چانگانخودروهای چینیسایپا

سه شاسی بلند چانگان بصورت وارداتی توسط سایپا به بازار عرضه می‌شوند

سایپا قصد دارد بزودی سه کراس‌اوور چانگان CS35 پلاس، CS55 پلاس و یونی‌تی را بصورت وارداتی در کشور عرضه کند.

به گفته معاون خرید سایپا، سه کراس‌اوور چانگان CS35 پلاس، CS55 پلاس و UNI-T در دستور کار واردات گروه سایپا قرار دارد. جهت واردات این سه محصول مجوزهای لازم از وزارت صمت دریافت شده و ثبت سفارش لازم برای ۲۰ هزار دستگاه خودرو انجام شده است. کوروش کمان‌کش با بیان این خبر افزود:

با توجه به آمادگی شرکت چانگان در تولید دو محصول CS35 پلاس و CS55 پلاس، مسیر واردات این دو محصول سریع‌تر انجام شده و حدود دو هفته آینده، اولین محموله برای حمل به کشور آماده خواهد شد. در حال حاضر جهت پرداخت مبالغ ارزی با بانک مرکزی در حال مذاکره هستیم.

چانگان CS35 پلاس

معاون خرید سایپا گفت:

محموله اول از دو محصول CS35 پلاس و CS55 پلاس، ۱۰۰ دستگاه خودرو است که تا اواسط بهمن‌ماه وارد کشور خواهد شد و بعد از اینکه مسیر انتقال ارز مشخص شد به‌صورت ماهیانه چهار هزار دستگاه از این دو خودرو حمل و به بازار عرضه خواهد شد. برنامه‌ای که به شرکت چانگان اعلام شده برای مدت‌زمان ۳ ماه، واردات ‌۱۲ هزار دستگاه از این دو خودرو است و با توجه به سیاست‌های بانک مرکزی در خصوص تأمین منابع ارزی و در صورت مهیا بودن شرایط، ادامه واردات این خودروها بدون محدودیت تیراژ میسر خواهد بود.

کمان‌کش در خصوص محصول UNI-T نیز گفت:

توافقات و اقدامات مربوط به این خودرو برای ۲ هزار دستگاه انجام شده و احتمالاً از اردیبهشت‌ماه سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

چانگان CS55 پلاس

CS35 پلاس درواقع نسل دوم CS35 قدیمی محسوب می‌شود که چند سال پیش توسط سایپا در کشورمان مونتاژ می‌شد. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی چنگدوی سال ۲۰۱۸ رونمایی شد و در سال ۲۰۲۱ فیس‌لیفتی را تجربه کرد. CS55 پلاس هم کراس‌اوور بزرگ‌تری است که سایپا برنامه عرضه نسل اول آن را در ایران داشت و حتی در نمایشگاه‌های خودروی کشور هم دیده شد اما نهایتاً در راه‌یابی به بازار ناکام ماند. نسل دوم این کراس‌اوور کامپکت چینی در اوایل سال ۲۰۲۱ با نام CS55 پلاس رونمایی شد و حالا قرار است به‌صورت وارداتی راهی بازار کشور شود.

معاون مهندسی گروه خودروسازی سایپا نیز در خصوص واردات سه محصول جدید گروه سایپا گفت:

محصولات انتخابی سایپا از برند معتبر شرکت چانگان است که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو در چین است چراکه این خودروساز در سال گذشته بالغ‌بر ۲.۵ میلیون خودرو تولید و بخش عمده‌ای از محصولات خود را به بازارهای سراسر دنیا صادر کرده است.

مهدی پازوکی افزود:

شرکت چانگان از شرکای تجاری و قدیمی سایپا است و در گذشته دو محصول CS35 و ایدو از این شرکت توسط سایپا به بازار عرضه شده است و با بررسی‌هایی که مجدد انجام شده توانسته‌ایم دو خودرو CS35 پلاس، CS55 پلاس را با قیمت‌های مناسبی وارد کنیم.

چانگان UNI-T

او با بیان اینکه خودرو CS35 پلاس ورژن جدید خودروی CS35 است که به سبد محصولات گروه سایپا اضافه خواهد شد، گفت:

این محصول دارای قوای محرکه ۱.۴ توربوشارژ، ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر است که خودرویی اسپرت و پرشتاب است. محصول دوم CS55 پلاس است که قوای محرکه این محصول ۱۷۵ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر دارد. سایپا در مقطع زمانی، مذاکراتی در خصوص واردات این محصول داشت که به خاطر مسائل تحریم متوقف شد و در حال حاضر بر اساس توافق انجام شده این خودرو به‌صورت CBU به کشور وارد خواهد شد.

چانگان CS35 پلاس

او افزود:

محصول دیگری که سایپا در دستور کار واردات دارد، خودرو جدید و به‌روز UNI-T از شرکت چانگان است که این محصول جدید، سال گذشته به بازارهای جهانی عرضه شده است. در حال حاضر محموله‌ای از این خودروها برای انجام آزمایشات و تست‌های اولیه به کشور وارد شده و نمونه‌ها در سطح شهر در حال انجام تست‌های مربوطه است و پس از آماده‌سازی مدارک و مستندات قابل‌ارائه به سازمان ملی استاندارد جهت اخذ تأییدیه‌های لازم، مراحل واردات آن انجام خواهد شد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. A1

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (255 ديدگاه)

    به کجا رسیدیم که خبر درمانی بازار خودرو با ماشین چینی انجام میشه😂

    موافقم 131
    مخالفم 12
    1. افشار

      ۲۹ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (772 ديدگاه)

      جای رامین چانگانیه حسابی خالی هست😂😂

      موافقم 64
      مخالفم 5
      1. R

        ۲۹ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        رامین هی میگفتا ما باور نمیکردیم😂😂

        موافقم 56
        مخالفم 4
        1. DoctoR

          ۲۹ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (1035 ديدگاه)

          رامین مردی از آینده😂

          موافقم 48
          مخالفم 2
      2. Royal Driver UK

        ۲۹ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1291 ديدگاه)

        داشتم بهش فکر میکردم یادش بخیر😂

        موافقم 44
        مخالفم 2
  2. Siyavash

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (814 ديدگاه)

    به نصبت بقیه اشغال چینی ها ظاهر بهتری دارن..البته فکر نکنم از نظر موتوری چیز دندون گیری باشه نهایتا ۱.۵ لیتری توربو باشن با نهایت ۱۷۰ اسب …

    موافقم 74
    مخالفم 8
    1. امین

      ۳ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ببخشید ولی ماشین به حجم متور بالا نیست ما ماشین های ژاپنی داریم که با 1.5 جحم از ماشین های 2.0 حجم قوی تر و بهتر کار میکنن درسته چین در بازار جهانی خیلی کیفیت خیلی بالایی ندارع ولی تو صنعت ماشین در کشور خودش بهترین ماشین های روز دنیا رو داره و ی چیز مهمه دیگه الان 170 اسب بخار کمه دیگه چی میخوای بکنی پرواز کنی 😂😂😂😂

      موافقم 9
      مخالفم 4
  3. ممد ژانگولر

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (4150 ديدگاه)

    طراحی آرمش که معنی حرف اول victory هست خوشم میاد البته به چینی فکر کنم چانگان یعنی بالهای عقاب

    در کل خوبه به شرط در کنار برندهای دیگه بودن

    موافقم 40
    مخالفم 31
  4. مهران

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    😔🫂

    موافقم 48
    مخالفم 3
  5. ahmadsmit

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (31 ديدگاه)

    یه چیزی میخوام بگم؛ خدا از سر تقصیراتم بگذره ولی من یه چند وقتیه دارم حسرت ماشین های چینی رو میخورم.
    برم یه تیر تو سر خودم خالی کنم… فعلا

    موافقم 116
    مخالفم 5
    1. ...

      ۲۹ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (158 ديدگاه)

      داداش شما برید ماشین چینی رو بخرید که حسرت به دل نباشین…
      بعد از مدتی حسرت پولتونو میخورین

      موافقم 25
      مخالفم 92
      1. Dian

        ۲۹ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (689 ديدگاه)

        والا اونایی که پارسال فیدلیتی رو ۶۷۰ خریدن الان حداقل ۱۳۰۰ میفروشن
        یا تیگو ۷ که چن سال پیش ، ۳۰۰ خریدن الان پر کارکرد تریناش تو باما ۸۰۰ و خورده ایه…

        موافقم 58
        مخالفم 5
        1. ...

          ۲۹ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (158 ديدگاه)

          شما منظور منو نفهمیدین.منظورم اینه که حسرت پولی رو میخورن که برای ماشین چینی دادن تا ماشین های اروپایی و و اسیایی حتی دست دوم

          موافقم 12
          مخالفم 41
      2. ehsan fa

        ۳۰ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1953 ديدگاه)

        احتمالا پولش به چینی هم نمیرسه که میگه حسرت میخورم البته اکثر ما پولمون نمیرسه، حداکثر سمند دنایی یا به قول جوان های جاهل تیوفایو سواریم در غیر این صورت پراید و تیبا و کوییک میرونیم

        موافقم 24
        مخالفم 3
  6. HR3

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (241 ديدگاه)

    برید خدا رو شکر کنید چینی ها همون چهارتا ماشینم میدن بهمون بازار کمی تنوع محصول پیدا می کنه
    شاید خیلی هاتون دهه ی هفتاد یادتون نیاد تو خیابون ها سطح شهر رنو 5 و پیکان و قیات و آریا فقط پیدا میشد تو دهه 80 تا 84 هم فقط پراید بود و پژو و سمند و پیکان

    موافقم 50
    مخالفم 21
  7. زیزیگولو

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    به اندازه کافی چینی تو بازار بود چه لزومی به واردات دوباره چینیا بود؟؟؟

    موافقم 45
    مخالفم 16
    1. محسن

      ۱ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (18 ديدگاه)

      همیشه پای ایرانخودرو،سایپا،دلسوزان واقعی ملت،درمیان است!هیچکس نیست ب اینا بگه شما ک کلی پروژه ساخت خودروی ملی دارید چکارتون ب واردات!؟!؟ای عموهای سایپایی و میرانخودرو دست از سر ملت بکشید!احتمالا الان میخوان زه بغل این خودروها رو جزئی از آپشن حساب کنند و مقداری اندک سود ب جیب بزنند.جیبی ک سر داره اما ته نداره

      موافقم 9
      مخالفم 1
  8. جهنمی بنام زندگی

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برای ی جوون ایرانی باید ارزش قایل شیم ک برای ی اشغالی مثل پراید باید زحمت پول ی بنز 2022رو تو امارات بکشه و اخرشم حسرت ب دل ی ماشین درجه 8چینی

    ما کجای این جهانیم ک کسی نه صدامونو داره نه تصویرمون

    ما تو سن کم پیریم

    موافقم 53
    مخالفم 10
    1. محسن

      ۱ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (18 ديدگاه)

      ما دقیقا جایی هستیم ک مسئولان حاضر نیستند ک خودرویی خودشون تولید می‌کنند سوار بشن!از ما گذشت و عمری در حسرت یک خودرو ک لااقل۶ماه دوام بیاره و دغدغه ای ب سایر دغدغه های زندگیمون اضاف نکنه.دعا میکنیم لااقل نوه هامون حسرت ب دل نمونن!!!

  9. fordglx2008

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    طراحی بی نقص حداقل نشان تجاری رو فاکتور بگیریم به عینه یه لوکس سوار به حساب میای

    موافقم 10
    مخالفم 27
  10. Afg

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (499 ديدگاه)

    تو این شرایط با مالیات خودروهارو کم کنن مردم یه نفس راهت بکشند چون قیمت خودرو رو همه چی تتًیر میزاره
    بجز این باشه معلومه که دولت با این کارش فقط میخواد نقدینگی بازارو جمع کنه و در کنارش یه سود فضایی ببره
    مسولان محنرم پورشه و فراری در قبال عرضه اخرین تکنولوژی و هنر اونقدری سود نمیبرند که مسولان نامحترم ما از وارد کردن خودروهای ارزان قیمت چینی نصیب خودشون میکنن هر خودروی ۲۰هزار دلاری بیش از بیست هزاردلار سود داره براشون چه خبره ایا اینجا بغداد و شما علی بابا هستید؟؟؟؟باید گفت علی اقا روی علی بابا رو سفید کرده

    موافقم 37
    مخالفم 5
  11. amirboss

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (757 ديدگاه)

    سگشون شرف داره به خودروسازهای داخلی.

    موافقم 41
    مخالفم 7
  12. گردن کلفت قبلی ،. وارد کننده فعلی

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    بزارین بیاد ،. لااقل هیچ خیریم نداشته باشه ، قیافه خیابونا عوض میشه ، اگه واقعا خوب باشه که چهار صد هزار تا متقاضی خواهد داشت و این چهار هزار تا فقط برای فک و فامیل آقا کوروش کفایت می کنه ،. اگرم پسند نشد که فرصت برای شما هم خواهد بود ،. حالا زیاد دلشوره نزنین ،. از ساندرو و برلیانس و اچ سی بدتر نخواهد بود ،. شاید فقط سمند از این بهتر باشه ، اون سمند چراغ بزرگا . . .

    موافقم 22
    مخالفم 4
  13. جمشید

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (440 ديدگاه)

    اسمش بدجوری تو ذوق میزنه !!! آخه چانگان هم شد اسم !!! اگر بخریم با چه رویی به فک و فامیل و دوست و آشنا در و همسایه بگیم اسم ماشینمون چیه ؟ 🤭🤭🤭

    موافقم 23
    مخالفم 35
    1. Dian

      ۲۹ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (689 ديدگاه)

      ماشینای چانگان قبلانم تو ایران بودن و میشه گفت اسمشون به خوبی جا افتاده

      موافقم 25
      مخالفم 13
  14. اکبر روشن

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من چند ساله چانگان cs35 دارم ماشین خوبیه فقط اگر موتورش را کمی قویتر کنند عالی میشه

    موافقم 23
    مخالفم 4
  15. هاتف

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (48 ديدگاه)

    سال 97 چانگان cs35 صفر تحویل گرفتم و یک سالی داشتم. غیر از موتورش که ضعیف بود و صندوق کوچیکش ایراد دیگه ای نداشت

    موافقم 20
    مخالفم 1
  16. Hamid3x

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (418 ديدگاه)

    تاسف اوره
    فقط فکر سود شرکت شونن
    کراس اور مگه کم داریم این همه شرکت وارد کردن و میکنند

    چهارتا سدان از برندهای خوب وارد کنید
    مزدا، نیسان، هوندا، رنو

    موافقم 22
    مخالفم 2
  17. TESLA

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    یکی نیست بهشون بگه این آزاد کردن وارداتتون به چه دردی واقعا خورد ؟
    سانتافه ۲۰۱۸ شده ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون
    سورنتو ۲۰۱۷ شده ۵ میلیارد
    راوفور ۲۰۱۸ شده ۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون
    ماشین خارجی که با این قیمت ها دیگه حتی نمیتونیم خوابش رو ببینیم ، ولی خداییش ۲۰۷ سقف قرمز ۶۴۰ میلیونی رو کجای دلمون بزاریم #هموطن_ ساکت _ نشو

    موافقم 33
    مخالفم 6
    1. محسن

      ۱ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (18 ديدگاه)

      ب اسم واردات خودروی اقتصادی و استفاده ی قشر ضعیف همیشه در صحنه،چند روزی ک صدای بوق و کرنا خوابید ملت متوجه خواهند شد ک حتی چینی ۱۰هزار دلاری هم نمیتونن سوار بشن چ برسه ب کیا،هیوندا…چون با این تعرفه ی واردات و مالیات و سایر هزینه ها کمتر از ۷۰۰تومن اگه قیمت خورد ما رو هم خبر کنید!مطمئن باشید اگه این اتفاق بیفته آنوقت انبارهای ایرانخودرو و سایپا لبریز از شاهین و تارا و دنا پلاس رو دست مونده میشه ،پس دو خودرو ساز ملی در راه خدا موش نخواهند گرفت.

      1. بابکی

        ۱ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        درود محسن خان ، در نظر داشته باشید این ده هزار دلار قیمت مصرف کننده است ، شما به عنوان تاجر از چین که واردات انجام دهید ،قیمت حتما کمتر از قیمت مصرف کننده است و در ضمن شرکت صادر کننده با استفاده از مشوق صادرات قیمت پایین تر را حتی نسبت به داخلی ها
        میفروشد ،

        موافقم 1
        مخالفم 1
  18. Behi

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (177 ديدگاه)

    از کجا به کجا رسیدن اما باز ایرانیان درحال مسخره کردنشون هستن مردمانی که فک میکنن لیاقتشون زندگی مث مردمان سوئیس و آلمان هستش!

    موافقم 21
    مخالفم 1
    1. محمد

      ۳۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (20 ديدگاه)

      چین با سابقه ترین تمدن مکتوب بشر را دارد. مگر ایرانی جماعت به جز مسخره کردن و تحقیر دیگران کار دیگری هم بلد است؟ 40 سال است که بازار انحصاری درست کرده اند برای مونتاژکنندگان خودرو در ایران. نتیجه؟ در پست قبلی هم عرض کردم که اون کارگر … شرکتهای قطعه ساز و مونتاژ کار که تمامی انحصار بازار خودرو به بهانه ایجاد کار و اشتغال برایش درست شده وجدان کاری دارد؟ بیشترین عیب های خودروهای داخلی عیب مونتاژی و سرهم بندی است نه مشکل مهندسی

      موافقم 18
      مخالفم 3
      1. SLR _ 722

        ۳۰ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (231 ديدگاه)

        می‌دونم به موضوع صحبت شما خیلی مربوط نیست ولی قدیمی ترین قومی که متمدن شدن مصر هست

        موافقم 4
        مخالفم 1
      2. محسن

        ۱ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (18 ديدگاه)

        بیکار شدن کارگرا یک بهونه ی تابلو از طرف بعضی منفعت طلبان صنعت مثلاخودروسازی هست.
        چرا تو این۴۰ سال نخواستن مثل تایلند،مالزی،هند،ترکیه یه خط تولید مثلاتویوتا،هیوندا و غیره رو راه بندازن ک هم ایجاد اشتغال بشه برای ملت،هم صادرات کنن،و هم شاید ملت خودمون بتونن ماشین درست و حسابی سوار بشن!ترکیه بیخ گوش همین کشور،خط تولید بیشتر خودروسازان جهان رو راه انداخته کلی منفعت ب جیب میزنه!دوستان همیشه در صحنه و دلسوز ملت ،چون منفعت خودشون وشرکت های قطعه سازشون ب خطر می افته و همیشه مانع انجام چنین کاری شدن!!!برید سرچ کنید بابت پروژه خودروی مثلا ملی سمند چه مقدار از پول این مملکت رو حیف و میل کردند و آخر هم هشدار *درب خودرو باز است *شد افتخار ملی!!!ثمره ی خودروی ملی شد آلودگی هوا،هدر رفتن سوخت مملکت،بازی با جان و مال مردم و در آخر هم ب شاهکار و ابر طرح قرعه کشی خودرو رسیدند!خداقوت مسئولان دلسوز

  19. Amir mahdi @-1387

    ۳۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    خوشگله ها ولی پولدار های عزیز کمک به زیبا سازی شهر خیابان ها می کنند و در ترافیک هم همین طور
    ولی کسی میدونه واردات خودرو دست دوم آزاده دلی فکر کنم هزینه گمرک اندازه صفر همون ماشین بشه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  20. علی

    ۳۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ۳ ساله چانگان cs35 دارم عالیه، کلا چانگان سوای شرکت های چینی حاضر در ایرانه و یه سر و گردن از اونا بهتره، زیرنظر فورد آمریکا فعالیتش رو شروع کرده و گیربکس هاش رو از ژاپنی ها تقلید کرده…..

  21. محسن

    ۱ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    چندسال پیش ی همایش بود داخل ارگ جدید بم،یکی از مسئولان کرمان موتور در جواب انتقاد ب اینکه چرا خودروی چینی بی کیفیت تولید میکنید گفت،ب والله اگه اجازه بدن ما بهترین خودروها رو هم وارد میکنیم و هم تولید ،مثل قبل ک آوانته، ورنا،سی یلو،اکسنت تولید میکردیم،حالا هم ک خط تولید هیوندا ۱۰iو i۲۰ و مدل های ب روز رو راه انداختیم با سنگ اندازی ها مانع شدند.و مسئولان ما نمی‌خوان ب بهانه ی تولید ملی و منافع خودشون ،خودروی استاندارد در این کشور تولید بشه

    1. بیژن

      ۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آقایون از خودرو های داخلی بد نگین فردا آقای میرسلیم کارشناس ارشد بیست تا شرکت داخلی حکم اعدامتونو تو پنج روز صادر میکنه ها😂😂😂😂😂

  22. arashk

    ۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (102 ديدگاه)

    بزرگترین ایراد این ماشین وارد شدنش توسط سایپاست که به احتمال زیاد یه مقدار از آپشن هاش رو حذف میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا