چشم اندازسایپا

مقایسه سایپا اطلس با کوییک و تیبا 2 ؛ بررسی طراحی، مشخصات و قیمت

محصول جدید سایپا به نام اطلس، فاجعه‌ای تازه برای صنعت خودروی ایران است و نزدیک به پایین‌ترین سطح استاندارد جهانی نیست. این مدل، صرفا تفاوت‌های ظاهری با کوییک و تیبا ۲ دارد.

شکی نیست که سایپا و ایران خودرو، توانایی لازم برای طراحی و ساخت وسایل نقلیه در کلاس جهانی را ندارند. به بیان ساده‌تر، حتی مدل‌های ارزان‌قیمت ساخت چین نیز، از نظر کیفیت، استهلاک و ایمنی، برتری واضحی نسبت به تولیدات خودروسازان وطنی دارند.

از دیدگاه کارشناسی، ایران خودرو توانسته است با تارا و دنا بهتر از سایپا عمل کند و حداقل تعدادی از مشتریان ایرانی را جذب کند اما شرایط برای دیگر تولیدکننده‌ی بزرگ کشورمان، تاسف‌بار و غیرقابل دفاع است.

سایپا کوییک و ساینا

خانواده‌ی X200 شامل تیبا و کوییک و ساینا، نمونه‌ای از بی‌کیفیت‌ترین خودروهای درحال تولید جهان هستند. پیشرانه‌ی ضعیف با مصرف سوخت بالا، مهم‌ترین مشخصات فنی برای این محصولات محسوب می‌شوند؛ درحالی‌که از دیدگاه ایمنی هم، شرایط ناامید کننده است. حتی شاهین به عنوان خودرویی جدید و خارج از گروه X200 که حدود ۷۰ درصد قیمت بالاتر نسبت به ساینا دنده‌ای دارد؛ موتور ضعیف با راندمان پایین‌تر از پیشرانه‌های چینی ارائه می‌کند. راجع به پروژه‌ی کادیلا و بازطراحی مضحک داچیا لوگان (تندر ۹۰) که مورد تمسخر رسانه‌های خارجی قرار گرفته نیز، سخن فراوان است.

سرمایه‌گذاری سنگین و حمایت همه‌جانبه از خودروسازان وطنی که از راه‌هایی مثل ممنوعیت واردات و جبران زیان مالی طی سال‌های متمادی انجام شده؛ حالا محصولی ه به نام اطلس را برای مردم ایران به ارمغان آورده است که عملا تفاوتی با کوییک و تیبا و ساینا ندارد.

مقایسه  نمای بیرونی سایپا اطلس با کوییک و تیبا ۲

از دیدگاه نگارنده، اطلس صرفا یک فیس‌لیفت (تغییر چهره) از کوییک و تیبا است که توسط شرکت سازنده تولید شده تا با قیمت بالاتر، فروخته شود. اگر سایپا یکی از محصولات قدیمی، مثل تیبا یا کوییک و ساینا را از خط تولید خارج و اطلس را جای‌گزین آ‌ن‌ها می‌کرد؛  فرضیه‌ی فوق نقض می‌شد اما ظاهرا، کسب سود با کمترین هزینه برای ساخت خودروی جدید، هدف سایپا از پروژه‌ی اطلس بوده است.

سایپا اطلس جدید

چراغ‌های بزرگ و کشیده با سبک طراحی نزدیک به پژو ۲۰۶ پلاس (۲۰۷) مهم‌ترین تفاوت ظاهری اطلس با کوییک و تیبا است که البته جذابیت خودروی جدید را به خوبی، نشان می‌دهد. خریدار اطلس، قطعا محصولی بسیار زیباتر از کوییک و تیبا خواهد داشت. همچنین حجم‌دهی بدنه، گلگیر و سپر در نمای روبرو، به گونه‌ای انجام شده است که حس یک خودروی اسپرت و مسابقه‌ای را تداعی کند.

سایپا اطلس نمای اصلی

جلوپنجره‌ی اطلس، شباهتی با دیگر تولیدات سایپا ندارد و کاملا تحت تاثیر برندهای لوکس جهان، مثل مازراتی یا مرسدس AMG به نظر می‌رسد. این مورد، در کنار خطوط تیز روی کاپوت جلو، نوعی زیاده‌روی را نشان می‌دهد که برای خودروهای کلاس هاچبک، سنخیت ندارد. چنین ترفندهایی در مدل‌های دارای کاپوت کشیده و عضلانی، متداول است. از سویی دیگر، نصب مه‌شکن دایره‌ای در طرفین سپر، حتی توسط غالب خودروسازان چینی در مدل‌های اقتصادی نیز، منسوخ‌شده محسوب می‌شود.

سایپا اطلس نمای جانبی

از نمای جانبی، تفاوت خاصی بین اطلس و کوییک و تیبا دیده نمی‌شود؛ چراکه تمام این خودروها، صرفا تغییر چهره‌ (فیس لیفت) از یکدیگر هستند. به همین دلیل، ابعاد درها، جایگاه دستگیره، قاب پنجره و حتی رکاب، تفاوتی ندارند؛ اما آینه بغل راهنمادار با طرح ویژه برای اطلس استفاده شده است.

سایپا اطلس نمای پشت

در نمای پشت، بدسلیقگی طراحان سایپا و عدم آشنایی با دانش روز طراحی خودرو به وضوح دیده می‌شود. چراغ‌های بزرگ تناسبی با ابعاد بدنه ندارند و درپوش صندوق، فارغ از حجم‌دهی مناسب است. حالت سپر با حجم بسیار زیاد پلاستیک سیاه‌رنگ، فاجعه در طراحی اطلس را به اوج می‌رساند. مشخص نیست چرا مسئولان این پروژه، محل نصب پلاک را به شکل ذونقه‌ای بسیار بزرگ، اجرا کرده‌اند.

در مجموع، می‌توان طراحی نمای اصلی سایپا اطلس را بسیار بهتر از کوییک و تیبا دانست اما از نمای پشت، کوییک را بهترین عضو خانواده‌ی X200 توصیف کرد.

مقایسه  طراحی داخلی سایپا اطلس با کوییک و تیبا ۲

هرچند که نمای کابین در اطلس بسیار بهتر از کوییک و تیبا به نظر می‌‌رسد اما نارسایی‌های متعدد و آزاردهنده دارد. نمایشگر لمسی کوچک و کلیدهای دور از دسترس راننده، مهم‌ترین بدسلیقگی‌های طراحی برای سایپا اطلس هستند.

سایپا اطلس نمای داخلی

سازندگان خودرو، جلوه‌ی داشبورد را بهبود داده‌اند و حالا طرح دو رنگ برای اطلس وجود دارد. از سویی دیگر، دو خروجی هوای مرکز داشبورد، ظاهرا نامتناسب با کارایی لازم هستند. راننده برای تنظیم تهویه مطبوع  یا موج رادیو، مجبور است از صندلی بلند شود و احتملا تمرکز از جاده را کاهش دهد.

سایپا اطلس نمای داشبورد

فرمان جدید با طرح D شکل، نکته‌ی مثبت در اطلس محسوب می‌شود. هنوز تصویر دقیقی از پنل پشت فرمان موجود نیست اما ظاهرا ادواتی زیباتر از نمونه‌های موجود در کوییک و ساینا وتیبا استفاده خواهد شد.

احتملا، نمایشگر لمسی و داشبورد دو رنگ، در نسخه‌های گران‌تر (مثلا اطلس پلاس یا اطلس R)  استفاده می‌شود و مدل ساده با گیربکس دستی، فاقد این ادوات خواهد بود.

مقایسه پیشرانه و تجهیزات فنی سایپا اطلس با کوییک و تیبا ۲

مطابق انتظار، موتور M15 با حجم ۱/۵ لیتر در تمام خودروهای خانواده X200 شامل اطلس و تیبا و ساینا و کوییک، استفاده خواهد شد. گیربکس ۵ سرعته دستی نیز، مشترک خواهد بود. مهندسان پرتلاش سایپا برنامه دارند تا همان گیربکس CVT که قرار است برای شاهین اتوماتیک استفاده شود، روی اطلس اتوماتیک ارائه دهند اما نمی‌توان انتظار تولید این خودرو را طی یک سال آینده داشت.

سایپا اطلس

قدرت ۹۰ اسب بخار و گشتاور ۱۳۷ نیوتن‌متر با میانگین مصرف سوخت ۷ لیتر در صد کیلومتر، برای اطلس استفاده می‌شود. با این شرایط، شتاب خودرو با تیبا ۲ مشابه خواهد بود و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۳ تا ۱۴ ثانیه برای مدل دنده دستی، قابل پیش‌بینی است.

مقایسه امکانات فنی و تجهیزات ایمنی اطلس با کوییک و تیبا ۲

بنابر ادعای شرکت سازنده، برای اطلس فول‌آپشن تجهیزاتی فراتر از دیگر اعضای گروه X200 وجود دارد.  ورود و استارت بدون کلید (Key Less)، سیستم کنترل پایداری (ESP) و کروز کنترل، رادار نقطه کور، حفظ خودرو در شیب، دوربین ۳۶۰ درجه و سانروف ، مهم‌ترین امکانات اطلس خواهند بود که امروزه برای کوییک و تیبا۲ ارائه نمی‌شود. همچنین حسگر نور و باران، سنسور عقب، دوربین پارک، فرمان برقی به همراه دکمه‌های کنترل سیستم صوتی، نمایش فشار باد تایرها و نمایشگر لمسی، احتمالا در تمام نسخه‌ها نصب خواهد شد.

سایپا اطلس آبی

قیمت سایپا اطلس و مقایسه با کوییک و تیبا ۲

در بازار آزاد، هم‌اکنون تیبا ۲ و کوییک و ساینا حدود ۳۵۰ میلیون تومان قیمت دارند. برای خرید مستقیم این خودروها از سایپا، تقریبا  ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

سایپا کوییک R را به قیمت ۵۰ میلیون تومان گران‌تر از کوییک استاندارد می‌فروشد و ۲۵ درصد اضافه پرداخت می‌گیرد. شاهین دنده‌ای نیز ۴۲۵ میلیون تومان قیمت کارخانه‌ای دارد که البته در بازار آزاد، به ازای ۶۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود. با این شرایط می‌توان نتیجه گرفت که انواع سایپا اطلس، ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان قیمت کارخانه‌ داشته باشند و به قیمت ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان در بازار آزاد، فروخته شوند.

جهت آگاهی از جدیدترین قیمت روز خودرو می‌توانید به صفحه ویژه آن در پدال مراجعه نمایید.

سایپا اطلس نمای اصلی

در همین ارتباط بخوانید: کوییک اتوماتیک: بررسی کامل، مشخصات، قیمت، رقبا + ویدئوی بررسی

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۰۶ رای

مطالب مشابه

‫۶۳ دیدگاه‌ها

  1. m-i-l-i

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (48 ديدگاه)

    به نظر که خوبه

    موافقم 33
    مخالفم 330
    1. MIKA

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آره مخصوصا نمای عقب .
      یه جوریه انگار وقتی در صندوق رو بستن ، یه تیکه از چراغ مونده اون زیر .
      هیچ جوره قابل درک نیست .

      موافقم 216
      مخالفم 29
      1. Python

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1110 ديدگاه)

        اینم بگم خطاب به آقای اشتری ودوستان که بیان همین کوییک بد ترکیبو با رنو کویید مقایسه کنن ببینیم کدومش بهتره!!!
        کوییک به عنوان یه خودروی جمع وجور شهری وکم خرج ماشین خوبیه تنها مشکلش قیمتشه که دوبرابر شده

        موافقم 47
        مخالفم 159
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (10474 ديدگاه)

          نَه باااااابا ، آخه رنو کوئید چی چیه دیگه !!!
          این لامصبو باید با محصولات آتیشیه آلمانی مقایسش کرد نه اِکونومی‌های فرانسوی !

          به نظر من که این شاهکار ، شاهکارِ دل‌انگیزیه ، چرا ؟!
          چون توقعی از سایپا نداریم ، از ایرانخودرو هم نداریم از کرمان‌خودرو بهمن‌خودرو مدیران‌خودرو شَفتالوخودرو آلبالوخودرو و … هم نداریم ، همین هم از سَرِمان زیادِ و تشکر از سایپا و بَروبچ‌های خودرویی بابت تمام زحمات شبانه‌روزی که برای تحول صنعت عظیم خودروسازی ما میکشند !

          موافقم 111
          مخالفم 18
        2. Roham

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (758 ديدگاه)

          تعریفت از ماشین خوب چیه رفیق؟!

          موافقم 42
          مخالفم 13
        3. Python

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1110 ديدگاه)

          نسخه هاچ بک سوزوکی دیزایر وهیوندای کسپرو وبا هزار تا چیز دیگه میشه مقایسه کرد در اندازه کهخودش بد نیست
          هرچیزیم باید با‌ رقبای هم قیمتش مقایسه بشه قرار نیست کوییکو با هیوندای النترا۲۰۲۳مقایسه کنیم

          موافقم 22
          مخالفم 50
        4. Python

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1110 ديدگاه)

          تعریفم از ماشین خوب یه ماشین خوب مثل مزدا ۳مدل ۲۰۲۳هست
          ولی همین کوییک از بعضی از اشغالای هم رده جهانیش بهتره
          که گفتم رنو کویید وکسپر و..

          موافقم 21
          مخالفم 61
        5. H

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (7 ديدگاه)

          رنو کویید توی مایه های ۵ هزار دلار قیمت داره که با دلار ۶۰ هزار تومان هم میشه ۳۰۰ میلیون و قطعا یک چرخش کل کارخانه سایپا را می ارزه.

          موافقم 53
          مخالفم 13
    2. Genius

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      نظرت در حده واقعا!!!خوبه ولی ۵۰۰ میلیون ریال نه تومان

      موافقم 47
      مخالفم 19
    3. Kato

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (469 ديدگاه)

      🤢

      موافقم 27
      مخالفم 10
    4. Python

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      پدال خودشو مسخره کرده یا مارو دیگه معلومه فیس لفت جدید بهتره
      بجای اینا بیاید چهار تا مقایسه ی بدرد بخور برای مردم بکنید

      موافقم 26
      مخالفم 95
      1. Mammad lambo

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (4 ديدگاه)

        شما برو بگرد ببین در آلمان با این پول بهت bmw m3 2018 میدن حالا مقایسه کن ببین کدوم بهتر است

        موافقم 32
        مخالفم 23
        1. Python

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1110 ديدگاه)

          میدن بله اما شما حتی نمیتونی یه پیچشو بخری…
          ببین فقط یه سال میتونی مالیاتشو بدی؟

          قیمت بنزین در اروپا رو هم بگید خب که چند برابر ایرانه؟
          توی ترکیه ورومانی و… احمقن که بجای BMV M3 2018
          میرن رنو داستر ورنو سیمبل ۲۰۲۲میخرن؟؟؟

          موافقم 31
          مخالفم 68
    5. مزدا

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2099 ديدگاه)

      در ایران کلا فیس لیفت برا خودرو سازان تعریف نشده.
      هر حلبی که تولید می‌کنند اسمش رو خودرو جدید میزارن

      موافقم 36
      مخالفم 5
      1. ista

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (5 ديدگاه)

        سیاستشون اینه اگر بگن فیس لیفت تیبا 2 نمی تونن چند برابر تیبا2 قیمت بذارن ولی وقتی بگن ماشین جدید می تونه با قیمت خیلی بالا بفروشن

        موافقم 22
        مخالفم 3
  2. محمدهادی

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    وااااای خدا
    چققد ضایع س
    سایپا جووون ماااادرت از پروژه ایکس ۲۰۰ بد ریختت به کل بکش بیرون
    بذار ما یه نفسی بکشیم
    حال و هوای شهر رو به گند کشیدی با این ملشینای زشت و بد ترکیبت
    جااان مادرت فعلا فقط همون شاهینو ساینا معمولی رو تولید کن
    بخدا همه بهت افتخار میکنیم
    بابا اخه این شترگاو پلنگای ضایه چیه؟؟!
    وای اصن اون حالت خمیده بلند ستون بهمراه پنجره های این ماشینا کابوس ذهنی منه

    موافقم 155
    مخالفم 18
    1. TML BN

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1059 ديدگاه)

      دقیقااااا کابوس هر شب و روز منم هست😂😂👍🏻👍🏻

      موافقم 80
      مخالفم 13
      1. محمدهادی

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (2409 ديدگاه)

        من خیلی به این بی ریخت های اتاق هاچبک سایپا دقت کردم
        همه شونم عین همن
        من نمیدونم براچی سایپا انقد داره ژن های مختلف از این پروژه ی زشت بیرون میکشه
        چیزیکه ازهمه بیشتر این بی قواره رو زشت تر نشون میده چرخ ها و گلگیر های کوچولو نسبت به اتاق و کابین بلندشه!!
        تیبا دو باز یه تناسب حداقلی داشت بین قسمت هاش
        هرچی به سمت کوییک و این جونورای جدید میریم اصن حالت تهوع بیشتر میشه
        بابا بسه دیگه سایپا،چی از جون X200 میخوای

        موافقم 45
        مخالفم 7
    2. Avan

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (424 ديدگاه)

      در واقع از قدیم ایران خودرو(اگر فرض بگیریم مدیران اندکی استقلال دارند) از سایپا با وجدان تر بوده. اگر پیکان و آر دی را که ارزانترین خودروهای ایران خودرو بودند با پی کی و پراید مقایسه کنیم به این نتیجه می رسیم که حداقل کمی بدنه محکمتر و ایمن تر داشتند و کمی جان سرنشین برای سازنده مهم بوده ولی سایپا عملا آلت قتاله تحویل مشتری میده.

      موافقم 47
      مخالفم 28
      1. نویدی

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (392 ديدگاه)

        تنها ماشین نسبتا ایمن ایران خودرو تارا هست،بقیه شون حتی از تیبا هم ضعیف ترن.حتی دنا که دقیقا همون سمنده.
        پارس و ۴۰۵ دقیقا ورژن بزرگتر پراید هستن.
        در حال حاضر توی محصولات ایران خودرو و سایپا فقط دو تا ماشین ارزش خرید به قیمت کارخونه رو دارن…تارا و شاهین.

        موافقم 35
        مخالفم 25
  3. TML BN

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1059 ديدگاه)

    چیزی که توی کوییک و این منو اذیت میکنه این نا همخونی هاست که سپر جلو و عقب و همینطور چراغ پر از خط های تیز و تقریبا طراحی خوبی هستند ولی تو بدنه نه خبری از خطوط تیز هست نه طراحی خوب ولی تیبا دو همجاش زشته واسه همین خوبه و بی کیفیتی تو عکس ها مج میزنه

    موافقم 47
    مخالفم 10
  4. ( سلام داداش چطوری سابق )

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (96 ديدگاه)

    در اصل بهتره بگیم پراید مثلا پیشرفت کرده
    این همه دم از پیشرفت و … میزنن بعد هنوز دکمه های شیشه بالابر ماشین پرایدیه !
    شما کیفیت دوخت اون یه تیکه چرم تودری های ماشین رو ببینید ، واقعا حرفی نمی مونه !
    پیشرانه هم که …
    ایمنی هم یه لبخند تلخ میزنیم :)
    ولی قیمت این حلب جوریه که منه جوون آرزوم نیست اینو داشته باشم ولی دستم بهش نمیرسه…

    موافقم 64
    مخالفم 10
  5. آرین

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (444 ديدگاه)

    شترگاوپلنگ واقعی اینه. هرچیزی مد روز بوده چسبوندن بهش ولی بدترکیب‌تر شده. مثل ماشین کولی‌ها شده که هرچی خرت و پرت پیدا کردن بهش آویزون می‌کنن.
    سایپا هیپی بیشتر بهش میاد تا سایپا اطلس.

    موافقم 55
    مخالفم 8
    1. Genius

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      ضعف بزرگ و غیرقابل بخششش اون چراغهای عقبی که از رو کمری ۲۰۱۲ اسکی رفته ولی حالیش نبوده عرض شاسی پراید نصف کمری هم نیست و این خیلی زشته!

      موافقم 41
      مخالفم 9
  6. aliHOZA

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    هعیـ…
    بجاش امنیت داریم.

    موافقم 50
    مخالفم 32
  7. Reza-a

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (456 ديدگاه)

    طراحی بهتر و هماهنگ‌تری هم تو نمای جلو و هم عقب از کوییک و تیبا داره ولی جدا از این حرفا روند معمولی ساخت یک ماشین اینطوره که یه مدل حدود پنج سال تولید میشه و بعد نسل جدید جایگزین اون میشه، حالا تو این بازه ممکنه فیس‌لیفت هم بشه؛ از سایپا انتظار نسل جدید نیست اما دیگه توقع میره حداقل فیس‌لیفت یه ماشینو به اسم مدل جدید و هم‌زمان با مدل قدیمی تولید نکنه!!! آخه تو یک کلاس! با یک موتور! کلا همون اتاق! یعنی هر دفعه معنی ادعای پوچ رو به حد جدیدی می‌رسونن!

    موافقم 18
    مخالفم 26
    1. Bmwgg6

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (112 ديدگاه)

      شرکت های بزرگ مثل مکلارن، پورش، ب ام و.،و…. تقریبا چندین هفته سر یدونه مکان دکمه بحث میکنن ولی اطلس یجوریه انگار کارمند سایپا صبح از تختش اومده رو میز و تو یک ربع جای کل
      وسیله ها رو معلوم کرده

      موافقم 37
      مخالفم 11
      1. Avan

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (424 ديدگاه)

        جرمی کلارکسون در مورد طراحی پیکان می گفت سگ طراح شرکت هیلمن اونو طراحی کرده این اطلس را هم حتما …

        موافقم 38
        مخالفم 10
  8. حمید

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (371 ديدگاه)

    صد رحمت به ایرانخودرو حداقل ادم بعد از دیدن عکس ماشین هاش اسهال نمیگیره !

    موافقم 33
    مخالفم 15
  9. IRAJ KING

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    واقعا حیف این اسامی زیبا ( اطلس ، شاهین ، تیبا و … ) که فرغون سازی سایپا روی این فرغوناش زشت و بدترکیبش میذاره !!! 😩
    حداقل مثل ترکها ( خودرو الکتریکی تووگ ) برین با شرکت پنین فارینا همکاری کنین و یک خودرو با طراحی زیبا و چشم نواز تولید کنین ! 🤨

    موافقم 45
    مخالفم 10
    1. JooJoo

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (277 ديدگاه)

      خب همین تیبا رو هم طرحشو از ایتال دیزاین خریدن. مشکل اینه که نمیخوان پول خرج کنن…..سایپاییا رفتن به ایتال دیزاین گفتن ارزون ترین و سریع ترین طرحی که از یه ماشین سگمنت B میتونی طراحی کنی یا طرحی که همین الان آماده داری و ارزون چیه….اونام اینو دادن به سایپا.
      فکر میکنی اگه همین مدلی قرار بود با پینین فارینا همکاری کنن، یا حتی به کریس بنگل سفارش طراحی بدن…چیزی بهتر از این درمیومد؟؟
      حسین سلیمانی چند ده میلیارد برای شاهین گرفت تا یه ماشین نسبتا هارمونیک ارائه کنه و الحق هم طرحش از طرح سورن پلاس و تارا بهتر دراومده…. و سایپا هم برای جا نموندن از ایران خودرو مجبور شد این هزینه رو متقبل بشه چون شاهین ابرو نگهدار سایپا جلوی ایران خودروعه و پر سود ترین ماشین سایپا.
      از هر شاهینی که میفروشن 140 میلیون سود میکنن

      موافقم 16
      مخالفم 5
      1. reza-a

        ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (456 ديدگاه)

        تو یعنی فکر میکنی سایپا و ایران خودرو با هم رقابت دارن؟!! نوشتی سایپا برای آبروداری جلوی ایرانخودرو!!!!! دیگه همه میدونن صاحب همه اینا یکیه! اون چیزی که شما نوشتی برای خارج از ایرانه که یک خودروساز فکر کنه در مقابل یک خودروساز دیگه چطور به ننظر میاد اینجا کسی مستقیم خودروسازارو گردن نمیگیره اصلا مدیرعامل ثابتی ندارن هر چند ماه یک مدیر جدید میزارن سر کار که به نظر فقط جنبه نمایشی داره و نقشی تو تصمیم گیری های مهم نداره یک مدیر عامل تو این شرکت ها خیلی دووم بیاره نهایت 4 ساله که اون هم با عوض شدن دولت اجبارا عوض میشه (چون خودروساز ها دولتی هستن) البته خیلی بعیده که مدیریت کسی به همون 4 سال هم برسه! عملا احتمال اینکه کسی حتی طی فرایند طراحی کامل یک ماشین مدیر عامل بوده باشه هم کمه

        موافقم 13
        مخالفم 3
    2. seyyed mohammad

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز .
      ما تحریمیم بعدشم باید یه ماشینی تولید کنیم که مردم بتونن بخرن ، بنظرت با پینین فارینا همکاری کنیم میشه یه ماشین شهری کم خرج ارزون گرفت؟؟؟

      موافقم 2
      مخالفم 14
  10. Hadi

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (598 ديدگاه)

    فقط نباید خرید تمام…
    خواهش میکنم متوجه شید…
    ما حقمون بیشتر از این حلبی هاست…

    موافقم 31
    مخالفم 11
  11. همایون

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (792 ديدگاه)

    به نظرم طراحی کوییک اس یا جی ایکس بهتر از اینه از لحاظ طراحی خارجی واقعا اون جلوپنجره خشن اصلا به یه خودروی نود اسبی نمیخوره و خنده داره.البته سایپا بلده چیکار کنه تا هر دوتا فروششون خوب باشه یه آپشن ازین حذف میکنه میزاره رو اون یکی با گیربکس اتومات میاد یکی دنده ای و …. نکته قابل توجه اینه روزی که کوئیک ارائه شد امکاناتی داشت که حتی الان که چندسال از تولیدش میگذره تو هیچ کدوم از نمونه های تولیدی موجود نبود مثل کیلس این اطلس هم تو نمونه هاس اولیه که تو طرح یکپارچه عرضه شده احتمالا حتی مانیتور هم نداشته باشه چه برسه به کنترل پایداری که حتی شرکت رقیب تو نمونه جدید دنا یعنی جوانان هم نذاشته این آپشن رو تا مزاحم فروش تارا نشه

    موافقم 15
    مخالفم 5
  12. حسین

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (404 ديدگاه)

    این دنباله های تیبا شدن مثل اونا که هر سال جراحی پلاستیک میکنن و هی وحشتناک‌تر میشن تا جایی که دیگه آدم می ترسه نگاهشون کنه، اطلس دقیقا همین وضعیت رو داره.

    موافقم 28
    مخالفم 8
  13. Habib

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (111 ديدگاه)

    سعدی علیه الرحمه فرموده بود که: “خر ار جل اطلس بپوشد خر است”
    گویا مراد ایشان همین مورده بوده.

    نه منعم به مال از کسی بهتر است/خر ار جل اطلس بپوشد خر است. (بوستان سعدی)

    موافقم 40
    مخالفم 5
  14. محسن

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    یک شب یک کوییک و یک تیبا۲ تو کارخونه سایپا تنها میشن ۹ ماه بعدش اطلس به دنیا میاد.
    حاصل ازدواج فامیلی هم میشه این بچه با مشکلات ژنتیکی.

    موافقم 33
    مخالفم 6
  15. محمد

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (598 ديدگاه)

    فکر میکنید کسی به مقایسه و نظر کارشناسی اهمیت میده؟
    ملت ماشین پرست عین مور و ملخ میریزن واسه ثبت نام….

    موافقم 16
    مخالفم 9
  16. Mehran

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (42 ديدگاه)

    سایپا ۴ تا در طراحی کرده هر دفعه یه چیزی بهش اضافه میکنه میشه یه مدل جدید 😁

    موافقم 19
    مخالفم 4
  17. Saji

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (98 ديدگاه)

    صاحب نظران خودرویی یجوری دارن ایراد میگیرن انگار دارن از رقیب مستقیم اوروس ایراد میگیرن و با شرکتا و ماشینای مطرح جهانی مقایسع میکنن انگار قیمتش به دلار ۷۰۰۰۰دلاره نه ۷۰۰۰ دلار ، اگه شرایط مثه ۵ ۶ سال پیش درست حسابی بود این ماشین زیر ۴۵ تومن قیمت داشت و با اون حساب منطقی بود همین الانم برید با قیمت جهانی این ماشین حساب کتاب کنید چارتا هاچبک با حجم موتور هزارسی‌سی و امکانات ایمنی و آپشنی حداقلی میدن حالا اینکه بازار پوکیده دلیل نمیشع برا هرچیزی بی‌منطق نظر منفی بدیم یه سرچ بزنید برا ماشینای ۷ هزاردلاری….

    موافقم 20
    مخالفم 18
  18. باشو

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (48 ديدگاه)

    از ماست که بر ماست! این ملت حقشون از این بدتر سرش بیاد. مردمی که عقلشون رو گذاشتن تو پشتشون و این مسئولین ک از مریخ نیومدن از همین مردم هستن. تا بوده چنین بوده تا باد چنین بادا. حیف از جوانی فنا شده ما در این ویرانه سرا

    موافقم 15
    مخالفم 14
  19. علی

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من هدف سایپا کسب بالاترین سوده نه بالاترین کیفیت ،اینها اصلا واحد طراحی ندارن ،طراحی را برون سپاری کنند بهتر نتیجه میگیرن ،از ۱۰۰نفر طراح ساختمان و خودرو و تعمیر کار و مردم استعلام بگیرن بعد خودرو تولید کنن بهترین خودرو تو ایران ساخته میشه البته موتور همون پراید تقویت شده است

    موافقم 5
    مخالفم 9
  20. Pourya

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    الان اینا تا نسل های اینده خودروسازی کشور فقط میخوان طراحی ساینا رو روی ماشین ها پیدا کنن.

  21. حامد

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    نه اطلس اصلا نمیصرفه . همون کوییک معمولی از همه محصولات سایپا بهتره

    موافقم 11
    مخالفم 1
  22. حسین

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (3003 ديدگاه)

    آقای اشتری عزیز ،
    ممنون بخاطر زحماتتون ؛
    اما ما همه چی مون به همه چی مون میخوره!
    سطح ماشینمون به سطح تلاش و زندگی و دانش و صداقتمون میخوره!!!

    مثلاً بی سوادی بعضی فعالین عرصه خودرو .
    راستی چرا در متن نوشتید « ۲۰۶ پلاس (۲۰۷)»
    یا نمی‌دونید اسم اول این خودرو ۲۰۶ پلاس نبوده ، یا میخواستید تمسخری کنید داخل را و اشاره کنید که با این اسم سر مردم کلاه گذاشتند ، یا من اشتباه میکنم !

    خودرویی که در برزیل متولد شد ، اولین اسم و اسم رسمی اش ۲۰۶ پلاس نبود ، البته ۲۰۷ ای هم نبود ، اما آیا اشاره شما به اسم ۲۰۶ پلاس به این معنی نبود که اسم اصلی ماشینی که ما بش میگیم ۲۰۷ ای ، ۲۰۶ پلاس هست؟؟
    ان شاءالله من اشتباه میکنم.
    اما ما همه چی مون ب همه چی مون میخوره!
    موفق باشید.

    موافقم 5
    مخالفم 7
    1. دانا

      ۱ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      اگه منظورتون 206 پلاس پس پلاسه و اگه پلاس نیست پس 207 پلاسه یا برزیل پلاسه یا ای 207 پس در آخر نتیجه میگیریم که 206 و 207 در برزیل همشون پلاس هست نمیدونم یا من اشتباه میکنم یا انشالا که اشتباه کرده باشم یا همه چی مون به همه چی مون میخوره …
      حسین خودتم فهمیدی چی نوشتی ؟؟؟؟!!!!!!!

  23. خاص

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (239 ديدگاه)

    (( جلوپنجره‌ی اطلس، شباهتی با دیگر تولیدات سایپا ندارد و کاملا تحت تاثیر برندهای لوکس جهان، مثل مازراتی یا مرسدس AMG به نظر می‌رسد.
    این مورد، در کنار خطوط تیز روی کاپوت جلو، نوعی زیاده‌روی را نشان می‌دهد که برای خودروهای کلاس هاچبک، سنخیت ندارد. چنین ترفندهایی در مدل‌های دارای کاپوت کشیده و عضلانی، متداول است. ))

    این یعنی “هم شبیه دیگران نشو، و هم بشو”.

    بیایید تحت تاثیرِ جو ، مطلب ننویسیم.
    بیایید نظرِ عقل خودمون رو ارائه کنیم. بدونِ ترس از جوِ.

    موافقم 13
    مخالفم 5
  24. مسعود

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    همه این امکانات و آپشن هایی که گفت تو کوئیک های اتوماتیک مدل ۹۷ هست، چیز جدید نداره، فقط چیزهایی هس که از کوئیک حذف شده، دوباره یه چیز افتضاح رو رنگ جدید زدن، میگن بفرمایید

  25. بیژن

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کوییک ماشین کم خرجیه؟
    صفرش رو که بخری کلکسیون اجناس بنجله.
    تجربه شخصی:
    مشکلات برقی و خاموشی ناگهانی
    خرابی گیربکس
    خرابی صفحه کلاچ
    خرابی کمک جلو( همین امروز گیرش بودم).
    خرابی استارت
    همه اینا تا کیلومتر چهاهزار و نمایندگی فقط کمک فنر رو گردن گرفته و اونم میگه موجود نیست.
    کم خرج باید برای آدم با درآمد پایین باشه نه اینکه کمک یک و نیم میلیونی بخری با حقوق هشت یا ده میلیونی.

    موافقم 8
    مخالفم 2
  26. عمار

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خداییش این چیه اخه چرا انقدر زشته😂😂😂😂

  27. سهیل

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    با این که من این ماشین و کلا خانواده تیبا را به پژو های ایران خودرو مثل پارس که بدنه اش با یه فشار میره تو و سایر پژو های اشغال ایران خودرو که از پژو بودن فقط لوگو شیر پژو را به ارث بردند ترجیح میدم ولی قیمتش خیلی وحشتناکه درحالی که فاصله خیلی زیادی با کوییک و ساینا نداره ولی باید توی کارخانه بیش از ۱۰۰ میلیون پول اضافه بدیم واسه چنتا آپشن و تغییر قیافه ولی در کل اگر چه ماشینهای داخلی حتی ارزش ندارند که بخوای درموردشون بحث کنی ولی موتور M15 اگر چه موتور قدیمی هست و راندمان پایینی داره ولی حداقل خرابی هاش از TU5 و EF7 و XU7 کمتره

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. امیرمحمد

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (144 ديدگاه)

      اولین محصول یک خودروسازی ناشی (کیا) رو داری با پژو مقایسه میکنی؟
      ایران خودرو حداقل حلبی نمیسازه
      (اما ایران خودرو هم گند زده)

  28. پويان

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    صرفا جهت اطلاع جناب نویسنده
    تولید تیبا از سال گذشته متوقف شده

    همه اطلاعاتون اینقدر دقیقه؟!

  29. ram1500trx

    ۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (213 ديدگاه)

    این ماشین برا یه خانومی ک تو شهر رانندگی میکنه خوبه
    و با این تورم افسارگسیخته قیمت بازار ازادش باید ۱۰۰ تومن باشه

  30. محمد ۶۳

    ۲۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مقایسه وزن خودرو اطلس با کوئیک با توجه به حجم موتور و ابعاد خودرو رو بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا