سایپا

سایپا اطلس پلاس (اتوماتیک)؛ مشخصات، امکانات و قیمت

سایپا با معرفی اطلس پلاس، نسخه ارتقا‌یافته‌ای از پلتفرم X200 را روانه بازار کرده است. این خودرو با تغییرات ظاهری، امکانات بیشتر و بهره‌گیری از گیربکس اتوماتیک، به‌ویژه برای جوانان و بانوان طراحی شده است.

از جمله ویژگی‌های جدید اطلس پلاس می‌توان به تریم داخلی دو رنگ، مولتی‌مدیا ایستاده، سانروف در تیپ ۲، صندلی‌های مستحکم‌تر، موتور قوی‌تر و ترمز کنترل پایداری ESC اشاره کرد.

همچنین بخوانید: اطلس سایپا: بررسی کامل، مشخصات و نظرات کاربران

مشخصات کلی اطلس پلاس

مشخصه مقدار
طول (میلی‌متر) ۴۰۲۰
عرض (میلی‌متر) ۱۶۸۵
ارتفاع (میلی‌متر) ۱۵۳۷
فاصله بین محورها (میلی‌متر) ۲۴۱۰
حجم صندوق عقب (لیتر) ۲۸۵

مشخصات فنی اطلس پلاس

مشخصه مقدار
گیربکس اتوماتیک CVT با تیپ‌ترونیک ۶ سرعته
تعداد سیلندر ۴ سیلندر (M15I)
تعداد سوپاپ ۸ سوپاپ VVT
دریچه گاز الکتریکی
حجم موتور (سی‌سی) ۱۴۹۷
حداکثر قدرت ۹۱ اسب بخار در ۵۲۵۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۳۷ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
نوع فرمان الکتریکی
تعلیق جلو مک‌فرسون
تعلیق عقب یکپارچه تیر پیچشی
نوع ترمز جلو دیسکی
نوع ترمز عقب کاسه‌ای
سایز رینگ ۱۴ اینچ آلومینیومی
سایز تایر ۱۸۵/۶۵R۱۴
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) ۷.۲
ظرفیت باک (لیتر) ۴۲
استاندارد آلایندگی یورو ۵

ایمنی و تجهیزات اطلس پلاس

تجهیزات ایمنی:

  • سیستم کنترل پایداری (ESC) و کنترل کشش (TCS)
  • ترمز کمکی در سربالایی (HSA)
  • ترمز ضدقفل (ABS) و توزیع نیروی ترمز الکترونیکی (EBD)
  • چراغ ترمز اضطراری (ESS)
  • کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
  • سیستم ضدسرقت (Immobilizer)
  • هشدار نبستن کمربند راننده (SBR)
  • کمربند ایمنی با مکانیزم کاهنده نیرو

امکانات رفاهی:

  • سیستم تهویه مطبوع نیمه‌اتوماتیک
  • نمایشگر تعویض دنده (GSI)
  • نگهدارنده صندلی کودک (ISO FIX)
  • سنسور پارک عقب
  • تنظیم ارتفاع دستی چراغ‌های جلو
  • سیستم محاسبه سفر
  • مه‌شکن جلو و عقب
  • چراغ روشنایی روز (DAY LIGHT)
  • صندلی راننده با تنظیم ۶ حالته دستی
  • فرمان D-TYPE
  • نمایشگر فشار باد تایرها (TPMS)
  • روشنایی اتوماتیک چراغ‌ها (Auto Light)
  • باربند اسپرت
  • درگاه USB با قابلیت شارژ موبایل
  • صندلی عقب تاشو

تجهیزات اختصاصی:

  • سیستم ناوبری و نقشه آفلاین
  • قابلیت اتصال گوشی (MIRROR LINK)
  • مولتی‌مدیا با نمایشگر ۷ اینچی
  • دوربین دید عقب
  • کنترل صدا از روی فرمان
  • صندلی با روکش ترکیبی چرم و پارچه
  • آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرمکن
  • آنتن سقفی کوسه‌ای
  • تریم داخلی دو رنگ
  • کروز کنترل و محدودکننده سرعت
  • استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید (PEPS)
  • سانروف با قابلیت ضدگیر (ANTI PINCH)
  • بدنه دو رنگ با سقف متمایز
  • شیشه عقب دودی
  • دو عدد توییتر
  • سیستم هشدار نقطه کور (BSD)
  • سنسور باران
  • کف‌پوش سه‌بعدی

نکته: تجهیزات خودرو ممکن است بسته به تیپ‌های مختلف، متغیر باشد و ملاک تحویل خودرو، مشخصات درج‌شده در نمایندگی‌های مجاز است.

رقبای سایپا اطلس پلاس اتوماتیک

با توجه به کلاس طراحی و بازه قیمتی، سایپا اطلس پلاس اتوماتیک رقبای محدودی در بازار دارد. یکی از اصلی‌ترین رقبا، پژو ۲۰۷ است که در نسخه‌های مختلف عرضه می‌شود. نسخه معمولی پژو ۲۰۷ توان بیشتری تولید می‌کند و به جعبه‌دنده اتوماتیک AT مجهز است، اما در مقایسه با اطلس پلاس، امکانات کمتری ارائه می‌دهد. همچنین، نسخه‌های مجهز به پیشرانه TU3 پژو ۲۰۷، در بخش قوای فنی نیز نسبت به اطلس پلاس عملکرد ضعیف‌تری دارند.

همچنین بخوانید: مقایسه اطلس و کوییک GX؛ ظاهر متفاوت، باطن یکسان

معایب سایپا اطلس پلاس اتوماتیک

قدرت و گشتاور پایین

  • موتور ۱.۵ لیتری ۹۱ اسب بخاری این خودرو در مقایسه با رقبایی مانند پژو ۲۰۷ اتوماتیک (۱۰۵ اسب بخار) ضعیف‌تر است.
  • گشتاور ۱۳۷ نیوتن‌متر نیز برای یک خودروی اتوماتیک چندان بالا نیست و در سربالایی‌ها عملکرد ضعیفی دارد.

استفاده از گیربکس CVT به‌جای گیربکس AT

  • گیربکس CVT اگرچه مصرف سوخت بهینه‌تری دارد، اما شتاب‌گیری ضعیف‌تر و لذت رانندگی کمتری نسبت به گیربکس‌های اتوماتیک سنتی (AT) ارائه می‌دهد.
  • این موضوع باعث می‌شود رانندگی با این خودرو برای افرادی که به شتاب اولیه اهمیت می‌دهند، چندان رضایت‌بخش نباشد.

ترمز عقب کاسه‌ای

  • اطلس پلاس همچنان در محور عقب از ترمز کاسه‌ای بهره می‌برد که عملکرد ضعیف‌تری نسبت به دیسکی دارد.

رینگ و لاستیک کوچک (۱۴ اینچ)

  • استفاده از رینگ‌های ۱۴ اینچی و تایرهای ۱۸۵/۶۵R14 باعث می‌شود پایداری خودرو در سرعت‌های بالا کمتر باشد.
  • این سایز تایر همچنین تأثیر منفی روی فرمان‌پذیری دارد و در مقایسه با برخی رقبا که از رینگ‌های ۱۵ یا ۱۶ اینچی استفاده می‌کنند، جذابیت کمتری دارد.

حجم صندوق عقب کوچک (۲۸۵ لیتر)

  • با توجه به ابعاد خودرو، حجم صندوق عقب ۲۸۵ لیتری نسبت به برخی خودروهای هم‌رده کوچک‌تر است و فضای کمی برای حمل وسایل خانوادگی فراهم می‌کند.

طراحی قدیمی پلتفرم X200

  • اطلس پلاس همچنان بر اساس پلتفرم X200 توسعه یافته که متعلق به خودروهایی مانند تیبا و ساینا است.
  • این پلتفرم قدیمی بوده و در بحث ایمنی و استحکام شاسی، نسبت به برخی خودروهای جدیدتر عملکرد ضعیف‌تری دارد.

قیمت نسبتاً بالا برای مشخصات ارائه‌شده

  • با توجه به قیمت حدود ۶۰۰ میلیون تومان، گزینه‌هایی مانند پژو ۲۰۷ اتوماتیک، تارا دستی و برخی خودروهای کارکرده چینی می‌توانند انتخاب‌های منطقی‌تری باشند.

قیمت سایپا اطلس پلاس اتوماتیک

بر اساس اطلاعات منتشر شده از نامه‌نگاری‌های سایپا با وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، قیمت پایه سایپا اطلس پلاس اتوماتیک حدود ۴۳۲ میلیون تومان تعیین اما با احتساب هزینه‌های جانبی، قیمت نهایی این خودرو برای مصرف کننده ۵۹۵ میلیون تومان اعلام شده است.

توجه داشته باشید که این قیمت‌ها ممکن است با تغییرات نرخ ارز و شرایط بازار، دستخوش تغییر شوند. بنابراین، برای دریافت اطلاعات به‌روز و دقیق‌تر، توصیه می‌شود به قیمت روز خودروهای سایپا مراجعه نمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Souls_Master

    ۳۰ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (179 ديدگاه)

    سرطان خالصه این ماشبن

  2. جهان

    ۳۰ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    عملا تفاوتی با کوییک 400 تومنی نداره
    اگه واقع بین باشیم تفاوت 70 تا 80 تومنی کوییک و پراید کمی معقوله اما تفاوت 280 تومنی این و پراید نه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  3. هاشمی

    ۳۰ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    کنترل کشش ؟! کنترل پایداری ؟! بیچاره کسایی که گول این تبلیغات رو می‌خورن فک کنم حالت رانندگی تو پیست و کمک سبک و سنگین و کرال کنترل هم داره همینو ببرید تو یه پیست خیس یا برفی تایمش با پراید فرقی نداره

  4. new reventon

    ۳۰ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (470 ديدگاه)

    قیمت 6000 دلاره. مفته. واقعا هیجا نمیتونن 6000 دلار ماشین با اینهمه آپشن بسازن
    بعد چی توقع دارین دیگه؟
    1500 دلار همه جا فقط برا حمل خودرو میگیرن

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. saeedfarshchian

      ۳۰ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (254 ديدگاه)

      درسته
      این آشغال ۶ هزار تاست
      باید فقط برا درون شهر باشه
      ولی طرف بخواد یه کرولا بگیره رسما دو سه برابر قیمت جهانی براش تموم میشه
      نا شکری ما از قیمت این ماشین نیست
      از محدودیت انتخاب هاست

    2. محمد

      ۳۰ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (1565 ديدگاه)

      دیگه تو ایران درآمد پایینه مردم توقع دارن با پول بی ارزش بهشون خودرو بفروشند.
      ولی به خودروساز چه ربطی داره تو فقیری؟؟
      ولی ربط داره دولت میاد قیمت رو دستوری می کنه و خودروساز زیان ده میشه.
      البته خودروسازی وجود نداره مالک دولته‌.
      دولت سودشو‌ از فروش مواد اولیه می کنه.
      بعد برای پوشش میاد می زنه تو سر قیمت خودرو.
      این چرخه معیوبه‌ و باعث عدم رشد صنعت میشه‌.
      بعد میان با سیاه نمایی می گن همش کاره مافیا خودرو هست.
      همه کاره دولته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا