گروه خودروسازی سایپا مشخصات و ویژگیهای کراس اوور آریا را اعلام کرد. تولید آریا از زمستان ۱۴۰۲ آغاز شده و در بهار سال آینده تحویل مشتریان خواهد شد.
به گزارش پدال، هاچبک کراس آریا محصول جدید خودروسازی سایپا مدت زیادی است که از رونمایی آن گذشته اما هنوز به تولید انبوه نرسیده است. با روی کار آمدن محمدعلی تیموری مدیرعامل جدید سایپا پروژه عرضه این خودرو به دلیل ایرادات مختلف متوقف شد. سایپا قرار بود آریا را با همان داشبورد و موتور ۸ سوپاپه توربو شاهین روانه بازار کند. به اذعان مدیران سایپا اگر آریا با مشخصات و ویژگیهای شاهین عرضه میشد قطعا شکست میخورد به همین دلیل با تصمیم شرکت در ویژگیهای آریا تجدید نظر صورت گرفت و قرار است تا این خودرو با موتوری بروز و طراحی داخلی کاملا متفاوت نسبت به شاهین تولید شود.
در پروژه احیای آریا شرکتهای دانگ اتومبیل چین (DAE) و HARBIN DONGAN چانگان به عنوان شرکای سایپا وظیفه تأمین موتور، گیربکس، پلتفرم برق و تریم داخلی آریا را برعهده دارند. به زبان سادهتر آریای جدید باطنی کاملا چینی پیدا کرده؛ البته که تکنولوژی و ویژگیهای قوای محرکه و کابین آریا به حدی بروز هستند که سایپا از پس طراحی و تولید قطعات آنها بر نمیآید.
مشخصات فنی سایپا آریا
نقطه قوت آریا پیشرانه جدید آن است؛ یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی ۱۶ سوپاپه که با تکنولوژی پاشش سوخت مستقیم (GDI) توسط میتسوبیشی طراحی شده وظیفه تأمین قوای آریا را برعهده دارد. این موتور که با کد اختصاصی 4J20V شناخته میشود توسط هاربین چانگان ارتقا پیدا کرده و قرار است در سایت جدید مگاموتور با نام M20 مونتاژ شود.
بنابر اعلام سایپا در نمایشگاه خودرو مشهد این موتور بر روی آریا قادر است ۱۴۰ اسب بخار قدرت در دور موتور ۵۷۵۰ و ۲۰۵ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۳۰۰۰ ارائه دهد. موتور M20 مجهز به تکنولوژی متغیر سوپاپ دوگانه (DVVT) و مصرف ترکیبی آن در حدود ۷ لیتر به ازای ۱۰۰ کیلومتر پیمایش است.
پیشرانه M20 آریا که در حال حاضر بر روی محصولات چانگان نیز استفاده میشود قرار است با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک DAE (مشابه دنا و تارا) عرضه شود. هنوز از قابلیتهای حرکتی و شتاب آریا اطلاعاتی در دست نیست چرا که فرآیند صحهگذاری و کالیبراسیون محصول به اتمام نرسیده و آریا در حال گذراندن تستهای تابستانه خود در بیابانهای چین است.
امکانات ایمنی و رفاهی سایپا آریا
با دست و دلبازی سایپا قرار است آریا لقب پرآپشنترین خودروی ایرانی را یدک بکشد. امکانات آریا طیف متنوع و بروزی را در بر گرفته که حتی از امکانات ایران خودرو ری را نیز در بعضی موارد بیشتر است. از روزی که شاهین به عنوان نسخه سدان آریا به خیابانها آمد در کنار عیوب موتور ۸ سوپاپه توربو، نقدهای زیادی به طراحی داخلی آن نیز وارد شد. برخلاف طراحی بیرونی شاهین که به عنوان زیباترین سدان ایرانی شناخته میشود، داشبورد آن قدیمی و ساده است.
سایپا با شناخت دقیق از ایرادات محصول قبلی این پلتفرم تصمیم گرفته برای جلب رضایت مشتریان دست به دامن چینیها شود. برای نخستینبار در نمایشگاه خودروی مشهد تصویری از کابین جدید آریا منتشر شده که حاکی از تغییر اساسی در خودروی سایپا دارد. بنابر اعلام مدیران سایپا، این شرکت برای ارتقای کیفیت متریال داشبورد و نصب امکانات جدید تصمیم گرفته صفر تا صد کابین آریا را از نو طراحی کند.
در کابین جدید آریا به طور کامل از پوششهای نرم و چرمی استفاده شده و برای نخستینبار امکانات بروزی همچون هداپ دیسپلی و شارژر وایرلس در یک خودروی ایرانی نصب شده است. چنانچه نمای داخلی نمونه تولیدی با تصویر گرافیکی فوق مشابه باشد شاهد زیباترین و بروزترین کابین بین خودروهای ایرانی خواهیم بود. استفاده از المانهای لوکس نظیر ساعت آنالوگ، چرم قهوهای و تزئینات نقرهای، کابین جدید آریا را از نظر طراحی و رنگبندی یک سر و گردن نسبت به ری را ایران خودرو بالاتر نشان میدهد.
قرار است آریا در دو مدل بنزینی و هیبریدی به بازار عرضه شود. ظاهرا خبری از تیپ بندی متنوع در این خودرو نیست و آریا تنها با گیربکس اتوماتیک عرضه میشود. از امکانات آریا میتوان به این موارد اشاره کرد:
- کلاستر دیجیتالی یکپارچه با مانیتور مرکزی
- شارژر بیسیم تلفن همراه
- هداپ دیسپلی
- رادار نقطه کور
- دوربین ۳۶۰ درجه
- سنسور نور و باران
- نورپردازی داشبورد و رودریها
- ترمز پارک برقی همراه با اتوهلد
- شیفتر برقی تعویض حالت گیربکس همراه با قابلیت تعویض دنده از پشت فرمان
- صندلیهای برقی سرنشینان جلو همراه با گرمکن
- درب صندوق برقی
- کول باکس و دریچه تهویه برای سرنشینان ردیف عقب
قیمت تقریبی و بررسی جایگاه سایپا آریا در بازار
سایپا با عرضه آریا به دنبال رقابت جدی با ایران خودرو “ری را” است. هر دو شرکت تلاش دارند محصول خود را زودتر روانه بازار کنند؛ سرعت در تحویل اولین سری تولیدی و همچنین قیمتگذاری منطقی در تعیین برنده نهایی مسابقه آریا و ری را موثر هستند. سایپا نیز همچون ایران خودرو سودای قیمت میلیاردی برای دسته گل خود دارد.
بخوانید: مشخصات و ویژگیهای ایران خودرو ری را
با نگاه به ویژگیهای فنی پروژه ری را و آریا میتوان پی برد با توجه به اینکه عمده قطعات آریا از چین تأمین میشود و طراحی مجموعههای فنی آن توسط خارجیها انجام شده آریای سایپا کیفیت بالاتر در عین حال قیمت گرانتر و از آن طرف ریرای ایران خودرو نیز به دلیل استفاده از قطعات مشترک با دنا و تارا قیمت کمتر ولی ایرادات و خرابیهای بیشتر و در نتیجه مراجعات بیشتری به نمایندگی داشته باشد.
شما بگویید؛ با بودجه تقریبی یک میلیاردی، سایپا آریا انتخاب شما خواهد بود یا ایران خودرو ری را؟
Shahab
۱۶ شهریور ۱۴۰۲لعنتی . همون داستان همیشگی…🙁🫤
MehdiTurbo
۱۶ شهریور ۱۴۰۲اگه بازاون داشبورد رندر بود با این قیمتا باز ادم میتونست چیزی نگه اونم قابل قبول نبود با این قیمتا ولی باز میشد پذیرفت ولی این مضحکه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۶ شهریور ۱۴۰۲چیزی که من از داشبورد میبینم، چانگان ایدو XT هست
که ۶- ۷ ساله پیش قرار بود توسط سایپا مونتاژ بشه
https://www.chinamobil.ru/eng/changan/eado-xt/?view=photos&folder=1
خودتون قضاوت کنین ماشین قدیمی چینی طراحی بهتری داره یا شاهکار سایپا، کاش همین مدل ساخت چین با پلتفرم و شاسی و موتور استاندار خودش، توسط سایپا ارائه بشه و ترکیبی ایرانی -چینی نسازن
چانگان ایدو xt در سالن سایپا نمایشگاه خودرو مشهد ۹۶
https://www.zoomit.ir/car/190368-new-chinese-cars-mashhad-auto-show/
TRD PRO
۱۶ شهریور ۱۴۰۲حیف این اسم زیبا و اصیل .
Huracan president
۱۶ شهریور ۱۴۰۲*داشبورد جدید*… اصن فرقی نداره با قدیمیا. مث شاهینه. دوتا دکمه اضافه کردن اسمشو گذاشتن داشبورد جدید :/
ali_x76
۱۶ شهریور ۱۴۰۲داشبورد جدید اون رندره که هنوز ساخته نشده و به نمایش در نیومده. داشبوردی که تو عکسا دیدید و گفتید مثل شاهینه، نمونه قبلی و حذف شده ست.
محمدهادی
۱۶ شهریور ۱۴۰۲نصاب اون اسپویلر عقب،آخر هم ملوم نشد کی بود…
Huracan Performante
۱۶ شهریور ۱۴۰۲اقا اسمم تو کامنت قبل اشتب اومد perfomante درسته
بنده خدا
۱۶ شهریور ۱۴۰۲ای روزگار….
H2
۱۶ شهریور ۱۴۰۲تکنولوژی پاشش مستقیم سوخت حساسیت موتور به بنزین رو بالا میبره
بنزین باکیفیت در ایران نداریم
درنتیجه با مشکلات فنی مواجه میشه
طراحی مدل سدان هم خیلی بهتره نمای پشت این یجوریه
X
۱۶ شهریور ۱۴۰۲بالاخره همینجوری که نمیارن این ماشین های پلاک گذری که میبینی برای تنظیم پارامتر ها با شرایط ایران تردد میکنن هرچند که من تا به حال مپ درست حسابی ندیدم
H2
۱۶ شهریور ۱۴۰۲بهمن ریسپکت، لاماری ایما و خیلی چینیهای توربو دیگه رو هم کلی تست کردن تا با آب و هوا و بنزین ایران تنظیم بشن. اکثرشون مشکل دارن. بزار یه چند سالی کار کنن، اونوقت مردم میفهمن توربو و پاشش مستقیم با تکنولوژی چین چه سرطانیه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۶ شهریور ۱۴۰۲عزیزان مدیر سایپا، چرا ملت مسخره کنین
موتور L90 به حجم ۱/۶ لیتر، ۱۰۵ اسب بخار قدرت داشت و همه ازش راضی بودن، شتاب، قدرت، استهلاک چنین پیشرانهای برای مردم ما با سطح درآمدی که دارن، مناسبه
هیچ وقت مجموعه سایپا نمی تونه موتور ۱۴۰ اسب بخار با شاسی بدنه آریا هماهنگ کنه
X
۱۶ شهریور ۱۴۰۲آقای اشتری مگر سایپا قالب سیلندر و اجزای موتورL90 رو داره؟
احتمالا این موتور از چین به صورت مونتاژ شده میاد 140 اسب نداره مثل فیدلیتی که 20/30 اسب پایین تر از قدرت اعلامی هست و درحد همون EF7 و TU5 باشه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۶ شهریور ۱۴۰۲منظورم اینه که مردم ما و شرکت سایپا شدیدا نیازمند پیشرانه مشابه L90 هستند، حدود قدرت ۱۱۰ اسب بخار با مصرف سوخت و استهلاک پایین
موتور مثلا توربوشارژر شاهین فاجعه است،
موتور تیبا و ساینا که دیگه آبرو حیثیت نداشته سایپا رو به باد داده
در شرایط فعلی، یک موتور ۱۴۰ اسب بخار بههیچ درد سایپا و مشتریانش نمیخوره، حتی اگر از چین میخوان وارد کنن، مدلهای ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی یا 1/6 لیتر تنفس طبیعی با قیمت و عملکرد مناسب، تحت لیسانس برندهای ژاپنی و آلمانی جود داره
این طوری میتونن شاهین نجات بدن و از پروژه سهند، یک چیز بهتر بسازن
X
۱۶ شهریور ۱۴۰۲یکی از گزینه ها برای شاهین موتور اکتکو چری بود که در ایران کارکرد های بالایی رو تجربه کرده یکی از دوستان من فکر کنم طی 5 سال بالای 250هزار کیلومتر با موتور پلمپ رانندگی کرد و خیلی هم راضی بود جالبه که قیمت جهانی 800/900 دلار در میاد که پول سیستم توربو شارژ شاهین هم نیست
H2
۱۶ شهریور ۱۴۰۲موتورهای ال90 میگن سری اولشون کاسه نمد گیربکسش بعد یه مدت روغن میده و اگه حواست نباشه خرج زیادی رو دست مالک میزاره. ولی از یه مدلی به بعد این ایرادو رفع کردن. شما میدونی از چه مدلی به بعد درست شدن؟؟
MohammaD
۱۶ شهریور ۱۴۰۲فک کنم از اواسط سال ۹۶ گیربکس jh3 با jhq جایگزین شد که دیگه این مشکلو نداشت
Enzo Ferrari 2008
۱۶ شهریور ۱۴۰۲داشبورد جدید کپی از بنز و بی ام و
제네시스
۱۶ شهریور ۱۴۰۲آخ جون میریم به جنگ جنسیس با سایپا آریا 🤦♂️
محمد
۱۶ شهریور ۱۴۰۲هروقت باجناق شد فامیل،،،ما هم به سایپا و ایرانخودرو میگیم خودروساز!
Genius
۱۶ شهریور ۱۴۰۲داستان باجناق ها اثبات کرد نه تنها فامیله بلکه برو بالاتر…..
amir-z
۱۶ شهریور ۱۴۰۲کیفیت داره از سر و روش میباره
حتی برای پوستر های تبلیغاتی هم تصاویر و رندر های باکیفیتی تولید نمیکنند
طراحی بیرونی هم که همون همیشگی
از نظر فنی هم معلوم نیست با چه مشکلاتی رو به رو باشه
اما همچنان یه عده تو صف خرید همین آشغالا
911
۱۶ شهریور ۱۴۰۲از اشغال های دیگه بهتره.
منظورم اینه که حداقل این اشغال از بقیه بهتره .
از شاهینم بهتره.
حسین
۱۶ شهریور ۱۴۰۲خب با همون موتور و داشبورد ایرانی بعنوان نسخه ارزان در کنار نسخه جدید میتونستن بازار بیشتری داشته باشن
Amirreza.M
۱۶ شهریور ۱۴۰۲اگه این باشه که خیلی خوشگله اما کاش بیرون شاهین داخل این و موتور این یه جا جمع میشدن
Mohammad Amin
۱۶ شهریور ۱۴۰۲شاسی پراید کی کراس اور شد ؟😂😂😂
لابد وانت دمپاییش هم میگید پیک آپ فول سایز
Bagher
۱۶ شهریور ۱۴۰۲پلتفرمش برای تویوتا یاریس اوایل قرنه
Siyavash
۱۶ شهریور ۱۴۰۲تلفیقی از طراحی.bmw…DS و هنرمندان سایپا که یه فرغون شتر گاو پلنگ تولید کردن…
Siyavash
۱۶ شهریور ۱۴۰۲یعنی یه نفر نبود بگه جناب طراح سایپا تویه بخش داخلی این همه رنگ چیه ترکیب کردی..پلاستیک مشکی..خاکستری..کرمی..قهوای..و پشت آمپر خط آبی…اصلا اینا همه به کنار فرمون رو نگاه کن یه خط قرمز بالاش کشیدن یاد نیسان gtr..nissmo افتادم که این شکلیه😁😁خدایه بسه دیگه….
کاربر۳
۱۶ شهریور ۱۴۰۲طراحی اینو از ری را بیشتر دوست دارم.ری را یه جوریه انگار طراحی جلو و عقبش هماهنگ نیست.باز این یمقدار به نسبت ری را هماهنگی بیشتری داره.یه نکته ای هم که نسبت به ری را برگ برنده این ماشینه موتور ساخت میتسوبیشی هست.حالا من راجب متریال داشبورد حرفی نمیزنم چون هممون میدونم داغونه.ولی از لحاظ موتوری و طراحی از ری را بهتره.کاش گیربکسشم میتسوبیشی میزد.
حالا باید ببینین قیمت ماشین چطوره امیدوارم جو سایپا رو نگیره یه قیمت بزنه یکو پونصد.یه طوری باشه که عموم مردم بتونن بخرن.
Anti Tesla
۱۷ شهریور ۱۴۰۲سایپا از شاهین درس گرفت که زود خودرو را رونمایی نکنه.
اول ری را میاد بعد یک سال اینا یک آریا بی عیب و نقص و دهن پر کن میارن با قیمت ۱ به بالا!
علی
۱۶ شهریور ۱۴۰۲خودروی چینی با داشبورد و لوگوی ایرانی!
A1
۱۶ شهریور ۱۴۰۲طرح داخلو قشنگ معلومه دادن چینیا زدن چون توی همین تصویر با زاویه نه چندان بزرگ شش جارو من پیدا کردم که عینا از ماشینای دیگه کپی شده
Behnam1012
۱۶ شهریور ۱۴۰۲فقط اون آریا اسپورت که اسپویلر عقب رو برعکس نصب کردن 😂😂😂
علمشون در همین حده !
فرامرز
۱۶ شهریور ۱۴۰۲فک کنم نمایشگاه قبلی خودرو هم همینو آورده بودن که کلی به اسپویلرش انتقاد شد ولی بازم با پرویی تمام آوردنش
Behnam1012
۱۶ شهریور ۱۴۰۲واقعا یکی نبود بهشون بگه اشتباه نصب کردن
یا بگه عملکرد این قطعه چیه
آخه اینطوری که اینا نصب کردن مثل ترمز عمل میکنه 😂
Aref
۱۶ شهریور ۱۴۰۲موتور خوبیه ولی همچنین ماشینی ترمز خوب هم میخواد. داشبوردش هم اگه مثل اون طراحی دربیاره واقعا خوبه. ولی یه چیز خنده داری که هست ایران تکنولوژی کیسه هوا نداره پس چرا الکی داخل محصولاتون میگذارن خودشون رو گول میزنن یا مردم رو
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۶ شهریور ۱۴۰۲من مدتی با کوییک رانندگی کردم، باورنکردنی نامتعادل و بدقلقه، حالا ۱۴۰ اسب قدرت داشته باشه دیگه کدو قلقلهزن میشه
بدنه و شاسی و کل پلتفرم هم از چین میگرفتن، احتمالا ایمنی و عملکرد فنی خیلی بهتر میشد
مثلا چانگان Eado Xt نگاه کنین طراحی ۵ سال پیش
https://www.chinamobil.ru/eng/changan/eado-xt/?view=photos&folder=1
ali_x76
۱۶ شهریور ۱۴۰۲متوجه نمیشم هندلینگ کوییک چه ربطی به آریا داره؟
مگه پلتفرم اینا و مشخصات هندسیشون یکیه؟
فاصله محوری آریا ۲۳.۵ و فاصله عرضی چرخها ۸ سانتیمتر بیشتره.
البته قرار نیست صرف همین اعداد، هندلینگ خودرو در حد کایمن بشه، اما همین مقدار هم باعث ایجاد تفاوت قابل توجه میشه.
مصلح
۱۶ شهریور ۱۴۰۲آنقدر از سایپا بد نگید. یه امکاناتی میده که هیچ خودروسازی تو دنیا نداره. تو نمایندگی ها ماشین رو یه ماه می خوابونه و پول پارکینگ نمی گیره.
ab0lf4zl
۱۶ شهریور ۱۴۰۲اگه اون عکس اخر داشبورد باشه قطعا کار جذابی میشه.
صدرا
۱۶ شهریور ۱۴۰۲سیستم صوتی برمستر اونجا چی میگه اصلا برمستر به ما بلندگو میده
مرتضی
۱۶ شهریور ۱۴۰۲این تغییراتی که دادن ماشینو 2 3 سال دیگه تاخیر میندازه،
همین الانشم طراحی خارجیش قدیمیه، این وسطا شاید نیومده بخان ماشینو فیس لیفت کنن،
ینی میشه عرضه سال 2025 یا 2026
با پلت فرم سال 2000، اونم با هزار تا مشکل
رامتین
۱۶ شهریور ۱۴۰۲چجور موتور 2 لیتری با فناوری GDI هست که فقط 140 اسب داره؟ الان اکسنت با 1.6 لیتر حدود 132 اسب میده بشکل تنفس طبیعی. موتور 2 لیتری نمیگم مثل توبوتا 205 اسب بده اما 160 کاملا معقوله. کلا محصولات سایپا بیخودن. مگه اینکه سایپا سیلک که همون سیتروئنC3XR هست با موتور میتسوبیشی عرضه بشه که قابلیت فکر کردن داشته باشه.
فرزاد
۱۶ شهریور ۱۴۰۲یکی از نکات مهم و طلایی این مقاله خبر تست آخرین محصول کاملا داخلی سایهپا در چین برای هماهنگسازی بیشتر با آبوهوای کشور عزیزمان است یعنی واقعاً احسندُم به اینهمه پیشرفت
Genius
۱۶ شهریور ۱۴۰۲داداش واقعا قلب آدم آتیش میگیره!این نالوطیا تو هر شهر و روستا دانشگاه تاسیس کردن ولی دریغ از دانش!!فقط کاسبی و پول زور گرفتن از جوونایی که از سر بیکاری تنها راهو مدرک گرفتن میبینن و بس!قسم میخورم تو کل این مملکت به تعداد انگشتهای دو دست استادی نداریم که استاتیک و دینامیک که پایه ای ترین بخش دانش مهندسی مکانیک هست رو خارج از جزوات و یادداشت های شخصی خودش بلد باشه!!!
اکبر
۱۶ شهریور ۱۴۰۲۲۰۰۰هزار خر بخارهم باشه آشغال چینیه خوبه خودشون میگن تولید ۷۲ ملته چینیه بازهم اسم با افتخار آریارو روی این آشغال تولیدی گذاشتن
aryan 25
۱۶ شهریور ۱۴۰۲یادتونه چند وقت پیش گفتم ماشین پیشنهادیتون با بودجه ۵۵۰ میلیون چیه ؟
خب قرار بود یا پارس tu5 بگیریم یا سمند سورن
که ناگهان یه شب پدر محترم با x33 مدل ۹۱ و ۲۵۰ هزارتا کار به خونه اومدن که در مسافرت اخیر متوجه شدیم بزرگوار روغن سوزی هم داره
حالا که بحث محصولات سایپا هست ، بین پارس tu5 و شاهین کدوم یکی رو پیشنهاد میکنید ؟
از لحاظ نرمی و هندلینگ و آپشن من شاهین رو بهتر دیدم اما موتور توربو ۸ سوپاپ یکمی نگران کنندست
Reza
۱۶ شهریور ۱۴۰۲رانا پلاس پانوراما.
aryan 25
۱۷ شهریور ۱۴۰۲بدلیل فضای کم کابین جزو گزینه هامون نیست
امیر
۱۶ شهریور ۱۴۰۲شاهین گزینه بهتری هست نسبت به فیس لیفت 405 که 30 ساله تولید میشه اوایل موتورهای شاهین های مدل 1400 مشکل داشتن مثل صدای زیاد پیشرانه یا ارور های نامشخص ولی تولیدات بعد 1401 خیلی بهتر شد و تقریبا میتونم بگم مشکل خاصی ندارن سمت تارا هم که نرید پیشنهاد نمیکنم ولی در مورد پژو من خودم پارس مدل 90 داشتم و صفرش هم داشتم که دوماه پیش فروختم میتونم به جرئت بگم از لحاظ فنی و مونتاژ بدنه خیلی افت کرده و خشک بودن کابین و سیستم تعلیق نسبت به مدل های قبلی بیشتر به چشم میخوره همون شاهین خوبه.
امیر
۱۶ شهریور ۱۴۰۲درضمن موتور TU5 فقط به درد 206 ، 207 میخوره سنگینی بدنه 405 و پارس باعث افت کشش میشه
MC20
۱۶ شهریور ۱۴۰۲aryan 25 عزیز …
اولا از طرف من به پدر سلام برسون و یه خسته نباشید مشتی بگو …
چینی با 250 تا کارکرد و اگه مجانی هم بدن ، باید فرارکنی …
احتمالا پدر بزرگوار خیلی به دنیای ماشین علقه و علاقه ای ندارند که اشکالی هم نداره اما کاش قبل خرید ، مشورت می گرفتند …
بگذریم …
فکر میکنم پارس منطقی تر باشه … ولی با گشتاور اسمی 142 نیوتن متر ، خیلی روی شتاب اولیه اش حساب نکنین … از سرعت 140 به بعد هم چون تقریبا گشتاوری نداره ، هر 5 دقیقه یک کیلومتر به سرعت ماشین اضافه میشه … اما با این وجود من باشم ، بازم پارس میگیرم …
اسم سنگ پا میاد، پشت من میلرزه …
دقیقا سنگ پا یه کارگاهه که ماشین تولید میکنه و ایراد خودرو باز هم به نظرم از سنگ پا 10 برابر مطمئن تره …
سنگ پا ، تحت هیچ شرایطی ، تاکید میکنم هیچ شرایطی ، به نظر من ارزش خرید محصول نداره …
اما از مشورت با اهل فن هیچ کس ضرر نکرده … شما هم با کسانی که امسال هر دو محصول رو خریدن مشورت کنید قطعا بهتره …
ضمنا پارس خوش فروش تر هم هست …
aryan 25
۱۷ شهریور ۱۴۰۲اتفاقا من هم همین نظر رو داشتم تا قبل این مسافرت
توی این مسافرت ما ۵ تا ماشین بودیم
یکی ماشین خودمون که وضعش معلومه
یک سوناتا ۲۰۰۷
توسان اگر اشتباه نکنم ۲۰۱۷
پارس مدل ۹۵
و شاهین
خب سوناتا و توسان که کلا بحثشون جداست ولی از لحاظ سواری و شتاب شاهین خیلی سر تر بود
همین یکمی منو به شک انداخته
Saji
۱۶ شهریور ۱۴۰۲😂یجوری سرتاپای کامنتا انتقاد و تمسخره انگار بنز یا بیامو همچین ماشینی دادن بیرون یه محصول اقتصادی از یه برند نامطرح واقعا نسبت به سوزوکی که جدیدا وارداتی نمایش دادن خیلی جلوتره قیمتشم مسلما کمتره، در حد خودش هم طراحی خوبی داره هم رو کاغذ مشخصات خوب سردبیری ک تو همه بررسیای چینی از موتور ۱.۵ لیتری مینالید حالا ک موتور ۲ لیتری با توان خوب اومده میگه ۱.۵یا۱.۶ بهتر بود همین الان اگه همین مشخصات برا زانتیا بود خیلیا قربون صدقش میرفتن … بحثای ما کارشناسی و فنی نیست تعصبیه والسلام😂