سایپاهفته نامه

بررسی سایپا کوییک،مشخصات فنی، امکانات و تجربه رانندگی

اواخر سال گذشته بود که سایپا طی مراسمی و با سروصدای فراوان از خودروی به‌اصطلاح جدید خود بنام کوییک رونمایی کرد؛ اما همان‌طور که بارها گفته شده، این خودرو چیزی جز یک تیبا هاچ‌بک فیس‌لیفت شده یا یک ساینای هاچ‌بک نیست که البته طبق رسم خودروسازان وطنی، سایپا آن‌را محصولی کاملاً جدید می‌داند و با نامی جدید و البته چندین میلیون قیمت بالاتر از تیبا و ساینا به بازار عرضه خواهد کرد. درهرحال در اولین نمایشگاه تخصصی لیزینگ اصفهان، کوییک برای اولین بار در این شهر رونمایی شد و بنابراین فرصتی دست داد تا این فرزند نورسیدهٔ سایپا را از نزدیک بررسی کنیم.

جدول مشخصات فنی سایپا کوییک

 

Saipa Quick
پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۸۷ اسب بخار
گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر
گیربکس ۵ سرعته دستی
محور محرک جلو
مصرف سوخت ۷.۲ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۴۱ لیتر
حجم صندوق بار ۲۲۵ لیتر
فاصله محوری ۲,۴۱۵ میلی‌متر
طول ۴,۰۰۵ میلی‌متر
عرض ۱,۶۷۸ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۵۳۲ میلی‌متر

طراحی و نمای ظاهری

با توجه به محبوبیت فوق‌العادهٔ کراس‌اوورها در بازارهای جهانی و به‌تبع آن در کشورمان، بسیاری از خودروسازان با افزودن قطعاتی به هاچ‌بک‌های خود، نمایی کراس‌اوور مانند به آن‌ها می‌بخشند که اصطلاحاً کراس هاچ‌بک نامیده می‌شوند و حالا سایپا نیز در کوییک همین رویه را در پیش گرفته است. البته همان‌طور که گفته شد، این خودرو در اصل نسخهٔ هاچ‌بک ساینا محسوب می‌شود و بنابراین نمای جلویی آن همان ساینا است که تغییراتی در جلوپنجره و سپر آن ایجاد شده است. علاوه بر این، کاسهٔ داخلی چراغ‌های جلو به‌صورت دودی طراحی شده و دی‌لایت‌هایی هم به بالای چراغ‌های مه شکن اضافه شده است که البته هماهنگ به نظر نمی‌رسد اما در کل نمای جلویی کوییک با همین تغییرات فرمی پخته‌تر و بهتر از ساینا پیدا کرده است.

نمای جانبی و عقبی این ماشین را باید با تیبا ۲ یا هاچ‌بک مقایسه کرد چراکه در اینجا با فیس‌لیفتی از این خودروی مذکور مواجه هستیم. در نمای جانبی کوییک بیش از هر چیز قطعات اضافه‌شده یعنی پوشش‌های پلاستیکی اطراف گلگیرها و روی رکاب‌ها و همین‌طور ریل‌های روی سقف جلب‌توجه می‌کنند که با استفاده از آن‌ها سعی شده نمایی کراس‌اوور مانند در خودرو ایجاد شود؛ اما درحالی‌که اکثر خودروسازان جهانی در کراس هاچ‌بک‌های خود افزایش ارتفاع را اعمال کرده و با این کار آن‌ها را به کراس‌اوورها نزدیک می‌کنند، در کوییک چنین چیزی وجود نداشته و ارتفاع آن با تیبا ۲ یا ساینا تفاوتی ندارد. درهرحال تغییر دستگیرهٔ درها به نمونهٔ موسوم به آسان‌بازشو و رینگ‌های جدید از دیگر تغییرات کوییک نسبت به تیبا هاچ‌بک هستند.

در عقب کوییک اما تا حد زیادی همان نمای آشنای تیبا ۲ به چشم می‌خورد اما بااین‌حال با انتقال جا پلاک از سپر به روی درِ صندوق و طراحی جدید چراغ‌ها سعی شده تا نمایی متفاوت با تیبا هاچ‌بک ایجاد گردد. همچنین تک پروژکتور عقب تیبا ۲ نیز در کوییک جای خود را به دو نمونه در طرفین سپر داده که در بالای پوشش پلاستیکی سپر عقب نصب شده‌اند. علاوه بر این، در بخش زیرین سپرهای جلو و عقب هم محافظی نقره‌ای‌رنگ تعبیه شده درحالی‌که نوشتهٔ فارسی کوییک درعقب خودرو نیز نکتهٔ جالب و البته عجیبی است؛ اما درمجموع طراحی کلی کوییک را می‌توان قابل‌قبول ارزیابی کرد.

داخل کابین کوییک

پس از بررسی نمای بیرونی، درِ خودرو را باز کرده و پای به کابین آن می‌گذارم. در اینجا اساساً همان داشبورد و نمای داخلی ساینا دیده می‌شود که تغییراتی جزئی در آن اعمال شده است. تغییر قابل‌توجهی که در کابین کوییک ایجاد شده، استفاده از غربیلک فرمان جدیدی با فرم D شکل است. این غربیلک به دکمه‌های کنترلی سیستم صوتی مجهز بوده و نمای زیبا و اسپرتی دارد. همچنین صفحه آمپر خودرو نیز تغییر کرده که خصوصاً هنگام روشن بودن چراغ‌ها از طراحی جذابی برخوردار است. همچنین در این صفحه آمپر جدید، نمایشگر کوچکی به‌عنوان کامپیوتر سفری نیز تعبیه شده است.

یکی دیگر از تغییرات قابل‌توجه کابین کوییک نسبت به ساینا تجهیز آن به یک صفحه‌نمایش لمسی هفت اینچی است که به ناوبری مجهز بوده و تصاویر دوربین دید عقب خودرو را هم به نمایش درمی‌آورد؛ اما محل نصب این نمایشگر به‌هیچ‌عنوان با داشبورد خودرو هماهنگ نبوده و همانند قطعه‌ای اضافه به نظر می‌رسد. استارت دکمه‌ای و انتقال شاسی قفل درها به داخل دستگیره‌ها نیز از دیگر نکات قابل‌ذکر کابین کوییک هستند اما همچنان دسته‌های راهنما و برف‌پاک‌کن و همین‌طور دکمهٔ بالابر شیشه‌ها متعلق به پراید هستند که در خودرویی که از سوی سازنده محصولی جدید خوانده می‌شود آن‌هم با چنین قیمتی واقعاً آزاردهنده است.

علاوه بر این، کیفیت متریال داخلی نیز بسیار پایین بوده و در سراسر کابین از پلاستیک خشک و بی‌کیفیت استفاده شده که هرگز حس خوبی ندارد. به‌عنوان‌مثال رو دری‌ها، دستگیرهٔ درها و دریچه‌های تهویه، همه و همه از پلاستیک بی‌کیفیت ساخته شده‌اند که اصطلاحاً خوش لمس نیستند؛ اما از سوی دیگر فضای پای عقب برای خودرویی در این کلاس و با این ابعاد مناسب و راضی‌کننده بوده و حجم صندوق بار نیز هرچند زیاد نیست اما اگر ابعاد کوییک را در نظر داشته باشیم قابل‌قبول به نظر می‌رسد.

تجهیزات و آپشن‌های کوییک

سایپا برای کوییک طیف گسترده‌ای از تجهیزات و آپشن‌ها را هم در نظر گرفته که می‌تواند یکی از نقاط قوت آن باشد. این آپشن‌ها شامل دو ایربگ، کروز کنترل، ترمز ABS و EBD، سیستم پایش باد تایرها، سیستم هشدار سرقت، قفل اتوماتیک درها، سنسور پارک عقب، پشتی برقی صندلی راننده، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، کامپیوتر سفری، دماسنج بیرون، فرمان برقی، سیستم تهویهٔ دیجیتال، آینه‌های جانبی برقی، چراغ‌های روشنایی در روز، نمایشگر هفت اینچی لمسی، دوربین دید عقب، کنترل سیستم صوتی از روی غربیلک فرمان و بلوتوث می‌شود؛ اما اکثر این آپشن‌ها در بالاترین تیپ کوییک یعنی کوییک پلاس اتومات ارائه می‌شود و نمونهٔ دستی آن از بسیاری از تجهیزات مذکور بی‌بهره است.

پیشرانه کوییک

در زیر کاپوت کوییک همان پیشرانهٔ محصولات خانوادهٔ X200 سایپا یعنی موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر هشت سوپاپ قرار دارد که در اصل نمونهٔ حجیم‌شده و تقویت‌شدهٔ موتور ۱.۳ لیتری پراید است. به گفتهٔ سایپا، این موتور ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو در نسخهٔ دستی کوییک توسط همان گیربکس پنج سرعتهٔ سابق انتقال پیدا می‌کند اما برای آن یک گیربکس CVT هم در نظر گرفته شده که ساخت شرکت پانچ بلژیک است. همچنین فرمان و دریچهٔ گاز خودرو در نمونهٔ اتوماتیک از نوع برقی است اما درحالی‌که مصرف سوخت ترکیبی کوییک دستی برابر با ۷ لیتر در هر صد کیلومتر است، این عدد برای نسخهٔ اتوماتیک ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

ابعاد سایپا کوییک

طول کوییک برابر با ۳۹۸۹ میلی‌متر است که ۶.۴ سانتیمتر از تیبا ۲ بیشتر است درحالی‌که ۱۶۸۸ میلی‌متر عرض و ۱۴۹۲ میلی‌متر هم‌ ارتفاع دارد (بدون احتساب ریل‌های سقفی). وزن این کراس هاچ‌بک ایرانی هم از سوی سازنده برای نسخهٔ دستی ۱۰۶۵ کیلوگرم و برای اتوماتیک ۱۱۰۵ کیلوگرم اعلام شده است؛ اما درحالی‌که بیش از شش ماه از زمان رونمایی کوییک گذشته است، هنوز نه از فروش یا حتی پیش‌فروش آن خبری هست و نه قیمت رسمی و دقیق آن اعلام شده است. این در حالی است که تاکنون قیمت‌های حدودی مختلفی برای این ماشین از سوی سایپا اعلام شده که همواره رو به افزایش بوده است تا جایی که در نمایشگاه، بسته به تیپ‌ها صحبت قیمتی بین ۳۵ تا ۴۵ میلیون تومان از سوی مسئولین غرفهٔ سایپا به گوش می‌رسید!

تجربه رانندگی با سایپا کوییک

پس از استارت زدن، اولین نکته‌ای که جلب‌توجه می‌کند صدای بسیار زیاد پیشرانه و ورود آن به کابین است. این مشکل هنگام بالا رفتن دور موتور و رسیدن به حدود ۴ هزار rpm بسیار بدتر و گوش‌خراش می‌شود تا جایی که حس می‌کنید پیشرانه روی صندلی شاگرد نشسته است! از این مشکل که بگذریم، کشش موتور نسبتاً مناسب است هرچند که در آغاز حرکت کمی تنبل احساس می‌شود. ریشه‌های پرایدی کوییک خود را در هنگام رانندگی هم نشان می‌دهند زیرا حس و حال رانندگی و سواری خودرو همان پراید را تداعی می‌کند. علاوه بر این، فرمان علیرغم برخورداری از سامانهٔ هیدرولیک، سفت است و دنده‌ها به‌سختی جا می‌روند که البته مشکل دوم را شاید بتوان به حساب نو بودن خودرو گذاشت و احتمالاً پس از طی چند هزار کیلومتر بهتر خواهد شد. عملکرد ترمزها نسبت به پراید بسیار بهتر شده اما هنوز با حالت ایده‌آل فاصله دارد و ترمزهای عقب همچنان کاسه‌ای هستند.

کوییک از همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر خانوادهٔ تیبا استفاده می‌کند که M15 نام داشته و اساساً نسخهٔ بهبودیافتهٔ همان موتور ۱.۳ لیتری پراید است. این پیشرانهٔ قدیمی که همچنان هشت سوپاپ است، تنها ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که هرچند نسبت به حجم موتور، اعداد بسیار پایینی هستند و نشان از بازدهی کم پیشرانه دارند اما برای جثهٔ حدود ۱ تنی خودرو کافی به نظر می‌رسد. مزیت اصلی پیشرانهٔ M15 سایپا هزینه‌های نگهداری پایین‌تر آن نسبت به پیشرانه‌های ایران‌خودرو است که این در زمانی که قیمت لوازم‌یدکی سر به فلک کشیده می‌تواند برای خریداران مهم باشد. مصرف سوخت این موتور هم طبق استانداردهای خودروهای ایرانی نسبتاً مناسب است و در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی حدود ۷.۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند و باک ۴۰ لیتری خودرو هم کفاف این مصرف را می‌دهد.

در همین ارتباط بخوانید:

جمع‌بندی

در کل شاید ساخت و معرفی خودرویی چون کوییک را بتوان در صنعت خودروسازی عقب‌ماندهٔ ایران حرکت نسبتاً مثبتی تلقی کرد اما نباید فراموش کرد که پایه و اساس این ماشین نهایتاً به پراید ربع قرن پیش بازمی‌گردد. همچنین یکی از مشکلات عمدهٔ کوییک کیفیت به‌واقع پایین آن خصوصاً در کابین است که به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان با آن کنار آمد؛ و نهایتاً مشکل دیگر این خودرو به قیمت عجیب و غیرمنطقی آن مربوط می‌شود و باید از مسئولین سایپا سؤال کرد که چرا برای خودرویی با تغییراتی در ظاهر، یک گیربکس CVT ساده و چند آپشن معمولی، در خوش‌بینانه‌ترین حالت حدود ۱۵ میلیون تومان قیمت بیشتری نسبت به تیبا ۲ مطالبه می‌کنند؟ این سؤالی است که مطمئناً پاسخی برای آن وجود نخواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹۶ دیدگاه‌ها

  1. (ali(chevy nova

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (7370 ديدگاه)

    حالم بهم خورد
    از ظاهر بىرونش
    از ظاهر درونش
    از موتورش
    قىمتش هم از تىبا 15 مىلىون!!!!!!!! گرون تره
    اون گلدون روى سقفش هم منو کشته

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      تو نمایشگاه شیراز قطعه نقره‌ای سپر عقبش رو با چسب پاتکس چسبونده بودن، اونم نه با دقت، شل و ول بود و چَلُم! خیلی حرصم گرفت، کندمش و انداختمش زمین و با صدای بلند از سایپا انتقاد کردم، نه از رو بی فرهنگی، این‌کارو کردم تا به ملتی که دورش جمع شده بودن بگم فکر خرید این آشغال رو از سرتون بیرون کنین.

      1. (ali(chevy nova

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (7370 ديدگاه)

        فرشاد جون
        جفت پا مىرفتى تو صورت متصدى غرفه ساىپا

        1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

          ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (3019 ديدگاه)

          دو سه سال پیش هم تو همین نمایشگاه شیراز، یکی از غرفه‌دارن ایران‌خودرو دیزل با کمال پرویی لوگوی ایران‌خودرو دیزل رو از روی یه خودروی سنگین کند، به جاش لوگو مرسدس بنز رو چسبوند!!!

      2. Reza

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (311 ديدگاه)

        با سلام خدمت نویسنده عزیز و محترم سایت پدال…به نظرم از میون تمام ماشین های دنیا این یکی ارزش مقاله نوشتن در موردشو نداشت…

    2. KING 918 (محمدرضا)

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      با تمام حرف های دوستان موافقم در مورد کیفیت و ….
      ولی من خودم از ماشین تجهیزات و امکانات میخوام که تا حدودی کویک میتونه داشته باشه از استارت دکمه ایی گرفته تا دنده اتومات و …. هرچند که کیفیت پایین باشه حالا تندر 90 کیفیت داره ولی داخلش در حد یه غار نشینه درسته این ماشین کیفیت در حد ماشین های کره ایی نداره ولی اگر با قیمت 35 تومن یا کمتر بئنش به نظر من از تندر 90 و 405 راضی کننده تره ضمن این که سایپا با کمک اگر اشتباه نکنم برلیانس اینو تولید کرده و بعضی اپشن ها متعلق به برلیانسه در کل زیر 35 تومن بدک نیست چون ظاهرش هم همچین بد نی

      1. #ali.m#

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        از شما همجین حرفی بعیده .
        داخل تندر مثل غاره داخل این چی ؟
        این که زشت تره .
        زشت ترین طراحی داخلی رو داره .
        واقعا قربون پراید .

        “”درسته این ماشین کیفیت در حد ماشین های کره ایی نداره””
        اصلا چطور میتونی چنین چیزی بگی .این اصلا در حدی نیست که بخوای مقایسش کنی .
        و اینکه وااقعا حیف 35تومن ک بدی بابت این .مخصوصا با اون نوشته ی فارسی عقبش.تازه اگه بیشتر قیمت نخوره .
        این تجهیزاتش هم .سر 10هزار تا خراب میشه .
        قبلا فکر میکردم رانا. زشته تا این که اینو دیدم .
        البته این نظر شخصی منه شاید بقیه نظر دیگه ای داشته باشن .

    3. حميد

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      پلاستیک سخت داخلی چهار ماه که گذشت شروع به صدا میکنه

    4. HORSE

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (217 ديدگاه)

      حد اکثر قیمتی که میشه براش در نظر گرفت ١٧ تا ٢٠ ملیون هست بیشتر از این دزدی ایی بیش نیست!
      تا کی باید رنج بکشیم از این محصولات بی کیفیت!!!

    5. نوید جهرمی

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3792 ديدگاه)

      مث سبزه سیزده بدر. ماشینه نظرمو جلب نکرد ولی گلدون رو سقفش چرا. موندم کدوم شل مغزی اینو گذاشته اونجا :). لابد یارو گلدون دستش بوده زنش صداش کرده گفته آب دستته بزار زمین بیا که مادرم اینا اومدن هیچی تو خونه نداریم.
      ————–
      کاش اینو جایگزین تیبا معرفی میکردن و با همون قیمت میدادن بازار دیگه اینقدر نمیسوختیم. فقط خودروسازی ایران میتونه با یکم زلم زیمبو اضافه کردن ب ماشین اون رو به عنوان مدل جدید و متفاوت در کنار مدل قدیمی و با قیمت بیشتر تولید کنه و به مشتری بندازه.

  2. Fericuda

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (107 ديدگاه)

    واااای آخه چرا اینقد بده چرا انقد آشغاله؟؟؟؟؟
    35 تا 45 میلیووووون !!!!!!!!!
    سال 2017 شده به خدا
    آخه چقد یه طراح میتونه سلیقش آشغال باشه
    نگاه کردن بهش فقط باعث حسرت و شرمساریه

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      طراحی خارجیش ای، بد نیست، لااقل از ساینا قابل تحمل‌تره، اما کیفیتش برای همچین قیمتی، از فحش ناموس بدتره.

      موافقم 2
      مخالفم 1
  3. کارل شلبی

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    آخ گفتی????گلدون???

  4. Fericuda

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (107 ديدگاه)

    هردو تا چیزی غیر از آشغال تحویلمون نمیدن
    اما وقتی تیبا و ساینا و کوییک و … میاد تو ذهنم واقعا حالم بد میشه
    در مقابل سمند پرشیا دنا انصافا قابل تحمل ترن
    البته فقط از نظر طراحی خارجی گفتم از نظر فنی که اصن بحث نکنیم بهتره

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      کلا مقایسه بین ایران‌خودرو و سایپا، مقایسه بین بد و خیلی بده، تنها بخش با کیفیت و قابل قبول تو محصولات این دو کمپانی، متریال نرم و رنگی داشبورد سمنده.

  5. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    از نزدیک کیفیت فوق‌العاده پایینش رو لمس کردم، تولید، فروش و خرید همچین ماشینی، خجالت‌آوره.

    1. (ali(chevy nova

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (7370 ديدگاه)

      فرشاد جون داداش همه حرفات درست اما تا بىاد نمایندگى باز صف براش تشکىل مىشه 1 کىلومتر
      مردم سرىع پىش خرىدش مىکنن
      مگه اون قضىه وام 25 مىلىون رو ىادت نىست که ملت چطور هجوم بردن تو نماىندگىها براى خرید ماشىنهاى که مدت ها زیر افتاب و بارون پارک بودن تو پارکىنگهاى خودروسازان

      1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        آره داداش میرن با کمال افتخار میخرنش و به شعور و شخصیت خودشون توهین می‌کنن، این‌بار دیگه نمیشه توجیه کرد که حق انتخاب دیگه‌ای ندارن، چون میشه با این مبلغ محصولات ایران‌خودرو رو خرید که به مراتب درصد مزخرفیشون کمتر از محصولات سایپاست، گیربکس اتوماتیکشونم از الان قابل پیش‌بینیه که چقدر بی کیفیته.

  6. محسن

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (164 ديدگاه)

    رینگاش خیلی کوچیکه بعدشم آپشنهاش معلوم نیست چقدر درست کار کنه?. در آخر قیمتش باید نهایت ۶ میلیون گرونتر می بود نه ۱۵. انصافتون کجا رفته؟؟؟

    1. (ali(chevy nova

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (7370 ديدگاه)

      داش محسن اصلا چرا باىد گرون تر از تىبا باشه؟؟؟؟؟
      چه چىزى بالاتر از تىبا داره؟؟؟
      موتورش بهتره؟؟؟
      اپشنهاش بالاتره؟؟؟؟؟
      ظاهرش بهتره؟؟؟؟
      اىمنىش بالاتره؟؟؟؟
      این ماشىن همون تىبا هستش و تىبا همون پراید

      1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        این ماشین فاجعست، همون تیبا و پراید رو بخری و تو بازار آزاد یه سری تجهیزات روش نصب کنی، صد شرف دارن به کوییک. من خودم اگر مجبور باشم تو این رنج قیمتی خرید کنم، سمند LX رو چشم بسته به اسباب‌بازی‌های سایپا ترجیح میدم.

      2. محسن

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (164 ديدگاه)

        علی جان آپشنهاش بیشتره اونم فقط ۳ ۴ تا. بقیش مثل ساینا و تیباست. منطقیه یه کوچولو گرونتر باشه ولی اینا خیلی گرونش کردن

  7. datsun

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3915 ديدگاه)

    خدایی متریال رو هم حروم میکنن
    فاجعه اس فاجعه
    دیگه کراس اوورها باید همه باید به احترام این بزنن گاراژ

  8. حمیدرضا

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (282 ديدگاه)

    امکانات جالبی داره. در کل از قدیم گفتن خر همون خره فقط پالونش عوض شده

  9. الف.ی

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1762 ديدگاه)

    ایران‌خودرو و سایپا دارن پیشرفت میکنن ولی سرعت پیشرفت اونها اینقدر کمه که به صفر میل میکنه

  10. حمیدرضا

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    اگر منطقی فکر کنیم حتما نباید داخل یه خودروی اقتصادی متریال کارشده در هیوندای یا کیا رو ببینیم حتی متریال چری و لیفان هم کمی بهتره ولی خوب قیمتشون هم بالاتره اما از نظر اپشن قطعا میتونه مصرف کننده اپشن پرست ایرانی رو راضی کنه
    خیلی جالبه وقتی ایکس 50 به بازار عرضه شد همه گفتن این کوتوله بد قواره چیه الان خود سایپا داره ماشینی با مشخصات همون رو به بازار عرضه میکنه این یعنی ما اگر یه چیزی رو خودمون نسازیم مسخرش می کنیم

    1. Fit Demon

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      با قیمت 45 تومن حداقل باید یه کیفیت قابل قبول داشته باشه نه کیفیت مسخره!
      بعد این ماشین کجاش اقتصادیه؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
      مصرف سوختش مثلا؟
      هرجای دنیا بری بگی یه موتور 87 اسبی وجود داره که با 1/5 لیتر حجم موتور، مصرف سوختش 7 لیتره، فقط بهت میخندن!

      1. الف.ی

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1762 ديدگاه)

        موتور مرسدس c63 amg با 4 لیتر حجم و 8 سیلندر و دو تا توربو و 503 اسب فقط 9 لیتر تو صدتا میسوزونه یعنی وقتی بعضیا میگن همین که پراید و امثالهم کم مصرفن مزیته دوست دارم خودمو هزاربار بزنم

      2. عبداله

        ۶ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (1 ديدگاه)

        عزیز دل با توجه به صنعت خودرو سازی ایران و اعمال تحریم های شدید تونستن این ماشینو بسازن. قیاس مع الفارق نکنید و این مواردو در نظر داشته باشین

    2. #ali.m#

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      دوست عزیز حمید رضا
      مطمئنی با همین قیمت از بقیه ماشین های ایرانی که قیمت مشابه کوییک رو دارن کیفیت بهتری داره ؟
      من که فکر نمیکنم .

      1. Fit Demon

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1867 ديدگاه)

        اصلا بحث یه خودروساز مثل بنز به کنار
        ولی شما با همون قیمت میتونی خودروهای داچیا یا رنو رو خارج از کشور بخری، اونم با کیفیت بسیار مناسب و مصرف سوخت عالی

  11. Fit Demon

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    حالا ببینید من کی گفتم این حرف رو
    اگه صبح برای کوییک یه پیج اینستا نزدن و لقب سلطان بهش ندادن هرچی دلت خواست به من فحش بده!
    این جماعت به دنا پلاس میگن سلطان و فلان و بمان!
    کلی هم دربارش دروغ میگن! مثلا میگن شتاب صفر تا صد دنا 9 ثانیه هست!!!!!!
    طبیعتا به این افتضاح هم مثل دنا لقب سلطان میدن…
    تا زمانی که حمایت کننده های این آشغال های ملی دارن زندگی میکنن، هیچ جای امیدی نیست

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      یه واقعیت تلخ تو تمام دنیا به خصوص ایران وجود داره، اونم اینه که اکثر کسایی که یه جنس رو میخرن، حتی اگر رسما آشغال باشه، برای دلخوشی خودشون و نشکستن غرورشون، به دروغ ازش تعریف و تمجید میکنن و اونقدر این حرفا رو تکرار میکنن که خودشونم باورشون میشه که انتخاب درستی کردن.

      1. الف.ی

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1762 ديدگاه)

        فرشاد جان هممون دل پری از ایران خودرو و سایپا داریم ولی فکر کنم دل شما دو برابر هممون پره!!!!!!!!

        1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

          ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (3019 ديدگاه)

          من کلا دلم از *** مملکتم پره که روز به روز بیشتر گند بالا میارن و با سیاست‌های خودخواهانه و غلطشون، بیش از پیش ما رو از رسیدن به کشوری پر از رفاه دور می‌کنن.

    2. datsun

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3915 ديدگاه)

      تو اینستا که پیج زیاد داریم که به پراید و تیبا هم لقب سلطان میدن و فدای زیاد دارن اینم فردا میشه یکی از سلاطین

      1. #ali.m#

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        کانال کوییک سواران?

  12. Shervin

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (20 ديدگاه)

    یعنی متریالی که تو ماشین های اسبازی استفاده شده بهتر ازاینه 87 اسب بخار خجالت اوره انقدر زشت بوده که خودشون فهمیدن ویه گلدونم روش گذاشتن

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      کابینش ترکیبیه از پلاستیک خشک درجه چندم و پارچه بی کیفیت. . .

  13. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    پژو ۲۰۶ با اون قدمتش، پیش کوییک پادشاهی می‌کنه!

  14. Alireza

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (162 ديدگاه)

    خب دوستان نظرامونو گفتیم خندیدیم
    حالا بریم تو صف خریدش تا تموم نشده حملهههههههههههههههه

  15. پرسپولیس

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (260 ديدگاه)

    سرعت پیش رفت کشورهای صاحب تکنولوژی وصنعت خودرو باسرعت خرگوش روبه جلو مال همان رگوش باسرعت دوبرابر به عقب داره میره چه مسخره بازیهایی دارآوردن این سرزمین بزرگ واین همه منابع خودرو ی اقتصادی زیرصداسب بخار واین لگن هاچیه چه گیری دادن ماشین کم مصرف خوب بروید مثل ناوگان تاکسب دوبی تسلا بیاریداصلا آلایندگی ومصرف نداره کلا خرید خودروی ایرانی وچینی اشتباهه هر روز کی سرمایه وزمان وانرژی صرف چی میشه این کمیسیون صنایع ومعادن مجلس هم کاری نمیکند خوب همین کارهادرمونتاژمحصولات دیگرکشورهاانجام بشه که نفع اش بیشتره تا زیان این گاریها

  16. مرسدس بنز

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (24 ديدگاه)

    من هنوز جواب سوالمو که ما واسه چی زنده ایمو و نگرفتم

  17. charger

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (396 ديدگاه)

    واقعا زیبا و چشم نوازه
    فنیشم که فوق العادس

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      موافقم! نامزد دریافت عنوان خودروی سال اروپا شده (مرسدس بنز تحت لیسانس سایپا مونتاژش می‌کنه و از مبدا آلمان به تمام اروپا صادر میشه)

    2. امید

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (81 ديدگاه)

      دوست عزیز شما بازاریاب یا کارمند نمایندگی سایپا هستین؟!

      1. charger

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (396 ديدگاه)

        واقعا فک کردی جدی میگم؟؟؟؟؟؟؟

        1. امید

          ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (81 ديدگاه)

          نه :)))
          میدونم تو این سایت ازین حرفا نمیزنن

  18. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    چطور روشون شده اسمش رو بذار Quick؟!
    Quick: تند، چابک، فرز، چُست، سریع، زنده. . .

  19. Reza

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (310 ديدگاه)

    ای خداااا
    یعنی مردم با دیدن یه کمی پلاستیک که روی گلگیر چسبوندن فکر میکنن این ماشین اس یو ویه و میرن صف میبندن میخرن و پز میدن!
    ملت انقدر شاسی بلند شاسی بلند میکنند با همین راضی میشن؟

    این همون تیبای هاچ بکه که چراغ ساینا گذاشتن جلوش
    اینو هر کسی خودش میتونه بسازه بره از لوازم یدکی اینارو بخره ببنده روی تیبای خودش تازه ارزون تر و تمیز تر هم درمیاد

    1. مانی

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      یکم دقت کنی‌ متوجه میشی‌ شاسی بلنده
      دقت کن
      هست یا نیست؟
      فقط خریدینش باید رینگش رو عوض کنین یکی‌ دو سایز
      کوچیکتر بندازین،چون این رینگ‌های اسپرت به جلو بندیش فشار میا‌‌‌ره

  20. Reza

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (310 ديدگاه)

    بی سلیقگی همه جا موج میزنه….. این که طراحیه ماشینه، آدم دلش نمیخواد نگاهش کنه
    اونم گلدون روی سقفه

    ماشین خودش به اندازه کافی مزخرف طراحی شده
    فقط دلم میخواد بدونم اون کسی که اون گلدون رو گفته بزارن روی سقف ماشین کی بوده؟
    هدفش چی بوده؟ خودش چه شکلی بوده؟
    باید ببرنش پزشک ها چندتا آزمایش روش انجام بدن و تست روانشناسی ازش بگیرن…
    بقیه هم به حرفش گوش کردن و کسی نگفته چقدر مسخرس
    یا شایدم یه ترفند بازاریابیه که مردم بخاطر اون گلدون کشیده بشن پای صف های ثبت نام؟

    اونم از لوگوی فارسی پشت ماشین… انگار لوگوی چیپس و پفک طراحی کردن

    چقدر عصبانیم….

  21. ژوئن

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اگه پیکان وطنی خودمونو به روز رسانی میکردیم احتمالأ جذابتر از این موجود ناشناخته میشد.

  22. امید

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (81 ديدگاه)

    من یه نکته مثبت توش پیدا کردم شاید یه کمی مارو آروم کنه و
    از شوکی که از دیدن ماشین بهمون وارد شده بیرون بیایم
    دیدین لوگو و نوشته ی پشت ماشین رو بعضی ها حروفش رو از جا میکنن یا جابه جا میکنن کلمات دیگه ای باهاش میسازن
    با لوگوی فارسی پشت این ماشین هم میشه اینکارو کرد.مخصوصا نقطه هاش رو جابجا کرد
    دیگه بیشتر توضیح بدم مستقیما بدآموزی داره
    ولی میشه اینطوری از کسی که اینو خریده انتقام گرفت

    اونطور که از کیفیتش معلومه و از سایپا انتظار داریم حتما با چسب ضعیفی هم چسبوندن !!!

  23. Omid622

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    به خودم میبالم به اینکه سال ۲۱۰۷ هستیم و این ماشین جدیدترین محصول برای پانزدهمین بازه خودرویی دنیا هستش که باید مثل همیشه در صحنه براش سر و دست بشکنیم واسه ثبت نام و خریدنش

  24. reza

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    جوک سال

  25. #ali.m#

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    ضایع ترین حس سال :کوییک سواری که حس میکنه شاسی بلند سواره ?

  26. امید

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (81 ديدگاه)

    روی داشبوردش نمیشه جعبه دستمال کاغذی گذاشت
    ترمز کنی یا شتاب بگیری میوفته.
    احتمالا روی فروشش تاثیر میزاره :))

  27. ایلیا

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (731 ديدگاه)

    دوستان عزیز به عنوان ی برادر کوچیک بهتون توصیه میکنم تا میتونید نخرید ولی خب بعضیها مجبورن زن و بچشون ماشین میخواد یا خدایی نکرده مریض دارن که حتما باید وسیله داشته باشن
    در این صورت اگه میتونید بیشتر از قیمت پراید هزینه کنید ی سمند معمولی یا ال ایکس بگیرید( شرمندم که دارم اسم ی خودرو از رده خارج قرون وسطایی رو میارم) ، همه ی ما دیگه تجربیه داشتن همه ی خودرو های ایرونی رو داریم یا دست آشنا ها دیدیم ، همه ی ماشینای ایرونی اشغالن و شما وقتی سمند میگیری حسنش اینه که بعد از خرید ی آشغال حداقل هفت هشت میلیون کمتر پول خرج کردی و همون امکانات بقیه رو بدست اوردی و با اون هفت هشت تومن میتونی ی مشکل دیگه از زندگیت رو حل کنی

  28. مهدی

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (36 ديدگاه)

    صاف رفته تو قلمرو 206، اونم تیپ 5
    واقعا چرا به جای 206 باید اینو بخریم؟ هم از نظر فنی، هم کیفی، هم طراحی داخلی و خارجی و هم برند و پرستیژ 206 چندین سر و گردن از این آشغال بهتره، همچنین امکاناتش هم تکمیله، البته نمیگم 206 ایرانیزه عالیه ولی در هر صورت کوییک در برابر 206 حرفی برای گفتن نداره.

  29. MjM

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (740 ديدگاه)

    به امید نابودی مونتاژ کاران داخلی…

  30. Ali

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (30 ديدگاه)

    هنوز نفهمیدم فازش چی بوده اینو ساخته :|

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا