در فهرست ۶ خودروی وارداتی سامانه یکپارچه، چانگان CS55 پلاس نیز وجود دارد. سایپا این شاسیبلند چینی را وارد ایران خواهد کرد.
بعد از ماهها انتظار، واردات چانگان CS35 پلاس توسط سایپا به مرحلهٔ نهایی رسیده و این کراساور کوچک، به تعداد محدود با پلاک ملی تحویل خریداران شده است. حالا CS55 پلاس نیز در سامانه یکپارچه برای ثبت سفارش دیده میشود. احتمالا طی ماههای آینده، سدان اقتصادی ایدوپلاس و شاسی بلند لوکس اسپرت یونی تی هم توسط سایپا وارد کشورمان شوند.
بیشتر بخوانید:
↵تویوتا کرولا ۲۰۲۳ در ایران؛ مشخصات و قیمت سدان وارداتی
↵مزدا ۳ جدید در ایران؛ مشخصات و قیمت خودروی وارداتی بهمن موتور
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
↵کیا سلتوس ۲۰۲۳؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند کرهای در ایران
گروه خودروسازی چانگان در سال ۱۹۶۲ تأسیس شد. چانگان طی همکاریهای مشترکی با فورد، پژو – سیتروئن، مزدا و سوزوکی مدلهای متنوع خارجی را مونتاژ کرد و حالا یکی از مهمترین خودروسازان چین محسوب میشود. چانگان با فروش سالانه ۲/۳ میلیون دستگاه، یکی از چهار خودروساز بزرگ چین است.
چانگان CS55 سال ۲۰۱۷ معرفی شد و سال ۲۰۲۱ با نسخهی جدید CS55 پلاس، به بازار چین رسید. این کراساور در ایران، از دیدگاه فنی و کلاس بدنه، رقیب فونیکس تیگو ۷ و لاماری ایما خواهد بود با این تفاوت که، چانگان CS55 پلاس در کشور سازنده، بسیار پرفروشتر است.
مشخصات خودرو چانگان CS55 پلاس
پیشرانه | ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو |
قدرت | ۱۸۱ اسب بخار |
گشتاور | ۲۸۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | جلو |
طول | ۴,۵۱۵ میلیمتر |
عرض | ۱,۸۶۵ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۶۸۰ میلیمتر |
فاصله محوری | ۲,۶۵۶ میلیمتر |
وزن | ۱۴۶۰ کیلوگرم |
مصرف سوخت | ۷.۶ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۵۵ لیتر |
قیمت کارخانه | ۱.۴ میلیارد تومان |
قیمت بازار | ۲.۲ میلیارد تومان |
طراحی بیرونی و نمای ظاهری چانگان CS55 پلاس
تحول در سبک طراحی خودروهای چانگان، به خوبی برای CS55 شکل گرفته و ترکیبی چشمنواز فراهم میکند. ابعاد چراغها و جلوپنجره، تناسب بسیار خوبی دارند و ادوات پلاستیکی، چندان توی ذوق نمیزنند.
در نمای اصلی، کشیدگی کاپوت تا لبهی جلوپنجره و چراغها، ظرافت در طراحی را به خوبی نشان میدهند. فاصله خطوط در محل اتصال قطعات بدنه، مثل گلگیرها و درهای ورود به کابین، بسیار نزدیک است و کیفیت مونتاژ چانگان در مقایسه با خودروسازان ایرانی را ثابت میکند. از سویی دیگر، برای حجمدهی سپرها و جایگاه مخصوص مهشکن، برجستگیهای بیشاز نیاز دیده نمیشود.
به لطف رینگهای ۱۹ اینچ و شیب ملایم سقف که در انتها با بالچه همرنگ بدنه میرسد، حس اسپرت چانگان CS55 پلاس تقویت شده است. تزینات کروم در قاب پنجرهها و رکاب وجود دارند، اما آینه بغل سیاه و ریل باربند، نقرهای رنگ هستند. خطوط برجسته، از چراغهای جلو و عقب به سمت درها کشیدهاند؛ همچنین در محل رکابهای و سقف، حجمدهی چشمنواز دیده میشود.
در عقب، شیب شیشهی پشت به حس کوپه و اسپرت چانگان CS55 پلاس کمک میکند. برجستگی چراغها و عدم پیوستگی در آنها، نکته مثبت و عدم تبعیت از دیگر خودروهای چینی محسوب میشود. سپر و درپوش صندوق در CS55 پلاس، حجمدهی بسیار خوبی دارند و جایگاه مناسب برای پلاک فراهم میکنند. البته حفرههای طرفین بدنه، ارتباطی با اگزوز ندارند و کاملا تزئینی هستند.
به عنوان یک خودروی چینی، چانگان CS55 پلاس دارای نکات مثبت در طراحی بیرونی است اما کاستیهای فراوان، نسبت به رقبای ساخت کره و ژاپن دارد. این محصول، برای علاقهمندان کراساورهای اسپرت و خطوط شکسته در حجمدهی بدنه، جذاب خواهد بود.
چانگان CS55 پلاس با طول ۴,۵۱۵ و عرض ۱,۸۶۵ و ارتفاع ۱,۶۸۰ میلیمتر، همراه فاصله محوری ۲,۶۵۶ میلیمتر عرضه میشود. این خودرو، ابعاد بسیار نزدیک به چری تیگو ۷ دارد و اندکی بزرگتر است.
طراحی داخلی و نمای کابین چانگان CS55 پلاس
با گام گذاشتن به داخل CS55 پلاس شاهد فضایی خواهید بود که برخلاف خودروهای چینی گذشته، تناسب و کیفیت ساخت خوبی دارد. در اینجا هرچند هنوز هم مقدار زیادی پلاستیک دیده میشود اما فاصلهٔ بین پانلها یکنواخت بوده و متریال احساس و نمای خوبی دارند. صندلیهای جلو که با پشتسریهای یکپارچه فرم اسپرتی دارند، خیلی خوب بدن را در برمیگیرند و قسمت نشیمنگاه آنها نیز بسیار راحت است. غربیلک فرمان کوچک و صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰ اینچی که از بالای آن دیده میشود، کاملاً طراحی داخلی i-Cockpit پژو را به یاد میآورد.
صندلیهای عقب CS55 پلاس بسیار جادار است و فضای پا برای من با قد ۱۸۰ سانتیمتر هیچ مشکلی نداشت. بهطورکلی، کابین این خودرو واقعاً خوب طراحی شده و مملو از متریال باکیفیت است که با دیگر خودروهای چینی فاصلهٔ زیادی دارد. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم از طریق یک نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی ارائه میشود که اپل کارپلی مجهز است اما اندروید اتو برای آن کار نمیکرد. چانگان در بخش سیستم صوتی هم کراساوور خود را به بلندگوهای درجهیک پایونیر مجهز کرده است. CS55 پلاس به دوربین پانوراما مجهز است که نمای مجازی ۵۴۰ درجه از اطراف خودرو را ارائه میکند. این ماشین همچنین از بسیاری از سیستمهای ایمنی پیشرفته مثل کنترل پایین رفتن از شیبها، ترمز کمکی، هشدار برخورد جلو، کروز کنترل تطبیقی، دستیار ترافیک، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، هشدار خروج از خط و… هم بهره میبرد.
صندلیهای چرم با طراحی اسپرت، برای ۵ سرنشین بلندقد مناسب هستند. فضای صندوق، ۴۷۵ لیتر است و پس از جمع شدن صندلیهای عقب، ۱۴۱۵ لیتر فراهم میکند
پیشرانه و تجهیزات فنی چانگان CS55 پلاس
تنها محرک ارایه شده برای CS55 پلاس، موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۸۸ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتنمتر است. این محصول بنابر ادعای سایتهای چینی، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت دارد. میانگین مصرف سوخت نیز، ۶ تا ۷ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.
چانگان CS55 پلاس، با گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دبل کلاچ تولید میشود. این محصول، فاقد سیستم دو دیفرانسیل است و صرفا به صورت محرک جلو، وارد ایران خواهد شد.
امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی چانگان CS55 پلاس
حسگر نور و باران، چراغ LED، تنظیم برقی صندلیهای جلو، سیستم صوتی ۸ بلندگو، دوربین عقب و دید ۳۶۰ درجه، دستیار صوتی، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، شش کیسه هوا، ترمز پارک برقی، کروز کنترل تطبیقی، رادار نگهدارنده بین خطوط، سیستم جلوگیری برخورد از جلو، شارژر وایرلس، دوربین ثبت وقایع و سیستم تهویه با قابلیت تصفیه هوا، تجهیزات آپشنال در چانگان CS55 پلاس هستند. هنوز مشخص نیست نسخه وارداتی، کدامیک از امکانات فوق را فراهم کند.
تجربه رانندگی با چانگان CS55 پلاس
خودرو از کشش خوبی برخوردار است و با فشردن پدال گاز برای یک کراساوور شتاب بسیار خوبی را به نمایش میگذارد. حتی با وجود وزن ۱۴۶۰ کیلوگرمی CS55 پلاس که با وزن سرنشینان میتواند به بیش از ۱.۸ تن برسد، پیشرانه از قدرت کافی برای حرکت دادن خودرو برخوردار است. مصرف سوخت این کراساوور در رانندگیهای شهری حدود ۱۰ لیتر در هر صد کیلومتر است اما در بزرگراه به حدود ۶ لیتر در هر صد کیلومتر میرسد. CS55 پلاس از سه حالت رانندگی معمولی، اقتصادی و اسپرت بهره میبرد که در حالت اسپرت تعلیق کمی سفتتر شده و پاسخ پدال گاز در سریعترین حالت خود قرار میگیرد. بااینحال، حتی در حالت اقتصادی هم تعلیق خیلی خوب تنظیم شده و خودرو بادیرول بسیار کمی را نشان میدهد.
بااینحال، چند مورد وجود دارد که چانگان باید آن را بهبود بخشد. یکی از این موارد سیستم تهویه است. هرچند این سیستم واقعاً خوب است و کابین را یخ میکند اما وقتی دما را افزایش میدهید، سیستم بهسرعت به درخواست شما پاسخ نمیدهد. بااینحال، رانندگی راحت، شتاب بالا و جذابیت طراحی در داخل و بیرون باعث میشود از این مشکلات جزئی چشمپوشی کنیم؛ بنابراین، بهطورکلی CS55 پلاس در کلاس خود خودرویی بسیار رقابتی محسوب میشود اما قیمت عجیب آن در بازار از رقبایی مثل تیگو ۷ پرو و فیدلیتی بسیار گرانتر است و همین موضوع میتواند خیلی از خریداران را منصرف کند. بااینحال، اگر با مونتاژ و افزایش عرضهٔ این خودرو در ایران، قیمت بازار آن کاهش پیدا کند، به رقیبی جدی برای کراساوورهای مذکور تبدیل خواهد شد.
قیمت چانگان CS55 پلاس صفر در نمایندگی و بازار (۲۶ آذر ۱۴۰۳)
مدل | مشخصات | قیمت نمایندگی | قیمت بازار |
---|---|---|---|
چانگان CS55 | ۲۰۲۴ | ۱,۵۱۲,۵۹۳,۰۰۰ | ۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰ |
در بازار ایران، لاماری ایما و فونیکس تیگو ۷ پرو، مهمترین رقبای چانگان CS55 پلاس هستند. واردات و پشتیبانی خودروهای چانگان توسط سایپا، نکته مثبت برای CS55 محسوب میشود. کیفیت کابین و تزئینات داخلی این خودرو نیز میتواند برای مخاطب ایرانی، جذابیت یبشتر از لاماری و تیگو فراهم کند.
𝐀𝐥𝐢
۵ آبان ۱۴۰۲به عنوان یه چینی با ابهت
علی
۵ آبان ۱۴۰۲جناب اشتری جمعه همه سایت خودرویی تعطیلن جسارتا شما زندگی نداری استراحتی تفریحی 😊ببخشیدا مدتها بووود میخواستم بدونم
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ آبان ۱۴۰۲من و آقای عقیلی تمام 7 روز هفته حواسمون به سایت هست، از حدود 6 صبح تا 11 – 12 شب
بقیه دوستان نویسنده هم، جمعه و تعطیلی نمی شناسن، مدام به پدال و سایت های خودروی خارجی سر می زنن تا تولید محتوی متوقف نشه
شکر خدا پدال مدتی هست رتبه اول سایت های خودرویی ایران داره و حدود 2 ساله رتبه اول تا سوم، پایینتر نیومده
این شرایط، اول به دلیل مخاطبان وفادار پدال هست و بعد، کار تمام وقت گروهی بچه های پدال و زومیت، از تیم تولید محتوی تا پشتیبانی فنی و اداری
NAVID۰۰۹۸
۵ آبان ۱۴۰۲حجآقا اَشتری ، وجداناً از نوید وفادارتر تا حالا به چشم دیدید 😂😎 !
آقا نوید که عاشق ماشین چینی کرهایه !!!
آقا نوید که از جاپنی آلمانی آمریکایی بدش میاد !!!
آقا نوید که هرچی میگه بقیه با جون و دل قبول میکنند !!!
آقا نوید خسته کوفته بیحال هم باشه از دنیای خودرو دل نمیکنه چون دستِ خودش نیست !!!
آقای اشتری جان ، لطفاً پولِ منو بزنید به حساب و اگر نه اِفشاگری میکنم که شما پسرخاله من هستید 😂 !
۵ آبان ۱۴۰۲خدا ادمو گیر همچین پسر خاله ای نندازه 😐😂😐
احسان
۶ آبان ۱۴۰۲Navid۰۰۹۸ ولی سعی کنید نظرات مفید بدهید که هیت دادن توش نباشه
ترول بازی نباشه معمولا هم کامنت اول رو بدون دلیل ریپلای میزنی این کارهای اشتباه نباشند و اصلاح بشند
احسان
۶ آبان ۱۴۰۲Navid۰۰۹۸ من بعنوان یکی از کاربران پدال سابقه بیشتری از شما دارم ولی بدلیل مشغلیات وقت نظر دادن پیش نمیاد
اگه وقت نظر دادن پیش بیاد سعی می کنم مواظب درست نظر دادنم باشم مثلا نظرات اشتباه ندم یا هیت ندم یا ترول بازی در نیارم چون اگه این کارا رو کنم با مخالف بقیه مواجه میشه و از اون مهم تر اشتباه هم هست این برای هرکسی صادقه و باید رعایت کنند.
NAVID۰۰۹۸
۶ آبان ۱۴۰۲احسان جان
کوچیک شما و بقیه هستیم .
قضیه ریپلای هم بر میگرده به پُروگی مرباییها که مجبور به این عمل زشت میکنن من را !
متاسفانه یه چیزی در زندگی تجربه کردم اینه که با هر شخصی به اندازهی شخصیتش مایه بگذارم و رفتاری را با او داشته باشم که او با دیگران دارد !
باز هم بابت ریپ زدنها معذرت ، ولی بهتر اینه که در مقالات مربوط به ژاپنی و کرهای ریپ زده بشه تا یه موقع مرباییها هوا برشان ندارد احساس کنند جومونگی هستند در کنارِ بانو سوسانو در پس کوچههای سئول !
احسان
۶ آبان ۱۴۰۲خواهش میکنم من که میبخشم همه را
ولی شما هم سعی کنید کش ندید بعضی موضوعات را چون نتیجه عکس میده
و بطور علمی اثبات شده که نمیتونید دیگران را تغییر دهید مگر اینکه خودشان بخواهند
پس بهتره جواب اشتباه دیگران با اشتباهی دیگر نباشه چون همه چیز فقط با خوبی و حق و خیر خواهی به نتیجه میرسه.
رضا
۱۵ بهمن ۱۴۰۲قیمت بازار cs55 plus چنده
علی
۵ آبان ۱۴۰۲روزی حلال که میگن همینه دمتون گرم ❤️❤️❤️
۵ آبان ۱۴۰۲درود بر شرفت
amir
۶ آبان ۱۴۰۲اتفاقا جمعه و تعطیلی ها زمان بهتری برای کار کردن مطالب هست ملت خونه ان و کله اشون تو گوشی در نتیجه بیشتر میخونن
𝐀𝐥𝐢
۶ آبان ۱۴۰۲واقعا دستتون درد نکنه
هادی لنگری
۱۲ آذر ۱۴۰۲جناب اشتری من چهل روزی هست ۵۰۰ تومن واریز کردم بنامم در اومده گفتن سه ماهه بنظرتون تحویل میدن تا ۵۰ روز اینده ،تا حالا ب کسی تحویل دادن؟
جواد عباسلو
۲۳ بهمن ۱۴۰۲سلام تحویل شد؟،چطوره می ارزه
علیرضا
۳۰ مهر ۱۴۰۳واقعا خسته نباشی بسیار عالی
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۰ مهر ۱۴۰۳سلامت باشید
مهدی
۵ آبان ۱۴۰۲کاش یونی تی چانگان اول وارد میشدش
اونم نسخه فولش
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ آبان ۱۴۰۲ان شا الله با قیمت 2/5 تا 3 میلیارد تومن وارد خواهد شد
naval
۶ آبان ۱۴۰۲انشالله 😂😂
۵ آبان ۱۴۰۲خیلی ماشین خوبیه
فقط کاش به قیمت اصلیش فروخته میشد
۵ آبان ۱۴۰۲به امید روزی که همه بتونن بهترشو بگیرن
۰۰۰۰۹۷
۵ آبان ۱۴۰۲اشغالی دیگر از سایپا!!!
مدیر عامل سایپا دارد به ریش مردم میخند!!!
این خودرو را فقط کَرِه مربا عا و چینگ چونگیا روست دارند!!!
به خودروی ژاپنی نمیرسند!!!
صندلی هاش ایرودینامیک ندارند!!!
چرا ایرودینامیک ندارند!!!
MK
۵ آبان ۱۴۰۲سندلی هاش آیرودینامی ندارند؟🗿
اعوذوباالله بگیدمیره
P
۵ آبان ۱۴۰۲صندلی چطور میخواد ایرودینامیک داشته باشه ؟ 🤦♂️🤦♂️ایرودینامیک برای بادی که از سیستم تهویه بهش میخوره یا بادی که از شیشه ها میاد ؟؟ اصلا بام شیب شیبداری شد واسه خودش
اما اونی که منظورشونه احتمالا ،ارگونومی
kawaki
۵ آبان ۱۴۰۲نه خدمات پس از فروش
نه موتور حجیم و قدرتمند
اپشن ها هم تکراری مثل بقیه چینی هایی که اخیرا تو ایران اومدن
🫂🥲
Arshia m3csl
۵ آبان ۱۴۰۲مفید بودن پارچ دوغ >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> مفید بودن سامانه یک پارچه
جمشید
۵ آبان ۱۴۰۲نمیدونم جرا از تلفظ اسم چانگان متنفرم !! خیلی اسم اجق و وجق و عتیقه اییه
۵ آبان ۱۴۰۲اسم خوبیه که
morteza
۸ آبان ۱۴۰۲چنگال هم میگن.
حامد
۶ دی ۱۴۰۲جزو دو برند معتبر چینه اونوقت شما از اسمش متنفری؟ البته که هر کس نظری داره
abbas
۶ آبان ۱۴۰۲طراحی عقبش خیلی خوب شده ب نسبت سایر چینی ها طراحی پخته تری داره
محمدرضا شکاری
۶ آبان ۱۴۰۲سلام لطفا جهت آگاهی از نوبت وارداتی که هنگام ثبت نام سایپا را انتخاب کردم راهنمایی فرماید.سایت هم میرم فایلم نوشته هیچ سفارشی ثبت نشده .چطور میتونم اولدیت خودرا بدونم؟
Saji
۷ آبان ۱۴۰۲ینی عقب موندگی را میشه تو لایکا و دیسلایکای کامنتا فهمید ، ماشینی ک ظاهرش خوبه و روی کاغذ امکانات و فنی خوب داره چرا وقتی ازش تعریف میشه دیسلایک میکنید از فشاره یا دارید با x6 و اورورس و امثالهم قیاس میکنید ک بدتون میاد از تعریف ماشینای چینی؟؟
صفا
۲۲ فروردین ۱۴۰۳لطفاً بررسی خودروها بر اساس قیمت بررسی کنید همان در تمام سایت معتبر بررسی خودروها انجام میشود خودرو زیر ده هزار دلار بین 10تا15هزار دلار و بالاتر و آنموقع ارزش خرید هر خودرو بهتر مشخص میشودهمانطور در دیگر کالاهای یک گوشی آیفون یا سامسونگ 1000دلار با یک گوشی شیامی 200دلار مقایسه نمیشود که نتیجه گیری شودگوشی چینی اشغال است
محمد
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳با سلام جناب آقای اشتری . لطف بفرمایید کسانی که در اسفند ماه تکمیل وجه کرده اند برای خودروی چانگان سی اس 55 چه مدت دیگر تحویل میدهند تا در چه مرحله ای میباشد. با تشکر از شما
امین
۳ آذر ۱۴۰۳واقعا ماشین با کیفیت و نرمی هست،و از نظر موتور و گیربکس با رقبای چینی قابل مقایسه نیست، باید چند هزار تا سوار بشی تا متوجه بشید حرف بنده رو و مثل اکثر مونتاژیهای داخل به بنزین معمولی حساس نیست و کپ و ناک نداره و گیربکس و موتور کاملا هماهنگه، در کل ارزش خرید بالایی داره.