چندی پیش سایپا طی مراسمی از خودروی جدید خود که نام کوییک را بر آن نهاده رونمایی کرد. خودرویی که با حاشیههای فراوانی خصوصاً از لحاظ نامگذاری همراه شد؛ اما از این حواشی که بگذریم، کوییک در اصل همان نسخهٔ هاچبک ساینا یا بهعبارتدیگر نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ تیبا ۲ است که سایپا طبق مُد جهانی امروزی با اضافه کردن قطعاتی به آن، نمایی کراساوور مانند به کوییک بخشیده است. سایپا در این خودرو سه عامل بااهمیت در انتخاب خودرو توسط ایرانیان یعنی گیربکس اتوماتیک، آپشنهای زیاد و نمایی کراساوور مانند را در نظر داشته و هر سه را در کوییک ارائه کرده است.
از سوی دیگر چند وقتی است که خبر از تولید رنو کویید در ایران به گوش میرسد. کویید نیز یک کراساوور مانند ارزانقیمت است که در ابتدا توسط رنو برای بازار هند طراحی شد و نسخهٔ تولیدی آن در می سال ۲۰۱۵ رونمایی گردید. طبق گزارشات، احتمالاً این خودرو توسط ایرانخودرو و در محدودهٔ قیمتی ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان تولید خواهد شد. به همین دلیل شاید سایپا با معرفی کوییک قصد دارد زودتر از عرضهٔ کویید توسط ایرانخودرو، بازار را به خود اختصاص دهد. درهرحال ما نیز قصد داریم این دو کراساوورنمای ارزانقیمت آیندهٔ بازار ایران را رودرروی یکدیگر قرار داده و باهم مقایسه کنیم.
طراحی بیرونی
همانطور که اشاره شد، کوییک در اصل نسخهٔ هاچبک همان ساینا است و بنابراین در قسمت جلو شباهت زیادی با برادر سدان خود دارد. البته سایپا سعی کرده با تغییر جلوپنجره و سپر جلو و همینطور افزودن قطعاتی به بدنهٔ کوییک، به آن نمایی زیباتر از ساینا ببخشد؛ اما هرچند سایپا در این امر تا حدودی موفق بوده است اما هنوز هم نوعی عدم هماهنگی در طراحی کوییک به چشم میخورد. بااینحال چراغهای دودی جلو، دیلایت، رینگهای جدید و چراغهای دوتکهٔ عقب با نوار نئون، نمایی مدرن به کوییک بخشیده است.
در سوی دیگر کویید قرار دارد که طراحی آن کار طراحان حرفهای رنو است. به همین دلیل در کویید شاهد طراحی عضلانیتر و درعینحال هماهنگ، مدرن و پخته هستیم که به دیگر کراساوورهای رنو مانند کپچر و کاجار نیز شباهت دارد؛ اما در کویید تمام هدف رنو ارزانسازی هرچه بیشتر بوده است و به همین دلیل در آن خبری از ریلهای روی سقف و برفپاککن عقب نیست و حتی در جلو هم از یک تیغۀ برفپاککن استفاده شده است که از این لحاظ در پس کوییک قرار میگیرد.
طراحی داخلی
در بخش داخلی کوییک نیز شاهد همان داشبورد و ادوات ساینا هستیم که فقط یک نمایشگر به بالای داشبورد اضافه شده و غربیلک فرمان نیز تغییر کرده است؛ بنابراین کوییک همچنان از همان داشبورد و رو دریهای نهچندان زیبا و باکیفیت ساینا استفاده میکند درحالیکه مکان نصب نمایشگر لمسی نیز هرگز با کلیت داشبورد هماهنگ نیست. البته فرم غربیلک فرمان با قسمت پایینی صاف زیباتر شده و به دکمههای کنترلی هم مجهز شده است. همچنین صفحه آمپر نیز نسبت به ساینا تغییراتی را تجربه کرده است.
کویید اما در داخل بسیار ساده اما هماهنگ و البته مدرنتر عمل کرده است؛ بنابراین در این کراساوورنمای ارزانقیمت فرانسوی شاهد داشبوردی ساده هستیم که یک نمایشگر به همراه کنترلرها و دریچههای تهویه در میانهٔ آن تعبیه شده است. فرم غربیلک فرمان نیز بسان دیگر قسمتها ساده بوده و از دکمههای کنترلی نیز در روی آن خبری نیست. این در حالی است که صفحه آمپر از نوع دیجیتالی بوده و سنجشگرهای آنالوگ دایره شکل در آن وجود ندارد. بااینحال بهطورکلی طراحی داخلی کویید برتر از کوییک است.
تجهیزات
همانطور که اشاره شد سایپا از لحاظ آپشن و تجهیزات در کوییک کاملاً دستودلباز عمل کرده و تجهیزات نسبتاً زیادی را برای آن ارائه کرده است که شامل مواردی چون کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید، پنجرههای برقی، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، استارت دکمهای، تهویه اتوماتیک، دو ایربگ، سیستم پایش فشار باد تایرها، دیلایت، ناوبری، بلوتوث، دوربین دید عقب، صندلیهای برقی جلو و آینههای برقی میشود. البته کوییک قرار است در چهار تیپ مختلف عرضه گردد که دو تیپ از نوع دستی و دو تیپ اتوماتیک هستند و مطمئناً تمامی این تجهیزات بهصورت کامل در بالاترین تیپ ارائه میشوند. بااینحال در این خودرو هنوز هم ترمزهای عقب از نوع کاسهای هستند و در بخش ایمنی هم هرچند بهطور رسمی آماری وجد ندارد اما مطمئناً اوضاع کوییک تنها کمی بهتر از ایمنی فاجعهبار پراید است.
رنو در کوئید با توجه به اینکه بیشتر بر کاهش قیمت تمرکز داشته است تجهیزات کمی را برای آن در نظر گرفته که ازجملهٔ آنها میتوان به نمایشگر لمسی ۷ اینچی، یک ایربگ، پنجرههای برقی جلو، تهویه دستی، سیستم صوتی با ۲ بلندگو، بلوتوث، AUX و USB، سیستم ورود بدون کلید، قفل مرکزی و ناوبری اشاره کرد که البته این موارد در بالاترین تیپ کویید ارائه میشوند؛ بنابراین در بخش تجهیزات مطمئناً رنو کویید مغلوب سایپا کوییک میشود. همچنین کویید از ایمنی مناسبی هم برخوردار نبوده و در آزمونهای تصادف هیچ امتیازی کسب نکرده است؛ اما پسازاین نتایج بسیار ضعیف در آزمونهای ایمنی، رنو وعدهٔ انجام اصلاحاتی در کویید جهت افزایش ایمنی آن داده است.
پیشرانه
کوییک همچنان از همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری هشت سوپاپ ساینا و تیبا استفاده میکند که در اصل نسخهٔ تقویتشدهٔ موتور پراید بوده و ۸۷ اسب بخار قدرت دارد؛ بنابراین این موتور هرگز موتور مدرنی نیست و به همین دلیل با این حجم و قدرت، در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی ۷ لیتر بنزین مصرف میکند که نسبت به استانداردهای جهانی رقم بالایی است. سایپا اما برای انتقال این نیرو علاوه بر گیربکس پنج سرعتهٔ دستی معمول، یک نمونهٔ اتوماتیک CVT را هم ارائه کرده که با همکاری شرکت بلژیکی پانچ ساخته شده است. هرچند سایپا هیچ اشارهای به شتاب کوییک نکرده است اما مطمئناً ترکیب پیشرانهٔ ضعیف هشت سوپاپ با گیربکس CVT شتاب بسیار پایینی را برای این خودرو پدید میآورد.
در سوی دیگر رنو نیز دو پیشرانهٔ سه سیلندر ضعیف را برای کویید ارائه کرده است که البته اولی تنها ۸۰۰ سیسی حجم دارد اما موتور دوم از نوع ۱ لیتری بوده و قدرتی بیشتری دارد. بهاحتمال بسیار زیاد برای بازار ایران موتور قویتر ۱ لیتری انتخاب خواهد شد که ۶۷ اسب بخار قدرت دارد اما حتی همین موتور قویتر کویید هم از لحاظ توان در پس موتور چهار سیلندر قدیمی کوییک قرار میگیرد. بااینحال مزیت اصلی این پیشرانه مصرف سوخت بسیار مناسب آن است بهگونهای که در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی تنها نیاز به ۴.۳ لیتر سوخت دارد. رنو نیز برای کویید دو گیربکس دستی و اتوماتیک را ارائه کرده که نمونهٔ اتوماتیک آن از نوع AMT است که تکنولوژی پایینی داشته و بازهم در برابر گیربکس CVT کوییک حرفی برای گفتن ندارد؛ اما باید حدود ۳۶۰ کیلوگرم وزن کمتر کویید را هم نسبت به کوییک در نظر داشت که رقم چشمگیری بوده و مطمئناً تا حدودی جبرانکنندهٔ قدرت کمتر رقیب فرانسوی خواهد بود.
ابعاد و قیمت
کوییک بهعنوان یک هاچبک سگمنت B طولی برابر با ۴ متر داشته و عرض و ارتفاع آن نیز به ترتیب ۱.۶۸ و ۱.۵۳ متر است. از طرف دیگر کویید خودروی بسیار جمعوجوری بوده و تنها ۳.۶۸ متر طول، ۱.۵۸ متر عرض و ۱.۴۸ متر ارتفاع دارد که با کمی اغماض میتوان آنرا در سگمنت A قرار داد؛ بنابراین کویید با این ابعاد کوچکتر مطمئناً فضای داخلی کمتری هم نسبت به کوییک خواهد داشت اما امکان اظهارنظر قطعی در این مورد و همینطور در بحث کیفیت سواری و تواناییهای حرکتی تنها هنگام بررسی هر دو خودرو از نزدیک و رانندگی با آنها وجود خواهد داشت.
قیمت کوییک را می توانید در بخش قیمت روز خودروها در پدال مشاهده نمایید. در سوی دیگر بالاترین تیپ کویید در نسخههای دستی و اتوماتیک با موتور قدرتمندتر ۱ لیتری در هند بین ۳۹۶ هزار تا ۴۳۱ هزار روپیه معادل ۶۰۰۰ تا ۶۵۰۰ دلار قیمت دارند که با توجه به هزینههای سرمایهگذاری و تولید در ایران، قیمت آن بین ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان اعلام شده است.
نتیجه
سایپا با معرفی کوییک بهعنوان نسخهٔ هاچبک ساینا و بخشیدن ظاهری کراساوور مانند به آن به همراه ارائهٔ آپشنهای بیشتر و گیربکس اتوماتیک، سعی در ارائهٔ محصولی جدید و احتمالاً آمادهٔ رقابت با کویید را داشته است اما چنین اختلاف قیمتی با تیبا و ساینا برای این موارد هرگز منطقی نیست درحالیکه ذات آن نیز خودروی مدرنی نبوده و کماکان به پراید بازمیگردد. همچنین کیفیت آنهم مثل تمام خودروهای وطنی بهاحتمالزیاد پایین خواهد بود؛ اما کویید هرچند تجهیزات کمتر و موتور کمتوانتری دارد ولی مهندسی و طراحی رنو پشتوانهٔ آن بوده و مهمتر از همه خودرویی مدرن، قابلاعتماد و کممصرف است. بااینحال بازهم نمیتوان پیروز قطعی این نبرد که در آیندهای نزدیک شکلی عملی به خود میگیرد را انتخاب کرد چراکه کوییک هم برتریهایی چون موتور قویتر، تجهیزات بیشتر و گیربکس CVT دارد؛ بنابراین همهچیز به قیمتگذاری این دو خودرو بستگی دارد بهنحویکه اگر کویید در نمونههای اتوماتیک حتی با قیمتی تا مرز ۳۵ میلیون تومان هم عرضه شود میتواند پیروز این رقابت لقب گیرد.
مقایسه مشخصات فنی
سایپا کوییک | رنو کویید | |
پیشرانه | ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر | ۱ لیتری ۳ سیلندر |
قدرت | ۸۷ اسب بخار | ۶۸ اسب بخار |
گشتاور | ۱۲۸ نیوتن متر | ۹۱ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته دستی / CVT | ۵ سرعته دستی / AMT |
محور محرک | جلو | جلو |
مصرف سوخت | ۷ لیتر (دستی) | ۴.۳ لیتر (دستی) |
طول/عرض/ارتفاع | ۴.۰/۱.۶۸/۱.۴۹ متر | ۳.۶۸/۱.۵۸/۱.۴۸ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۴۱ متر | ۲.۴۲ متر |
وزن | ۱۰۶۳ کیلوگرم | ۷۰۰ کیلوگرم |
ترمزها | جلو دیسکی، عقب کاسهای | جلو دیسکی، عقب کاسهای |
رینگ و لاستیک | ۱۴ اینچی ۱۸۵ | ۱۳ اینچی ۱۵۵ |
حدود قیمت | فیمت روز کوییک | ۶۰۰۰ دلار |
داداچ علی
۲۷ اسفند ۱۳۹۵سلام ببخشید بی ربط میگم ولی پورشه 911 توربو اس 2017 داره پلاک ملی میشه قیمتش هم حدودا 3 میلیارده
peyman
۲۷ اسفند ۱۳۹۵خداییش اینا ارزان قیمت هستند که نویسنده مقاله نوشته ارزان قیمت؟کدوم قشر جامعه رو در نظر میگیری که میگی ارزان قیمت؟برای کارگری که حقوقش در محدوده ۹۰۰ تا یک و نیم میلیون هست یا معلمی که حقوقش با اضافه کاری به دو میلیون میرسه؟به نظرت برای این قشر جامعه ارزان قیمته؟ حالا با کیفیت خودرو ها کاری ندارم که …
امیر دهقان
۲۷ اسفند ۱۳۹۵دوست عزیز!
پراید در حال حاضر لقب ارزون ترین ماشین بازار ایران رو یدک میکشه ولی شخصاً افرادی رو میشناسم که خرید همین پراید صفر هم براشون آرزو هست.
پس پراید نمیتونه برای اینطور افراد ارزون خونده بشه.
کوییک و کویید هم در حال حاضر ارزونترین کراس اوورنماهای بازار هستند اما مطمئناً برای کسی که توانایی خرید یه پراید دست دوم 6 میلیونی رو نداره ماشین گرونی محسوب میشه. ارزون بودن نسبیه و با قیاس های مختلفی میشه یه ماشین رو ارزون یا گرون تلقی کرد.
آرمان
۲۹ اسفند ۱۳۹۵فعلا باید از این خوشحال باشیم که تو سگمنت های مختلف خودرویی داره رقابت به وجود میاد و این اثر سیاست های دولت فعلیه. اگر آقای احمدی نژاد یا رفقاش الان دولت رو در دست داشتن یا باید پراید سوار میشدیم یا 405 دست دوم با این قیمت!!! البته ایشون رابطه اش با کشور دوست و برادر چین هم بد نبود.
علیرضا
۲۸ اسفند ۱۳۹۵دوست عزیز، نویسنده نوشته کراس اوور نماهای ارزان قیمت و نه خودروهای ارزان قیمت. شاید اینها “ارزانترین خودرو های” بازار نباشند ولی قطعا تو سگمنت خودشون که Mini Crossoverهست ارزانترین هستند.
ضمنا خواهشا انقد نگید کارگر انقد میگیره کارگر اونقد میگیره، والا بخدا ما که مهندسیم داریم همینقدر کما اینکه کمترم میگیریم کسیم صداش در نمیاد
آریا
۲۸ اسفند ۱۳۹۵دوستان چرا به این دوماشین میگین کراس اوور نما یا مینی کراس اوور؟؟؟!!!
به این جور ماشینا میگن هاچبک کراس نه چیز دیگه ای (مثل ساندرو استپ وی)
(ali (CHEVY NOVA
۲۷ اسفند ۱۳۹۵به سایپا کوییک باید لقب اشغال قرن رو اهدا کرد
بعد 50 سال که از تاسیس سایپا میگذره یه چیزی تولید کرده که فقط باعث تمسخر هست
توی ذهن طراحان سایپا و ایران خودرو((اگه داشته باشن)) چی میگذره خدا میدونه
چند روز پیش برا اولین بار یدونه ساینا دیدم خدا شاهده حالم بهم خورد از بس که بد فرم و زشت بود
کوییک از لحاظ زشتی از ساینا هم سبقت گرفته و اصلا معلوم نیست چی هست؟؟؟؟ یه چیز هچل هفت طراحی کردن زود بدن بازار تا پول مفت بگیرن اونم با چه قیمتی 40 میلیون!!!!!!!!!!!!!!!
ونوم اف ۵
۲۷ اسفند ۱۳۹۵علی جون هر دو بنجل هستن ولی انصافا این رنو کوئید فکر کنم با الیاف پنبه درست شده اخه کراس اور مگه میشه ۷۰۰ کیلو
(ali (CHEVY NOVA
۲۷ اسفند ۱۳۹۵چاکر داش ونوم خودمم هستم
دادا اینها از بنجل بودنشون گذشته اما سایپا کوییک یه چیزی هست بی معنی
من اگه تفنگ بزارن رو سرم و بهم بگن یکی از این 2 تا رو انتخاب کن انتخاب من گلوله تفنگ هستش تا این 2 ماشین بیخود
فرامرز
۲۷ اسفند ۱۳۹۵کوئید فقط ۸ سانت از پیکانتو درازتره و هم عرض و هم ارتفاع اون هم هست. درسته تو عکس شبیه شاسی بلندها دیده میشه ولی تو کلاس همون پیکانتو هست. همین ابعاد کوچیک،موتور فسقلی، امکانات کمش و ایمنی پایینش باعث کاهش وزنش شده. به نظرم واسه داخل شهر گزینه بدی نباشه ولی تو سرعت های بالا با این وزن و فاصله کف از زمین پایداری خوبی نخواهد داشت. البته من با کوییک مقایسه نمیکنمش چون کوییک اصلاْ انتخاب مناسبی نیست چه برای شهر و چه برای جاده و آفرود و …
آرمان
۲۸ اسفند ۱۳۹۵نقل قول: ﺳﺎﻝ ۸۱ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺗﺒﻌﯿﺪ ﺷﺪﻡ ﺑﻨﺪﺭ ﻋﺴﻠﻮﯾﻪ ﯾﺎ ﻫﻤﻮﻥ ﭘﺎﺭﺱ ﺟﻨﻮﺑﯽ ﺳﺎﻟﻬﺎﯼ ﺍﻭﺝ ﮐﺎﺭ ﺗﻮ ﭘﺎرﺱ ﺟﻨﻮﺑﯽ ﺑﻮﺩ ﻭ ﮐﺎﺭ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺭﻭﺯﯼ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯿﺸﺪ. ﺭﺍﺣﺖ ﺑﻮﺩﻡ،ﮐﺴﯽ ﮐﺎﺭﯼ ﺑﻪ ﮐﺎﺭﻡ ﻧﺪﺍﺷﺖ، ﻫﻤﯿﻨﻘﺪﺭ ﮐﻪ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﺳﺎﻋﺖ ۹ ﺩﻓﺘﺮ ﺭﻭ ﺗﻮ ﭘﺎﺳﮕﺎﻩ ﺍﻣﻀﺎ ﻣﯿﮑﺮﺩﻡ، ﮐﺎﻓﯽ ﺑﻮﺩ.
ﺑﺎ ﯾﻪ ﻣﻬﻨﺪﺱ ﮊﺍﭘﻨﯽ ﺩﻭﺳﺖ ﺷﺪﻡ، ﻣﺮﺩ ﺧﯿﻠﯽ ﺧﻮﺑﯽ ﺑﻮﺩ، ﻣﻬﻨﺪﺱ ﺗﺎﺳﯿﺴﺎﺕ ﺩﺭﯾﺎﯾﯽ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻣﺜﻞ ﺑﻘﯿﻪ ﮊﺍﭘﻨﯽ ﻫﺎ ﺳﺨﺖ ﮐﻮﺵ، ﻭ ﺧﯿﻠﯽ ﺧﻮﺏ ﻓﺎﺭﺳﯽ ﺻﺤﺒﺖ ﻣﯿﮑﺮﺩ، ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﭼﻨﺪ ﻭﻗﺖ ﮐﻪ ﺩﻭﺳﺘﯽ ﻭ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﻤﻮﻥ ﭘﺎ ﮔﺮﻓﺖ، ﺑﻬﺶ ﮔﻔﺘﻢ ﺩﻟﻢ ﻣﯿﺨﻮﺍﺩ ﯾﻪ ﺑﺎﺭ سوشی ﺑﺨﻮﺭﻡ، ﻭ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﮐﻨﻢ ﺑﺒﯿﻨﻢ ﭼﯿﻪ، ﮔﻔﺖ ﺑﺎﺷﻪ، ﯾﮏ ﺷﺐ ﺩﻋﻮﺗﺖ ﻣﯿﮑﻨﻢ، ﺳﻮﺷﯽ ﻣﻬﻤﻮﻧﻢ ﺑﺎﺷﯽ .
ﯾﻪ ﺭﻭﺯ ﻋﺼر ﺑﻬﻢ ﺯﻧﮓ ﺯﺩ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﻡ ﺍﺯ ﮊﺍﭘﻦ ﻣﺎﻫﯽ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﻭ ﺍﻣﺸﺐ ﺑﯿﺎ ﺧﻮﻧﻪ ﻣﻦ.
ﺧﻮنش ﯾﻪ ﮐﺎﻧﮑﺲ ﺑﺰﺭﮒ ﻭ ﻣﺠﻬﺰ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ ﺩﺍﺷﺖ، ﺣﻤﺎﻡ ﺁﺷﭙﺰﺧﻮﻧﻪ، ﮐﻮﻟﺮ ﺍﺳﭙﻠﯿﺖ ﻭ …
ﭘﺸﺖ ﻣﯿﺰ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩﻡ ﻭ ایشون ﺩﺍﺷﺖ ﺗﻮ ﺁﺷﭙﺰ ﺧﺎﻧﻪ ﺑﺮﺍﻡ ﭼﺎﯼ ﺳﺒﺰ ﮊﺍﭘﻨﯽ ﺩﺭﺳﺖ ﻣﯿﮑﺮﺩ، ﯾﻪ ﻇﺮﻑ ﺷﮑﻼﺕ ﺭﻭ ﻣﯿﺰ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﯾﻪ ﺩﻭﻧﻪ ﺍﺯﺵ ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻢ ﮐﻪ ﺑﺨﻮﺭﻡ، ﺧﯿﻠﯽ ﺑﺪﻣﺰﻩ ﺑﻮﺩ ! ﺧﯿﻠﯽ !
ﺑﻬﺶ ﮔﻔﺘﻢ ( ﮐﻮﺟﻮ ) ﺍﯾﻦ ﭼﻪ ﺷﮑﻼﺗﯿﻪ؟ﺧﯿﻠﯽ ﺑﺪﻣﺰﻩ ﺍﺳﺖ.
ﮔﻔﺖ ﺍﺯ ﮊﺍﭘﻦ ﺁﻭﺭﺩﻡ، ﮔﻔﺘﻢ ﺧﺐ ﭼﺮﺍ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺍﺯ ﺳﻮﭘﺮ ﻣﺎﺭﮐﺖ ﺷﮑﻼﺕ نمیخری؟
ﺍﯾﻦ ﭼﯿﻪ ﺗﻮ ﻣﯿﺨﻮﺭﯼ ﺁﺧﻪ ( ﺑﺎ ﻫﻢ ﺷﻮﺧﯽ ﺩﺍﺷﺘﯿﻢ ) ﺑﺎ ﺳﯿﻨﯽ ﭼﺎﯼ ﺍﻭﻣﺪ ﭘﯿﺸﻢ ،ﻫﻤﯿﻨﺠﻮﺭ ﮐﻪ ﭼﺎﯼ ﻣﯿﺮﯾﺨﺖ گفت:
ﻣﻠﺖ ﮊﺍﭘﻦ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺟﻨﮓ ﺭﻭﺯﯼ ۱۶ﺳﺎﻋﺖ ﮐﺎﺭ میﮐﺭﺩن،ﺑﺎﺑﺖ ۸ ساعتش ﻣﺰﺩ ﻣﯿﮕﺮﻓﺖ ﻭ ۸ﺳﺎﻋﺖ دیگه شو ﺭﺍﯾﮕﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﻣﯿﮑﺮﺩن، ﺗﺎ ﮐﺸﻮﺭﻣﻮﻥ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺑﺸﻪ، ۲ﻧﺴﻞ ﺍﺯ ﻣﻠﺖ ﮊﺍﭘﻦ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﻭ ﻓﺪﺍ ﮐﺮﺩ، ﻣﻦ ﺑﺎ ﻣﺎﻟﯿﺎﺗﯽ ﮐﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﮊﺍﭘﻦ ﭘﺮﺩﺧﺖ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺭﻓﺘﻢ، ﻭ ﺍﻻﻥ ﻣﻮﻇﻔﻢ ﺩﺭﺁﻣﺪﻡ ﺭﻭ ﺗﻮ ﮐﺸﻮﺭ ﺧﻮﺩﻡ ﺧﺮﺝ ﮐﻨﻢ.
ﻣﻦ ﻧﯿﻮﻣﺪﻡ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺷﮑﻼﺕ ﺑﺨﺮﻡ
من ﺍﻭﻣﺪﻡ ﻟﻄﻒ ﻣﺮﺩﻡ ﮐﺸﻮﺭﻡ ﺭﻭ ﺟﺒﺮﺍﻥ ﮐﻨﻢ …
ﻣﻦ ﺣﻖ ﻧﺪﺍﺭﻡ مالیات و ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﻣﻠﺖ ﮊﺍﭘﻦ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻦ ﭘﺮﺩﺍﺧﺘﻪ ﺭﻭ ﺧﺎﺭﺝ ﺍﺯ ﮊﺍﭘﻦ ﺧﺮﺝ کنم.!
ﺧﻔﻪ ﺧﻮﻥ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩﻡ، ﺩﺭﺳﯽ ﮐﻪ ﺍﻭﻥ ﻣﻬﻨﺪﺱ ۱ﻣﺘﺮ ﻭ ۶۵ ﺳﺎﻧﺘﯽ ﮊﺍﭘﻨﯽ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺍﻭﻧﺮﻭﺯ ﺩﺍﺩ ﺭﻭ ﻫﯿﭻ ﻭﻗﺖ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻧﻤﯿﮑﻨﻢ.
ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﺎ ﺧﻮﺩﻡ ﻣﯿﮕﻢ ﮐﺪﻭﻡ ﺍﺯ ﻣﺎ ﺣﺎﺿﺮﯾﻢ ﺳﺨﺘﯽ ﺑﮑﺸﯿﻢ؟
ﮐﺪﻭﻡ ﻧﺴﻞ ﺍﺯ ﻣﺎ ﺣﺎﺿﺮﻩ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﻭ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﮐﻨﻪ ﺗﺎ ﻧﺴﻠﻬﺎﯼ ﺑﻌﺪﯼ ﺑﻪ ﺭﻓﺎﻩ ﺑﺮﺳﻦ؟
کامران
۲۸ اسفند ۱۳۹۵اون مهندس ژاپنی کاملا درست گفته. اما یک تفاوت وجود داره. اون پولش را در ژاپن خرج میکنه و محصولات ژاپنی میخره چون مطمئنه که شکلات ساز ژاپنی هم مثل خودش، تمام تلاشش را میکنه که بهترین کیفیت را ارائه بده. اما در کشور ما خودروسازهای وطنی بعد از چند دهه حمایت دولتی ثابت کردند که نه تنها به فکر پیشرفت و بالابردن کیفیت نیستند، بلکه هروقت عرصه را خالی از رقیب ببینند، با کاهش کیفیت و افزایش قیمت سعی در افزایش سود خود دارند. بنابراین حرف اون مهندس شریف ژاپنی را حداقل در مورد صنعت خودروی ایران صادق نمیدانم.
آرمان
۲۸ اسفند ۱۳۹۵تولید محصولات هم رده و انتشار چنین تحلیل هایی نشانه یک اتفاق مبارک در بازار ایرانه. رقابت!
من اینها رو از نتایج تز های اقتصادی و سیاست خارجی دولت آقای روحانی میدونم که علاوه بر جلوگیری از بیکاری 120 هزار نفر در کشور،خودروسازان دولتی و خصوصی رو رو به روی هم قرار داده و تا حدودی از منافع بازار انحصاری خودرو دست کشیده. (یادمون باشه که سایپا به شدت رنو رو جهت مشارکت در یکی از کارخانه هاش سر کار گذاشته بود تا جاییکه ایدرو وارد مشارکت با رنو شد).
به طور کلی ،آرامش اقتصادی،ثبات تصمیم گیری و سیاست خارجی آرام، تولید کننده های داخلی رو امیدوارو قوی کرده. نمونه اش به سایت شرکت GLX به آدرس glx.ir مراجعه کنید و مشخصات گوشی آریا رو مطالعه کنید. من که شگفت زده شدم!!!!!
ضمنا کسانی که میگن خودروسازی که با مونتاژ شروع کنه هیچ منفعتی نداره بگم که بخش زیادی از خودروسازی کشوری مثل آمریکا هم مونتاژ محصولات خارجیه. مونتاژ خیلی بهتر از وارداته کامل محصوله. برای مثال خودروسازی بم اعلام کرده پس از قرارداد مشارکت با هیوندایی باید امسال 10000 ( ده هزار) نیرو استخدام کنه. آیا این چیز بدیه؟
علی
۲۸ اسفند ۱۳۹۵تولید محصولات هم رده و انتشار چنین تحلیل هایی نشانه یک اتفاق مبارک در بازار ایرانه. رقابت!
من اینها رو از نتایج تز های اقتصادی و سیاست خارجی دولت آقای روحانی میدونم که علاوه بر جلوگیری از بیکاری 120 هزار نفر در کشور،خودروسازان دولتی و خصوصی رو رو به روی هم قرار داده و تا حدودی از منافع بازار انحصاری خودرو دست کشیده. (یادمون باشه که سایپا به شدت رنو رو جهت مشارکت در یکی از کارخانه هاش سر کار گذاشته بود تا جاییکه ایدرو وارد مشارکت با رنو شد).
به طور کلی ،آرامش اقتصادی،ثبات تصمیم گیری و سیاست خارجی آرام، تولید کننده های داخلی رو امیدوارو قوی کرده. نمونه اش به سایت شرکت GLX به آدرس glx.ir مراجعه کنید و مشخصات گوشی آریا رو مطالعه کنید. من که شگفت زده شدم!!!!!
ضمنا کسانی که میگن خودروسازی که با مونتاژ شروع کنه هیچ منفعتی نداره بگم که بخش زیادی از خودروسازی کشوری مثل آمریکا هم مونتاژ محصولات خارجیه. مونتاژ خیلی بهتر از وارداته کامل محصوله. برای مثال خودروسازی بم اعلام کرده پس از قرارداد مشارکت با هیوندایی باید امسال 10000 ( ده هزار) نیرو استخدام کنه. آیا این چیز بدیه؟
وحید
۲۸ اسفند ۱۳۹۵مهندس ژاپنی نمی دونه
در آمد تو کشور به ریاله و خرج کردنش به دلار
هر موقع دلشون خواست دلار رو بالا می برند بعد محصولات خودشون رو با این نرخ جدید حساب کتاب می کنن و جبرا مردم رو به خرید از اونا ترغیب می کنند
از اون طرف در آمد مردم رو به دلار که حساب نمی کنن هیچ می گن امسال 100 تومن می زاریم رو در آمدتون
کاری به افزایش قیمت دلار نداشته باشید
تا کی این سیاست یک بوم و دو هوا ادامه داره
سینا
۲۷ اسفند ۱۳۹۵مگه از این قانون حجم موتور نداریم که نیاد
Mahdi DODGE
۲۷ اسفند ۱۳۹۵این جمله
((سایپا طبق مُد جهانی امروزی))
منو پر پر کرد
ای خدااااااااااااا
محمد
۲۸ اسفند ۱۳۹۵این بی ربط گفتن شما در مورد پورشه.. خیلی بهتر از صحبت در مورد تیبا کوبیک هست…
رنو هر آشغالی زده باشه بهتر از این تیبای لامصبه…
هادی
۲۷ اسفند ۱۳۹۵از نظر مهندسی رنو
ولی من به شخصه کوییک رو بر میدارم چون از نظر قطعه به سختی نمی افتم و بازار راحت پیدا میشه ولی کوییک سخت و گران پیدا میشه تا مشکلی هم پیش بیاد سریع فرانسه تحریم میکنه و آدم میمونه
در کل با خودم قسم خوردم تو ماشین فرانسه ای نشینم از بس منتفرم ازشون
تاریخ رو لازم نیست کامل بخونیم همون وارد کردن خون آلوده سال 1373 و پوشک های آلوده امسال بس است بقیه جنایت ها به کنار!!! ولی از نظر مهندسی واقعا قابل ستایش اند
Reventon
۲۷ اسفند ۱۳۹۵چرا فکر میکنی داچیا رنوئه؟
amin
۲۷ اسفند ۱۳۹۵البته کویید فکر کنم محصول رنو باشه نه داچیا
...::: فقط لمبورگینی :::...
۲۷ اسفند ۱۳۹۵.
من واقعا دلم نمیخواد هیچ وقت در شرایطی بیفتم که مجبور باشم از بین این ۲ تا یکی رو انتخاب کنم.
...::: فقط لمبورگینی :::...
۲۷ اسفند ۱۳۹۵.
من حواسم نبود این کامنت رو زیر کامنت شما نوشتم.
میخواستم در جواب دوستم Bavaria که همین پایین کامنت گذاشته بنویسم.
من اتفاقا ماشین های فرانسوی رو خیلی دوست دارم مخصوصا محصولات رنو و سیتروئن.
.
دلم میخواد همه ی ما از محصولات رنو ، تالیسمان رو سوار بشیم و سر خرید این ماشین بحث کنیم، نه کوئید.
Bavaria
۲۷ اسفند ۱۳۹۵هیچکدوم!
.
بنظرم طرف پراید بخره بهتره، حداقل تکلیفش با خودش روشنه!
.
کوئیک شترگاوپلنگه
کویید خیلی ضعیفه، فقط بدرد شهر میخوره، با اون تایرهای کوچیکش!
mory
۲۷ اسفند ۱۳۹۵یه کار خیلی بهتر می تونن بکنن و ماشینای برقی همین رنو رو بیارن تو ایران چه کاره خب اونا واس تو شهر عالین
sorena
۲۷ اسفند ۱۳۹۵تو کشوری که بنزین لیتری 1000 تومنه ماشین برقی هیچ توجیهی نداره مگر این که دولت سیاست های تشویقی مثل وام و اینا بذاره که هیچ وقت همچین هزینه ای برای آلودگی هوا نمیکنن اونا ترجیح میدن ساعت طرح ترافیک رو زیاد کنن اینجوری هم آسون تره هم هزینش کمتره،سختیش هم فقط به دوش مردمه
حسین
۲۷ اسفند ۱۳۹۵البته یه درآمد زایی هم میشه این وسط پول میدی وارد طرح ترافیک میشی از ماشین برقی چه درآمدی حاصل میشه؟
آرش آمریکایی
۲۷ اسفند ۱۳۹۵بابا برید یه میتسوبیشی لنسر یه دوو سیلو یه فولکس گل یه همچین چیزی بگیرید
اصن باید خودروهای داخلی رو کلا تحریم کنید من که تحریم کردم
اینا آشغالن اینا ماشین نیستن
الان من دو سال پیش یه ریسر 93 خریدم
سیبکاش هنوز فابریکه غیر از روغن و بنزین و کارواش و کلا سرویس ماشین هیچ خرج دیگه ای برام نداشته
پسر خاله ما هم هی بهش میگم دنبال یه همچین موردی باش میره ماشین ایرانی ( معمولا پژو 405 یا پراید ) میخره بعد یه مدت میوفته رو خرج میره با قیمت کمتر میفروشه یکی دیگه میخره
یا مثلا داییم یه بار یه لیفان 320 خرید ماشینش چنان افتاد رو خرج که نمیتونست بفروشه نمیتونست نگه داره خودش میگفت من اگه کوکایین میکشیدم اند خرجم مکیشد
به هر حال با هر سختی فروختش و کلا دور آشغالای ایرانی و چینی رو خط کشید
اگه همه همین کار رو بکنن دیگه هیشکی ماشین نخره بعد یه سال ور میشکنن دولت مجبور ماشین حسابی وارد کنه
والا فقط اقتصاد چین رو داریم شکوفا میکنیم و جیب یه مشت دزد رو
amin
۲۷ اسفند ۱۳۹۵آقا یه حرفی میزنیدا!!!!!
مگه میشه ماشین 24 سال پیش جلوبندیش هنوز دست نخورده باشه؟؟؟
اتفاقا دوو ها درسته ماشین های خوبی هستند اما خرج دارند
از اون گذشته داییتون لیفان 320 خرید؟؟؟؟لیفان 320 چیه؟؟؟!!!!
...::: فقط لمبورگینی :::...
۲۷ اسفند ۱۳۹۵لیفان 320 داریم ولی اصلا وارد ایران نشده.
سینا
۲۷ اسفند ۱۳۹۵دیدمش عکسشو، رسما مینی کوپره
(ali (CHEVY NOVA
۲۷ اسفند ۱۳۹۵amin عزیز ارش درست میگه
تازه سیبک ماشین من 37 ساله که داره کار میکنه و فابریک هم هستش و دربرابر 24 سال فابریک بودن سیبک ریسر داش ارش خیلی بیشتر
ایلیا
۱۷ آبان ۱۳۹۸ماشین مینی کوپه ای که وارد ایران نشده رو چجوری تو ایران رونده داییتون؟
آرش آمریکایی
۲۷ اسفند ۱۳۹۵پس اون 520 بوده شاید
amin
۲۸ اسفند ۱۳۹۵جناب علی آقا شما سیبک ماشین آمریکایی رو با دوو مقایسه میکنید؟
دایی من سیلو داشت و واقعا پرخرج بود
ماشین آمریکایی برای یک عمره
افشین
۲۷ اسفند ۱۳۹۵سلام و خسته نباشید خدمت پدالی های عزیز من از طرف دارای کالای ایرانیم ولی در مورده سایپا نظرم فرق میکنه این شرکت باید توسط مردم تنبیه بشه من کویید رو رای دادم مصرفش کمتره در نتیجه الایندگیشم کمتره با سرعت کمش میشه کنار اومد ممنون.
Cvm
۲۷ اسفند ۱۳۹۵تو متن یه اشتباهی هست که نوشتین” کویید با این ابعاد کوچکتر مطمئناً فضای داخلی کمتری هم نسبت به کویید خواهد داشت” البته تقصیر شما نیس تشابه اسمیه دیگه ?
تو جدولم طول کوئید رو زدین 1.68
amin
۲۷ اسفند ۱۳۹۵قطعا کیفیت کویید بالاتر خواهد بود
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۲۷ اسفند ۱۳۹۵والا اگه با قیمت مناسب ارائه شه ارزش داره کوییک
بعضی اپشن هاش مال ناشین های بالای 60 تومنه
ونوم اف ۵
۲۷ اسفند ۱۳۹۵کینگ جان حالا صف طولانی برا پیش خریدشو ببینن قیمتش رو ۲۰۰ ملیون میبرن بالا بالاخره الان روزگار کراس و شاسی بلند سوار شدنه و این کوییک هم که اپشن شیشه برقی داره و چشم همسایه کور کنه
hossein
۲۷ اسفند ۱۳۹۵اپشن هاش یک بار مصرفه
ونوم اف ۵
۲۷ اسفند ۱۳۹۵کوئید انقدر بد هست ناچارا کوییک باز موتورش قوی تره
mohammadrr
۲۷ اسفند ۱۳۹۵واقعا دیدنه عکس هاشونم آدمو خسته میکنه! آخه به تجهیزاتی که توی همه جای دنیا بعنوان تجهیزات استاندارد نگاه میکنن میگین آپشن!!!؟؟؟؟ وای به روزتون که این مردم صبرشون تموم بشه که هرچند الانشم دیره ولی بالاخره همه ی این بلاهایی که سرشون آوردینو جبران میکنن و اون روز نه دولت و نه هیچ کسه دیگه ای براتون قدم از قدم بر نمیداره ….
اندکی صبر . صحر نزدیک است!
حسین
۲۷ اسفند ۱۳۹۵ببخشید یه سوال برام پیش اومد دقیقا وای به حال کی؟ سایپا؟ اون خودش دولتیه اونوقت دولت جلوی خودشو بگیره ؟به ضرر خودش کار کنه؟ مگه میشه ؟ مگه داریم؟
نخود آش
۲۸ اسفند ۱۳۹۵اندکی صبر؟؟؟ سحر؟؟؟
امیدوارم منظورت مردم ایران نباشه.
مردم ایران پراید رو 40 میلیون میخرن. بعدش هم برای خیانتی که به هموطنشون کردن یه عالمه توجیه میارن.
چند روز پیش دیدم شبکه اخبار زیر نویس کرد “عاملین کمپین خودرو صفر ممنوع” شناسایی و اسامیشان به قوه قضاییه تحویل داده شد.
یعنی این خائنین باعث شدند مسئولین فکر کنن اعتراض به کار اشتباه، جرم محسوب میشه.
یعنی خاک بر سر این افراد. حالا بشین و صبر کن تا سحر بشه.
پناه بر خدا
نویدی
۲۷ اسفند ۱۳۹۵توی محدوده قیمت ۳۵ الی ۴۰ میلیون تومن انتخاب های بسیار معقول تر و بهتر و با موتور قویتر وجود داره،مثل تندر ۹۰ ، سورن ای ال ایکس ef7 ، پژو ۲۰۶ تیپ پنج.
تمدن عرب
۲۷ اسفند ۱۳۹۵شما کدام خودرو را انتخاب بهتری میدانید؟
ای کاش مسولین پدال گزینه دیگری بنام:
(هیچکدام) اضافه میکردن
*
۲۷ اسفند ۱۳۹۵سایپا خیلی خیلی جذاب و خنده داره.
الان پراید و تیبا هایی که داره تولید میشه یکی درمیون موتور گیربکس ندارن!!!
حالا چطور کوییک جان رو با اینهمه اپشن کیلویی که فک کنم با بیل تو ماشین اپشن ریختن فک میکنین که اپشن ها بخوان کار هم کنن!!!
خیلی خیلی کار کنن 3 ماهه نابود میشه.
خخخخخخخخخخخخخخخخخ
حمیدرضا
۲۷ اسفند ۱۳۹۵باید صبر کرد و دید ولی بنده با نظر نگارنده که سایپا این خودور رو برای مقابله با رنو طراحی کرده کاملا موافقم سایپا خیلی با رنو مشکل پیدا کرد سر سایت های خودرو سازی اما مقایسه دو خودرو فاصله محوری هر دو یکی هست پس باهم فرقی از لحاظ فضای پا ندارن منتهی عرض رنو ده سانت کمتره که خوب جای سرنشینای عقب مسلما تنگ تر خواهد بود موتور کوییک چهارسیلندر و پر حجم تره که با سلیقه ایرانی هماهنگ تره ولی طراحی داشبورد رنو خیلی شکیل تر هست و حتی ظاهر بیرونی هم خیلی خوبه منتهی کاش جای کویید داتسون گو وارد میشد که کیفیت بهتری داره امیدوارم هر اتفاقی می افته به نفع مصرف کننده باشه
ناشناس
۲۷ اسفند ۱۳۹۵ساینا ببینی. یادم اسباب بازی برای بچه میفتی
reza-a
۲۷ اسفند ۱۳۹۵رنو کویید بهتره قدرتش کمتره ولی سبکتره پس احتمالا از کوییک سریعتره مصرفش نصف سایپا کوییک ابعادش کوچک تره برای شهر بهتر طراحی بهتری داره کیفیتش از کوییک بالاتره آپشن های کوییک احتمالا بعد از چند هفته از کار می افته درسته کویید از موسسه ایمنی اروپا ستاره نگرفته ولی حتما از کوییک بهتر چون کوییک بر اساس پراید ساخته شده و کوییک به غیر از کیفیت مشکلات زیادی داره مثلا دید بد ستون a ولی کویید توسط رنو طراحی شده
حسین
۲۷ اسفند ۱۳۹۵من فک کنم اگه کوییک سریع تر ، باکیفیت تر ، ایمن تر و … هم باشه (که احتمالش کمه) ، شما باز بگی رنو بهتره.
اخه مگه شما این دوتا رو دیدی که میگی کیفیتش بهتره؟
reza-a
۲۷ اسفند ۱۳۹۵رنو کویید وقتی تو ایران تولید بشه اول بیشتر قطعاتش وارداتی که با استاندارد های رنو تولید شده که نمونش رنو تندر 90 هست که الانم قطعاتش در ایران تولید میشه باز هم با نظارت رنو هست و با کیفیت ترین ماشین تولید داخل تا قیمت 50 میلیون تومن هست و تیبا که کوییک نمونه تغییر کرده همونه رو دیدم
فرشاد
۲۷ اسفند ۱۳۹۵سلام
دوستان ، کوییک یک شروع برای خودروسازان ایران است.
طراحی و تولید و فروش و خدمات پس از فروش اون ، سر سفره خیلی از کارگران ایرانی ، نون میبره .
امیدوارم با فروش بسیار بالا ، باعث تشویق و انگیزه دیگر خودروسازان داخلی ، برای تولید اتومبیل های باکیفیت تر و مدرن تر ، در شان ایرانیها باشیم.
ان شا الله
Amir.dp
۲۷ اسفند ۱۳۹۵به نظر شما خودرو سازهایی که این همه سال همه جانبه از طرف دولت حمایت میشند(انحصار تمامیه بازار) چنین شروعی باید داشته باشند،البته شروع که چه عرض کنم .این هم مد نظر داشته باشید بخاطر سر کار بودن یه عده کارگر چند هزار نفر بخاطر این ماشین های بی کیفیت و ناایمن کشته میشند(البته کوچیک هرچی کارگر ایرانی هستم).درضمن با خرید این نوع خودروها اونها بیشتر تشویق میشند با تعویض دو تا چراغ 5سانت ارتفاع بیشتر مردمو بچاپند(همین هم 2سال طراحیش طول کشیده)
حسین
۲۷ اسفند ۱۳۹۵باید کیفیت هر دو مشخص بشه ، شتاب و ایمنی هر دو مشخص بشه ، من فعلا به کوییک رای دادم چون حدس میزنم ایمنی بهتری داره و لرزش موتور کمتر و شتاب بهتری داره اما در اینده ممکنه نظرم عوض شه!
sevlan
۲۷ اسفند ۱۳۹۵پسر عمه ی من تو هند دانشجوه،باباش پول فرستاده اونجا یدونه کوئید خریده،تو ایران همه جوره ماشینی سوار شده بود،دو ماهه دستشه، می گفت بد نیست ،یعنی خیلی بهتر از ۴۰۵ و مشتقاتشو و تموم سایپاهاست،شتابشم ۱۵ ۱۶ ثانیه است،که همرده سمند و ۴۰۵ و…سایر ایرونیهای تو این قیمته،مصرفشم ۵ تاست.
...::: فقط لمبورگینی :::...
۲۷ اسفند ۱۳۹۵سمند خیلی بهتر از هردوتاشونه.
Amir.dp
۲۷ اسفند ۱۳۹۵واقعا لیاقت مردم کشورمون این نوع وسائل نقلیه ناایمن و تاریخ گذشته هستند؟؟..شاید مقصر اصلی خودمونیم که به اصطلاح خودروسازهامون اینطوری با ما رفتارمیکنند
آرمان
۲۷ اسفند ۱۳۹۵تولید محصولات هم رده و انتشار چنین تحلیل هایی نشانه یک اتفاق مبارک در بازار ایرانه. رقابت!
من اینها رو از نتایج تز های اقتصادی و سیاست خارجی دولت آقای روحانی میدونم که علاوه بر جلوگیری از بیکاری 120 هزار نفر در کشور،خودروسازان دولتی و خصوصی رو رو به روی هم قرار داده و تا حدودی از منافع بازار انحصاری خودرو دست کشیده. (یادمون باشه که سایپا به شدت رنو رو جهت مشارکت در یکی از کارخانه هاش سر کار گذاشته بود تا جاییکه ایدرو وارد مشارکت با رنو شد).
به طور کلی ،آرامش اقتصادی،ثبات تصمیم گیری و سیاست خارجی آرام، تولید کننده های داخلی رو امیدوارو قوی کرده. نمونه اش به سایت شرکت GLX به آدرس glx.ir مراجعه کنید و مشخصات گوشی آریا رو مطالعه کنید. من که شگفت زده شدم!!!!!
ضمنا کسانی که میگن خودروسازی که با مونتاژ شروع کنه هیچ منفعتی نداره بگم که بخش زیادی از خودروسازی کشوری مثل آمریکا هم مونتاژ محصولات خارجیه. مونتاژ خیلی بهتر از وارداته کامل محصوله. برای مثال خودروسازی بم اعلام کرده پس از قرارداد مشارکت با هیوندایی باید امسال 10000 ( ده هزار) نیرو استخدام کنه. آیا این چیز بدیه؟
kiyan
۲۷ اسفند ۱۳۹۵ما لایق هر آنچه که داریم هستیم…
آرمان
۲۷ اسفند ۱۳۹۵میتونیم توسعه اش بدیم و بهش افتخار کنیم. امیدوارم روزی برسه که از اقتصاد کشور ما به عنوان یک اقتصاد صنعتی یاد کنن.
Man
۲۷ اسفند ۱۳۹۵به نظر من با این قیمت ها هیچ کدوم ارزش خرید ندارند. ال ۹۰ و ۲۰۶ و سمند و پارس هر چه قدر هم بد باشن بازم از این دوتا خیلی بهترن . مخصوصا سمند ۳۰ تومنی خیلی بهتر از این دوتا هستش با قیمت ۳۵ تومنی میدونم این خودرو شهری هستش و سمند خودرو خانوادگی و جاده
در جواب کامنت هادی جان عزیز منم دلم نمیخواد ریخت این فرانسوی هارو ببینم ( واردات خون آلوده ایدز به ایران) و هزاران کار دیگر بدتر از این .اینجا جاش نیست . ولی فکر کنم این فرانسویی ها تو دولت خودمون چنان نفوذ سیاسی دارن که با این همه بدی که در حق ایران و مردم ایران کردن بازهم ما برای این محصولات فرانسوی له له میزنیم .
kiyan
۲۷ اسفند ۱۳۹۵من فقط شرم اینو دارم توی تاریخ نسل ما رو چجوری یاد میکنند…
ما لایق هر آنچه که داریم هستیم…
kiyan
۲۷ اسفند ۱۳۹۵واقعا حق کارگر و بازنشسته و اکثر خانواده های ایرانی که میانگین حقوقشون 1 میلیون هم شاید نشه حمایت از تولید کننده های داخلی صنعت خودروسازی به قیمت جون ناقابل و کل زحمت و سرمایه چند سالشون نیست که اینچنین تولیدات روز دنیا رو با منت بهشون ارائه کنند.
البته الان با جو کشور آدمایی مثل من خائن و… محسوب میشن
ولی
من فقط شرم اینو دارم توی تاریخ نسل ما رو چجوری یاد میکنند…
ما لایق هر آنچه که داریم هستیم…
سانسور نشه خواهشا حرف دله و یکم گله
مسعود
۲۸ اسفند ۱۳۹۵امروز داشتم مدام از خودم این سوال رو میپرسیدم که یه ماشین چقدر میتونه زشت باشه؟؟؟تا اینکه غارغارکی بنام کوییک رو دیدم.
h112
۲۸ اسفند ۱۳۹۵اگه رنو با همین قیمت به این شکل می بود چی میشد؟؟؟
http://uupload.ir/files/1e3p_reno.jpg
امیرحسین
۲۹ اسفند ۱۳۹۵اینکه سایپا و ایران خودرو اشغال تولید میکنن توش حرفی نیست اما خدایی رنو کوئید افتضاحه. تست ایمنیشو سرچ کنید ببینید با یه تصادف ساده سقفش تاب بر میداره. صد رحمت به پراید.
شتاب متابم که نداره ، قدرت موتورم نداره
امکاناتم که نداره.
رنو تو این محصول فقط داره پول اسم برندشو میخوره، اونایی که طرفداری میکنن از این محصول اشغال واقع بین باشن یکم.
ادم پول بده ساینا سوار شه بهتر تا کویید.
حسن
۳۰ اسفند ۱۳۹۵وقت زیادی دارید برایش بحت میکنید