در اقدامی ناگهانی، هیئت مدیره سایپا اعلام کرد علی شیخ زاده مدیر عامل جدید شرکت و جایگزین جواد توسلی مهر شده است.
علی توسلی مهر، اسفند ۱۴۰۲ به مدیر عاملی سایپا رسیده بود و کمتر از ۱۰ ماه در این منصب باقی ماند تا حالا توسط شیخزاده، جایگزین شود. توسلی مهر به جای محمدعلی تیموری آمده بود که به مدت ۲۶ ماه در سمت مدیر عاملی سایپا فعالیت داشت.
تغییر مدیر عامل خودروسازان بزرگ ایران، بعد از تغییر رئیس جمهور، قابل پیشبینی بود. این فرایند، برای سیستم مدیریتی کشور ما کاملا عادی است و دخالت تمام وقت دولتهای مختلف ایران، در صنعت خودروسازی را نشان میدهد. از سویی دیگر، جابهجایی مدیران بین سایپا و ایران خودرو، بههمریختگی و بیبرنامگی در این شرکتها را ثابت میکند.
علی شیخ زاده دانش آموخته کارشناسی مهندسی برق الکترونیک از دانشگاه علم و صنعت و کارشناس ارشد مدیریت اجرایی است. در سوابق او معاون مهندسی مگاموتور، معاون تولید قوای محرکه ایران خودرو، مدیرعامل تام ایران خودرو، مدیرعامل شرکت قالبهای بزرگ صنعتی ایران خودرو، مدیرعامل پارس خودرو، عضو موظف هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل گروه صنعتی سایپا و نهایتا عضو هیات مدیره و قائم مقام ایران خودرو دیده میشود.
علاوه بر انتخاب مدیرعامل سایپا، اعضای هیات مدیره نیز تغییر کردند و کوروش پرویزیان، علی شیدایی، محمود سهیل نژاد و محمدرضا شیخ عطار به عنوان اعضای جدید منصوب شده اند.
Cehx
۱۵ آذر ۱۴۰۳وقت یه فیس لیفت دیگه روی خانواده x200 هسته😂😂
A.m.A
۲۰ آذر ۱۴۰۳کچل حسن یا حسن کچل فرقی نمیکنه
وقتی چارتا آقازاده و دلال واسه صنعت خودروی ما تصمیم میگیرن این اقا و امثال این آقا فقط مترسکن
دیا
۱۵ آذر ۱۴۰۳از چهرش مشخصه صنعت خودرو سازی رو زیر و رو میکنه و تا ۵ سال اینده ایران به بزرگترین خودرو ساز دنیا تبدیل میشه. البته ایران نه سایپا.
شرط میبندم این قول ها رو داده.
بابک
۱۵ آذر ۱۴۰۳متاسفانه مدیران قبلی خودروسازها دولتی ، فقط جابه جا می کنند….این بنده خدا اگر می توانست کاری بکند در پست های قبلی مدیریتش در سایپا و ایران خودرو کاری کرده بود یا تحولی ایجاد کرده بود….
خودروسازی ما نیاز به آدم های تحول گرا ریشه ای و آینده نگر دارد…
دیگه با این اوضاع سیاسی و اقتصادی داخل و خارج کشور ، نمی شود با فرمان ۲۰ سال پیش در صنعت خودرو سازی راند…
در زمینه طراحی و کیفیت قطعات و محصولات خودرویی متاسفانه ایرادات و مشکلات عمیقی داریم.
هنوز نتوانستیم یک پلتفرم واقعا ایرانی و به روز دنیا در خودرو سازی ارائه دهیم . در بخش خدمات پس از فروش و نظارت بر خدمات پس از فروش ضعف هاب بسیار زیادی داریم.
در بخش صادرات و ارزآوری خودرو هنوز با ۵۰ سال سابقه خودروسازی و مونتاژ خودرو ناترازی و عدم تناسب داریم.
در قیمت گذاری خودرو ،همچنان دولت تعیین کننده قیمت تمام شده خودرو است نه منافع مردم و خودروسازان…نه خودروسازان راضی هستند و نه مردم…
genius
۱۵ آذر ۱۴۰۳فقط خودرو اینه؟!!؟؟!؟یارو دولت قبل مشاور وزیره ایندفعه میشه خود وزیر دولت بعدی هم میشه مشاور وزیر!! دلیل اینه تو این سیستم از بس همه چی امنیتی و لاپوشونی پیش رفته نفر جدید بسختی میتونه ورود کنه
genius
۱۵ آذر ۱۴۰۳اینکه ویرانخودرویی ها میشن مدیران سایپا یعنی همشون سر و ته یه کرباسن!
حامد
۱۷ آذر ۱۴۰۳همه چیمون عین همه چیزمونه.
ناشناس
۱۷ آذر ۱۴۰۳اینکه جناب علی شیخ زاده چه دسته گلی در شرکتی صنعتی به بزرگی آذرآب به آب داده که منجر به تعطیلی موقت کارخانه مذکور شده بود بر اهل فن و صنعت پوشیده نیست. در مگاموتور ایشان با حکم جواد نجم الدین در سال 1386 به ناگاه از مدیر خدمات فنی و تعمیراتی به معاونت مهندسی مگاموتور رسید !!! فراموش نمی شود نامبرده که خودش هم میدانست گزینه شایسته ای برای چنین سمتی در بزرگترین قوای محرکه سازی صنعت خودروی کشور نبود در آن زمان در جلسه معارفه خودش به مدیران و روسای مهندسی مگاموتور به صراحت افشا نمود که هیچ برنامه ای بعنوان معاونت مهندسی این مجموعه نداشته و اینکه قبلا سابقه ای در حوزه مهندسی قوای محرکه ندارد اما حتما مدیرعامل این شرکت ( جواد نجم الدین ) صلاح دانسته و ایشان را معاون مهندسی مگاموتور کرده است !!!!!!!! (وای چه فرار رو به جلویی – وقاحت ) . همچنین فراموش نمی شود دو سال بعد یعنی در سال 1388 که جواد نجم الدین با حکم مدیر هیات عامل وقت سازمان گسترش و نوسازی به مدیر عاملی ایران خودرو رسید آقایان علی شیخ زاده ( که معاون مهندسی وقت مگاموتور بود) و نیز عادل پیرمحمدی ( که معاون کیفیت وقت مگاموتور بود) تا یک ماه با وجود اینکه در شرکت مگاموتور حضور داشتند ولی در انتظار رفتن به ایران خودرو بودند ( تیم اتوبوسی جناب نجم الدین) ، تمام وظایف خود در مگاموتور را بیخیال شده و رها کرده بودند و با وجود حضور فیزیکی در این شرکت حتی لباس فرم آن را که زیر مجموعه سایپا هست بر تن نمی کردند و آن یک ماه بخاطر ترک فعل کارهای کارخانه توسط این افراد ، فعالیتهای دو حوزه مهندسی و کیفیت مگاموتور کاملا رها شده بود ( این در حالی بود که این افراد در مقابل چشم کارکنان مگاموتور حضور فیزیکی داشتند ).
بله داستان غم انگیز صنعت و خصوصا صنعت خودرو در ایران اینگونه رقم میخورد. حال بعد از 15 سال از آن مشاهدات عینی جلوی چشمان همه ، این آدم با رانت و هزاران ارتباط که همگی آنها فاقد شایستگی و عدم کفایت ایشان است اکنون بر مسند مدیرعاملی همان شرکتی نشسته که در سال 1388 با رفتن نجم الدین از بزرگترین زیر مجموعه سایپا حتی حاضر به پوشیدن لباس فرم مگاموتور در آن یک ماه نشد .