه)

        عزیزدلم امیرعلی جان…اول ازهمه قربون ادبت.که متاسفانه بعضی آن گهرارزشمندراندارند.اینهایی راکه نوشته ای کاملادرست است وهیچ کس منکرآنهانیست.اما هیچ فردی حق نداره به خودش اجازه بده…اصلا بذاربرگردیم سرموضوع…اول ازهمه داداشی این تحریم ها چه کسانی علیه ماراه انداخته اند?دلیل این همه مشکلاتی که نوشته ای چه کسانی اند?دوم…دلیل توقف افزایش قیمت ها یاکاهش اندک تورم,اقداماتی است که دولت جدید درساختمان اقتصاددرداخل ایجادکرده است…این قضیه رامی دانیم که کسی که ازدور نظاره گرماجرا هست,بیشترازآنکه درگودهست ازاتفاقات سردرمی آورندومثل این دولت هم همین است واقداماتشان هم برهمین اساس.سوم…برادرچه کسی به دورخودحصارکشیده?مگرشاهداین همه مذاکرات نبودیم?مگه ندیدیم انایی که با پررویی این تحریم هاراشروع کرده بودند,حالامی خواهند به توقعات زیاد همیشگی شان برسندویک ملت رازیرپایشان له کنند?پیامبر آن زمان دوحامی بزرگ داشتند.می دانی که چه کسانی بودند?هم حامی مالی وهم سیاسی.چهارم…ازآمارجهانی که غافل نیستیم که ایران را دررتبه اول سرعت پیشرفت علمی معرفی می کنند,آن هم دراین شرایطی که گفتی.انرژی هسته ای,پزشکی هسته ای,صنایع دفاعی,نانو تکنولوژی,مهندسی ژنتیک و…خیلی بی انصافی است اینها راکه به خاطرشان زندگی ها داده اندرابدردنخورخطاب کرده ونادیده بگیریم.پنجم…انصافانگاه کن این مردم دراین شرایط طاقت فرسایی که گفتی,چه بردباری ازخود نشان داده اند…ازخواسته های که حقشان بود چشم پوشی کردندتا…چه کسی به خودش حق میده که این مردم باعزت ومقتدروخداجوی رواینگونه خطاب کنه?غیرازاینه داداش جون?….

        1. اميرعلي

          ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (187 ديدگاه)

          دوست عزیز
          سیاستهای کلان کشور ابرقدرتی مثل آمریکا به راحتی قابل تغییر نیست (درکشور ما سیاستهای کلان نیز گاهی با تغییر رئیس جمهور تغییر می کند که این جای تامل دارد)در مدت یکسال گذشته است که ما مذاکره به معنای واقعی با کشورهای دیگر داشتیم ولی در دو دولت قبل روند مذاکرات این گونه نبود و حاصل آن شد که همه بر آن واقفیم . در مورد دو حامی بزرگ که فرمودید ایران می توانست این دو حامی بزرگ را داشته باشد ولی تفکرات ناشیانه و طرز بیان آن باعث شد ایران تاحدودی حامی قابل اتکا نداشته باشد . الان هم منافع روسیه ایجاب می کند که روابط با ایران را توسعه دهد و حتی حاضراست پدافند S300 را نیز به ما بدهد ولی اگر شرایط روسیه تغییر کند این به اصطلاح حامی را نخواهیم داشت همانگونه که روس ها این گفته بنده را بارها اثبات کردند که دوستی قابل اطمینان برای ایران نیستند .درمورد پیشرفتهای علمی همانگونه که بنده اشاره کردم اکثرا زمینه اصلی آنها در خارج ایران شکل گرفته و با ورود تکنولوژی جوانان فهیم و تیزهوش ایران آن را گسترش داده و نتایج خوبی هم گرفته اند . صحبت اصلی بنده با شما بر میگردد به دو دیدگاه متفاوت : بنده معتقدم تحریمها تاثیرات بسیار بدی بر اوضاع کشور گذاشته و مدیریت غلط نیز بر آن دامن زده است (در دولت گذشته ) بنده بر این اصل معتقدم که اگر از فردی قوی تر از خودت سیلی خوردی (چه با دلیل چه بی دلیل ) نگو اصلا درد نداشت در آن صورت سیلی بعدی محکتر در راه است سعی کن راه چاره بیابی تا سیلی نخوری و با یافتن نقاط ضعف طرف مقابل به موقع سیلی خورده را جبران کن . این یعنی سیاست . رک بودن و اظهار نظر خلاف واقع همیشه باعث ضرر و زیان خواهد بود البته در دنیای سیاست.

  16. amir82

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چرا فگر می کنید این ماشین 65-70 ملیون تومان نمی ارزه مگه پراید 4 تومنی 23 ملیون می ارزه مگه ماکسیمای 35 تومنی 100 ملیون می ارزه مگه سوناتای 50 تومنی الان شده 148 ملیون می ارزه مگه یه آپارتمان 100 تومنی شده 400 ملیون می ارزه شما بگید چه چیزی الان به قیمتی که حالا داره می ارزه . این مصیبت برامده از اقتصاد بیماری ست که در آستانه مرگ است در ضمن اقتصاد چین که مثل ما دچار اختاپوس تحریم و هیولای بی کفایتی مدیریت نیست بلکه برعکس در همه زمینه ها حتی خودرو سازی در حال پیشرفت است چه ما خوشمان بیاید چه نیاید .آنها امروز از دیگران کپی می کنند وفردا دیگران از آنها کپی خواهند کرد . آنها مگه خودروهایشان را فقط برای ما می سازند نه جانم آنها در آینده بازار خودرو دنیا را خواهند گرفت همین الان هم خودروی خوب با تمام استانداردهای روز دارند می توانید آنها رابخرید اگر وضعمان به همین منوال باشد در آینده نه چندان دور قدرت خرید خودروی چینی هم نخواهیم داشت . ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم.

  17. حامد MASERATI GT

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (304 ديدگاه)

    یه افتضاحی دیگه برای سایپا . اون s300 مسخره که با موتور 1.6 76 تومن قیمت داره اینم از چانگان . بازم دم ایرانخودرو گرم که مثه سایپا خراب شده حروم خور دنبال اشغالای چینی نمیره

  18. eMaD

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (92 ديدگاه)

    جالب اینه که همیشه این همه اعتراض میشه ولی خودروساز ها مسیر خودشون رو ادامه میدن و باز یه خودروی بی کیفیت و نامطمئن دیگه به ملت تحمیل میکنن!
    البته قبول دارم مردم هم میخرن، ولی مرده به زن و بچش بگه در راستای اعتراض به صنعت خودرو سازی ایران ماشین نمیخرم و آخر هفته باید خونه بمونیم!!!

  19. سام

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (877 ديدگاه)

    با سلام و عرض ادب به تمامی کارکنان سایت پدال

    دوستان!من این مطلب رو توی مجله ماشین پیدا کردم (نویسنده اش هم مهندس فرهاد کاشانی با سابقه سالها مدیریت تو ایران و آمریکاست ).اگه حوصله کردین! یه نگاهی بهش بندازین! شاید به روشن شدن بحث امروزمون هم بتونه کمی کمک بکنه(منظورم کیفیت محصولات چینیه).

    « به بهترین فکر کنید »

    ـ هفت یا هشت ساله بودم که برای اولین بار رادیو ترانزیستوری به ایران آمد و برای بار نخست با کلمه « ساخت ژاپن » آشنا شدم.آن زمان (حدود 1340) لفظ ژاپنی به معنی « بنجل و بدرد نخور » بود یعنی همان چیزی که امروز به محصولات چینی گفته می شود. ژاپنی ها به کمک دو استاد کیفیت آمریکایی یعنی دکتر « دمینگ » و دکتر « جران » توانستند کیفیت محصولات خود را کم کم افزایش داده و به جایی رسیدند که اکنون محصولات ژاپنی حرف اول را در مبحث کیفیت در دنیا می زنند.داستان چین اگرچه به نظر می رسد که مشابه داستان ژاپن باشد ولی تفاوت فاحشی بین چین 2010 و ژاپن 1960 وجود دارد.ژاپن در سال 1960 واقعا محصولات بی کیفیت تولید می کرد در حالیکه به نظر اینجانب و در حال حاضر در چین سه گروه محصول با کیفیت متفاوت تولید می شود.گروه اول محصولاتی که برای شرکت های آمریکایی،اروپایی، ژاپنی، تایوانی و سنگاپوری ساخته می شود که دارای کیفیت بسیار بالا هستند.اگر کسی به کیفیت محصولات اپل (APPLE) شک دارد باید از خود بپرسد که چگونه اپل توانسته از نظر ارزش سهام به مقام دومین شرکت جهان پس از شرکت نفتی اکسان (EXXON) دست یابد؟(توضیح:این مقاله در سال 1390 نوشته شده،به خاطر همین ممکنه آمار امروز شرکت ها فرق بکنه ـ سام) بسیاری از محصولات اپل در چین ساخته می شود.گروه دوم شرکت های چینی هستند که برای کشورهای دیگر ولی با مدیریت چینی محصول می سازند که کیفیت کارشان اندکی پایین تر است.گروه سوم آنهایی هستند که با مدیریت چینی برای کشورهای جهان سوم و چین محصول می سازند و « کمیت » از « کیفیت » براشان مهم تر است. به نظر نگارنده اکثر آنچه به ایران می آید محصولات چینی گروه سوم هستند که نظر مردم را تا این حد به محصول چینی بد کرده اند.از شرکت هایی که با مارک تقلبی اروپایی و یا آمریکایی محصول می سازند نمی توان انتظار کیفیت داشت ولی اگر تلفن همراه با برند رسمی نوکیا،ساخت چین دیدید حتما آن را بخرید! مطمئن باشید که کیفیت آن درجه یک خواهد بود ولی اگر کپی برابر اصل تلفن اروپایی را که ساخت چین است می خرید،شما از گروه سوم تولید کنندگان چینی خرید می کنید و انتظار زیادی نباید داشته باشید…..و بسیاری از محصولات سونی نیز در چین ساخته می شود.در چین فولکس واگن،آئودی،تویوتا و بیوک هم ساخته می شود که البته چون مونتاژ هستند اجازه صادرت ندارند ولی کیفیت آنها معادل کیفیت محصولات اروپایی آمریکایی این شرکت ها است.
    چینی ها بیشتر رل خود را به صورت ORGINAL EQIPMENT MAUFACTURER) OEM می بینند.در فلسفه OEM شما یک کارخانه بی هویت هستید که برای کارخانجات دیگر محصول می سازید. این می تواند طراحی آنها یا خود شما باشد.وقتی که کارخانه ای در چین برای یک کمپانی مشهور محصول می سازد،باید قوانین کنترل کیفیت آن شرکت را رعایت کند،چول رل OEM را بازی می کند….چین را می توان به یک OEM بزرگ تشبیه کنید که بی نام ونشان است ولی برای هر محصولی که فکر کنید از سونی تا اپل،از HP تا آدیداس،محصول می سازد حال اگر یک ایرانی بخواهد یک کامیون از چین وارد کند و انتظار زیادی برای کیفیت نداشته باشد و بیشتر تجهیزات سفارشی مناسب همچون ABS و …..نیز حذف کند ( که ماشین ارزانتر بشود ) نتیجه آن می شود که شد.در چین کیفیت یک « آپشن » یعنی سفارشی است. آگر می خواهید کیفیت بالا از یک شرکت بی نام و نشان و بدون برند جهانی دریافت کنید باید مشخصا خواسته خود را بگویید و بر اساس آن قیمت بگیرید.در چین ضرب المثل « هر چه قدر پول بدهی آش مخوری»،بیشتر از سایر نقاط دنیا صادق است……
    هر وقت یک شرکت ایرانی تصمیم گرفت به سود درازمدت فکر کند و اط شرکت طرف معامله در چین کیفیت خواست و پول آن رانیز پرداخت کرد،خواهید دید که چینی ها چقدر مردم توانمندی هستند و کاملا قابلیت تولید جنس با کیفیت را نیز دارند.
    اگر در ایالات متحده آمریکا اعلام کنید جنس چینی مرغوبیت ندارد،با تعجب همگان روبرو خواهید شد زیرا آنها اصلا درباره جنس چینی، چنین فکری نمی کنند.( به نقل از مجله ماشین،نوشته مهندس فرهاد کاشانی، مردادماه 1390،شماره 343،صفحه 60)

    1. سام

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (877 ديدگاه)

      با سلام مجدد

      با پوزش از کاربران محترم سایت ، در چند سطر آخر بعضی از جملات و لغات اشتباه تایپ شده است که صحیح آن به شرح ذیل است:

      ـ اگر به جای آگر

      ـ « هر چه قدر پول بدهی آش می خوری »

      ـ هر وقت یک شرکت ایرانی تصمیم گرفت به سود درازمدت فکر کند و از شرکت طرف معامله در چین کیفیت خواست و….

    2. سام

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (877 ديدگاه)

      با سلام مجدد

      بچه ها! جملات ذیل هم مربوط به مقاله بالاست (مقاله مهندس فرهاد کاشانی ) که من جهت خلاصه کردن مطلب ازشون گذشتم ولی از اونجایی که این جملات از اهمیت زیادی برخوردارند، من هم اونها رو به طور کامل براتون پست می کنم.

      “در چین ضرب المثل « هر چه قدر پول بدهی آش می خوری » ، بیشتر از سایر نقاط دنیا صادق است . وقتی به جای وارانتی ( گارانتی ) تقاضای یک درصد تخفیف در قیمت کنید یعنی خیال سازنده را از بابت کیفیت راحت کرده اید و او دیگر مسئولیتی ندارد ولی اگر مثلا سازنده ماشین را مجبور کنید که برای چند سال یا چند صد هزار کیلو متر پول تمام تعمیرات را بدهد ، آن زمان مجبور است کیفیت بهتری را به شما عرضه کند و قطعا کیفیت محصول خود را بالاتر خواهد برد و از آنجایی که ما ایرانی ها فقط به سودهای کوتاه مدت علاقه مند هستیم ، در مذاکرات سعی می کنیم که پایین ترین قیمت ممکن را گرفته و دیگر فکر عواقب آن را نمی کنیم که نتیجه آن می شود که تا به حال شده! مخلوط مشتری ایرانی و تولید کننده چینی بسیار خطرناک است.زیرا ایرانی می خواهد پول کم بدهد و چینی نیز برندی ندارد که با کیفیت بد آن را به خطر بیاندازد.(به نقل از مجله ماشین،نوشته مهندس فرهاد کاشانی)

  20. علی

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (242 ديدگاه)

    دوستان سلام من خودم قبلا جیلی داشتم البته دنده دستی حالا یه جک j5خریدم البته اتومات چون دیسک کمر دارم حالا به فکر اوفتاده اگر شد این رو بخرم البته موقعی که اومد تو بازار من این ماشین رو داخل نمایشگاه شیراز دیدم قشنگ بود ولی حالا موندم قیمت فولش چنده و بین این و جیلی اتوماتوکدوم رو بخرم.لطفا دوستان پیشنهاد های خودتون رو با دلایل بگید.

    1. vahid jinpachi

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (845 ديدگاه)

      این ماشین هم قیمت s300 هست و خریدنش اشتباه خواهد بود یه ذره بیشتر خرج کن برو یه النترا و یا یه کرولا و یا یه سراتو بخر…………..☺

  21. yasin

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    من حاضرم همون سمند سورنو سوار شم!!! ازاین که تو دراز مدت بهتره!!

  22. YaShaR

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    مدیر عامل سایپا گفته حدود پنج درصد محصولاتشان چینی خواهند بود فعلن که پنج شش تا محصول چینی رونمایی و پیش فروش کردند پس اونوقت با یه تناسب ساده ! سایپا باید 95 تا خودرو جدید تولید بکنه !؟!!
    کنتور که نمی ندازه!

  23. حمید

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (199 ديدگاه)

    این شرکت های طراحی ایتالیایی گندش رو در اوردن یک نمونه اش هم پنین فاریناست که تمام اعتبار خودش رو مخصوصا همکاری با فراری رو با همکاری با ام وی ام زیر سوال برد

  24. ایرانی چینی بخر

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1127 ديدگاه)

    اخ جون. خعلی خوبه. کی میاد برم بخرم

  25. *Amir*

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (724 ديدگاه)

    اگه دقت کنید جلوش شبیه سوناتا 2015 هست

  26. کیان

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (94 ديدگاه)

    بنظرم مونتاژ خودروهای چینی با گسترش بیشترادامه پیدا میکنه، زمانی که خودروهای چینی کیفیتی همانند خودروهای اروپایی و آمریکایی و یا احیانا
    ژاپنی پیدا کنند، مونتاژ در ایران متوقف شده و قطعا در آن زمان ما دنبال یک خودروساز بی کیفیت دیگر میگردیم، فکر کنم اون موقع افغانستان صاحب خودروسازی شده باشه، اون موقع خودرو سازهای ما گوله میرن دنبال افغان ها…

  27. javad-only germany

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    اینو اصلاح میکنم که در سال 2009 چانگ آن با هافی اتحاد نداشتند! بلکه چانگ آن ، هافی رو خرید و الان هم هافی زیرمجموعه ی چانگ ان محسوب میشه

  28. عطا

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    جلوش که کپی ناشیانه از هیوندای جنسیس. عقبشم کپب ناشینه از ب. ام. و سری 5 و هیوندای جنسیس.

    نتیجه: یک آت آشغال چینی دیگه.

  29. ali

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    من کاری ندارم که چینیه و اشغاله و این صحبت ها. فقط میخام بگم شما این با دنای خودمون مقایسه کنید ببینید ما کجاییم… ما باید دلمون به حاله خودمون بسوزه

  30. علی

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (66 ديدگاه)

    با سلام خدمت کلیه دوستان
    من یه نکته ای فقط می خاستم عرض بکنم و اون هم اینکه از اینکه می بینم هر روز به شعور و فرهنگ ایرانی ها احترام گذاشته می شه کلی لذت می برم واقعا با مونتاژ این آشغال ها اون هم توسط شرکتهایی که ادعا می کنندتولید کننده (دقت کنید نه مونتاژکننده)هم به شعور ایرانی بودنمان احترام می زارند و هم مشتری مداری می کنه سایپا واقعا جای تبریک داره به مسئولان که بعد از این همه سال و اون هم با کلی کبکبه و دبدبه و بی رقیب بودن و….این آشغالها رو مونتاژ کنند و ادعای خودروساز جهانی رو هم دارند.البته بخاهیم واقعا حساب کنیم همین چینی هابا اون سابقه کمتر چنان گوی سبقت رو دارند می برند که جای دیدن داره و متاسفانه اون مصرف کننده بدبخت ایرانی هست که بین یه اشغالهای تکراری ایران خودرو و سایپا ناچار به خرید این آشغالها می شه یعنی خرید بد و بدتر هست ولی افسوس که چاره ای نیست .تا ایران خودرو و سایپا هستند توهین به شعور و فرهنگ و…ایرانی همیشه وجود داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا