چانگان یونی تی با موتور ۲ لیتر توربوشارژ در چین تولید میشود و شانس زیادی برای عرضه در ایران دارد.
گروه خودروسازی چانگان در سال ۱۹۶۲ تأسیس شد. چانگان طی همکاریهای مشترکی که با فورد، پژو- سیتروئن، مزدا و سوزوکی مدلهای متنوع خارجی را در چین مونتاژ کرد و حالا یکی از مهمترین خودروسازان این کشور محسوب میشود. چانگان یکی از چهار خودروساز بزرگ چین است و فروش ۲/۳ میلیون دستگاه در سال دارد.
مردم ایران، چانگان را با کراساور کوچک و اقتصادی CS35 میشناسند؛ درحالیکه طی سالهای اخیر، کیفیت طراحی و فنی تولیدات چانگان افزایش چشمگیر داشته است. موج جدید واردات خودرو بهزودی آغاز میشود و دو محصول چانگان به نامهای CS35 پلاس و یونی تی، تاییدههای لازم را دریافت کردهاند تا توسط سایپا عرضه شوند.
اوایل سال ۱۴۰۱، ورود چانگان Uni-T با پیشرانهی ۱/۵ لیتر توربوشارژ قطعی شد. حال با رسیدن به آخرین روزهای بهمنماه و عدم فروش خودروهای وارداتی، همچنان شایعات متنوع برای مدلهای مختلف خارجی وجود دارد. عرضهی چانگان یونی تی با موتور ۲ لیتر توربوشارژ، یکی از این موارد است.
در همین ارتباط: همه چیز درباره چانگان یونی تی / UniT
به مدد شرایط تاسفبار حاکم بر بازار خودرو و کمبود مدلهای صفر کیلومتر مورد نیاز جامعه، قیمت بالا برای انواع شاسیبلندهای چینی پرداخت میشود. حالا هزینهی خرید ۲ میلیارد تومن و بیشتر برای خودروهایی مثل لاماری ایما، چیگو تیگو ۸، کرمان موتور S7 و بسیاری دیگر، عجیب نیست. این شرایط، توجیه اقتصادی بسیار خوبی برای سایپا محسوب میشود تا یونی تی مجهز به موتور ۲ لیتر توربوشارژ را وارد و سود هنگفت کسب کند.
طراحی بدنه و نمای بیرونی چانگان یونی تی ۲ لیتر
برای عامهی مردم، تشخیص تفاوتهای نسخهی ۱/۵ لیتر و ۲ لیتر مشکل است اما افراد آشنا به خودروهای چینی، جزئیات این قبیل خودروها را میشناسند. پیشتر، مدلهای ویژه از چری مونتاژ مدیران خودرو مثل ایکس ۵۵ پرو یا ایکس ۲۲ پرو با ادوات قرمز روی بدنه، متفاوت از نسخهای اصلی تولید شدند. این شرایط، احتمالا برای چانگان یونی تی هم وجود خواهد داشت. همچنین، بالچههای کوچگ عمودی در انتهای سقف یونی تی اسپرت دیده میشوند که برای نسخهی ۱/۵ لیتری وارد شده به ایران، استفاده نشدهاند.
بدون شک، کراساور جدید چانگان در ایران، یکی از جذابترین خودروهای ساخت چین محسوب میشود. یونی تی، الهام گرفته از مدلهای مشهور دنیا نیست و حس یک شاسبلند اسپرت را به خوبی منتقل میکند. رینگهای ۱۹ یا ۲۰ اینچ، چراغهای باریک و جزئیات چشمنواز در بدنه، قطعا مشتریان بسیاری را جذب این خودرو خواهد کرد. لازم به توضیح است؛ ادوات طرح فیبرکربن که در تصاویر برای سپرها و اسپویلر عقب دیده میشوند، پلاستیک و فاقد فیبرکربن واقعی هستند.
ابعاد چانگان یونی تی شامل ۴۵۱۵ میلیمتر طول، ۱۸۷۰ میلیمتر عرض و ۱۵۶۵ میلیمتر ارتفاع با فاصله محوری ۲۷۱۰ میلیمتر است.
طراحی کابین و نمای داخلی چانگان یونی تی
ظاهرا در کابین، تفاوت ظاهری خاصی بین مدلهای ۱/۵ و ۲ لیتر دیده نمیشود. فرمان مدرن با طرح D، صندلیهای چرم و تودری نرم، حذف دستهدنده و نصب کلید گردان، پنل سرتاسری برای نمایشگرها و استفادهی بهینه از کلیدهای کمتعداد، حس یک خودروی امروزی را به سرنشینان یونی T منتقل میکند.
دو نمایشگر ۱۰/۲۵ اینچ در مرکز داشبورد نصب شدهاند. امکاناتی مثل ناوبری ماهوارهای، پنل پشت فرمان دیجیتال، کنترل ارتباط تلفنی روی فرمان و انتخاب حالت رانندگی، در دسترس راننده هستند. احتمالا مدل مجهز به موتور ۲ لیتر در ایران، جزئیات قرمز رنگ برای حاشیهی درها و داشبورد خواهد داشت.
تجهیزات فنی چانگان یونی تی ۲ لیتر
موتور ۲ لیتر توربوشارژ برای یونی T قدرت ۲۳۳ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتنمتر فراهم کند. این آمار فنی برای یک کراساور ۱۵۷۰ کیلوگرمی، جالب توجه است و قطعا شتابگیری بسیار خوبی خواهد داشت. برای مدل ۱/۵ لیتر، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۷/۵ تا ۸ ثانیه اندازهگیری شده و برای نسخهی ۲ لیتری، زمان ۷ ثانیه پیشبینی شده است.
احتمالا برای مخاطبان پدال، مقایسهی یونی تی ۲ لیتر توربو با لاماری ایما اهمیت دارد. دانگ فنگ T5 EVO که در ایران با نام لاماری ایما شناخته میشود، با موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتنمتر گشتاور دارد. این خودروی ۱۵۵۰ کیلوگرمی در آزمونهای انجام شده، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۰ تا ۱۱ ثانیه داشته است. با این شرایط، عرضهی یونی تی ۲ لیتری که وزن مشابه لاماری اما قدرت و گشتاور بیشتر ارائه میکند؛ رقابت کراساورهای اسپرت چینی بازار ایران را تغییر خواهد داد.
دیگر نکتهی جالب توجه در کراساور چانگان، استفاده از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ساخت آیسین ژاپن است که علاوهبر بهبود شتابگیری، نقش مهمی در میانگین مصرف سوخت ۷ لیتر در صد کیلومتر و نهایت سرعت ۲۱۵ کیلومتر برساعت دارد.
قیمت چانگان یونی تی ۲ لیتر در ایران
اگر واردات خودرو در ایران سرعت گیرد، تنوع کراساورهای چینی نیز افزایش پیدا خواهد کرد. به همین دلیل، فروش چانگان Uni-T با موتور ۲ لیتر توربوشارژ دور از ذهن نخواهد بود.
در بازار چین، قیمت مدل ۱/۵ لیتر یونی تی حدود ۱۷ هزار دلار است و برای نسخهی ۲ لیتری، ۲۱ هزار دلار پرداخت میشود. با این شرایط، قیمت کارخانهای خودروهای مذکور، حدود ۱/۵ و ۱/۸ میلیارد تومان خواهد بود. هماکنون قیمت لاماری ایما در بازار آزاد، ۲ تا ۲/۱ میلیارد تومان است و نشان میدهد که ادامهی شرایط کنونی، هزینهی خرید چانگان یونیتی ۲ لیتر را به قیمتی بیش از ۲ میلیارد تومان میرساند.
شاهرخ
۲۶ بهمن ۱۴۰۱خخخ با این شتاب پژو و سمند که هیچ
جی تی 86 و ماکسیما رو هم زنده نمیزاره
Sigma
۲۶ بهمن ۱۴۰۱از سال دیگه شاهد تیکاف لاماری و چانگان بعد سبز شدن چراغ خواهیم بود
زیزیگولو
۲۶ بهمن ۱۴۰۱فکر نکنم سایپا این مدل از چانگان رو که طراحی و رخ بهتری نسبت به بقیه مدلای دیگه چانگان داره وارد کنه و فقط مدلای زشت چانگان رو وارد کنه چون سایپا و ایرانخودرو نشون دادن که فقط بلدن زشت ترینا و بنجل ترینا رو وارد یا مونتاژ کنن
حمید
۲۸ بهمن ۱۴۰۱این چانگان رودست لاماری است.
گوگل کردن را یاد بگیریم
۲۶ بهمن ۱۴۰۱داداش gt86 خودش یکی از ماشین های ضعیف بازار ایران و جهان محسوب میشه، چجوری ملاک قرارش دادی؟!
شاهرخ
۲۶ بهمن ۱۴۰۱جواب به گوگل کردن را یاد بگیریم
بله درسته با شتاب حدود 7.5 ثانیه به شدت کنده اما یک ماشین اسپرته و تو ایران خیلی روش حساب میکنن و باهاش قیافه میگیرن
تو اروپا و آمریکا بالای پنج ثانیه کند حساب میشه
اما تو ایران حتی به ماشینای 12 یا 13 ثانیه ای هم میگن سریع و باهاش تو خیابون کل میندازن
من طبق معیار های ایران گفتم
Amiro
۲۶ بهمن ۱۴۰۱فکر کنم باید زنگ بزنیم elx موتور زانتیا بیاد😂😂😂😂
maranello550
۲ اسفند ۱۴۰۱خخخخخخخخ
افشار
۲۶ بهمن ۱۴۰۱حالا که پدال این همه خبر از چانگان میگذاره و حالا که چانگان به ایران وارد شده و احتمال ورود مدلهای دیگرش هم به ایران وجود دارد ، رامین چانگانیه غیبش زده و هفت ماهی هست که پیدایش نیست😂😂
وی
۲۶ بهمن ۱۴۰۱همه چی شتاب نیست اگه بود تسلا بهتر از سوپرا تیون شده بود این چانگان هم یک دهم لذت رانندگی جی تی 86 رو نمیده
محمد
۲۷ بهمن ۱۴۰۱جی تی ۸۶ لذت داره ؟،،😁 ماشینی که نه شتاب داره نه هندلینگ نه امکانات و متریال خاصی چه لذتی داره ؟ شتابش ده ثانیس لا اقل این چانگانه یه شتاب درست و درمون یه هندلینگ و امکانات خوب داره
علی
۹ اسفند ۱۴۰۱هر بنجای تولید بشه ایرانی میخره چون جنس خوب ندیده
پدی راکی
۵ اسفند ۱۴۰۱بشین تا بزنه
غاا
۲۶ بهمن ۱۴۰۱چقدر از این دو رنگ بازی بدنه بدم میاد
ماشین باز
۲۶ بهمن ۱۴۰۱چه شتابی داره لامصب جی تی ار هم میزنه این دیگه پارس و سمنده
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
افشار
۲۶ بهمن ۱۴۰۱نظر سنجی
فونیکس FX 👍
چانگان یونی تی👎
Avan
۲۶ بهمن ۱۴۰۱میگم خوبه که یک مقایسه بین چری امودا و چانگان یونی تی انجام بشه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ بهمن ۱۴۰۱هر وقت به دست مصرف کننده رسید چشم
ماشین باز
۲۶ بهمن ۱۴۰۱اقای اشتری بی زحمت تست و برسی بنز E200 اتاق جدید هم قرار بدید
و اگر امکانش هست BMW سری 5 هم برسی کنید خیلی ممنون میشم
Sigma
۲۶ بهمن ۱۴۰۱آقای اشتری پاتریوت توی لیست ماشین های آفرود یادتون رفت
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ بهمن ۱۴۰۱بله خودروهایی که به تعداد خیلی کم در ایران هستند بررسی نکردیم
Sigma
۲۶ بهمن ۱۴۰۱درود بر شما
AMD
۲۶ بهمن ۱۴۰۱تو رنج قیمت واقعی (دلار) خودش ماشین خوبیه ولی چه فایده برای ما داره ۷۵%مردم فوقش بتونن یه پراید یا تیبا یا پژو ۲۰۰ یا آخر آخرش ۳۰۰ تومنی دسته دو با هزار تا قرض جور کنن و بخرن . اونهایی هم که این پولو ندارن هم دیگه هیچی . پیاده روی باعث سلامتی شما میشود☺
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ بهمن ۱۴۰۱نکته جالب اینه که همون 25 درصد افراد پول دار هم در ایران نمی تونن ماشین چینی بخرن
چون به تعداد کافی عرضه نمی شه
زیزیگولو
۲۶ بهمن ۱۴۰۱رتبه اول بینوایان جهان شدیم
پرهام رهام
۲۶ بهمن ۱۴۰۱دوستان امروز تو راه بودم ۴ دونه تویوتا هایلوکس 2022دیدم واقعا عجیب بود اون هم تو قزوین داشتن میاوردنشون جالب بود
arshiaSVJ
۲۶ بهمن ۱۴۰۱من یه دونه لندکروز ۲۰۲۳ دیدم چشمام داشت از حدقه در میومد🤣
البته گذر موقت بود
hjg
۲۶ بهمن ۱۴۰۱توبازار آزاد ، قیمتش حدود دو پونصد تا دو هفتصد میشه بنظرم .
مشتاقی
۲۶ بهمن ۱۴۰۱چانگان بهترین انتخاب برای واردات است. خیلی خوشحالم که تصمیم به واردات این مدل گرفتتد. فقط حیف که 3 برابر قیمت جهانی قیمت میخوره.
Afg
۲۷ بهمن ۱۴۰۱پدال جان عوام فریبی یاد گرفتی؟(قویترین شاسی بلند ایران بعد اگه شانس کنه)واقعا که
بنانج
۲۷ بهمن ۱۴۰۱یک حسی بهم میگه که
یک ماشینی تو آمریکا یا تو اروپا هست که من نمیدونم چیه
و چانگان یونی تی و فونیکس اف ایکس هر دو از رو همون کپی کردن
چون خیلی شبیه همن
از رو هم کپی نکردن
مشترکا از یک چیز کپی کردن
علی
۲۶ مهر ۱۴۰۲چانگانو نمیدونم اما فکر کنم فونیکسfx شبیه نیسان اریا
فرزاد
۲۷ بهمن ۱۴۰۱موج جدید واردات خودرو بهزودی آغاز میشود و دو محصول چانگان به نامهای CS35 پلاس و یونی تی، تاییدههای لازم را دریافت کردهاند تا توسط سایپا عرضه شوند.
البت سایهپا باید تأییدیههای لازم رو دریافت میکرد تا اجازهی ثبت نمایندگی فروش این محصول رو کسب کنه
علی
۲۷ بهمن ۱۴۰۱سلام
سایه پا!!!!؟
عالی بود آقا عالیییییییی
حسین
۲۷ بهمن ۱۴۰۱خیلی بده ک عکسای سایتتون رو نمیشه زوم کرد
زمستانم
۲۷ بهمن ۱۴۰۱توی کلیپ زده رینگ 20
بعد پدال نوشته رینگ 19
Hamid3x
۲۷ بهمن ۱۴۰۱واردات و مونتاژ 100 مدل ماشین ولی تعداد عرضه خیلی محدود، تا هم دلار کمتری مصرف بشه هم سود و رانت چند برابری نصیب فروشنده و دولت و سرمایه دار کنه
عوام ساده ماهم درگیر ظاهر و امکانات ماشین میشن، چشم میگیم یکی براتون بزارن کنار،
Hamilton1970
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ببین به چه وضعیتی افتادیم که قویترین (مثلا!) شاسی بلند صفر کیلومتر بازارمون اینه
الان میبایست ایران ناسیونال باشه با SUV رقیب اصلی هیوندای پلیسید…
ما چه گناهی کردیم وضعمون اینه
مگه ما دل نداریم مگه آدم نیستیم
مایی که عشق به ماشین داریم، مایی که یکی از فنی ترین و خاکی ترین مردمان جهان رو داریم، چرا ما
واقعا چرا…
محمد
۲۷ بهمن ۱۴۰۱لیاقت مردم ایران در همین حده . مردمی که بخاطر یک قرون سود حاضرن هرکاری بکنن
محمد
۲۷ بهمن ۱۴۰۱با ورورد دلار به کانال 50 قطعن پروژه واردات نصفه نیمه به کما خواهد رفت و بانک مرکزی روی تخصیص ارز دبه میکنه و طی یک بیانیه آبکی به بعد از ثبات قمتی ارز موکول خواهد کرد
والسلام
محمد
۲۷ بهمن ۱۴۰۱یونی تی شاسی بلنده ؟ حتی یونی کی هم کراسه …
حمید
۲۸ بهمن ۱۴۰۱لگن مستراح که تبلیغ ندارد
محمد
۲۹ بهمن ۱۴۰۱بزار بیاد حداقل میتونیم پراید رو بزاریم رو سقفش جابجا کنیم .تو کشور خودش با دوماه کارگری میتونی یکی بخری ایران هم به حول قوه الهی باید ده سال کار کنی تا بتونی یکیش بخری
هادی
۳۰ بهمن ۱۴۰۱خیلی ممنون از مطلب خوبتون ،فقط اینای که الان فرمودین نمیدونم ربطش به ۸۵ تا ۹۰ درصد مردم ایران که تقریبا همه ما ها که اینجا هستیم و نظر دادیم چیه ما حتی پول نداریم دیگه یه پرشیا یا دنا بخریم به لطف مسئولین عزیزتراز جانمان انوقت شما از این شاسی بلندای چینی چندملیاردی میگی حالا کاری هم نداریم که این خوردها درگرانترین حدممکن باید دویست تا سیصدتومن بیشتر نمیبود قیمتشان واینم باز لطف مسئولین عزیزه
maranello550
۲ اسفند ۱۴۰۱چقدر خوشگله
کاش میتونستم یکی بخرم
ولی حیف که یه ماشین ریش تراش 500 تومنی رو یه ساله نمیتونم بخرم:(