جواد توسلیمهر از چهرههای نزدیک به میرسلیم، مدیر عامل سایپا و جانشین محمدعلی تیموری است.
در اقدامی عجیب و قبل از آغاز سال نو، مدیرعامل سایپا تغییر کرد. این تصمیم ظاهرا با رای هیئت مدیره انحام شد اما قطعا طبق نظر وزارت صمت و دیگر افراد فعال در دولت به اجرا رسید.
محمدعلی تیموری به مدت ۲۶ ماه در سمت مدیر عاملی سایپا فعال بود. بدون شک، نمیتوان دوران تصدی گری او را تاریخساز و درخشان توصیف کرد؛ چراکه عقب ماندگی سایپا از ایران خودرو طی دو سال اخیر، بیشتر از قبل شده است. سایپا و پارس خودرو، سالها پیش با زانتیا، نیسان رونیز، ماکسیما و تیانا، بخش مهمی از خودروهای باکیفیت بازار ایران را تامین میکردند؛ اما حالا محصولی حجالتآور و ناامید کننده به نام شاهین اتوماتیک، پرچمدار سایپا محسوب میشود.
ظاهرا دلیل برکناری تیموری، عدم تحقق وعدههای دولتمردان در موضوع افزایش تیراژ تولید بود. بر اساس آمار رسمی، سایپا در ۱۱ ماه نخست امسال مجموعاً ۲۶۵ هزار سواری تولید کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۶ درصد کاهش نشان میدهد. میزان تولید محصولات سواری سایپا در ۱۱ ماه سال ۱۴۰۱ به ۲۸۲ هزار دستگاه رسیده بود.
تیموری ۲۷ سال سابقه حضور در ایران خودرو و سایپا دارد، او فعالیت خود را سال ۱۳۷۵ در شرکت ایران خودرو در بخش مدیریت نوین با استقرار سیستمهای بهبود کیفیت با رویکرد کاهش قیمت، تحویل به موقع و بهرهوری آغاز کرد. تیموری دانش آموخته دانشگاه شهید بهشتی در رشته مدیریت صنعتی و کارشناسی ارشد MBA است.
دیگر موضوع جالب، اظهار نظر تیموری در اوایل سال ۱۴۰۲ است که مجموع تولید سایپا را ۸۰۰ هزار دستگاه پیشبینی کرده بود. ایشان همچنین برای واردات انواع خودروهای دست دوم از ژاپن، ایدههایی داد و تفاوت فرمان راست با ساختار فرمان چپ را مد نظر نداشت. سخنان تیموری، پیرامون مقایسهی مصرف سوخت پیشرانههای تنفس طبیعی و توربوشارژ، فراموش نخواهد شد. مدیر عامل سابق سایپا، به وضوح نشان داد چگونه افرادی در راس خودروسازی ایران هستند.
اما مدیرعامل جدید سایپا، که مستقیما از شرکت ایران خودرو آمده، جواد توسلیمهر است. مدیرعاملی شرکت ایران خودرو دیزل و همچنین معاونت مدیرعامل ایران خودرو دیده میشود، توسلی مهر مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت ایسیکو، مدیرعامل شرکت فرآوردههای ساختمانی، مدیرعامل شرکت لاستیک پارس (زیرمجموعه شرکت سرمایهگذاری آتیه دماوند)، معاونت برنامهریزی پژوهشگاه صنعت نفت و مدیرعامل مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) هم در کارنامه جواد توسلیمهر دیده میشود.
جواد توسلی مهر، کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی در رشته مدیریت فناوری اطلاعات دارد. او به عنوان یک مدیر اقتصاددان و آشنا به بورس اوراق بهادار مشهور شده و توانسته است زیاندهی ایران خودرو دیزل را کاهش دهد. در دوره مدیریت توسلی مهر ، سهم خاور در بورس تهران، رشد نجومی و بازدهی شگفت انگیز ۲۰۰۰ درصدی داشت.
Hamid
۲۰ اسفند ۱۴۰۲یکی از یکی دیگه د.ا.غ.و.ن تر !!
NAVID۰۰۹۸
۲۰ اسفند ۱۴۰۲بسیار هم عالی
دیدم امروز چقدر داخلیها تغییر کردن تا نگو مدیر عوض شده!
خداروشکر روزگارِ گلوبلبلیمون شروع شد!
از فرداست که تویوتا بنز و … دست به دامان مدیرانمان شوند جهت یادگیری مِتُد روزِ دنیا در مدیریت!
خداروشکر
خداروشکر
بلاخره همه مشکلات حل شد ، شما چطور ، آره!!!
محمد
۲۰ اسفند ۱۴۰۲تو اول یاد بگیر نفر اول رو ریپلای نکنی و گلشعر نکی
NAVID۰۰۹۸
۲۰ اسفند ۱۴۰۲تو اول یاد بگیر آرام باشی جانم ، هیش هیشش
ریحانه
۱۸ فروردین ۱۴۰۳ایشون ۴ سال مدیر عامل ایرانخودرو دیزل بود از همه نظر عالی بود شرکت بسیار سوددهی کرد کارگرا همه ی عمر دعاگوش خواهند بود هرچقدر از مدیر و مدبر بودنشون بگم کم گفتم
∆
۲۰ اسفند ۱۴۰۲هواپیمایی که در حال سقوطه فرقی نداره کاپیتانش کی باشه . سرنوشتش یکیه
Simon
۲۰ اسفند ۱۴۰۲به امید روزی که شَر پدر مافیای خودرو و طرفداراش از بازار خودروی مملکت کم بشه . یه تنه عامل نصف فلاکت خودروسازی ایران همین بشر و سبک فکریشه
همونی که میگه ۲۰۶ و لندکروز فرقی ندارن . اون وقت خودش ساعت پتک و گوشی آیفون داره . پسرشم که دیگه نیاز به گفتن نداره چه پرونده پر پیمونی داره .
سهراب
۲۰ اسفند ۱۴۰۲سگ زرد برادر شغاله. به نظر شما این دولتمردان ما بعد از چند دهه متوجه نشدن که صنعت خودرو به چهار تا مدیر بادانش در کلاس بینالملل نیاز داره و باید بالاخره به خصوصیسازی تن بدن؟ آیا به این فکر نکردن که کسی مثل پیمان کارگر رو در راس شرکتی مثل سایپا یا ایرانخودرو قرار بدن؟ مسلما میدونن ولی با منافع سیاسی و اقتصادیشان در تضاده کامله. با هم بده بستون دارن، مدتی عروسک میرسلیم مدیرعامل میشه بعد زیر آبش رومیزنن و عروسک گروه دیگه رومیارن سرکار. مردم هم هیچ کاری، تاکید میکنم هیچ کاری ازشون ساخته نیست. بیخود نباید حرص بخوریم. بهتره به چیز دیگهای فکر کنیم تا اوقات خوشمون تلخ نشه. ولی شک نکنید روزگار بالاخره کار خودش رومیکنه و این جماعت مافیایی صنعت خودرو کارمای هزاران کشته و نقص عضو و یتیم و … رو خواهند داد.
پویان
۲۰ اسفند ۱۴۰۲سلام جناب اشتری.
بنظرم اگر از دانش، بنیان ها استفاده گسترده بشه بتونن تا حد تویوتا هم کیفیت بالا داشته باشن.
لطفا دوستانی که دیسلایک میدن دلایلشون رو منطقی بفرمایند
hameds1
۲۰ اسفند ۱۴۰۲شما درک درستی از فساد موجود توی سیستم و کلمه دانش بنیان ندارید انگار!
راحت ترین راه برای یش بینی یه رویداد نگاه به سابقه اونه: بعنوان مثال شما تو آسمون یه ابر سیاه میبینی، بعد 2 ساعت بارون میاد، دفعه دیگه که اون ابر رو دیدی میفهمی که 2 ساعت بعد به احتمال خیلی زیاد بارون میاد!
حالا با نگاه به سابقه اختلاس های میلیاردی و فساد تو هر بخش این مملکت در صورت استفاده گسترده به قول شما از دانش بنیان ها، ده تا شرکت صوری ساخته میشه که خودشون رو دانش بنیان معرفی میکنن، سالم تریناشون بودجه های کلان میلیاردی میگیرن ارز مبادله ای دریافت میکنن یسری قطعه میارن با ارز آزاد میفروشن، این وسطم بیشترشون سر یه سال جمع میکنن میرن کانادا.
کیفیت تویوتا حاصل ده ها سال تجربه و مدیریت مستقل در ایدئال ترین شرایط بازار کار آزاد و با حداقل فساده، بچه بازی نیست که یه نفر که اون بالاس یه کلمه دانش بنیان بگه همه چی خودکار حل بشه اگرم حل نشد بگه تقصیر خود شماست خوب دانش بنیان نکردید!
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۲۰ اسفند ۱۴۰۲دلیل من اینکه یکم مطالعه کنید دستتون میاد
دانش بنیان وجود نداره
همش حرفه
۲۰ اسفند ۱۴۰۲تویوتا خودش هم نمیدونه چجوری آنقدر ماشیناش با کیفیته بعد این شاسخولا یه ماشین رو هم نمیتونن به هم قطعاتشو بچسبونن
Khashayar
۲۰ اسفند ۱۴۰۲عزیز منظورت از دانش بنیان چیه؟ اگه منظورت نخبه های دانشگاهی مثل شریف و تهران هستند که ول معطلی کلا اساتید و دانشجویان دانشگاه های خوب ایران مثل شریف ، تهران، امیرکبیر و ….. فقط و فقط دنبال چاپ مقاله هستند و اصلا از صنعت چیزی نمیدونن که بخوان کاری کنند.
در ضمن من هم با نظرت که میشه یه خودرو در حد تویوتا و یا بهتر از اون ساخت موافق فقط باید هزینه و آزمون و خطا بشه که احتمالا چند سالی طول بکشه. ولی میشه. ولی مسئله اینه کسی نمیخواد و یا باور کرده که ساخت خودرو بنزینی و یا برقی نیاز به تکنولوژی خواصی داره و باید از غرب تکنولوژیش وارد بشه.
مجتبی .
۲۰ اسفند ۱۴۰۲اکثر شرکتهای دانش بنیان الکی وبا رانت ثبت شدن وفعالیت واقعی درحد بین المللی ندارن. دیگه فکر نکنم نخبه واقعی در اکثر رشته ها توکشور مونده باشه. منظورم افراد خاصی که بتونن تغیر بزرگی ایجاد کنن هستش.
مسلم کولیوندی
۱۶ آبان ۱۴۰۳کاملا موافق هستم
شرکت عایق خودرو توس با استفاده از همین پتانسیل خوبی که در کشور هست قدم های بزرگی برداشته
1-ایجاد یک شرکت دانش بنیان
2-ایجاد واحدR&D یا واحد تحقیق و توسعه, و استفاده از نخبه های علمی از سراسر کشور حدود 18 نفر مدرک کاشناسی ارشد و دکتری
3-ایجاد آزمایشگاه جداگانه و مجهز برای واحدR&D یا واحد تحقیق و توسعه
4-ارتباط با دانشگاه های خوب کشور و جذب دانشجوهای خاص جهت کار آموزی پروژه محور
نتایج بدست آمده:
1- تولید انواع محصولات شیمایی و پلیمری و انواع چسب های خاص که در صنعت خودرو سازی مورد استفاده قرار میگیرد (بیشتر در قسمت بدنه و ایمنی خودرو و جذب صدا و ارتعاشات )
2-بیش از 100محصولی که در خودرو های گروه خودرو سازیایران خودرو -سایپا – گروه بهمن -مدیران خودرو
3- بیش از 50محصول برای لوازم خانگی داخلی و خارجی (صادرات به کشور ترکیه و برزیل )
نتیجه یک فکر خوب نتیجه خوب هم به دنبال داره
اگر نیاز به اطلاعت بیشتری دارید بفرمایید درخدمتم
۲۰ اسفند ۱۴۰۲یکی از خنده دار ترین مطالب پدال بدون شک 😂😂😂😂
پت میاد مت که برادرش هست میاد جایگزینش میشه
و انشالله پت قراره به جای خودروهای خجالت آور مانند کفتر اتومات
بیاد نیسان تیانا رو فیس لیفت کنه و به قیمت بسیار ارزان تر از بازار جهانی به مردم عزیز کشور فلسطین و عراق و سوریه و حتی روسیه و چین هم برسونه
تا آمریکا در حسرت ما باشد 🤣🤣🤣🤣
_ آقای پت ببخشید میشه یه ماشین بسازید با بوگاتی شیرون رقابت کنه؟
+نه خیر چون بوگاتی شیرون ماشین بدرد نخوری هست و نمیشه باهاش سفر کرد و چهار نفر رو توش سوار کرد و شوتیش کرد و رقباش هم همینن🤬
همچنین جناب آقای پت انشالله به لطف خداوند متعال خودروهای بروزی را در کشورمون خواهد تولید کرد که میتوان
با آپشن خودران آنها وقتی از روی نقشه شمال را انتخاب میکنیم به جنوب کشور برود آن هم از چهار ساعت از تهران تا بندر عباس یا از تهران تا مشهد 🤲🤲🤲
انشالله شوتی سواران کشورمون به جای خودروهای ابرو بری مانند زانتیا و ایلیکس بتوانند با فورد رپتور و هامر شوتی بار ببرن🤣🤣🤣🤣
محی
۲۰ اسفند ۱۴۰۲مثلا این دو تا شرکت رقیب هستن،بعد مدیر اون یکی میاد میشه مدیر این یکی
Anti Tesla
۲۰ اسفند ۱۴۰۲اینا یک عروسک حقوق بگیرند.
تصمیم گیرنده اصلی دولت هست.
samurai
۲۰ اسفند ۱۴۰۲دومی بدرد حوزه علمیه میخوره قیافش داد میزنه تو مغزش :))) چی میگذره ………………………..:))
مهدی
۲۱ اسفند ۱۴۰۲احتمالا قبلی دیگه کامل سیر شده بود لذا یکی دیگه رو آوردن که حالا اون بخوره
حسین
۳ فروردین ۱۴۰۳آقا از تیم جدید سایپا هر کس که این پیام را میبیند به مدیرعامل جدید بگوید ساینای دوگانه ما را تحویل دهید ، تیم قبلی که فقط فکر و حواسش قیمت بازار و تاخیر و گران کردن بود ، قرارداد ما تاریخش اسفند ۱۴۰۱ با تحویل بهمن ۱۴۰۲ است ولی هنوز حتی دعوتنامه هم نفرستاده اند ، تیم قبلی معلوم نیست چه نقشه ای داشتند ،
حمید
۲۸ فروردین ۱۴۰۳آقا تورو خدا به داد پلاسکو کار سایپا برسید *** الان این شرکت نزدیک به 190 نفر نیروی مازاد داره همه اداری….که حق کارگر رو میگیرن میدارم تو جیب این 190 نفر. این شرکت الان توسط چهار نفر داره اداره میشه.***.دکتر توسلی مهر تورو خدا بداد این شرکت برسید از دست این دزدهای خدانشناس.خواهش میکنیم ازتون.